Voor zover ik weet moeten SP politici hun hele loon in de partijkas storten waarna ze via de partij een redelijk salaris uitgekeerd krijgen, dat was ook de reden dat Lazrak in der tijd in zn eentje verder ging.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook niet tegen het salaris van een raadslid.Mensen die hard werken mogen daar ook beloond voor worden. Ik vind het enkel humoristisch dat SP'ers ook dat salaris krijgen (hoeveel daarvan stoppen ze in de SP-pot?) terwijl ze tegelijkertijd alsmaar op de rijken kankeren.
Wat moet ik me bij dat redelijk salaris voorstellen? Het minimumloon?quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Voor zover ik weet storten SP politici hun hele loon in de partijkas waarna ze via de partij een redelijk salaris uitgekeerd krijgen
Dat heeft simpelweg met het mandaat van de Nederlands overheid te maken. Is het hypocriet om geld in Nederlandse scholen te steken, maar niet in Vietnamese? Nee, dat is het niet. Is het hypocriet om voor Nederlanders te zorgen en niet voor niet-Nederlanders? Nee, dat is het niet.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:42 schreef waht het volgende:
[..]
Het is hypocriet omdat 'gelijkheid' bij de grens op lijkt te houden.
quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat moet ik me bij dat redelijk salaris voorstellen? Het minimumloon?
En wat doen ze met dat geld in de partijkas? Aan goede doelen of aan de armen geven? Of geheel kapitalistisch dat geld gebruiken ten behoeve van propaganda-middelen voor hun eigen partij?
Dat zou ik niet weten, moet je maar eens aan een SP politicus vragen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat moet ik me bij dat redelijk salaris voorstellen? Het minimumloon?
En wat doen ze met dat geld in de partijkas? Aan goede doelen of aan de armen geven? Of geheel kapitalistisch dat geld gebruiken ten behoeve van propaganda-middelen voor hun eigen partij?
quote:‘Groeiende weerstand binnen SP tegen verplichte afdracht aan partijkas’
De weerstand binnen de SP tegen de verplichte afdracht aan de partij is groeiende, signaleert Gerrit Voerman, hoogleraar aan de universiteit van Groningen. ‘Het is niet voor niets dat de partijleiding gaat kijken of de regeling versoepeld kan worden.’
http://www.montesquieu-in(...)d6p0lcl/viutbv0bz5c7
Welkom in het POLCAFE.quote:
Volgens mij heb ik het antwoord al gevonden:quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten, moet je maar eens aan een SP politicus vragen.
De ironiequote:Ten slotte is de regeling natuurlijk ook financieel van groot belang: dat de SP zo rijk is , komt door die verplichte afdracht aan de partijkas. In 2009 ging het om meer dan vier miljoen euro, ruim 40% van de totale inkomsten van de partij. Ter vergelijking: de ledencontributies en donaties brachten ongeveer een miljoen in het laatje (11%).Vele redenen dus waarom de SP er zo aan hangt; het gaat om de identiteit van de partij, de interne solidariteit, en om haar financiële slagkracht.
Waarom zou een Nederlandse steunstrekker die nauwelijks of niet gewerkt heeft gratis geld mogen ontvangen en een Vietnamees niet? Wat is het landsbelang om die Nederlandse steuntrekker een bailout te geven?quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat heeft simpelweg met het mandaat van de Nederlands overheid te maken. Is het hypocriet om geld in Nederlandse scholen te steken, maar niet in Vietnamese? Nee, dat is het niet. Is het hypocriet om voor Nederlanders te zorgen en niet voor niet-Nederlanders? Nee, dat is het niet.
Dan is het toch hypocriet?quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ze zijn toch ook te groot voor een partij met een dergelijke visie?
Je hebt toch altijd idealisten en gelukszoekers in de politiek? Fortuyn is daar een voorbeeld van, die heeft met de PvdA, CDA en VVD geslapen voordat hij zag dat zelf maar iets moest verzinnen.quote:
Zie POL index.quote:
Ja, dat snap ik. Maar zo'n oude en volwassen partij als de SP heeft toch allang de tijd gehad om constructies op te bouwen waardoor dit soort gelukszoekers geweerd dan wel getemd worden?quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je hebt toch altijd idealisten en gelukszoekers in de politiek? Fortuyn is daar een voorbeeld van.
Vandaar ook die verplichte afdrage, dan haal je de meeste gelukszoekers er al snel uit, en als men alsnog gaat zeiken kun je ze gewoon op het partijstatuut(en waarschijnlijk iets van een document dat ze zelf hebben ondertekend) wijzen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar zo'n oude en volwassen partij als de SP heeft toch allang de tijd gehad om constructies op te bouwen waardoor dit soort gelukszoekers geweerd dan wel getemd worden?
Dat doen ze niet volledig; de SP bekijkt of ze de regels niet kan versoepelen:quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Vandaar ook die verplichte afdrage, dan haal je de meeste gelukszoekers er al snel uit, en als men alsnog gaat zeiken kun je ze gewoon op het partijstatuut(en iets van een document dat ze zelf hebben ondertekend) wijzen.
Jammer hoor, dat je je oude idealen loslaat.quote:het is niet voor niets dat de SP nu zelf gaat kijken of de regeling niet versoepeld kan worden.
Onder de leiding van Marijnissen was dat er ws nooit van gekomen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat doen ze niet volledig; de SP bekijkt of ze de regels niet kan versoepelen:
Breng die oude maoist terug.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:02 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Onder de leiding van Marijnissen was dat er ws nooit van gekomen.
Ach, Roemer lijkt me een toffe leraar maatschappijleer, waar Marijnissen toch echt meer overtuigingskracht had om me de SP te laten overwegen, de gans die tussen beiden zat was maar een kwakerd.quote:
Helaas valt er bij de rechtse POL'ers niets te halen.quote:
Roemer valt inderdaad niet serieus te nemen. Het is wel een sympathieke man vol humor, maar niet politiek waardig.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ach, Roemer lijkt me een toffe leraar maatschappijleer, waar Marijnissen toch echt meer overtuigingskracht had om me de SP te laten overwegen, de gans die tussen beiden zat was maar een kwakerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |