Ja, die kan je dus per link inkorten ipv per 2 links snappie?quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij heb ik zulke kettingen wel eens op bmx-jes gezien. BMX chain op google leverde de term " half-link chain" op.
Verder begrijp ik er ook weinig van
Op je achterwiel leunt idd het meeste gewicht maar niet als je remt. Dan komt bijna alle druk op het voorwiel ivm met het hoge zwaartepunt en heb je daar dus veel meer remvermogen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 10:37 schreef Patroon het volgende:
Op je achterwiel leunt het meeste gewicht en de aandrijving zit ook op het achterwiel.
De 'wet van de traagheid' zoals jij het noemt is de eerste wet van Newton. Moment = kracht x arm is juist geen wet van Newton.quote:Op zondag 15 april 2012 01:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op je achterwiel leunt idd het meeste gewicht maar niet als je remt. Dan komt bijna alle druk op het voorwiel ivm met het hoge zwaartepunt en heb je daar dus veel meer remvermogen.
Bij hard remmen kan je dus beter 60% voor remmen en 40% achter. Net als in de auto.
Eigenlijk is dit gewoon natuurkunde en heeft met de wet van de traagheid enerzijds en de wetten van Newton (moment = kracht x arm) anderzijds te maken.
Ik heb ze vorige maand vervangen na 7000 km, geen lekke banden.quote:Op zondag 15 april 2012 10:49 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, hoeveel km kun je gemiddeld met je buitenbanden rijden? Ik denk dat ik nu ergens op 3000-3500 km zit met dezelfde buitenbanden. Ik merk dat ze superglad zijn en steeds meer kleine gaatjes/putjes krijgen. Overigens heb ik vrijwel nooit lekke banden. Vervangen of lekker doorrijden?
Als jij koerst kan je het beste 52x11 nemen of zelfs 53x11. Anders kan je niet mee in de groep voor de wind of in de spurt.quote:Op zondag 15 april 2012 11:22 schreef Patroon het volgende:
Ik zie net dat mijn voorblad 50T is ipv wat ik dacht 52/53T. Dacht al wat heb ik weinig over toen het 50 km/h ging. Ik heb voor een triple. Welk voorblad adviseren jullie?
Past deze op mijn Shimano 105 Triple?
http://www.rose.nl/artike(...)52-tanden/aid:120807
Ik hoor net dat ik er ook voor kan kiezen om achter met een 11 te gaan rijden en voor 50. Nadeel bij de 11 cassette is dat je de 16 mist. 50x11 is 9,71m ivm 52x12 = 9,26m
Bij een 11-25 verzet mis je de 16T. Volgens mij gebruik ik dat tandwiel best veel. Is dat niet vervelend?quote:Op zondag 15 april 2012 13:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als jij koerst kan je het beste 52x11 nemen of zelfs 53x11. Anders kan je niet mee in de groep voor de wind of in de spurt.
Jawel, anders 11-23 want je hebt toch triple. Of 12-25 als je persé een 25 wilt.quote:Op zondag 15 april 2012 13:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij een 11-25 verzet mis je de 16T. Volgens mij gebruik ik dat tandwiel best veel. Is dat niet vervelend?
Die 25 hoef ik niet per se. Denk je dat 52x12 voldoende is om mee te komen?quote:Op zondag 15 april 2012 13:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jawel, anders 11-23 want je hebt toch triple. Of 12-25 als je persé een 25 wilt.
Wat voor niveau rijd jij met koersen Patroon?quote:Op zondag 15 april 2012 13:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die 25 hoef ik niet per se. Denk je dat 52x12 voldoende is om mee te komen?
Voor 52x11 kom ik op:
52 voorblad
http://www.rose.nl/artike(...)52-tanden/aid:120807
11-23
http://www.rose.nl/artike(...)-10-speed/aid:366574
Nieuwe ketting a 30 euro.
Klopt dat Kaas?
edit: Hoe snel is Rose met levering?
Ik heb momenteel een amateur A licentie. Maar in de koersen doe ik niet mee voor de prijzen.quote:Op zondag 15 april 2012 14:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat voor niveau rijd jij met koersen Patroon?
Je bedoelt gewoon Amateur dus? Amateur A bestaat niet meer sinds vorig jaar.quote:Op zondag 15 april 2012 15:35 schreef Patroon het volgende:
Ik heb momenteel een amateur A licentie. Maar in de koersen doe ik niet mee voor de prijzen.
11-21 cassette kopen, dan mis je niks. Bij de 11-23 mis je de 18. Ik heb trouwens nog een heel mooie 53 te koop (TA Squale). 12-23 cassette kan ook over gepraat wordenquote:Op zondag 15 april 2012 11:22 schreef Patroon het volgende:
Ik zie net dat mijn voorblad 50T is ipv wat ik dacht 52/53T. Dacht al wat heb ik weinig over toen het 50 km/h ging. Ik heb voor een triple. Welk voorblad adviseren jullie?
Past deze op mijn Shimano 105 Triple?
http://www.rose.nl/artike(...)52-tanden/aid:120807
Ik hoor net dat ik er ook voor kan kiezen om achter met een 11 te gaan rijden en voor 50. Nadeel bij de 11 cassette is dat je de 16 mist. 50x11 is 9,71m ivm 52x12 = 9,26m
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
quote:Op zondag 15 april 2012 19:31 schreef marcodej het volgende:
Wat was dit voor wind joh? Nog nooit meegemaakt. Na 19km huilend en met het hart in de keel afgedraaid naar huis.
Hoe blijven jullie in hemelsnaam in D1 met tegenwind?39 voor, grootst achter en dan met 10 km/uur bijna omvallend tegenwind in terwijl je door oude vrouwtjes met fietstassen wordt ingehaald?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Volgens strava reed ik over dat stuk 21 gemiddeld, weet niet hoe ik dat gedaan heb want ik kwam vrijwel nooit boven de 18 per uur. Inderdaad op de 39x23. Had nog een tandje over.quote:Op zondag 15 april 2012 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
39 voor, grootst achter en dan met 10 km/uur bijna omvallend tegenwind in terwijl je door oude vrouwtjes met fietstassen wordt ingehaald?
Snap sowieso die snelheid niet altijd, heb een heel kort heuveltje met 41 gemiddeld opgereden, maar ik haal daar zelden meer dan 35.quote:Op zondag 15 april 2012 19:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens strava reed ik over dat stuk 21 gemiddeld, weet niet hoe ik dat gedaan heb want ik kwam vrijwel nooit boven de 18 per uur. Inderdaad op de 39x23. Had nog een tandje over.
Dit.quote:
Jij mag ook nog wel een paar uurtjes op de vetverbranding.quote:Op zondag 15 april 2012 19:29 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Dat doe ik dus om dat slappe bovenlichaam een beetje in vorm te houden
Inderdaad, is erg onnauwkeurig op kleine segmenten. Niks aan te doen.quote:Op zondag 15 april 2012 19:46 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou sowieso geen GPS meting vertrouwen op een paar honderd meter. Als hij in het begin wat fout zit en aan het eind ook kan de meting inderdaad vreemd lopen.
Wat zijn we weer vriendelijk, Einsteinquote:Op zondag 15 april 2012 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jij mag ook nog wel een paar uurtjes op de vetverbranding.
Mijn Quote van de dag is de volgende:quote:Op zondag 15 april 2012 20:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb je niet gezien Okko! Wel een paar clubgenoten van me.
ATB'en is tof! Kan er alleen niets van. Bergop knal ik iedereen (op een jongen met elitelicentie en een ex-prof na) er wel af. Maar afdalingen en als het technisch wordt...
Quote van de dag kwam toen ik met die twee gasten een paar wielrenners hard inhaalde bergop: 'jemig, we worden er nu gewoon door een paar mountainbikers afgereden'
ATB'en is inderdaad tof. Kan er alleen niets van. Bergop knalt iedereen mij voorbij (op een jongen met 1 been en een ex-kanoer na). Maar technisch rijden en afdalen, dat kan ik wel.quote:Op zondag 15 april 2012 20:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb je niet gezien Okko! Wel een paar clubgenoten van me.
ATB'en is tof! Kan er alleen niets van. Bergop knal ik iedereen (op een jongen met elitelicentie en een ex-prof na) er wel af. Maar afdalingen en als het technisch wordt...
Quote van de dag kwam toen ik met die twee gasten een paar wielrenners hard inhaalde bergop: 'jemig, we worden er nu gewoon door een paar mountainbikers afgereden'
Ik kano nog steeds hoor.quote:Op zondag 15 april 2012 20:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
ATB'en is inderdaad tof. Kan er alleen niets van. Bergop knalt iedereen mij voorbij (op een jongen met 1 been en een ex-kanoer na). Maar technisch rijden en afdalen, dat kan ik wel.
Wel paar ATB'ers gezien vandaag.
Wel lache, moesten echt veel mensen lopen vandaag.
Fietsen wel veel chicks mee.
Het net begrepen dat het geen probleem is, momenteel zit er als student even geen nieuwe groep in dus ik moet toch echt even een noodoplossing toepassen. Het is even niet anders.quote:Op zondag 15 april 2012 18:41 schreef kaasplankje het volgende:
Maargoed, het is dus de vraag of een 53 blad op een Shimanko triple crank en voorderrie nog proper schakelt.
Patroon rijdt dus eigenlijk regionale competitie en kan met 50-12 imho nog wel mee komen, goed voor de souplesse is dat en zwaarder kan altijd nog.
Als ik Patroon was zou ik lekker mijn centen in de zak houden en sparen voor een nieuwe dubbele groep met een 52 of een 53 voor, want met een triple kan je eigenlijk niet koersen. Dat is immers voor 50+ toerders die veel in de bergen rijden.
Stoer man, om zo'n groepje toerders aan gort te rijden.. Gisteren bij de trainingskoers was er ook zo'n gast die in de waaier steeds met 5km/h sneller over nam waarna hij 20m later weer stil viel, hij reed constant de trein in soep..quote:Op zondag 15 april 2012 18:48 schreef Oksel het volgende:
Goed, bij de rust dus aangesloten bij 6 anderen, en kon op de klimmetjes goed meekomen. Toen kwam een vlak stuk (), wind schuin tegen. Dus ik op kop, en rammen. Groep helemaal uit elkaar gefietst,
, 3 moesten er af, en heb ik ook niet meer gezien. Helaas aan 't eind nog 2 man op een klim moeten laten gaan, kon er na de klim net niet meer bijkomen.
quote:Op zondag 15 april 2012 21:22 schreef the_critic het volgende:
Zag ik nu goed... heeft de zelf verklaarde soignee koning een triple?!
Laten gaan is wss de beste optie, dan worden ze het vanzelf beuquote:Op zondag 15 april 2012 21:19 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom laat je diegene dan niet lekker gaan?
Krijg je dan het tom boonen effect?
Hehequote:Op zondag 15 april 2012 21:22 schreef the_critic het volgende:
Zag ik nu goed... heeft de zelf verklaarde soignee koning een triple?!
Haha ja het doet mij ook pijn, het is even niet anders. Zodra er weer geld is komt er wat nieuws.quote:Op zondag 15 april 2012 21:22 schreef the_critic het volgende:
Zag ik nu goed... heeft de zelf verklaarde soignee koning een triple?!
Heb je je al ingeschreven voor de monstertijdrit? Dat lijkt me wel iets voor jou. Met 42 gemiddeld doe je mee om de prijzen.quote:
tot die tijd mag je iig die kroon niet meer opquote:Op zondag 15 april 2012 21:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ja het doet mij ook pijn, het is even niet anders. Zodra er weer geld is komt er wat nieuws.
Prima, ik doe liever de helm op, anders krijg ik weer heel fok! over mij heenquote:Op zondag 15 april 2012 22:02 schreef the_critic het volgende:
[..]
tot die tijd mag je iig die kroon niet meer op
Wel of niet vallen heb je niet altijd zelf in de hand.quote:Op zondag 15 april 2012 22:15 schreef kaasplankje het volgende:
Als je nooit valt heb je eigenlijk geen helm nodig. Behalve als 't verplicht is.
ik koop die schandelijk verwaarloosde kraakbak wel van je over voor 250.quote:Op zondag 15 april 2012 22:32 schreef Oksel het volgende:
Mijn fiets en kraakt en doet trouwens.. en hij's vies, echt vies. Niet oppervlakkig vies, maar diep van binnen vies. Misschien tijd voor een nieuwe.
quote:Op zondag 15 april 2012 22:39 schreef the_critic het volgende:
Ik ben in maastricht voor de start van de agr geweest.. inderdaad errug veel moois gezien
gister bij de toer versie, juist ontzettend veel ernstige dingen gezien! Van stuur stem die 5cm spacers hoog staat, tot klokjes op de liggende framebuis ter hoogte van de zadelpen, broekjes die zo verwassen waren dat je de bilnaad er vanaf achter doorheen zag schijnen.. had de soignee politie flinke bekeuringen kunnen innen!
Heldquote:Op zondag 15 april 2012 23:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag, uiteraard ongesoigneerd, 220km door de Ardennen gefietst. O.a. de hele Ravel Huy-Clavier-Ciney.
PM mij eens de prijsopbouwquote:Op zondag 15 april 2012 22:20 schreef Gripper het volgende:
Gisterochtend bij Wheel-Tec geweest om mn nieuwe klimwieltjes door te nemen. Wat een sympathieke gast, en wat neemt ie goed de tijd voor je!
na een aantal verschillende mogelijkheden bekeken, zijn we uitgekomen op een setje met:
-Novatec SL naven
-Sapim laser spaken. Voor het detail 2 witte spaken in elk wiel, compleet witte spaken werd wel erg duur![]()
-Notubes Alpha velg. Alvast voorzien van luchtdichte velglint, en met een los tubeless ventiel erbij zodat ik altijd nog tubeless kan gaan rijden.
-rode spaaknippels.
Setje gaat rond de 1280 gram wegen.
Als ik de set afhaal, spaakt ie meteen mn hoge wielen even na, die bleken voor fabriekswielen heel redelijk en constant op spanning. Kan echter altijd nog wel wat aan verbeterd, en voor een klein bedrag meer heb je na zo'n herspaak-actie dezelfde bouwkwaliteit en stevigheid als een handgemaakt wiel.
En omdat we met deze combi niet op de hoofdprijs uitkomen, blijft er nog geld over om ook een mooie set wielen voor de MTB te laten bouwen
Ja moeten nieuwe lagers in. Op de plaatjes van de naven die ik kan vinden steek je gewoon een 5mm in de as maar bij mij is de as van binnen rond. Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, 't is een keurig recht setje met DB spaken en Mavic velgen. Helaas zijn die heel lelijk van kleurquote:Op maandag 16 april 2012 08:03 schreef kaasplankje het volgende:
@Eentwee: Nee, ga je ze zelf servicen?
Wheel-Tec heeft zich een beetje verkeken op de populariteit van witte Novatec naven, dus die zijn helemaal op. Levertijd met witte naven wordt 4-5 maanden, en da's me te lang, deze wielen moeten in juni in de alpen aan de rol.quote:Op maandag 16 april 2012 00:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
PM mij eens de prijsopbouwBen erg benieuwd. Setje met Novatecs zit er voor mij ook nog in de pijplijn, moet alleen even een witte voornaaf scoren. Neem jij zwarte naven? Daarin kun je ook het witte accent leggen natuurlijk. Ik zou voor een paar gram extra wel voor spaken die 1.8mm in de verjonging zijn aan de aandrijfzijde kiezen (DT Competition/ Sapim Race). Dat was ook zijn eerste voorstel toch? Is beter voor de balans in de spaakspanning en de stijfheid. Slappere velgen zijn er bijna niet en de Laser spaken zijn ook niet erg stijf. Ipv velglint kun je trouwens nog veloplugs nemen zolang je niet tubeless rijdt, scheelt gewicht.
@Kaas: heb jij wel eens onderhoud verricht aan Tune naven?
Die 200 en 300 waren zeer mooi, maar voor mij niet vaker dan een enkele keer per jaar. Volgend jaar zul je mij misschien weer eens zien.quote:Op maandag 16 april 2012 09:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Rijdt er nog iemand zaterdag het 200km brevet in Woudenberg?
quote:Op maandag 16 april 2012 10:11 schreef Pritt het volgende:
Nope, zaterdag staat de 160 van NH op het programma en ga ik kanovinnie even van de weg afbeuken.
Ok dus wel dikkere spaken aan de aandrijfzijdequote:Op maandag 16 april 2012 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wheel-Tec heeft zich een beetje verkeken op de populariteit van witte Novatec naven, dus die zijn helemaal op. Levertijd met witte naven wordt 4-5 maanden, en da's me te lang, deze wielen moeten in juni in de alpen aan de rol.
Als ik persé nu een witte naaf wil, dan moet ik toch weer naar een DT240S of Acros .54 naaf, en dan gaan we meteen richting 750 ¤
Doe ik nu niet: dan maar een zwarte naaf, zo hou ik wat budget over voor een MTB wielset later dit jaar.
Ik kan de Novatec naven trouwens nog wel in goud krijgen. En dan met gouden spaaknippels, da's ook wel porno! Gouden KMC ketting, als dat niet soignée is...![]()
Verder met verjongde spaken inderdaad. Spaakpatroon: voor radiaal, achter 2+2 kruis, en Sapim Sprint CX aan de driveside.
Ik stuur je zo een PM over de prijs.
Heb jij wel eens een turk op een fiets gezien? Daarom weet je dat je niet bij die zaak moet zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 11:49 schreef JohnDDD het volgende:
Was hier bij de Turkse FM in de straat.
Zeg ik: heeft u ook Teflonspray.
-Wat?
Ik: Teflonspray.
-Wat is dat.
Ik: Spray met teflon erin voor mijn racefiets.
-Wij niet hebben, maar wat jij bedoelen olie?
Ik: zoiets ja.
-Ik hebben dees (*wijst op WD-40*), dat is perfect voor de racefiets
Ik: die is te dun, daar zit veel teveel water in
-WD-40 is de beste...
Ik: nee bedankt tot ziens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |