abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:32:04 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110042120
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:31 schreef Tayu het volgende:

[..]

Per maand komt dat wel in de buurt :)

Wat kost een volkstuin per jaar?
Als u een volkstuin huurt moet u rekening houden met een jaarlijks bedrag aan tuinkosten variërend van ongeveer ¤ 175,00 tot ¤ 550,00.
Dit is afhankelijk van het soort tuinpark, de oppervlakte van de tuin die u huurt, het percentage openbaar groen op het tuinpark en de bijdrage aan het tuinpark zelf.
Voor het huren van een tuin op een park waar overnacht mag worden (huisjes van maximaal 28 m2, oppervlakte tuinen gemiddeld 300 m2) bent u jaarlijks ongeveer ¤ 550,00 kwijt.
Voor een park met dagverblijven (huisjes van maximaal 12-16 m2, tuinen 200 - 250 m2) is dit ongeveer ¤ 350,00.
Voor een nutstuin (geen huisjes, tuinen variërend van 75 - 150 m2) moet u rekenen op ongeveer ¤ 175,00.
Hierna een overzicht waaruit deze kosten kunnen bestaan. Als voorbeeld is de tuinnota van een lid op Amstelglorie genomen (prijspeil 2009.

Bron: http://www.bondvanvolkstu(...)enu=2&stijl=1&id=262

Voor een bijstandsuitkering, is dat een behoorlijke uitgave (en dan groeit en bloeit er nog helemaal niets).
Welke regio woon je? dan zal ik eens kijken wat daar het goedkoopste volkstuintje is. Ik vond er zó een van 18 cent / m2.
The End Times are wild
pi_110042163
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Welke regio woon je? dan zal ik eens kijken wat daar het goedkoopste volkstuintje is. Ik vond er zó een van 18 cent / m2.
Hier in Leiden kun je dat echt shaken :D
pi_110042215
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:32 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik snap wel dat Ingrid naar de voedselbank moet met dit huishoudboekje. Het klopt voor geen meter. :P
Nou nee hoor, met dit huishoudboekje hoeft Ingrid niet naar de voedselbank, Ingrid en haar kinderen hebben genoeg te eten, haar kinderen doen aan wat activiteiten en zijn netjes gekleed, het huis is netjes verzorgt, ma en de kinders ook, en de kleding is schoon en fris. Verder legt Ingrid netjes een vast bedrag per maand opzij voor de kleding van de kinderen, afschrijving inboedel en evt terugkerende kosten. Hoeveel je precies moet afschrijven per maand wil je niet in de problemen komen zal per situatie verschillen, maar laten we zeggen dat het tussen de 50 en 100 euro is, dan heeft Ingrid tussen de 10 of 60 euro per maand, voor haar eigen kleding, sociale activiteiten en 'luxe uitspattingen' zoals een keertje naar de kermis of een ijsje/biertje op het terras.

Waar het in de realiteit op neerkomt is dat diegene die 100 euro terug zou moeten leggen het niet altijd doet, je kinderen maand in maand uit zelfs de meest simpele pleziertjes moeten ontzeggen, dat houdt geen ouder vol, en je hebt zelf ook totaal geen leven.
Als Ingrid maar 50 euro opzij zet, terwijl het er honderd zouden moeten zijn, tja, dan kan je in de problemen komen. Maar ja, zolang Ingrid geen schulden zit af te betalen waardoor haar leefgeld na het betalen van de vaste lasten onder de 280 euro beland komt zij niet in aanmerking voor de voedselbank.
pleased to meet you
pi_110042259
Voor de inwoners van Leiden..

http://www.letsleiden.nl/

• Voorbeelden van aan te bieden & te vragen diensten PDF Afdrukken E-mailadres

Administratie - dienstenAdministratie - goederen Advies Algemeen Audio/Video - diensten Audio/Video - goederen Bedrijven Boeken en tijdschriften Brieven Cd's en platen Coaching & counseling Computers - diensten Computers - goederen Contact Dieren - diensten Dieren - goederen Doe het niet zelf - diensten Doe het niet zelf - goederen Doe het zelf niet Electra - gas Fiets Fotografie Geneeswijzen, alternatief Gezocht Gezondheid Gezondheid - diensten Gezondheid - goederen Goederen Haarknippen Hobby Huisdieren Huishoudelijke goederen - klein huisraad Huishouden - schoonmaken Interieur Internet Kantoor Kinderen - diensten Kinderen - goederen Kleding Kleding en textiel - diensten Kleding en textiel - goederen Koken Kunst - diensten Kunst - goederen Kunst & creatief LETS - activiteiten LETS - diverse goederen LETS - help Lichaamsverzorging - diensten Lichaamsverzorging - goederen Massage Medewerking Meubels -- bedden vloer muur sanitair Muziek Muziek zang en dans - diensten Muziek zang en dans - goederen Onderwijs en educatie Onderzoek Oppassen Planten -- stekjes aangebodenRecreatie Feest Sport - diensten Recreatie Feest Sport - goederen Recreatieve activiteiten Recreatieve goederen Reparatie Reparatie en onderhoud aan fiets/auto Sinterklaas en Kerst Sociaal en hulpverlening Spiritualiteit Sport Sportactiviteiten Sportartikelen Taal- en woordenboeken Taallessen Talen/vertalen Tuin Tuinieren en landbouw - diensten Tuinieren en landbouw - goederen Uitleen UItleen boeken, audio en video Vakantie Verhuizen Verlichting Vervoer Vervoer - diensten Vervoer - goederen Voedsel - diensten Voedsel - goederen Vormgeving Wandelen Witgoed -- kachels koelkasten stofzuigers Wonen - diensten Wonen - goederen

Wonen - ruimte
pi_110042543
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:35 schreef Macabrefuture het volgende:
Voor de inwoners van Leiden..

http://www.letsleiden.nl/

• Voorbeelden van aan te bieden & te vragen diensten PDF Afdrukken E-mailadres

Administratie - dienstenAdministratie - goederen Advies Algemeen Audio/Video - diensten Audio/Video - goederen Bedrijven Boeken en tijdschriften Brieven Cd's en platen Coaching & counseling Computers - diensten Computers - goederen Contact Dieren - diensten Dieren - goederen Doe het niet zelf - diensten Doe het niet zelf - goederen Doe het zelf niet Electra - gas Fiets Fotografie Geneeswijzen, alternatief Gezocht Gezondheid Gezondheid - diensten Gezondheid - goederen Goederen Haarknippen Hobby Huisdieren Huishoudelijke goederen - klein huisraad Huishouden - schoonmaken Interieur Internet Kantoor Kinderen - diensten Kinderen - goederen Kleding Kleding en textiel - diensten Kleding en textiel - goederen Koken Kunst - diensten Kunst - goederen Kunst & creatief LETS - activiteiten LETS - diverse goederen LETS - help Lichaamsverzorging - diensten Lichaamsverzorging - goederen Massage Medewerking Meubels -- bedden vloer muur sanitair Muziek Muziek zang en dans - diensten Muziek zang en dans - goederen Onderwijs en educatie Onderzoek Oppassen Planten -- stekjes aangebodenRecreatie Feest Sport - diensten Recreatie Feest Sport - goederen Recreatieve activiteiten Recreatieve goederen Reparatie Reparatie en onderhoud aan fiets/auto Sinterklaas en Kerst Sociaal en hulpverlening Spiritualiteit Sport Sportactiviteiten Sportartikelen Taal- en woordenboeken Taallessen Talen/vertalen Tuin Tuinieren en landbouw - diensten Tuinieren en landbouw - goederen Uitleen UItleen boeken, audio en video Vakantie Verhuizen Verlichting Vervoer Vervoer - diensten Vervoer - goederen Voedsel - diensten Voedsel - goederen Vormgeving Wandelen Witgoed -- kachels koelkasten stofzuigers Wonen - diensten Wonen - goederen

Wonen - ruimte

Ja en dan?
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:42:02 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110042562
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:32 schreef Tayu het volgende:

[..]

Hier in Leiden kun je dat echt shaken :D
Je moet gewoon creatief zijn. Fiets gewoon 20 boeren af, leg je situatie uit en vraag of je een stukje grond mag bewerken. Geef hem 10% als pacht desnoods.
Of pluk gewoon de gratis vruchten die overal hangen.

Het lijkt wel alsof jullie voor iedere oplossing altijd wel een bezwaar vinden! Dan kom je inderdaad niet ver. Je kunt ook zelf kinderkleertjes naaien, handelen op marktplaats, noem maar op.
The End Times are wild
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:42:56 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110042599
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:41 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja en dan?
Vroeger in de oorlog fietsen jullie nog vanuit de Randstad 100 km op houten banden om wat aardappels te schooien in de Achterhoek. Maar dat was een andere generatie, minder verwend.
The End Times are wild
pi_110042602
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet gewoon creatief zijn. Fiets gewoon 20 boeren af, leg je situatie uit en vraag of je een stukje grond mag bewerken. Geef hem 10% als pacht desnoods.
Of pluk gewoon de gratis vruchten die overal hangen.

Het lijkt wel alsof jullie voor iedere oplossing altijd wel een bezwaar vinden! Dan kom je inderdaad niet ver. Je kunt ook zelf kinderkleertjes naaien, handelen op marktplaats, noem maar op.
Jullie? Ik heb geen tijd voor een volkstuintje naast mijn baan en moederschap.
pi_110042617
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:41 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ja en dan?
Door bijvoorbeeld een dienst te verlenen, krijg je punten. En van die punten kun jij bijv, eten kopen of een andere dienst van een LETS lid.
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:43:21 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110042620
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:42 schreef Tayu het volgende:

[..]

Jullie? Ik heb geen tijd voor een volktuintje naast mijn baan en moederschap.
Ok, ik dacht dat je een uitkering had.
The End Times are wild
pi_110042639
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:43 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Door bijvoorbeeld een dienst te verlenen, krijg je punten. En van die punten kun jij bijv, eten kopen of een andere dienst van een LETS lid.
En wat heb ik daar precies aan?
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:44:06 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110042658
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:43 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Inderdaad. Je gaat gewoon bijvoorbeeld 4 uur per week poetsen bij iemand en in ruil krijg je pachtrecht op een volkstuin. Prima toch!
The End Times are wild
pi_110042661
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok, ik dacht dat je een uitkering had.
En waar heb je die gedachte dan zo ineens uit je hoed getoverd?
pi_110042666
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:43 schreef Tayu het volgende:

[..]

En wat heb ik daar precies aan?
Dat je geen zwart geld hebt, en problemen krijgt met de bijstand uitkering.
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:44:35 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110042682
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:44 schreef Tayu het volgende:

[..]

En waar heb je die gedachte dan zo ineens uit je hoed getoverd?
Omdat je klaagt over te weinig geld.
The End Times are wild
pi_110042689
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad. Je gaat gewoon bijvoorbeeld 4 uur per week poetsen bij iemand en in ruil krijg je pachtrecht op een volkstuin. Prima toch!
Gelukkig betaalt mijn werkgever heel veel meer :D

Jij bent wel een grapjas!
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:45:10 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110042713
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:44 schreef Tayu het volgende:

[..]

Gelukkig betaald mijn werkgever heel veel meer :D

Jij bent wel een grapjas!
Maar wat is jouw probleem dan precies?
The End Times are wild
pi_110042716
Ik vind het ontzettend aardig dat iedereen met initiatieven aankomt om het huishoudboekje op orde te krijgen van de zogenaamde 'bijstandstrekkers'.

Wat mij persoonlijk steekt is dat ik, net als wat instanties doen, mij als een debiel behandelt voel.

Ten eerste ben ik geen bijstandstrekker, laat staan een debiel.

Mijn probleem. :)
pi_110042744
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar wat is jouw probleem dan precies?
Heb ik hier ooit gemeld een probleem te hebben dan?
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:45:59 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110042759
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:45 schreef Tayu het volgende:

[..]

Heb ik hier ooit gemeld een probleem te hebben dan?
Ok. Ik dacht dat je een bijstandsmoedertje was dat niet rond kon komen.
The End Times are wild
pi_110042771
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat je klaagt over te weinig geld.
Oja? Waar dan?
pi_110042804
quote:

[..]

Deze discussie staat bol van de vooronderstellingen, dus dat verbaast me dan weer niet :)
pi_110042809
quote:

[..]

LOL ik dacht het ook :P..

Maar goed, ik ga slapen. Moet morgen werken :W Om geld te verdienen om mijn voorraad kast vol te gooien. :P
pi_110042859
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:44 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Dat je geen zwart geld hebt, en problemen krijgt met de bijstand uitkering.
Ohw... maar moet ik dan niet eerst een dergelijke uitkering hebben om daar problemen mee te kunnen krijgen?
  zaterdag 7 april 2012 @ 23:48:30 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110042875
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:46 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

LOL ik dacht het ook :P..

Maar goed, ik ga slapen. Moet morgen werken :W
Ik zit morgen om 09:00 in de kerk met Pasen. Dus ga ook slapen.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')