abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2012 @ 19:55:12 #101
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110197089
Ah, over de geslachtsvorming.

quote:
Is er geen TDF aanwezig, en laat men het embryo ongestoord verder evolueren, dan worden de gonaden in de dertiende week omgevormd in eierstokken. Gezien een vrouwelijke foetus veel gelijkmatiger kan ontwikkelen dan een mannelijke, loopt hij minder risico dat er iets verkeerd gaat. Er moet daarentegen echt zwaar weerwerk geleverd worden tegen de ”vrouwelijke natuur” van de foetus wil hij erin slagen mannelijk te worden. Hierdoor is het aantal miskramen van jongens veel groter dan dat van meisjes, en ook de zuigelingensterfte is hoger bij jongetjes dan bij meisjes. De natuur laat daarom ongeveer 5% meer jongens dan meisjes geboren worden, zodat na de puberteit de balans ongeveer in evenwicht is. Het is trouwens deze strijd om te overleven, die reeds in de moederschoot begint, die heel waarschijnlijk, samen met genetische selectie, voor gevolg heeft dat jongetjes (en mannen) fysisch veel agressiever zijn dan meisjes (en vrouwen).

Het is op dezelfde leeftijd (zesde tot tiende zwangerschapsweek) dat de geslachtsidentiteit van beide geslachten ingeschreven wordt door de manier waarop de zenuwen in de hersenen met elkaar knooppunten vormen. Bij de jongen wordt het testosteron uit de Leydigcellen in de hersenen omgezet in oestrogeen, en hierdoor zouden deze ”vermannelijken”. Een weinig oestrogeen laat de hersenen vrouwelijk, veel oestrogeen of testosteron (dat immers in oestrogeen wordt omgezet) maken de hersenen mannelijk. Meisjes, die in de baarmoeder nauwelijks geslachtshormonen produceren, hebben dan ook hersenen die geen invloed ondergaan van dit hormoon, tenzij de moeder tijdens haar zwangerschap een overmaat oestrogenen of testosteron kreeg toegediend door een arts.

Opvallend is wel dat de enige echte geslachtsorganen de testes/ovaria en de schaamlippen/scrotum zijn. Penis en borsten komen immers bij beide geslachten voor. Een vrouw bezit een ”kleine” penis in de vorm van de clitoris, en ook mannen hebben borstklieren (ook mannen kunnen dus borstkanker krijgen! ). Wat deze ”geslachtskenmerken” betreft gaat het dan ook niet om verschillende organen, maar wel om een verschil in graad van ontwikkeling.

http://lucius-scaevola.tripod.com/id23.html

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 11 april 2012 @ 19:55:48 #102
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_110197124
Die films klinken wel interessant, ik zal ze ook eens downloaden :) .
pi_110197521
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:49 schreef BELASTING het volgende:

[..]

Dat is met ombouwen (vreemd woord eigenlijk in deze context) precies hetzelfde. Ze zijn vrouw geworden, ze dragen primaire en secundaire geslachtskenmerken als de operatie is voltooid, ze pillen hebben geslikt met vrouwelijke hormonen en ga zo verder.
Ik zie je probleem dus niet.
Het verschil tussen man en vrouw is wel wat complexer dan een lichamelijke verbouwing en wat hormoon-pillen slikken. Wanneer ze het voor elkaar krijgen om een omgebouwde via de natuurlijk weg zwanger te maken en een kind op de wereld laat zetten zal ik mijn mening misschien moeten herzien. Tot die tijd zal ik er waarschijnlijk niet anders over gaan denken :)
  woensdag 11 april 2012 @ 20:03:07 #104
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_110197598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:01 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Het verschil tussen man en vrouw is wel wat complexer dan een lichamelijke verbouwing en wat hormoon-pillen slikken. Wanneer ze het voor elkaar krijgen om een omgebouwde via de natuurlijk weg zwanger te maken en een kind op de wereld laat zetten zal ik mijn mening misschien moeten herzien. Tot die tijd zal ik er waarschijnlijk niet anders over gaan denken :)
Je hebt de rest van het topic niet gelezen hé?
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
pi_110197625
Wat een gezeik. Laat dat mens lekker meedoen. Het criterium om mee te mogen doen is "vrouw zijn", niet "geboren zijn als vrouw".
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_110197671
quote:
17s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:03 schreef BELASTING het volgende:

[..]

Je hebt de rest van het topic niet gelezen hé?
Nee klopt. Maar wat doet dat er toe?
  woensdag 11 april 2012 @ 20:04:58 #107
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110197704
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:01 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

waarom antwoord je mijn vraag dan niet, heb hem al 2 keer gesteld.

Is een vrouw geboren zonder baarmoeder naar jouw mening 100% vrouw?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_110197752
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

waarom antwoord je mijn vraag dan niet, heb hem al 2 keer gesteld.

Is een vrouw geboren zonder baarmoeder naar jouw mening 100% vrouw?
Nee, hoezo? Ze is toch geboren als vrouw?
pi_110197805
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:05 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

En een hermafrodiet, die worden ook geboren en daar kun je ook van houden...
  woensdag 11 april 2012 @ 20:08:46 #110
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110197925
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:05 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Dus voor jou is het enige wat een man man maakt en een vrouw vrouw maakt het geslacht tussen de benen?
Nou, dan is een vrouw door middel van een geslachtsoperatie toch gewoon 100% vrouw, ondanks dat ze niet zwanger kan raken.
pi_110197941
quote:
5s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:06 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

En een hermafrodiet, die worden ook geboren en daar kun je ook van houden...
Omdat iemand toevallig een penis en/of vagina heeft maakt dat degene nog niet man of vrouw.
pi_110198041
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus voor jou is het enige wat een man man maakt en een vrouw vrouw maakt het geslacht tussen de benen?
Nou, dan is een vrouw door middel van een geslachtsoperatie toch gewoon 100% vrouw, ondanks dat ze niet zwanger kan raken.
Nee waar zeg ik dat? Volgens mij zei ik juist ik dat dat wel wat complexer ligt.
pi_110198099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:09 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Omdat iemand toevallig een penis of vagina heeft maakt dat degene nog niet man of vrouw.
Nee in het geval van hermafrodiet beide, maar stel dat ze de keuze maakt om vrouw te zijn en jij gaat van haar houden, echt heel veel.

Wat als je erachter komt dat ze bij haar geboorte een probleem had?
  woensdag 11 april 2012 @ 20:12:05 #114
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_110198148
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:04 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Nee klopt. Maar wat doet dat er toe?
Als je dat wel had gedaan zul je zien dat je toch ongelijk hebt. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:10 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Nee waar zeg ik dat? Volgens mij zei ik juist ik dat dat wel wat complexer ligt.
Leg dat dan uit. Je roept alleen maar uit de hoogte dat het complex ligt te wezen, maar je legt geen donder uit.
  woensdag 11 april 2012 @ 20:13:42 #115
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110198238
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:10 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:39 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Heeft "ze" de vrouwelijke voortplantingsorganen? Of kan ze een kind op de wereld zetten? Volgens mij is het bewezen dat alleen 100% vrouwen dat hebben en kunnen.
Met andere woorden, alleen 100% vrouwen kunnen kinderen krijgen.
pi_110198267
quote:
8s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:12 schreef BELASTING het volgende:
Leg dat dan uit. Je roept alleen maar uit de hoogte dat het complex ligt te wezen, maar je legt geen donder uit.
Geslacht is sowieso complex, je hebt YYX en XXY mensen, serieus
pi_110198336
quote:
8s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:12 schreef BELASTING het volgende:

[..]

Als je dat wel had gedaan zul je zien dat je toch ongelijk hebt. ;)

[..]
Dus er is wel een omgebouwde die zwanger is geraakt? Waar heb ik ongelijk in dan?
  woensdag 11 april 2012 @ 20:15:48 #118
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_110198366
quote:
4s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:14 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

Geslacht is sowieso complex, je hebt YYX en XXY mensen, serieus
Wat? Even een uitleg gaarne. Man-man-vrouw en vrouw-vrouw-man?
pi_110198430
quote:
5s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:15 schreef BELASTING het volgende:

[..]

Wat? Even een uitleg gaarne. Man-man-vrouw en vrouw-vrouw-man?
Nee het is een syndroom net zoals trisomie 21 (drie keer chromosoom 21, ofwel down)

lees over trisomie hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trisomie

en ik lees dat ik mij vergis

je hebt

xxx
xyy
xxy

edit 2:

ik vergiste mij dus niet, ik had een andere volgorde ;(

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2012 20:22:36 ]
  woensdag 11 april 2012 @ 20:20:21 #120
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_110198648
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:15 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Dus er is wel een omgebouwde die zwanger is geraakt? Waar heb ik ongelijk in dan?
Je hebt gelijk dat een vrouwen door middel van geslachtsoperatie niet zwanger kan raken.

Maar jouw mening was dat alleen 100% vrouwen, dus vrouwen die zwanger kunnen raken in jouw visie, mogen meedoen aan een missverkiezing.
Maar een vrouw met een aangeboren afwijking waardoor ze geen baarmoeder heeft zou dan naar jouw mening ook niet mee mogen doen, ze is immer in jouw ogen niet 100% vrouw.

Je zal het misschien niet zo bedoelen, maar zo komt het wel over.
  woensdag 11 april 2012 @ 20:23:39 #121
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_110198847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:15 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Je leest het topic maar door. Het is tig keer uitgelegd. Bij deze is onze discussie klaar, het valt je toch niet bij te brengen wat er klopt en wat niet.
  woensdag 11 april 2012 @ 20:27:52 #122
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_110199126
quote:
3s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:17 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

Nee het is een syndroom net zoals trisomie 21 (drie keer chromosoom 21, ofwel down)

lees over trisomie hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trisomie

en ik lees dat ik mij vergis

je hebt

xxx
xyy
xxy

edit 2:

ik vergiste mij dus niet, ik had een andere volgorde ;(
Interessant. Wist ik dus niet. Bedankt. :)
pi_110199225
quote:
18s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:23 schreef BELASTING het volgende:

[..]

Je leest het topic maar door. Het is tig keer uitgelegd. Bij deze is onze discussie klaar, het valt je toch niet bij te brengen wat er klopt en wat niet.
Alsof jij mij iets zou moeten bijbrengen. Maar je hebt gelijk dat mijn mening hierover niet snel zal veranderen.
  woensdag 11 april 2012 @ 20:31:24 #124
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_110199332
quote:
18s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:29 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Alsof jij mij iets zou moeten bijbrengen. Maar je hebt gelijk dat mijn mening hierover niet snel zal veranderen.
Gelukkig is het maar een mening, en niet een feit.
  woensdag 11 april 2012 @ 20:31:43 #125
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_110199349
Terechte klacht.
Een man is een man, een vrouw is een vrouw. We zijn geen machines die je kan laten ombouwen. Dit zijn wedstrijden voor vrouwen en als jij met een snikkeltje geboren wordt kun je hier niet aan meedoen. Zo simpel is het. Ik heb voor de rest niets tegen omgebouwden, mits ze je dronken versieren en je kijkt later op de avond ineens tegen een lul aan, maar dit is voor vrouwen en dat is de heer in kwestie niet.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')