Ik vroeg eigenlijk naar ervaringen van betrokkenen zelf. Dit soort reacties is de reden waarom mensen die zich al kwetsbaar voelen, niet meer posten. Dat is ook de reden waarom het stiller is geworden in TRU. Dat is jammer.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:56 schreef Ratelslangetje het volgende:
Krijgen we die onzin weer.
Nieuwetijdskinderen
Je zou TRUth-ers bijna nieuwetijdsinternetters kunnen noemen zo gevoelig zijn ze..quote:Op woensdag 11 april 2012 12:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
(en ik weet het, er wordt ook wel overgevoelig gereageerd, maar ja, zo zijn TRUth-ers, lieve mensen, maar met eigenaardigheden. )
Ach een label meer of minder maakt niet uit, zo kun je ook vandaag boomknuffelaar, xenofoob, extremist, tokkie oid wezen, als je maar op het juiste subforum post van FOK!quote:Op woensdag 11 april 2012 12:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik vroeg eigenlijk naar ervaringen van betrokkenen zelf. Dit soort reacties is de reden waarom mensen die zich al kwetsbaar voelen, niet meer posten. Dat is ook de reden waarom het stiller is geworden in TRU. Dat is jammer.
Natuurlijk mag je het onzin vinden, maar dan kun je beter niet posten, zodat dit soort topics niet dood slaat. (en ik weet het, er wordt ook wel overgevoelig gereageerd, maar ja, zo zijn TRUth-ers, lieve mensen, maar met eigenaardigheden. )
Mogelijk. Ander zijde zou dan wezen dat de oudetijdskinders botte boeren zijn, die er alleen op uit zijn andermans gevoelens af te kraken. Zal dus ook wel niet zo'n vaart lopen nietwaar?quote:Op woensdag 11 april 2012 12:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je zou TRUth-ers bijna nieuwetijdsinternetters kunnen noemen zo gevoelig zijn ze..
Zo voelen ze dat soms wel...quote:Op woensdag 11 april 2012 12:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Mogelijk. Ander zijde zou dan wezen dat de oudetijdskinders botte boeren zijn, die er alleen op uit zijn andermans gevoelens af te kraken. Zal dus ook wel niet zo'n vaart lopen nietwaar?
Misschien is het een combinatie? Er zijn kenmerken die je kan bestuderen en dan kan zeggen "adhd" of "huilbaby", "leven op emotie en niet op ratio" "motorische problemen" "bang voor dingen die wij niet zien" , dat zijn gewoon kenmerken die je kan testen en beoordelen, daar komt een bepaald kind uit, je kan het moeilijk lerend noemen, of adhdér, autistisch maar je zou het ook nieuwetijdskind kunnen noemen als je dat wilt. Voor mij blijft het kind dan nog steeds een uniek persoon, net als ieder ander, en net als ieder ander heb je een bepaalde omgang afgestemd op dat kind nodig.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo voelen ze dat soms wel...
Maar goed, ontopic:
zijn er mensen die ervaring hebben met zg. nieuwetijdskinderen? Zijn er ouders die door deze benadering zijn geholpen? Of ouders die juist tot de tegengestelde conclusie komen?
Zijn al die labels, adhd, autisme, whatever inderdaad maar labels om schijnbaar moeilijke kinderen in hokjes te plaatsen? Is het andersom? Is 'nieuwetijdskind' een label juist om problematisch gedrag te verdoezelen of goed te praten?
Mooie post!quote:Op woensdag 11 april 2012 16:49 schreef mousy31 het volgende:
Ik denk dat het komt (steeds meer nieuwetijdskinderen) door te veel prikkels om ons heen.
Dat de hersenen van de kinderen overwerkt zijn. (Het is een soort gevoel wat ik over dit onderwerp heb dat ik omschrijf en dat is moeilijk.)
Door dat de hersenen zo overladen worden met prikkels/ beelden zou dat wel eens voor een soort "kortsluiting" in de hersenen kunen zorgen, waardoor de kinderen de dingen anders beleven, gevoelliger zijn voor de wereld om hen heen.
Dingen gaan zien, dingen waarnemen die er misschien wel helemaal niet zijn, een soort verstoring door al die prikkels invloeden etc
Kijk om je heen er is ook zoveel invloed overal .
Vroeger toen ik kind was speelde ik buiten en kwam s'avond moe maar voldaan van t spelen thuis. Je ging eten en daarna douchen ff tv kijken en naar bed.
Tegenwoordig spelen veel kinderen niet meer buiten en steeds meer word er gedaan met computers, ook lessen op school worden tegenwoordig met computers gedaan.
Misschien heeft het ook wel met de straling te maken die van electrische apparaten afkomen. Vroeger stonder enkel een radio in huis en later een tv.
Kijk eens in je eigen huis hoeveel electronisch apparatuur er in je huis staat. En ook zijn overal mobiele telefoon masten geplaatst daar komt straling vanaf dus wie weet zijn onze kinderen daarom wel gevoelliger.
De normale levensenergie die van de aarde afkomt is verstoord.
Zag vandaag iets heel interessants op discovery world en dat was met Morgan Freeman het ging over de Godhelm.
Ze zette bij het proefpersoon de helm op en sloten allerlei draadjes aan en gaven aan 1 kan van haar hersenen een magnetisch veld , zij ervaarde op dat moment dat er "mensen"om haar heen waren ze kon ze tellen. Ze ervaarde er 5 , maar er was niemand,(ze zat in een afgesloten donkere kamer) alleen omdat op dat moment dat gedeelte van haar hersenen gestimuleerd werden zag zij ze om zich heen. Daar komt mn gevoel of idee dus weg over dit onderwerp.
Dus wie weet wat al die electronische shit om ons heen met de hersenen doet.
Heb hier een filmpje waar het experiment in te zien is
Vooral dat laatste idd.. maar helaas kun je dat veel breder opmerken. Denk een Mauro, of de asielzoeker die gisteren zelfmoord pleegde omdat hij werd uitgezet zodat zn kinderen hopelijk toch mogen blijven. Niemand die zich lijkt te bekommeren, maar alleen mee bemoeien.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:53 schreef mousy31 het volgende:
Las net een artikel in de telegraaf , weet niet of t echt in dit topic past maar het gaat over een kindje met een hechtings stoornis die zn knuffel kwijt is en dat de politie meehelpt met het zoeken.
Als ik dan echter de reacties lees word ik niet vrolijk.
http://www.telegraaf.nl/b(...)knuffelpingun__.html
Er is dus duidelijk geen plek voor bijzondere kinderen in deze samenleving.
Vroeger was er solidariteit. Wij leren van de overheid dat anderen die gebruik maken van algemene middelen, slecht zijn. Ondertussen hebben zij een mandaat om te bezuinigen op die mensen.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:53 schreef mousy31 het volgende:
Las net een artikel in de telegraaf , weet niet of t echt in dit topic past maar het gaat over een kindje met een hechtings stoornis die zn knuffel kwijt is en dat de politie meehelpt met het zoeken.
Als ik dan echter de reacties lees word ik niet vrolijk.
http://www.telegraaf.nl/b(...)knuffelpingun__.html
Er is dus duidelijk geen plek voor bijzondere kinderen in deze samenleving.
Joh,ik merk het bij mezelf. Als ik vroeger moest wachten, op de bus, op het postkantoor, gemeentehuis, whatever. Dan wachtte je gewoon.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:40 schreef mousy31 het volgende:
Dank je wel
Ik merk het dus ook bij mn zoon als hij zich verveeld. Dan gaat hij echt negatief aandacht lopen trekken e.d.
Maar zelf heb ik ook last van veel prikkels als ik bijv een verjaardag heb ben ik daarna doodmoe er komt dan ineens zoveel op me af en ook dat mensen allemaal doorelkaar praten k word er soms letterlijk gek van net of mn hoofd zegt en nu heb ik kortsluiting. Mn hoofd is dan vol.
Sorry.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik vroeg eigenlijk naar ervaringen van betrokkenen zelf. Dit soort reacties is de reden waarom mensen die zich al kwetsbaar voelen, niet meer posten. Dat is ook de reden waarom het stiller is geworden in TRU. Dat is jammer.
Ik mag heus wel posten dat het onzin is.quote:Natuurlijk mag je het onzin vinden, maar dan kun je beter niet posten, zodat dit soort topics niet dood slaat. (en ik weet het, er wordt ook wel overgevoelig gereageerd, maar ja, zo zijn TRUth-ers, lieve mensen, maar met eigenaardigheden. )
Vroeger was het gewoon een (heel) rustig of strontvervelend en onhandelbaar gedrag, tegenwoordig noemt men het een speciaal karakter mits je na het juiste geboortejaar bent geboren.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zijn al die labels, adhd, autisme, whatever inderdaad maar labels om schijnbaar moeilijke kinderen in hokjes te plaatsen? Is het andersom? Is 'nieuwetijdskind' een label juist om problematisch gedrag te verdoezelen of goed te praten?
Of men was niet wijzer vroeger en nu wel?quote:Op donderdag 12 april 2012 20:40 schreef Ratelslangetje het volgende:
Vroeger was het gewoon een (heel) rustig of strontvervelend en onhandelbaar gedrag, tegenwoordig noemt men het een speciaal karakter mits je na het juiste geboortejaar bent geboren.
Elke generatie heeft prikkels te verwerking door de vooruitgang. De kinderen/jongeren van nu hebben het op vele gebieden veel makkelijker als toen ik kind was. Geen rekenmachientjes maar zelf ploeteren op de sommen, geen internet om iets makkelijk op te zoeken maar boeken doorworstelen en er zelfs voor naar de bieb moeten fietsen in weer en wind. Wat een prikkels en wat een stress afentoe.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:49 schreef mousy31 het volgende:
Ik denk dat het komt (steeds meer nieuwetijdskinderen) door te veel prikkels om ons heen.
Dat de hersenen van de kinderen overwerkt zijn. (Het is een soort gevoel wat ik over dit onderwerp heb dat ik omschrijf en dat is moeilijk.)
Door dat de hersenen zo overladen worden met prikkels/ beelden zou dat wel eens voor een soort "kortsluiting" in de hersenen kunen zorgen, waardoor de kinderen de dingen anders beleven, gevoelliger zijn voor de wereld om hen heen.
Fantaseren is kind eigen.quote:Dingen gaan zien, dingen waarnemen die er misschien wel helemaal niet zijn, een soort verstoring door al die prikkels invloeden etc
Kijk om je heen er is ook zoveel invloed overal .
Ik zie genoeg kinderen buitenspelen hoor, en de jeugd hangt gewoon wat rond.quote:Vroeger toen ik kind was speelde ik buiten en kwam s'avond moe maar voldaan van t spelen thuis. Je ging eten en daarna douchen ff tv kijken en naar bed.
Tegenwoordig spelen veel kinderen niet meer buiten en steeds meer word er gedaan met computers, ook lessen op school worden tegenwoordig met computers gedaan.
Dan moeten volwassenen daar ook last van hebben.quote:Misschien heeft het ook wel met de straling te maken die van electrische apparaten afkomen. Vroeger stonder enkel een radio in huis en later een tv.
Kijk eens in je eigen huis hoeveel electronisch apparatuur er in je huis staat. En ook zijn overal mobiele telefoon masten geplaatst daar komt straling vanaf dus wie weet zijn onze kinderen daarom wel gevoelliger.
De normale levensenergie die van de aarde afkomt is verstoord.
Invloed van electriciteit slaat op elk levend wezen, mens en dier. Zelfs planten.quote:Zag vandaag iets heel interessants op discovery world en dat was met Morgan Freeman het ging over de Godhelm.
Ze zette bij het proefpersoon de helm op en sloten allerlei draadjes aan en gaven aan 1 kan van haar hersenen een magnetisch veld , zij ervaarde op dat moment dat er "mensen"om haar heen waren ze kon ze tellen. Ze ervaarde er 5 , maar er was niemand,(ze zat in een afgesloten donkere kamer) alleen omdat op dat moment dat gedeelte van haar hersenen gestimuleerd werden zag zij ze om zich heen. Daar komt mn gevoel of idee dus weg over dit onderwerp.
Dus wie weet wat al die electronische shit om ons heen met de hersenen doet.
Heb hier een filmpje waar het experiment in te zien is
Q:"Wat is er met jouw kind ?"quote:Op donderdag 12 april 2012 18:46 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik vind het maar een soort "zweverig" etiketje. Kinderen kunnen toch ook gewoon "anders" zijn zonder dat men er daarom gelijk een naam op moet plakken?
Je hebt helemaal gelijk in mijn ogen.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:46 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik vind het maar een soort "zweverig" etiketje. Kinderen kunnen toch ook gewoon "anders" zijn zonder dat men er daarom gelijk een naam op moet plakken?
Klopt, maar dat heeft ook te maken met de maakbaarheid van de maatschappij van de laatste jaren. Als we iets niet kennen, plakken we er een etiketje op en dan hebben we het probleem gedefinieerd. Pas na definitie van een probleem gaan we aan de oplossing werken.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:46 schreef Little_Dolls het volgende:
Mensen hebben veel meer weerstand tegen wat ze voelen en vinden van een probleem, dan tegen het probleem zelf.quote:
Mee eensch en je edit is je vergevenquote:Op donderdag 12 april 2012 22:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mensen hebben veel meer weerstand tegen wat ze voelen en vinden van een probleem, dan tegen het probleem zelf.
Mja, vooralsnog gaat het eerder om onvermogen. Het niet kunnen functioneren binnen die maatschappij zoals de maatschappij dat graag wil/ziet. (zonder daar direct een oordeel aan te hangenquote:Op donderdag 12 april 2012 22:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Klopt, maar dat heeft ook te maken met de maakbaarheid van de maatschappij van de laatste jaren. Als we iets niet kennen, plakken we er een etiketje op en dan hebben we het probleem gedefinieerd. Pas na definitie van een probleem gaan we aan de oplossing werken.
Wat niet wil zeggen dat nieuwetijdskinderen best kunnen bestaan, ik geloof best dat steeds meer vermogens aan het ontluiken zijn.
Daar hadden ze vroeger al een pasklaar antwoord op. Abonnement bij de psycholoog of enkeltje internaat voor moeilijk opvoedbare kinderen. De kinderen van nu verschillen niet met de kinderen van 30 of 100 jaar geleden.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, maar dat heeft ook te maken met de maakbaarheid van de maatschappij van de laatste jaren. Als we iets niet kennen, plakken we er een etiketje op en dan hebben we het probleem gedefinieerd.
Die vermogens waren er vroeger ook al maar werden gewoonweg verkeerd begrepen of ontkent.quote:Wat niet wil zeggen dat nieuwetijdskinderen best kunnen bestaan, ik geloof best dat steeds meer vermogens aan het ontluiken zijn.
Iets meer invoelingsvermogen zou je niet misstaan Ratelslangetje, daar is het hier TRU voor, nietwaar?quote:Op donderdag 12 april 2012 23:04 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Daar hadden ze vroeger al een pasklaar antwoord op. Abonnement bij de psycholoog of enkeltje internaat voor moeilijk opvoedbare kinderen. De kinderen van nu verschillen niet met de kinderen van 30 of 100 jaar geleden.
[..]
Die vermogens waren er vroeger ook al maar werden gewoonweg verkeerd begrepen of ontkent.
Die nieuwetijds flauwekul is een gevaarlijk iets. Kinderen met een stoornis worden vertroeteld (sterker nog: gestimuleerd!) omdat ze zogenaamd speciaal zijn terwijl ze net zo geflipt zijn als kinders uit de jaren 20 vorige eeuw.
Dat is de oude structuurquote:Op vrijdag 13 april 2012 00:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mja leg dat de mens eens uit...Als je de reacties hier leest en her en der elders in tru (en fok) gaat het om ego en elkaar afbranden. Kijk nou eens hoe belachelijk hij post hahaha.......
Een discussie over de zin en onzin van nieuwetijdskinderen is prima, maar dat is niet waar dit topic over gaat.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:20 schreef Little_Dolls het volgende:
Zolang jullie maar niet vergeten dat iedereen recht heeft op een eigen mening... Precies of je mag hier enkel reageren als je het eens bent met de rest.
Ja. waar komen ze vandaan?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
Er bestaan dus meerdere soorten bijzondere kinderen.
En ja, velen krijgen het stempel adhd, dus ik vraag me af waar die benamingen vandaan komen en in hoeverre die dan kloppen.
Wat me opviel was de eerste zin van het artikel :
'Indigo ofwel nieuwetijds kinderen zijn gewone kinderen die echter nog sterk verbonden zijn met waar ze vandaan komen. Hun herinnering aan wie ze zijn versterkt hun gevoel van eigenwaarde dusdanig dat zij doorgaans niet de gemakkelijkste kinderen zijn om op te voeden of te onderwijzen.'
http://people.zeelandnet.(...)wetijds_kinderen.htm
Een ex-vriendin van me classificeerde zichzelf als nieuwetijdskind.. stond al bij een helikopter in de nacht te roepen dat 't een UFO was en er als een bezetene met haar mobiel achteraan te rennen. Haar wereldbeeld was zo'n beetje omgekeerd. Al het Nieuws van TV was slecht en die hoaxes van youtube echt. Ik zou haar eens een filmpje over gekke Belgen met aluminium hoedjes laten zien maar ik dacht .. nee toch maar niet, anders zitten we er straks ook zo bij.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:04 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Daar hadden ze vroeger al een pasklaar antwoord op. Abonnement bij de psycholoog of enkeltje internaat voor moeilijk opvoedbare kinderen. De kinderen van nu verschillen niet met de kinderen van 30 of 100 jaar geleden.
[..]
Die vermogens waren er vroeger ook al maar werden gewoonweg verkeerd begrepen of ontkent.
Die nieuwetijds flauwekul is een gevaarlijk iets. Kinderen met een stoornis worden vertroeteld (sterker nog: gestimuleerd!) omdat ze zogenaamd speciaal zijn terwijl ze net zo geflipt zijn als kinders uit de jaren 20 vorige eeuw.
Dat kan heel goed.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:33 schreef Beathoven het volgende:
Is dat niet gewoon ontwikkeling van een beschaving? Nieuwetijdskind is iets wat in onze eigen fantasie gecreëerd is en het zou me niets verbazen als het ooit begonnen is bij ouders die hun kind speciaal vonden of bij iemand die zichzelf nogal speciaal vond.
Ik vind de term ook onzinnig. Lijken me overigens een "afwijkingen" die altijd al voorkomen, maar waar je momenteel meer over hoort o.a. door de medische wetenschap en media. Misschien heeft het ooit een natuurlijk functie gehad, misschien zijn het afwijkingen. Dat het iets met een paranormaal verschijnsel heeft te maken, sluit ik volledig uit.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:56 schreef Ratelslangetje het volgende:
Krijgen we die onzin weer.
Nieuwetijdskinderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |