Wat van de beuk erin ?quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:49 schreef Drugshond het volgende:
Die afweging heb ik al 5 jr geleden gemaakt. Ben niet of nauwelijks op [NWS] en/of [POL] te verkennen. [ afbeelding ] Op vrijdag 13 april 2012 00:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En het alternatief is het angelsaksische model vol overgave omarmen?
Wil Samsom denivelleren, ja?quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat is dus precies waar ik bang voor ben en waar ik mij tegen keer. En nee, niet met allerlei denivellerende bullshit-maatregelen zoals voorgesteld door Samsom, maar meer door je af te keren van de utopie die het heilige geloof in de vrije markt heet.
Ik ben weer eens een beetje wezen lezen de afgelopen weken en leerde bijvoorbeeld dat het heilige geloof in de vrije markt net zo goed leidt tot repressie en ellende als bijvoorbeeld het communistische ideaal. Dat wordt zelfs erkend door een figuur als Jeremy Bentham (weet niet 100 procent zeker of ik de juiste persoon heb)quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:51 schreef GSbrder het volgende:
Dat lijkt me stug.
Maar goed, dat zegt men bij elke stap die ook maar een tikkeltje minder verzorgingsstaat is dan de vorige honderd wetsvoorstellen.
Sorry, ik bedoelde uiteraard nivelleren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wil Samsom denivelleren, ja?
Die man is utopischer in zijn Father knows best-geloof dan zelfs de meest losgeslagen Bolkesteinadept in Nederland ooit propagandeerde voor absolute en universele marktwerking te zijn.
En dat is dus precies waar ik bang voor ben en waar ik mij tegen keer. En nee, niet met allerlei denivellerende bullshit-maatregelen zoals voorgesteld door Samsom, maar meer door je af te keren van de utopie die het heilige geloof in de vrije markt heet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat van de beuk erin ?
ff serieus... de middenklasse of middenmoter is aan het vervagen. Straks hebben we nog een 2 versnellingsbak.... have and have nots.
Ok. Hoorde laatst van ene Kees dat een wereld zonder geld ook vrij naar was voor ons allen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben weer eens een beetje wezen lezen de afgelopen weken en leerde bijvoorbeeld dat het heilige geloof in de vrije markt net zo goed leidt tot repressie en ellende als bijvoorbeeld het communistische ideaal. Dat wordt zelfs erkend door een figuur als Jeremy Bentham (weet niet 100 procent zeker of ik de juiste persoon heb)
Najah, ik ben ook wel tot de conclusie gekomen dat een dergelijke utopie enkel gerealiseerd kan worden wanneer mensen worden heropgevoed. Eigenlijk precies zoals Benthem de homo economicus letterlijk wilde creeeren.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ok. Hoorde laatst van ene Kees dat een wereld zonder geld ook vrij naar was voor ons allen.
Niet vreemd opkijken als daar ook een blauwe brief van de belastingsdienst erbij ligt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 01:02 schreef KoosVogels het volgende:
Morgen valt trouwens Das Kapital op de mat
Leuk stukje prozaquote:Op vrijdag 13 april 2012 01:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Najah, ik ben ook wel tot de conclusie gekomen dat een dergelijke utopie enkel gerealiseerd kan worden wanneer mensen worden heropgevoed. Eigenlijk precies zoals Benthem de homo economicus letterlijk wilde creeeren.
Maar goed, deze man gaat slapen. Morgen moet er weer gewerkt worden. Overigens zijn discussies over de inhoud van dit soort filosofische denkrichtingen wat ik vaker zou willen zien in POL.
Morgen valt trouwens Das Kapital op de mat
Ik zie er geen bijquote:Op vrijdag 13 april 2012 03:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nog liefhebbers voor een spijkerbroek? De actie is twee voor ¤ 129 maar ik zie er helaas maar één van mijn gading bij staan.
http://www.jeansprovider.nl/collectie/sale/
Je hebt veel Buitengewoon Lager Onderwijs gehad?quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:12 schreef remlof het volgende:
Ik zie de TT nu pas.
Nou ik heb er heel veel gehad de laatste dagen
Maar VS is een stoeipoes.quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
VS wil jou vast ook wel een knuffel geven.
quote:
Mooi topic voor OUD..quote:'Pleidooi verplichte anticonceptie'
AMSTERDAM - Oud-voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid Pieter van Vollenhoven pleit voor een wettelijke regeling die gedwongen anticonceptie mogelijk maakt voor verslaafden, psychiatrische patiënten en geestelijk gehandicapten.
Deskundigen van de jeugdzorg en de GGZ zijn het met Van Vollenhoven eens. De gedwongen anticonceptie moet mishandeling van kinderen voorkomen. Nu sterven daardoor jaarlijks naar schatting 50 kinderen. Een veelvoud wordt (ernstig) mishandeld, meldt de NOS.
Van Vollenhoven: "Mensen zullen zeggen: 'Dat gaat te ver', en ik moet eerlijk zeggen, dat zeg je ook makkelijk als je de werkelijkheid niet kent. Voor mij was die problematiek ook een eye opener, dan schrik je ook. Je ziet dat je die ouders moet helpen, want die hebben zichzelf niet in de hand. Als je dat zo signaleert, dan moet je misschien toch overgaan tot anticonceptiemiddelen."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |