abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110033235
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:47 schreef Tayu het volgende:

[..]

Precies, want als je in de bijstand zit en kanker krijgt oid, dan mag je best door de maatschappij uitgekotst worden. Toch?
Ik leg jouw ook geen woorden in je bek, probeer dat dan ook niet bij mij.

Ik heb het hier totaal niet over de gezondheidszorg gehad die moet gewoon voor iedereen toegankelijk zijn.

Maar ik zie liever dat mensen die hun hele leven gewerkt hebben een beter pensioen krijgen dan dat bijstandstrekkers er een euro bij krijgen.
pi_110033267
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:51 schreef klipper het volgende:

[..]

Ik leg jouw ook geen woorden in je bek, probeer dat dan ook niet bij mij.

Ik heb het hier totaal niet over de gezondheidszorg gehad die moet gewoon voor iedereen toegankelijk zijn.

Maar ik zie liever dat mensen die hun hele leven gewerkt hebben een beter pensioen krijgen dan dat bijstandstrekkers er een euro bij krijgen.
In de bijstand zitten ook mensen die vele jaren hebben gewerkt. Het is een beetje een raar uitgangspunt om te veronderstellen dat die mensen nooit gewerkt zouden hebben.
pi_110033347
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:52 schreef Tayu het volgende:

[..]

In de bijstand zitten ook mensen die vele jaren hebben gewerkt. Het is een beetje een raar uitgangspunt om te veronderstellen dat die mensen nooit gewerkt zouden hebben.
De goeden lijden nu eenmaal onder de slechte, en iemand die echt bereidt is om te werken vindt echt wel werk hoor, al is het in de kassen.
Wat overigens ook door veel mensen verkeerd beoordeeld wordt, de werkwijze nu staat in geen verhouding met vroeger.
pi_110033358
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:29 schreef detulp050 het volgende:
Ik vind 425 euro voeding voor een vrouw en twee kinderen erg aan de hoge kant.
Ik heb gerekent met de bedragen die het Nibud hanteert voor gezonde voeding. Als je vindt dat die bedragen niet kloppen moet je met het Nibud in discussie gaan, of het niet wat minder gezond kan, want dan is het goedkoper.

quote:
75 euro per maand afschrijving van de inboedel is ook vreselijk hoog.
Voor iemand zonder kinderen wel, voor iemand met twee opgroeiende kinderen is het zelfs aan de lage kant.

quote:
Vervanging van koelkast/wasmachine is ook een gemeentelijk potje voor als het nodig is.
Dat is jaren geleden al afgeschaft in de meeste gemeenten, daar kan je alleen beroep op doen als dat gedeelte wat je dient te sparen voor de afschrijvingen moet uitgeven aan bvb medicatie omdat je ziek bent. En dat moet je bewijzen met bonnetjes.

quote:
Los van de gedachte dat een bijstandsuitkering tijdelijk hoort te zijn.
Als je de bijstandsuitkering tijdelijk wil houden moet je al die mensen die door ziekte (hoogstwaarschijnlijk) nooit meer aan de bak komen eruit halen en daarvoor een aparte uitkering in het leven roepen ipv wat er de afgelopen jaren is gebeurd, al die mensen die erbij zijn gekomen omdat zij na een herkeuring ineens gedeeltelijk in de bijstand zitten.
pleased to meet you
pi_110033380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:56 schreef klipper het volgende:

[..]

De goeden lijden nu eenmaal onder de slechte, en iemand die echt bereidt is om te werken vindt echt wel werk hoor, al is het in de kassen.
Wat overigens ook door veel mensen verkeerd beoordeeld wordt, de werkwijze nu staat in geen verhouding met vroeger.
Dat hoeft ook niet, want we leven met zijn allen in het nu.
  zaterdag 7 april 2012 @ 19:57:36 #31
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110033400
Weet je wat ik irritant vind? Die betweterige irritante vochtige gastjes met volle buik, meestal kinderen van managers, die laatdunkend doen over mensen die in de armoede terecht zijn gekomen. Ze hebben zich allemaal verzameld op Fok! )samen met de gastjes die 5000 euro per maand verdienen, een jonge blonde girl boetseren en een leuter hebben van 35 cm.) Alsof het altijd verwijtbaar is. :{

Hele slechte zaak. En wees voorzichtig, want het kan jou ook overkomen, zeker gezien de bankencrisis zou ik er maar niet zo zeker van zijn dat het geld wat je hebt zijn waarde houdt. Ik voorzie een extreme inflatie op termijn. :{

Random zin: Eigenlijk is een pastinaak heel veelzijdig en vooral ook gezond.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_110033421
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

[..]

Ik zie waarschijnlijk een deel over het hoofd hier? :?
ja idd.

ik wil het best voor je herhalen uit t vorige topic hoor en dat doe ik dan ook:

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:34 schreef gomi het volgende:

[..]

hoop van de mensen in de schuldhulpverlening zouden wmb sowieso mogen worden uitgesloten van elk extraatje. Ook de voedselbank.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:35 schreef Tayu het volgende:

[..]

Op welke grond?
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:38 schreef gomi het volgende:
Eigen schuld. Op t grote voet leven en de rest van de maatschappij met hun rotzooi opzadelen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:39 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is een vooronderstelling. Er zijn genoeg situaties denkbaar waarin mensen in de problemen kunnen raken zonder dat ze daar zelf schuldig aan zijn.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:40 schreef gomi het volgende:

[..]

ik zeg ook een hoop van en niet iedereen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:40 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is waar :)
pi_110033479
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:58 schreef gomi het volgende:

[..]

ja idd.

ik wil het best voor je herhalen uit t vorige topic hoor en dat doe ik dan ook:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar die quote die ik van jouw plaatste, heb je toch echt met je eigen vingers getikt.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:01:09 #34
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110033528
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:56 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb gerekent met de bedragen die het Nibud hanteert voor gezonde voeding. Als je vindt dat die bedragen niet kloppen moet je met het Nibud in discussie gaan, of het niet wat minder gezond kan, want dan is het goedkoper.
Op http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/voeding.html kom ik bij het voorbeeldgezin op 359 euro.

quote:
Voor iemand zonder kinderen wel, voor iemand met twee opgroeiende kinderen is het zelfs aan de lage kant.
Verschillen we van mening over.

quote:
Dat is jaren geleden al afgeschaft in de meeste gemeenten, daar kan je alleen beroep op doen als dat gedeelte wat je dient te sparen voor de afschrijvingen moet uitgeven aan bvb medicatie omdat je ziek bent. En dat moet je bewijzen met bonnetjes.
Ik ken alleen de regeling van de Gemeente Groningen en die helpen zelfs als je TV kapot gaat.

quote:
Als je de bijstandsuitkering tijdelijk wil houden moet je al die mensen die door ziekte (hoogstwaarschijnlijk) nooit meer aan de bak komen eruit halen en daarvoor een aparte uitkering in het leven roepen ipv wat er de afgelopen jaren is gebeurd, al die mensen die erbij zijn gekomen omdat zij na een herkeuring ineens gedeeltelijk in de bijstand zitten.
Eens.
pi_110033595
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:01 schreef detulp050 het volgende:

Ik ken alleen de regeling van de Gemeente Groningen en die helpen zelfs als je TV kapot gaat.

Ook nu nog? Volgens mij doet geen enkele gemeente dat nu nog. Vroeger was dat wel zo, dat daar een potje voor was (ook niet onbeperkt).
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:03:30 #36
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110033622
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Weet je wat ik irritant vind?
Er zijn vooral mensen die het irritant vinden dat er veel mensen zijn die gebruik maken van de voedselbank die het zien als een makkelijke optie om andere luxe te kunnen blijven betalen. Ik denk dat er niemand is dat zegt dat mensen met een bijstandsuitkering enkel profiteur zijn.
pi_110033666
Hoe weet je dat die dat een gemakkelijke optie vinden ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110033668
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:00 schreef Tayu het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar die quote die ik van jouw plaatste, heb je toch echt met je eigen vingers getikt.
en in die quote heb ik t ook over een deel. zoals ook uit de rest van t gesprek blijkt. als jij daar dan een andere invulling aan wilt geven, is dat geheel aan jou. maar dan ook echt alleen aan jou.
pi_110033672
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:14 schreef detulp050 het volgende:
Nog even het voorbeeld uit het vorige deel:

[..]

Huur van 425 euro voor flat? Daar heb je hier net een kamer voor :) Je vergeet schoolreisje en uittgaven voor school
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 19:29 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ik vind 425 euro voeding voor een vrouw en twee kinderen erg aan de hoge kant. 75 euro per maand afschrijving van de inboedel is ook vreselijk hoog. Vervanging van koelkast/wasmachine is ook een gemeentelijk potje voor als het nodig is.

Los van de gedachte dat een bijstandsuitkering tijdelijk hoort te zijn.
Je weet dat iemand al gauw iets volgens gemeente verkeerd gebruikt. Lees het onderstreepte
quote:
Hebt u al meer dan vijf jaar een inkomen dat niet hoger is dan 110% van de bijstandsnorm? Dan mag u op kosten van de gemeente een kapotte koelkast, wasmachine, televisie of kookplaat vervangen.

Let op. U vraagt eerst de vergoeding aan. Pas als u toestemming hebt gekregen, mag u een nieuwe koelkast, wasmachine, televisie of kookplaat kopen.

Voorwaarden

u kunt alleen een vergoeding krijgen om apparaten te vervangen die kapot zijn;
het apparaat is een koelkast, wasmachine, televisie of kookplaat;
u kunt alleen een vergoeding krijgen als u het oude apparaat op de juiste manier hebt gebruikt;
u vraagt eerst de vergoeding aan. Pas als u toestemming hebt gekregen, mag u een nieuwe koelkast, wasmachine, televisie of kookplaat kopen;
u bent 23 jaar of ouder;
u hebt al meer dan vijf jaar een inkomen dat niet hoger is dan 110% van de bijstandsnorm;
uw vermogen mag niet te groot zijn
u mag één keer per jaar bijzondere bijstand aanvragen voor een kapotte koelkast, wasmachine, televisie of kookplaat. Hebt u een kapot apparaat vergoed verkregen? Dan kunt u voor dat apparaat de komende acht jaar geen beroep doen op deze regeling.

Let op. U moet de kassabon van het aangeschafte apparaat één jaar bewaren. We kunnen daar eventueel naar vragen.
Mmmm weet iemand hoelang zo'n aanvraag duurt? Een kookplaat en wasmachine, en daar een maand op wachtten? Lijkt me bijvoorbeeld niet prettig. Het is wel heel mooi dat het er is trouwens, maar wanneer iets stuk gaat en je zit 3 of 4 jaar in de bijstand krijgje gewoon niets. Langer dan vijf jaar in de bijstand? Lijkt me niet logisch. Je hebt vast wel tussendoor een baan. Al dan niet voor een paar maand. M.a.w?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_110033727
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:03 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Er zijn vooral mensen die het irritant vinden dat er veel mensen zijn die gebruik maken van de voedselbank die het zien als een makkelijke optie om andere luxe te kunnen blijven betalen. Ik denk dat er niemand is dat zegt dat mensen met een bijstandsuitkering enkel profiteur zijn.
Die mensen zijn er ook (dat heb ik zelf eerder in de discussie ook aangehaald). Dat zijn ook de mensen die het beeld hebben gevormd bij velen. Dat is bijzonder spijtig, want er zijn zeker ook mensen die zich keurig aan alle regeltjes houden en werkelijk afhankelijk zijn van deze voorzieningen.
pi_110033754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik ken daar wel wat voorbeelden van, helaas.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:06:17 #42
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110033760
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoe weet je dat dat niet zo is? Theoretisch is de voedselbank niet nodig, in de praktijk zijn er wel mensen. Ik heb geen bewijs dat die mensen allemaal kabel-TV en internet hebben, maar wel een vermoeden. Het is dus geen feit.
pi_110033774
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:04 schreef gomi het volgende:

[..]

en in die quote heb ik t ook over een deel. zoals ook uit de rest van t gesprek blijkt. als jij daar dan een andere invulling aan wilt geven, is dat geheel aan jou. maar dan ook echt alleen aan jou.
Nee, in die quote had je het niet over een deel. Het was een generaliserende uitspraak.
pi_110033794
Dat bedoel ik het zijn allemaal ongestaafde vermoedens die nu een hele groep wegzetten als profiteurs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:08:36 #45
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110033844
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:04 schreef paddy het volgende:

[..]

Huur van 425 euro voor flat? Daar heb je hier net een kamer voor :) Je vergeet schoolreisje en uittgaven voor school
Het gaat om een sociale huurwoning, niet om een woning in de vrije markt. Tel er 100 euro huur bij op en je netto lasten stijgen 30 euro. Schoolreisjes en uitgaven voor school zijn bijna altijd uit een voorziening te verkrijgen (gemeente of schoolfonds)

quote:
Je weet dat iemand al gauw iets volgens gemeente verkeerd gebruikt. Lees het onderstreepte
Waar blijkt uit dat de gemeente zegt dat je het al snel verkeerd hebt gebruikt? Het gaat erom dat het niet gesaboteerd is.

quote:
Mmmm weet iemand hoelang zo'n aanvraag duurt? Een kookplaat en wasmachine, en daar een maand op wachtten? Lijkt me bijvoorbeeld niet prettig. Het is wel heel mooi dat het er is trouwens, maar wanneer iets stuk gaat en je zit 3 of 4 jaar in de bijstand krijgje gewoon niets. Langer dan vijf jaar in de bijstand? Lijkt me niet logisch. Je hebt vast wel tussendoor een baan. Al dan niet voor een paar maand. M.a.w?
Eens :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:08:55 #46
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_110033855
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:03 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Geen enkel mens zal zonder schaamte de voedselbank binnenlopen. Wanneer zij daar dus proviand ophalen zal het wel noodzakelijk en de allerlaatse mogelijkheid zijn. Daar zullen ze echt niet voor kiezen. :{

Daar mag je écht wel vanuit gaan.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:08:56 #47
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110033856
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:07 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat bedoel ik het zijn allemaal ongestaafde vermoedens die nu een hele groep wegzetten als profiteurs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bewijs het tegenovergestelde dan? Is net zo erg een vermoeden.
pi_110033864
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:04 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik weet wel, dat mensen die niet snel een dergelijk verzoek durven in te dienen en daarom ook erg beleefd en bescheiden zijn, meestal een afwijzing krijgen op een dergelijk verzoek.

Degenen met de grote bek daarentegen...
  zaterdag 7 april 2012 @ 20:09:30 #49
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_110033873
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geen enkel mens zal zonder schaamte de voedselbank binnenlopen. Wanneer zij daar dus proviand ophalen zal het wel noodzakelijk en de allerlaatse mogelijkheid zijn. Daar zullen ze echt niet voor kiezen. :{

Dat maakt het verschil tussen bewust onbekwaam en onbewust onbekwaam.
pi_110033903
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:06 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee, in die quote had je het niet over een deel. Het was een generaliserende uitspraak.
nee lees dat hele gesprek er maar eens op na. reactie op reactie op reactie. niet een deel ertussenuit weglaten zoals jij net bv deed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:40 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is waar :)
oh nee ik heb al gelijk. zie je ik kan ook best een quote van je pikken als t mij uitkomt hoor. zonder de rest van t gesprek erbij te betrekken. als je zo je gelijk wilt halen kan ik t ook. en t is niet eens moeilijk ook zoals je ziet.

en ja die woorden in die quote heb jij toch echt zelf getypt ;)

en zeg me dan eens waar ik t over een geheel heb en niet over een deel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')