quote:Een salafistische groepering wil 25 miljoen gratis korans uitdelen in Duitsland. Tijdens de paasdagen is in 35 steden een begin gemaakt met de verspreiding van 300.000 exemplaren.
Dit heeft Bild, de grootste Duitse krant, maandag gemeld. De binnenlandse veiligheidsdienst maakt zich zorgen. "Doel is om de mensen niet alleen over te halen naar de islam, maar naar het salafisme", aldus een zegsvrouw. Het salafisme is een fundamentalistische stroming binnen de islam.
Tegen de iniatiefnemer van de actie, Ibrahim Abou Nagie, begon het Openbaar Ministerie vorig jaar een onderzoek omdat hij op internet had opgeroepen tot geweld tegen mensen van een ander geloof.
Gratis boeken uitdelen is altijd goed. Maar als bijvoorbeeld het leger van de Heer bijbels uit gaat delen om zo hun theologie te verspreiden dan zal de katholieke medechristen daar waarschijnlijk iets minder enthousiast over zijn.quote:Ik snap niet dat er hier zoveel aandacht wordt gegeven aan het uitdelen van deze boekjes. Niets mis mee.
Het gaat hierom:quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:10 schreef JamFlava het volgende:
Maar doen Christenen dit al niet heel erg lang.. mensen een bijbel opdringen.. erger nog, er komen mensen aan de deur om een geloof op te dringen.
Ik snap niet dat er hier zoveel aandacht wordt gegeven aan het uitdelen van deze boekjes. Niets mis mee.
Extremisme is sowieso een enorm risico voor de staatsveiligheid gebleken afgelopen decenia.quote:Doel is om de mensen niet alleen over te halen naar de islam, maar naar het salafisme", aldus een zegsvrouw. Het salafisme is een fundamentalistische stroming binnen de islam.
Ga het vooral met al je dappere vriendjes op deze site proberen....als je ballen hebtquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:24 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wat zou er gebeuren als je bijbels uit gaat delen bij het Centraal Station in Teheran?
Idd, we hebben eeuwen met de bijbel lopen zwaaien, nu doen Salafisten het.. zie het punt niet ..quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:10 schreef JamFlava het volgende:
Maar doen Christenen dit al niet heel erg lang.. mensen een bijbel opdringen.. erger nog, er komen mensen aan de deur om een geloof op te dringen.
Ik snap niet dat er hier zoveel aandacht wordt gegeven aan het uitdelen van deze boekjes. Niets mis mee.
Ballen hebben er niets mee te maken, zoiets doe je alleen als je levensmoe bent.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:27 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Ga het vooral met al je dappere vriendjes op deze site proberen....als je ballen hebt
Dan vermoord het regime je ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:24 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wat zou er gebeuren als je bijbels uit gaat delen bij het Centraal Station in Teheran?
Ja, heb jij eeuwen met de bijbel lopen zwaaien..quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:30 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Idd, we hebben eeuwen met de bijbel lopen zwaaien, nu doen Salafisten het.. zie het punt niet ..
Lekker dom, in de trant van 'eeuwenlang scheten mensen op straat en stond de riolering open, dus waarom nu niet?'. Hunnie fietsten door rood, dus waarom mogen hullie het niet? Domkop.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:30 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Idd, we hebben eeuwen met de bijbel lopen zwaaien, nu doen Salafisten het.. zie het punt niet ..
Daar hebben we onze huissalafist weerquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:27 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Ga het vooral met al je dappere vriendjes op deze site proberen....als je ballen hebt
Als je een heilig boek weggooid ben je een target denk ik.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:44 schreef bijdehand het volgende:
Ik zou dat boekje weigeren. Als ze aandringen: weggooien.
Daarom zou ik eerst netjes weigeren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Als je een heilig boek weggooid ben je een target denk ik.
Probeer het eens en laat het ons dan weten incl. pics. graag.quote:Op dinsdag 10 april 2012 00:24 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
dan haal je de volgende dag nietquote:Op dinsdag 10 april 2012 00:24 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
een of andere haatbaard die dat wel doktquote:Op dinsdag 10 april 2012 01:40 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij vooral interesseert, is waar de man het geld vandaan heeft gehaald om maar liefst 300.000 boeken te drukken. Dat is me nogal een kostenpost...
Saudische sponsor.quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:40 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij vooral interesseert, is waar de man het geld vandaan heeft gehaald om maar liefst 300.000 boeken te drukken. Dat is me nogal een kostenpost...
Hoog tijd dat we niet meer afhankelijk van olie worden, zodat dat haatbaardenland weer straatarm wordt. Zoals het hoort...quote:
Zoveel kost zoiets niet (ja een hoop geld maar voor een club die een geloof wil verspreiden heb je dat zo bij elkaar onder gelovigen).quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:40 schreef Elfletterig het volgende:
Nou nou, denk eens aan de ontbossingquote:Op dinsdag 10 april 2012 09:55 schreef Ferdo het volgende:
Ach, leuk voor de oud-papier-industrie, verder niet echt interessant.
Misschien worden die boekies wel, heel hip, gedrukt op kringlooppapier!quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nou, denk eens aan de ontbossing
Hij gaat blauwe Korans uitdelen en rode Korans verkopen de opbrengst van de rode korans moet de kosten van de gratis blauwe korans compenserenquote:Op dinsdag 10 april 2012 01:40 schreef Elfletterig het volgende:
en hoe worden die verspreid?quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Overigens worden in Nederland al vele jaren tienduizenden gratis bijbels verspreid. Darmee vergeleken valt dit nog wel een beetje mee in verhouding.
Bijvoorbeeld via hotels en gevangenissen. En google maar eens op 'gratis bijbel' je hebt zo een serie sites waar je gratis of tegen de verzendingskosten een bijbel aan kan vragen. Men heeft de evangelisatie nog lang niet opgegevenquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en hoe worden die verspreid?
Ik heb er geen maar wel een Koran![]()
Dus bijbels die in het nachtkastje van je hotelkamer liggen. Ligt daar nog geen Koran?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld via hotels en gevangenissen. En google maar eens op 'gratis bijbel' je hebt zo een serie sites waar je gratis of tegen de verzendingskosten een bijbel aan kan vragen. Men heeft de evangelisatie nog lang niet opgegeven
Het lijkt me juist redelijk vergelijkbaar. Ter bekering van de mensheid worden religieuze geschriften verspreid. Of dat een salafistische club is die miljoenen korans wil verspreiden of een evangelische club die miljoenen bijbels wil verspreiden maakt toch niet uit?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus bijbels die in het nachtkastje van je hotelkamer liggen. Ligt daar nog geen Koran?
Maar dit is toch ook niet een klein beetje vergelijkbaar, behalve dat het beide religieuze boeken zijn
Natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het lijkt me juist redelijk vergelijkbaar. Ter bekering van de mensheid worden religieuze geschriften verspreid. Of dat een salafistische club is die miljoenen korans wil verspreiden of een evangelische club die miljoenen bijbels wil verspreiden maakt toch niet uit?
En toch doet men het. En ook in China worden tientallen miljoenen bijbels verspreid hoewel de machthebbers dat ongewenst vinden. Bij het verspreiden van de religie is heel wat geoorloofd in de ogen van degenen die dat doenquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:10 schreef erik666 het volgende:
Nee maakt niet uit met dit verschil dat christelijke mensen niet de bijbel mogen verspreiden in landen zoals Iran, SA, .
Daar staat zo'n beetje de doodstraf op.
Er worden jaarlijks 300-500 miljoen bijbels verspreid, een aanzienlijk deel daarvan gratis. Dat gaat niet alleen via nachtkastjesquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Salafistisme is een fundamentalistische stroming die soms haaks staat op onze gebruiken, normen en waarden.
En natuurlijk de distributie. Ik vind nachtkastjes in hotelkamers of op scholen neerleggen onvergelijkbaar met het uitdelen van korans op het marktplein (en ik hoop dat ze het op deze manier doen ipv in de brievenbus of wat dan ook)
Whut? Nog nooit 1 gekregen en heb ook op een dergelijke school gezeten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:01 schreef Ferdo het volgende:
Kinderen van groep 8 van (protestants-)christelijke basisscholen krijgen ze vaak ook mee als afscheidscadeau.
Mij hebben ze er zowel aan het einde van de basisschool als aan het einde van de middelbare school een aangesmeerd. En dat waren echt geen scholen die streng in de leer zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Whut? Nog nooit 1 gekregen en heb ook op een dergelijke school gezeten.
Ik heb op een gereformeerde school gezeten, en nee, geen bijbel meegekregen. Niemand van die school dusquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mij hebben ze er zowel aan het einde van de basisschool als aan het einde van de middelbare school een aangesmeerd. En dat waren echt geen scholen die streng in de leer zijn.
het is volgens mij wel redelijk gebruikelijk.
Dat komt omdat je rare vergelijkingen maakt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er worden jaarlijks 300-500 miljoen bijbels verspreid, een aanzienlijk deel daarvan gratis. Dat gaat niet alleen via nachtkastjes. Nooit op straat aangesproken over god of iemand aan de deur gehad?
De stromingen die op die manier willen evangeliseren hangen denkbeelden aan die ook nogal haaks staan op onze gebruiken (bijvoorbeeld de gedachte dat homoseksualiteit te genezen is).
Ik zie de grote verschillen dus niet zo.
Honderden miljoenen op diverse manieren (afhankelijk van doel, land, kerkgenootschap etc).quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat komt omdat je rare vergelijkingen maakt.
Hoeveel bijbels gratis uitgedeeld en op welke wijzen zijn deze uitgedeeld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |