Die berekening van 2000 euro zou ik graag zien.quote:Op maandag 9 april 2012 11:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb een keer hier op FOK berekend dat het wel 2000 euro netto p/m kan zijn voor een gezin met 3 kinderen in de bijstand.
Daar kom je dan als startende hboer-/wo-er... die verdienen minder netto.
Dat is nog maar de vraag. Ik denk dat veel mensen rond de 1500 euro netto verdienen.quote:Op maandag 9 april 2012 11:37 schreef Ludd het volgende:
De gemiddelde loonslaaf verdient meer natuurlijk.
Zoek zelf maar evenquote:Op maandag 9 april 2012 11:39 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Die berekening van 2000 euro zou ik graag zien.
Vergeet je niet dat een startende HBO'er geen drie kinderen hoeft te verzorgen?
Ik neem aan dat jij in de bijstand zit zonder schuldenquote:Op maandag 9 april 2012 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je van alle giften gebruik maakt en je hebt GEEN schulden dan heb je met een baan in het minimumloon minder te besteden dan met de bijstand als je met 2 personen en 3 kinderen leeft.
Vooral het geen geen schulden is belangrijk, want al die zielige verhalen op de tv in docu's gaan altijd over mensen met bijstand in de schuldsanering.
Waar slaat dat nou weer opquote:Op maandag 9 april 2012 11:38 schreef Flow3r het volgende:
Nou, dan allemaal maar PVV stemmen aangezien er vooral veel allochtonen in de bijstand zitten
Ja, heffingskorting van rond de 2500 euro is er voor iedereen die belasting betaald en met een uitkering betaal je belasting.quote:Op maandag 9 april 2012 11:39 schreef Ludd het volgende:
In dat rekenvoorbeeld is er trouwens sprake van heffingskorting. Heffingskorting op bijstand?
En dan betaalt ze ook nog lidmaatschap aan een vakbond.
Er is bij mij bij sollicitaties echt nog nooit gevraagd of ik een eigen auto bezit. Hoe je op het werk komt is je eigen zaak, al kom je lopend.quote:Op maandag 9 april 2012 11:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maakt het een stuk makkelijk om te zoeken naar een baan en een stuk interessanter voor een potentiėle werkgever om je aan te nemen.
Jawel girl.²
quote:Op maandag 9 april 2012 11:23 schreef detulp050 het volgende:
Jammer dat het Volkskrant artikel niet meer online staat, enkele quotes:
[..]
Een kantoor wat niet per ov te bereiken is? Handige locatie voor een kantoor zeg midden in dat weiland.quote:Op maandag 9 april 2012 11:29 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik heb genoeg collega's die dermate ver van kantoor afwonen dat een auto echt noodzakelijk is hoor. Pand is niet met openbaar vervoer te bereiken.
Kom je laxeermiddel te kort ofzo?quote:Op maandag 9 april 2012 11:38 schreef Flow3r het volgende:
Nou, dan allemaal maar PVV stemmen aangezien er vooral veel allochtonen in de bijstand zitten
Ik had minder dan bijstand (70%) een aantal jaren met 2 personen en kon sparen. En schulden zijn mijn studieschuld en hypotheek, maar die had ik toen niet.quote:Op maandag 9 april 2012 11:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij in de bijstand zit zonder schulden
Kom op Raymond, je weet heus wel dat dit kan. Ik neem aan dat je ook weleens Den Haag verlaat?quote:Op maandag 9 april 2012 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Een kantoor wat niet per ov te bereiken is? Handige locatie voor een kantoor zeg midden in dat weiland.
Het ligt op een bedrijventerrein wat niet met het openbaar vervoer te bereiken is.quote:Op maandag 9 april 2012 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een kantoor wat niet per ov te bereiken is? Handige locatie voor een kantoor zeg midden in dat weiland.
Ja, maar ook zonder kinderen hebben ze niks te klagen... Zolang er maar geen schulden zijn, en dat is een eigen keuze.quote:
Jij zit de hele dag achter een computer, waarom heb jij in godsnaam een auto voor je werk nodig???quote:Op maandag 9 april 2012 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik werk al 10 jaar vriend. Altijd naar auto gevraagd. Het vergroot je kansen zeer zeker.²
Soms moet je nog 200 meter lopen, dat wil je toch nietquote:Op maandag 9 april 2012 11:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Dan doe ze het dus gewoon slim.quote:Op maandag 9 april 2012 11:41 schreef Mylene het volgende:
Vrouw kan ook nog meedoen aan de Staatsloterij en 200 euro apart zetten voor start eigen bedrijf.
Bedrijven terrein zonder bus/trein/tram in de buurt?quote:Op maandag 9 april 2012 11:42 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het ligt op een bedrijventerrein wat niet met het openbaar vervoer te bereiken is.
Ik ken wel meer van dit soort bedrijventerreinen hoor.
Neem maar van me aan dat ik geen onzin verkondig in deze. Kom op entiteiten, we gaan toch niet in discussie over feiten? Een auto VERGROOT je kansen, meer niet.quote:Op maandag 9 april 2012 11:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij zit de hele dag achter een computer, waarom heb jij in godsnaam een auto voor je werk nodig???
aha lekker warrig, ik vroeg toch naar jouw situatie toen en niet of jij over 30 jaar vanaf nu een porsche hebt.quote:Op maandag 9 april 2012 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik had minder dan bijstand (70%) een aantal jaren met 2 personen en kon sparen. En schulden zijn mijn studieschuld en hypotheek, maar die had ik toen niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |