Ken stuk beter hoorquote:Op woensdag 11 april 2012 23:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is iets!, vooral doorgaan, ik ga zelf dingen van 1,5 jaar geleden(Die ondanks de sloppyness wel ok klonken) even tabben en uitbreiden
naturaquote:Op woensdag 11 april 2012 23:08 schreef The_Dean het volgende:
Zal ik doen
Jammer dat ze er niet duur voor betaalde
Ik kan Dribbel_ toch niet in natura betalen om zijn LTD dan te kopen?quote:
Ik geef iig wel toestemming.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:09 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik kan Dribbel_ toch niet in natura betalen om zijn LTD dan te kopen?
Ach, dat heb ik ook hoor, laatst zat ik mee te spelen met het Wilhelmus, klonk best grappig, maar om daar echt iets mee te doen.. mwehquote:Op woensdag 11 april 2012 23:08 schreef genakt het volgende:
[..]
Ken stuk beter hoor
maar zit gewoon te kloten voor de grap op gitaar
Nu alleen dribel nog zover krijgen deanquote:
Gezien, niet beantwoord. Heb ik niet, even kijken of ik iets los kan peuteren bij Rivera.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:12 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nu alleen dribel nog zover krijgen dean
anyhow, had je me post over handleiding nog gezien? of heb ik zelf over het antwoord heen lopen lezen?
Diets, geen Duits! Als in: van het volk.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:11 schreef The_Dean het volgende:
Sowieso, Wilhelmus
Nederlands volkslied waar ze luidkeels toegeven Duitser te zijn van oorsprong, maar niks van Duitsers moeten hebben
Dat dus.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Duitsers zijn over het algemeen super vriendelijke mensen, ik zou me eerder schamen voor die lompe Hollanders
Dit inderdaad, en Die Ludolfsquote:Op woensdag 11 april 2012 23:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Duitsers zijn over het algemeen super vriendelijke mensen, ik zou me eerder schamen voor die lompe Hollanders
NEP ook ja.quote:
Ja, dat vooral.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:20 schreef Dribbel_ het volgende:
Vraag je geld terug en zoek een andere reparateur, niet normaal dat als ie iets afstelt dat het dan een nog kutter geluid geeftquote:Op donderdag 12 april 2012 00:09 schreef Rnnz het volgende:
Een Amerikaanse Fender, dus geen kut gitaar. Of ja, over het algemeen niet.
Dat is een bekend probleem van Fender gitaren, de hals heeft een bepaalde radius dus loopt neit helemaal plat. Dus als je de snaar te hoog opdrukt dan krijg je dat. Dan heeft die gast hem nu goed voor je afgesteld, maar als je dat probleem wilt oplossen moet je de actie drastisch omhoog zetten, wat het speelcomfort weer benadeeld.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:17 schreef Rnnz het volgende:
De meeste tonen klinken wel helder als ik ze normaal aanslaat, op een enkeling na (nog steeds de 14e fret van de A-snaar waar het destijds ook over ging). Maar dus vooral tijdens het benden ja.
*Zucht*quote:Op donderdag 12 april 2012 01:00 schreef guitarist het volgende:
Als ik 'm mocht openen had ik 'm Menno Fantopic genoemd. Helaasch.
quote:Op donderdag 12 april 2012 01:00 schreef guitarist het volgende:
Als ik 'm mocht openen had ik 'm Menno Fantopic genoemd. Helaasch.
Wordt het grote google raadplegen dusquote:Op woensdag 11 april 2012 23:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gezien, niet beantwoord. Heb ik niet, even kijken of ik iets los kan peuteren bij Rivera.
Deze was het toch?quote:Op donderdag 12 april 2012 07:17 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Wordt het grote google raadplegen dus
Ja, diequote:Op donderdag 12 april 2012 07:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Deze was het toch?
http://www.rivera.com/index.php/manuals/269-headmaster-manual
dank je wel oh grote googlequote:Op donderdag 12 april 2012 07:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Deze was het toch?
http://www.rivera.com/index.php/manuals/269-headmaster-manual
Wat voor stijl speel je/wil je gaan spelen?quote:Op donderdag 12 april 2012 00:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ben ooit begonnen op elektrisch, maar na enkele maanden overgestapt naar akoestisch. Akoestisch heeft nog altijd mijn voorkeur maar voor de afwisseling wil ik ook elektrisch kunnen afwisselen
stel dat ik 300 euro heb om te spenderen aan een leuke elektrische gitaar + versterker, wat raden jullie aan?
Ik denk dat ik tweedehands ga kijken, want nieuw krijg je voor 300 toch niet veel soeps, maar 2e hands is misschien iets leuks te vinden.
Gitaar moet vooral een goed geluid hebben en goed speelbaar zijn.
tips?
Ja, dat is sowieso een goede en enorm veelzijdige versterker.quote:
Heb het laatst iemand om raad gevraagd, een goede kennis die een gouden stem heeft, en die raadde me aan om gewoon elke dag te oefenen, na verloop van tijd groeit je stem gewoon, ik dacht ik zangles te nemen maar dat vond hij niet nodig. Nou ja, hij raadde me wel aan om veel op te nemen, terug te luisteren en aan de hand daarvan zelf te verbeteren.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:03 schreef Dribbel_ het volgende:
Besloten om wat zangles te nemen. Benieuwd wat daarvan te maken is
True wel.quote:
Gewoon dagelijks oefenen, doe ik ook, heb een andere techniek ontwikkeld om hoge noten te halen zonder te schreeuwen/geforceerd te klinken.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:07 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Heb het laatst iemand om raad gevraagd, een goede kennis die een gouden stem heeft, en die raadde me aan om gewoon elke dag te oefenen, na verloop van tijd groeit je stem gewoon, ik dacht ik zangles te nemen maar dat vond hij niet nodig. Nou ja, hij raadde me wel aan om veel op te nemen, terug te luisteren en aan de hand daarvan zelf te verbeteren.
NIet tè, heb ik het idee, als ik vergelijk hoe ik nu zing, met hoe ik vorig jaar zing, klinken m`n hoge noten een stuk prettiger, vorig jaar schreeuwde ik noten die ik nu eigenlijk makkelijk haalquote:Op donderdag 12 april 2012 14:37 schreef brother52 het volgende:
Hoge noten moet je juist forceren. Klinkt veel beter.
Alsin instuderen? Heb ik ooit moeite mee hoor! Ook te lui voor, gewoon eigen dingen doen, is makkelijker te onthouden.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:30 schreef RockNijntje het volgende:
Nog steeds wat moeite met nummers gewoon eens helemaal leren. Laatst aan Friday I'm In Love begonnen, gewoon omdat het kan, misschien dat deze
...
To be continued.
Laag als in wat Pete Steel deed of is dat weer te laag?quote:Op donderdag 12 april 2012 14:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat zijn makkelijke nummers om een beetje te leren met zingen (ik kan dus nog echt niks) en voor een lage stem
Alles van Nickelbackquote:Op donderdag 12 april 2012 14:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat zijn makkelijke nummers om een beetje te leren met zingen (ik kan dus nog echt niks) en voor een lage stem
Jack Johnsonquote:Op donderdag 12 april 2012 14:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat is heel handig ja !quote:Op donderdag 12 april 2012 15:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Altijd handig die software, een gitaartoon aanslaan, dan die toon nazingen, en melodyne laten uitzoeken hoever je er naast zit![]()
quote:Op donderdag 12 april 2012 14:19 schreef brother52 het volgende:
Iets van the Cure spelen is altijd goed![]()
Wij spelen Just like heaven regelmatig maar dan wel deze versie:
Johnny Cashquote:Op donderdag 12 april 2012 14:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Luhhhv is a buuurning thing...quote:
Oh dat ook. Maar soms heb ik er ook gewoon geen zin meer in als er een moeilijker stuk komtquote:Op donderdag 12 april 2012 14:48 schreef guitarist het volgende:
[..]
Alsin instuderen? Heb ik ooit moeite mee hoor! Ook te lui voor, gewoon eigen dingen doen, is makkelijker te onthouden.
Epic.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:22 schreef stefanhaan het volgende:
Trivium met Billy van ZZtop
[ afbeelding ]
Haha, coolquote:Op donderdag 12 april 2012 19:44 schreef Braddie het volgende:
Dean, nog bedankt voor die Kramtried CD, hoewel ik het eigenlijk niet luister, heb ik hem mooi geript in FlacEN de sticker zit mooi op m`n bureau.
quote:Op donderdag 12 april 2012 19:48 schreef stefanhaan het volgende:
Haters ga haten. Ik heb hem snoeihard op staan
[ afbeelding ]
Billyquote:Op donderdag 12 april 2012 20:22 schreef stefanhaan het volgende:
Trivium met Billy van ZZtop
[ afbeelding ]
Ik werd anders wel heel erg blij toen wij allemaal gaatjes in mijn duurste gitaar aan het boren waren.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:00 schreef The_Dean het volgende:
Hoe duurder de gitaar hoe enger het is vaak
quote:Op donderdag 12 april 2012 22:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo ff m'n akoestische gitaar wat bijgesteld. Blijft het een eng idee vinden om in die topkam te veilen, maar het staat weer helemaal perfect
Fuck dat! Ik zaag d'r never nooit in!quote:Op donderdag 12 april 2012 23:00 schreef The_Dean het volgende:
Hoe duurder de gitaar hoe enger het is vaak
Ja, dat was coolquote:Op donderdag 12 april 2012 23:03 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik werd anders wel heel erg blij toen wij allemaal gaatjes in mijn duurste gitaar aan het boren waren.
Scroll eens een stukje omhoog?quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:29 schreef Zorro het volgende:
Wat je ook kan doen op een ukelele:
http://www.dumpert.nl/med(...)s_of_swing_solo.html
quote:
Dan is er geen excuusquote:
Fixedquote:
Nee, nog niet aan toe gekomen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:32 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Dean, had je al een zending klaar gemaakt?
Dit dus!quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:59 schreef brother52 het volgende:
Waarom zetten jullie dat hier nou neer. Daar is dat andere topic toch voor?
Quasi interessant geneuzel.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De top 5 van de dag gaat vandaag over de 5 beste gitaarspelers. Stemmen jullie ook nog even mee?
Top 5 van de dag #3
Die documantaire is inderdaad heel tof.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:14 schreef Svyatagor het volgende:
Gisteren na een tip op FB weer even deze docu zitten kijken over de Peppers en vooral Frusciante. Geweldige docu, zeker met dat bekende stuk dat ze een totaal door heroïne fucked-up Frusciante gaan opzoeken. Voor als je vanmiddag / vanavond niks te doen hebt.. Je krijgt ook zin om alles van Hendrix / Frusciante te gaan leren spelen.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1137777
Dat soundcloud is een verdomd handig mediumquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:24 schreef Gitaarmat het volgende:
Black rebel motorcycle club - Aya by Mat_euj van Black rebel motorcycle club opgenomen
quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:47 schreef brother52 het volgende:
Pigmeat!
En stop nu maar met het noemen van die nep country sterretjes, beter dan dit wordt het niet.
Omdat ik het wel leuk vind om te zien welke gitaristen de mensen hier opnoemen, zonder naar een ander topic te gaan waar allemaal mensen posten waar ik niks mee te maken heb (niet dat ik zoveel met jullie te maken heb, maar we posten hier tenminste met dezelfde interesse in hetzelfde draadje)quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:59 schreef brother52 het volgende:
Waarom zetten jullie dat hier nou neer. Daar is dat andere topic toch voor?
Goed puntquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:59 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Omdat ik het wel leuk vind om te zien welke gitaristen de mensen hier opnoemen, zonder naar een ander topic te gaan waar allemaal mensen posten waar ik niks mee te maken heb (niet dat ik zoveel met jullie te maken heb, maar we posten hier tenminste met dezelfde interesse in hetzelfde draadje)
Anders moet ik eerst naar het andere draadje gaan en dan opletten wie wat post om daarna een fok! top 5 te krijgen? Stomme subjectieve lijstjes op die manier.
Er is niks Iers aan Pigmeatquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:49 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]!!
Maar dat is eerder Ierse zuipmuziek man
Dankquote:Op vrijdag 13 april 2012 17:24 schreef Muchachooo het volgende:
Klinkt goedKomt het geluid van de videocamera of heb je software gebruikt?
Nogmaals bedanktquote:Op vrijdag 13 april 2012 17:33 schreef Muchachooo het volgende:
Het klinkt zeker niet slecht!
Ik zou voor zo'n cover zelf het geluid iets voller zetten, dus wat meer bas of mid erbij, en de gain een stuk terugdraaien. Ook mag het volume van je eigen spel wat harder t.o.v. de track, maar dat is niet echt storend
Die hebben er geen verstand manquote:Op vrijdag 13 april 2012 19:31 schreef Trollscience het volgende:
Doe ik ook het liefste maar dan krijg ik commentaar van iedereen
Distortion is JUIST tof, hoe zouden dingen van metallica klinken zonder distortion?... juist, zo:quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:31 schreef Trollscience het volgende:
Doe ik ook het liefste maar dan krijg ik commentaar van iedereen
quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Distortion is JUIST tof, hoe zouden dingen van metallica klinken zonder distortion?... juist, zo:
toffe docuquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:14 schreef Svyatagor het volgende:
Gisteren na een tip op FB weer even deze docu zitten kijken over de Peppers en vooral Frusciante. Geweldige docu, zeker met dat bekende stuk dat ze een totaal door heroïne fucked-up Frusciante gaan opzoeken. Voor als je vanmiddag / vanavond niks te doen hebt.. Je krijgt ook zin om alles van Hendrix / Frusciante te gaan leren spelen.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1137777
Misschien Dribbel?...quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:17 schreef hlmllp het volgende:
Heeft er niemand hier een soundcloud met wat akoestische covers of iets dergelijks?
Dat klopt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:17 schreef hlmllp het volgende:
Heeft er niemand hier een soundcloud met wat akoestische covers of iets dergelijks?
www.youtube.com/MennoNLquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:17 schreef hlmllp het volgende:
Beter als Ultra Beatdown,quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:47 schreef The_Dean het volgende:
Die nieuwe zanger doet het goed! Benieuwd naar de nieuwe plaat
Mja mja.. of zoquote:Op vrijdag 13 april 2012 07:29 schreef Zorro het volgende:
Wat je ook kan doen op een ukelele:
http://www.dumpert.nl/med(...)s_of_swing_solo.html
wat een stoere boi. Eerst even rochelen in een danoontje bekerquote:
quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:12 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
wat een stoere boi. Eerst even rochelen in een danoontje beker
Grappig om aan je muur te hangen. Of op een kast te zetten.quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:46 schreef Cynic het volgende:
Wat heeft iedereen toch met die ukelele's? Ik kan er helemaal niks mee, jeukinstrument.
Ja en m'n chick op de drumsquote:Op zaterdag 14 april 2012 10:50 schreef KaMo het volgende:
Dribbel_ je zingt toch in een nieuwe band, klinkt al erg strak!
http://www.dumpert.nl/med(...)ein_sonne_cover.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een leuke multi-Fx, veel plezier er mee!, gaat je nog wel even wat tijd (En priegel werk) kosten om hem volledig te snappen hèhèquote:Op maandag 16 april 2012 10:19 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, heb een Boss ME-70 gekocht (moet hem nog binnen krijgen, 2ehands) maar zit ff te kijken naar de adapter (zat er niet bij).
Heb namelijk nog wel deze liggen:
https://www.musicstore.de(...)fferList#FullDetails
Maar die is tot 1700mA waar de boss adapters voor dat ding 500mA zijn. Gaat dat werken of blaas ik dan iets op? Neem aan dat die adapter zichzelf 'opschaalt' waar nodig zeg maar (werkt ook op 1 pedaaltje bijvoorbeeld) maar just in case
*Edit*
En natuurlijk vind ik 10 seconden later deze link: http://www.seymourduncan.com/forum/showthread.php?t=191400
Lijkt te zijn van wel dus...
Thanks! Ja, ben bang dat dat wel even gaat duren hoewel ik ook vooral lees dat de standaard presets bij deze al heel aardig en bruikbaar zijn en dit toch een van de meest gebruikvriendelijke multieffecten is... Ben zeer benieuwd (en ook de looper functie was iets waar ik al langer over aan het denken was).quote:Op maandag 16 april 2012 11:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is een leuke multi-Fx, veel plezier er mee!, gaat je nog wel even wat tijd (En priegel werk) kosten om hem volledig te snappen hèhè
De presets zijn wel ok, zitten wel leuke dingetjes tussen, maar het tofst is toch als je hem volledig zelf tweaked, dan krijg je er hele gave dingen uit.quote:Op maandag 16 april 2012 11:14 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Thanks! Ja, ben bang dat dat wel even gaat duren hoewel ik ook vooral lees dat de standaard presets bij deze al heel aardig en bruikbaar zijn en dit toch een van de meest gebruikvriendelijke multieffecten is... Ben zeer benieuwd (en ook de looper functie was iets waar ik al langer over aan het denken was).
Hoop wel dat ik deze dan ook echt ga gebruikenMoet ik wat van mn andere zut er maar eens uit gaan doen...
Valt wel mee. Onze andere gitarist heeft er laatst eentje gekocht en we zijn er gister even mee aan het spelen geweest. Presets zijn supersimpel te maken en op te slaan.quote:Op maandag 16 april 2012 11:14 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Thanks! Ja, ben bang dat dat wel even gaat duren hoewel ik ook vooral lees dat de standaard presets bij deze al heel aardig en bruikbaar zijn en dit toch een van de meest gebruikvriendelijke multieffecten is... Ben zeer benieuwd (en ook de looper functie was iets waar ik al langer over aan het denken was).
Hoop wel dat ik deze dan ook echt ga gebruikenMoet ik wat van mn andere zut er maar eens uit gaan doen...
Ampere maakt niet uit (als het maar gelijk of hoger is dan wat je nodig hebt), het is het voltage waar je op moet letten en hoe om je hem aansluitquote:Op maandag 16 april 2012 10:19 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, heb een Boss ME-70 gekocht (moet hem nog binnen krijgen, 2ehands) maar zit ff te kijken naar de adapter (zat er niet bij).
Maar die is tot 1700mA waar de boss adapters voor dat ding 500mA zijn. Gaat dat werken of blaas ik dan iets op? Neem aan dat die adapter zichzelf 'opschaalt' waar nodig zeg maar (werkt ook op 1 pedaaltje bijvoorbeeld) maar just in case
Leuk ding! Heb ik hier ook een staan.. veel plezier ermeequote:Op maandag 16 april 2012 10:19 schreef m0ridin het volgende:
*Edit*
En natuurlijk vind ik 10 seconden later deze link: http://www.seymourduncan.com/forum/showthread.php?t=191400
Lijkt te zijn van wel dus...
Dat ja.quote:Op maandag 16 april 2012 12:18 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ampere maakt niet uit (als het maar gelijk of hoger is dan wat je nodig hebt), het is het voltage waar je op moet letten en hoe om je hem aansluit
klopt, een standaard Boss adapter of een Spot1 gaat gewoon prima werken.quote:Op maandag 16 april 2012 13:20 schreef m0ridin het volgende:
Cool, thanks![]()
Maar 'hoe ik hem aansluit'. Hoe bedoel je? Volgens mij zit er gewoon maar 1 plug aan en geen switches ofzo op. Dus simpelweg erin prikken.
Of is dat dat 'Center Negative' gebeuren wat ik lees (welke de boss adapters zijn en de spot1 volgens mij ook is)...
Ja! Staat ook aangegeven op zowel de adapter als je apparaat.quote:Op maandag 16 april 2012 13:20 schreef m0ridin het volgende:
Cool, thanks![]()
Maar 'hoe ik hem aansluit'. Hoe bedoel je? Volgens mij zit er gewoon maar 1 plug aan en geen switches ofzo op. Dus simpelweg erin prikken.
Of is dat dat 'Center Negative' gebeuren wat ik lees (welke de boss adapters zijn en de spot1 volgens mij ook is)...
Ramones - Sheena is a punkrockerquote:Op maandag 16 april 2012 13:50 schreef xSouL het volgende:
Kennen jullie goede nummers of tutorials die je met een pick kunt spelen, graag voor beginners namelijk.
Speel nu al een jaar akoestisch en heb dit met Fingerpicking/Fingerstyle gedaan, maar ik wou binnenkort een Elektrische gitaar aanschaffen en dan lijkt het me noodzakelijk om verder te gaan met een pick, i.p.v. vingers. Ook alternate picking en dat soort stuff.
Ik zal het een maand even moeten doen op m'n akoestische en daarna zodra ik mijn elektrische (hoop volgend maand) heb, ga ik daarop verder oefenen ofcourse...
Zeg het moaaarrr... :
U2 - Until The End Of The World, zit een vervelend slagje in, vooral de *verse* is tricky met het picken van noten en palmmutes.quote:Op maandag 16 april 2012 13:50 schreef xSouL het volgende:
Kennen jullie goede nummers of tutorials die je met een pick kunt spelen, graag voor beginners namelijk.
Speel nu al een jaar akoestisch en heb dit met Fingerpicking/Fingerstyle gedaan, maar ik wou binnenkort een Elektrische gitaar aanschaffen en dan lijkt het me noodzakelijk om verder te gaan met een pick, i.p.v. vingers. Ook alternate picking en dat soort stuff.
Ik zal het een maand even moeten doen op m'n akoestische en daarna zodra ik mijn elektrische (hoop volgend maand) heb, ga ik daarop verder oefenen ofcourse...
Zeg het moaaarrr... :
Ja, ik weet het. Iets van the Ramones spelen is niet voor iedereen weggelegd.quote:Op maandag 16 april 2012 15:00 schreef The_Dean het volgende:
Hij vraagt iets simpels en je geeft iets met allemaal lastige shit...
Ach, we kunnen hem ook NoFX laten spelen natuurlijkquote:Op maandag 16 april 2012 15:00 schreef The_Dean het volgende:
Hij vraagt iets simpels en je geeft iets met allemaal lastige shit...
Dat is nog lastiger dan je denkt.quote:Op maandag 16 april 2012 15:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ach, we kunnen hem ook NoFX laten spelen natuurlijk
Daarom juistquote:
Gewoon kut advies of een gefaalde troll dus.quote:Op maandag 16 april 2012 15:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Daarom juisthij vraagt om iets simpels, NoFX lijkt simpel, maar probeer het maar eens goed / lang vol te houden.
Wat lul je nou weer ?quote:Op maandag 16 april 2012 15:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Daarom juisthij vraagt om iets simpels, NoFX lijkt simpel, maar probeer het maar eens goed / lang vol te houden.
Hij durft zijn gefaal niet toe te geven, dus dan doet hij maar net alsof het sarcastisch bedoeld wasquote:
Fingerstyle is ook prima mogelijk op elektrisch hoor. En als je het al kunt zou ik het niet laten versloffen.quote:Op maandag 16 april 2012 13:50 schreef xSouL het volgende:
Zeg het moaaarrr... :
Oe, die is wel erg fijn!quote:Op maandag 16 april 2012 18:16 schreef guitarist het volgende:
VOX Time Machine, 90 eurie. PM maar als je meer info wil.
mja, maar... die koch dingen zijn dat wat?quote:Op maandag 16 april 2012 20:30 schreef The_Dean het volgende:
Hou nog ff vol, ik ga een bouwen binnenkort
Lijkt me wel. Heren van Peter Pan Speedrock gebruiken ze ook. In ieder geval Koch, weet niet of ze meerdere versies hebben.quote:Op maandag 16 april 2012 20:38 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
mja, maar... die koch dingen zijn dat wat?
deze bijvoorbeeld: http://www.thomann.de/nl/koch_amps_lb120ii8.htm
is zoiets wel genoeg voor een 100/50 watt versterker vraag ik me af...quote:Op maandag 16 april 2012 20:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Heren van Peter Pan Speedrock gebruiken ze ook. In ieder geval Koch, weet niet of ze meerdere versies hebben.
Ik heb zelf deze:
http://www.tubeampdoctor.(...)ttenuator_8_Ohm_2812
150 wattquote:Op maandag 16 april 2012 20:52 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
is zoiets wel genoeg voor een 100/50 watt versterker vraag ik me af...
quote:Op maandag 16 april 2012 21:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
150 watt
Doorstond met glans de test met mijn Valveking en Brother's 50 watt LC Hornet 50 combo.
Pas de volgende keer het KISS-principe toe.quote:Op maandag 16 april 2012 22:16 schreef Fenderfuel het volgende:
Naar aanleiding van de titel van het topic.. Ik heb met mijn bandje ons eerste eigen nummer gemaakt en ik was erg benieuwd wat jullie ervaren fokkers ervan vinden. We deden via school mee met een wedstrijd waardoor we het nummer in de schouwburg van Eindhoven konden spelen, hier later een erg leuke opname van terug gehad. Dus graag feedback op opbouw etc. van het nummer. (denk wel aan het feit dat het live gespeeld werd).
Daar kan ik me wel een beetje in vinden. Zo komen wat mij betreft die orgel- en gitaarsolo vrij vroeg in het nummer. Ik neem aan dat de gitarist ook de toetsen doet? Want buiten die solo hoor ik geen toetsen. Klinkt nu als een leuke demonstratie dat er ook iemand leuk toetsen kan spelen, niet als een echt onderdeel van het nummer. Er zitten genoeg leuke riffjes in om er een mooi nummer van te maken.quote:Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef brother52 het volgende:
[..]
Pas de volgende keer het KISS-principe toe.
Jullie hebben er nu veel te veel in gepropt waardoor het alle kanten op flippert. Hierdoor verslapt de aandacht van de luisteraar heel erg snel. Je was mij meteen na het intro alweer kwijt.
Allereerst bedankt voor de reactiesquote:Op maandag 16 april 2012 23:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel een beetje in vinden. Zo komen wat mij betreft die orgel- en gitaarsolo vrij vroeg in het nummer. Ik neem aan dat de gitarist ook de toetsen doet? Want buiten die solo hoor ik geen toetsen. Klinkt nu als een leuke demonstratie dat er ook iemand leuk toetsen kan spelen, niet als een echt onderdeel van het nummer. Er zitten genoeg leuke riffjes in om er een mooi nummer van te maken.
De laatste keer dat ik iets heb gesoldeerd is minstens 5 jaar geledenquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:46 schreef The_Dean het volgende:
Klepje eraf, alles nalopen, doorsolderen, potmeters in de contactspray en klaar
Nu wachten op een versie voor de android op de telefoonquote:Op dinsdag 17 april 2012 00:42 schreef mr-green het volgende:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/91918
George Harrison was gitarist van The Beatles en heeft nu een eigen app: 'The Guitar Collection: George Harrison-app'. Te gast: Felix Maginn, Dave von Raven en Harry Sacksioni.
Dan zit ik in curaçaoquote:Op dinsdag 17 april 2012 14:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Een delegatie gitaristen zou niet misstaanTijd voor een muziek meet, za. 19 mei te Utrecht!
zwak excuus, ik heb nu trouwens keus uit 3 data....quote:
We zijn legendarisch mensenschuw. Elke poging tot meet is tot dusver gestrand op kutsmoesjes.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Een delegatie gitaristen zou niet misstaanTijd voor een muziek meet, za. 12, 19 mei of 2 juni te Utrecht!.
Uitzondering bevestigd de regel.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
We zijn legendarisch mensenschuw. Elke poging tot meet is tot dusver gestrand op kutsmoesjes.
Nee, zijn zeker twee meets en talloze minimeets geweest.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
We zijn legendarisch mensenschuw. Elke poging tot meet is tot dusver gestrand op kutsmoesjes.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, zijn zeker twee meets en talloze minimeets geweest.
Ok correctie.quote:
2 juni is Fortarock, die datum valt dus sowieso al af.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
zwak excuus, ik heb nu trouwens keus uit 3 data....
Ik stel voor ga eens langs bij iemand die al gitaar kan spelen. Laat die persoon wat uitleg geven en kijk of je het gitaar spelen leuk vindt. Andere optie en die raad ik zeker aan: neem les. Je kan altijd stoppen met les als je het niet meer leuk vindt en vaak heeft de leraar(es) wel een gitaar te leenquote:Op dinsdag 17 april 2012 23:03 schreef redboyke het volgende:
hoe lang duurt het voor je deftig een liedje kan spelen?
ik weet niet of gitaar wel iets voor mij is omdat mijn rechterhand niet zo mee wilt die is wat trager
zit vanaf vandaag wat te oefenen maar de snaren zijn kapot van de gitaar die ik in bruikleen heb.
nu wil ik zelf een gitaar maar hoe duur moet een beginners gitaar zijn.
heb ook al wat zitten googlen en wist nieteens dat er zoveel verschillende waren en dat het hout en de snaren ook de klank bepalen.
nu heb ik wat zitten zoeken op http://www.thomann.de/ en daar kan je bij sommige een sample horen hoe die klinken, maar ik vind ze eigenlijk allemaal hetzelfde klinken of het nu 200 is of 700 hoor ik niet echt verschil behalve bij die dat zo over de 1000 zijn heb ik wel het gevoel dat die wat zuiverder klinken en luider.
is dit een goeie? http://www.thomann.de/be/yamaha_fg_700s_nt_gloss.htm
welke is nu de gemakkelijkste waarbij het nietveel moeite kost om die snaren in te drukken?
zat eerst de denken aan eentje van 600 maar ik weet niet of ik het ga volhouden gitaar spelen
vind het best moeilijk in vergelijking met piano ofzo daar kon ik uit mezelf al helemaal alleen broeder jacob spelen met een hand. die gitaar dat ik nu in bruikleen heb is een classic en ik vind dat dat zo groot is. heb ook gezien op youtube dat sommige die schuin houden maar dan zie ik de snaren nietmeer en weet ik niet of ik juist duw.
alvast bedankt
ja gitaar en piano hebben nu zo'n gedeelde eerste plaats het eerste wilde ik al van kinds af aan maar dat was niks geworden.ook mijn moeder die niet geintereseert was en piano vind ik ook leuk en is makkelijker te lerren dan gitaar echt moeilijke keuzes maken niet mijn dingquote:Op dinsdag 17 april 2012 23:27 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik stel voor ga eens langs bij iemand die al gitaar kan spelen. Laat die persoon wat uitleg geven en kijk of je het gitaar spelen leuk vindt. Andere optie en die raad ik zeker aan: neem les. Je kan altijd stoppen met les als je het niet meer leuk vindt en vaak heeft de leraar(es) wel een gitaar te leen
ik ben 2 jaar geleden begonnen ofzo, na een paar weken kun je al iets heel simpels als jingle bells spelen, na enkele maanden als je de basis akkoorden onder de knie hebt kun je makkelijke bekende liedjes meespelen, en daarna is het vooral door blijven gaan, steeds een stapje moeilijker enzo, en ff door de barre akkoorden heenbijten, die vond ik toch wel erg kut toen ik een paar maandjes speelde, ik meende dat het nooit ging lukken, maar uiteindelijk lukt het toch wel.quote:Op dinsdag 17 april 2012 23:03 schreef redboyke het volgende:
ik weet niet of gitaar wel iets voor mij is omdat mijn rechterhand niet zo mee wilt die is wat trager
zit vanaf vandaag wat te oefenen maar de snaren zijn kapot van de gitaar die ik in bruikleen heb.
heb ook al wat zitten googlen en wist nieteens dat er zoveel verschillende waren en dat het hout en de snaren ook de klank bepalen.
nu heb ik wat zitten zoeken op http://www.thomann.de/ en daar kan je bij sommige een sample horen hoe die klinken, maar ik vind ze eigenlijk allemaal hetzelfde klinken of het nu 200 is of 700 hoor ik niet echt verschil behalve bij die dat zo over de 1000 zijn heb ik wel het gevoel dat die wat zuiverder klinken en luider.
welke is nu de gemakkelijkste waarbij het nietveel moeite kost om die snaren in te drukken?
zat eerst de denken aan eentje van 600 maar ik weet niet of ik het ga volhouden gitaar spelen
vind het best moeilijk in vergelijking met piano ofzo daar kon ik uit mezelf al helemaal alleen broeder jacob spelen met een hand. die gitaar dat ik nu in bruikleen heb is een classic en ik vind dat dat zo groot is. heb ook gezien op youtube dat sommige die schuin houden maar dan zie ik de snaren nietmeer en weet ik niet of ik juist duw.
alvast bedankt
Hoe lang voor je redelijk soepel wat mee kan spelen? Nou, ik speel nu een jaartje (met lessen) en kan nog amper wat spelenquote:Op dinsdag 17 april 2012 23:03 schreef redboyke het volgende:
alvast bedankt
Je kunt altijd van te voren gaan steengrillen in de treinquote:Op dinsdag 17 april 2012 17:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
2 juni is Fortarock, die datum valt dus sowieso al af.
En ik kom alleen als er een barbecue bij is.
Er moeten wel hele rare dingen gebeuren wil je mij in een trein zien.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je kunt altijd van te voren gaan steengrillen in de trein
Ik speel wel altijd met de pink omhoogquote:Op woensdag 18 april 2012 09:38 schreef brother52 het volgende:
Weinig aan toe te voegen. Behalve dat ik me af vraag hoe je deftig een liedje speelt. Met de pink omhoog?
Natuurlijk ga ik naar Fortarock. Heb het kaartje al 3 maand thuis liggenquote:Op woensdag 18 april 2012 12:27 schreef stefanhaan het volgende:
kom naar fortarock man, ik ben er ook met nijntje
Je gaat al, baas.
Tof, even jou checken ditdat.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:44 schreef brother52 het volgende:
[..]
Natuurlijk ga ik naar Fortarock. Heb het kaartje al 3 maand thuis liggen
Jij herkent hem toch nietquote:
Goh...quote:
toffe foto's welquote:Op woensdag 18 april 2012 12:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hier staan wel ergens foto's
http://www.myspace.com/greencheese0
quote:Op woensdag 18 april 2012 12:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hier staan wel ergens foto's
http://www.myspace.com/greencheese0
Er moeten weer eens wat nieuwe foto'sop komen, ze zijn alweer een jaar of 2 oud.quote:
Hier ookquote:Op woensdag 18 april 2012 12:27 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik speel wel altijd met de pink omhoog![]()
Heeft iemand correcte tabs van dezequote:Op woensdag 18 april 2012 12:51 schreef RockNijntje het volgende:
Vanmiddag Friday I'm In Love maar eens wat verder leren.
Uhm. Ik gebruik hem wel..quote:Op woensdag 18 april 2012 12:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hier ookWaarom persee die pink gebruiken?
Ik heb geen pdf tabs van emobandsquote:Op woensdag 18 april 2012 12:58 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Heeft iemand correcte tabs van deze![]()
?
Songsterr faalt nogal volgens mij en nu vertrouw ik UG ook niet meer.
Kom haten dan, het nummer is tof.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:59 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik heb geen pdf tabs van emobands![]()
The Cure emo?quote:Op woensdag 18 april 2012 12:59 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ik heb geen pdf tabs van emobands![]()
Daar heb ik de exacte tabs wel vanquote:
Emo dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
The Cure emo?
Man, het is de beste new wave band ooit.
Wat Stefan niet moet is emo, hou dat in je achterhoofd.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
The Cure emo?
Man, het is de beste new wave band ooit.
De vraag is dan: Waarom? En wil je die wel?quote:Op woensdag 18 april 2012 13:02 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Daar heb ik de exacte tabs wel van
Dus een glas water kan dan in principe ook emo zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:03 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wat Stefan niet moet is emo, hou dat in je achterhoofd.
Dan ben jij ook emo.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:03 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wat Stefan niet moet is emo, hou dat in je achterhoofd.
Nog nooit zo'n inspiratieloze band zien spelen.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:03 schreef stefanhaan het volgende:
Die wil ze wel. Toto is een stukje epicness
en de solerende gitarist speelt op een goldtop
Tegen je vriendin zeggen dat je haar niet moet, wat is dezequote:
Voor mij op zich ook wel maar toen maakten ze ook nog goede muziek maar sinds Steve Lukather alles regelt stelt het niet zoveel meer voor.quote:Op woensdag 18 april 2012 13:05 schreef stefanhaan het volgende:
Toto is voor mij gewoon een stukje jeugdsentiment
Gebruik hem zelf echt amper, alleen waar ik het zelf prettig vind om hem te gebruiken, 9 van de 10 x speel ik toch alleen maar pentatonischquote:Op woensdag 18 april 2012 12:59 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Uhm. Ik gebruik hem wel..
Met je pink erbij kan je veel sneller en veel meer solo's spelen. En shredden gaat ook veel beter.
Intermission van Nine Black Alps misschien?quote:Op woensdag 18 april 2012 15:14 schreef HerrPiet het volgende:
Iemand nog suggestie voor een fingerpicking nummer voor een beginner? Heb van mijn leraar "Someone like you" van Adele gekregen. Ik speel het voor de oefening maar vrolijk word ik er niet van.
Led Zeppelin - Stairway to Heavenquote:Op woensdag 18 april 2012 15:14 schreef HerrPiet het volgende:
Iemand nog suggestie voor een fingerpicking nummer voor een beginner? Heb van mijn leraar "Someone like you" van Adele gekregen. Ik speel het voor de oefening maar vrolijk word ik er niet van.
show us!quote:Op woensdag 18 april 2012 17:50 schreef Muchachooo het volgende:
Ik heb mijn pink altijd omhoog bij mijn aanslaghandziet er echt belachelijk uit op foto's...
Zou oud ben je toch niet?quote:Op woensdag 18 april 2012 13:05 schreef stefanhaan het volgende:
Toto is voor mij gewoon een stukje jeugdsentiment
Eddie Vedder - Gauranteedquote:Op woensdag 18 april 2012 15:14 schreef HerrPiet het volgende:
Op de barbecuequote:Op woensdag 18 april 2012 19:32 schreef The_Dean het volgende:
Al denk ik dat ik dan goedkoper uit ben met de oude body in de kachel en de rest van de gitaar als onderdelen.
Zou dan in principe ook op een Samick moeten passen.quote:Iemand nog een Explorer nek? Schijnt dus op een Epiphone te passen
Voor een beginner? Ik vind het wel aardig pittig eigenlijk.quote:Op woensdag 18 april 2012 15:17 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Eric Clapton - Tears in Heaven
Kansas - Dust in the Wind
Extreme - More than Words
- Street spirit (fade out)quote:Op woensdag 18 april 2012 15:14 schreef HerrPiet het volgende:
Allemaal pittige nummers voor een beginnen. Niet zozeer dat je picking hand zo moeilijk is, maar je 'fret' hand moet ook nog wel aardig wat doen. Street Spirit is wel een goede, van Radiohead, maar dan wel goed langzaam beginnen, net als Dust in the wind. De rest zou ik nog lekker even laten (tenzij je stress leuk vindtquote:Op woensdag 18 april 2012 20:18 schreef starla het volgende:
[..]
- Street spirit (fade out)
- Dust in the wind
- Nothing else matters
- Blackbird
- Stairway to heaven
- Road trippin'
- etc.
In ieder geval apartquote:Op woensdag 18 april 2012 20:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Op de barbecue
[..]
Zou dan in principe ook op een Samick moeten passen.
Hmmm, een LP met een reverse Explorer headstock. Zou dat wat zijn?
Stairway to heaven is echt ubersimpel manquote:Op woensdag 18 april 2012 20:20 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Allemaal pittige nummers voor een beginnen. Niet zozeer dat je picking hand zo moeilijk is, maar je 'fret' hand moet ook nog wel aardig wat doen. Street Spirit is wel een goede, van Radiohead, maar dan wel goed langzaam beginnen, net als Dust in the wind. De rest zou ik nog lekker even laten (tenzij je stress leuk vindt).
We kunnen het eens een keer proberenquote:
Langzaamquote:Op woensdag 18 april 2012 20:58 schreef guitarist het volgende:
Hoe gaat het met de GFS bestelling, Dean?
Ja echt!quote:Op woensdag 18 april 2012 21:08 schreef Witchfynder het volgende:
De nieuwe Dragonforce is weer veeeet! *rent rondjes*.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |