Vurige tongen!!! Toch?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:55 schreef RabbitHeart het volgende:
Weinig mensen weten uberhaupt waar Pinksteren voor staat.
Neuken.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:55 schreef RabbitHeart het volgende:
De kerstmarkten zullen niet verdwijnen als Kerst niet meer verplicht vrij is, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De logica hiervan ontgaat me even volledig...
Dat zal voor bepaalde bedrijven gelden. Toch zijn er bedrijven die met een collectief bedrijfsuitje doordraaien met een minimale bezetting. Altijd van die figuren die niet mee willen en liever werken.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:01 schreef DS4 het volgende:
Ook voor werkgevers heeft het een functie. Collectief vrij is bedrijf dicht. Uitzonderingen daargelaten... Het afschaffen van collectieve dagen zorgt voor meer openingstijden, waardoor de bezetting op die dagen gemiddeld 98% is als ik even snel reken. Dan kan dat inhouden dat je meer personeel nodig hebt, of dat jouw personeel een tandje bij moet zetten... hoe dan ook: het is weinig efficiënt.
In plaats van met het bedrijfsuitje meegaan gewoon op de zaak blijven en werken... dat is echt wezenlijk anders dan niet meegaan met het bedrijfsuitje en daar extra vrije dagen voor krijgen...quote:Op woensdag 11 april 2012 18:09 schreef Gia het volgende:
Dat zal voor bepaalde bedrijven gelden. Toch zijn er bedrijven die met een collectief bedrijfsuitje doordraaien met een minimale bezetting. Altijd van die figuren die niet mee willen en liever werken.
Als dát kan, kan dat met Kerst, Pasen en Pinksteren ook.
Omdat de werkgever dat soms gewoon niet wil en dan heb je als werknemer niet zo veel meer in te brengen, omdat wellicht het gevolg is dat je baan dan op het spel staat.quote:
in meerdere opzichten met TS eensquote:Op woensdag 11 april 2012 15:23 schreef Elfletterig het volgende:
Goed opinie-artikel in HP/De Tijd over feestdagen. Onderstaand een ingekorte versie:
[..]
Bron (en compleet artikel) : http://hpdetijd.nl/2012-04-06/weg-met-de-vrije-dagen
Aanvullend, de kalender van feestdagen:
[..]
Ik heb me (vooral) maandag ook weer stierlijk zitten vervelen. Gedwongen vrij, omdat christenen een dag eerder iets met Jezus herdenken. Waarom is religieuze idioterie als Tweede Paasdag en Tweede Pinksterdag een officiële feestdag, terwijl Bevrijdingsdag nog steeds een halfbakken feestdag is?
En wordt het ook niet eens tijd voor een - verplichte - feestdag om de zegeningen van het atheïsme en humanisme (wezenlijke stromingen in ons land) te vieren? Ik pleit voor 12 februari: de geboortedag van Darwin. Maar andere voorstellen zijn ook welkom.
boeit dat? Kan jij alle negen planeten van ons zonnestelsel in de juiste volgorde opnoemen?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:55 schreef RabbitHeart het volgende:
Niet in de juiste volgorde...quote:Op woensdag 11 april 2012 19:41 schreef Outlined het volgende:
[..]
boeit dat? Kan jij alle negen planeten van ons zonnestelsel in de juiste volgorde opnoemen?
Waarom heb ik dat al 'genoeg'? In onze familie hebben al deze dagen geen enkele betekenis, waarom heb ik niet gewoon de vrijheid om ze allemaal te kiezen? Je moet wmb met wat sterkers komen dan "je hebt er al genoeg". Verder zijn er genoeg bedrijfstakken waar er op feestdagen gewerkt moet worden, dat is echt wel te regelen hoor. Ik zie niet waarom de overheid dat ineens moet regelen.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:41 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die keus heb je toch al genoeg?
Deze dagen afschaffen zorgt alleen maar voor een slechtere positie van de werknemer, want die worden dan uiteindelijk verplicht te gaan werken op die dag. En je haalt het hele feest op die manier onderuit.
Ik weet niet waar jullie allemaal werken, maar ik loop geen promoties mis omdat ik feestdagen opneemquote:Op woensdag 11 april 2012 17:46 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ja, en als je er consequent gebruik van maakt kun je fluiten naar je promotie.
Wat is dit voor een vage insinuatie? Als je vrij wil neem je vrij, het is toch geen rocket science?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Neen. Werkgevers kiezen immers voor de centen (op korte termijn) en dat blijft dan dus niet vanzelf. Als je er waarde aan hecht moet je het ook zo nodig durven beschermen ipv te doen alsof het vanzelf wel zo blijft als je stiekem misschien toch wel prettig vindt.
Deze logica is zo circulair dat ik er duizelig van word. Nogmaals, wat is de waarde van het collectief vieren? Je kunt het toch ook gewoon vieren met hen die dat willen, waarom anderen dwingen? Vanwege het eventuele hypothetische geval dat mensen massaal hun kerst wordt geweigerd? Zie je dat werkelijk voor je?quote:Omdat je dan onder het mom van keuze feitelijk en praktisch de keuzevrijheid vermindert. Als we even van de waarschijnlijk onjuiste veronderstelling uitgaan dat je zelf zou kunnen kiezen wanneer je een vrije dag opneemt en je werkgever het niet opdraagt heb je dan 2 opties:
Je werkt of je viert individueel je vrije dag.
Nu heb je 3 opties: je werkt, je viert individueel je vrije dag, of je viert collectief die vrije dag.
Nou heeft misschien niet iedereen werk waarbij die ook op een vrije dag kan werken, er zijn genoeg dagen in het jaar dat dat wel kan. De beperking op de keuzevrijheid betreft dus slechts het moment en alleen voor een beperkte groep. Als de collectieve vrije dag wordt afgeschaft kan je niet meer iets collectief vieren, niet die ene dag, maar helemaal geen dag meer, het hele jaar door niet, altijd. Het is er gewoon niet meer, dus kun je er ook niet voor kiezen.
Netto lever je dus heel veel keuzevrijheid in, in plaats van dat je meer keuzevrijheid zou krijgen.
Je vergeet even dat het onzinnig is bedrijven draaiende te krijgen of te houden met maar 10% of minder van het personeel..quote:Op woensdag 11 april 2012 20:06 schreef kingmob het volgende:
Deze logica is zo circulair dat ik er duizelig van word. Nogmaals, wat is de waarde van het collectief vieren? Je kunt het toch ook gewoon vieren met hen die dat willen, waarom anderen dwingen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |