Een vrouwelijke verkiezing heeft geen mannelijke deelnemers ookal is die man volledig omgebouwd!quote:Nadat Jenna Talackova gediskwalificeerd was voor de Miss Universe verkiezingen in Canada, heeft de organisatie toch besloten om haar weer toe te laten.
Mits ze de wettelijke geslachtskenmerken heeft van een vrouw volgens Canadese standaarden.
De verklaring kwam overigens een dag voordat Jenna een afspraak had met de overbekende vrouwenadvocaat Gloria Alfred, om te praten over Jenna’s ervaringen.
Jenna was één van de 56 deelnemers aan de Miss Universe Canada, tot haar vorige maand werd medegedeeld dat ze niet kon meedoen omdat ze had gelogen dat ze een geslachtsoperatie had ondergaan en zodoende niet voldeed aan de regels van de organisatie.
Na haar diskwalificatie was er veel oproer op de sociale media.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk daar dus anders overquote:Op woensdag 11 april 2012 17:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee dat moet niet kunnen, hou die omgebouwde mannen maar op het America Songfestival.
Het is een MISS Universe, geen MISS and former Male-born Universe... hoe kun je daar anders over denken!?quote:
Bikini-broekje zal het uitwijzen.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:48 schreef Madame_Paon het volgende:
Ze heeft nog steeds een penis? Dan is ze toch nog niet volledig omgebouwd en nog niet officieel een vrouw?
Volgens mij is hij volledig omgebouwd en dus als man geboren en komt dus niet in aanmerking om aan een Miss-verkiezing mee te doen!quote:Op woensdag 11 april 2012 17:48 schreef Madame_Paon het volgende:
Ze heeft nog steeds een penis? Dan is ze toch nog niet volledig omgebouwd en nog niet officieel een vrouw?
quote:Op woensdag 11 april 2012 17:48 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is een MISS Universe, geen MISS and former Male-born Universe... hoe kun je daar anders over denken!?
quote:Op woensdag 11 april 2012 17:44 schreef BELASTING het volgende:
We gaan die discussie ook niet hier beginnen hé? Omgebouwd, dus het is nu een vrouw. Punt.
Ik lees net dat ze inderdaad al volledig is omgebouwd.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Volgens mij is hij volledig omgebouwd en dus als man geboren en komt dus niet in aanmerking om aan een Miss-verkiezing mee te doen!
Geboren als man dus nu een omgebouwde, geen vrouw en komt dus niet in aanmerking voor deelname Miss Universe.quote:
Onderbouwen. Doe het.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Geboren als man dus nu een omgebouwde, geen vrouw en komt dus niet in aanmerking voor deelname Miss Universe.
Allemaal prima maar hij moet niet mee mogen doen aan de Miss Universe.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik lees net dat ze inderdaad al volledig is omgebouwd.
Dan is ze dus gewoon officieel een vrouw en moet ze gewoon mee kunnen doen.
Al zou ze geboren zijn als smurf; who gives a shit.
Het is nu gewoon een mooie vrouw.
Ja, maar ik vind haar nu wel een vrouw.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Geboren als man dus nu een omgebouwde, geen vrouw en komt dus niet in aanmerking voor deelname Miss Universe.
Geboren als man, dan ben je een man.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:56 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind haar nu wel een vrouw.
quote:Op woensdag 11 april 2012 17:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Allemaal prima, hij zij moet niet mag mee mogen doen aan de Miss Universe.
Lekker conservatief ingesteld ben jij, daar komt de wereld verder mee.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Geboren als man, dan ben je een man.
Geboren als vrouw, dan ben je een vrouw.
Ouderwets gepraat is ouderwets.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Omgebouwd van man naar vrouw, dan ben je een vrouw geworden.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we tegenwoordig de technologie om ervoor te zorgen dat mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren, toch door het leven kunnen gaan als wie ze echt zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Sommige mensen denken ook dat die beslissingen over één nacht ijs gaan. Meeste van die mensen zitten enorm in de knel in hun bovenkamer.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:59 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we tegenwoordig de technologie om ervoor te zorgen dat mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren, toch door het leven kunnen gaan als wie ze echt zijn.
Niets tegen omgebouwde mensen maar om zo iemand dan in zo'n verkiezing mee te zien doen vind ik niet kunnen.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:57 schreef Franknfurter het volgende:
Staat er zij in het paspoort? Dan is het gewoon een vrouw.
Dus je hebt er niets op tegen, maar dit vind je niet kunnen??quote:Op woensdag 11 april 2012 18:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Niets tegen omgebouwde mensen maar om zo iemand dan in zo'n verkiezing mee te zien doen vind ik niet kunnen.
Interesseert geen ene donder of jij dat wel of niet vind kunnen. Het is pure discriminatie om een transgender die omgebouwd is te weigeren.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Niets tegen omgebouwde mensen maar om zo iemand dan in zo'n verkiezing mee te zien doen vind ik niet kunnen.
Ze mogen zich wel omlaten bouwen maar niet meedoen aan een verkiezing voor een geslacht die zij zich operatief hebben toegeëigend.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:02 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Dus je hebt er niets op tegen, maar dit vind je niet kunnen??
Niet zo moeilijk doenquote:Op woensdag 11 april 2012 18:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze mogen zich wel omlaten bouwen maar niet meedoen aan een verkiezing voor een geslacht die zij zich operatief hebben toegeëigend.
Discriminatie dus. Ze is een vrouw geworden voor spek en bonen?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze mogen zich wel omlaten bouwen maar niet meedoen aan een verkiezing voor een geslacht die zij zich operatief hebben toegeëigend.
Operatief toegeëigendquote:Op woensdag 11 april 2012 18:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als: Ik draag vandaag een banaan maar ga wel in de zandbak spelenquote:Op woensdag 11 april 2012 18:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Stel nou dat over 10 jaar de helft omgebouwde deelnemers zijn?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:07 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Discriminatie dus. Ze is een vrouw geworden voor spek en bonen?
Heb een tijdje terug nog een documentaire gezien van een Nederlandse jongen die zich vrouw voelde, komt volgens mij nog een vervolg over...quote:Op woensdag 11 april 2012 18:08 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Operatief toegeëigendJe hebt werkelijk geen flauw idee van het proces dat er aan vooraf gaat, wel?
Reken maar dat die mensen er mentaal onder lijden, die medicijnen voor de hormonen (oestrogeen en testosteron voornamelijk).quote:Op woensdag 11 april 2012 18:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb een tijdje terug nog een documentaire gezien van een Nederlandse jongen die zich vrouw voelde, komt volgens mij nog een vervolg over...
Maar daar komt wel wat bij kijken, van alles slikken (nee, weet er het fijne niet van).
Ten eerste loop je jaren rond met hormonen, gesprekken met psychologen, onzekerheid over of je uberhaupt serieus genomen wordt. Eenmaal binnen in het traject is het ook constant naar het ziekenhuis gaan, onzekerheid over of het allemaal wel lukt. Uiteindelijk moet je nog verplicht onvruchtbaar worden, anders mag je op je paspoort niet worden aangemerkt als een ander geslacht.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb een tijdje terug nog een documentaire gezien van een Nederlandse jongen die zich vrouw voelde, komt volgens mij nog een vervolg over...
Maar daar komt wel wat bij kijken, van alles slikken (nee, weet er het fijne niet van).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |