Klopt, maar dat heeft ook te maken met de maakbaarheid van de maatschappij van de laatste jaren. Als we iets niet kennen, plakken we er een etiketje op en dan hebben we het probleem gedefinieerd. Pas na definitie van een probleem gaan we aan de oplossing werken.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:46 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik vind het maar een soort "zweverig" etiketje. Kinderen kunnen toch ook gewoon "anders" zijn zonder dat men er daarom gelijk een naam op moet plakken?
Mensen hebben veel meer weerstand tegen wat ze voelen en vinden van een probleem, dan tegen het probleem zelf.quote:
Mee eensch en je edit is je vergevenquote:Op donderdag 12 april 2012 22:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mensen hebben veel meer weerstand tegen wat ze voelen en vinden van een probleem, dan tegen het probleem zelf.
Mja, vooralsnog gaat het eerder om onvermogen. Het niet kunnen functioneren binnen die maatschappij zoals de maatschappij dat graag wil/ziet. (zonder daar direct een oordeel aan te hangenquote:Op donderdag 12 april 2012 22:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Klopt, maar dat heeft ook te maken met de maakbaarheid van de maatschappij van de laatste jaren. Als we iets niet kennen, plakken we er een etiketje op en dan hebben we het probleem gedefinieerd. Pas na definitie van een probleem gaan we aan de oplossing werken.
Wat niet wil zeggen dat nieuwetijdskinderen best kunnen bestaan, ik geloof best dat steeds meer vermogens aan het ontluiken zijn.
Daar hadden ze vroeger al een pasklaar antwoord op. Abonnement bij de psycholoog of enkeltje internaat voor moeilijk opvoedbare kinderen. De kinderen van nu verschillen niet met de kinderen van 30 of 100 jaar geleden.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, maar dat heeft ook te maken met de maakbaarheid van de maatschappij van de laatste jaren. Als we iets niet kennen, plakken we er een etiketje op en dan hebben we het probleem gedefinieerd.
Die vermogens waren er vroeger ook al maar werden gewoonweg verkeerd begrepen of ontkent.quote:Wat niet wil zeggen dat nieuwetijdskinderen best kunnen bestaan, ik geloof best dat steeds meer vermogens aan het ontluiken zijn.
Iets meer invoelingsvermogen zou je niet misstaan Ratelslangetje, daar is het hier TRU voor, nietwaar?quote:Op donderdag 12 april 2012 23:04 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Daar hadden ze vroeger al een pasklaar antwoord op. Abonnement bij de psycholoog of enkeltje internaat voor moeilijk opvoedbare kinderen. De kinderen van nu verschillen niet met de kinderen van 30 of 100 jaar geleden.
[..]
Die vermogens waren er vroeger ook al maar werden gewoonweg verkeerd begrepen of ontkent.
Die nieuwetijds flauwekul is een gevaarlijk iets. Kinderen met een stoornis worden vertroeteld (sterker nog: gestimuleerd!) omdat ze zogenaamd speciaal zijn terwijl ze net zo geflipt zijn als kinders uit de jaren 20 vorige eeuw.
Dat is de oude structuurquote:Op vrijdag 13 april 2012 00:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mja leg dat de mens eens uit...Als je de reacties hier leest en her en der elders in tru (en fok) gaat het om ego en elkaar afbranden. Kijk nou eens hoe belachelijk hij post hahaha.......
Een discussie over de zin en onzin van nieuwetijdskinderen is prima, maar dat is niet waar dit topic over gaat.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:20 schreef Little_Dolls het volgende:
Zolang jullie maar niet vergeten dat iedereen recht heeft op een eigen mening... Precies of je mag hier enkel reageren als je het eens bent met de rest.
Ja. waar komen ze vandaan?quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
Er bestaan dus meerdere soorten bijzondere kinderen.
En ja, velen krijgen het stempel adhd, dus ik vraag me af waar die benamingen vandaan komen en in hoeverre die dan kloppen.
Wat me opviel was de eerste zin van het artikel :
'Indigo ofwel nieuwetijds kinderen zijn gewone kinderen die echter nog sterk verbonden zijn met waar ze vandaan komen. Hun herinnering aan wie ze zijn versterkt hun gevoel van eigenwaarde dusdanig dat zij doorgaans niet de gemakkelijkste kinderen zijn om op te voeden of te onderwijzen.'
http://people.zeelandnet.(...)wetijds_kinderen.htm
Een ex-vriendin van me classificeerde zichzelf als nieuwetijdskind.. stond al bij een helikopter in de nacht te roepen dat 't een UFO was en er als een bezetene met haar mobiel achteraan te rennen. Haar wereldbeeld was zo'n beetje omgekeerd. Al het Nieuws van TV was slecht en die hoaxes van youtube echt. Ik zou haar eens een filmpje over gekke Belgen met aluminium hoedjes laten zien maar ik dacht .. nee toch maar niet, anders zitten we er straks ook zo bij.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:04 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Daar hadden ze vroeger al een pasklaar antwoord op. Abonnement bij de psycholoog of enkeltje internaat voor moeilijk opvoedbare kinderen. De kinderen van nu verschillen niet met de kinderen van 30 of 100 jaar geleden.
[..]
Die vermogens waren er vroeger ook al maar werden gewoonweg verkeerd begrepen of ontkent.
Die nieuwetijds flauwekul is een gevaarlijk iets. Kinderen met een stoornis worden vertroeteld (sterker nog: gestimuleerd!) omdat ze zogenaamd speciaal zijn terwijl ze net zo geflipt zijn als kinders uit de jaren 20 vorige eeuw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |