abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110233072
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:38 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

De mijne zei ook zoiets toen het net klaar was. Volgens mij hebben alle bordies een 'Borderline voor Dummies' boek in de kast staan. :') Borderliners teren op andersmans misere, daarom zeggen ze zulke dingen.
Andermans? Nee man zodra de buit binnen is verschuift de aandacht naar zichzelf. Die kijken juist helemaal niet naar andere.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:41:45 #202
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110233095
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:38 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

De mijne zei ook zoiets toen het net klaar was. Volgens mij hebben alle bordies een 'Borderline voor Dummies' boek in de kast staan. :') Borderliners teren op andersmans misere, daarom zeggen ze zulke dingen.
Ja ik weet nog niet zo goed wat ik moet doen als ik dr ooit weer tegenkom...

geneukt heb ik al, dus wat dat aangaat staat de score gelijk...

gaat me gewoon om het hele principe...
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:42:17 #203
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110233124
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:41 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Andermans? Nee man zodra de buit binnen is verschuift de aandacht naar zichzelf. Die kijken juist helemaal niet naar andere.
Ja haar beste vriendin heeft ook borderline.... op en top.... wetenschappelijk vastgesteld ook.... als die ergens was, dan moest alle aandacht naar haar... zo niet, dan ging ze die opeisen.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_110233278
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:04 schreef Psychic_Vampire het volgende:
Ik meld me denk ik ook maar even aan bij dit topic, want ik heb ook nogal veel liefdesverdriet en ben door de omstandigheden er achter gekomen dat ik toch echt te ver ga.
Om er dan maar voor uit te komen. Ik heb vrij recent een aangifte voor stalking en bedreiging aan mijn broek hangen. Ik weet uit ervaring dat je dat al niet 123 kan doen, omdat de politie er gewoon weigert melding van te maken als het niet al lang duurt en je niet genoeg bewijzen hebt.

Ik zal ook maar even vertellen wat vooraf is gegaan:

Ik had tot een maand geleden een relatie met een leuke jongen, het had bijna een jaar geduurd en was mijn eerste serieuze relatie. In eerste instantie heb ik niemand verteld dat het over was, maar na een halve dag ben ik dan in tranen uitgebarsten en heb ik het op een drinken gezet. Ik heb toen ook nog geweigerd al mijn medicijnen in te nemen van de GGZ, onder andere tegen depressie. De avond erna begon ik hevig te hallucineren en zag ik andere dingen in de spiegels dan ik het gevoel had dat er moesten zijn.
Na een week, waarin ik mezelf dingen heb aangedaan waar ik niet trots op ben had ik toen al weer een nieuwe relatie met een hele goede vriend. Wat als gevolg had dat mijn ex vreselijk boos was dat ik al een ander had, terwijl hij mij had gedumpt. Dat vond ik niet eerlijk, maar ik voelde me er toch extreem kut over.
Die relatie heeft vervolgens maar 3 weken geduurd, want toen maakte ik het uit, ik was al die tijd bezig geweest met liefdesberichtjes sturen naar mijn ex en alles van hem aan het volgen.. Nu het uit is met de tweede jongen is alles met die andere veel extremer geworden. Ik ben hem gaan bedreigen in de trant van: Ik maak ons allebei dood. En ben hem sinds een paar dagen ook echt aan het achtervolgen en haal dingen uit zoals de banden lek steken.
Nu heb ik een paar dagen geleden met hem oog in oog gestaan toen hij er achter kwam dat ik hem volgde en toen is hij me gaan uitlachen.

Daarbovenop heb ik mijn psycholoog in al die tijd niet gezien en duurt het nog een week voor ik daar weer terecht kwam.

Dat is even kort wat er gebeurt is. Dus hallo iedereen.

Michael
Annan esek yarag yed, echt niet gezond man dit...
Maar er staat dat je op een jongen verliefd bent, maar jou naam is ook een jongens naam? 8)7
Ik snap er niks van man. hij dumpt je, jij neemt gelijk een ander, hij voelt zich gekwetst, en vervolgens ga je hem dit soort dingen aandoen?
pi_110233300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:36 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Vooral dit, mijn ex was echt een wandelend kadaver, overal last van :'). Ik heb de connectie echter nooit gelegd :@.
Ik vernam een tijdje terug dat mijn ex-scharrel in het ziekenhuis was opgenomen met darmkrampen. Hele rits onderzoeken gehad, maar de doktoren hebben op mysterieuze wijze niets kunnen vinden...

A Borderline waif is often hypochondriacal. Illness and ailments are usually the direct result of years of unresolved emotional trauma, which cannot help but manifest in the physical body. They've learned that people generally respond with sympathy to victims--whether their unfortunate plight is due to health or financial setbacks. A sucker is born every day--and the brutal reality is, if you won't come to her rescue, the next 'hero' she bumps into, will. Borderlines are extremely resourceful, and there's always someone around who'll pick up the pieces of their pitiful life. Problem is, he'll be used and discarded, precisely as you have been.
pi_110233403
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:45 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik vernam een tijdje terug dat mijn ex-scharrel in het ziekenhuis was opgenomen met darmkrampen. Hele rits onderzoeken gehad, maar de doktoren hebben op mysterieuze wijze niets kunnen vinden...

A Borderline waif is often hypochondriacal. Illness and ailments are usually the direct result of years of unresolved emotional trauma, which cannot help but manifest in the physical body. They've learned that people generally respond with sympathy to victims--whether their unfortunate plight is due to health or financial setbacks. A sucker is born every day--and the brutal reality is, if you won't come to her rescue, the next 'hero' she bumps into, will. Borderlines are extremely resourceful, and there's always someone around who'll pick up the pieces of their pitiful life. Problem is, he'll be used and discarded, precisely as you have been.
Verschil is alleen dat ik vaak zei dat ze zich niet moest aanstellen (na verloop van tijd) want ik geloofde het niet meer zo, toen werd het wel wat minder :'). Alleen haar rug is wel medisch vastgesteld dat daar ook echt iets mee aan de hand was alleen ze ging daarna wel vrolijk paardrijden hahaha als iets slecht is is dat het wel.
pi_110233589
Ik vind het wel grappig. Ze weet dat ik haar trucjes om aandacht te krijgen doorheb en volgens mij zit dat haar zo ontzettend dwars, dat ze me nu nog steeds overal zwart maakt. Volgens mij is ze doodsbang dat ik contact opneem met haar huidige vriend (degene die ze had gedumpt toen ik met haar bezig was) en hem laat zien hoe ze echt over hem denkt...
pi_110233610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:47 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat ik vaak zei dat ze zich niet moest aanstellen (na verloop van tijd) want ik geloofde het niet meer zo, toen werd het wel wat minder :'). Alleen haar rug is wel medisch vastgesteld dat daar ook echt iets mee aan de hand was alleen ze ging daarna wel vrolijk paardrijden hahaha als iets slecht is is dat het wel.
Ik moest verplicht van mn ex ook paardrijden leren, op onze vakantie :P alleen toen schok die paard en toen ging hij heel hard galoperen en ben toen in de brandnetels gevallen :P
Daarna nooit meer ooit een paard aangeraakt na die dag. .:P
  donderdag 12 april 2012 @ 15:52:19 #209
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110233642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:45 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Annan esek yarag yed, echt niet gezond man dit...
Maar er staat dat je op een jongen verliefd bent, maar jou naam is ook een jongens naam? 8)7
Ik snap er niks van man. hij dumpt je, jij neemt gelijk een ander, hij voelt zich gekwetst, en vervolgens ga je hem dit soort dingen aandoen?
Had jou ook kenne overkomen.... maar we waren er net op tijd bij :P
YouTube
pi_110233716
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:52 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Had jou ook kenne overkomen.... maar we waren er net op tijd bij :P
haha. :P

Misschien wel een stalker zonder dit topic ja. :P
Het helpt wel, om er hier over te praten!

En ook een keer vroeg ze: Stalk je me nu? :(

En toen zei ik: nee, stalken is als je iemand 3 keer in 24 uur lastig valt, die had ik nog onthouden van jou! :P
Maar ik zei het als grapje tegen haar. :)
pi_110234676
Jeerje het word hier een borderlinerslachtoffer groep jongens :P
In life, every ending is a new beginning..
pi_110234733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:12 schreef LaLouchi het volgende:
Jeerje het word hier een borderlinerslachtoffer groep jongens :P
Nee hoor, ik heb ook goede herinneringen en alles is al voorbij :P
Lekker op mezelf en geen verantwoording aan een vriendin :D
  donderdag 12 april 2012 @ 16:14:08 #213
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110234770
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:53 schreef Gulmez het volgende:

[..]

En toen zei ik: nee, stalken is als je iemand 3 keer in 24 uur lastig valt, die had ik nog onthouden van jou! :P
Maar ik zei het als grapje tegen haar. :)
hahahahahaha

maar het is geen grap! Keiharde waarheid!
YouTube
  donderdag 12 april 2012 @ 16:14:24 #214
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110234785
Straks American Gangster kijken met me voorlopige baby :D
YouTube
pi_110234871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
Straks American Gangster kijken met me voorlopige baby :D
Baby? Beetje te jong niet
pi_110235021
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:15 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Baby? Beetje te jong niet
Hij bedoeld vriendin, snap je. :P

Z'n nieuwe aanwist, date 2 dacht ik. :)
  donderdag 12 april 2012 @ 16:19:32 #217
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110235111
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:17 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Hij bedoeld vriendin, snap je. :P

Z'n nieuwe aanwist, date 2 dacht ik. :)
Nee ff kijken

Vrijdag date 1
Maandag date 2
Dinsdag bij toeval bij dr langs geweest
vanavond komt ze bij me film kijken, want we willen toch beide dezelfde checken
Vrijdag date 3.. dan kookt ze voor me
Volgende week woensdag date 4, theater voorstelling.

gadver als ik het zo opschrijf, gaat het me veel te snel allemaal :p
YouTube
pi_110235242
Maar wel ontzettend tof man, gewoon rustig aan doen met alles! :) .

Nu heb je weer een maatje, met wie je alles kan delen,en die van het zelfde niveau is, dus als jullie straks echt een wat hechtere band krijgen, zitten jullie waarschijnlijk ook veel meer op een lijn, dan bij je vorige relatie! :) .
  donderdag 12 april 2012 @ 16:23:53 #219
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110235367
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:21 schreef Gulmez het volgende:

Nu heb je weer een maatje, met wie je alles kan delen,en die van het zelfde niveau is, dus als jullie straks echt een wat hechtere band krijgen, zitten jullie waarschijnlijk ook veel meer op een lijn, dan bij je vorige relatie! :) .
Die kans zit er dik in..... Alleen ik heb de gouden 3 maanden regel... alles tot die tijd stelt niets voor... want mensen kunnen zichzelf maximaal 3 maand verbloemen :P
YouTube
pi_110237724
Mta the new dr phil :P
pi_110238631
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:13 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb ook goede herinneringen en alles is al voorbij :P
Lekker op mezelf en geen verantwoording aan een vriendin :D
Ja das idd heerlijk niet meer verantwoording afleggen, maar toch heb ik wel een gwmus. Oh well... Ga ook meer eens op zoek naar een lieve man ooit :P
  donderdag 12 april 2012 @ 17:45:49 #222
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_110239127
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:31 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ja das idd heerlijk niet meer verantwoording afleggen, maar toch heb ik wel een gwmus. Oh well... Ga ook meer eens op zoek naar een lieve man ooit :P
Maar niet eentje die te lief is he, want aan dat soort types heb je ook niets ;)
pi_110239412
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:45 schreef sawadie het volgende:

[..]

Maar niet eentje die te lief is he, want aan dat soort types heb je ook niets ;)
Mijn ex deed zich altijd voor als de ideale liefstw man die er was... Ahum... Dus liever een iets minder lieve man ja :P maar nu nog niet lol
  donderdag 12 april 2012 @ 17:56:43 #224
367311 sawadie
pi_110239482
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:54 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Mijn ex deed zich altijd voor als de ideale liefstw man die er was... Ahum... Dus liever een iets minder lieve man ja :P maar nu nog niet lol
Dat heb ik ook gezien in mijn omgeving...Ooh wat een lieve man was dat toch, stond altijd klaar voor iedereen en deed alles voor zn vrouw, daar kon ik nog een voorbeeld aan nemen....Ja, totdat bleek dat hij al drie maanden boven op zn collega lag... :{w
pi_110239709
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:56 schreef sawadie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gezien in mijn omgeving...Ooh wat een lieve man was dat toch, stond altijd klaar voor iedereen en deed alles voor zn vrouw, daar kon ik nog een voorbeeld aan nemen....Ja, totdat bleek dat hij al drie maanden boven op zn collega lag... :{w
Juist.. Ken je mn ex?? ;) fuck it lol hij doet maar, maar dan ook niet komen huilen bij mij als hij op zijn bek gaat. Next!
  donderdag 12 april 2012 @ 18:37:35 #226
367311 sawadie
pi_110240757
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:05 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Juist.. Ken je mn ex?? ;) fuck it lol hij doet maar, maar dan ook niet komen huilen bij mij als hij op zijn bek gaat. Next!
haha, who knows! Echt he, gewoon op zn bek gaan, want dat gaat toch wel gebeuren. Het is alleen vervelend voor jullie op dit moment...

Ik heb dat ook hoor, kan niet wachten totdat ze van haar voetstuk valt..(ik weet het, wraakgevoelens zijn niet goed, maar ach)
pi_110240877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:37 schreef sawadie het volgende:

[..]

haha, who knows! Echt he, gewoon op zn bek gaan, want dat gaat toch wel gebeuren. Het is alleen vervelend voor jullie op dit moment...

Ik heb dat ook hoor, kan niet wachten totdat ze van haar voetstuk valt..(ik weet het, wraakgevoelens zijn niet goed, maar ach)
Ja gaat sowieso gebeuren, bij jouw ex ook en oh wat gaan we daarvan genieten.

Hij heeft mijn dochter pijn gedaan dus ik wens hem niks goeds meer toe ook. En wat zal ik lachen straks, als meneer door heeft dat dit het toch niet helemaal is. Ja jammer dan.

Wraakgevoelens, tja mag eigenlijk niet maar voelt soms wel verdomd lekker :D
pi_110245816
'We 'haten' enkel een ex omdat we nog met een hart vol onbeantwoorde liefde blijven zitten. '
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_110247721
Ik haat hem niet, ik hoop dat hij op.zijn bek gaat, en goed ook.
pi_110248185
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:31 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ja, dat samendelen en doen mis ik ook hoor. Ik hoefde ook niet superveel verantwoording af te leggen aangezien ik de financien regelde :') (en ik daar te laks voor was, ik heb genoeg aan 1 moeder)
pi_110249450
Als jij de financien doet moet je dat wel goed doen vind ik.
pi_110249625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:11 schreef LaLouchi het volgende:
Als jij de financien doet moet je dat wel goed doen vind ik.
Ik bedoelde laks in verantwoording afleggen.

Meer van, niet bellen als ik later kom ;)

Financien heb ik altijd op orde, geen schulden of achterstallige dingen, buffertje opgebouwt etc ;)
  donderdag 12 april 2012 @ 21:16:10 #233
367311 sawadie
pi_110249802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:21 schreef QEX het volgende:
'We 'haten' enkel een ex omdat we nog met een hart vol onbeantwoorde liefde blijven zitten. '
Ik haat haar ook niet, vind alleen dat zij er zo bizar mee omgaat...Ze heeft heel lang (doet ze nog) een spelletje met me gespeeld, niet echt fijn...
pi_110250737
Ziet nou niemand dat het woord haten tussen aanhalingstekens staat...
  donderdag 12 april 2012 @ 21:28:21 #235
367311 sawadie
pi_110250774
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:27 schreef QEX het volgende:
Ziet nou niemand dat het woord haten tussen aanhalingstekens staat...
Jawel hoor O+

Maar moest toch ff reageren ;)
pi_110251487
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:13 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ik bedoelde laks in verantwoording afleggen.

Meer van, niet bellen als ik later kom ;)

Financien heb ik altijd op orde, geen schulden of achterstallige dingen, buffertje opgebouwt etc ;)
Oh zo, ok :)

@QEX, zag het wel maar wilde het toch even zeggen. Tuurlijk is er nog gevoel maar dat probeer ik heel diep weg te stoppen. Net als hem.
pi_110253924
nou... vooruit :-)
  vrijdag 13 april 2012 @ 00:13:20 #238
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110259113
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:09 schreef LaLouchi het volgende:
Mta the new dr phil :P
_O-
YouTube
pi_110261124
Mijn ex is nu jarig. Het is nu 1,5 week uit. Blijft gewoon een te gek wijf. Ik heb haar even gebeld net. vond ze leuk.

Al heb ik het weer wel eventjes lastig nu zo in mijn eentje.
.
pi_110262235
Voor de zoveelste keer een droom gehad die er voor zorgt dat ik in huilen uitbarst en eigenlijk niet meer in slaap wil vallen, maar ja wakker blijven veroorzaak piekeren over die droom.
pi_110263402
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 02:34 schreef QEX het volgende:
Voor de zoveelste keer een droom gehad die er voor zorgt dat ik in huilen uitbarst en eigenlijk niet meer in slaap wil vallen, maar ja wakker blijven veroorzaak piekeren over die droom.
Sterkte, dat is heel erg naar, ken het maar al te goed :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 07:58:23 #242
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_110263799
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 02:34 schreef QEX het volgende:
Dikke knuffff meis
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  vrijdag 13 april 2012 @ 07:58:42 #243
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_110263801
Vandaag beauty dagje dus heerlijk onder de pannen
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_110264313
Dat dromen is toch wel zo herkenbaar.....sjonge jonge. Kan ik dat niet gewoon uitschakele

@mickeys geniet er van!! Lekker hoor
pi_110264468
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 07:58 schreef Mickeys het volgende:
Geniet ervan!
pi_110265073
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 07:58 schreef Mickeys het volgende:
Geniet ervan :)!
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_110265600
Ik heb net even lopen zoeken op internet, maar ik kan er niks over vinden. Wat gebeurd er als je ontkent dat je verdrietig bent? Mijn ex doet tegenover iedeteen alsof hij blij is dat hij van me af is. Tegen mij zei hij echter zeichzelf elke avond in slaap te huilen... Is dat dan mij willen manupileren, aangezien hij zo gelukkig overkomt bij de rest? En met welk diel? Waarom zou hij me nu nog willen manupileren als dat zo is? En als dat niey zo is, waarom doet hij net of hij gelukkiger zo is..? Mochten jullie er wat over weten, hoor ik dat graag :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:07:52 #248
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_110266583
daar ben ik ook wel benieuwd naar LaLouchi, mijn ex doet/zei ongeveer hetzelfde
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_110267801
Hij probeert zich gewoon groot te houden. Kennelijk bang om zijn zwakte te tonen aan anderen.
pi_110268244
Bang om te laten zien dat het hem wel wat doet..? Waarom zou hij..:s
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:26:42 #251
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110272023
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:37 schreef LaLouchi het volgende:
Ik heb net even lopen zoeken op internet, maar ik kan er niks over vinden. Wat gebeurd er als je ontkent dat je verdrietig bent? Mijn ex doet tegenover iedeteen alsof hij blij is dat hij van me af is. Tegen mij zei hij echter zeichzelf elke avond in slaap te huilen... Is dat dan mij willen manupileren, aangezien hij zo gelukkig overkomt bij de rest? En met welk diel? Waarom zou hij me nu nog willen manupileren als dat zo is? En als dat niey zo is, waarom doet hij net of hij gelukkiger zo is..? Mochten jullie er wat over weten, hoor ik dat graag :)
Ontkenning van behoefte.

De mens heeft diverse afweerlagen.

Kindbewustzijn
Primaire afweer > overleven
Valse hoop > Als ik maar verander
Valse macht > Als de ander maar veranderd
Ontkenning van behoeften > het doet me niets, het maakt me niet uit, het raakt me niet, ik heb het niet nodig etc etc.

Gat van ontkenning naar KB is de grootste... in die val worden mensen ook gek en/of draaien ze door.

We weten toch allemaal, mensen die vooral verkondigen een fantastisch leven te hebben en hoe goed het wel niet met hun gaat... dat diezelfde mensen dood ongelukkig van binnen zijn.

http://www.aan-de-basis.n(...)weermechanismen.html

Daar staat ook een hoop in.
YouTube
pi_110272193
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:26 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Ontkenning van behoefte.

De mens heeft diverse afweerlagen.

Kindbewustzijn
Primaire afweer > overleven
Valse hoop > Als ik maar verander
Valse macht > Als de ander maar veranderd
Ontkenning van behoeften > het doet me niets, het maakt me niet uit, het raakt me niet, ik heb het niet nodig etc etc.

Gat van ontkenning naar KB is de grootste... in die val worden mensen ook gek en/of draaien ze door.

We weten toch allemaal, mensen die vooral verkondigen een fantastisch leven te hebben en hoe goed het wel niet met hun gaat... dat diezelfde mensen dood ongelukkig van binnen zijn.

http://www.aan-de-basis.n(...)weermechanismen.html

Daar staat ook een hoop in.
En wanneer ga je dan doorkrijgen dat je verkeerd bezig bent? Als je kan dealen met de pijn diet het doet...? Pff.. Hij is dood ongelukkig, mijn dochter ook, en met mij gaat het.iets beter. Heb ook wel vlagen van ongelukkig zijn, maar die laat ik ook toe.. Hoe dring je.tot.zo iemand door.. Moeilijk hoor..
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:32:28 #253
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110272248
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:31 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

En wanneer ga je dan doorkrijgen dat je verkeerd bezig bent? Als je kan dealen met de pijn diet het doet...? Pff.. Hij is dood ongelukkig, mijn dochter ook, en met mij gaat het.iets beter. Heb ook wel vlagen van ongelukkig zijn, maar die laat ik ook toe.. Hoe dring je.tot.zo iemand door.. Moeilijk hoor..
Daar moet jij niet mee bezig zijn.

Jij moet bezig met jezelf zijn... hoe het met jou gaat, hoe jij je voelt, en wat jij wil dat er gaat gebeuren in jou leven.

Niet bezig houden met de ander.... wat de ander doet heeft geen invloed op jou ik. Jou ik is er nog steeds ook als de ander niet meer bestaat. De Ik komt boven de ander.
YouTube
pi_110272455
Ik heb dus het gevoel dat ik niet verder kan nu, omdat het niet is afgesloten. En het is dus niet afgesloten imdat hij die kille houding aanneemt en zichzelf verdoofd.. En dit voelt mijn dochter, en daar word ze ongelukkig van. Ik krijg hem niet wakker geschud, ik hoop zo dat hij breekt, dat zou tenminste iets zijn. Niet voor mij, maar voor haar.
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:41:50 #255
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110272604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:38 schreef LaLouchi het volgende:
Ik heb dus het gevoel dat ik niet verder kan nu, omdat het niet is afgesloten. En het is dus niet afgesloten imdat hij die kille houding aanneemt en zichzelf verdoofd.. En dit voelt mijn dochter, en daar word ze ongelukkig van. Ik krijg hem niet wakker geschud, ik hoop zo dat hij breekt, dat zou tenminste iets zijn. Niet voor mij, maar voor haar.
"omdat hij die kille houding aanneemt en zichzelf verdoofd.."

"Ik krijg hem niet wakker geschud, ik hoop zo dat hij breekt, dat zou tenminste iets zijn. Niet voor mij, maar voor haar."

Ik ga heel flauw doen, maar het is hij, hij, hij, hij, hij,

Waar ben jij?

Dat HIJ die kille houding aanneemt, heeft geen invloed op jou IK. Je kan er chagrijnig door worden, of je onprettig voelen, maar dan is het zaak om niets te doen en te voelen... waarom gebeurd dit, waarom laat ik hem mijn gemoedstoestand bepalen, want ik kan immers zijn gemoedstoestand ook niet bepalen....

Dat je hoopt dat hij breekt... tja wat je de ander gunt, gun je jezelf ook... dat moet je helemaal niet willen. Als jij sterk bent, en je leven op de rit hebt, dan pas kan je nagaan of je hem wel of niet in je leven wil.

Als hij nu weer in je leven komt, dan gaat hetzelfde gebeuren zoals de situatie was (uit vertrouwen zal ik dat hier niet uitgebreid gaan posten maar je snapt me wel ;-))

Wat betreft het hard zijn naar je dochter, en geen ruimte laten e.d..... ja dat keur ik ook absoluut niet goed... maar dat is zijn leven zijn keus en zijn verantwoordelijkheid.... hij is en blijft haar vader en die kan je niet ontnemen.... er is vrij weinig wat je daar aan kan doen en ik begrijp dat die machteloosheid killing voor je is..... ik zal niet degene zijn die zegt dat je stappen moet ondernemen, dat is niet aan mij want ik ben geen maatschappelijk werker en ook geen psycholoog :P
YouTube
pi_110273856
Vanmorgen was ik bij de maatschappelijk werker en die zegt eigenlijk hetzelfde als jij mbt mijn dochter. Hij zegt jij hebt haar levensgeluk niet volledig in de hand, slechts voor 50%, en natuurlijk mag je je mening geven, maar hij heeft evenveel te zeggen, dus als die mening niet klopt dan moet je het hem. Zijn manier laten doen en de consequenties die zijn dan voor hem. Dat zal ze jou echt niet kwalijk geen nemen. En dat is natuurlijk ergens ook wel zo, maar het doet me zoveel zeer dat ik 'afstand' moet gaan nemen van een gedeelte opvoeding, namelijk zijn kant van de opvoeding. Ik raap telkens de brokstukken weer bij elkaar, en da doet me zeer. Maatschappelijk werker zei dat ze me daar later dankbaar voor zal zijn, zolang ik ze maar 'laat'.... Tja loslaten dus, moet een knop om. Mag het een keer aangeven en dan moet het aan hem zijn wat hij daarmee doet. Moet het niet naar mijn hand willen zetten.

Tja waar ik zelf ben.. Ik weet het niet.. Maak me altijd meer druk om andere mensen, zelf kom ik later wel denk ik altijd. Maar ik zie ook wel in dat het nu juist zaak is mijn leven zonder aan hem te denken op te bouwen. Niet meer denken wat zou hij hiervan vinden, wat doet hij, wat denkt hij, enz.
Maar dat ook daadwerkelijk doen als je zelf vind dat je er niet zo toe doet is moeilijk. Moet hem gaan draaien in mijhoofd naar wat wil ik, en als die vraag komt, wat wil ik, dan weet ik het niet.

Ik wil gelukkig zijn, maar ben ik dat met hem? Lang niet altijd, maar ook niet ongelukkig.. Voelde me vooral veilig bij hem denk ik. Moet ik dat willen? Ik hou van hem, maar hij heeft me pijn gedaan. Ik hem ook. Misschien is het inderdaad gewoon teveel geweest, maar ook daar moet ik nu niet aan denken. Ik moet de relatie loslaten, mijn leven opbouwen, alleen, en dan later terug kijken wat ik wil. Wat wij willen.

Moeilijk... Maar dit is wat moet gebeuren. Ik moet sterk worden, aan mezelf blijven werken, zelfvertrouwen kweken. Ik moet mezelf terug vinden...
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:14:59 #257
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110274098
"Ontkenning van behoeften (OvB)
Het kind zegt dat het helemaal niet erg is dat het niet krijgt wat het nodig heeft en zegt ook tegen zichzelf dat het niets nodig heeft.

Als volwassene leidt dit tot:
Wegredeneren van je eigen behoeften.
Wegstoppen van je gevoelens.
Verdoven van gevoelens, door roken, drinken, eten, te veel werken.
Uitstellen en vermijden.

Ons gedrag, ons handelen nu, zijn verbonden met ons verleden, met positieve, minder positieve en zelfs negatieve ervaringen. Die ervaringen zijn op hun beurt weer verbonden met allerlei zintuiglijke waarnemingen en gevoelens. Bij al ons denken en handelen borrelen ze onvermijdelijk weer op. Bewust, maar veel vaker onbewust. Wanneer er een bewuste of onbewuste verbinding is met een negatieve ervaring in het (verre) verleden, ervaren we dat ook in het nu als onaangenaam omdat onze afweermechanismen in werking treden."

bron:
http://www.psychoadvies.nl/werken-met-afweermechanismen.html
YouTube
pi_110274173
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
"Ontkenning van behoeften (OvB)
Het kind zegt dat het helemaal niet erg is dat het niet krijgt wat het nodig heeft en zegt ook tegen zichzelf dat het niets nodig heeft.

Als volwassene leidt dit tot:
Wegredeneren van je eigen behoeften.
Wegstoppen van je gevoelens.
Verdoven van gevoelens, door roken, drinken, eten, te veel werken.
Uitstellen en vermijden.

Ons gedrag, ons handelen nu, zijn verbonden met ons verleden, met positieve, minder positieve en zelfs negatieve ervaringen. Die ervaringen zijn op hun beurt weer verbonden met allerlei zintuiglijke waarnemingen en gevoelens. Bij al ons denken en handelen borrelen ze onvermijdelijk weer op. Bewust, maar veel vaker onbewust. Wanneer er een bewuste of onbewuste verbinding is met een negatieve ervaring in het (verre) verleden, ervaren we dat ook in het nu als onaangenaam omdat onze afweermechanismen in werking treden."

bron:
http://www.psychoadvies.nl/werken-met-afweermechanismen.html
Doe ik het zelf ook..? maar ik laat wel mijn gevoelens toe hoor, verdriet, boosheid etc.. Klopt dan toch niet helemaal? Ik negeer alleen wat ik eigenlijk zelf wil, welke kant ik op wil, laat een ander voorgaan en denk dan een keer aan wat ik wil..
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:23:15 #259
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110274404
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:09 schreef LaLouchi het volgende:
1. Vanmorgen was ik bij de maatschappelijk werker en die zegt eigenlijk hetzelfde als jij mbt mijn dochter. Hij zegt jij hebt haar levensgeluk niet volledig in de hand, slechts voor 50%, en natuurlijk mag je je mening geven, maar hij heeft evenveel te zeggen, dus als die mening niet klopt dan moet je het hem. Zijn manier laten doen en de consequenties die zijn dan voor hem. Dat zal ze jou echt niet kwalijk geen nemen. En dat is natuurlijk ergens ook wel zo, maar het doet me zoveel zeer dat ik 'afstand' moet gaan nemen van een gedeelte opvoeding, namelijk zijn kant van de opvoeding. Ik raap telkens de brokstukken weer bij elkaar, en da doet me zeer. Maatschappelijk werker zei dat ze me daar later dankbaar voor zal zijn, zolang ik ze maar 'laat'.... Tja loslaten dus, moet een knop om. Mag het een keer aangeven en dan moet het aan hem zijn wat hij daarmee doet. Moet het niet naar mijn hand willen zetten.

2. Tja waar ik zelf ben.. Ik weet het niet.. Maak me altijd meer druk om andere mensen, zelf kom ik later wel denk ik altijd. Maar ik zie ook wel in dat het nu juist zaak is mijn leven zonder aan hem te denken op te bouwen. Niet meer denken wat zou hij hiervan vinden, wat doet hij, wat denkt hij, enz.
Maar dat ook daadwerkelijk doen als je zelf vind dat je er niet zo toe doet is moeilijk. Moet hem gaan draaien in mijhoofd naar wat wil ik, en als die vraag komt, wat wil ik, dan weet ik het niet.

3. Ik wil gelukkig zijn, maar ben ik dat met hem? Lang niet altijd, maar ook niet ongelukkig.. Voelde me vooral veilig bij hem denk ik. Moet ik dat willen? Ik hou van hem, maar hij heeft me pijn gedaan. Ik hem ook. Misschien is het inderdaad gewoon teveel geweest, maar ook daar moet ik nu niet aan denken. Ik moet de relatie loslaten, mijn leven opbouwen, alleen, en dan later terug kijken wat ik wil. Wat wij willen.

Moeilijk... Maar dit is wat moet gebeuren. Ik moet sterk worden, aan mezelf blijven werken, zelfvertrouwen kweken. Ik moet mezelf terug vinden...
1.: Tja, valt me niets tegen dan dat we hetzelfde denken..... Als het te ver gaat, dan aan de rem trekken, anders laten.

2. natuurlijk is het moeilijk... eerst door de shit om beter te worden.... Je was aan hem gewend, en aan je leven gewend en dat bied nu weer nieuwe kansen en uitdagingen voor je nou het klaar is.... Wat betreft gedachten, dat heb ik je al verteld wat je moet doen... omdraaien die hap en weer focussen naar het nu... naar jou.

3. Of je wel of niet gelukkig met hem bent, is niet belangrijk... het is belangrijk of jij gelukkig met jezelf bent... en met je dochter bent.... wanneer je eigen leven precies gaat zoals je wil, en je van je eigen leven houd, dan pas heb je de ruimte om van een ander en zijn leven te houden.
YouTube
pi_110274490
Thnx dr. MTA :) u bent wijs ;)
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:26:19 #261
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110274550
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:16 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Doe ik het zelf ook..? maar ik laat wel mijn gevoelens toe hoor, verdriet, boosheid etc.. Klopt dan toch niet helemaal? Ik negeer alleen wat ik eigenlijk zelf wil, welke kant ik op wil, laat een ander voorgaan en denk dan een keer aan wat ik wil..
Geen idee, ik kan niet over jou oordelen.... Ik kan niet voor jou boksen.... ik kan niet voor jou grasmaaien... ik kan je helpen maar jij moet het doen :) Jij moet op die bank zitten en niets doen en voelen... hou ik mezelf voor de gek? voel ik dit echt? etc :P

"Ik negeer alleen wat ik eigenlijk zelf wil, welke kant ik op wil, laat een ander voorgaan en denk dan een keer aan wat ik wil.."

Daar dus mee stoppen, omdraaien en naar jezelf richten... wat wil ik? Wat vind ik belangrijk? Wat moet ik nu doen, om mij morgen beter te voelen? etc etc. Daarna pas de ander
YouTube
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:28:14 #262
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110274635
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:25 schreef LaLouchi het volgende:
Thnx dr. MTA :) u bent wijs ;)
_O_
YouTube
pi_110274775
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:26 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Geen idee, ik kan niet over jou oordelen.... Ik kan niet voor jou boksen.... ik kan niet voor jou grasmaaien... ik kan je helpen maar jij moet het doen :) Jij moet op die bank zitten en niets doen en voelen... hou ik mezelf voor de gek? voel ik dit echt? etc :P

"Ik negeer alleen wat ik eigenlijk zelf wil, welke kant ik op wil, laat een ander voorgaan en denk dan een keer aan wat ik wil.."

Daar dus mee stoppen, omdraaien en naar jezelf richten... wat wil ik? Wat vind ik belangrijk? Wat moet ik nu doen, om mij morgen beter te voelen? etc etc. Daarna pas de ander
Ja je hebt gelijk :)
Morgen ga ik naar een vriendin met de hondjes wandelen, en morgenavond ga ik uit met mijn zusje, dat wil ik, en dat maakt mij nu even gelukkig. Mijn eigen tijd indelen, en zelf weten wat ik ga doen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:35:36 #264
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110274934
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:31 schreef LaLouchi het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk :)
Morgen ga ik naar een vriendin met de hondjes wandelen, en morgenavond ga ik uit met mijn zusje, dat wil ik, en dat maakt mij nu even gelukkig. Mijn eigen tijd indelen, en zelf weten wat ik ga doen.
Kijk eens! Helemaal goed.

En als je morgen nou daar bent, en je voelt je even down... dan kan je het omdraaien door te zeggen (mickeys heeft zoiets ook tegen mij gezegd laatst) "Ik ben nu hier met mijn vriendin lekker met de hondjes aan het lopen" punt... meer niet.... dan blokkeer je de gedachte naar hem ;-)

Klinkt als een heel leuk weekend!

Kleine kanttekening... je weet niet of het je gelukkig maakt... je kan je ook super ongelukkig voelen terwijl je daar bent in de kroeg bijv.

Op z'n beloop laten, niet over nadenken, gewoon beleven.... en hoe je je morgen voelt onder de situatie, dat zie je morgen dan wel... niet alvast van te voren dingen invullen :p lekker laten gebeuren zoals het komt ;-)
YouTube
pi_110276653
Ik meld me ook maar even, het is al een tijd geleden half juli is het een jaar geleden dat ik mijn (ex) vriend betrapt heb na 3,5 jaar met zijn huisgenootje. Moet het gewoon even van me af schrijven.

de eerste maanden ben ik best wel kapot geweest heb me zo vies en gebruikt gevoel. De laatste 4 maanden ging het eigenlijk super goed, lekker met mijn eigen dingen bezig, beetje rond flirten moet zeggen dat de vrijheid heel lekker is.

Maar vorige week had ik even een terugval. Baal er ontzettend van omdat het zo lekker ging. Door gezeik thuis kwam alles weer naar boven, het was vorig weekend ook precies een jaar geleden dat ik aan hem heb gevraagd of hij haar leuk vond wat hij natuurlijk ontkende :') Was weer even janken maar vooral ook kwaad op mezelf omdat ik er mezelf ging vragen waar het mis was gegaan en wat er met de jongen is gebeurd die ik zo leuk vond.

Nu gaat het wel weer goed maar blijf me afvragen waarom ik toch weer alles ging ophalen. Het maakt uiteindelijk ook niet zo veel uit. Maar stiekem hoop ik dat er iets als Karma bestaat en of het nu morgen, over een maand of over 10 jaar gebeurd. Zou zo fijn zijn als hij ook een keer die klap krijgt.

Zo dat moest het even kwijt :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:40:26 #266
367311 sawadie
pi_110277529
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:18 schreef Ditty het volgende:
Ik meld me ook maar even, het is al een tijd geleden half juli is het een jaar geleden dat ik mijn (ex) vriend betrapt heb na 3,5 jaar met zijn huisgenootje. Moet het gewoon even van me af schrijven.

de eerste maanden ben ik best wel kapot geweest heb me zo vies en gebruikt gevoel. De laatste 4 maanden ging het eigenlijk super goed, lekker met mijn eigen dingen bezig, beetje rond flirten moet zeggen dat de vrijheid heel lekker is.

Maar vorige week had ik even een terugval. Baal er ontzettend van omdat het zo lekker ging. Door gezeik thuis kwam alles weer naar boven, het was vorig weekend ook precies een jaar geleden dat ik aan hem heb gevraagd of hij haar leuk vond wat hij natuurlijk ontkende :') Was weer even janken maar vooral ook kwaad op mezelf omdat ik er mezelf ging vragen waar het mis was gegaan en wat er met de jongen is gebeurd die ik zo leuk vond.

Nu gaat het wel weer goed maar blijf me afvragen waarom ik toch weer alles ging ophalen. Het maakt uiteindelijk ook niet zo veel uit. Maar stiekem hoop ik dat er iets als Karma bestaat en of het nu morgen, over een maand of over 10 jaar gebeurd. Zou zo fijn zijn als hij ook een keer die klap krijgt.

Zo dat moest het even kwijt :)
Karma bestaat, ik geloof er iig in! Ik ken je gevoel...Bij mij is het nu 3 maanden geleden. Eerst totaal van de wereld, toen ging het een tijdje erg goed en heb de laatste week weer een terugval, een beetje om dezelfde reden...Zij gaat lekker door met haar leventje, en dat doet mij gewooon heel veel pijn..
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:01:13 #267
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110278383
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:40 schreef sawadie het volgende:

[..]

Karma bestaat, ik geloof er iig in! Ik ken je gevoel...Bij mij is het nu 3 maanden geleden. Eerst totaal van de wereld, toen ging het een tijdje erg goed en heb de laatste week weer een terugval, een beetje om dezelfde reden...Zij gaat lekker door met haar leventje, en dat doet mij gewooon heel veel pijn..
En hoe voel je je NU?

;-)
YouTube
pi_110295880
'De regering biedt ‘een 2e huwelijksreis’ aan voor echtparen die dreigen te gaan scheiden. Ook worden huwelijksadviseurs betaald om echtparen te redden, melden Maleisische media.'
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:10:46 #269
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_110296547
Ik zit met een dilemma... Wat doe je met sieraden die je van je ex hebt gehad? Ik heb hier wel voor een paar honderd euro liggen. Ze liggen hier maar in een kastje te branden, ik wil ze eigenlijk kwijt. Weggeven of verkopen voelt niet goed. Heel dramatisch in de zee gooien a la Titanic?
My mama didn't raise no fool
pi_110297010
Ik zou ze mooi verkopen. Kun je jezelf verwennen van de centen.
pi_110297040
@la vita; waarom zou je ze niet gewoon houden? Stop ze even weg voor een maandje of zo en als je ze dan nog kwijt wil kun je er nog eens over na denken.
pi_110297085
nog even een tip voor de mensen onder ons die met een scheiding te maken hebben;

www.cambriana.nl
  zaterdag 14 april 2012 @ 00:25:42 #273
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_110302891
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:10 schreef La_Vita het volgende:
Ik zit met een dilemma... Wat doe je met sieraden die je van je ex hebt gehad? Ik heb hier wel voor een paar honderd euro liggen. Ze liggen hier maar in een kastje te branden, ik wil ze eigenlijk kwijt. Weggeven of verkopen voelt niet goed. Heel dramatisch in de zee gooien a la Titanic?
Merendeel bewaren voor later, misschien ben je dan blij dat je het niet weggedaan hebt of eventueel naar een goudsmid gaan die er misschien iets heel mooi nieuws van kan maken.

Mijn trouwring doe ik bijvoorbeeld niet weg, maar ik ga die door laten knippen en dan "gebroken/versprongen" weer aan elkaar laten maken. Symbolisch dus omdat de trouwerij ook heel symbolisch is geweest in Italie waar ik nog steeds met veel liefde naar terug kijk. (datum was: 20-09-2009)
pi_110304119
Ik zou het ook nog bewaren, straks gooi je het weg en heb je spijt!
pi_110304513
Vandaag is het 6 jaar geleden dat ik iets met mijn ex kreeg.. Helaas komt bijna ook het volgende jubileum en dat is dat ik erachter kwam dat ze vreemd ging.. Al was dat pas vorig jaar.. Dubbele gevoelens dus :P

Ach niet aan denken.
Al zal ik deze data nooit vergeten ben ik bang! Het zijn beide bijzondere dagen die ik ook om andere redenen niet snel zal vergeten.
pi_110304560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 01:07 schreef wc-eendjuh het volgende:
Mijn ring ligt ook ergens in een vijver. Spijt dat ik van er heb! Kreng koste heel wat duiten :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 14 april 2012 @ 08:37:04 #277
103012 Nies
Die hekse
pi_110306965
Ik heb mijn ex alles terug gegeven, tot aan het laatste potje parfum an toe.
Vond hij niet leuk....
Dat hij het nodig vond een ander achterin de auto te bewerken vond ik ook niet leuk.
Geen seconde spijt van overigens.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_110307322
Gisteren toen mijn ex mijn dochter kwam halen, heb ik eindelijk iets van emotie gezien. Hij kon zich mijn.zorgrn over mijn dochter voorstellen, en zei daar ook op in te gaan spelen. Verder had ik wat dingen via via gehoord, die.blijken dus niet waar of compleet uit hun porportie gerukt.

Ik heb hem gevraags hoe het kon dat ik voorheen alles voor hem was, en nu ineens niks meer. Hij zei dat ik dat nog steeds was. Ik heb gevraagd om een adempauze, nog niks officieel regelen, daar ging hij.over nadenken. Heb daarom.gevraagd omdat ik nu het ermee mee eens ben dat we uit elkaar zijn, maar nog steeds niet kan zeggen voor altijd.

Hij zegt niet anders tegen.mij als persoon aan te kijken, maar wel tegen ons huwelijk. Dat gevoel herken ik want dat voel ik ook. Maar ik weet ook hoe dat anders zou kunnen, of ik.die weg ook wil bewandelen weet ik niet.

Hij zegt nog steeds achter zijn besluitvte staan, vroeg me ben ik ooit weleens op een besluit terug gekomen. Na lang nadenken.kwam het antwoord, ja.1 keer en ook.die beslissing ging over mij..

Ik geloof in de liefde, en die is er nog..

Heb hem gezegd dat hij het los moet laten, en dat ik dat ook aan het doen ben. Dat we daarna om de tafel gaan zittrn, hoe en wat en waarom, als alles een plekje heeft gekregen. Ik vind dat belangrijk. Niet omdat ik terug wil naar het oude. Want ergens is het goed dat dit is gebeurd, henb geleerd dat ik hem niet persee nodig heb maar dat het een aanvulling kan zijn. Dat ik ook dingen zelf kan.

Het heeft nu gewoon tijd nodig om tr beseffen wat ik echt wil, en wat hij echt wil. Als dit de oplossing is heb ik daar vrede mee, willen we toch niet scheiden dan gaan we ervoor vechten.

Zo sta ik er nu in. geen ja of nee, enkel rust en er niet teveel bij stilstaan. Werken aan mezrlf. Dat voelt goed.
pi_110307427
Blah, na 1.5 maand contact te hebben gehad, noemt mijn ex me gisteren "veel te negatief"; ze voelt zich net een psycholoog als ze met me praat zegt ze. Ze zegt dat ze zo niet verder wil....

Even keihard in mijn gezicht dat niet goed in je vel zitten mensen wegjaagd. Hoe kan ik het zo ver laten komen... ik begrijp mezelf niet.
  zaterdag 14 april 2012 @ 10:28:31 #280
103012 Nies
Die hekse
pi_110308385
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 09:18 schreef Axel1988 het volgende:
Even keihard in mijn gezicht dat niet goed in je vel zitten mensen wegjaagd. Hoe kan ik het zo ver laten komen... ik begrijp mezelf niet.
Mensen die zich weg laten jagen doordat jij niet goed in je vel zit zijn het niet waard om over in te zitten.
Degenen die juist op zo'n moment je handje pakken om je er doorheen te trekken kun je je beter op focussen.
pi_110308404
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 10:28 schreef Nies het volgende:

[..]

Mensen die zich weg laten jagen doordat jij niet goed in je vel zit zijn het niet waard om over in te zitten.
Degenen die juist op zo'n moment je handje pakken om je er doorheen te trekken kun je je beter op focussen.
Die zijn er niet in mijn leven. Daarom klamp ik me ook zo wanhopig vast.
pi_110309224
@ mickey's; ga je de ring dan weer dragen, om een ketting of zo?

@ lalouchi; goed van je, dat gesprek. Hoop dat het wat opleverd, gevoelsmatig dan, welke kant het ook op gaat.
pi_110309410
Ja ben blij dat er nu enigszins een beetje iets bepraat is. Het duurde maar een kwartiertje, maar hij gaat iig nadenken over wat dingen en dat lijkt me wel zo verstandig.
Hoe is het met je QEX?
pi_110309565
niet zo goed als ik zou willen. Had een idee over een komende vakantie, die is eenbeetje de soep in gelopen.
Opnieuw veel te realistiche dromen. Mijn verjaardag is volgende maand, zie ik op tegen, net als koninginedag.
pi_110309739
Jammer.. Ik hoop zo dat het over een poosje wat beter met je Gaat. Die vakantie, kan je die niet op eigen houtje organiseren? Of zie je dat niet zitten?
pi_110309907
@lalouchi; was juist bezig die op eigen houtje te organiseren, maar komt voor 1 persoon zoveel duurder uit.
  zaterdag 14 april 2012 @ 11:52:00 #287
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_110309924
@QEX Ik denk gewoon als ring. Vrouwen kunnen altijd ringen dragen om wat voor reden dan ook.
pi_110310020
@mickeys, dat is waar, al is die van mij wel erg overduidelijk een trouwring dus die zou
ik stevig moeten laten verbouwen. Mis het gevoel van ring om mijn vinger nog steeds, al draag ik hem al 6 mnd niet meer. soort fantoomgemis.
  zaterdag 14 april 2012 @ 12:36:02 #289
103012 Nies
Die hekse
pi_110310861
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 10:29 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Die zijn er niet in mijn leven. Daarom klamp ik me ook zo wanhopig vast.
Je wanhopig vastklampen aan je ex-vriendin gaat je niets goeds brengen....
pi_110311149
Inderdaad. Dit is een uitgelezen kans om dingen eens anders aan te pakken.
  zaterdag 14 april 2012 @ 14:08:29 #291
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_110313299
Iedereen een fijn weekend toegewenst!

@LaLouchi,
Klinkt goed dat gesprek, hopelijk heb je nu ook voor jezelf wat meer rust :)
YouTube
  zaterdag 14 april 2012 @ 19:04:53 #292
367311 sawadie
pi_110321635
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:01 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

En hoe voel je je NU?

;-)
Redelijk. Ben er nog wel veel mee bezig, ook omdat ik haar vanavond zie...Maar ja, dat hoort er ook bij ;) Voor de rest probeer ik het af te sluiten. Ik heb alles geprobeerd, de rest ligt bij haar..
  zaterdag 14 april 2012 @ 22:20:53 #293
103012 Nies
Die hekse
pi_110330201
Ik mag schijnbaar heerlijk via facebook volgens hoe gelukkig ex en zijn 'nieuwe'-oude vriendinnetje zijn.
Hoe schattig....

Mag ik even kotsen?
pi_110333239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 01:07 schreef wc-eendjuh het volgende:
Je kunt het ook weggooien en dan kan het nog terugkomen... Ik had een knuffeltje dat ik van mijn ex had gekregen in de grijze kliko gedaan. Op een gegeven kwam mijn zus terug van de hond uitlaten, en zei ze dat precies dat knuffeltje buiten ergens in een vijver lag. Toen ben ik gaan kijken, en het was inderdaad dat knuffeltje. En ik weet zeker dat het hetzelfde knuffeltje is, omdat het een speciaal knuffeltje uit Zweden is. Echt heel erg raar. Vond het wel symbolisch zoals dat knuffeltje daar vies en met de rug naar boven in het water lag, klinkt misschien raar, maar toen dacht ik echt; dit is dus wat er van onze relatie is overgebleven. Verdriet en een vies knuffeltje in een vijver.
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_110333759
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:20 schreef Nies het volgende:
Ik mag schijnbaar heerlijk via facebook volgens hoe gelukkig ex en zijn 'nieuwe'-oude vriendinnetje zijn.
Hoe schattig....

Mag ik even kotsen?
Doe maar! Wel in een emmer. ;)

Maar hoezo kan jij dat allemaal zien dan? Laat ze maar lekker, hij is niet meer degene met wie jij een relatie had. Zo probeer ik ook maar steeds te denken bij mijn ex, hij heeft nu gewoon een ander leven met zijn nieuwe vriendin en is nu eigenlijk net als een vreemde voor me. Ik ga me ook niet rot voelen als ik een willekeurige foto zie van een ander stelletje. (tuurlijk vind ik het toch nog een beetje naar om iets van hem en zijn nieuwe vriendin te zien, maar die gedachte helpt me wel)
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_110334454
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 22:20 schreef Nies het volgende:
Hoe schattig....

Mag ik even kotsen?
Op Facebook heb je ook zo'n superhandige blokkeerknop.

Dat gezeur over Facebook steeds. Als je dat soort dingen niet wil zien moet je hem gewoon blokkeren of ontvrienden. Klaar. Als je iemand op FB blokkeert dan zie jij diegene niet en vice versa en je ziet elkaar ook niet meer via updates.
  zaterdag 14 april 2012 @ 23:58:02 #297
103012 Nies
Die hekse
pi_110334537
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:39 schreef Faerie het volgende:

[..]

Doe maar! Wel in een emmer. ;)

Maar hoezo kan jij dat allemaal zien dan? Laat ze maar lekker, hij is niet meer degene met wie jij een relatie had. Zo probeer ik ook maar steeds te denken bij mijn ex, hij heeft nu gewoon een ander leven met zijn nieuwe vriendin en is nu eigenlijk net als een vreemde voor me. Ik ga me ook niet rot voelen als ik een willekeurige foto zie van een ander stelletje. (tuurlijk vind ik het toch nog een beetje naar om iets van hem en zijn nieuwe vriendin te zien, maar die gedachte helpt me wel)
Die emmer haal ik bij tijd en wijle niet....
Dat ik het kan volgen..... via via..... vrienden van zijn kant heb ik er zelfs al volledig afgetiefd, schijnbaar was er een reunie van het een of ander, met prachtige foto's van de lovebirds na tien jaar weer hand in hand. :r
Degeen waarvan de foto was ook maar van facebook afgetieft, ik zit daar toch wel zo ontzettend niet op te wachten...
pi_110343017
Een dierbare is overleden van mijn ex, en nu dacht ik een paar dagen geleden, om een heel lief bericht terug te schijven, aangezien we dan op een positievere manier afsluiten met onze relatie dan met ruzie..

Maar toen kreeg ik weer een mail terug, die ik ook heb beantwoord en nu krijg ik er weer een...

Ze zei er wel bij:
Nogmaals bedankt voor de steun!
Als je het erg vind dat ik zo praat, dan zal ik het niet meer doen, maar ik vind het best fijn om het tegen iemand te zeggen.. aangezien mijn eigen ''vrienden'' me nieteens steunen, tja.. sommige mensen zijn gewoon zo hard, van ja.. het leven gaat door, blabla .. maar ik zag mijn oom elke dag, behalven maandag, want dan moest ik tenissen... maargoed!

''Aan iemand vertellen'' klinkt ook niet echt, dat ze het speciaal aan mij verteld, maar het kon net zo goed aan iemand anders geschreven zijn, geen idee of ik het nog wel moet beantwoorden..
Ik heb nog steeds gevoelens voor haar, en aan haar zinsopbouw is aan alles te lezen, dat ze me niet meer ziet als een ander iemand.. en die pijn wil ik juist niet meer
pi_110345275
Ze is lekker slachtoffertje aan het spelen en jij tuint er met open ogen in.
  zondag 15 april 2012 @ 13:02:07 #300
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_110346518
Net gesproken met D. ivm de aanstaande afwikkeling voor het scheidingsconvenant. Zowaar was het een redelijk goed gesprek. Reden waarom ik belde was wat minder maar goed... en ja, ik verlies mijn baan miv 1 juni dus best wel zuur. Is een leuke werkgever die veel voor mij heeft betekend en waar ik altijd met plezier naar toe heb gereden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')