Daar kom je nog wel achter als je werkt of werk gaat zoeken.quote:Op maandag 9 april 2012 11:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das natuurlijk gelul. Het kan een werkgever echt weinig interesseren hoe jij op je werk komt. Het komt dan ook niet ter sprake tijdens een sollicitatie ronde of je toevallig een auto bezit hoor.
Bij mij is het al wel eens ter sprake gekomen.quote:Op maandag 9 april 2012 11:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das natuurlijk gelul. Het kan een werkgever echt weinig interesseren hoe jij op je werk komt. Het komt dan ook niet ter sprake tijdens een sollicitatie ronde of je toevallig een auto bezit hoor.
Ja jij als kantoorpik hebt echt een auto nodig voor je werk he?quote:Op maandag 9 april 2012 11:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maakt het een stuk makkelijk om te zoeken naar een baan en een stuk interessanter voor een potentiėle werkgever om je aan te nemen.
Jawel girl.²
als je in de bijstand zit is je belangrijkste issue om werk te krijgen serieus niet het hebben van al dan niet een autoquote:Op maandag 9 april 2012 11:25 schreef Ludd het volgende:
[..]
Bij mij is het al wel eens ter sprake gekomen.
Ja, maar in mijn geval is deze logischer. Waarom? Ik denk dat geen mens er voor zal kiezen om naar de voedselbank te gaan als het niet noodzakelijk is. Mensen hebben heus nog wel schaamte.quote:Op maandag 9 april 2012 11:23 schreef detulp050 het volgende:
Jouw stelling komt net zo goed voort uit een onderbuigevoel en aannames. Hoe weet jij dat het merendeel oprecht is?
1700 euro netto !!!quote:Op maandag 9 april 2012 11:23 schreef detulp050 het volgende:
Jammer dat het Volkskrant artikel niet meer online staat, enkele quotes:
[..]
Als ik onzin zou praten, waarom dan al die files?quote:Op maandag 9 april 2012 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja jij als kantoorpik hebt echt een auto nodig voor je werk he?
Je hebt gelijk, niet op de argumenten in gaan, probeer elk argument ontwijkend te "weerleggen". Netjes.quote:Op maandag 9 april 2012 11:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je in de bijstand zit is je belangrijkste issue om werk te krijgen serieus niet het hebben van al dan niet een auto
Als ik menselijk gedrag in deze wereld zie, dan vind ik mijn aanname logischer. Mensen zijn niet zo van de schaamte... maar goed, beide hebben we aannames en die zijn beiden niet te bewijzen.quote:Op maandag 9 april 2012 11:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, maar in mijn geval is deze logischer. Waarom? Ik denk dat geen mens er voor zal kiezen om naar de voedselbank te gaan als het niet noodzakelijk is. Mensen hebben heus nog wel schaamte. :
1700 euro netto per maand in de bijstand? Ik geloof er niks vanquote:Op maandag 9 april 2012 11:23 schreef detulp050 het volgende:
Jammer dat het Volkskrant artikel niet meer online staat, enkele quotes:
[..]
is gemakshalve zogenaamde inkomsten als huurtoeslag opgeteld natuurlijk, is net zoals hier, dan is (ver)oordelen zoveel makkelijkerquote:Op maandag 9 april 2012 11:27 schreef Oud_student het volgende:
[..]
1700 euro netto !!!
Waarom doen mensen eigenlijk nog laag betaald werk ?
Ik heb genoeg collega's die dermate ver van kantoor afwonen dat een auto echt noodzakelijk is hoor. Pand is niet met openbaar vervoer te bereiken.quote:Op maandag 9 april 2012 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja jij als kantoorpik hebt echt een auto nodig voor je werk he?
Voorbeeld hierboven niet gezien?quote:Op maandag 9 april 2012 11:28 schreef Flow3r het volgende:
[..]
1700 euro netto per maand in de bijstand? Ik geloof er niks van
Een agent met hetzelfde inkomen, moet ook de huur betalen.quote:Op maandag 9 april 2012 11:29 schreef opgebaarde het volgende:
is gemakshalve huurtoeslag opgeteld natuurlijk, is net zoals hier, dan is (ver)oordelen zoveel makkelijker
Ik werk al 8 jaar vriend. 3 keer van baan verwisseld, nooit gevraagd naar een auto.quote:Op maandag 9 april 2012 11:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar kom je nog wel achter als je werkt of werk gaat zoeken.²
Netto op je rekening gestort, maar geen inkomsten? Leg uit?quote:Op maandag 9 april 2012 11:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
is gemakshalve zogenaamde inkomsten als huurtoeslag opgeteld natuurlijk, is net zoals hier, dan is (ver)oordelen zoveel makkelijker
Nee. Het is nog steeds een ongegronde aanname niet gebaseerd op feiten. Lees dat artikel over moeders in de bijstand maar.quote:Op maandag 9 april 2012 11:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, maar in mijn geval is deze logischer. Waarom? Ik denk dat geen mens er voor zal kiezen om naar de voedselbank te gaan als het niet noodzakelijk is. Mensen hebben heus nog wel schaamte.²
Dat kan, maar dat betekent niet dat het niet vaak gebeurt.quote:Op maandag 9 april 2012 11:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik werk al 8 jaar vriend. 3 keer van baan verwisseld, nooit gevraagd naar een auto.
Dat is precies het punt waarom er zoveel mensen in de bijstand weigeren om te werken tegen eht minimum loon. Het is al bewezen en berekend dat je er dan op achteruit gaat.quote:Op maandag 9 april 2012 11:27 schreef Oud_student het volgende:
[..]
1700 euro netto !!!
Waarom doen mensen eigenlijk nog laag betaald werk ?
Ik werk al 10 jaar vriend. Altijd naar auto gevraagd. Het vergroot je kansen zeer zeker.quote:Op maandag 9 april 2012 11:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik werk al 8 jaar vriend. 3 keer van baan verwisseld, nooit gevraagd naar een auto.
Dus eigenlijk heeft de gemiddelde bijstandmoeder het beter dan de gemiddelde loonslaaf?quote:Op maandag 9 april 2012 11:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Een agent met hetzelfde inkomen, moet ook de huur betalen.
Bovendien moet ie misschien wel met de auto naar z'n werk, wat weer 150 tot 200 netto kost.
Hoeveel politie agenten lopen bij de voedselbank?
Als je van alle giften gebruik maakt en je hebt GEEN schulden dan heb je met een baan in het minimumloon minder te besteden dan met de bijstand als je met 2 personen en 3 kinderen leeft.quote:Op maandag 9 april 2012 11:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft de gemiddelde bijstandmoeder het beter dan de gemiddelde loonslaaf?
De gemiddelde loonslaaf verdient meer natuurlijk.quote:Op maandag 9 april 2012 11:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heeft de gemiddelde bijstandmoeder het beter dan de gemiddelde loonslaaf?
Als, als, als.quote:Op maandag 9 april 2012 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je van alle giften gebruik maakt en je hebt GEEN schulden dan heb je met een baan in het minimumloon minder te besteden dan met de bijstand als je met 2 personen en 3 kinderen leeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |