Nice! Ik vond deze ook wel handig, weet niet of die al gepost is ooit:quote:Op maandag 9 april 2012 14:01 schreef Smeich het volgende:
Geen idee of dit voorbij is gekomen maar wellicht handig voor in de volgende OP?
http://www.gameofthronesmap.org/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
quote:Op maandag 9 april 2012 18:18 schreef Littlecreep het volgende:
Ik ga nu even de vervelende boeklezer uithangen, maar waarom is er gekozen om de zus van Theon Yara te noemen in plaats van Asha?
Daarbij:Wie is Rakharo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Asha heet Yara omdat Asha teveel op Osha lijkt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
Klopt niet helemaal toch? jeoffrey is eigenlijk van jaime?quote:Op maandag 9 april 2012 17:37 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Nice! Ik vond deze ook wel handig, weet niet of die al gepost is ooit:
http://hauteslides.com/wo(...)phic-Houses-Only.png
quote:Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef Zihuatanejo het volgende:
Mag spoilers hier?
Ik vond die scene tussen Tyrion en Bronn het best:Die was nice inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vooral die expressie van tyrion
Rakharo was diegene die zonder lichaam terug kwam bij Daenarysquote:Op maandag 9 april 2012 18:30 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Wie is Rakharo?
Asha heet Yara omdat Asha teveel op Osha lijkt.
Dat was volgens mij Kovarroquote:Op maandag 9 april 2012 18:33 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Rakharo was diegene die zonder lichaam terug kwam bij DaenarysIn principe maakt het inderdaad niet veel uit, maar de 'bloodriders' hebben toch een zekere waarde in het verhaal.
Hebben die in t boek verkering ofzo? Omdat ze em nog uitzonderlijke afscheid wenstte in aflevering 1quote:Op maandag 9 april 2012 18:33 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Rakharo was diegene die zonder lichaam terug kwam bij DaenarysIn principe maakt het inderdaad niet veel uit, maar de 'bloodriders' hebben toch een zekere waarde in het verhaal.
Die scene met ondertiteling >>> zonder ondertiteling. Dany heeft wel geluk met haar dienaressen. De actrices die Irri en Doreah spelen zijn een stel sublieme exemplaren van het vrouwelijke geslacht.quote:Op maandag 9 april 2012 18:33 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
In de ondertitels staat toch echt dat Rakharo dood is.quote:Op maandag 9 april 2012 18:35 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dat was volgens mij KovarroRakharo ging een andere kant op.
Ah, die bloodriders! Die kan ik echt niet van elkaar onderscheiden.quote:Op maandag 9 april 2012 18:33 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Dat zijn slechts geruchtenquote:Op maandag 9 april 2012 18:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal toch? jeoffrey is eigenlijk van jaime?
hahaha, ik wou dit ook ff delen maar je was me voor.quote:Op maandag 9 april 2012 17:42 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De humorschrijvers hebben overuren gedraaid in deze aflevering![]()
.
Vooral Doreah (Roxanne McKee)quote:Op maandag 9 april 2012 18:38 schreef franske19 het volgende:
[..]
Die scene met ondertiteling >>> zonder ondertiteling. Dany heeft wel geluk met haar dienaressen. De actrices die Irri en Doreah spelen zijn een stel sublieme exemplaren van het vrouwelijke geslacht.
En hoe is dit nu weer 'humor' ?quote:Op maandag 9 april 2012 17:42 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De humorschrijvers hebben overuren gedraaid in deze aflevering![]()
.
"Hihihi die man zoent waar net nog sperma zat!"quote:
Aaah zo,quote:Op maandag 9 april 2012 21:04 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
"Hihihi die man zoent waar net nog sperma zat!"
Zo.
idd, de map in de viewer's guide van HBO is veel duidelijker en geeft ook aan wie waar is tijdens welke aflevering.quote:Op maandag 9 april 2012 20:37 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg die kaart in de OP, waarom is die geographisch zo incorrect? Braavos ligt niet op een eiland en al zeker niet zo zuidelijk. De andere Free Cities zijn ook al onzin.
quote:Op maandag 9 april 2012 18:18 schreef Littlecreep het volgende:
Ik ga nu even de vervelende boeklezer uithangen, maar waarom is er gekozen om de zus van Theon Yara te noemen in plaats van Asha?
Daarbij:Ik las iets van andere serie dus is gestoptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
Irri en doreah?quote:Op maandag 9 april 2012 18:38 schreef franske19 het volgende:
[..]
Die scene met ondertiteling >>> zonder ondertiteling. Dany heeft wel geluk met haar dienaressen. De actrices die Irri en Doreah spelen zijn een stel sublieme exemplaren van het vrouwelijke geslacht.
Doreah leert Daenerys de Khal te behagen. Scene kun je moeilijk vergeten zijn als gezonde heterosexuele man. Irri is de dienares die ontdekt dat Daenerys zwanger is.quote:Op maandag 9 april 2012 22:29 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Irri en doreah?ben ik iets vergeten van seizoen 1?!
Ik had al een idee, dacht echter dat dat dezelfde actrice wasquote:Op maandag 9 april 2012 23:15 schreef franske19 het volgende:
[..]
Doreah leert Daenerys de Khal te behagen. Scene kun je moeilijk vergeten zijn als gezonde heterosexuele man. Irri is de dienares die ontdekt dat Daenerys zwanger is.
Doe jij het met pberends dan?quote:Op maandag 9 april 2012 21:06 schreef Wootism het volgende:
[..]
Aaah zo,
Dan zal ik morgen mijn vriend eens aan het lachen maken met een gepassioneerde tongzoen na zijn daad.
Beetje jammer dat bij Mormont alleen Jorah staat, of mag je uberhaupt niet meer in de stamboom zodra je bij de Nights Watch gaat?quote:Op maandag 9 april 2012 17:37 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Nice! Ik vond deze ook wel handig, weet niet of die al gepost is ooit:
http://hauteslides.com/wo(...)phic-Houses-Only.png
waz met jouwquote:
Idd, door de Poolse HBO site. Weet niet of ze dat weer doen...quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:26 schreef muzas het volgende:
Hmm, e02 was ook al een week eerder beschikbaar. Vandaar.
Nope. Nederlandse en Poolse waren te vroeg met E02 online zetten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:32 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Idd, door de Poolse HBO site. Weet niet of ze dat weer doen...
E2 is volgens IMDB 2 dagen geleden officeel gereleased. Dus dan mogen we nog wel een paar dagen wachten.quote:
Ah vandaarquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:35 schreef Rahl het volgende:
[..]
Nope. Nederlandse en Poolse waren te vroeg met E02 online zetten.
Geweldige acteur ook, hij was al badass in de veel te vroeg gecancelde serie "Threshold". Hij heeft ook de mazzel dat hij een normale stem heeft, waar de meeste lilliputters vaak een piepstemmetje hebben en daardoor gedoemd zijn elfje van de kerstman te spelen ofzo.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:27 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik begin de 'imp' wel behoorlijk te waarderen ondertussen.
quote:Golden Globes, USA
Year Result Award Category/Recipient(s)
2012 Won Golden Globe Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television
for: "Game of Thrones" (2011).
quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:55 schreef WheeleE het volgende:
Is het bij het lezen van de boeken af en toe ook zo verwarrend?
quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:01 schreef WheeleE het volgende:
[..]Ik heb vandaag een family tree/ guide to Houses uitgeprint om er bij te houden de volgende keer
Ik weet het, sneuquote:
Haha klopt, maar je kunt beter gewoon één keer al die Houses goed bekijken, dan onthoud je het wel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:04 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Ik weet het, sneu. Maar wel handig. Al is het maar om achteraf e.e.a. na te kijken.
Ja maar wel deels speculatief.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:27 schreef Littlecreep het volgende:
Overigens wat kaarten betreft. Deze is wat accurater dan die in de OP:
http://www.sermountaingoat.co.uk/map/versions/speculative_map.jpg
De serie zit natuurlijk vol geografische referenties en familienamen en hun zetels. Het is wel handig om de map er een keer bij te pakken wanneer ze het hebben over Harrenhal, Casterly Rock of Highgarden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:48 schreef Onufriev het volgende:
Waarom zijn er zoveel van die mappen? Wat maakt het uit waar iedereen precies zit?
Same here!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:27 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik begin de 'imp' wel behoorlijk te waarderen ondertussen.
Is het dom om te zeggen dat het mij verder niet veel boeits wie waar zit? Als je maar weet dat ze onderweg zijn naar iets of juist op de vlucht, dat ze niet bij elkaar zijn of juist wel. Waar het dan op de kaart ligt maakt toch verder niet heul veel uit.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De serie zit natuurlijk vol geografische referenties en familienamen en hun zetels. Het is wel handig om de map er een keer bij te pakken wanneer ze het hebben over Harrenhal, Casterly Rock of Highgarden.
De map is ook niet voor niets verwerkt in de opening credits, om de kijker nog een beetje het besef te geven waar de scènes zich afspelen.
Nee dat is niet dom, verhaal inhoudelijk mis je ook niks denk ik. Bij andere films/series die zich in een fictieve omgeving afspelen heb ik ook nooit de behoefte om er een map bij te pakken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:29 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Is het dom om te zeggen dat het mij verder niet veel boeits wie waar zit? Als je maar weet dat ze onderweg zijn naar iets of juist op de vlucht, dat ze niet bij elkaar zijn of juist wel. Waar het dan op de kaart ligt maakt toch verder niet heul veel uit.
ps. als het wel dom is heb ik niks gezegd
Deels wel, deels niet denk ik. Het is wel handiger als iemand ergens naar toe vertrekt om te weten of daar nog andere van toepassing zijnde figuren zitten. Aan de andere kant merk je dat vanzelf wel weer.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:29 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Is het dom om te zeggen dat het mij verder niet veel boeits wie waar zit? Als je maar weet dat ze onderweg zijn naar iets of juist op de vlucht, dat ze niet bij elkaar zijn of juist wel. Waar het dan op de kaart ligt maakt toch verder niet heul veel uit.
ps. als het wel dom is heb ik niks gezegd
Dat is niet dom. Maar voor iemand die zich graag wil inleven is het een uitkomst.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:29 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Maar beter dan die interactieve kaart. De 'Free Cities' liggen compleet overhoop op die kaart.quote:
Goed nieuws en hopelijk wat meer afleveringen dan 10quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:48 schreef Tweek het volgende:
De serie is alvast vernieuwd voor een derde seizoen: http://www.deadline.com/2(...)-season/#more-254652
OP heb ik inmiddels aangepast met die andere Map en waarschuwing dat bepaalde plaatsen speculatief zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:48 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Maar beter dan die interactieve kaart. De 'Free Cities' liggen compleet overhoop op die kaart.
Don't count on it. Het is al tijd- en geldrovend genoeg om er 10 te maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:54 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Goed nieuws en hopelijk wat meer afleveringen dan 10
Nou als ik de boeken (quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:06 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Haha klopt, maar je kunt beter gewoon één keer al die Houses goed bekijken, dan onthoud je het wel.
Dat heb ik steeds met die kaart die vooraan in het boek zitquote:Op dinsdag 10 april 2012 20:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou als ik de boeken (verboden woord
) lees dan blader ik regelmatig naar de stambomen/familieuitleg achterin om nog even te kijken wie waar nou precies bij hoort enzo. Daar staan dan ook de allianties in enzo die ik soms nog wel eens vergeet
.
Ja, in het eerste seizoen het zuiden van Westeros in Malta en in het tweede seizoen in Kroatie.quote:Op dinsdag 10 april 2012 23:09 schreef Tha_Erik het volgende:
Veel verschillende landen toch? Moet ook wel met al die klimaten. Ik dacht ergens gelezen te hebben in Malta en IJsland, maar wat daar van waar is en waar nog meer, geen idee.
en IJslandquote:Op dinsdag 10 april 2012 23:10 schreef Sooph het volgende:
[..]
Ja, in het eerste seizoen het zuiden van Westeros in Malta en in het tweede seizoen in Kroatie.
Ja, north of the wall is IJsland dacht ikquote:
quote:Principal photography for the first season was scheduled to begin on July 26, 2010.[2] The primary location was the Paint Hall Studios in Belfast, Northern Ireland.[25] Exterior scenes in Northern Ireland were filmed at Sandy Brae in the Mourne Mountains (standing in for Vaes Dothrak), Castle Ward and Doune Castle (Winterfell), Saintfield Estates (the Winterfell godswood), Tollymore Forest (outdoor scenes), Cairncastle (the execution site), the Magheramorne quarry (Castle Black) and at Shane's Castle (the tourney grounds).[26]
The first season's Southern scenes were filmed in Malta, a change in location from the sets in Morocco used for the pilot episode.[2] The city of Mdina was used for scenes in King's Landing, and filming also took place at Fort Manoel (representing the Sept of Baelor), at the Azure Window on the island of Gozo (the Dothraki wedding site), and at San Anton Palace, Fort Ricasoli, Fort St Angelo and St. Dominic monastery (all used for scenes in the Red Keep).[26]
For the second season, shooting of the Southern scenes shifted from Malta to Croatia, where the city of Dubrovnik and its walls allowed exterior shots of a seaside walled medieval city. Dubrovnik and Fort Lovrijenac were used for scenes in King's Landing and the Red Keep, and the island of Lokrum as well as the Dubac quarry for scenes in Qarth. Scenes set north of the Wall, in the the Frostfangs and at the Fist of the First Men, were filmed in Iceland in November 2011, on the Svínafellsjökull glacier and near Smyrlabjörg and Vík on Höfðabrekkuheiði.[26]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is gaan zitten.Were making, were making!
Radio Soulwax!
http://www.imdb.com/title/tt0944947/locationsquote:
Vind ik ook. Maar goed, er is altijd nog de tweede zitting. Aan het einde van het seizoen alles lekker nog een keer kijken.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:38 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ik kijk toch weer elke week, terwijl het zoveel leuker is om ze te bewaren en dan achter elkaar te kijken of een regenachtige donkere dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |