abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110120139
Zie het zo voor me: Jorg-Hans komt uit het station, koopt een braadworst en krijgt dan een blauw boekie in z'n hand gedrukt. Staan rare tekens in, hij veegt er vervolgens zijn worstenvingers mee af en gooit het boek achteloos weg. Achmed ziet dat en snijd zijn kop eraf. Een internationale crisis is geboren. :')

Salafisten delen 25 miljoen gratis korans uit

quote:
Een salafistische groepering wil 25 miljoen gratis korans uitdelen in Duitsland. Tijdens de paasdagen is in 35 steden een begin gemaakt met de verspreiding van 300.000 exemplaren.

Dit heeft Bild, de grootste Duitse krant, maandag gemeld. De binnenlandse veiligheidsdienst maakt zich zorgen. "Doel is om de mensen niet alleen over te halen naar de islam, maar naar het salafisme", aldus een zegsvrouw. Het salafisme is een fundamentalistische stroming binnen de islam.

Tegen de iniatiefnemer van de actie, Ibrahim Abou Nagie, begon het Openbaar Ministerie vorig jaar een onderzoek omdat hij op internet had opgeroepen tot geweld tegen mensen van een ander geloof.
  dinsdag 10 april 2012 @ 00:10:53 #2
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_110120436
Maar doen Christenen dit al niet heel erg lang.. mensen een bijbel opdringen.. erger nog, er komen mensen aan de deur om een geloof op te dringen.

Ik snap niet dat er hier zoveel aandacht wordt gegeven aan het uitdelen van deze boekjes. Niets mis mee.
pi_110120539
Ach Salafisten, hoe meer die hun theologie verspreiden hoe minder aanhang ze zullen hebben.

quote:
Ik snap niet dat er hier zoveel aandacht wordt gegeven aan het uitdelen van deze boekjes. Niets mis mee.
Gratis boeken uitdelen is altijd goed. Maar als bijvoorbeeld het leger van de Heer bijbels uit gaat delen om zo hun theologie te verspreiden dan zal de katholieke medechristen daar waarschijnlijk iets minder enthousiast over zijn.
pi_110120576
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:10 schreef JamFlava het volgende:
Maar doen Christenen dit al niet heel erg lang.. mensen een bijbel opdringen.. erger nog, er komen mensen aan de deur om een geloof op te dringen.

Het gaat hierom:

quote:
Doel is om de mensen niet alleen over te halen naar de islam, maar naar het salafisme", aldus een zegsvrouw. Het salafisme is een fundamentalistische stroming binnen de islam.
Extremisme is sowieso een enorm risico voor de staatsveiligheid gebleken afgelopen decenia.
pi_110120978
Wat zou er gebeuren als je bijbels uit gaat delen bij het Centraal Station in Teheran? :o
pi_110121088
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:24 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wat zou er gebeuren als je bijbels uit gaat delen bij het Centraal Station in Teheran? :o
Ga het vooral met al je dappere vriendjes op deze site proberen....als je ballen hebt ;)
pi_110121200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:10 schreef JamFlava het volgende:

Idd, we hebben eeuwen met de bijbel lopen zwaaien, nu doen Salafisten het.. zie het punt niet .. :)
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_110121234
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:27 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Ga het vooral met al je dappere vriendjes op deze site proberen....als je ballen hebt ;)
Ballen hebben er niets mee te maken, zoiets doe je alleen als je levensmoe bent.
pi_110121235
quote:
Dan vermoord het regime je ongetwijfeld.
pi_110121258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:30 schreef AndreaW het volgende:

[..]

Idd, we hebben eeuwen met de bijbel lopen zwaaien, nu doen Salafisten het.. zie het punt niet .. :)
Ja, heb jij eeuwen met de bijbel lopen zwaaien..
pi_110121582
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:30 schreef AndreaW het volgende:

[..]

Lekker dom, in de trant van 'eeuwenlang scheten mensen op straat en stond de riolering open, dus waarom nu niet?'. Hunnie fietsten door rood, dus waarom mogen hullie het niet? Domkop. :') :') :')
pi_110121646
Ik zou dat boekje weigeren. Als ze aandringen: weggooien.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 10 april 2012 @ 00:46:09 #13
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_110121688
Extremisten zijn dan ook de enigen die zoveel geld uitgeven aan boekjes om mensen over te halen.

Denk niet dat veel mensen het interessant vinden.
pi_110121769
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:27 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Daar hebben we onze huissalafist weer :')
pi_110121912
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:44 schreef bijdehand het volgende:
Ik zou dat boekje weigeren. Als ze aandringen: weggooien.
Als je een heilig boek weggooid ben je een target denk ik.
pi_110121943
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Als je een heilig boek weggooid ben je een target denk ik.
Daarom zou ik eerst netjes weigeren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_110122134
gratis plee papier nooit weg in tijden van crisis ^O^ dus goed gebaar :)
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_110122212
quote:
Probeer het eens en laat het ons dan weten incl. pics. graag.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_110122288
quote:
dan haal je de volgende dag niet :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 10 april 2012 @ 01:25:33 #20
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110122814
Alle reli's terug naar het PBC! :(
pi_110123180
Wat mij vooral interesseert, is waar de man het geld vandaan heeft gehaald om maar liefst 300.000 boeken te drukken. Dat is me nogal een kostenpost...
pi_110123201
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 01:40 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij vooral interesseert, is waar de man het geld vandaan heeft gehaald om maar liefst 300.000 boeken te drukken. Dat is me nogal een kostenpost...
een of andere haatbaard die dat wel dokt :{
pi_110123473
quote:
Saudische sponsor.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_110124556
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 02:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Saudische sponsor.
Hoog tijd dat we niet meer afhankelijk van olie worden, zodat dat haatbaardenland weer straatarm wordt. Zoals het hoort...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 10 april 2012 @ 07:57:44 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_110124989
Doet me denken aan die folderverspreiders op een station, liggen er dadelijk op 10 meter afstand van die salafisten allemaal Korans op de grond.

Zal me een moordpartij worden zeg. :{w
Graag op anoniem
pi_110124996
quote:
Zoveel kost zoiets niet (ja een hoop geld maar voor een club die een geloof wil verspreiden heb je dat zo bij elkaar onder gelovigen).
Overigens worden in Nederland al vele jaren tienduizenden gratis bijbels verspreid. Darmee vergeleken valt dit nog wel een beetje mee in verhouding.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_110125922
Ja in Teheran en dan tijdens de ramadan, zoals hier tijdens pasen.
pi_110126743
Ach, leuk voor de oud-papier-industrie, verder niet echt interessant.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110127700
ze konden beter digitale versie uitdelen
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 12:26:58 #30
249559 crew  Lavenderr
pi_110131499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:55 schreef Ferdo het volgende:
Ach, leuk voor de oud-papier-industrie, verder niet echt interessant.
Nou nou, denk eens aan de ontbossing :o
pi_110131784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou nou, denk eens aan de ontbossing :o
Misschien worden die boekies wel, heel hip, gedrukt op kringlooppapier! :7

Alhoewel, het zijn ...we mogen al blij zijn dat er geen stenen tafels zijn toegepast. :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Voorschrift op 10-04-2012 19:32:54 ]
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110131955
quote:
Hij gaat blauwe Korans uitdelen en rode Korans verkopen de opbrengst van de rode korans moet de kosten van de gratis blauwe korans compenseren
pi_110132037
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 07:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Overigens worden in Nederland al vele jaren tienduizenden gratis bijbels verspreid. Darmee vergeleken valt dit nog wel een beetje mee in verhouding.
en hoe worden die verspreid?
Ik heb er geen maar wel een Koran :Y)
pi_110132241
Die 300.000 is het begin ze willen 25 miljoen gaan uitdelen.
pi_110132633
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

en hoe worden die verspreid?
Ik heb er geen maar wel een Koran :Y)
Bijvoorbeeld via hotels en gevangenissen. En google maar eens op 'gratis bijbel' je hebt zo een serie sites waar je gratis of tegen de verzendingskosten een bijbel aan kan vragen. Men heeft de evangelisatie nog lang niet opgegeven :)
pi_110132718
Kinderen van groep 8 van (protestants-)christelijke basisscholen krijgen ze vaak ook mee als afscheidscadeau.
pi_110132823
Bericht van een aantal jaar terug

http://www.refdag.nl/kerk(...)_wereldwijd_1_223332

Bijna 400 miljoen verspreide bijbels in 2007 en een flink deel daarvan gratis.
Als je dat zo leest worden elk decennium enkele miljarden bijbels verspreid over de wereld, genoeg om elke aardbewoner er van 1 te voorzien.
pi_110132832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld via hotels en gevangenissen. En google maar eens op 'gratis bijbel' je hebt zo een serie sites waar je gratis of tegen de verzendingskosten een bijbel aan kan vragen. Men heeft de evangelisatie nog lang niet opgegeven :)
Dus bijbels die in het nachtkastje van je hotelkamer liggen. Ligt daar nog geen Koran?

Maar dit is toch ook niet een klein beetje vergelijkbaar, behalve dat het beide religieuze boeken zijn
pi_110132904
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus bijbels die in het nachtkastje van je hotelkamer liggen. Ligt daar nog geen Koran?

Maar dit is toch ook niet een klein beetje vergelijkbaar, behalve dat het beide religieuze boeken zijn
Het lijkt me juist redelijk vergelijkbaar. Ter bekering van de mensheid worden religieuze geschriften verspreid. Of dat een salafistische club is die miljoenen korans wil verspreiden of een evangelische club die miljoenen bijbels wil verspreiden maakt toch niet uit?
pi_110133014
Nee maakt niet uit met dit verschil dat christelijke mensen niet de bijbel mogen verspreiden in landen zoals Iran, SA, .
Daar staat zo'n beetje de doodstraf op.
pi_110133092
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het lijkt me juist redelijk vergelijkbaar. Ter bekering van de mensheid worden religieuze geschriften verspreid. Of dat een salafistische club is die miljoenen korans wil verspreiden of een evangelische club die miljoenen bijbels wil verspreiden maakt toch niet uit?
Natuurlijk wel.
Salafistisme is een fundamentalistische stroming die soms haaks staat op onze gebruiken, normen en waarden.
En natuurlijk de distributie. Ik vind nachtkastjes in hotelkamers of op scholen neerleggen onvergelijkbaar met het uitdelen van korans op het marktplein (en ik hoop dat ze het op deze manier doen ipv in de brievenbus of wat dan ook)
pi_110133116
Het is zelfs verboden om een bijbel in je bezit te hebben in SA.
pi_110133139
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:10 schreef erik666 het volgende:
Nee maakt niet uit met dit verschil dat christelijke mensen niet de bijbel mogen verspreiden in landen zoals Iran, SA, .
Daar staat zo'n beetje de doodstraf op.
En toch doet men het. En ook in China worden tientallen miljoenen bijbels verspreid hoewel de machthebbers dat ongewenst vinden. Bij het verspreiden van de religie is heel wat geoorloofd in de ogen van degenen die dat doen ;)
pi_110133220
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.
Salafistisme is een fundamentalistische stroming die soms haaks staat op onze gebruiken, normen en waarden.
En natuurlijk de distributie. Ik vind nachtkastjes in hotelkamers of op scholen neerleggen onvergelijkbaar met het uitdelen van korans op het marktplein (en ik hoop dat ze het op deze manier doen ipv in de brievenbus of wat dan ook)
Er worden jaarlijks 300-500 miljoen bijbels verspreid, een aanzienlijk deel daarvan gratis. Dat gaat niet alleen via nachtkastjes ;). Nooit op straat aangesproken over god of iemand aan de deur gehad?

De stromingen die op die manier willen evangeliseren hangen denkbeelden aan die ook nogal haaks staan op onze gebruiken (bijvoorbeeld de gedachte dat homoseksualiteit te genezen is).

Ik zie de grote verschillen dus niet zo.
pi_110133234
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:01 schreef Ferdo het volgende:
Kinderen van groep 8 van (protestants-)christelijke basisscholen krijgen ze vaak ook mee als afscheidscadeau.
Whut? Nog nooit 1 gekregen en heb ook op een dergelijke school gezeten.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_110133279
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:16 schreef paddy het volgende:

[..]

Whut? Nog nooit 1 gekregen en heb ook op een dergelijke school gezeten.
Mij hebben ze er zowel aan het einde van de basisschool als aan het einde van de middelbare school een aangesmeerd. En dat waren echt geen scholen die streng in de leer zijn.
het is volgens mij wel redelijk gebruikelijk.
pi_110133480
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mij hebben ze er zowel aan het einde van de basisschool als aan het einde van de middelbare school een aangesmeerd. En dat waren echt geen scholen die streng in de leer zijn.
het is volgens mij wel redelijk gebruikelijk.
Ik heb op een gereformeerde school gezeten, en nee, geen bijbel meegekregen. Niemand van die school dus :) En nagevraagd aan gelovige helft van familie; ook nu nog steeds niet op 1 van die scholen.

Met pasen een boekje en een sinaasappel. Dat dan weer wel, maar niet echt een gelovig boekje. Gewoon van een bekende schrijver die hot is dat moment.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_110133632
Bij gereformeerden is de kans op geslaagde indoctrinatie toch al wat groter dan bij de vrijzinnige protestantschristelijken denk ik :P.

ik dacht dat het een vrij algemeen verschijnsel was.
pi_110133714
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er worden jaarlijks 300-500 miljoen bijbels verspreid, een aanzienlijk deel daarvan gratis. Dat gaat niet alleen via nachtkastjes ;). Nooit op straat aangesproken over god of iemand aan de deur gehad?

De stromingen die op die manier willen evangeliseren hangen denkbeelden aan die ook nogal haaks staan op onze gebruiken (bijvoorbeeld de gedachte dat homoseksualiteit te genezen is).

Ik zie de grote verschillen dus niet zo.
Dat komt omdat je rare vergelijkingen maakt.

Hoeveel bijbels gratis uitgedeeld en op welke wijzen zijn deze uitgedeeld?
pi_110133855
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat komt omdat je rare vergelijkingen maakt.

Hoeveel bijbels gratis uitgedeeld en op welke wijzen zijn deze uitgedeeld?
Honderden miljoenen op diverse manieren (afhankelijk van doel, land, kerkgenootschap etc).

Wat is er in hemelsnaam raar aan deze vergelijking?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')