Ja, die kan je dus per link inkorten ipv per 2 links snappie?quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij heb ik zulke kettingen wel eens op bmx-jes gezien. BMX chain op google leverde de term " half-link chain" op.
Verder begrijp ik er ook weinig van
Op je achterwiel leunt idd het meeste gewicht maar niet als je remt. Dan komt bijna alle druk op het voorwiel ivm met het hoge zwaartepunt en heb je daar dus veel meer remvermogen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:37 schreef Patroon het volgende:
Op je achterwiel leunt het meeste gewicht en de aandrijving zit ook op het achterwiel.
De 'wet van de traagheid' zoals jij het noemt is de eerste wet van Newton. Moment = kracht x arm is juist geen wet van Newton.quote:Op zondag 15 april 2012 01:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op je achterwiel leunt idd het meeste gewicht maar niet als je remt. Dan komt bijna alle druk op het voorwiel ivm met het hoge zwaartepunt en heb je daar dus veel meer remvermogen.
Bij hard remmen kan je dus beter 60% voor remmen en 40% achter. Net als in de auto.
Eigenlijk is dit gewoon natuurkunde en heeft met de wet van de traagheid enerzijds en de wetten van Newton (moment = kracht x arm) anderzijds te maken.
Ik heb ze vorige maand vervangen na 7000 km, geen lekke banden.quote:Op zondag 15 april 2012 10:49 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, hoeveel km kun je gemiddeld met je buitenbanden rijden? Ik denk dat ik nu ergens op 3000-3500 km zit met dezelfde buitenbanden. Ik merk dat ze superglad zijn en steeds meer kleine gaatjes/putjes krijgen. Overigens heb ik vrijwel nooit lekke banden. Vervangen of lekker doorrijden?
Als jij koerst kan je het beste 52x11 nemen of zelfs 53x11. Anders kan je niet mee in de groep voor de wind of in de spurt.quote:Op zondag 15 april 2012 11:22 schreef Patroon het volgende:
Ik zie net dat mijn voorblad 50T is ipv wat ik dacht 52/53T. Dacht al wat heb ik weinig over toen het 50 km/h ging. Ik heb voor een triple. Welk voorblad adviseren jullie?
Past deze op mijn Shimano 105 Triple?
http://www.rose.nl/artike(...)52-tanden/aid:120807
Ik hoor net dat ik er ook voor kan kiezen om achter met een 11 te gaan rijden en voor 50. Nadeel bij de 11 cassette is dat je de 16 mist. 50x11 is 9,71m ivm 52x12 = 9,26m
Bij een 11-25 verzet mis je de 16T. Volgens mij gebruik ik dat tandwiel best veel. Is dat niet vervelend?quote:Op zondag 15 april 2012 13:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als jij koerst kan je het beste 52x11 nemen of zelfs 53x11. Anders kan je niet mee in de groep voor de wind of in de spurt.
Jawel, anders 11-23 want je hebt toch triple. Of 12-25 als je persé een 25 wilt.quote:Op zondag 15 april 2012 13:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij een 11-25 verzet mis je de 16T. Volgens mij gebruik ik dat tandwiel best veel. Is dat niet vervelend?
Die 25 hoef ik niet per se. Denk je dat 52x12 voldoende is om mee te komen?quote:Op zondag 15 april 2012 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jawel, anders 11-23 want je hebt toch triple. Of 12-25 als je persé een 25 wilt.
Wat voor niveau rijd jij met koersen Patroon?quote:Op zondag 15 april 2012 13:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die 25 hoef ik niet per se. Denk je dat 52x12 voldoende is om mee te komen?
Voor 52x11 kom ik op:
52 voorblad
http://www.rose.nl/artike(...)52-tanden/aid:120807
11-23
http://www.rose.nl/artike(...)-10-speed/aid:366574
Nieuwe ketting a 30 euro.
Klopt dat Kaas?
edit: Hoe snel is Rose met levering?
Ik heb momenteel een amateur A licentie. Maar in de koersen doe ik niet mee voor de prijzen.quote:Op zondag 15 april 2012 14:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat voor niveau rijd jij met koersen Patroon?
Je bedoelt gewoon Amateur dus? Amateur A bestaat niet meer sinds vorig jaar.quote:Op zondag 15 april 2012 15:35 schreef Patroon het volgende:
Ik heb momenteel een amateur A licentie. Maar in de koersen doe ik niet mee voor de prijzen.
11-21 cassette kopen, dan mis je niks. Bij de 11-23 mis je de 18. Ik heb trouwens nog een heel mooie 53 te koop (TA Squale). 12-23 cassette kan ook over gepraat wordenquote:Op zondag 15 april 2012 11:22 schreef Patroon het volgende:
Ik zie net dat mijn voorblad 50T is ipv wat ik dacht 52/53T. Dacht al wat heb ik weinig over toen het 50 km/h ging. Ik heb voor een triple. Welk voorblad adviseren jullie?
Past deze op mijn Shimano 105 Triple?
http://www.rose.nl/artike(...)52-tanden/aid:120807
Ik hoor net dat ik er ook voor kan kiezen om achter met een 11 te gaan rijden en voor 50. Nadeel bij de 11 cassette is dat je de 16 mist. 50x11 is 9,71m ivm 52x12 = 9,26m
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
quote:Op zondag 15 april 2012 19:31 schreef marcodej het volgende:
Wat was dit voor wind joh? Nog nooit meegemaakt. Na 19km huilend en met het hart in de keel afgedraaid naar huis.
Hoe blijven jullie in hemelsnaam in D1 met tegenwind?39 voor, grootst achter en dan met 10 km/uur bijna omvallend tegenwind in terwijl je door oude vrouwtjes met fietstassen wordt ingehaald?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Volgens strava reed ik over dat stuk 21 gemiddeld, weet niet hoe ik dat gedaan heb want ik kwam vrijwel nooit boven de 18 per uur. Inderdaad op de 39x23. Had nog een tandje over.quote:Op zondag 15 april 2012 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
39 voor, grootst achter en dan met 10 km/uur bijna omvallend tegenwind in terwijl je door oude vrouwtjes met fietstassen wordt ingehaald?
Snap sowieso die snelheid niet altijd, heb een heel kort heuveltje met 41 gemiddeld opgereden, maar ik haal daar zelden meer dan 35.quote:Op zondag 15 april 2012 19:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens strava reed ik over dat stuk 21 gemiddeld, weet niet hoe ik dat gedaan heb want ik kwam vrijwel nooit boven de 18 per uur. Inderdaad op de 39x23. Had nog een tandje over.
Dit.quote:
Jij mag ook nog wel een paar uurtjes op de vetverbranding.quote:Op zondag 15 april 2012 19:29 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Dat doe ik dus om dat slappe bovenlichaam een beetje in vorm te houden
Inderdaad, is erg onnauwkeurig op kleine segmenten. Niks aan te doen.quote:Op zondag 15 april 2012 19:46 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou sowieso geen GPS meting vertrouwen op een paar honderd meter. Als hij in het begin wat fout zit en aan het eind ook kan de meting inderdaad vreemd lopen.
Wat zijn we weer vriendelijk, Einsteinquote:Op zondag 15 april 2012 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij mag ook nog wel een paar uurtjes op de vetverbranding.
Mijn Quote van de dag is de volgende:quote:Op zondag 15 april 2012 20:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb je niet gezien Okko! Wel een paar clubgenoten van me.
ATB'en is tof! Kan er alleen niets van. Bergop knal ik iedereen (op een jongen met elitelicentie en een ex-prof na) er wel af. Maar afdalingen en als het technisch wordt...
Quote van de dag kwam toen ik met die twee gasten een paar wielrenners hard inhaalde bergop: 'jemig, we worden er nu gewoon door een paar mountainbikers afgereden'
ATB'en is inderdaad tof. Kan er alleen niets van. Bergop knalt iedereen mij voorbij (op een jongen met 1 been en een ex-kanoer na). Maar technisch rijden en afdalen, dat kan ik wel.quote:Op zondag 15 april 2012 20:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb je niet gezien Okko! Wel een paar clubgenoten van me.
ATB'en is tof! Kan er alleen niets van. Bergop knal ik iedereen (op een jongen met elitelicentie en een ex-prof na) er wel af. Maar afdalingen en als het technisch wordt...
Quote van de dag kwam toen ik met die twee gasten een paar wielrenners hard inhaalde bergop: 'jemig, we worden er nu gewoon door een paar mountainbikers afgereden'
Ik kano nog steeds hoor.quote:Op zondag 15 april 2012 20:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
ATB'en is inderdaad tof. Kan er alleen niets van. Bergop knalt iedereen mij voorbij (op een jongen met 1 been en een ex-kanoer na). Maar technisch rijden en afdalen, dat kan ik wel.
Wel paar ATB'ers gezien vandaag.
Wel lache, moesten echt veel mensen lopen vandaag.
Fietsen wel veel chicks mee.
Het net begrepen dat het geen probleem is, momenteel zit er als student even geen nieuwe groep in dus ik moet toch echt even een noodoplossing toepassen. Het is even niet anders.quote:Op zondag 15 april 2012 18:41 schreef kaasplankje het volgende:
Maargoed, het is dus de vraag of een 53 blad op een Shimanko triple crank en voorderrie nog proper schakelt.
Patroon rijdt dus eigenlijk regionale competitie en kan met 50-12 imho nog wel mee komen, goed voor de souplesse is dat en zwaarder kan altijd nog.
Als ik Patroon was zou ik lekker mijn centen in de zak houden en sparen voor een nieuwe dubbele groep met een 52 of een 53 voor, want met een triple kan je eigenlijk niet koersen. Dat is immers voor 50+ toerders die veel in de bergen rijden.
Stoer man, om zo'n groepje toerders aan gort te rijden.. Gisteren bij de trainingskoers was er ook zo'n gast die in de waaier steeds met 5km/h sneller over nam waarna hij 20m later weer stil viel, hij reed constant de trein in soep..quote:Op zondag 15 april 2012 18:48 schreef Oksel het volgende:
Goed, bij de rust dus aangesloten bij 6 anderen, en kon op de klimmetjes goed meekomen. Toen kwam een vlak stuk (), wind schuin tegen. Dus ik op kop, en rammen. Groep helemaal uit elkaar gefietst,
, 3 moesten er af, en heb ik ook niet meer gezien. Helaas aan 't eind nog 2 man op een klim moeten laten gaan, kon er na de klim net niet meer bijkomen.
quote:Op zondag 15 april 2012 21:22 schreef the_critic het volgende:
Zag ik nu goed... heeft de zelf verklaarde soignee koning een triple?!
Laten gaan is wss de beste optie, dan worden ze het vanzelf beuquote:Op zondag 15 april 2012 21:19 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom laat je diegene dan niet lekker gaan?
Krijg je dan het tom boonen effect?
Hehequote:Op zondag 15 april 2012 21:22 schreef the_critic het volgende:
Zag ik nu goed... heeft de zelf verklaarde soignee koning een triple?!
Haha ja het doet mij ook pijn, het is even niet anders. Zodra er weer geld is komt er wat nieuws.quote:Op zondag 15 april 2012 21:22 schreef the_critic het volgende:
Zag ik nu goed... heeft de zelf verklaarde soignee koning een triple?!
Heb je je al ingeschreven voor de monstertijdrit? Dat lijkt me wel iets voor jou. Met 42 gemiddeld doe je mee om de prijzen.quote:
tot die tijd mag je iig die kroon niet meer opquote:Op zondag 15 april 2012 21:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ja het doet mij ook pijn, het is even niet anders. Zodra er weer geld is komt er wat nieuws.
Prima, ik doe liever de helm op, anders krijg ik weer heel fok! over mij heenquote:Op zondag 15 april 2012 22:02 schreef the_critic het volgende:
[..]
tot die tijd mag je iig die kroon niet meer op
Wel of niet vallen heb je niet altijd zelf in de hand.quote:Op zondag 15 april 2012 22:15 schreef kaasplankje het volgende:
Als je nooit valt heb je eigenlijk geen helm nodig. Behalve als 't verplicht is.
ik koop die schandelijk verwaarloosde kraakbak wel van je over voor 250.quote:Op zondag 15 april 2012 22:32 schreef Oksel het volgende:
Mijn fiets en kraakt en doet trouwens.. en hij's vies, echt vies. Niet oppervlakkig vies, maar diep van binnen vies. Misschien tijd voor een nieuwe.
quote:Op zondag 15 april 2012 22:39 schreef the_critic het volgende:
Ik ben in maastricht voor de start van de agr geweest.. inderdaad errug veel moois gezien
gister bij de toer versie, juist ontzettend veel ernstige dingen gezien! Van stuur stem die 5cm spacers hoog staat, tot klokjes op de liggende framebuis ter hoogte van de zadelpen, broekjes die zo verwassen waren dat je de bilnaad er vanaf achter doorheen zag schijnen.. had de soignee politie flinke bekeuringen kunnen innen!
Heldquote:Op zondag 15 april 2012 23:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag, uiteraard ongesoigneerd, 220km door de Ardennen gefietst. O.a. de hele Ravel Huy-Clavier-Ciney.
PM mij eens de prijsopbouwquote:Op zondag 15 april 2012 22:20 schreef Gripper het volgende:
Gisterochtend bij Wheel-Tec geweest om mn nieuwe klimwieltjes door te nemen. Wat een sympathieke gast, en wat neemt ie goed de tijd voor je!
na een aantal verschillende mogelijkheden bekeken, zijn we uitgekomen op een setje met:
-Novatec SL naven
-Sapim laser spaken. Voor het detail 2 witte spaken in elk wiel, compleet witte spaken werd wel erg duur![]()
-Notubes Alpha velg. Alvast voorzien van luchtdichte velglint, en met een los tubeless ventiel erbij zodat ik altijd nog tubeless kan gaan rijden.
-rode spaaknippels.
Setje gaat rond de 1280 gram wegen.
Als ik de set afhaal, spaakt ie meteen mn hoge wielen even na, die bleken voor fabriekswielen heel redelijk en constant op spanning. Kan echter altijd nog wel wat aan verbeterd, en voor een klein bedrag meer heb je na zo'n herspaak-actie dezelfde bouwkwaliteit en stevigheid als een handgemaakt wiel.
En omdat we met deze combi niet op de hoofdprijs uitkomen, blijft er nog geld over om ook een mooie set wielen voor de MTB te laten bouwen
Ja moeten nieuwe lagers in. Op de plaatjes van de naven die ik kan vinden steek je gewoon een 5mm in de as maar bij mij is de as van binnen rond. Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, 't is een keurig recht setje met DB spaken en Mavic velgen. Helaas zijn die heel lelijk van kleurquote:Op maandag 16 april 2012 08:03 schreef kaasplankje het volgende:
@Eentwee: Nee, ga je ze zelf servicen?
Wheel-Tec heeft zich een beetje verkeken op de populariteit van witte Novatec naven, dus die zijn helemaal op. Levertijd met witte naven wordt 4-5 maanden, en da's me te lang, deze wielen moeten in juni in de alpen aan de rol.quote:Op maandag 16 april 2012 00:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
PM mij eens de prijsopbouwBen erg benieuwd. Setje met Novatecs zit er voor mij ook nog in de pijplijn, moet alleen even een witte voornaaf scoren. Neem jij zwarte naven? Daarin kun je ook het witte accent leggen natuurlijk. Ik zou voor een paar gram extra wel voor spaken die 1.8mm in de verjonging zijn aan de aandrijfzijde kiezen (DT Competition/ Sapim Race). Dat was ook zijn eerste voorstel toch? Is beter voor de balans in de spaakspanning en de stijfheid. Slappere velgen zijn er bijna niet en de Laser spaken zijn ook niet erg stijf. Ipv velglint kun je trouwens nog veloplugs nemen zolang je niet tubeless rijdt, scheelt gewicht.
@Kaas: heb jij wel eens onderhoud verricht aan Tune naven?
Die 200 en 300 waren zeer mooi, maar voor mij niet vaker dan een enkele keer per jaar. Volgend jaar zul je mij misschien weer eens zien.quote:Op maandag 16 april 2012 09:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Rijdt er nog iemand zaterdag het 200km brevet in Woudenberg?
quote:Op maandag 16 april 2012 10:11 schreef Pritt het volgende:
Nope, zaterdag staat de 160 van NH op het programma en ga ik kanovinnie even van de weg afbeuken.
Ok dus wel dikkere spaken aan de aandrijfzijdequote:Op maandag 16 april 2012 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wheel-Tec heeft zich een beetje verkeken op de populariteit van witte Novatec naven, dus die zijn helemaal op. Levertijd met witte naven wordt 4-5 maanden, en da's me te lang, deze wielen moeten in juni in de alpen aan de rol.
Als ik persé nu een witte naaf wil, dan moet ik toch weer naar een DT240S of Acros .54 naaf, en dan gaan we meteen richting 750 ¤
Doe ik nu niet: dan maar een zwarte naaf, zo hou ik wat budget over voor een MTB wielset later dit jaar.
Ik kan de Novatec naven trouwens nog wel in goud krijgen. En dan met gouden spaaknippels, da's ook wel porno! Gouden KMC ketting, als dat niet soignée is...![]()
Verder met verjongde spaken inderdaad. Spaakpatroon: voor radiaal, achter 2+2 kruis, en Sapim Sprint CX aan de driveside.
Ik stuur je zo een PM over de prijs.
Heb jij wel eens een turk op een fiets gezien? Daarom weet je dat je niet bij die zaak moet zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 11:49 schreef JohnDDD het volgende:
Was hier bij de Turkse FM in de straat.
Zeg ik: heeft u ook Teflonspray.
-Wat?
Ik: Teflonspray.
-Wat is dat.
Ik: Spray met teflon erin voor mijn racefiets.
-Wij niet hebben, maar wat jij bedoelen olie?
Ik: zoiets ja.
-Ik hebben dees (*wijst op WD-40*), dat is perfect voor de racefiets
Ik: die is te dun, daar zit veel teveel water in
-WD-40 is de beste...
Ik: nee bedankt tot ziens
Dat zei JohnDDD over WD40, ik heb eigenlijk geen idee over er water in WD40 zit...quote:Op maandag 16 april 2012 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
"Er zit teveel water in" zegt ie ook.
Turkse fietsenmakersquote:Op maandag 16 april 2012 14:54 schreef eentwee het volgende:
Hij bedoelt denk ik dat de viscositeit te laag is. Kijk, als je dat nou gewoon tegen die Turk zegt begrijpt-ie het wel hoor.
Snap die twee anders gekleurde spaken niet zo, zie het in winkels wel vaker maar mooi vind ik het niet.quote:Op maandag 16 april 2012 16:42 schreef Gripper het volgende:
Zeg gasten.
Als ik mn wielen laat uitvoeren met gouden pornonaven en die ene (of 2) witte spaak, dan komt het er nagenoeg zo uit te zien. Met gouden nippels ook uiteraard.
[ afbeelding ]
Zoals ik het aanvankelijk in gedachten had is ie met zwarte naaf en rode nippels.
Welke is het mooist?
Met 1 afwijkende spaak kun je tenminste zien of je wielen wel of niet draaien.quote:Op maandag 16 april 2012 16:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Snap die twee anders gekleurde spaken niet zo, zie het in winkels wel vaker maar mooi vind ik het niet.
Ik hou zelf niet zo van gouden naven. Ook helemaal witte naven vind ik niet mooi. Voor je het weet zijn ze vies en lastig schoonmaken tussen die spaken in. Wat ik wel mooi vindt zijn zwarte naven met wit of rode kleur accenten.quote:Op maandag 16 april 2012 17:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Met 1 afwijkende spaak kun je tenminste zien of je wielen wel of niet draaien.
Maar wat vind je van gouden naven? Wel ingoudelijk reageren!
spuuglelijk die gouden navenquote:Op maandag 16 april 2012 16:42 schreef Gripper het volgende:
Zeg gasten.
Als ik mn wielen laat uitvoeren met gouden pornonaven en die ene (of 2) witte spaak, dan komt het er nagenoeg zo uit te zien. Met gouden nippels ook uiteraard.
[ afbeelding ]
Zoals ik het aanvankelijk in gedachten had is ie met zwarte naaf en rode nippels.
Welke is het mooist?
Ik zou voor zwart gaan.quote:Op maandag 16 april 2012 16:42 schreef Gripper het volgende:
Zeg gasten.
Als ik mn wielen laat uitvoeren met gouden pornonaven en die ene (of 2) witte spaak, dan komt het er nagenoeg zo uit te zien. Met gouden nippels ook uiteraard.
[ afbeelding ]
Zoals ik het aanvankelijk in gedachten had is ie met zwarte naaf en rode nippels.
Welke is het mooist?
Moet je doen lullo. Moet je doen.quote:Op maandag 16 april 2012 10:11 schreef Pritt het volgende:
Nope, zaterdag staat de 160 van NH op het programma en ga ik kanovinnie even van de weg afbeuken.
Ja, en ik flikker een stok in zijn wiel om te winnen.quote:Op maandag 16 april 2012 11:29 schreef Gripper het volgende:
[..]![]()
Je bedoelt dat je je de hele rit gaat verschuilen in de groep, en bij elke mierenhoop er als een gek vandoor sprint om bovenaan triomfantelijk te gaan staan wachten?
Ik zag laatst een neger die de mechanieker van een pro MTB downhill team was, dus uiterlijk zegt niets over de vakman.quote:Op maandag 16 april 2012 12:55 schreef Pritt het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een turk op een fiets gezien? Daarom weet je dat je niet bij die zaak moet zijn.
Is dat van belang dan? En straks doen ze het niet omdat de 1 een net andere omtrek heeft dan de ander. En dan ziet het er denk ik weer achterlijk uit.quote:Op maandag 16 april 2012 17:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Met 1 afwijkende spaak kun je tenminste zien of je wielen wel of niet draaien.
Maar wat vind je van gouden naven? Wel ingoudelijk reageren!
Zijn die wielen wat van Planet X?quote:Op maandag 16 april 2012 17:42 schreef eentwee het volgende:
De zwarte naven hebben idd ook rode logo's. Lelijke logo's, dat wel.
[ afbeelding ]
Gouden naven moet je van houden, ik vind het wel leuk mits het bij de rest past. Maar het trekt aandacht dus dan kunnen de naven beter ook de pareltjes zijn waar de aandacht op moet gevestigd worden (bijv. Chris King of Hope). Met ook nog gouden nippels en 2 witte spaken wordt het kermis. En Novatec is natuurlijk geen CK dus daarom zou ik ook zwart doen. En dus ook niet 2 witte spaken EN rode nippels.
@Gripper: ga je wel lichte snelspanners en banden monteren? Planet X 44gram 17,50 pond ftw
quote:Ik vind het iig niet mooi. Maar je moet kopen wat soigne is en wat je mooi vind. Waarbij het eerste belangrijker is dan het tweede.
Oké dus die ultra's hebben de dikke naaf die ook bij chorus/record zit? Dat is wel een topper, maja dan ook weer 200.- duurder. Ik vind dat spaakpatroon van het achterwiel mooi. De decals kunnen idd beter maar die veranderen toch ieder jaar.quote:Op maandag 16 april 2012 18:56 schreef eentwee het volgende:
Die decals zijn wel de lelijkste die ik ooit op wielen heb gezien maar ze kunnen er gelukkig af. Verder is het jammer dat je de Ultra's moet nemen om cup/cone lagers te krijgen en die zijn 200¤ duurderDe gewone Bullets hebben precies dezelfde lagers als de Khamsins! (en Vento, en Scirocco). Juist die naven vanaf de Zonda lopen zo eindeloos en kun je ook zelf afstellen. Is om die reden wel wat minder foolproof maar een fool moet zijn fiets ook gewoon naar de fietsenmaker brengen
jullie lachen er wel om , maar het is goed mogelijk dat er water in smeermiddel zit. er zijn zat vormen van smering waar bij water word gebruikt.quote:Op maandag 16 april 2012 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
"Er zit teveel water in" zegt ie ook.
het is een koolwaterstof verbinding maar waterstof is nog geen water.quote:Op maandag 16 april 2012 19:56 schreef JohnDDD het volgende:
Dat heeft een Nederlandse FM eens tegen mij gezegd, dat er teveel water in WD-40 zit.
Waterstof of water bevatten allebei ook geen koolstof dus dat zijn eigenlijk geen kool/waterstof verbindingen.. Overigens is waterstof onder fysiologische omstandigheden een gas dus dat kan nooit in een smeermiddel zittenquote:Op maandag 16 april 2012 20:07 schreef dop het volgende:
[..]
het is een koolwaterstof verbinding maar waterstof is nog geen water.
weinig smeermiddelen die geen koolwatersof verbinding zijn
Nou ja dan had de FM het dus mis. Hij had iig gelijk dat Teflonspray beter is dan WD-40quote:Op maandag 16 april 2012 20:07 schreef dop het volgende:
[..]
het is een koolwaterstof verbinding maar waterstof is nog geen water.
weinig smeermiddelen die geen koolwatersof verbinding zijn
als smeer middel op zich zou ik zeggen ja , maar smaken verschillen.quote:Op maandag 16 april 2012 20:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nou ja dan had de FM het dus mis. Hij had iig gelijk dat Teflonspray beter is dan WD-40
Volgens mij is dat prima spul en smeert 't wel aardig. Het spoelt er alleen met 1 bui af. Dat 't te dun zou zijn en daardoor uit de schakels geperst wordt vind ik een beetje onzin. Volgens mij hoef je een ketting alleen te smeren omdat ze anders gaat piepen.quote:Op maandag 16 april 2012 20:18 schreef dop het volgende:
[..]
als smeer middel op zich zou ik zeggen ja , maar smaken verschillen.
wd 40 heeft weer een meer reinigende en water afstotende werking (denk ik), en kan soms ook een prima keuze zijn
Buitenkant van de ketting moet je niet smeren, heeft geen functie. Trekt alleen maar troep aan. Buitenkant altijd afnemen na smeren. Smering is enkel bedoelt voor de binnenkant van de schakels. Squirt Lube is erg waterig en trek daardoor in de schakels, daarna verdampt het water en blijft de wax zitten. Daarom nooit vlak voor het fietsen smeren maar de nacht ervoor, zodat het water uit de wax kan verdampen. Met squirt Lube kraakt mijn ketting nooit meer, alleen na regen en vrij duur in gebruik.quote:Op maandag 16 april 2012 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe squirtlube in je ketting moet komen is mij trouwens ook een raadsel. Je smeert toch om geen metaal op metaal te krijgen aan de buitenkant? Dan kan een smeermiddel inderdaad te dun zijn en er tussenuit geperst worden. De vraag is dan of je wel zoveel vermogen levert. Hoe dik is het smeermiddel van je auto?
Bij jou zullen de krachten wel wat mee vallenquote:Op maandag 16 april 2012 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil 'm wel even voor je uitrekenen hoor.
Smeer jij nu maar lekker je buitenkant ketting, kerelquote:Op maandag 16 april 2012 21:04 schreef kanovinnie het volgende:
Niet haten op mijn krachten jij triplebarbaar!
Maargoed, laten we het weer over zaken voor kerels hebben.
Pritt, stap je op in Oostzaan? Wij gaan denk om 6:45-7:15 uur van start.
Denk aan je zadelhoogte patroon.quote:Op maandag 16 april 2012 21:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Smeer jij nu maar lekker je buitenkant ketting, kerel
Is dat filerijden in de Ronde van N-H? Ik denk er over om die ook te gaan rijden. Hangt uiteraard ook van het weer af.quote:Op maandag 16 april 2012 21:04 schreef kanovinnie het volgende:
Niet haten op mijn krachten jij triplebarbaar!
Maargoed, laten we het weer over zaken voor kerels hebben.
Pritt, stap je op in Oostzaan? Wij gaan denk om 6:45-7:15 uur van start.
Viel vorig jaar wel mee, maar toen deed ik de 110 en waren we nogal laat van start en met een langzame groep.quote:Op maandag 16 april 2012 21:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is dat filerijden in de Ronde van N-H? Ik denk er over om die ook te gaan rijden. Hangt uiteraard ook van het weer af.
Sarcasme. Leer hetquote:Op maandag 16 april 2012 21:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Smeer jij nu maar lekker je buitenkant ketting, kerel
Ja bij die hogere wielen zijn ze bijna onklopbaar. Weet alleen niet of ze ook clinchers hebben.quote:Op maandag 16 april 2012 22:00 schreef No-P het volgende:
Dat Planet X kom ik her en der tegen nu ik wat naar wielen zit te kijken. Die gast op die fixie van de 300 had ook een Planet X shirt aan. Niet dat ik wat ga halen maar zo'n setje lijkt me niet eens verkeerd. Lekker budget maar redelijke kwaliteit. Deze is 10 achter en 8 voor, voor 500 euro. [ afbeelding ].
Ik ga eerst op mijn Khamsins Vittoria Corsa Evo CX en latexbinnenbandjes leggen, scheelt me al weer 15 seconde (als ik niet lek rij)
En zo is dat. Buitenkant van de ketting na het smeren met een wax en dan "tot bloedens toe" droogwrijven totdat deze helemaal blinkt. Heb je ook geen last van aanhangend vuil.quote:Op maandag 16 april 2012 21:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij jou zullen de krachten wel wat mee vallen
Maar nog belangrijker, de buitenkant niet smeren!
Ik vind dat je gouden Sjonnie naven moet monteren. Ziet er vet uit, daarna nog nog even wat neonbuizen op je fiets plaatsen en je steelt de show op de plaatselijke parkeerplaats...quote:Op maandag 16 april 2012 16:42 schreef Gripper het volgende:
Zeg gasten.
Als ik mn wielen laat uitvoeren met gouden pornonaven en die ene (of 2) witte spaak, dan komt het er nagenoeg zo uit te zien. Met gouden nippels ook uiteraard.
[ afbeelding ]
Zoals ik het aanvankelijk in gedachten had is ie met zwarte naaf en rode nippels.
Welke is het mooist?
Ik had al wel een bepaald idee bij goud (en het imago ervan), maar dat is nu wel bevestigd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:03 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik vind dat je gouden Sjonnie naven moet monteren. Ziet er vet uit, daarna nog nog even wat neonbuizen op je fiets plaatsen en je steelt de show op de plaatselijke parkeerplaats...
Even serieus... Ik zou zwarte nemen, die gouden porno dingen zijn meer iets voor de schoonpa van Oksel...
Daarom blijft een dynamische fietshouding meting de beste investering die je kan doen!quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren bij de fysio geweest, naar m'n zithouding gekeken, geleerd over welke beweging ik wel en niet mag maken, en oefeningen gekregen om heel specifiek de spieren te versterken die nodig zijn....en een interval trainingschema gekregen om af te vallen. Was wel lachen, meisje fysio zei van okay, nu gaan we een minuut lang op hoge frequentie trappen, eens kijken hoe je hartslag gaat, dus ik ging trappen, zij zet de weerstand hoger tot wat ze denkt dat ik aankan, en ik draai een minuut lang 130 rpm...mag dan een watje zijn, maar trappers ronddraaien kan ik wel als het moet...zij vanhoeft niet zo hard, 110 is prima voor interval hoor
![]()
Ook moet ik moet eens serieus naar m'n fietsen kijken, want ik denk dat ik standaard het zadel iets te laag heb staan.
Een laag zadel is goed omdat je dan meer kracht uit je dijbeenspieren haalt. Maar als het te laag gaat, en zeker als je dus te stroef glijdende knieschijven hebt als ik, rasp je met je knieschijf over kraakbeen heen, en dat doet dus au op den duur. Waarschijnlijk heb ik daarmee in Luxemburg dus de boel beschadigd vorig jaar. Leermoment!
Dus nu maar aan de slag, en hopen dat het snel efect heeft. Over drie weken een trektocht langs de Donau, en ik heb me ingeschreven voor de Jan Jansen 110 km, dus tijd om eens weer als fietser te gaan denken.
De fiets van deze maand al gelezen?Staat een test van de verschillende fietsmetingen. Zit nog aardig wat verschil in qua kwaliteit en prijs...quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik krijg nu wel zin in een goede fietsmeting te laten doen inderdaad! Je kan als richtlijn gebruiken dat de hoek van boven en onderbeen nooit minder dan 90% moet worden voor mijn specifike klacht. Dus daar ga ik maar eens op letten. Maar een goede zit is meer dan 1 ding. En omdat mijn knieschijf niet goed glijdt, is iets wat voor een jonge wieler god als Tommeke een goede houding is, voor mij mischien rampzalig![]()
Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, nu weer gaan trainen ipv zeuren en dan komt het allemaal goed op de 'Hel van Vreeswijk'....of de Theo de Rooij of waar we mischen weer eens een meet hebben.
Kan inderdaad nooit kwaad, ook niet als je geen klachten hebt. Het kan ook gewoon zo zijn dat je lichaam aan de houding gewent is waardoor je geen klachten meer hebt maar dat je met een paar kleine aanpassingen aan je houding nog heel veel kan winnen op fietstechnisch gebied natuurlijkquote:Op dinsdag 17 april 2012 13:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De fiets van deze maand al gelezen?Staat een test van de verschillende fietsmetingen. Zit nog aardig wat verschil in qua kwaliteit en prijs...
Ga het binnenkort ook nog wel een keer laten doen, al heb ik op zich weinig klachten..
Precies, zonder klachten kan je ook veel hebben aan zo'n dynamische meting ivm meer rendement.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:59 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kan inderdaad nooit kwaad, ook niet als je geen klachten hebt. Het kan ook gewoon zo zijn dat je lichaam aan de houding gewent is waardoor je geen klachten meer hebt maar dat je met een paar kleine aanpassingen aan je houding nog heel veel kan winnen op fietstechnisch gebied natuurlijk.
Ik had toen het zadel hoger stond ook geen klachten, maar nadat ik het zadel iets had laten zakken merkte ik gewoon dat ik veel beter kracht kon zetten op de pedalen
Hoe bedoel je dit? Dit zijn zeker de statische testen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik denk dat ik die fietsmeting maat laat zitten.. Verschillen in zadelhoogte tot 36 mm en zadel-stuur 45 mm tussen de verschillende testennatte vinger werk dus.
Inderdaad. Bij geen klachten heeft het weinig zin. Met deze verschillen is je eigen ervaring net zo veel waard als die meting, blijkbaar bestaat er geen concensus over die efficiente krachtoverbrengen. Of er zitten een paar echte prutsers tussen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik denk dat ik die fietsmeting maat laat zitten.. Verschillen in zadelhoogte tot 36 mm en zadel-stuur 45 mm tussen de verschillende testennatte vinger werk dus.
Maar hoe kan je allemaal verschillende dynamische testen hebben gedaan? Een dynamische test wordt gedaan terwijl je op een tacx zit en er videobeelden worden gemaakt, een computer registreert de kracht over breng en zo kan je de fiets afstellen. Elke lichaam is anders, de ene heeft bijv. een flexibelere rug dan een ander.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nee, allemaal dynamische testen. En de ene zegt dus 20 mm omhoog en de volgende weet 15 naar beneden. Geen pijl op te trekken.
Heb ik toch niet gedaanquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar hoe kan je allemaal verschillende dynamische testen hebben gedaan? Een dynamische test wordt gedaan terwijl je op een tacx zit en er videobeelden worden gemaakt, een computer registreert de kracht over breng en zo kan je de fiets afstellen. Elke lichaam is anders, de ene heeft bijv. een flexibelere rug dan een ander.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je allemaal dynamische tests bij specialisten hebt vergeleken, dat is namelijk onbetaalbaar.
Oh hahahaquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb ik toch niet gedaan![]()
Is een test in tijdschrift "Fiets"
Het gaat er juist om dat al die metingen verricht zijn bij 1 en dezelfde persoon.. dan gaat het argument dat iedereen anders is dus niet opquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:05 schreef dop het volgende:
als er maar een manier was dan was er ook maar 1 type fiets.
met fietsen vind ik het altijd wat moeilijker te zien , maar kijk eens bij het schaatsen en skeeleren , daar zie je ook dat sommige een veel diepere houding efficient kunnen rijden , en sven kramer is een voorbeeld van iemand die juist niet heel erg diep zit en toch wel efficient is.
Maar wie is de specialist? Jouw mannetje van de bg fit of bijvoorbeeld de fysio die de hele csc ploeg op de fiets heeft gezet? De 1e zegt zadel naar voren en bij de 2e moet ie juist naar achteren..quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oh hahaha
Maar zoals eentwee en anderen ook al zeggen, het is geen vaststaand gegeven. Je moet uitgaan van de expertise van de specialist. Niet iedereen zal het even goed kunnen toepassen.
Haha ben ik met je eens. Maar het is ook logisch dat zij geloven in hun eigen onderdelen. Anders kan je wel ophouden. Ik ken de jongen die de BGfit doet zelf en weet dat hij er veel tijd en geld in heeft gestoken voordat hij er mee mocht werken. Al zijn opmetingen moet hij naar specialized sturen en worden getoetst. De informatie uit andere tests zoals de wielerploegen worden weer gebruikt om de opmeting te optimaliseren. Natuurlijk heeft specialized niet het monopoly op de waarheid maar ik ben er van overtuigd dat ze hun best doen om het optimale te bereiken.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat me ook tegenstond van die bg fit van specialized; zij waren de enige bij wie het zadel ook niet goed was. Jullie kunnen vast wel raden wat voor zadel het dan moet worden..
Ja, sure, no problemo. Inc. BBQ, zonder groente/vlees/vis/tomaat/appel/vruchten/saus/zout/staartjes/orgaanvlees voor Eentweequote:Op dinsdag 17 april 2012 14:46 schreef Blik het volgende:
Theo de Rooij Classic is 2 juni en dan kun je 80 km, 110 km of 150 km fietsen. Ik vond het lekker fietsen (met name de de Holterberg natuurlijk) en voor herhaling vatbaar.
Oksel!?
Ja precies, ik geloof ook wel dat zij allemaal in hun eigen dingetje geloven en er niet (bewust) mee bezig zijn om je op te lichten. Maar die marge is zo groot tussen de verschillende tests.. Als ik naar eentwee ga zet die me waarschijnlijk met het blote oog ook binnen die marge's op de fiets. (Hopelijk) voor minder dan 170 Equote:Op dinsdag 17 april 2012 20:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ben ik met je eens. Maar het is ook logisch dat zij geloven in hun eigen onderdelen. Anders kan je wel ophouden. Ik ken de jongen die de BGfit doet zelf en weet dat hij er veel tijd en geld in heeft gestoken voordat hij er mee mocht werken. Al zijn opmetingen moet hij naar specialized sturen en worden getoetst. De informatie uit andere tests zoals de wielerploegen worden weer gebruikt om de opmeting te optimaliseren. Natuurlijk heeft specialized niet het monopoly op de waarheid maar ik ben er van overtuigd dat ze hun best doen om het optimale te bereiken.
Maar ja, wat heb je er aan als een toerder die 20kg te zwaar is, bedoel ik niet jou Knut. Maar in het algemeen.
dat dusquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja precies, ik geloof ook wel dat zij allemaal in hun eigen dingetje geloven en er niet (bewust) mee bezig zijn om je op te lichten. Maar die marge is zo groot tussen de verschillende tests.. Als ik naar eentwee ga zet die me waarschijnlijk met het blote oog ook binnen die marge's op de fiets. (Hopelijk) voor minder dan 170 E![]()
Ik denk trouwens juist dat toerders die 20 km te zwaar zijn (en nee, dat ben ik niet) er wel veel aan kunnen hebben om hulp te krijgen met een goede houding vinden. Volgens mij juist type's zoals jij die veel met hun sport bezig zijn vinden uiteindelijk met trial en error toch wel de juiste houding.
Lijkt me gaaf!quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, sure, no problemo. Inc. BBQ, zonder groente/vlees/vis/tomaat/appel/vruchten/saus/zout/staartjes/orgaanvlees voor Eentwee
Ja ben ik met je eens. Iemand met veel ervaring kan de grote verstellingen (stuur, zadel hoogte) wel op het oog doen. Zadel naar voren of achter lukt met een touwtje ook wel. Alleen bijv schoenplaatjes komt wel precies. Bij mij zijn de schoenplaatjes veel naar achteren gezet zodat ik meer kracht met de bal van de voet ipv de tenen kon zetten, hier was ik zelf niet op gekomen, ik dacht dat ik ze onder de bal had. Dat was me dus met trail and error niet gelukt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja precies, ik geloof ook wel dat zij allemaal in hun eigen dingetje geloven en er niet (bewust) mee bezig zijn om je op te lichten. Maar die marge is zo groot tussen de verschillende tests.. Als ik naar eentwee ga zet die me waarschijnlijk met het blote oog ook binnen die marge's op de fiets. (Hopelijk) voor minder dan 170 E![]()
Ik denk trouwens juist dat toerders die 20 km te zwaar zijn (en nee, dat ben ik niet) er wel veel aan kunnen hebben om hulp te krijgen met een goede houding vinden. Volgens mij juist type's zoals jij die veel met hun sport bezig zijn vinden uiteindelijk met trial en error toch wel de juiste houding.
gezellig, mss heb je er al 1 voor de 150km.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:25 schreef Oksel het volgende:
Ja, sure, no problemo. Inc. BBQ, zonder groente/vlees/vis/tomaat/appel/vruchten/saus/zout/staartjes/orgaanvlees voor Eentwee
Ronde van Noord Holland, 160 km. Met 30 km heen en terug van huis. En 10 bonuskm om er 200 van te maken.quote:
Ik doe alleen de laatste 100 meter, net als Pritt!quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:34 schreef Oksel het volgende:
Ga jij dit keer op kop? Ohnee, de 300 deed jij al op kop. Dan ben ik weer aan de beurt
Tss mietjequote:Op dinsdag 17 april 2012 20:35 schreef ultra_ivo het volgende:
2 juni? Dan doe ik de 1000 van Wachtebeke.
Voor 1 km fietsen helemaal daar heen gaan. Dat is jouw stijl toch niet?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:35 schreef ultra_ivo het volgende:
2 juni? Dan doe ik de 1000 van Wachtebeke.
Wel of geen meet?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:34 schreef Oksel het volgende:
Nouja, 2 juni dus meet @ Oksel. Staat in de agenda.
Kut, valt samen met 'Voorjaarsproeverij voor wijnstokken leasecertificaathouders'
Ik lease namelijk zakelijk wijnstokken..Wedden dat niemand dat hier heeft?
Ik fiets ook met de hak licht omhoog. Hierdoor kon het zadel ook hoger. Zoiets komt nooit uit bij een statische test.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Destijds toen ik m'n Bioracer bestelde heb ik eerst zelf m'n ideale maten opgeschreven. Daarna een Bioracer meting gedaan (is nu Bikefitting), de uitkomsten waren bijna hetzelfde. Alleen prefereerde ik een wat grotere maat. Met alletwee de tekeningen naar Hay van Bioracer gegaan. Die vroeg me een fiets meenemen waar ik veel op gereden had. Hij bekeek die fiets ook nog eens en constateerde dat mijn ideale maten beter waren. Dat lag eraan dat ik met m'n tenen naar beneden trap en niet met een horizontale voet. Dat scheelt makkelijk een centimeter of 2 voor je zithoogte. Tegenwoordig zou ik zelfs een nog hoger frame kiezen. Dit ivm m'n schouder die het voor mij niet mogelijk maakt om al te diep te zitten. Bij een standaard voorbouw kom ik niet hoog genoeg (heb meestal geen ahead systeem).
Nouja, als jij niet kan is er niet echt een bbqmeet lijkt mij. Of leg je de sleutels onder de mat?quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:43 schreef Oksel het volgende:
Uhhh.. moet ik dat nu beslissen?Ik moet eerst koken, wassen en strijken. Toedels.
Twee KMC kettingen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
Wat heb je dan voor exotische onderdelen besteld?
Dat is wel een beetje kut ja.quote:
nooit geweten toch maar eens wax gebruiken in plaats van de hele ketting sprayen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 04:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En zo is dat. Buitenkant van de ketting na het smeren met een wax en dan "tot bloedens toe" droogwrijven totdat deze helemaal blinkt. Heb je ook geen last van aanhangend vuil.
Kijk maar eens naar een ketting van een (professionele) cyclocrosser. Iedere keer met een dubro sopje schoonmaken, afspoelen, drogen en dan waxen totdat er geen donker grijze troep meer uit je ketting komt. ben je de eerste keer wel even mee bezig maar het resultaat is er dan ook naar.
Maar wat lul ik eigenlijk nu, want Buzz zit op dit moment te wachten totdat het droog wordt hier in Vietnam om de volgende trip van een kilometertje of 60 bij een temperatuurtje van 34 graden te gaan maken.
-omdat je er niks mee doetquote:Op dinsdag 17 april 2012 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
3 keer raden waarom ik een roestige ketting enzo op mijn MTB heb
Deels waar. Maar weer ff mailtje er achter aan sturen. (om een auto te kopen zodat ik er meer mee kan)quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
-omdat je er niks mee doet
-omdat je er niks mee doet
-omdat je er niks mee doet
Heb even wat rond zitten struinen op internet en schijnt een mannetje te zijn die klein begonnen is, maar die het een beetje boven zijn hoofd gegroeid is. Tot twee jaar terug zijn de recensies goed, maar daarna slecht.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje kut ja.
Sinds wanneer is een vakantie een excuus voor een webshop om maar niet te leveren?
Je bedoelt: dus tijd om eens weer als fietser te gaan doen!quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
(knip verhaal over uitsloven voor een jonge vrouwelijke fysio)
(knip verhaal over heldentocht in verschiet)
, dus tijd om eens weer als fietser te gaan denken.
Maakt niet uit, Nicole kan ons ook binnenlaten en taart serveren. Kaas doet de bbq wel aanquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:34 schreef Oksel het volgende:
Nouja, 2 juni dus meet @ Oksel. Staat in de agenda.
Kut, valt samen met 'Voorjaarsproeverij voor wijnstokken leasecertificaathouders'
Ik lease namelijk zakelijk wijnstokken..Wedden dat niemand dat hier heeft?
Ik heb nog een hele basic tacx staan die ik nooit gebruik omdat ik er eigenlijk geen plek voor heb..quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:31 schreef JohnDDD het volgende:
zit er nu toch ook aan te denken om een Tacx te kopen, het weer hier is gewoon té slecht om fatsoenlijk te trainen...of heeft iemand hier nog een 2e handsje in de aanbieding? dacht aan een gewone tacx, niet zo'n fortius ofzo, dat is me toch wat te duur.
ik heb er ook over gedacht bijna gekocht 2 maand geleden. Ik bedacht me alleen dat het nu mooi weer zou worden dus niet nodig. Tja niets is minder waar ;-). Ik ga in het najaar kijken ik prefeer wel iets met scherm maar eerst maar eens kijken of ik spinning met scherm in de gym leuk blijf vinden.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:31 schreef JohnDDD het volgende:
zit er nu toch ook aan te denken om een Tacx te kopen, het weer hier is gewoon té slecht om fatsoenlijk te trainen...of heeft iemand hier nog een 2e handsje in de aanbieding? dacht aan een gewone tacx, niet zo'n fortius ofzo, dat is me toch wat te duur.
Kijk uit voor de soigné-politie!quote:Op woensdag 18 april 2012 00:05 schreef mytec het volgende:
ik fiets nu altijd met zo weinig mogelijk spullen bij me, maar ik bedacht me laatst dat ik soms onderweg mijn windjack uit wil doen of meer eten en drinken bij me wil hebben. Het leek mij dan een goed plan om een tas te kopen. Alleen eigenlijk zie ik nooit racefietsers met een tas? alleen maar mtb'ers.
Zijn hier meer mensen die met een tas op de racefiets zitten? en dan natuurlijk niet voor elke korte afstand maar een dagje flink koersen.
Zo'n camleback iets voor je?quote:Op woensdag 18 april 2012 00:05 schreef mytec het volgende:
ik fiets nu altijd met zo weinig mogelijk spullen bij me, maar ik bedacht me laatst dat ik soms onderweg mijn windjack uit wil doen of meer eten en drinken bij me wil hebben. Het leek mij dan een goed plan om een tas te kopen. Alleen eigenlijk zie ik nooit racefietsers met een tas? alleen maar mtb'ers.
Zijn hier meer mensen die met een tas op de racefiets zitten? en dan natuurlijk niet voor elke korte afstand maar een dagje flink koersen.
Zo'n wind of regenjack in je zakjes gepropt zit wel altijd extreem vervelend imo. Maar een rugzak waarschijnlijk ook dus daar los je ook weinig mee op.quote:Op woensdag 18 april 2012 08:01 schreef the_critic het volgende:
gewoon onder je jasje nog een shirtje aanhebben... heb je 6 zakjes. Ruimte genoeg om troep voor een hele dag mee te nemen..
Mag ik de staartjes ook laten staan? Hoef niet eens te weten van welk beest de staart kwam...gaat me net iets te verquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, sure, no problemo. Inc. BBQ, zonder groente/vlees/vis/tomaat/appel/vruchten/saus/zout/staartjes/orgaanvlees voor Eentwee
De rest hier is lief voor me, kennelijk.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:49 schreef nogeenmaarten het volgende:
Zooo, even topic bijgelezen. Alleen hier moet nog op worden gereageerd, omdat ieder het kennelijk na laat.
[..]
Je bedoelt: dus tijd om eens weer als fietser te gaan doen!
Koersen? Toeren bedoel je.quote:Op woensdag 18 april 2012 00:05 schreef mytec het volgende:
ik fiets nu altijd met zo weinig mogelijk spullen bij me, maar ik bedacht me laatst dat ik soms onderweg mijn windjack uit wil doen of meer eten en drinken bij me wil hebben. Het leek mij dan een goed plan om een tas te kopen. Alleen eigenlijk zie ik nooit racefietsers met een tas? alleen maar mtb'ers.
Zijn hier meer mensen die met een tas op de racefiets zitten? en dan natuurlijk niet voor elke korte afstand maar een dagje flink koersen.
ja idd ;-) maar letterlijk betekent het gewoon het zelfde.quote:
Ik knoop arm en beenwarmers altijd aan m'n bovenbuisquote:Op woensdag 18 april 2012 10:06 schreef mytec het volgende:
[..]
ja idd ;-) maar letterlijk betekent het gewoon het zelfde.
2 jasjes heb ik in de zomer echt niet aan dan ga je dood van de warmte.. maar met een tas waarschijnlijk ook. hmm moeilijk
Maar wat wil je allemaal meenemen dan?quote:Op woensdag 18 april 2012 10:06 schreef mytec het volgende:
[..]
ja idd ;-) maar letterlijk betekent het gewoon het zelfde.
2 jasjes heb ik in de zomer echt niet aan dan ga je dood van de warmte.. maar met een tas waarschijnlijk ook. hmm moeilijk
Denk dat dat ook wat aan het materiaal ligt. De zakjes van onze clubkleding blijven goed in de plooi en zakken niet naar beneden ofzo.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:34 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een klein Dakine snowboardrugzakje voor 2 tientjes gekocht wat ik nogal eens meeneem op lange duurtrainingen. Ik houd er ook niet van als mijn zakjes in 't shirt propvol zitten. Dan lubberen ze uit.
Ik heb shirts van allerlei makelij. Het is ook niet voor ritjes van 3 of 4 uur maar meer van 6 tot 8 uur. Dan neem ik vaak brood mee en een regenjack etc.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Denk dat dat ook wat aan het materiaal ligt. De zakjes van onze clubkleding blijven goed in de plooi en zakken niet naar beneden ofzo.
Dit dusquote:
Dat is het altijd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik denk dat ik die fietsmeting maat laat zitten.. Verschillen in zadelhoogte tot 36 mm en zadel-stuur 45 mm tussen de verschillende testennatte vinger werk dus.
Dat zei ik dus al. En iedereen hier maar lachen om mijn belachelijke aanname...................quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:57 schreef marcodej het volgende:
Hoera, ik heb mail gehad van extraparts.
Lang verhaal, vakantie, nieuwe website, bladiebla. Eindresultaat: niet op voorraad, verwachte levertijd 30 april.
Dat zei je toch over die gozer met z'n DI2 fiets?quote:Op woensdag 18 april 2012 12:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zei ik dus al. En iedereen hier maar lachen om mijn belachelijke aanname...................
¤7.50 verzenden ala, maar ¤5 servicekosten als je komt halen?quote:
Daarover zei ik dat ook en het lijkt er op dat ik gewoon gelijk had. Ik ken die handel in Taiwanese frames wel een klein beetje. Maar met die KMC kettingen zei ik ook dat dier aanbieding gewoon niet kon als ze niet van een vrachtwagen afgevallen waren. Het waren bij die webshop (in Vlaardingen?) gewoon te mooie prijzen voor 2 KMC x-10-sl kettingen.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat zei je toch over die gozer met z'n DI2 fiets?
Niks meer van gehoord bedenk ik me nu, ben benieuwd of die fiets al af is.
Die heb ik dan gemist blijkbaar?quote:Op woensdag 18 april 2012 12:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zei ik dus al. En iedereen hier maar lachen om mijn belachelijke aanname...................
Ja, 60 euro voor 3 KMC X-10-L gold uit een bulk zal miscchien nog wel kunnen als die FM zijn verlies wil nemen omdat die gewoon onverkoopbaar zijn, maar ik dacht dat het ging over iets van 40 euro voor 2 x-10-SL kettingen, en dat kan qua prijs echt niet.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:59 schreef eentwee het volgende:
Ik heb bij die webshop toch echt al regelmatig zulke prijzen betaald. Laatste keer zelfs in de winkel, 3x KMC X10L gold voor 19,95¤ per stuk. Kwamen uit een grootverpakking zoals elke fietsenmaker ze kan inkopen. Blijkbaar is er nu iets misgegaan met de site/voorraad/eigenaar.
60,- voor twee kettingen.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, 60 euro voor 3 KMC X-10-L gold uit een bulk zal miscchien nog wel kunnen als die FM zijn verlies wil nemen omdat die gewoon onverkoopbaar zijn, maar ik dacht dat het ging over iets van 40 euro voor 2 x-10-SL kettingen, en dat kan qua prijs echt niet.
Niet eens, 40gram geloof ik. Even naar het toilet voor de start en het is gecompenseerdquote:Op woensdag 18 april 2012 13:22 schreef marcodej het volgende:
Ik ga er in de tussentijd ook maar even een KMC x10 opgooien, ga niet wachten tot de week na Koninginnedag... Scheelt 50 gram toch ofzo?
Marcodej kan nooit poepen voor de start, van de zenuwen.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:48 schreef Patroon het volgende:
Niet eens, 40gram geloof ik. Even naar het toilet voor de start en het is gecompenseerd
Ik heb nog een probleem met drinken ik drink te veel, ik heb dan ook zo,n camelbag( wel goedkopere). Eigenlijk zal ik dat moeten proberen af te bouwen, probeer ik ook wel maar in de warme zomer val ik weer terug. Maar inderdaad ik kan zo ook niks anders meer bedenken ja een kaart voor in het buiteland ofzo?quote:Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar wat wil je allemaal meenemen dan?
Wanneer ik wegga met wisselende omstandigheden (buien, overdag warm genoeg voor korte benen/armen maar tegen de avond frisser) dan heb ik dit mee in 3 zakjes:
Eten,
Been/armstukken
Regenbody (ding zonder mouwen)
Binnenband, bandenlichters, 2 imbusleutels
Telefoon.
Ipod.
Wat wil je meer mee hebben dan?
Kaart kan heel mooi in een stukje plastic en zo tussen je borst en brettels in. Veel drinken zou ik niet afleren, is juist goed. Maar meer dan 1 bidon per uur is niet nodig.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:02 schreef mytec het volgende:
[..]
Ik heb nog een probleem met drinken ik drink te veel, ik heb dan ook zo,n camelbag( wel goedkopere). Eigenlijk zal ik dat moeten proberen af te bouwen, probeer ik ook wel maar in de warme zomer val ik weer terug. Maar inderdaad ik kan zo ook niks anders meer bedenken ja een kaart voor in het buiteland ofzo?
Je drinkt teveel? Hoeveel drink je dan wel niet? Het kost me echt veel moeite om de bij warm weer voorgeschreven hoeveelheid water weg te werken..quote:Op woensdag 18 april 2012 14:02 schreef mytec het volgende:
[..]
Ik heb nog een probleem met drinken ik drink te veel, ik heb dan ook zo,n camelbag( wel goedkopere). Eigenlijk zal ik dat moeten proberen af te bouwen, probeer ik ook wel maar in de warme zomer val ik weer terug. Maar inderdaad ik kan zo ook niks anders meer bedenken ja een kaart voor in het buiteland ofzo?
Ik kan nooit fietsen met een openstaande kringspier. Net of zit er dan wat in de weg (zit er ook!) Ik moet altijd peopen voor vertrekquote:Op woensdag 18 april 2012 13:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Marcodej kan nooit poepen voor de start, van de zenuwen.
Vandaar.
Als je niet op past heb je dan zo een streepje in je broekje!quote:Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kan nooit fietsen met een openstaande kringspier. Net of zit er dan wat in de weg (zit er ook!) Ik moet altijd peopen voor vertrek
Haha ik was het daar altijd even voor vertrekquote:Op woensdag 18 april 2012 14:12 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Als je niet op past heb je dan zo een streepje in je broekje!
Even de hoge druk er opquote:Op woensdag 18 april 2012 14:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ik was het daar altijd even voor vertrek.
Ik presteer het om met 25 graden of hoger binnen 50km 2 bidonnen leeg te hebben. In spanje dronk ik in 40 km een camelbag van 2 liter leeg.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je drinkt teveel? Hoeveel drink je dan wel niet? Het kost me echt veel moeite om de bij warm weer voorgeschreven hoeveelheid water weg te werken..
Poepen is niet soigné. Dus ik poep sowieso nooit.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Marcodej kan nooit poepen voor de start, van de zenuwen.
Vandaar.
Tsja, met hoge temperaturen is dat nog niet zo gek hoor. Minstens 0.5 tot 0.75 liter per uur hoor je vaak.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:20 schreef mytec het volgende:
[..]
Ik presteer het om met 25 graden of hoger binnen 50km 2 bidonnen leeg te hebben. In spanje dronk ik in 40 km een camelbag van 2 liter leeg.
Ze durven vast niet meer na je verhalen van de 300km van Ivoquote:Op woensdag 18 april 2012 14:25 schreef Gripper het volgende:
Rijdt er nog iemand anders de Giro mee? Ik zou m met 2 fietsvriendjes gaan rijden, we zouden allemaal afzonderlijk even inschrijven om onze eigen maat T-shirt + adres door te geven. Nu zeggen ze allebei af, maar ik heb natuurlijk al ingeschreven en betaald. Zit ik zo meteen moederziel alleen in een peloton met 5000 blauwe smurfen
We kunnen er een BBQ bij mij thuis aan vastknopen indien interesse?
Zondag 13 mei, 110 km.
http://www.classicogiroutrecht.nl/
Maar dan kom ik toch met het probleem waar drinken te halen zelfs in NL valt het vies tegen. of lopen jullie ook gewoon supermarkten in met fiets en al?quote:Op woensdag 18 april 2012 14:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tsja, met hoge temperaturen is dat nog niet zo gek hoor. Minstens 0.5 tot 0.75 liter per uur hoor je vaak.
Ja hoorquote:Op woensdag 18 april 2012 14:34 schreef mytec het volgende:
[..]
Maar dan kom ik toch met het probleem waar drinken te halen zelfs in NL valt het vies tegen. of lopen jullie ook gewoon supermarkten in met fiets en al?
Oh grappig, toevallig vroeg een maat van mij vandaag ook nog of ik mee wilde doen. Zal er eens over nadenken. Wel mooi daar bij Amerongen.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:25 schreef Gripper het volgende:
Rijdt er nog iemand anders de Giro mee? Ik zou m met 2 fietsvriendjes gaan rijden, we zouden allemaal afzonderlijk even inschrijven om onze eigen maat T-shirt + adres door te geven. Nu zeggen ze allebei af, maar ik heb natuurlijk al ingeschreven en betaald. Zit ik zo meteen moederziel alleen in een peloton met 5000 blauwe smurfen
We kunnen er een BBQ bij mij thuis aan vastknopen indien interesse?
Zondag 13 mei, 110 km.
http://www.classicogiroutrecht.nl/
Heb er ook nog aan gedacht om die tocht te gaan rijden, maar vind het toch wel duur. En daarbij komt ook dat ik dan midden in mijn afrondingsproject voor mn bachelor zit. Als het nou 2 maanden later was geweest was het me een stuk beter uitgekomenquote:Op woensdag 18 april 2012 14:25 schreef Gripper het volgende:
Rijdt er nog iemand anders de Giro mee? Ik zou m met 2 fietsvriendjes gaan rijden, we zouden allemaal afzonderlijk even inschrijven om onze eigen maat T-shirt + adres door te geven. Nu zeggen ze allebei af, maar ik heb natuurlijk al ingeschreven en betaald. Zit ik zo meteen moederziel alleen in een peloton met 5000 blauwe smurfen
We kunnen er een BBQ bij mij thuis aan vastknopen indien interesse?
Zondag 13 mei, 110 km.
http://www.classicogiroutrecht.nl/
Benzinepomp meestalquote:Op woensdag 18 april 2012 14:34 schreef mytec het volgende:
[..]
Maar dan kom ik toch met het probleem waar drinken te halen zelfs in NL valt het vies tegen. of lopen jullie ook gewoon supermarkten in met fiets en al?
Ik kan zo vaak als ik wil gratis deze route fietsen, dus dat is natuurlijk geen vergelijking. moet ik alleen op sommige stukken op het fietspad naast de weg blijven. Zelfs op Soesterberg mag je tegenwoordig vrij over de startbaan fietsen, dus dat is ook al niet meer zo bijzonder.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
DTC organiseert zo'n 15x per jaar een tocht over dezelfde wegen (nou ja, eigenlijk over nog betere wegen, alleen de klim naar de Amerongse Berg is leuk in deze giro tocht) en dan mag je voor 4 euro lekker rustig in je eentje of een klein groepje fietsen. Vorig jaar was natuurlijk wel leuk over de startbaan, dit jaar snap ik echt niet waarom je hier 35 euro voor zou neertellen.
Daarom snap ik het van jou al helemaal nietquote:Op woensdag 18 april 2012 16:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik kan zo vaak als ik wil gratis deze route fietsen, dus dat is natuurlijk geen vergelijking.
- Uniek evenement
- Goeie sfeer
- Tof shirtje (wat in de winkel alleen al meer kost dan 35E)
- File op de dijk
- Altijd lachen om te zien hoe mensen voor een dag wielrennertje spelen
- Over de openbare weg scheuren
- Iedereen irriteren met mn lawaaiwielen![]()
Als de tocht ook voor 10 ¤ kon, en je had de keuze om geen shirtje te nemen zou ie wel laagdrempeliger zijn denk ik. maar ja, dan komt er misschien wel nóg meer volk op af...
Maar je rijdt niet alsof je een prof bent, je rijdt met 25 per uur tussen een stel bierbuiken. Voor hetzelfde bedrag kun je ook een licentie kopen, komt een stuk meer in de buurtquote:Op woensdag 18 april 2012 16:20 schreef Narcotical het volgende:
Ik snap het wel, het is natuurlijk wel iets unieks om op de openbare weg te kunnen fietsen alsof je een prof bent... Het is natuurlijk ook iets heel aparts met zoveel mensen in peloton te rijden e.d.
Dat is natuurlijk wel zo, maar ik bedoelde natuurlijk over de grote wegen die normaal niet toegankelijk zijn voor fietsenquote:Op woensdag 18 april 2012 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar je rijdt niet alsof je een prof bent, je rijdt met 25 per uur tussen een stel bierbuiken. Voor hetzelfde bedrag kun je ook een licentie kopen, komt een stuk meer in de buurt
Ik heb altijd een klein slotje bij me. Maar water vraag ik gewoon bij een local. Zeker op warme dagen zitten er veel in de voortuin. Benzinepompen is een ander alternatief. Is er werkelijk niks open en staat niemand buiten dan hebben de meeste begraafplaatsen nog altijd een kraan. Maar die optie heb ik tot nu toe alleen 's nachts moeten gebruiken.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:34 schreef mytec het volgende:
[..]
Maar dan kom ik toch met het probleem waar drinken te halen zelfs in NL valt het vies tegen. of lopen jullie ook gewoon supermarkten in met fiets en al?
Je rijdt 30 km/u, en het is best leuk om een keer mee te maken. Het shirtje wat je krijgt is ook wel anders dan bij andere toertochten, het is wel echt van goede kwaliteit. Ik draag het in ieder geval nog regelmatig.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar je rijdt niet alsof je een prof bent, je rijdt met 25 per uur tussen een stel bierbuiken. Voor hetzelfde bedrag kun je ook een licentie kopen, komt een stuk meer in de buurt
quote:Op woensdag 18 april 2012 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar je rijdt niet alsof je een prof bent, je rijdt met 25 per uur tussen een stel bierbuiken. Voor hetzelfde bedrag kun je ook een licentie kopen, komt een stuk meer in de buurt
Ik kom alleen als ik 35.- startgeld van de organisatie krijg. Dan zal ik ook het shirt de hele dag dragen.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar je rijdt niet alsof je een prof bent, je rijdt met 25 per uur tussen een stel bierbuiken. Voor hetzelfde bedrag kun je ook een licentie kopen, komt een stuk meer in de buurt
Je hebt al een Pocket Rocket en nu wil je ook nog een Joe Blow?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email
Kent iemand deze pomp
http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email
En die armstukken? Of moet ik gewoon ff passen bij de fietsenmakert?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:13 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je hebt al een Pocket Rocket en nu wil je ook nog een Joe Blow?Hij bevalt dusdanig dat ik dat wel wil jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Bij mijn huidige baan doe ik ook nog eens wat met pompen. Leuk allemaal he?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Ja, sorryquote:Op woensdag 18 april 2012 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij bevalt dusdanig dat ik dat wel wil ja. Bij mijn huidige baan doe ik ook nog eens wat met pompen. Leuk allemaal he?
Ja, precies. Was al van plan om donderdag ff naar de fietsenmaker te rijden. Maar qua pomp?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ja, sorry.. Ik moest die grap gewoon maken.
Even een serieuze reactie wat betreft die armwarmers. Als je zeker wilt weten dat ze je goed zitten kan je ze beter even ergens gaan passen.
Geen ervaring mee, maar Topeak maakt over het algemeen prima pompen. Hij is wel vrij prijzig, je kan ook gewoon een pomp voor 15-20 bij Halfords kopen met manometer, werkt ook prima zeg ik uit ervaringquote:Op woensdag 18 april 2012 20:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, precies. Was al van plan om donderdag ff naar de fietsenmaker te rijden. Maar qua pomp?
We hadden hier zo'n ding en die heeft na 2 jaar de geest geven. Dan geef ik liever een tientje/2 tientjes meer uit en heb ik echt goede.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:23 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, maar Topeak maakt over het algemeen prima pompen. Hij is wel vrij prijzig, je kan ook gewoon een pomp voor 15-20 bij Halfords kopen met manometer, werkt ook prima zeg ik uit ervaring
En na het pompen altijd squirten.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij bevalt dusdanig dat ik dat wel wil ja. Bij mijn huidige baan doe ik ook nog eens wat met pompen. Leuk allemaal he?
Ik vind 't maar een kutpomp, die Joe blow. Geef mij maar een SKS renn kompressorquote:Op woensdag 18 april 2012 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email
Kent iemand deze pomp
http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email
En die armstukken? Of moet ik gewoon ff passen bij de fietsenmakert?
Goede pomp, maar het rubber in het mondstukje lijkt te scheuren en af te brokkelen bij mijn pomp. Verder perfect ding. 1 bar in twee slagen dus de band is vrij snel hard en tot 13 bar is geen probleem. Heb even getest, want ik was vrij benieuwd. Maar ik ga dus een RMA aanvragen.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email
Kent iemand deze pomp
http://www.futurumshop.nl(...)e=3&utm_source=email
En die armstukken? Of moet ik gewoon ff passen bij de fietsenmakert?
Meen je dat nou? Ik heb ze allebei en gebruik vaker de Topeak vanwege de geringe benodigde kracht (en minder slagen ook nog). De Rennkompressor is ook zeker goed en gaat lang mee (namelijk eeuwig), maar dan moet je eigenlijk wel de rechte messing kop hebben. Die kun je op elk ventiel rammen en dan lekt er nooit lucht. Rubbertjes zijn bij allebei goedkoop en makkelijk te vervangen. Die 31¤ incl. verzenden is een uitstekende aanbieding, ga je nergens goedkoper vinden. Een goede pomp koop je een keer en gaat jaren mee en is de uitgave absoluut waard. KopOn dus!quote:Op woensdag 18 april 2012 22:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind 't maar een kutpomp, die Joe blow. Geef mij maar een SKS renn kompressor
[ afbeelding ]
Of deze.
http://www.futurumshop.nl(...)lack-vloerpomp.phtml
Volledig foute veronderstelling. Want jij denkt dus dat wanneer je 5 kg afvalt, dat je met een fiets van pak 'm beet, 13 kg net zo makkelijke een berg oprijdt? En wat te denken van een set wielen van 1900 gram die je in gang moet trekken tov een setje van 1400 gram. Volgens jou dus even poepen of die halve liter bidon weglaten en het verschil is gecompenseerd?quote:Op woensdag 18 april 2012 13:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet eens, 40gram geloof ik. Even naar het toilet voor de start en het is gecompenseerd
Kijk, now we are talking.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind 't maar een kutpomp, die Joe blow. Geef mij maar een SKS renn kompressor
[ afbeelding ]
Of deze.
http://www.futurumshop.nl(...)lack-vloerpomp.phtml
Tot op zekere hoogte (die we als amateurs die we hier nog steeds zijn niet snel bereiken) is het de moeite waard om het totaalgewicht wat de berg op moet te verminderen. Dus een halve kilo uitwerpselen in het dal achterlaten kan nooit kwaad.quote:Op donderdag 19 april 2012 06:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volledig foute veronderstelling. Want jij denkt dus dat wanneer je 5 kg afvalt, dat je met een fiets van pak 'm beet, 13 kg net zo makkelijke een berg oprijdt? En wat te denken van een set wielen van 1900 gram die je in gang moet trekken tov een setje van 1400 gram. Volgens jou dus even poepen of die halve liter bidon weglaten en het verschil is gecompenseerd?
Ik kan dit niet wetenschappelijk onderbouwen maar weet wel heel zeker dat je met lichter materiaal nu eenmaal sneller accelereert en dus ook sneller een berg op rijdt.
Je zou al die kleine beetjes gewichtsveschilo een op moeten tellen, scheelt waatschijnlijk zomaar één kilo aan je fiets.
Mijn opmerking was als grap bedoelt maar als je er zo graag inhoudelijk op in wil gaan wil ik toch wel even reageren. Ik ben het met je eens dat door het ronddraaien van de wielen het gewicht van de wielen belangrijk is. Het is veel zwaarder om ze steeds op gang te trekken. Maar heb je ze eenmaal op gang dan is het ook makkelijker om ze in beweging te houden.quote:Op donderdag 19 april 2012 06:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volledig foute veronderstelling. Want jij denkt dus dat wanneer je 5 kg afvalt, dat je met een fiets van pak 'm beet, 13 kg net zo makkelijke een berg oprijdt? En wat te denken van een set wielen van 1900 gram die je in gang moet trekken tov een setje van 1400 gram. Volgens jou dus even poepen of die halve liter bidon weglaten en het verschil is gecompenseerd?
Ik kan dit niet wetenschappelijk onderbouwen maar weet wel heel zeker dat je met lichter materiaal nu eenmaal sneller accelereert en dus ook sneller een berg op rijdt.
Je zou al die kleine beetjes gewichtsveschilo een op moeten tellen, scheelt waatschijnlijk zomaar één kilo aan je fiets.
8,9quote:Op donderdag 19 april 2012 11:20 schreef dop het volgende:
lol ik weeg bijna 100 kilo bij 1.95 lengte , als ik met z'n licht wielsetje eens goed op de pedalen ga staan vliegen de spaken me om de oren
licht gewicht is leuk maar het moet ook heel blijven
de uci heeft voor wedstrijden trouwens gewoon een miniumum fiets gewicht geloof 8,9 kilo dus toedeledoki
bijna goedquote:Op donderdag 19 april 2012 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
8,9Dan wegen stadsfietsen zowat nog lichter.
Gewicht is 6.8. Fietsen moeten regelmatig met lood verzwaard worden om dat gewicht te halen.
Heb eens van de Belg gelezen dat ze het vele aantal valpartijen van de laatste jaren wijten aan te lichte fietsen met te hoge snelheid.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
8,9Dan wegen stadsfietsen zowat nog lichter.
Gewicht is 6.8. Fietsen moeten regelmatig met lood verzwaard worden om dat gewicht te halen.
Die 6.8 is echt volledig achterhaald. Zet dat maar eens terug naar 4.8 ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |