abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110042939
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zit morgen om 09:00 in de kerk met Pasen. Dus ga ook slapen.
Veel plezier, zit er soms ook over na te denken om een gemeente leven weer op te pakken. Ook handig voor SHTF momenten. haha
pi_110043243
Het nieuwsbericht in de OP spreekt trouwens van 'aanmeldingen'.
Dit betekent natuurlijk niet dat je er ook daadwerkelijk recht op hebt.
pi_110043277
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:57 schreef Lalin het volgende:
Het nieuwsbericht in de OP spreekt trouwens van 'aanmeldingen'.
Dit betekent natuurlijk niet dat je er ook daadwerkelijk recht op hebt.
Inderdaad.
pi_110045415
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:01 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
60 cent

[ afbeelding ]
ook 60 cent aan aardappelen (800 gr)

[ afbeelding ]
250 gram spek (1 bakje) = 1 euro.

Samen 2,20. Is een gezonde en voedzame maaltijd.
Hehe, doe er een pot appelmoes bij en het kan wel voor een daggie! Wel lullig als je die aanbiedingen in verschillende steden moet ophalen om op die eindprijs uit te komen ;)
Maar is dat je enige maaltijd over de gehele dag? Voor groeiende kinderen? Die moeten veel verse groenten eten en vers fruit, en dat is niet bepaald goedkoop. Ja, andijvie, soms, maar dat kan je ze ook niet iedere dag voorschotelen, en hutspot evenmin.
Het budget voor voeding per dag is voor dit voorbeeldgezin van Ingrid, Geert(8) en Geertje(12) is 11,60 euro. Dat is dus alleen voor de gezonde voeding, geen snacks of frisdrank, maar fruit en melk. Je jongens hebben stevige trek, er gaan per dag zo'n anderhalve brood doorheen, en dan niet van die goedkope papperige rommel, maar goed brood. Daar bovenop dan wat kaas, boterhamworst, pindakaas en hagelslag. Bij elkaar iets van 5 euro dit geheel, give or take ? Bij het ontbijt wordt melk gedronken, en bij de middagboterham een appel gegeten, kosten samen iets van 1,60 of zo? Daarnaast heb je nog drie bananen als toetje, kosten .. erm, wat zal het zijn, 75 cent? Houdt je dus iets van 4,25 euro over voor de warme hap. Op een dag dat zo'n compleet stamppotpakket in de aanbieding is binnen fietsafstand heb je mazzel, of zoals vorig jaar, toen de tomaten en komkommers net niet gratis waren. Maar ja, zo'n dagelijkse marge van 4,25 euro is niet ruim, je kan er gezond van koken, maar exorbitante maaltijden zitten er niet in. Maar ja, dat is dan ook hetgeen het Nibud hanteert als norm voor het berekenen van de minimale kosten voor gezonde voeding
pleased to meet you
pi_110045619
Prettige Pasen trouwens iedereen die daarin gelooft :)
pleased to meet you
pi_110045714
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 00:56 schreef moussie het volgende:

[..]

Hehe, doe er een pot appelmoes bij en het kan wel voor een daggie! Wel lullig als je die aanbiedingen in verschillende steden moet ophalen om op die eindprijs uit te komen ;)
Maar is dat je enige maaltijd over de gehele dag? Voor groeiende kinderen? Die moeten veel verse groenten eten en vers fruit, en dat is niet bepaald goedkoop. Ja, andijvie, soms, maar dat kan je ze ook niet iedere dag voorschotelen, en hutspot evenmin.
Het budget voor voeding per dag is voor dit voorbeeldgezin van Ingrid, Geert(8) en Geertje(12) is 11,60 euro. Dat is dus alleen voor de gezonde voeding, geen snacks of frisdrank, maar fruit en melk. Je jongens hebben stevige trek, er gaan per dag zo'n anderhalve brood doorheen, en dan niet van die goedkope papperige rommel, maar goed brood. Daar bovenop dan wat kaas, boterhamworst, pindakaas en hagelslag. Bij elkaar iets van 5 euro dit geheel, give or take ? Bij het ontbijt wordt melk gedronken, en bij de middagboterham een appel gegeten, kosten samen iets van 1,60 of zo? Daarnaast heb je nog drie bananen als toetje, kosten .. erm,e wat zal het zijn, 75 cent? Houdt je dus iets van 4,25 euro over voor de warme hap. Op een dag dat zo'n compleet stamppotpakket in de aanbieding is binnen fietsafstand heb je mazzel, of zoals vorig jaar, toen de tomaten en komkommers net niet gratis waren. Maar ja, zo'n dagelijkse marge van 4,25 euro is niet ruim, je kan er gezond van koken, maar exorbitante maaltijden zitten er niet in. Maar ja, dat is dan ook hetgeen het Nibud hanteert als norm voor het berekenen van de minimale kosten voor gezonde voeding
Wat dat betreft, is het zo jammer hoe onze maatschappij zich heeft ontwikkeld. Toen ik 20 jaar geleden moeder werd (alleenstaand), had ik een heel netwerk om mij heen van andere alleenstaande moeders. We deelden heel geregeld (meerdere malen per week) de kosten van een gezamenlijke maaltijd. Dat was echt top! En nu, nu het iedereen zoveel slechter gaat financieel, hebben we al moeite om elkaar gedag te zeggen in het voorbijgaan.
pi_110046380
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.deventer.nl/lo(...)ogus/volkstuin-huren

0,18*150 = 27 euro. Dat haal je er echt uit. En het is legaal.
jezus wat goedkoop. En beetje tuin verbouwen is ook leuk :p
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 01:42:53 #283
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_110046557
quote:

[..]

Het budget voor voeding per dag is voor dit voorbeeldgezin van Ingrid, Geert(8) en Geertje(12) is 11,60 euro. Dat is dus alleen voor de gezonde voeding, geen snacks of frisdrank, maar fruit en melk. Je jongens hebben stevige trek, er gaan per dag zo'n anderhalve brood doorheen, en dan niet van die goedkope papperige rommel, maar goed brood. Daar bovenop dan wat kaas, boterhamworst, pindakaas en hagelslag. Bij elkaar iets van 5 euro dit geheel, give or take ? Bij het ontbijt wordt melk gedronken, en bij de middagboterham een appel gegeten, kosten samen iets van 1,60 of zo? Daarnaast heb je nog drie bananen als toetje, kosten .. erm, wat zal het zijn, 75 cent? Houdt je dus iets van 4,25 euro over voor de warme hap. Op een dag dat zo'n compleet stamppotpakket in de aanbieding is binnen fietsafstand heb je mazzel, of zoals vorig jaar, toen de tomaten en komkommers net niet gratis waren. Maar ja, zo'n dagelijkse marge van 4,25 euro is niet ruim, je kan er gezond van koken, maar exorbitante maaltijden zitten er niet in. Maar ja, dat is dan ook hetgeen het Nibud hanteert als norm voor het berekenen van de minimale kosten voor gezonde voeding
Gelijk ook dat Nibud erbij halen omdat je weet dat je overdrijft maar de zwarte piet dan weer mooi naar de Nibud kunt toespelen.

Echt, de slachtofferrol is je op het lijf geschreven. Klagen, klagen, klagen... Ik zou het nog niet 1 dag met je uithouden.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_110047169
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 01:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Gelijk ook dat Nibud erbij halen omdat je weet dat je overdrijft maar de zwarte piet dan weer mooi naar de Nibud kunt toespelen.

Echt, de slachtofferrol is je op het lijf geschreven. Klagen, klagen, klagen... Ik zou het nog niet 1 dag met je uithouden.
Even niet op de persoon, maar er zijn vele gezinnen in Nederland die rond moeten komen van ¤ 70 per week aan leefgeld. Dat geld kan niet enkel aan voedsel worden uitgegeven. Daarvan moet ook toiletpapier worden gekocht, en (igv heel kleine ukkies) ook luiers, tandpasta, wasmiddel, al die dingen die je nodig hebt om een huishouding te kunnen voeren. Ook kleding moet daarvan worden betaald, en wat er dan nog over is, kun je uitgeven aan voeding. Waaruit je zelf al de conclusie kunt trekken dat gezinnen in die situatie heel veel minder te besteden hebben aan voeding, dan ¤ 10 per dag. Dat bedrag mag je gerust halveren. Ga er maar aan staan, als ouder met een (en misschien wel meerdere) kinderen.
  zondag 8 april 2012 @ 02:33:47 #285
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110047225
quote:

[..]

Het budget voor voeding per dag is voor dit voorbeeldgezin van Ingrid, Geert(8) en Geertje(12) is 11,60 euro. Dat is dus alleen voor de gezonde voeding, geen snacks of frisdrank, maar fruit en melk.
Das 81,20 per week. Dit doe ik niet om gemeen te doen maar: challenge accepted!

Brood en beleg ¤14,15 per week
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vlees en melk ¤23,50
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
groente, knollen en fruit ¤18
SPOILER
allerlei ¤15,50
SPOILER
Totaal: 79,40 met tandpasta en zo

Weekmenu
SPOILER
Die week daarop is het Golden week je houd kip, aardappelen en geld over *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door sweetlady-o op 08-04-2012 02:40:17 ]
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_110047253
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:33 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Das 81,20 per week. Dit doe ik niet om gemeen te doen maar: challenge accepted!

Brood en beleg ¤14,15 per week
SPOILER
Vlees en melk ¤23,50
SPOILER
groente, knollen en fruit ¤18
SPOILER
allerlei ¤15,50
SPOILER
Totaal: 75,40

Weekmenu
SPOILER
Jij poetst je tanden niet? Veegt je billen niet af? Wast nooit je haren? Je hebt geen afwasmiddel nodig om af te wassen?
  zondag 8 april 2012 @ 02:39:26 #287
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110047302
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:35 schreef Tayu het volgende:

[..]

Jij poetst je tanden niet? Veegt je billen niet af? Wast nooit je haren? Je hebt geen afwasmiddel nodig om af te wassen?
Markt: tandpasta ¤ 0,50 afwasmiddel ¤1,00 Haren was ik echt zelden tot nooit want kroes *O*. 2,50 toiletpapier maar inderdaad geen golden week, eerder zilver.
pi_110047340
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:39 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Markt: tandpasta ¤ 0,50 afwasmiddel ¤1,00 Haren was ik echt zelden tot nooit want kroes *O*. 2,50 toiletpapier maar inderdaad geen golden week, eerder zilver.
En kleding hebben jij en je kinderen (want dit bedrag geldt voor een gezin, niet voor een alleenstaande) niet nodig?
  zondag 8 april 2012 @ 02:47:37 #289
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110047417
En dan gaan mensen er van uit dat men het meeste wel in huis heeft?
Bij mij boven is een Afghaans stel komen te wonen, verder dan een oud tapijt op de betonnen vloer en 2 matrassen hadden ze helemaal niks. En dan te bedenken dat mensen denken dat vluchtelingen aan alle kanten geholpen worden, mooi niet dus, een huis en dat is het dan, zoek het maar uit.
We hebben met alle buren zoveel mogelijk spullen gegeven, maar je wil niet weten wat je allemaal nog mist als je in een woning trekt; van blikopener tot glazen , lampjes tot lepels, alles moet je aanschaffen.
En dat geldt niet alleen voor asielzoekers maar ook voor mensen die gescheiden zijn of vanwege andere omstandigheden in de bijstand komen.Niet iedereen heeft alles voor elkaar.
Ik geef het je te doen hoor :{w
  zondag 8 april 2012 @ 02:53:42 #290
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110047496
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

En kleding hebben jij en je kinderen (want dit bedrag geldt voor een gezin, niet voor een alleenstaande) niet nodig?
Das een zorg voor andere weken zoals je ziet hebben we bijvoorbeeld 30 eieren die gaan niet op ook ketjap hoef ik voorlopig niet te kopen. Nu was ik trouwens lui en bleef ik met mijn berekeningen erg dichtbij huis. Zou ik de fiets pakken en bereid zijn een halfuurtje te fietsen zou ik uitkomen op zo'n ¤50 per week. Kleding koop je natuurlijk tweedehands bij piekfijn en rommelmarkten. Wel moet ik bekennen dat elk dubbeltje omdraaien leuk is als je het doet voor de lol, om te kijken hoeveel je kunt besparen. Niet om bij elke misstap je af te vragen hoe je nu de maand doorkomt. Zou 1 van mijn koters glutenvrij moeten eten had ik hem op moeten geven ter adoptie :{
pi_110047590
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:35 schreef Tayu het volgende:

[..]

Veegt je billen niet af?
Doe ik met gebruikte koffiefilterzakjes, je moet wat.
pi_110047591
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:53 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Das een zorg voor andere weken zoals je ziet hebben we bijvoorbeeld 30 eieren die gaan niet op ook ketjap hoef ik voorlopig niet te kopen. Nu was ik trouwens lui en bleef ik met mijn berekeningen erg dichtbij huis. Zou ik de fiets pakken en bereid zijn een halfuurtje te fietsen zou ik uitkomen op zo'n ¤50 per week. Kleding koop je natuurlijk tweedehands bij piekfijn en rommelmarkten. Wel moet ik bekennen dat elk dubbeltje omdraaien leuk is als je het doet voor de lol, om te kijken hoeveel je kunt besparen. Niet om bij elke misstap je af te vragen hoe je nu de maand doorkomt. Zou 1 van mijn koters glutenvrij moeten eten had ik hem op moeten geven ter adoptie :{
Oh, je bent zelfs bereid een kind dan maar af te staan?

Voor een korte tijd (paar weekjes, en uit eigen keuze) kan het best fun zijn idd om van zo min mogelijk geld rond te komen. Ga het maar eens een jaar of 10 achter elkaar doen, omdat het op geen enkele andere manier kan. Dan wordt het toch een heel ander verhaal.
  zondag 8 april 2012 @ 03:06:33 #293
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110047669
Maar 10 jaar in de bijstand is wel wat overdreven :o
  zondag 8 april 2012 @ 03:07:30 #294
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110047678
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 02:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

Oh, je bent zelfs bereid een kind dan maar af te staan?

Voor een korte tijd (paar weekjes, en uit eigen keuze) kan het best fun zijn idd om van zo min mogelijk geld rond te komen. Ga het maar eens een jaar of 10 achter elkaar doen, omdat het op geen enkele andere manier kan. Dan wordt het toch een heel ander verhaal.
Wat waar zeg ik dat? Ik zeg op die manier juist dat dat bedrag te weinig zou zijn mocht 1 van mijn kinderen meer dan normaal nodig zou hebben. ;)

Het is zeer vervelend ja om dat 10 jaar lang te moeten doen, maar het is niet anders, we kunnen moeilijk meer geld aan ze geven want dan moet het minimumloon ook omhoog. Ook vind ik dat als dit het ergste is van de bijstand ( nadenken over je uitgaven) het toch wel meevalt. Ik erken dat het niet tof is maar vind het toch te doen. Na een tijdje heb je vanzelf je vaste stekkies waar je aan goedkoop eten en kleding kunt komen. En als ik echt me best doe kan ik dus ¤30 overhouden mits Geert en Geertje gezond zijn
pi_110047689
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 03:06 schreef Flow3r het volgende:
Maar 10 jaar in de bijstand is wel wat overdreven :o
Nee hoor, ik ken wel mensen die al 30 jaar in de bijstand zitten.
pi_110047712
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:07 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Wat waar zeg ik dat? Ik zeg op die manier juist dat dat bedrag te weinig zou zijn mocht 1 van mijn kinderen meer dan normaal nodig zou hebben. ;)

Het is zeer vervelend ja om dat 10 jaar lang te moeten doen, maar het is niet anders, we kunnen moeilijk meer geld aan ze geven want dan moet het minimumloon ook omhoog. Ook vind ik dat als dit het ergste is van de bijstand ( nadenken over je uitgaven) het toch wel meevalt. Ik erken dat het niet tof is maar vind het toch te doen. Na een tijdje heb je vanzelf je vaste stekkies waar je aan goedkoop eten en kleding kunt komen. En als ik echt me best doe kan ik dus ¤30 overhouden mits Geert en Geertje gezond zijn
Dat zeg je hier:

quote:
Zou 1 van mijn koters glutenvrij moeten eten had ik hem op moeten geven ter adoptie :{
Van ¤ 70 per week houd jij niets over met Geert en Geertje. Dikke kans zelfs, dat een goed familielid of een goede vriend je nu en dan iets zal moeten toeschuiven om nog rond te kunnen komen.
  zondag 8 april 2012 @ 03:16:04 #297
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110047757
quote:
0s.gif Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1800440/1[b]2/25#110047712]zondag 8 april 2012 03:11[/url] schreef Tayu het volgende:[/b]

[..]

Dat zeg je hier:

[..]

Van ¤ 70 per week houd jij niets over met Geert en Geertje.
Dikke kans zelfs, dat een goed familielid of een goede vriend je nu en dan iets zal moeten toeschuiven om nog rond te kunnen komen.
Challenge accepted maar morgen want ik moet langs de winkel voor de goede prijzen :P
pi_110047776
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 01:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kan je niet lezen of zo? Het budget van het Nibud lijkt alleen maar ruim, maar als je kijkt naar wat je nodig hebt en wat je daarvoor kwijt bent is het dat helemaal niet. Het geheel is geen klaagverhaal maar een rekensom die aantoont dat het minimumbudget zoals dat gehanteerd wordt door het Nibud gewoon klopt.

Dat je voeding over de gehele dag uit meer bestaat dan een portie stamppot met spekkies of een blikje knakworst is te moeilijk voor je om te begrijpen?

En als jij als volwassen mens voor een dieet kiest waardoor je op den duur alle mogelijke tekorten oploopt moet je dat lekker zelf weten, vroeger of later betaal je de prijs ervoor, maar opgroeiende kinderen zet je dus niet op zo'n dieet, die hebben hun dagelijkse portie verse groente en fruit gewoon nodig. En ik als ouder hoor te zorgen dat ze dat ook binnenkrijgen, zoiets heet dan verantwoord ouderschap ..

Maar ja, daar weet jij natuurlijk alles van hé, jij had kunnen toveren binnen dat budget, je huurt een volkstuin .. lekker goedkoop trouwens in Deventer 18 cent, hier is het 40 .. en met een perceel van 150 vierkante meter kan je idd redelijk zelfvoorzienend qua groente. Helaas zijn voor de meeste percelen in volkstuinen lange wachtrijen. Het idee dat een boer je wel een stuk grond huurt om je volkstuintje op te zetten is wel schattig overigens, ik hoop voor je dat het je lukt, maar dan wel iedere dag erna toe fietsen hoor, alles op de fiets want een auto is overbodig. En oh ja, mocht je in een uitkering zitten, bereid je dan alvast voor op opmerkingen in de trend van 'maar hij/zij kan toch werken, fietst toch ook iedere dag naar het volkstuintje' .. ooh nee wacht, jij bent diegene die dat roept toch, als eerste in de rij, tegen de uitkeringstrekker : als je iedere dag naar je van een boer gehuurde volkstuintje kan fietsen kan je ook gaan werken
pleased to meet you
  zondag 8 april 2012 @ 03:18:06 #299
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_110047778
edit: Fail zijt met mij
pi_110047780
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 03:16 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Challenge accepted maar morgen want ik moet langs de winkel voor de goede prijzen :P
Veel succes, de winkels zijn dicht morgen :D

Weet je iig zeker dat je bijzonder goedkoop uit bent ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')