quote:Is er geen TDF aanwezig, en laat men het embryo ongestoord verder evolueren, dan worden de gonaden in de dertiende week omgevormd in eierstokken. Gezien een vrouwelijke foetus veel gelijkmatiger kan ontwikkelen dan een mannelijke, loopt hij minder risico dat er iets verkeerd gaat. Er moet daarentegen echt zwaar weerwerk geleverd worden tegen de ”vrouwelijke natuur” van de foetus wil hij erin slagen mannelijk te worden. Hierdoor is het aantal miskramen van jongens veel groter dan dat van meisjes, en ook de zuigelingensterfte is hoger bij jongetjes dan bij meisjes. De natuur laat daarom ongeveer 5% meer jongens dan meisjes geboren worden, zodat na de puberteit de balans ongeveer in evenwicht is. Het is trouwens deze strijd om te overleven, die reeds in de moederschoot begint, die heel waarschijnlijk, samen met genetische selectie, voor gevolg heeft dat jongetjes (en mannen) fysisch veel agressiever zijn dan meisjes (en vrouwen).
Het is op dezelfde leeftijd (zesde tot tiende zwangerschapsweek) dat de geslachtsidentiteit van beide geslachten ingeschreven wordt door de manier waarop de zenuwen in de hersenen met elkaar knooppunten vormen. Bij de jongen wordt het testosteron uit de Leydigcellen in de hersenen omgezet in oestrogeen, en hierdoor zouden deze ”vermannelijken”. Een weinig oestrogeen laat de hersenen vrouwelijk, veel oestrogeen of testosteron (dat immers in oestrogeen wordt omgezet) maken de hersenen mannelijk. Meisjes, die in de baarmoeder nauwelijks geslachtshormonen produceren, hebben dan ook hersenen die geen invloed ondergaan van dit hormoon, tenzij de moeder tijdens haar zwangerschap een overmaat oestrogenen of testosteron kreeg toegediend door een arts.
Opvallend is wel dat de enige echte geslachtsorganen de testes/ovaria en de schaamlippen/scrotum zijn. Penis en borsten komen immers bij beide geslachten voor. Een vrouw bezit een ”kleine” penis in de vorm van de clitoris, en ook mannen hebben borstklieren (ook mannen kunnen dus borstkanker krijgen! ). Wat deze ”geslachtskenmerken” betreft gaat het dan ook niet om verschillende organen, maar wel om een verschil in graad van ontwikkeling.
http://lucius-scaevola.tripod.com/id23.html
Het verschil tussen man en vrouw is wel wat complexer dan een lichamelijke verbouwing en wat hormoon-pillen slikken. Wanneer ze het voor elkaar krijgen om een omgebouwde via de natuurlijk weg zwanger te maken en een kind op de wereld laat zetten zal ik mijn mening misschien moeten herzien. Tot die tijd zal ik er waarschijnlijk niet anders over gaan denkenquote:Op woensdag 11 april 2012 19:49 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Dat is met ombouwen (vreemd woord eigenlijk in deze context) precies hetzelfde. Ze zijn vrouw geworden, ze dragen primaire en secundaire geslachtskenmerken als de operatie is voltooid, ze pillen hebben geslikt met vrouwelijke hormonen en ga zo verder.
Ik zie je probleem dus niet.
Je hebt de rest van het topic niet gelezen hé?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:01 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Het verschil tussen man en vrouw is wel wat complexer dan een lichamelijke verbouwing en wat hormoon-pillen slikken. Wanneer ze het voor elkaar krijgen om een omgebouwde via de natuurlijk weg zwanger te maken en een kind op de wereld laat zetten zal ik mijn mening misschien moeten herzien. Tot die tijd zal ik er waarschijnlijk niet anders over gaan denken
Nee klopt. Maar wat doet dat er toe?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:03 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Je hebt de rest van het topic niet gelezen hé?
waarom antwoord je mijn vraag dan niet, heb hem al 2 keer gesteld.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:01 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Het verschil tussen man en vrouw is wel wat complexer dan een lichamelijke verbouwing en wat hormoon-pillen slikken. Wanneer ze het voor elkaar krijgen om een omgebouwde via de natuurlijk weg zwanger te maken en een kind op de wereld laat zetten zal ik mijn mening misschien moeten herzien. Tot die tijd zal ik er waarschijnlijk niet anders over gaan denken
Nee, hoezo? Ze is toch geboren als vrouw?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
waarom antwoord je mijn vraag dan niet, heb hem al 2 keer gesteld.
Is een vrouw geboren zonder baarmoeder naar jouw mening 100% vrouw?
En een hermafrodiet, die worden ook geboren en daar kun je ook van houden...quote:Op woensdag 11 april 2012 20:05 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Nee, hoezo? Ze is toch geboren als vrouw?
Dus voor jou is het enige wat een man man maakt en een vrouw vrouw maakt het geslacht tussen de benen?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:05 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Nee, hoezo? Ze is toch geboren als vrouw?
Omdat iemand toevallig een penis en/of vagina heeft maakt dat degene nog niet man of vrouw.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:06 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
En een hermafrodiet, die worden ook geboren en daar kun je ook van houden...
Nee waar zeg ik dat? Volgens mij zei ik juist ik dat dat wel wat complexer ligt.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus voor jou is het enige wat een man man maakt en een vrouw vrouw maakt het geslacht tussen de benen?
Nou, dan is een vrouw door middel van een geslachtsoperatie toch gewoon 100% vrouw, ondanks dat ze niet zwanger kan raken.
Nee in het geval van hermafrodiet beide, maar stel dat ze de keuze maakt om vrouw te zijn en jij gaat van haar houden, echt heel veel.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:09 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Omdat iemand toevallig een penis of vagina heeft maakt dat degene nog niet man of vrouw.
Als je dat wel had gedaan zul je zien dat je toch ongelijk hebt.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:04 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar wat doet dat er toe?
Leg dat dan uit. Je roept alleen maar uit de hoogte dat het complex ligt te wezen, maar je legt geen donder uit.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:10 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Nee waar zeg ik dat? Volgens mij zei ik juist ik dat dat wel wat complexer ligt.
quote:Op woensdag 11 april 2012 20:10 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Nee waar zeg ik dat? Volgens mij zei ik juist ik dat dat wel wat complexer ligt.
Met andere woorden, alleen 100% vrouwen kunnen kinderen krijgen.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:39 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Heeft "ze" de vrouwelijke voortplantingsorganen? Of kan ze een kind op de wereld zetten? Volgens mij is het bewezen dat alleen 100% vrouwen dat hebben en kunnen.
Geslacht is sowieso complex, je hebt YYX en XXY mensen, serieusquote:Op woensdag 11 april 2012 20:12 schreef BELASTING het volgende:
Leg dat dan uit. Je roept alleen maar uit de hoogte dat het complex ligt te wezen, maar je legt geen donder uit.
Dus er is wel een omgebouwde die zwanger is geraakt? Waar heb ik ongelijk in dan?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:12 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Als je dat wel had gedaan zul je zien dat je toch ongelijk hebt.
[..]
Wat? Even een uitleg gaarne. Man-man-vrouw en vrouw-vrouw-man?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:14 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Geslacht is sowieso complex, je hebt YYX en XXY mensen, serieus
Nee het is een syndroom net zoals trisomie 21 (drie keer chromosoom 21, ofwel down)quote:Op woensdag 11 april 2012 20:15 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Wat? Even een uitleg gaarne. Man-man-vrouw en vrouw-vrouw-man?
Je hebt gelijk dat een vrouwen door middel van geslachtsoperatie niet zwanger kan raken.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:15 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Dus er is wel een omgebouwde die zwanger is geraakt? Waar heb ik ongelijk in dan?
Je leest het topic maar door. Het is tig keer uitgelegd. Bij deze is onze discussie klaar, het valt je toch niet bij te brengen wat er klopt en wat niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:15 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Dus er is wel een omgebouwde die zwanger is geraakt? Waar heb ik ongelijk in dan?
Interessant. Wist ik dus niet. Bedankt.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:17 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Nee het is een syndroom net zoals trisomie 21 (drie keer chromosoom 21, ofwel down)
lees over trisomie hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trisomie
en ik lees dat ik mij vergis
je hebt
xxx
xyy
xxy
edit 2:
ik vergiste mij dus niet, ik had een andere volgorde
Alsof jij mij iets zou moeten bijbrengen. Maar je hebt gelijk dat mijn mening hierover niet snel zal veranderen.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:23 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Je leest het topic maar door. Het is tig keer uitgelegd. Bij deze is onze discussie klaar, het valt je toch niet bij te brengen wat er klopt en wat niet.
Gelukkig is het maar een mening, en niet een feit.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:29 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Alsof jij mij iets zou moeten bijbrengen. Maar je hebt gelijk dat mijn mening hierover niet snel zal veranderen.
Ze heeft nu een vagina..quote:Op woensdag 11 april 2012 20:31 schreef Frank_Drebin het volgende:
Terechte klacht.
Een man is een man, een vrouw is een vrouw. We zijn geen machines die je kan laten ombouwen. Dit zijn wedstrijden voor vrouwen en als jij met een snikkeltje geboren wordt kun je hier niet aan meedoen. Zo simpel is het. Ik heb voor de rest niets tegen omgebouwden, mits ze je dronken versieren en je kijkt later op de avond ineens tegen een lul aan, maar dit is voor vrouwen en dat is de heer in kwestie niet.
In een verkeerd lijf geboren...quote:Op woensdag 11 april 2012 20:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze heeft nu een vagina..
Waarom is het voor zoveel mensen zo moeilijk te geloven dat dit niet iets is waar een persoon voor kiest? Dat het geslacht van de hersenen niet overeenkomt met het fysieke geslacht.
in dit stukje van de film 'Girl like me' legt de dokter het goed uit.
op 2.43
Nee, het gaat er niet om hoe iemand er uit ziet, het gaat er om wat in de hersenen zit!quote:Op woensdag 11 april 2012 20:37 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
In een verkeerd lijf geboren...
Ik voel me ook in een verkeerde tijd geboren, zou ook graag in de jaren 30 of 40 willen leven maar dat kan nu eenmaal niet.
Ik heb niets tegen transgenders, ze mogen van mij doen wat ze niet laten kunnen met hun lichaam maar voor mij blijven ze altijd een man. Je kunt het goed zien aan de bottenstructuur ook.
Als je als man geboren wordt kun je nooit een vrouw worden, bestaat niet.
In wezen is het natuurlijk een 'fout' van de natuur net als homofilie en pedofilie. Ik heb er ook verder niets op tegen dat deze mensen zich laten ombouwen, begrijp mij niet verkeerd. Maar ik zal ze nooit als volledig vrouw kunnen zien, de gedachte alleen al.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, het gaat er niet om hoe iemand er uit ziet, het gaat er om wat in de hersenen zit!
Bij de ontwikkeling van de foetus is er iets misgegaan, waardoor de geslachtskenmerken van een ander geslacht zijn dan die van de hersenen, maar hersenen kan je niet veranderen.
Ze zijn dus echt een vrouw in een mannenlichaam of anderom, en dat je dat bagatelliseert geeft allleen maar aan dat je totaal niet door hebt wat dit betekend.
Dat is al, ze mogen gewoon meedoen omdat is bewezen dat ze geen testosteron meer aanmaken en dus fysiek geen voordeel hebben vergeleken met vrouwen die als vrouw geboren zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
In wezen is het natuurlijk een 'fout' van de natuur net als homofilie en pedofilie. Ik heb er ook verder niets op tegen dat deze mensen zich laten ombouwen, begrijp mij niet verkeerd. Maar ik zal ze nooit als volledig vrouw kunnen zien, de gedachte alleen al.
Daarbij zijn dit soort wedstrijden voor 'echte' vrouwen. Als we dit doordraven mogen dalijk ook omgebouwde kerels meedoen aan vrouwensporten. Dan zou er niets meer te halen zijn voor vrouwen. Want waar trek je de grens; als omgebouwde mannen hier aan mogen deelnemen waarom dan niet aan sportwedstrijden voor vrouwen?
Nee, dat zou de omgekeerde wereld betekenen.
Dat bedoel ik, maar volgens jouw redenatie moet dat dus kunnen. Want het zijn vrouwen geworden. Nou aan dit voorbeeld kun je dus al zien dat dat problemen gaat opleveren. Dus van mij mogen ze zich om laten bouwen maar in offciële wedstrijden: alleen natuurlijke vrouwen.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is al gebeurd.
http://medischcontact.art(...)uw-en-dan-winnen.htm
Of je leest haar edit ook even.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar volgens jouw redenatie moet dat dus kunnen. Want het zijn vrouwen geworden. Nou aan dit voorbeeld kun je dus al zien dat dat problemen gaat opleveren. Dus van mij mogen ze zich om laten bouwen maar in offciële wedstrijden: alleen natuurlijke vrouwen.
Van mij mogen ze meedoen ja, omdat ze fysiek geen voordeel hebben, het wordt alleen een probleem als ze winnen.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar volgens jouw redenatie moet dat dus kunnen. Want het zijn vrouwen geworden. Nou aan dit voorbeeld kun je dus al zien dat dat problemen gaat opleveren. Dus van mij mogen ze zich om laten bouwen maar in offciële wedstrijden: alleen natuurlijke vrouwen.
Aha, iets te snel en te fanatiek van mijn kant.quote:
Ben het er nog steeds niet mee eens. Mannen hebben een sterkere bouw dan vrouwen. Daardoor hebben ze een natuurlijk voordeel. Zeker met disciplines als sprinten, waar vrouwen hinder ondervinden door de wat bredere heupen.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van mij mogen ze meedoen ja, omdat ze fysiek geen voordeel hebben, het wordt alleen een probleem als ze winnen.
En dan alleen door mensen die er geen verstand van hebben en het als excuus gebruiken omdat ze niet hebben gewonnen.
Er zijn ook vrouwen die breder gebouwd zijn, zo ook mannen die slanker gebouwd zijn, de bouw heeft daar weinig mee te maken, het gaat om de spierkracht.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Aha, iets te snel en te fanatiek van mijn kant.
[..]
Ben het er nog steeds niet mee eens. Mannen hebben een sterkere bouw dan vrouwen. Daardoor hebben ze een natuurlijk voordeel. Zeker met disciplines als sprinten, waar vrouwen hinder ondervinden door de wat bredere heupen.
Maar mannen hebben van nature meer spiermassa. Houden ze dat niet als ze omgebouwd worden tot vrouw?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er zijn ook vrouwen die breder gebouwd zijn, zo ook mannen die slanker gebouwd zijn, de bouw heeft daar weinig mee te maken, het gaat om de spierkracht.
Mannen zijn sterker door de testoseron, een vrouw geboren als man gebruikt medicatie om die testoseron te onderdrukken, dus ze heeft dat voordeel niet meer.
Nee, de spiermassa wordt ook veroorzaakt door testoseron, je ziet het ook in de bouw van de vrouw waar het hier over gaat, ze heeft niet meer spiermassa dan een andere vrouw.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:01 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar mannen hebben van nature meer spiermassa. Houden ze dat niet als ze omgebouwd worden tot vrouw?
Want dan hebben ze nog steeds een voordeel ten opzichte van de "natuurlijke" vrouwen.
Nu maak jij het echt van eieren, mannen hebben 99% van de gevallen een bredere bouw dan een vrouw. Een sterkere bouw ook, dat is natuurlijk zo bepaald.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er zijn ook vrouwen die breder gebouwd zijn, zo ook mannen die slanker gebouwd zijn, de bouw heeft daar weinig mee te maken, het gaat om de spierkracht.
Mannen zijn sterker door de testoseron, een vrouw geboren als man gebruikt medicatie om die testoseron te onderdrukken, dus ze heeft dat voordeel niet meer.
Komt die spiermassa niet door de testosteron dan? Als die weg is verdwijnt de spiermassa ook mee lijkt mij.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:01 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar mannen hebben van nature meer spiermassa. Houden ze dat niet als ze omgebouwd worden tot vrouw?
Want dan hebben ze nog steeds een voordeel ten opzichte van de "natuurlijke" vrouwen.
Weinig mannelijks meer aan.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Geboren als man, dan ben je een man.
Geboren als vrouw, dan ben je een vrouw.
Maar omdat hij een foutje van de natuur is, heeft hij dan ook niet automatisch het lichaam van een vrouw? Alleen dan met een piemeltje er aan.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nu maak jij het echt van eieren, mannen hebben 99% van de gevallen een bredere bouw dan een vrouw. Een sterkere bouw ook, dat is natuurlijk zo bepaald.
En bij de discipline sprinten ondervinden vrouwen bijzonder veel last van de bredere heupen, wat ze automatisch in het nadeel stelt t.o.v. de man. Omgebouwde mannen mogen dan hetzelfde aantal testosteron hebben maar voor sommige disciplines zoals bijv. hardlopen is dit niet voldoende daar ze nog altijd voordeel hebben door hun natuurlijk - voor die discipline - superieure bouw.
Heb je uberhaupt de link wel gelezen die ik heb geplaatst?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nu maak jij het echt van eieren, mannen hebben 99% van de gevallen een bredere bouw dan een vrouw. Een sterkere bouw ook, dat is natuurlijk zo bepaald.
En bij de discipline sprinten ondervinden vrouwen bijzonder veel last van de bredere heupen, wat ze automatisch in het nadeel stelt t.o.v. de man. Omgebouwde mannen mogen dan hetzelfde aantal testosteron hebben maar voor sommige disciplines zoals bijv. hardlopen is dit niet voldoende daar ze nog altijd voordeel hebben door hun natuurlijk - voor die discipline - superieure bouw.
Zou jij zo kunnen zeggen welke van deze vrouwen niet geheel als vrouw geboren is?quote:‘Zij krijgen eerst een lange periode vrouwelijke hormonen toegediend en anti-androgenen, die de aanmaak van testosteron blokkeren. Zodra de testosteronlevels afnemen, nemen spierkracht en -massa af. Dat merken deze mensen al na een paar weken en ze voelen zich dan ook zwakker.’
Aan het einde van het langdurige transitietraject staan de geslachtsaanpassende operaties, waaronder een orchidectomie (chirurgische verwijdering van de testes, red.). De aanmaak van testosteron verdwijnt daarmee. Van Trotsenburg: ‘Ja, een heel klein beetje androgenen wordt door de bijnierschors geproduceerd, maar die hoeveelheid is niet relevant. Bij biologische vrouwen zijn de bloedspiegels van androgenen op dat moment zelfs hoger, want zij maken deze aan in hun eierstokken.’
Njah dat vind ik dus wel...het is geboren als man maar compleet(voor zover ik weet) omgevormd tot iets wat ja inderdaad eruit ziet als een vrouw..... eruit ziet...dus niet is....quote:
Ze heeft (hoogstwaarschijnlijk) nog steeds een Y-chromosoom en geen baarmoeder, maar voor de rest is het gewoon een vrouw hoor.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:09 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Njah dat vind ik dus wel...het is geboren als man maar compleet(voor zover ik weet) omgevormd tot iets wat ja inderdaad eruit ziet als een vrouw..... eruit ziet...dus niet is....
De groene. Flauwquote:Op woensdag 11 april 2012 21:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt de link wel gelezen die ik heb geplaatst?
[..]
Zou jij zo kunnen zeggen welke van deze vrouwen niet geheel als vrouw geboren is?
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op woensdag 11 april 2012 21:11 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ze heeft (hoogstwaarschijnlijk) nog steeds een Y-chromosoom en geen baarmoeder, maar voor de rest is het gewoon een vrouw hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |