SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Nee we zijn nog niet lang samen.. Bijna 5 maandjes, al lijkt dat veel langer.quote:Op zondag 15 april 2012 18:28 schreef Sarabi het volgende:
Het einde van een weekend, weet ook nog wel hoe stom ik dat altijd vond
Ruim 3 jaar een lange afstandrelatie gehad.
Enig idee wanneer jullie gaan samenwonen?
Dank je wel.. Goed van je dat je zoveel discipline hebt trouwens, misschien dat ik becks er eens bij pak vanavond!quote:
Koffietafel is toch voor als er iemand dood is?quote:Op zondag 15 april 2012 18:40 schreef droomvrouwtje het volgende:
Silsterkte..
Samenwonen, wij woonde binnen een maand samen en 1.5 jaar later waren we getrouwd![]()
![]()
Vandaag toch een redelijk qua eten. Hadden vanmiddag een koffietafel omdat een oom jarig was
Het zegt ook allemaal niets. Als het goed zit zit het goed denk ik op mijn beurt. In de tijd dat ik hem ken heb ik al redelijk wat met hem moeten delen, en dat hij niet gillend weg is gelopen vind ik een wonder;)quote:Op zondag 15 april 2012 18:40 schreef droomvrouwtje het volgende:
Silsterkte..
Samenwonen, wij woonde binnen een maand samen en 1.5 jaar later waren we getrouwd![]()
![]()
Vandaag toch een redelijk qua eten. Hadden vanmiddag een koffietafel omdat een oom jarig was
O: 2 sesamcrackers met zelfgemaakte tonijnsalade
T: niks
L: 1 broodje met magere ham en komkommer en tomaat en 1 klein stukje fruit vlaai
D: ik ga nog 1x los op een pizza![]()
Vanaf morgen is het echt klaar en ga streng zijn voor mezelf
BE wat goedik zou de neiging hebben om toch die magnum mini te eten
Courgettesoep! Ga ik van de week makeb wat de courgette is in de reklaamquote:Op zondag 15 april 2012 18:43 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje voor morgen (het weekend gaan we gewoon vergeten...)
O: kwark met fruit en noten
L: 2 boterhammen. 1 met eiersalade (zelfgemaakt) en 1 met gekookte worst
T: Appel oid
D: Gevulde courgette of roerei waar die courgette ingaat. Iig courgette.
Iemand nog goeie ideeen wat te doen met een courgette?
ja eigenlijk wel, maar mijn tante riep oh we gaan een koffietafel doen als verrassing. Ik denk dat ze bedoelde een lunch.. Maar qua eten en dergelijke leek het wel op een Limburgse koffietafel: koffie, thee, broodjes en vlaaiquote:Op zondag 15 april 2012 18:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Koffietafel is toch voor als er iemand dood is?
Is dat genoeg als avondeten? En wat gooi je er dan nog meer bij in?quote:Op zondag 15 april 2012 18:45 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Courgettesoep! Ga ik van de week makeb wat de courgette is in de reklaam
Zal zo op de laptop eens een receptje zoeken.. Je kunt de courgette gewoon aanfruiten met een uitje en knoflook wat peper en zout.. Groentebouillon erbij. Misschien wat gerookte kip erin. Broodje erbij.quote:Op zondag 15 april 2012 18:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is dat genoeg als avondeten? En wat gooi je er dan nog meer bij in?
Goed zoquote:Op zondag 15 april 2012 19:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
Sil, sterkte, lijkt mij vreselijk om dit zo aan te moeten zien..
Ik heb geloof ik ook een goede stap gemaakt vandaag.. Ipv toegeven aan mijn gevoel en MacDrek te gaan halen heb ik netjes mijn weekmenu erbij gepakt en een van de recepten gemaakt. Het smaakte goed, maar vulde niet helemaal lekker.. Maar ik ga zo lekker een pot thee zetten, en dan kom ik de avond wel door denk ik...
Dit zijn wel de dingen waardoor ik merk dat het wel goed gaat.. En ik haal (misschien heel stom) ook wel wat motivatie/inspiratie uit "I used to be fat". Die hebben het ook soms moeilijk, maar zetten uiteindelijk door! Als zij het kunnen, dan moet ik het ook kunnen!
ja, dan zit je om half acht niet meer vol neequote:
moet dat dan?quote:Op zondag 15 april 2012 19:36 schreef J0ycie88 het volgende:
Haha heb een klein bakje havermout gemaakt. Daar zit ik de rest van de avond wel vol van!
Is wel verstandig ivm snaaiwoede.quote:
Ow... Da's dubbel balen.quote:Op zondag 15 april 2012 19:27 schreef Vanyel het volgende:
Zo zondigden wij gisteren per ongeluk met bezorgtapas. Niet alleen supervet, maar ook nog eens niet echt lekker en na een half uur alweer honger
quote:Op zondag 15 april 2012 20:46 schreef motorbloempje het volgende:
Luister naar je eigen lichaam en niet naar dat van je vriend.
Maak desnoods nog een volkorenboterham met een gebakken/gekookt/scrambled ei later op de avond of iets in die richting, maar ga je nu niet zitten overeten, dat is voor niemand goed.
hardgelopen, held!quote:Op zondag 15 april 2012 20:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ow... Da's dubbel balen.
13km wandelen is iig een heel eind in de buurt van compensatie SQ!
En wat een afstanden joh! Hoe lang doe je daar over?
Ik heb met hardgelopen! Kon ik mezelf meteen weer een complimentje geven a la beck.
En nu zit ik aan mijn tussendoortje. Sap van 3 sinaasappels en 4 biscuitjes die ik heeeeeel langzaam en erg bewust aan het opeten ben. Ik moet zeggen dat dat idd wel ook werkt hoor, een hap nemen en weer even wegleggen ipv per heel biscuitje in je mik douwen en slikken maar.
Voelt dat niet heel onnatuurlijk?quote:Op zondag 15 april 2012 20:47 schreef Brighteyes het volgende:
En nu zit ik aan mijn tussendoortje. Sap van 3 sinaasappels en 4 biscuitjes die ik heeeeeel langzaam en erg bewust aan het opeten ben. Ik moet zeggen dat dat idd wel ook werkt hoor, een hap nemen en weer even wegleggen ipv per heel biscuitje in je mik douwen en slikken maar.
quote:
Morgen weer, onze mannen hebben weekendquote:Op zondag 15 april 2012 21:20 schreef PatriQue89 het volgende:
Hoi. Ik ga vanaf morgen beginnen! Nog geen mannen hier?
Doel: 35 kilo afvallenquote:Op zondag 15 april 2012 21:22 schreef Stormqueen het volgende:
jawel hoor, maar vrouwen kletsen meer
welkom! Wat is je doel en hoe ga je het aanpakken?
Ja, daarom zit ik nu op de bank chips te etenquote:Op zondag 15 april 2012 21:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Je moet dat echt héél nadrukkelijk doen.
Maar vlgs Beck gaat het vanzelf wennen en een 2e natuur worden.
Maar je zit wel!quote:Op zondag 15 april 2012 21:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, daarom zit ik nu op de bank chips te eten*fail
honderd dagen, vijftien kiloquote:Op zondag 15 april 2012 21:32 schreef PatriQue89 het volgende:
Hoelang zijn jullie al bezig, en kwijt?
sinds oktober een kilo of acht kwijtquote:Op zondag 15 april 2012 21:32 schreef PatriQue89 het volgende:
ja, vind een tempo en aanpak die je voor altijd vol kan blijven houden. Zodat je het ook blijft doen als de kilo's er af zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 21:37 schreef PatriQue89 het volgende:
Mooie resultaten
Tips tegen terugvallen?
Op die manier... Bezig sinds april 2005, kwijt op dit moment 22 kilo. Dat waren er in 2006 27, in de loop der jaren weer 13 aangekomen waarvan er nu 8 weg zijn. Nog vijf te gaanquote:Op zondag 15 april 2012 21:37 schreef Sarabi het volgende:
Hier een klein beetje de nep B&J op en nu een wijntjehet is toch weekend.
Hoelang ik al bezig ben? 7 jaar ofzo (maar sinds 1 maand weer serieus)....ruim 20 kilo kwijt.
Ga eerst maar eens bezig met het kwijtraken van de kilo's. Als ze er af zijn kun je je concentreren op het voorkomen van terugvallen.quote:Op zondag 15 april 2012 21:37 schreef PatriQue89 het volgende:
Mooie resultaten
Tips tegen terugvallen?
Maar ik heb dan dat als ik nog niet klaar ben met afvallen ik alweer terugval..quote:Op zondag 15 april 2012 21:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens bezig met het kwijtraken van de kilo's. Als ze er af zijn kun je je concentreren op het voorkomen van terugvallen.
Dat is waar, je moet je er ook ruim voor je op je streefgewicht bent wel druk om gaan maken. Alleen het lijkt me wat nutteloos de avond voor je uberhaupt gaat beginnen.quote:Op zondag 15 april 2012 21:41 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Maar ik heb dan dat als ik nog niet klaar ben met afvallen ik alweer terugval..
niet helemaal mee eens, het is goed om er al van te voren rekening mee te houden. Anders kun je evenwel gaan crashen, maar heb je er nog niks van geleerd.quote:Op zondag 15 april 2012 21:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ga eerst maar eens bezig met het kwijtraken van de kilo's. Als ze er af zijn kun je je concentreren op het voorkomen van terugvallen.
Mja, ik denk daar nav mijn eigen -dusver blijvende- succes wat anders oer dan de meesten in dit topicquote:Op zondag 15 april 2012 21:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
niet helemaal mee eens, het is goed om er al van te voren rekening mee te houden. Anders kun je evenwel gaan crashen, maar heb je er nog niks van geleerd.
Mijn tip is: geen dingen eten die je niet lekker vindt en niet alles wat je lekker vindt niet meer eten. Beide dingen hou je namelijk niet vol.quote:Op zondag 15 april 2012 21:41 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Maar ik heb dan dat als ik nog niet klaar ben met afvallen ik alweer terugval..
Mijn zusje was heel tevreden over bonprixquote:Op zondag 15 april 2012 21:58 schreef J0ycie88 het volgende:
Hebben jullie nog goede tips qua sites voor leuke niet te dure jurkjes? Verwacht dat ik toch nog wel op maat XL zal zitten eind juni.. Dus nog niet echt grote kans van slagen in gewone maten winkels..
Ja, dan doe ik ook mee! Nu 20 kg lichter dan op 18 feb 2008.quote:Op zondag 15 april 2012 21:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Op die manier... Bezig sinds april 2005, kwijt op dit moment 22 kilo. Dat waren er in 2006 27, in de loop der jaren weer 13 aangekomen waarvan er nu 8 weg zijn. Nog vijf te gaanen dan vasthouden.
Ik kan heel slecht slagen in winkels hier in de stad.. Vorig jaar met de bruiloft van vriendinnetje van me ook een giga probleem geweest.. dus wil me iig online wel even orienteren..quote:Op zondag 15 april 2012 21:59 schreef Stormqueen het volgende:
weet je zeker dat je dan online iets wil kopen?
Goed bezig, Vicky! Zelf wil ik het startgewicht voor zwangerschap nooit meer zien op mijn weegschaalquote:Op zondag 15 april 2012 22:02 schreef Vicky het volgende:
Nu 4kg onder startgewicht van 2e zwangerschap. Nog 5 voor startgewicht voor 1e zwangerschap.
dat was bij mij 79..quote:Op zondag 15 april 2012 22:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Goed bezig, Vicky! Zelf wil ik het startgewicht voor zwangerschap nooit meer zien op mijn weegschaal
Willikook, Willikook! Mijn startgewicht toen ik zwanger werd van Isa was 100 kilo...quote:Op zondag 15 april 2012 22:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat was bij mij 79..
Ik wil uiteindelijk naar de 75
Nee, ik ook niet idd!quote:Op zondag 15 april 2012 22:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Goed bezig, Vicky! Zelf wil ik het startgewicht voor zwangerschap nooit meer zien op mijn weegschaal
Wou dat ik dat kon zeggen!quote:Op zondag 15 april 2012 22:12 schreef Vicky het volgende:
Ik woog bij Tess op het eind iets van 97 geloof ik. Ben.iig nog nooit de 100 gepasseerd.
neh... Ik ben tijdens zwangerschap heel netjes de voorgeschreven 12 kilo aangekomen en die ook weer kwijtgeraakt. De 5 kilo boven de 100 heb ik er geheel zelf aangevroten, daar kan ik Isa de schuld niet van geven...quote:Op zondag 15 april 2012 22:12 schreef Stormqueen het volgende:
zoiets zie ik mezelf nog wel doen ja. Eerst afvallen tot 65 kilo en dan zwanger worden en daarna op 105 eindigen ofzo
Ligt denk ik ook een beetje boven mijn budget.. Zeker omdat ik daarna ook nog wil afvallenquote:Op zondag 15 april 2012 22:36 schreef kwakz0r het volgende:
de plus-size jurkjes van www.modcloth.comik heb er vanalles op mijn wishlist staan... maar geen geld
Al een tijd bezig en mijn leefstijl aan het 'finetunen'.quote:Op zondag 15 april 2012 21:32 schreef PatriQue89 het volgende:
ik zeg toch ook niet dat het de schuld van het kind isquote:Op zondag 15 april 2012 22:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
neh... Ik ben tijdens zwangerschap heel netjes de voorgeschreven 12 kilo aangekomen en die ook weer kwijtgeraakt. De 5 kilo boven de 100 heb ik er geheel zelf aangevroten, daar kan ik Isa de schuld niet van geven...
Nee, zo bedoelde ik het ook niet. Je hoort soms gewichtstoename van meer dan 30 kilo tijdens een zwangershap, dat bedoelde ik eigenlijk meer. Dat het toch gerelateerd is aan de zwangerschap... Ik ben 12 kilo aangekomen en die ook vrijwel meteen na de bevalling weer kwijt geraakt. Mijn overgewicht heeft dus niets met zwangerschap te doen... Zoiets, ongeveer, snap je 'm nogquote:Op zondag 15 april 2012 22:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik zeg toch ook niet dat het de schuld van het kind isik zou namelijk, mijzelf kennende, alles gaan vreten wat los en vast zat
Dat vind ik ook belangrijk. Ik kan wel zeggen dat ik 35 kilo wil afvallen, maar als ik bij 28 kilo denk, zo is het goed, dan is het prima. En dan gezond blijven doen/zijnquote:Op zondag 15 april 2012 22:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Al een tijd bezig en mijn leefstijl aan het 'finetunen'.
Zwaarste gewicht zo rond de 98, lichtste rond de 65. Nu op 74,x en nu op een veel spaarzamer en gezonder manier aan het afvallen. Streven is tussen de 60 en 65, maar eerst de 65 op een verantwoordelijke manier bereiken en zien wat de spiegel dan tegen mij zegt.
Vergeet ook niet 'gelukkig' zijnquote:Op zondag 15 april 2012 22:48 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook belangrijk. Ik kan wel zeggen dat ik 35 kilo wil afvallen, maar als ik bij 28 kilo denk, zo is het goed, dan is het prima. En dan gezond blijven doen/zijn
Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 15 april 2012 22:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vergeet ook niet 'gelukkig' zijn
Je kunt nog zoveel afvallen en er 'goed uitzien', maar naast gezond en slank bestaat er ook nog geluk. Nu merk ik zelf ook wel dat ik een stuk gelukkiger ben als mijn spiegelbeeld terug lacht, maar je leefstijl moet je gelukkig kunnen maken.quote:
Hmmhmm! Ik heb mezelf ook voorgenomen om er ook niet alles voor te laten. Dan gaat t maar wat langzamerquote:Op zondag 15 april 2012 22:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je kunt nog zoveel afvallen en er 'goed uitzien', maar naast gezond en slank bestaat er ook nog geluk. Nu merk ik zelf ook wel dat ik een stuk gelukkiger ben als mijn spiegelbeeld terug lacht, maar je leefstijl moet je gelukkig kunnen maken.
Zelf houd ik godsgruwelijk veel van lekker eten, lekker koken en ik heb een grondige haat voor al die stomme light-producten (mijn mening) en gebruik liever minder van de lekkere vólle producten dan meer van de 'zogenaamd verstandige light'-keuze. Regelmatig krijg je te horen 'oh, maar dat is geen 'verstandige keuze' hoor', als je opschrijft dat je een heerlijke boterham met roomboter hebt gegeten. Nou, ik zou er doodongelukkig van worden als ik die heerlijke boterham met héérlijke roomboter niet meer zou kunnen eten. Als je dingen moet laten die je gelukkig maken om 'gezond en slank' te worden, dan kun je beter even opnieuw met jezelf om tafel gaan zitten zodat je die dingen wél in kunt bouwen én kunt 'gezonderen', om het zo maar even te noemen
Even jatten hoor!quote:Op zondag 15 april 2012 22:38 schreef motorbloempje het volgende:
Al een tijd bezig en mijn leefstijl aan het 'finetunen'.
Zwaarste gewicht zo rond de 98, lichtste rond de 65. Nu op 74,x en nu op een veel spaarzamer en gezonder manier aan het afvallen. Streven is tussen de 60 en 65, maar eerst de 65 op een verantwoordelijke manier bereiken en zien wat de spiegel dan tegen mij zegt.
Joh, ik zou ook dolblij zijn met 75quote:Op zondag 15 april 2012 23:30 schreef Sarabi het volgende:
Als ik jullie allemaal hoor ga ik twijfelen of ik mijn streefgewicht ook niet naar de 65 moet verplaatsen.
Op het moment zou ik erg blij zijn met 75.
+23 bij de eerstequote:Op zondag 15 april 2012 22:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, zo bedoelde ik het ook niet. Je hoort soms gewichtstoename van meer dan 30 kilo tijdens een zwangershap, dat bedoelde ik eigenlijk meer. Dat het toch gerelateerd is aan de zwangerschap... Ik ben 12 kilo aangekomen en die ook vrijwel meteen na de bevalling weer kwijt geraakt. Mijn overgewicht heeft dus niets met zwangerschap te doen... Zoiets, ongeveer, snap je 'm nog
Laat ik dan gelijk maar ff "zeuren" over je ontbijt , je moet zorgen dat je iets naar binnen krijgt zodat je lichaam opstart , boterham , yoghurt met muesli of dat soort , in elk geval om te zorgen dat je lichaam gaat verbranden en niet pas na 10 uur ivm je ontbijtkoekje !quote:Op maandag 16 april 2012 08:15 schreef GI het volgende:
Om nog maar eens een man hier in de reeks te hebben.
Ik 'moet' niet afvallen, maar ik ga toch wel even meedoen de komende tijd. Geinspireerd door Sil die via o.a. de steun in dit topic ondertussen al heel veel kwijt is.
Ik zie mezelf niet fanatiek sporten, maar er staat wel al maanden een soort van 'loopschema' als idee maar het komt er maar niet van. Een klein beetje dedication en een stok achter de deur kunnen misschien wel helpen.
Weeg op dit moment een mooie ronde 120 kilo en ga daar proberen een kilo of 10-15 vanaf te krijgen door eens op te letten en een klein beetje te sporten/bewegen.
O: Een glas melk
T: Een plak ontbijtkoek
L: Vier of vijf boterhammen.
T: Geen idee nog
D: Ook geen idee nog, ik moet nog naar de supermark.
T: Iets simpels als een een paar koekjes bij de Thee denk ik.
S: Iig. De trap naar beneden nemen ipv de lift en als het droog is een kort rondje lopen.
Ik weet dat onbijten moeilijk ligt, maar koop eens drink ontbijt en probeer dat eens.quote:Op maandag 16 april 2012 08:15 schreef GI het volgende:
Ik 'moet' niet afvallen, maar ik ga toch wel even meedoen de komende tijd. Geinspireerd door Sil die via o.a. de steun in dit topic ondertussen al heel veel kwijt is.
Ik zie mezelf niet fanatiek sporten, maar er staat wel al maanden een soort van 'loopschema' als idee maar het komt er maar niet van. Een klein beetje dedication en een stok achter de deur kunnen misschien wel helpen.
Weeg op dit moment een mooie ronde 120 kilo en ga daar proberen een kilo of 10-15 vanaf te krijgen door eens op te letten en een klein beetje te sporten/bewegen.
S: Iig. De trap naar beneden nemen ipv de lift en als het droog is een kort rondje lopen.
Een complicerende factor bij mijn eetgedrag is trouwens dat ik chronisch misselijk ben. Heb daar een paar soorten doktoren voor afgelopen maar niemand die me kan vertellen wat ik er aan moet doen of hoe het minder kan worden. Medicatie werkt maar tijdelijk en dat schiet dus ook niet op.quote:Op maandag 16 april 2012 08:17 schreef Joene het volgende:
[..]
Laat ik dan gelijk maar ff "zeuren" over je ontbijt , je moet zorgen dat je iets naar binnen krijgt zodat je lichaam opstart , boterham , yoghurt met muesli of dat soort , in elk geval om te zorgen dat je lichaam gaat verbranden en niet pas na 10 uur ivm je ontbijtkoekje !
Succes !
Welkom en succesquote:Op maandag 16 april 2012 08:15 schreef GI het volgende:
Nou je moet toch echt gaan proberen binnen het uur dat je wakker bent iets te gaan eten . Om op te gaan starten , ik kon ook nooit ontbijten en ben van een glas cola (ja dat was mn ontbijt), naar een glas drinkontbijt gegaan dat een poosje volgehouden en inmiddels is mn normale ontbijt 2 boterhammen met appelstroop , een sinaasappel , een kop koffie en een glas water.quote:Op maandag 16 april 2012 08:20 schreef GI het volgende:
[..]
Een complicerende factor bij mijn eetgedrag is trouwens dat ik chronisch misselijk ben. Heb daar een paar soorten doktoren voor afgelopen maar niemand die me kan vertellen wat ik er aan moet doen of hoe het minder kan worden. Medicatie werkt maar tijdelijk en dat schiet dus ook niet op.
Als ik voordat ik meer dan een uur of twee wakker ben iets eet dan weet ik zeker dat ik de rest van de dag veel meer last ga hebben dan ik normaal gesproken zou hebben.
Voor de mensen die denken "ach joh, misselijk valt wel mee". Ik sta eigenlijk 24/7 op het punt om te gaan kotsen maar heb ermee leren leven om dit in te houden. Er zijn dagen bij dat ik helemaal niks eet om het gevoel in controle te houden.
Wegzetten.quote:Op maandag 16 april 2012 08:24 schreef Ticootje het volgende:
KUTZOOI, er komt hier een hele pot met dropmaantjes op tafel...
Zoutoplossing proberen en stomen? Om de luchtwegen wat open te maken.quote:Op maandag 16 april 2012 08:25 schreef Jarno het volgende:
Goed, nieuwe week nieuwe kansen, welkom GI en succes.
Weinig schokkends deze week, gewoon braaf m'n schemaatje volgen en hopelijk knap ik de komende 2 dagen genoeg op om woensdag weer aan het sporten te gaan. Kutverkoudheid. Ik krijg echt amper lucht dus het heeft gewoon geen zin ook om te gaan. Ik lig denk ik binnen 10 minuten gierend van m'n fiets af ofzo.
Maar goed, stand is dus 82,5 nu, op naar de 82 kilo en een bijna gezond gewicht (bmi komt bij 81,5 onder de 25!).
1.67quote:Op maandag 16 april 2012 07:56 schreef Brighteyes het volgende:
Isa, hoe lang ben jij als ik mag vragen? In mijn gedachten zit je ergens in de buurt van de 1,78 en dan klinkt 60-65 heel licht.
Kijk, da's dan toch al heel anders.quote:
Ik zou een extra plak ontbijt koek meenemen morgen , smiddags ook gewoon 1quote:Op maandag 16 april 2012 08:29 schreef Ticootje het volgende:
Lijstje van vandaag er maar eens in...
O : Havermout met yoghurt en een halve beker soja melk.
T : Jawel, ontbijtkoek
L : 4 boterhammen met kipfilet
T : Banaan
D : Aardappeltjes met bietjes en vlees
Ik twijfel om vanavond zelf thuis ff buikspieren te gaan doen, ik heb vanavond plots de kinderen, dus mn spinnen gaat niet door.
Oh, en die 4 boterhammen twijfel ik nog over om er niet 1 bij de ontbijtkoek te nemen en 1 bij de banaan... Ik heb weer last van vol continu honger, en ik eet gewoon voldoende, ik eet de hele dag door, en toch een uur nadat ik heb gegeten gilt mn lijf echt alweer om een maaltijd..
Echt ? WTF waarom ben je in mijn gedachte best lang ?quote:
Hoge hakken, Joenequote:Op maandag 16 april 2012 08:31 schreef Joene het volgende:
Echt ? WTF waarom ben je in mijn gedachte best lang ?
Dat komt omdat Isa niet voor de poes is. Vrouwen met een mening worden vaak als lang gezien.quote:Op maandag 16 april 2012 08:31 schreef Joene het volgende:
[..]
Echt ? WTF waarom ben je in mijn gedachte best lang ?
Nou ik heb isa meerdere keren in het echt gezien , dus ergens zit er iets fout in mn gedachtequote:Op maandag 16 april 2012 08:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat komt omdat Isa niet voor de poes is. Vrouwen met een mening worden vaak als lang gezien.
Van mij denken ze op Fok ook altijd dat ik een soort oostduitse kogelstootster ben. Dat, of ze denken dat ik een man ben
Whehehhequote:Op maandag 16 april 2012 08:55 schreef Jarno het volgende:
Nah, Isa is een ukkie.. Dat wist ik nog wel!
Heb je goed onthouden dan! Maar ik heb dr mee in bed gelegen.quote:Op maandag 16 april 2012 08:55 schreef Jarno het volgende:
Nah, Isa is een ukkie.. Dat wist ik nog wel!
Ik zit al een tijdje aan de neusspray enzo... moet de rit ook gewoon ff uitzitten. Ik heb eind vorig jaar redelijk wat ziekteverlof gehad op m'n werk dus ik wil niet gaan pushen nu met het risico weer thuis te gaan zitten.quote:Op maandag 16 april 2012 08:26 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Zoutoplossing proberen en stomen? Om de luchtwegen wat open te maken.
Als ik verkouden ben en ga sporten krijg ik altijd zo'n loopneus... Heel charmant enzo...
*jaloers*quote:Op maandag 16 april 2012 08:56 schreef YPPY het volgende:
Heb je goed onthouden dan! Maar ik heb dr mee in bed gelegen.
Neusspray mag je niet lang gebruiken... Je raakt er een soort verslaafd aan, je slijmvliezen raken geirriteerd en dan hou je dus last.quote:Op maandag 16 april 2012 08:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zit al een tijdje aan de neusspray enzo... moet de rit ook gewoon ff uitzitten. Ik heb eind vorig jaar redelijk wat ziekteverlof gehad op m'n werk dus ik wil niet gaan pushen nu met het risico weer thuis te gaan zitten.
(en ik twijfel ook of het geen hooikoorts is...? geen idee hoe ik dat vaststel? heb geen jeukende ogen oid)
Dat stel je vats door een allergie test.quote:Op maandag 16 april 2012 08:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zit al een tijdje aan de neusspray enzo... moet de rit ook gewoon ff uitzitten. Ik heb eind vorig jaar redelijk wat ziekteverlof gehad op m'n werk dus ik wil niet gaan pushen nu met het risico weer thuis te gaan zitten.
(en ik twijfel ook of het geen hooikoorts is...? geen idee hoe ik dat vaststel? heb geen jeukende ogen oid)
rhinocapsquote:Op maandag 16 april 2012 09:00 schreef Joene het volgende:
Gewoon ff stomen met zo een groen bolletje , kom ff niet op de naam ! Heerlijk !
Ruikt zo lekker <3quote:
1.63 hier.. Zonder hakken ben ik naast mijn vriend echt een uk.. Hij loopt tegen de 2 mquote:
En doet zo zeer in je neus !quote:
Ja Bedankt , ik ben alweer 2 weken verkouden door die aap.quote:Op maandag 16 april 2012 09:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ruikt zo lekker <3
Ik hou Leyla, mijn chronisch verkouden dreumes, ook gewoon dicht bij Joene... Iedere keer is hij dus de sjaak en dan gaat ie weer stomen, en dat ruikt lekker.. <3
Alleen is zout echt beter.. Jarenlang eigenlijk continue verkouden geweest.. En zoutoplossing is het beste, en zachtste voor je neus. De rest triggert alleen de neusslijmvliezen.quote:
Neusamandelen?quote:Op maandag 16 april 2012 09:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ruikt zo lekker <3
Ik hou Leyla, mijn chronisch verkouden dreumes, ook gewoon dicht bij Joene... Iedere keer is hij dus de sjaak en dan gaat ie weer stomen, en dat ruikt lekker.. <3
Ook een optie.. Vraagje he totaal offtopic.. Maar ik be verslaafd aan een bepaalde kleur rode nagellak.. Alleen die krijg ik er heel slecht af met remover.. Weet jij een goede remover ?quote:Op maandag 16 april 2012 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben nagellak-o-holic, dus ik unclog mijn snotwegen automatisch met nagellak en remover.
ligt er aan, is het glitterlak of niet? En wat gebruik je voor removal nu? Wattenschijfjes ofzo, welke remover?quote:Op maandag 16 april 2012 09:07 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ook een optie.. Vraagje he totaal offtopic.. Maar ik be verslaafd aan een bepaalde kleur rode nagellak.. Alleen die krijg ik er heel slecht af met remover.. Weet jij een goede remover ?
wandelende bacillenpakhuizen zijn het!quote:Op maandag 16 april 2012 09:09 schreef Jarno het volgende:
Kinderen zijn echt de hel wat dat betreft. Ik ben voor m'n gevoel ook al bijna 6 jaar verkouden. Maar ze zeggen dat het bij een jaar of 6 (qua leeftijd dus) minder wordt.
Nee het is geen glitter.. Hij is van sephora. De nagellak dan.quote:Op maandag 16 april 2012 09:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ligt er aan, is het glitterlak of niet? En wat gebruik je voor removal nu? Wattenschijfjes ofzo, welke remover?
Mwah eigenlijk standaard nadat ik de Kindjes van Tico heb gezien ebn ik daarna verkouden nu ook vanaf pasen dus , gokje vrijdag is het over , en in het weekend zie ik de kindjes , begin ik maandag weer van voor af aanquote:Op maandag 16 april 2012 09:09 schreef Jarno het volgende:
Kinderen zijn echt de hel wat dat betreft. Ik ben voor m'n gevoel ook al bijna 6 jaar verkouden. Maar ze zeggen dat het bij een jaar of 6 (qua leeftijd dus) minder wordt.
Joh je moet (nouja je moet niks) eens als niet-slapende-kersverse-ouder zo'n BSO of KDV binnenwandelen. Zonder mondkapje dus. Gegarandeerd dat je 2 dagen later 6 nieuwe soorten verkoudheden te pakken hebt.quote:Op maandag 16 april 2012 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wandelende bacillenpakhuizen zijn het!
Dat is echt niet normaal nee.. Op het werk heb ik er 30 uur per week mee te maken. En ben altijd wel verkouden. Ouders die kinderen met koorts naar de opvang brengen kan ik al helemaal niet begrijpen..quote:Op maandag 16 april 2012 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wandelende bacillenpakhuizen zijn het!
Goede basecoat.quote:Op maandag 16 april 2012 09:07 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ook een optie.. Vraagje he totaal offtopic.. Maar ik be verslaafd aan een bepaalde kleur rode nagellak.. Alleen die krijg ik er heel slecht af met remover.. Weet jij een goede remover ?
Thnx!quote:Op maandag 16 april 2012 09:13 schreef Stormqueen het volgende:
hmz, als het gee glitterlak is zou het goed moeten gaan. Hier wat tips:
- gebruik altijd een basecoat, hiermee voorkom je staining
- gebruik remover met aceton
- je moet je wattenschijfje goed verdrinken in de remover
- hard poetsen! Niet aaien
Ja en in een topic over verkoudheidjes..quote:Op maandag 16 april 2012 09:14 schreef LovelyLady het volgende:
Goedemorgen
Zijn we allemaal het weekend een beetje goed doorgekomen?
Uh zit ik nou in het nagellaktopic te posten?
Leyla heeft best wel eens verhoging en dan merk je niets aan haar... Moet ik dan een dag vrij nemen, als ze niet echt ziek is? Kind is vaak genoeg wel echt ziek.quote:Op maandag 16 april 2012 09:12 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat is echt niet normaal nee.. Op het werk heb ik er 30 uur per week mee te maken. En ben altijd wel verkouden. Ouders die kinderen met koorts naar de opvang brengen kan ik al helemaal niet begrijpen..
Oh dat ben ik ook al 5 wekenquote:Op maandag 16 april 2012 09:15 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja en in een topic over verkoudheidjes..
Ik denk dat je dan weinig aan werken toe komtquote:Op maandag 16 april 2012 09:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Leyla heeft best wel eens verhoging en dan merk je niets aan haar... Moet ik dan een dag vrij nemen, als ze niet echt ziek is? Kind is vaak genoeg wel echt ziek.
ik en ticoquote:Op maandag 16 april 2012 09:16 schreef Barreltje het volgende:
Hoeveel " setjes" lopen er nou eigenlijk in dit topic rond??
Ja... dat zeggen ze inderdaad, ik kan het helaas nog niet echt bevestigen...quote:Op maandag 16 april 2012 09:09 schreef Jarno het volgende:
Dat dus.. Kijk als ze ziek is, kan ik gewoon thuiswerken. No prob, maar als de draak gewoon op en top is, laat ze je gewoon niet met rust. Werken is no option.quote:Op maandag 16 april 2012 09:16 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan weinig aan werken toe komt
Nee, dat is anders.. Ik bedoel hoge koorts.. >39 verhoging kan.quote:Op maandag 16 april 2012 09:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Leyla heeft best wel eens verhoging en dan merk je niets aan haar... Moet ik dan een dag vrij nemen, als ze niet echt ziek is? Kind is vaak genoeg wel echt ziek.
wij vallen samen af, maar mijn vriend zul je hier ook niet zien. En da's maar goed ook, want het is nogal een lompe hendrikquote:Op maandag 16 april 2012 09:17 schreef LovelyLady het volgende:
Er zijn genoeg fok setjes
Maar mijn vriend zal je hier niet zien posten.. die heeft heul geen overgewicht
Ja, want die hebben we hier niet...quote:
gezelligquote:Op maandag 16 april 2012 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wij vallen samen af, maar mijn vriend zul je hier ook niet zien. En da's maar goed ook, want het is nogal een lompe hendrik
Datquote:
ik wel... ik moet ook werken en of ze nou daar of thuis koorts heeft, ze stuitert toch wel hoor. Tot ongeveer 39,5 dan kiept ze om. De afspraak bij ons KDV was gewoon aankijken hoe het kind eronder is en niet puur naar temperatuur kijken. Ze gaat ook naar school met koorts als ze zich verder goed voelt, ik ga ook werken op die voorwaarde. Koorts wil niet zeggen besmettelijkquote:Op maandag 16 april 2012 09:12 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat is echt niet normaal nee.. Op het werk heb ik er 30 uur per week mee te maken. En ben altijd wel verkouden. Ouders die kinderen met koorts naar de opvang brengen kan ik al helemaal niet begrijpen..
Ik ben altijd lief en aardig J.quote:
Das ook wel weer...quote:
Ze bellen wel als het niet gaat denk ik ?quote:Op maandag 16 april 2012 09:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das ook wel weer...
Maar ik ben ook wel zo ontaard dat als ik echt belangrijke afspraken heb, dat ik kind paracetamol geef en het gewoon aangeef en probeer. Slapen kan ze daar ook.
Ik poste mijn mening ook vrij zwart wit. Maar het komt hier regelmatig voor (op mijn werk) dat kinderen niet eerder worden opgehaald als ze ziek zijn.. Koorts hebben boven de 39 en op de bank liggen te huilen.. En dat snap ik dan niet. Het gaat dan ook niet over een hele dag vrij moeten nemen.. Ik werk op een BSO..quote:Op maandag 16 april 2012 09:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik wel... ik moet ook werken en of ze nou daar of thuis koorts heeft, ze stuitert toch wel hoor. Tot ongeveer 39,5 dan kiept ze om. De afspraak bij ons KDV was gewoon aankijken hoe het kind eronder is en niet puur naar temperatuur kijken. Ze gaat ook naar school met koorts als ze zich verder goed voelt, ik ga ook werken op die voorwaarde. Koorts wil niet zeggen besmettelijk
Jaquote:Op maandag 16 april 2012 09:22 schreef Joene het volgende:
[..]
Ze bellen wel als het niet gaat denk ik ?
Dat sowieso.. En op mijn beurt denk ik dan als ik gebekd word door de leidster, zal het wel echt niet gaan. Maar neem vaak word er niet zo gedacht bij ons..quote:Op maandag 16 april 2012 09:22 schreef Joene het volgende:
[..]
Ze bellen wel als het niet gaat denk ik ?
Ik vind het altijd wel een interessant spanningsveld. Ten eerste vind ik het altijd heel moeilijk om te bepalen wat 'ziek' is (een kleuter van 5 doet daar niet altijd even duidelijk overquote:Op maandag 16 april 2012 09:23 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik poste mijn mening ook vrij zwart wit. Maar het komt hier regelmatig voor (op mijn werk) dat kinderen niet eerder worden opgehaald als ze ziek zijn.. Koorts hebben boven de 39 en op de bank liggen te huilen.. En dat snap ik dan niet. Het gaat dan ook niet over een hele dag vrij moeten nemen.. Ik werk op een BSO..
Misschine snappen jullie mij zo beter..
Nou ja, ik ben nu zelfs 2x gebeld en dat ik Leyla kwam halen en het uiteindelijk gewoon niets was... Maar liever dat dan dat ze steeds maar zeggen, we kijken nog even...quote:Op maandag 16 april 2012 09:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
JaTenminste bij ons... En ik vind ze wat dat betreft heel kundig hier, ze weten precies in te schatten wanneer het wel en niet gaat bij Isa. En wat ontaard aangaat Tico, ik heb Isa al meegenomen naar werk en op twee stoelen te slapen gelegd met paracetamol omdat ik echt echt echt iets moest afhandelen. Wonderlijk genoeg vindt ze me nog steeds een lieve mama
Ik moet weer een beetje in het ritme komen, weekenden breken toch wel behoorlijk op
Kids voelen zich toch veel fijner bij mama als ze ziek zijn? En sowieso... Dus het is niet zo wonderlijk dat ze je nog lief vindquote:Op maandag 16 april 2012 09:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
JaTenminste bij ons... En ik vind ze wat dat betreft heel kundig hier, ze weten precies in te schatten wanneer het wel en niet gaat bij Isa. En wat ontaard aangaat Tico, ik heb Isa al meegenomen naar werk en op twee stoelen te slapen gelegd met paracetamol omdat ik echt echt echt iets moest afhandelen. Wonderlijk genoeg vindt ze me nog steeds een lieve mama
Ik moet weer een beetje in het ritme komen, weekenden breken toch wel behoorlijk op
Leyla kwakkelt zo vaak.. Ik kan simpelweg niet elke keer vrij nemen.quote:Op maandag 16 april 2012 09:28 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Kids voelen zich toch veel fijner bij mama als ze ziek zijn? En sowieso... Dus het is niet zo wonderlijk dat ze je nog lief vind
De laatste keer hebben ze duidelijk aangegeven dat ze niet ziek was maar wel vreselijk verdrietig was en graag naar huis wilde. Ook aan zulke zaken geef ik gehoor, omdat ik weet dat het nauwelijks voorkomt. En net zoals Jarno hebben we allebei het geluk een heel sociale/flexibele werkgever te hebben.quote:Op maandag 16 april 2012 09:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben nu zelfs 2x gebeld en dat ik Leyla kwam halen en het uiteindelijk gewoon niets was... Maar liever dat dan dat ze steeds maar zeggen, we kijken nog even...
Dat is het ook.. Daarom wist ik dat ikwel wat reacties kon verwachten..quote:Op maandag 16 april 2012 09:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel een interessant spanningsveld. Ten eerste vind ik het altijd heel moeilijk om te bepalen wat 'ziek' is (een kleuter van 5 doet daar niet altijd even duidelijk over) en ze kan met 39,5 nog steeds lopen stuiteren (om even later in een hoeststuip te schieten bijv.). En ten tweede wil je ze niet om elk kuchje thuis laten zitten, maaaaaarrrrr een kind dat al een longontsteking op jonge leeftijd achter de rug heeft en daardoor gewoon wat zwakkere longen heeft (althans, dat is mijn boeren logica waar verder geen enkele arts het mee eens zal zijn) wat je bij elk verkoudheidje merkt wil ik ook niet pushen om kost wat kost 'het maar te proberen'. Ze kan nog lang genoeg naar school denk ik dan.
. Plus wij hebben gelukkig beide een vrij relaxte (sociale) werkgever.
Gelukkig kan ik ook altijd weg als het nodig is. Maar ik zit dan gewoon met een schuldgevoel naar mn werkgever. Mn werk wordt ook niet opgepakt, dat is niet mogelijk, dus uiteindelijk probeer ik er maar zo weinig mogelijk gebruik van te maken.quote:Op maandag 16 april 2012 09:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De laatste keer hebben ze duidelijk aangegeven dat ze niet ziek was maar wel vreselijk verdrietig was en graag naar huis wilde. Ook aan zulke zaken geef ik gehoor, omdat ik weet dat het nauwelijks voorkomt. En net zoals Jarno hebben we allebei het geluk een heel sociale/flexibele werkgever te hebben.
Ik hik weer tegen mijn balans vinden aan, vreselijk vind ik dat. Hoe kan ik in hemelsnaam ooit mijn liefde voor koken/bakken en alcohol combineren met een gezond gewicht?
Ik snap je echt hoor ticootje.. Is leyla ook de verkouden van de 2?quote:Op maandag 16 april 2012 09:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Leyla kwakkelt zo vaak.. Ik kan simpelweg niet elke keer vrij nemen.
Ja, altijd verkouden, gewoon beetje zwakker ofzo.quote:Op maandag 16 april 2012 09:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik snap je echt hoor ticootje.. Is leyla ook de verkouden van de 2?
Rochel geluiden doet zequote:Op maandag 16 april 2012 09:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, altijd verkouden, gewoon beetje zwakker ofzo.
En het is niet altijd neusverkouden, meestal is het vol op de longen.. Je hoort haar soms echt heel erg halen voor adem..
Weleens gedacht aan der neusamandel? Wel vervelend. Was vroeger zelf ook zon kwakelgeval.. Altijd verkouden..quote:Op maandag 16 april 2012 09:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, altijd verkouden, gewoon beetje zwakker ofzo.
En het is niet altijd neusverkouden, meestal is het vol op de longen.. Je hoort haar soms echt heel erg halen voor adem..
sowieso relaxte baan wel als je zo laat nog kan beginnen.quote:Op maandag 16 april 2012 09:43 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik moet trouwens echt wat gaan doen anders ben ik te laat op t werk..
Nou.. Ik wou dat ik gewoon een fulltime baan had. Maar nee.. Is natuurlijk relaxt maar heb liever een relaxter salarisquote:Op maandag 16 april 2012 09:43 schreef Joene het volgende:
[..]
sowieso relaxte baan wel als je zo laat nog kan beginnen.
Ja afhankelijk van de sector wel idd.quote:Op maandag 16 april 2012 09:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nou.. Ik wou dat ik gewoon een fulltime baan had. Maar nee.. Is natuurlijk relaxt maar heb liever een relaxter salaris![]()
Alleen op het moment werk vinden is zo lastig..
Nee, ze is gewoon zwak op dr longen. Die zijn vochtiger dan normaal, waardoor virussen en evt bacterieen heel goed gedijen.. Dus als ze iets oppikt, dan heeft ze meteen dubbel feest.quote:Op maandag 16 april 2012 09:42 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Weleens gedacht aan der neusamandel? Wel vervelend. Was vroeger zelf ook zon kwakelgeval.. Altijd verkouden..
Dat is niet fijn zeg.. Wel iets waar ze overheen kan groeien?quote:Op maandag 16 april 2012 09:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, ze is gewoon zwak op dr longen. Die zijn vochtiger dan normaal, waardoor virussen en evt bacterieen heel goed gedijen.. Dus als ze iets oppikt, dan heeft ze meteen dubbel feest.
Kinderopvang, gehandicaptenzorg.. Zorg en welzijn zeg maar. Mbo 4, 2 jaar hbo..quote:
Ja dat is er allemaal heerlijk uit bezuinigd de afgelopen paar jaar. Don't get me startedquote:Op maandag 16 april 2012 09:50 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Kinderopvang, gehandicaptenzorg.. Zorg en welzijn zeg maar. Mbo 4, 2 jaar hbo..
Ja dat dus. Zou liever 3 dagen werken op het kinderdagverblijf, dan 3 middagen BSO. Maar er is echt geen werk te vinden.quote:Op maandag 16 april 2012 09:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nou.. Ik wou dat ik gewoon een fulltime baan had. Maar nee.. Is natuurlijk relaxt maar heb liever een relaxter salaris![]()
Alleen op het moment werk vinden is zo lastig..
Ach als je geld nodig hebt verzin je er gewoon een kutnorm bij waaraan je moet voldoen en de trajecten en buro's schieten uit de grond.quote:Op maandag 16 april 2012 09:53 schreef Silmarwen het volgende:
Tis eigenlijk van de zotte wat je verdient in de kinderopvang branche. Je vraagt je weleens af waarom ouders zoveel moeten betalen, want ik kan je vertellen dat het niet in mijn zak komt.
Mijn moeder zegt wel eens zoek toch eens iets in een andere branche waar wat? Wat zou nu beter verdienen in een andere branche waarvoor je geen papiertje nodig hebt..quote:Op maandag 16 april 2012 09:53 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja dat dus. Zou liever 3 dagen werken op het kinderdagverblijf, dan 3 middagen BSO. Maar er is echt geen werk te vinden.
SPW 4, HBO-P docenten opleiding.
Ik had P&A moeten gaan doen achteraf. Had ik ruim 30% meer verdient en makkelijk werk gevonden. Plus veel minder fysiek zwaar.
Tis eigenlijk van de zotte wat je verdient in de kinderopvang branche. Je vraagt je weleens af waarom ouders zoveel moeten betalen, want ik kan je vertellen dat het niet in mijn zak komt.
Er zou zoveel wegbezuinigd kunnen worden op bureaucratisch vlak binnen de kinderopvang.. Maar nee waar snijden ze precies waar de klanten het merken..quote:Op maandag 16 april 2012 09:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach als je geld nodig hebt verzin je er gewoon een kutnorm bij waaraan je moet voldoen en de trajecten en buro's schieten uit de grond.
True that.quote:Op maandag 16 april 2012 09:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach als je geld nodig hebt verzin je er gewoon een kutnorm bij waaraan je moet voldoen en de trajecten en buro's schieten uit de grond.
Haar cardioloog is daar zeer positief over, dus ja, waarschijnlijk zal ze met de tijd vanzelf er overheen groeien.quote:Op maandag 16 april 2012 09:48 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat is niet fijn zeg.. Wel iets waar ze overheen kan groeien?
Dat en alle macht aan de verzekeraars, de bemiddelingsburo's en de grote koepelorganisaties. En dat allemaal om treurige trajecten als de caviapolitie en de JSF te kunnen financieren...quote:Op maandag 16 april 2012 09:57 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Er zou zoveel wegbezuinigd kunnen worden op bureaucratisch vlak binnen de kinderopvang.. Maar nee waar snijden ze precies waar de klanten het merken..
Laat ik er maar over ophouden, ik heb de laatste tijd al zo weinig zin in mijn werk..quote:Op maandag 16 april 2012 09:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat en alle macht aan de verzekeraars, de bemiddelingsburo's en de grote koepelorganisaties. En dat allemaal om treurige trajecten als de caviapolitie en de JSF te kunnen financieren....
En bakken met geld naar brussel en kansloze landen, die je er toch niet mee helpt.quote:Op maandag 16 april 2012 09:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat en alle macht aan de verzekeraars, de bemiddelingsburo's en de grote koepelorganisaties. En dat allemaal om treurige trajecten als de caviapolitie en de JSF te kunnen financieren....
Als het dan maar gevouwen plee papier is J.quote:Op maandag 16 april 2012 10:00 schreef Jarno het volgende:
Dit hele land kan straks geeneens meer z'n eigen reet afvegen zonder overheidsinstructies en goedgekeurd NEN-genormeerd pleepapier als het zo doorgaat.
Maar goed. Andere frustratie..
Inderdaad het is gewoon heel erg lastig. En op dit moment moet ik gewoon geld verdienen ik woon alleen, woonde ik samen dan zou ik best over willen stappen naar een baan voor 40 uur in een winkel.. Maar op dit moment verdien ik dan het zelfde als wat ik nu verdien.. Want dan is mijn uurloon gewoon een stuk minder..quote:Op maandag 16 april 2012 09:57 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
True that.
Ik verdien 11.50 per uur. -.- Tis echt net boven het minimum.
En ja, idd. Ik wil best in een andere branche werken. Ik wil best als secretaresse werken of facturen inboeken, maar daar nemen ze je niet aan zonder diploma. Telefoniste niet eens... Die verdienen overigens ook meer.
quote:Op maandag 16 april 2012 10:00 schreef Joene het volgende:
[..]
Als het dan maar gevouwen plee papier is J.
Hier ook. Ik leven op een dag al anderhalf uur in gemiddeld. 5 uur per week en die moet ik zien te compenseren met invalwerk. Soms werk ik een week 36 uur. Maar zie ik dat op mijn salaris.. Nee.. Zo frustrerend!quote:Op maandag 16 april 2012 09:59 schreef Silmarwen het volgende:
Oh en ik kan max 12 uur per week werken. En ik moet tijd voor tijd doen, maar alle vergaderingen en voorbereidend werk valt niet te compenseren. Moet weg zodra we minder dan 10 kids hebben (of mijn collega eerder naar huis).
Tis echt een hele toffe baan, ben gek op die kids, maar goed.
Nou goed, nog 1 voorbeeld dan. Die kleine van ons blijft over op school. Was gewoon een lokaal initiatief van een ouder of wat geloof ik, met een simpel knipkaarten systeem, werkte prima, helemaal goed. Totdat dat opeens door 1 of ander gedrocht van een organisatie overgenomen moest worden, helemaal hip, foldertje erbij, full color, mooi. Eerste actie? Een paar kwartjes op het overblijven gooienquote:Op maandag 16 april 2012 09:59 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Laat ik er maar over ophouden, ik heb de laatste tijd al zo weinig zin in mijn werk..
Ik ken het.. Ik ben zelf de overblijf co op de school waar de bso zit waar ik werk. Is niet normaal wat ouders moeten betalen om hun kind een uurtje over te laten blijven.quote:Op maandag 16 april 2012 10:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou goed, nog 1 voorbeeld dan. Die kleine van ons blijft over op school. Was gewoon een lokaal initiatief van een ouder of wat geloof ik, met een simpel knipkaarten systeem, werkte prima, helemaal goed. Totdat dat opeens door 1 of ander gedrocht van een organisatie overgenomen moest worden, helemaal hip, foldertje erbij, full color, mooi. Eerste actie? Een paar kwartjes op het overblijven gooien. Echt he. "Ja want ja, weet u wel niet wat dat kost allemaal en crisis en duur blahblahblah".
Je haalt de woorden uit mijn mond. Kwam vriendlief ook mee. Schat waarom ga je dan geen deeltijd studie doen? Ten eerste zou ik eventjes niet weten wat voor studie. En ten tweede kan ik dat gewoon niet betalen. Ik moet blijven werken zelfs meer om de studie nog te betalen en dan moet ik ook nog naar school. Wanneer moet ik dan doen?quote:Op maandag 16 april 2012 10:03 schreef Silmarwen het volgende:
Ohja, herscholen kan ook niet, want werken en leren tezamen is of zo duur dat je geen geld hebt, of zo veel uren dat je geen stage kan lopen.
Nou wat ik heel bijzonder vind...quote:Op maandag 16 april 2012 10:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou goed, nog 1 voorbeeld dan. Die kleine van ons blijft over op school. Was gewoon een lokaal initiatief van een ouder of wat geloof ik, met een simpel knipkaarten systeem, werkte prima, helemaal goed. Totdat dat opeens door 1 of ander gedrocht van een organisatie overgenomen moest worden, helemaal hip, foldertje erbij, full color, mooi. Eerste actie? Een paar kwartjes op het overblijven gooien. Echt he. "Ja want ja, weet u wel niet wat dat kost allemaal en crisis en duur blahblahblah".
Onder de streep dus meer verbruiken dan je binnenkrijgt = afvallen... Dus je kunt best bourgondisch eten maar dan moet je ook een pestbende verbruiken. Of om en om, dus vaste 'balansdagen' (quote:Op maandag 16 april 2012 10:06 schreef Sjeen het volgende:
Iemand een briljante oplossing om bourgondisch leven te combineren met een gezond gewicht... ik ben echt even de motivatie kwijt.
Overblijf is dus ook door de school geregeld, 3 dagen, 11.55 per maand. Prima bedragen.quote:Op maandag 16 april 2012 10:04 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ken het.. Ik ben zelf de overblijf co op de school waar de bso zit waar ik werk. Is niet normaal wat ouders moeten betalen om hun kind een uurtje over te laten blijven.
Bureaucratie en gediplomeerde krachten.. (Maar mag dit volgens mij niet zeggen haha)quote:Op maandag 16 april 2012 10:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou wat ik heel bijzonder vind...
Jen heeft op dinsdag voorschoolse opvang, tijdelijk, omdat mijn ex weer anar school gaat, en hij zelf om half 9 op college moet zijn. Die voorschoolse opvang van een uur per week, kost ons 5,45 per maand.
Jen gaat dan 3 dagen in de week naar de naschoolse, deze is geregeld door een kinderopgangorganisatie, kost per uur 6,13 en dus een maandlijkse rekening van 400 euro.
Dan vraag ik me dus af, waarom kan school het zo goedkoop aanbieden? Waarom betaal ik in godsnaam zo ongelovelijke prijs voor de opvang via een kindcentrum?
Dat is erg netjes! Hier ben je 2,70 per keer kwijt. En onze uur prijs voor buitenschoolse opvang ligt rond de 7,00 per uur.quote:Op maandag 16 april 2012 10:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Overblijf is dus ook door de school geregeld, 3 dagen, 11.55 per maand. Prima bedragen.
Dat ik iets meer zou moeten betalen voor de krachten kan ik begrijpen.. Maar het verschil is zo enorm. Dat gaat nergens over.quote:Op maandag 16 april 2012 10:08 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Bureaucratie en gediplomeerde krachten.. (Maar mag dit volgens mij niet zeggen haha)
quote:Op maandag 16 april 2012 10:09 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat is erg netjes! Hier ben je 2,70 per keer kwijt. En onze uur prijs voor buitenschoolse opvang ligt rond de 7,00 per uur.
Hoelang werk je daar al?quote:Op maandag 16 april 2012 09:57 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
True that.
Ik verdien 11.50 per uur. -.- Tis echt net boven het minimum.
En ja, idd. Ik wil best in een andere branche werken. Ik wil best als secretaresse werken of facturen inboeken, maar daar nemen ze je niet aan zonder diploma. Telefoniste niet eens... Die verdienen overigens ook meer.
En waarom? Omdat we te stom zijn om zelf na te denken. Álles moet afgevangen worden in regeltjes en eisen en certificaten. Zodat wanneer er een kleuter van een tafel flikkert ze dat in ieder geval in een ARBO veilige omgeving doen. In plaats van dat we denken, tsja, kinderen klimmen en vallen nu eenmaal. Nee, risico's moeten tot 0,0 beperkt worden, alles moet uitgebannen worden én er moet uiteraard controle opzitten. Liefst door een instelling of buro. Mét formulieren.quote:Op maandag 16 april 2012 10:08 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Bureaucratie en gediplomeerde krachten.. (Maar mag dit volgens mij niet zeggen haha)
Dit kabinet wil helemaal niks. Behalve buitenlandertjes pesten en ingewikkeld doen over lokale issuetjes. We staan gewoon weer een jaar of wat stil.quote:Op maandag 16 april 2012 10:12 schreef J0ycie88 het volgende:
Straks krijg je weer de situaties dat mama fulltime huismoeder word en de vader werkt.
Maar dat wilt dit mooie kabinet ook niet. Ben echt benieuwd waar dit naartoe gaat. Het enige dat ik weet is dat ik als 23 jarige starter op de arbeidsmarkt geen kans heb om dingen op te bouwen of je moet een heleboel geluk hebben..
Ik denk niet dat ik heel gelukkig wordt van full time thuis zitten met de kinderen. Dan word ik denk ik een heel vervelend persoon.quote:Op maandag 16 april 2012 10:12 schreef J0ycie88 het volgende:
Straks krijg je weer de situaties dat mama fulltime huismoeder word en de vader werkt.
Maar dat wilt dit mooie kabinet ook niet. Ben echt benieuwd waar dit naartoe gaat. Het enige dat ik weet is dat ik als 23 jarige starter op de arbeidsmarkt geen kans heb om dingen op te bouwen of je moet een heleboel geluk hebben..
Toch is het een spiegel van hoe ongeveer 50% van de kiezers het zouden willen zien? Anders zaten ze er niet.quote:Op maandag 16 april 2012 10:15 schreef Jarno het volgende:
Maar goed, dat krijg je ook als je nepliberalen laat samenwerken met nepchristenen, gesteund door malloten.
Ik zou er ook niet gelukkig van worden hoor. Ik wil gewoon werken.quote:Op maandag 16 april 2012 10:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik heel gelukkig wordt van full time thuis zitten met de kinderen. Dan word ik denk ik een heel vervelend persoon.
Ik ben pas een jaar of 5 aan het werk, ik merk dat in die 5 jaar de arbeidsmarkt onwijs veranderd is al..
Spagetti.quote:Op maandag 16 april 2012 10:17 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik zou er ook niet gelukkig van worden hoor. Ik wil gewoon werken.
Maar goed.. Er moet gewoon echt iets gaan veranderen.
Verder weet ik echt niet wat ik moet eten vanavond.. Ik heb erwtensoep in de vriezer. En spaghetti.. En tomatensoep en kip kerrie..
3 dagen overblijven in de week, 43 euro per maand.quote:Op maandag 16 april 2012 10:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Overblijf is dus ook door de school geregeld, 3 dagen, 11.55 per maand. Prima bedragen.
quote:Op maandag 16 april 2012 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
3 dagen overblijven in de week, 43 euro per maand.
Dat wordt dus toch maar weer mijn hardloopschoenen opgraven... Van een volleybaltraining per week val je niet afquote:Op maandag 16 april 2012 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Onder de streep dus meer verbruiken dan je binnenkrijgt = afvallen... Dus je kunt best bourgondisch eten maar dan moet je ook een pestbende verbruiken. Of om en om, dus vaste 'balansdagen' () instellen oid?
3 dagen over blijven, 24,50 euro per twee maandenquote:Op maandag 16 april 2012 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
3 dagen overblijven in de week, 43 euro per maand.
Boeiend. Hoef ik het er toch niet mee eens te zijn of wat? Misschien is 50% gewoon stom of bang. Misschien ben ik het. Geen idee. Alleen staat dit kabinet (en in mindere mate de vorige paar) lijnrecht tegen alles, maar dan ook alles waar ik voor sta en in geloof. En ik schaam me er geen millimeter omquote:Op maandag 16 april 2012 10:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Toch is het een spiegel van hoe ongeveer 50% van de kiezers het zouden willen zien? Anders zaten ze er niet.
Zit er in de spaghettisaus groente? Anders is dat wel een goede om nog wat punten aan te besteden.quote:Op maandag 16 april 2012 10:23 schreef J0ycie88 het volgende:
Om er maar iets ontopics door heen te gooien, mijn lijstje voor vandaag, ik mag vandaag 33 punten:
O: Magere kwark met ranja, 3 punten
T: Eierkoek, 2 punten
L: 3 boterhammen 5 punten. Met smeerkaas 1 punt, sandwichspread 2 punten.
T: Kijken of ik al iets van vast fruit kan eten, 0 punten en 2 cracottes met sandwichspread 3 punten.
D: Spaghetti saus 7 punten, pasta 7 punten.
En dan hou ik nog 3 punten over.. weet alleen nog niet waarvoor..
Goed voor je laatste tussendoortje van de dag denk ik? Weer wat magere kwark ofzo? Gezien dat die ook 3 punten is...quote:Op maandag 16 april 2012 10:23 schreef J0ycie88 het volgende:
Om er maar iets ontopics door heen te gooien, mijn lijstje voor vandaag, ik mag vandaag 33 punten:
O: Magere kwark met ranja, 3 punten
T: Eierkoek, 2 punten
L: 3 boterhammen 5 punten. Met smeerkaas 1 punt, sandwichspread 2 punten.
T: Kijken of ik al iets van vast fruit kan eten, 0 punten en 2 cracottes met sandwichspread 3 punten.
D: Spaghetti saus 7 punten, pasta 7 punten.
En dan hou ik nog 3 punten over.. weet alleen nog niet waarvoor..
Ja is saus die ik zelf maak, zitten heel veel groente in!quote:Op maandag 16 april 2012 10:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zit er in de spaghettisaus groente? Anders is dat wel een goede om nog wat punten aan te besteden.
Zoiets word het wel ja.. kwark of een mueslireep. Zie net ook dat mijn saus een punt minder is dus misschien dat ik nog een smoothie maak met lekker wat fruit en havermout erdoor! Wil een beetje aan de vezels denken..quote:Op maandag 16 april 2012 10:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Goed voor je laatste tussendoortje van de dag denk ik? Weer wat magere kwark ofzo? Gezien dat die ook 3 punten is...
Mueslireep klinkt een stuk gezonder dan dat het is idd.quote:Op maandag 16 april 2012 10:30 schreef Jarno het volgende:
Mueslireep (de meeste iig) is over het algemeen (geraffineerde) suiker, suiker, suiker...
Lekkerquote:Op maandag 16 april 2012 10:27 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja is saus die ik zelf maak, zitten heel veel groente in!
Klopt, al klopt het wel qua punten.. Heb ook wel een variant met minder suiker. Maar bijv een evergreen is wel beter.. 2 evergreen koeken staat ongeveer gelijk aan 1 mueslireepJEquote:Op maandag 16 april 2012 10:30 schreef Jarno het volgende:
Mueslireep (de meeste iig) is over het algemeen (geraffineerde) suiker, suiker, suiker...
Ja mijn vriend maakte het van de week voor mij, en was echt lekker!!quote:Op maandag 16 april 2012 10:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lekker
en een smoothie met fruit en havermout klinkt erg goed
Ik probeer toch liever die troep (zie http://suikerwijzer.nl/geraffineerde-suiker/ ) een beetje te vermijden en voor iets als fruit te gaan als het ff kan.quote:Op maandag 16 april 2012 10:32 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Klopt, al klopt het wel qua punten.. Heb ook wel een variant met minder suiker. Maar bijv een evergreen is wel beter.. 2 evergreen koeken staat ongeveer gelijk aan 1 mueslireepJE
Ok.. Naja ik zit ook een beetje in dilemma. Ik val nu af met behulp van weight watchers, heel fijn, en het werkt goed. Maar soms laat ik me wel eens gaan omdat ik in principe alles mag eten. Als ik maar niet over de punten heen ga. Al eet ik 4 marsen..quote:Op maandag 16 april 2012 10:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik probeer toch liever die troep (zie http://suikerwijzer.nl/geraffineerde-suiker/ ) een beetje te vermijden en voor iets als fruit te gaan als het ff kan.
Ik ga het eens proberen! Kun je het ook combineren met fruit of heeft het dan niet meer het effect van een groene smoothie?quote:Op maandag 16 april 2012 10:37 schreef Sarabi het volgende:
komkommer met peterselie en citroensap
of komkommer met limoen en munt
Zo danquote:Op maandag 16 april 2012 10:38 schreef J0ycie88 het volgende:
Als ik calorieen tellen wel gratis en weightwatchers 65 euro in de 3 maanden :p
Welke app heb jij als ik vragen mag? Dan ga ik het gewoon eens een week dubbel doen, weet ik meteen of ik mijn abbo bij WW ga verlengenquote:Op maandag 16 april 2012 10:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zo dan. Kun je ook aardig voor sportscholen, tenminste, gedeeltelijk dan en afhankelijk van de sportschool
.
Ik zou gewoon doen wat werkt voor je toch? Ik vind het fijne aan kcal's tellen wel dat mijn appje het gelijk uit elkaar trekt qua voedingsstoffen. Ik zie dus niet alleen hoeveel kcal's ik binnenkrijg, maar ook hoeveel koolhydraten, hoeveel eiwitten en hoeveel vet enzo.
Kan vast ook welquote:Op maandag 16 april 2012 10:39 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik ga het eens proberen! Kun je het ook combineren met fruit of heeft het dan niet meer het effect van een groene smoothie?
Ideale app gebruikte ik eerst ook !quote:Op maandag 16 april 2012 10:46 schreef Jarno het volgende:
Ik gebruik een vrij obscure, die van fatsecret.com(stomme naam, I know)
Website is vrij lastig, maar ze hebben ook een app (iig voor iOS) en die heet 'CalorieTeller door FatSecret' (http://itunes.apple.com/nl/artist/fatsecret/id347184251). Het mooie ervan is dat het echt STIKT van de Nederlandse produkten, echt elke pot pindakaas of weet ik veel wat staat er in. Grijp bijna nooit mis.. En gekoppeld met de website (hoewel die dramatisch blijft) levert het een leuk overzicht op.
Vanavond eens kijken.. Ik heb zelf android.. Dus de app word het dan sowieso niet. Wel dus ik heb de app! Ik ga eens kijken wat lekkerder werkt!quote:Op maandag 16 april 2012 10:46 schreef Jarno het volgende:
Ik gebruik een vrij obscure, die van fatsecret.com(stomme naam, I know)
Website is vrij lastig, maar ze hebben ook een app (iig voor iOS) en die heet 'CalorieTeller door FatSecret' (http://itunes.apple.com/nl/artist/fatsecret/id347184251). Het mooie ervan is dat het echt STIKT van de Nederlandse produkten, echt elke pot pindakaas of weet ik veel wat staat er in. Grijp bijna nooit mis.. En gekoppeld met de website (hoewel die dramatisch blijft) levert het een leuk overzicht op.
Het is ff wennen, ook in gebruik, maar hou het ff een weekje vol. Dan kost het invoeren per dag je maar een paar minuten. Ook doordat je dan je 'most eaten' en 'recently eaten' lijstjes kunt gaan gebruiken enzo. Ik doe het altijd bij het ontbijt en dat is echt 5 minuutjes oid.quote:Op maandag 16 april 2012 10:49 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Vanavond eens kijken.. Ik heb zelf android.. Dus de app word het dan sowieso niet. Wel dus ik heb de app! Ik ga eens kijken wat lekkerder werkt!
Ok! Ben benieuwd..quote:Op maandag 16 april 2012 10:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het is ff wennen, ook in gebruik, maar hou het ff een weekje vol. Dan kost het invoeren per dag je maar een paar minuten. Ook doordat je dan je 'most eaten' en 'recently eaten' lijstjes kunt gaan gebruiken enzo. Ik doe het altijd bij het ontbijt en dat is echt 5 minuutjes oid.
Hoezo? Als je maar invoert wat je eet? Plus je moet natuurlijk een bepaald aantal maximale kcal's in gedachten hebben om aan te voldoen...quote:Op maandag 16 april 2012 10:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ok! Ben benieuwd..
Maar onbeperkt fruit eten zit er dan niet meer bij neem ik aan
Ze hebben hem wel ook voor android:quote:Op maandag 16 april 2012 10:49 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Vanavond eens kijken.. Ik heb zelf android.. Dus de app word het dan sowieso niet. Wel dus ik heb de app! Ik ga eens kijken wat lekkerder werkt!
Het is gewoon 1 week consequent invullen dan weet je genoeg.quote:Op maandag 16 april 2012 10:56 schreef Brighteyes het volgende:
Het lijkt me zo tijdrovend, die kcal appjes, maar idd is het vast een kwestie van eventijd voor maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |