quote:
Daar hebben wij god niet voor nodig hoor. Dat kunnen we best zelf.quote:Op zondag 29 april 2012 21:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat je, als God de gemene deler is, altijd als koppel tot consensus kunt komen in het geval van meningsverschillen.
Volkomen absurd, want wat nu als de beslissing van de man volledig indruist tegen alles waar de vrouw voor staat. Dan moet ze zich volgens jou dus onderwerpen en wordt daarmee niets meer of minder dan de slaaf van de man. Slavernij is afgeschaft en strafbaar. De man overtreedt dan dus de wet.quote:Maar mocht dat nu echt niet kunnen (tijdelijk), is het inderdaad de beslissing van de man die de doorslag dient te geven. .
Ali negeert mij omdat ik een vrouw benquote:Op zondag 29 april 2012 22:11 schreef Uitstekelbaars het volgende:
spanky, dat heb ik hem al duidelijk gemaakt en nu negeert ali me omdat hij weet dat ik gelijk heb.
De man dient zichzelf op te offeren. En tegelijkertijd dient zij zich te onderwerpen. Zie je de dynamiek?quote:Op zondag 29 april 2012 22:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar hebben wij god niet voor nodig hoor. Dat kunnen we best zelf.
[..]
Volkomen absurd, want wat nu als de beslissing van de man volledig indruist tegen alles waar de vrouw voor staat. Dan moet ze zich volgens jou dus onderwerpen en wordt daarmee niets meer of minder dan de slaaf van de man. Slavernij is afgeschaft en strafbaar. De man overtreedt dan dus de wet.
"Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid. Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zijquote:Op zondag 29 april 2012 22:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ali negeert mij omdat ik een vrouw ben
Kun je begrijpen dat het voor andere mensen heel anders overkomt dan de voorstelling die je je ervan maakt?quote:Op zondag 29 april 2012 22:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De man dient zichzelf op te offeren. En tegelijkertijd dient zij zich te onderwerpen. Zie je de dynamiek?
Dat is geen dynamiek, dat is zelfkastijding.quote:Op zondag 29 april 2012 22:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De man dient zichzelf op te offeren. En tegelijkertijd dient zij zich te onderwerpen. Zie je de dynamiek?
Ja, volledig. Daarom besteed ik nu al een dag aan text en uitleg.quote:Op zondag 29 april 2012 22:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Kun je begrijpen dat het voor andere mensen heel anders overkomt dan de voorstelling die je je ervan maakt?
Het probleem is dat je visie strijdig is met die van de meeste mensen hier, en ik heb ook een andere visie. Ik begrijp wel dat je deze visie aanhangt, maar ik heb sterke twijfels of het een goede visie is. Je probeert het zo uit te leggen dat het over komt als een relatie gebaseerd op gelijkwaarigheid, en in je eigen perceptie is het ook een relatie gebaseerd op gelijkwaardigheid, maar is het dat ook in werkelijkheid?quote:Op zondag 29 april 2012 22:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, volledig. Daarom besteed ik nu al een dag aan text en uitleg.
Laten we hopen dat in dit land mensen dit voorlopig zelf mogen bepalen. Dat jij dit wil doen prima, zolang je er niemand anders lastig mee valt vind ik het best. Maar niet zeiken als je geen baan krijgt als je weigert handen te schudden, of als ambtenaar homo's niet wilt trouwen.quote:Op zondag 29 april 2012 22:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is een model. Dat model dien je in de praktijk na te streven. Zoals ik al eerder zei, waar ik dat in de praktijk gezien heb, vond ik het bewonderenswaardig.quote:Op zondag 29 april 2012 22:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het probleem is dat je visie strijdig is met die van de meeste mensen hier, en ik heb ook een andere visie. Ik begrijp wel dat je deze visie aanhangt, maar ik heb sterke twijfels of het een goede visie is. Je probeert het zo uit te leggen dat het over komt als een relatie gebaseerd op gelijkwaarigheid, en in je eigen perceptie is het ook een relatie gebaseerd op gelijkwaardigheid, maar is het dat ook in werkelijkheid?
Ja, maar dit is geen wetenschappelijke methode. Dit zegt alleen iets over hoe dit in de praktijk gebeurt in het dorp of de stad waar jij woont (en misschien daar buiten als je het op andere plaatsen hebt gezien), maar niets over hoe dat op grote schaal is. Daarnaast weet je niet of er andere factoren zijn dan dat model waar het hogere geluk aan ten grondslag ligt, vergeet niet dat factoren als welvaart ook een grote rol spelen.quote:Op zondag 29 april 2012 22:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is een model. Dat model dien je in de praktijk na te streven. Zoals ik al eerder zei, waar ik dat in de praktijk gezien heb, vond ik het bewonderenswaardig.
dat model ís nagestreefd, tot bloedens toe... het werkt niet als het opgedrongen wordt van buitenaf, daarom is het nu niet meer zo...quote:Op zondag 29 april 2012 22:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is een model. Dat model dien je in de praktijk na te streven.
Goede nacht.quote:Op zondag 29 april 2012 22:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik hou het voor gezien voor vandaag.
Welterusten allemaal.
Ik niet hoor, ik geloof niet in jouw bevelhebber, dus ik 'dien' niks na te streven. Ik mag van iedereen fijn zelf bepalen wat ik in praktijk breng, zolang ik anderen maar niet benadeel, pijn doe, bedrieg, etc.quote:Op zondag 29 april 2012 22:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is een model. Dat model dien je in de praktijk na te streven.
Bedanktquote:Op zondag 29 april 2012 22:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik hou het voor gezien voor vandaag.
Welterusten allemaal.
quote:Op zondag 29 april 2012 03:08 schreef Scabies het volgende:
[..]
want kinderen en een carriere gaan niet samen...? hallo uit welke tijd kom jij...?
je kent zeker niet veel vrouwen van die leeftijd...? (buiten je sekte en in het echte leven bedoel ik dan he...)
[..]
feminisme is veel meer dan jij denkt.... feminisme gaat om het doorbreken van vooroordelen ten opzichte van geslacht....
dat vrouwen zwakker zouden zijn, voor de kinderen horen te zorgen, niet mogen stemmen, geen machtsposities horen te bekleden, niet het leger inkunnen, noem maar op...
maar ook andersom! dat mannen stoicijnse kostwinners horen te zijn, niet mogen huilen, enzovoort....
allemaal vooroordelen die gehandhaafd werden in een ziek maatschappelijk geaccepteerd gezinsmodel, grotendeels onder de pestilente invloed van geloof... en wat eindelijk doorbroken is...
de enige mannen die problemen hebben met feminisme zijn onzekere, wereldvreemde figuren zoals jijzelf...
discriminatie op grond van geslacht scheelt heel weinig met racisme.... maar voor iemand die vrouwen als broedmachines ziet die maar voor de kinderen moeten zorgen en homo's ziet als minderwaardige schepsels is dit uiteraard niet te begrijpen en wordt het onbegonnen werk dat aan je verstand te brengen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |