dingen ondernemen is ook lastig als je depressief bent, want dan is er maar heel erg weinig (of niks) leuk. het is het beste om gewoon daarmee door te blijven gaan, ook al is de drempel hoog. Lukt het een dag niet, dan kan dat ook gebeuren, reken dat jezelf vooral niet aan dan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:37 schreef Flower02 het volgende:
Hoi allemaal!
Ik heb speciaal een account aangemaakt om dit topic te volgen en af en toe
iets te schrijven. Jullie stukjes zijn voor mij heel herkenbaar en geven mij
het gevoel dat ik niet alleen ben met deze dingen..
Ik zal iets over mezelf vertellen:
Vorig jaar september ben ik begonnen met mijn opleiding. Helaas moest ik
deze (tijdelijk) stoppen i.v.m. een depressie. Mijn instelling was om het jaar
te gaan halen en ben mij helemaal gaan focussen op mijn studie. Aangezien
ik erg perfectionistisch ben en faalangst heb, ben ik doorgeslagen in het leren.
Mijn sociale contacten begon ik te verwaarlozen en ik begon steeds vermoeider
te worden. Half januari ben ik ingestort. Ik moest naar school, maar kon mijn bed
niet meer uitkomen..
Naast de vermoeidheid was ik ook erg emotioneel. Mijn moeder
had een vermoeden en adviseerde mij naar de huisarts te gaan. Eenmaal bij de dokter
kwamen alle emoties eruit. Hij stelde een aantal vragen en vermoedde een depressie.
Hij verwees mij door naar de psycholoog en daar moest ik een vragenlijst invullen en
een intakegesprek voeren. Daar kwam uit dat ik tegen een zware depressie aan zat.
Ik krijg op dit moment cognitieve gedragstherapie en het gaat iets beter met me dan
voorheen.
Wat ik op dit moment nog erg moeilijk vind, is om dingen te ondernemen. Ik doe ze
wel, maar met weinig plezier. Ook voelt de drempel nog wat hoog aan. Daarnaast
kom ik niet graag mensen tegen die er vanaf weten (behalve mijn ouders en een paar
vrienden), omdat ik bang ben dat ze vragen
gaan stellen. Het liefst spreek ik alleen mensen die er niets vanaf weten. Herkennen jullie dit
ook?
Zie je er tegenop?quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:50 schreef Murmeli het volgende:
En nog even een egopost: 30 mei beginnen met schematherapie
Wat fijn Nijna. Vind je t spannend? En waarom kan die intake niet eerder, of is dat wel bij dezelfde instelling?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:19 schreef Nijna het volgende:
Ik ga waarschijnlijk eind juni naar huis... Daarna intake voor ambulant.
Dat er nog genoeg contactmomenten zijn is wel fijn natuurlijkquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:13 schreef Nijna het volgende:
Ja, ik vind het spannend. Maar heb er niet meer zoveel buikpijn van als ik eerder had bij het idee naar huis te moeten. Intake begin juli, heb gister al iemand gesproken van het team waar ik naar ben verwezen. Het is dezelfde instelling, maar wachttijd e.d. Nou gaan ze kijken voor iets ter overbrugging.
Ook lopen we nog bij jeugd en ik heb nog individuele therapie van hier die doorloopt als ik ambulant ga, dus eigenlijk best nog wel wat momenten in de week dat ik een contact mogelijkheid heb.
Wat super fijn voor je!quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:33 schreef Murmeli het volgende:
Spannend!!!
Hier gaat t goed! Begonnen met schematherapie, vriendje is lief, werk gaat de goede kant op. Jeej!
Nee ik heb al boodschappen gedaan, en op zich vind ik het ook niet erg om te koken,maar het gaat me om het gemak waarmee ervan uit gegaan wordt dat ik dat wel regel!quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:13 schreef Nijna het volgende:
Spannend gewoonmezelf
Hmmmz, kan je niet iets laten komen ofzo?
Hoe liet hij blijken dat ie er vanuit gaat dat jij het wel regelt?quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee ik heb al boodschappen gedaan, en op zich vind ik het ook niet erg om te koken,maar het gaat me om het gemak waarmee ervan uit gegaan wordt dat ik dat wel regel!
Door gewoon letterlijk tegen mij te zeggen: Jij kookt wel hé vanavond!quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe liet hij blijken dat ie er vanuit gaat dat jij het wel regelt?
en heb je hem toen gezegd dat je liever hebt dat hij meehelpt?quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Door gewoon letterlijk tegen mij te zeggen: Jij kookt wel hé vanavond!
Je hoeft niet perse te wachten op een rustig moment, zo erg beschamend etc is het allemaal nietquote:Op vrijdag 8 juni 2012 05:29 schreef Nijna het volgende:
misschien op rustig moment eens bespreken...?
Het is verzet naar de donderdag erop, De 21e dus om 10.00, aan de vroege kant, maarja je kunt het maar gehad hebben!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:51 schreef Murmeli het volgende:
@gewoonmezelf: das inderdaad in de buurt hier. Hoe laat is je gesprek? Dan kunnen we wel ff een bakkie thee drinken ofzo![]()
@cafpow: sterkte meis, is niet tof dit
daar heb gelijk mee...het is net als een presentaie op school. Ik ben liever een van de eersten dan ben ik ervanaf..quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Het is verzet naar de donderdag erop, De 21e dus om 10.00, aan de vroege kant, maarja je kunt het maar gehad hebben!
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Het is verzet naar de donderdag erop, De 21e dus om 10.00, aan de vroege kant, maarja je kunt het maar gehad hebben!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |