Volgens mij is de Koran ook in vele talen vertaald.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:55 schreef Viajero het volgende:
Ik vraag me trouwens af in welke taal die Korans zijn. Is het niet zo dat de Koran alleen in het Arabisch gedrukt mag worden?
Ik vind het een tikje oneerlijk als bepaalde lieden - salafisten hier allerlei religieuze boeken mogen verspreiden, dat terwijl ze het in hun eigen land - SA als voorbeeld als bolwerk van de salafisten - pertinent verbieden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je doet er vrij moeilijk over en haalt er allerlei irrelevante dingen bij.
Die bijbels die je vaak in hotelkamers ziet storen me ook mateloos.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:10 schreef JamFlava het volgende:
Maar doen Christenen dit al niet heel erg lang.. mensen een bijbel opdringen.. erger nog, er komen mensen aan de deur om een geloof op te dringen.
Ik snap niet dat er hier zoveel aandacht wordt gegeven aan het uitdelen van deze boekjes. Niets mis mee.
Ik zou eerder voor religieuze vrijheid in andere landen pleiten. Daar bereik je meer mee dan hier allerlei zaken te gaan verbieden, niet?quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Kortom jij wilt dat we het land met de minste vrijheid vinden en ons dan ook daarnaar gedragen? Nee dank je, ik hou liever mijn vrijheid, ook als ze in andere landen minder vrijheid hebben.
Hoe wou je dat precies gaan regelen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zou eerder voor religieuze vrijheid in andere landen pleiten.
Nobel. Doe je best.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zou eerder voor religieuze vrijheid in andere landen pleiten. Daar bereik je meer mee dan hier allerlei zaken te gaan verbieden, niet?
Hoe harmonieus.quote:
Dan is het geen echte koran meer. Je mag hem namelijk helemaal niet vertalen. Bij vertalen gaat altijd inhoud verloren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij is de Koran ook in vele talen vertaald.
En waar ik moeite mee heb is het ons verlagen tot het niveau van dergelijke, vrij barbaarse, staten. daarom heb ik ook moeite met kledingwetten als een burkaverbod. Onze westerse samenleving moet daarboven staan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik vind het een tikje oneerlijk als bepaalde lieden - salafisten hier allerlei religieuze boeken mogen verspreiden, dat terwijl ze het in hun eigen land - SA als voorbeeld als bolwerk van de salafisten - pertinent verbieden.
Maar vergeef mij, ik ben enkel een persoon die voor de rechvaardigheid, tolerantie en de harmonie op aarde opkomt
Jij bent alleen maar stiekemer. Jouw salafistische gedachtengoed is intrensiek haatdragend en agressief en heeft heel veel bloed aan de handen. Je doet alleen achterbaks omdat het je een ban op kan leveren en je je niet in de kijker wilt spelen van de aivd.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vooralsnog ben je agressiever dan ik. Voor wie moet men hier nou bang zijn?² je je
Met onze economische macht - grootste economische blok ter wereld - kunnen we wel wat voor elkaar krijgen me dunkt. Tevens zou het inwoners oorspronkelijk uit die landen sieren - waar zij hier alle religieuze vrijheid krijgen - hun gewicht zouden gebruiken om diezelfde vrijheid in hun thuislanden te introduceren. Net zoals men economisch als tussenschakel is - een brug tussen het EU-land en de groeiende economieeen in de thuislanden - kan men qua religieuze vrijheid als tussenschakel fungeren.quote:
Jezus, de laatste die iemand hier iets moet verwijten in die zin ben jij mannetjequote:Op dinsdag 10 april 2012 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij bent alleen maar stiekemer. Jouw salafistische gedachtengoed is intrensiek haatdragend en agressief en heeft heel veel bloed aan de handen. Je doet alleen achterbaks omdat het je een ban op kan leveren en je je niet in de kijker wilt spelen van de aivd.
Ik zou eerder voor religieuze vrijheid in andere landen pleiten. Daar bereik je meer mee dan hier allerlei zaken te gaan verbieden, niet?quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
En waar ik moeite mee heb is het ons verlagen tot het niveau van dergelijke, vrij barbaarse, staten. daarom heb ik ook moeite met kledingwetten als een burkaverbod. Onze westerse samenleving moet daarboven staan.
Pardon?quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je doet alleen achterbaks omdat het je een ban op kan leveren en je je niet in de kijker wilt spelen van de aivd.
Joh die man snapt er geen reet van, stroomt zelf over van de haat in werkelijk elk onderwerp en gaat dat dan anderen verwijten....hypocrieeeetquote:
Alle bezoekers van de as soenah worden in de gaten gehouden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:09 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Jezus, de laatste die iemand hier iets moet verwijten in die zin ben jij mannetje![]()
Prima hoor dat jij je denkbeelden hebt, ook al zijn ze naar mijn idee gestoord, maar ook een salafist mag dat hebben, wat jij daar ook met je hypocriete gezeik van vind
Ten eerste juig ik dit niet toe, ten tweede praat ik dat niet goed, ten derde bewijs je nu voor de 100ste keer dat je gewoon niet eens je eigen taal kan lezen....quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alle bezoekers, van de as soenah worden in de gaten gehouden.
En begin nou niet over hypocriet. Jij juicht dit toe terwijl je het slopen van bijbel uitreikers in Iran of SA wel prima vind...
Dus je praat het wel degelijk goed.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:16 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Ten eerste juig ik dit niet toe, ten tweede praat ik dat niet goed, ten derde bewijs je nu voor de 100ste keer dat je gewoon niet eens je eigen taal kan lezen....
en dan nog wat, meneer hofstadgroep, weetje wel waar de desbetreffende groep hun wapens kreeg? Juist, via een contactpersoon bij die tering AIVD van je, maar nee dat snap jij allemaal niet, dom schaap
Kun jij ook posten zonder in schelden te vervallen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:16 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Ten eerste juig ik dit niet toe, ten tweede praat ik dat niet goed, ten derde bewijs je nu voor de 100ste keer dat je gewoon niet eens je eigen taal kan lezen....
en dan nog wat, meneer hofstadgroep, weetje wel waar de desbetreffende groep hun wapens kreeg? Juist, via een contactpersoon bij die tering AIVD van je, maar nee dat snap jij allemaal niet, dom schaap
Niet als het over zijn geloof gaat blijkbaar. Mutant01 kloon misschien?quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kun jij ook posten zonder in schelden te vervallen?
Schaap is een dier, geen scheldwoord, maar ok "mevrouw"quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kun jij ook posten zonder in schelden te vervallen?
Dan zullen ze het druk hebben. Want van heinde en verre komen ze daar naar toe. Zelfs jij bent er geweest.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alle bezoekers van de as soenah worden in de gaten gehouden.
...ik stel in meerdere posts heel duidelijk dat ik niet religieus ben, dan kunnen jullie dat wel ontkennen, ik weet gewoon beter....maar dat verwijt zegt genoeg over jullie ziekelijke haat naar deze mensenquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet als het over zijn geloof gaat blijkbaar. Mutant01 kloon misschien?
Ik zal een keer iets over geiten zeggen, kijken of je dan hetzelfde vindt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:18 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Schaap is een dier, geen scheldwoord, maar ok "mevrouw"
Prima opgelost.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:18 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Schaap is een dier, geen scheldwoord, maar ok "mevrouw"
Als ze wapens blijken te geven aan "terroristen", dan kan ik me de woede wel degelijk voorstellen.quote:
Maar waar gaat het nu over?quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ze wapens blijken te geven aan "terroristen", dan kan ik me de woede wel degelijk voorstellen.
Ik zelf ben echter niet zo van de scheldwoorden e.d.²
quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik zal een keer iets over geiten zeggen, kijken of je dan hetzelfde vindt.
Zoek het maar op, het is gewoon bewezenquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als ze wapens blijken te geven aan "terroristen", dan kan ik me de woede wel degelijk voorstellen.
Ik zelf ben echter niet zo van de scheldwoorden e.d.²
Dat is trouwens wel het beste punt in deze hele discussiequote:Op dinsdag 10 april 2012 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waar gaat het nu over?
Ik dacht dat we het over salafisten hadden die hun Koran gratis verstrekken.
Dan vraag ik me af, hoe kunnen westerse mensen die lezen? Aangezien ik hier geleerd heb dat er niet vertaald mag worden, dat dan de boodschap niet zuiver meer is.
Klopt, daarom heb ik ook geen moeite met die verspreiding van korans. Dat moet kunnen in een modern, tolerant landquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zou eerder voor religieuze vrijheid in andere landen pleiten. Daar bereik je meer mee dan hier allerlei zaken te gaan verbieden, niet?
Maar in een modern, tolerant land moet je ook vanalles kunnen doen. Als ik folders krijg mag ik ze ook verbranden, niemand zal rellen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt, daarom heb ik ook geen moeite met die verspreiding van korans. Dat moet kunnen in een modern, tolerant land.
Als je dat wilt doen moet je het vooral niet laten. Zou niet weten waarom je dat zou willen doen maar dat is jouw overweging.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar in een modern, tolerant land moet je ook vanalles kunnen doen. Als ik folders krijg mag ik ze ook verbranden, niemand zal rellen.
Ik wil het ook niet doen, maar ze moeten niet zeiken als mensen gaan provoceren dmv verbranden of verscheuren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je dat wilt doen moet je het vooral niet laten. Zou niet weten waarom je dat zou willen doen maar dat is jouw overweging.
Wauw, dat jij bent aangenomen voor de eindredactie is onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Misschien worden die boekies wel, heel hip, gedrukt op kringlooppapier!
Alhoewel, het zijn ...we mogen al blij zijn dat er geen stenen tafels zijn toegepast.
Vooral als het gedaan wordt door debielen die oproepen tot geweld jegens andersgelovigen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt, daarom heb ik ook geen moeite met die verspreiding van korans. Dat moet kunnen in een modern, tolerant land.
zeik niet man. je praat poep.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vooral als het gedaan wordt door debielen die oproepen tot geweld jegens andersgelovigen.
Welke groepering hier in het Westen heeft opgeroepen tot geweld tegen andersgelovigen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vooral als het gedaan wordt door debielen die oproepen tot geweld jegens andersgelovigen.
Als mensen op straat een voor anderen heilig boek (en van welke geloofsovertuiging dat is maakt daarin niks uit) in de fik gaan steken zal men daar niet blij mee zijn. Lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik wil het ook niet doen, maar ze moeten niet zeiken als mensen gaan provoceren dmv verbranden of verscheuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |