quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:17 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik ben trouwens niet naar mijn lessen gegaan vannochtendfoei
Was het hier maar 15C, mijn jas kan niet meer dichtquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:06 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ruik een BBQ. Het is weer één dag boven de 15C en ze gaan weer los
Het moet inderdaad wel klikken wil het echt zin hebben volgens mij. Ik had echt een ontzettend toffe psych die heel goed door had hoe en wat en mijn gevoel voor humor deelde. Toen zij een nieuwe baan kreeg (fantastische kans voor haar) kreeg ik één of andere suffe doos die in alles meeging wat ik zei. Ik ben toen heel snel afgehaakt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Net gebeld door interapy, trouwens. Omdat ik nu net met meds begin hebben we in overleg besloten nog even te wachten, om eerst te zien wat die doen. En dan blijf ik dus wekelijks met die persoon hier pratenn, ookal mag ik hem helemaal niet
Heb je al zo'n dikke buik? Buikfoto?quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Was het hier maar 15C, mijn jas kan niet meer dicht
[..]
Het moet inderdaad wel klikken wil het echt zin hebben volgens mij. Ik had echt een ontzettend toffe psych die heel goed door had hoe en wat en mijn gevoel voor humor deelde. Toen zij een nieuwe baan kreeg (fantastische kans voor haar) kreeg ik één of andere suffe doos die in alles meeging wat ik zei. Ik ben toen heel snel afgehaakt.
Klein beetje maar, het was vooral een heel leuk maar strak jasje. Met een hele dikke trui kon hij net fijn dichtquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb je al zo'n dikke buik? Buikfoto?Ja ik vind buikfoto's mooi
Dan ligt ie waarschijnlijk een beetje dwars/scheef en moeten ze tandvlees wegbranden/kaakbot weghakken. Daar merk je op het moment zelf niet zoveel van, maar de week erna welquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
een van mijn verstandskiezen moet getrokken worden, de tandarts zei dat ik meteen maar een afspraak bij de kaakchirurg moet maken. Is dat goed of slecht?
ik geloof niet dat ik het wil wetenquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:32 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Dan ligt ie waarschijnlijk een beetje dwars/scheef en moeten ze tandvlees wegbranden/kaakbot weghakken. Daar merk je op het moment zelf niet zoveel van, maar de week erna wel
Ik voor knaagdieren, maar bij mij deed de tandarts het gewoon zelfquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nee, hooguit allergisch voor katten en konijnen
Ik moet voor vanavond nog even een halve pubquiz in elkaar draaien, maar heb eigenlijk niet zoveel zin. De plaatjesronde is al wel afquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:30 schreef TradeMarkie het volgende:
Vanavond spelletjesavond bij een vriend, morgen kookworkshop met de vrienden, zondag paasbrunch en kraamvisite, maandag tuintegels verhuizen
Welnee, dat hoeft niet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:32 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Dan ligt ie waarschijnlijk een beetje dwars/scheef en moeten ze tandvlees wegbranden/kaakbot weghakken. Daar merk je op het moment zelf niet zoveel van, maar de week erna wel
Maar meestal is de quiz wel gezellig tochquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik moet voor vanavond nog even een halve pubquiz in elkaar draaien, maar heb eigenlijk niet zoveel zin. De plaatjesronde is al wel af
Ok, bij mijn tandarts gaat die regel dus wel op, die doet iig zoveel mogelijk zelfquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Welnee, dat hoeft niet.
Ben ook bij de kaakchirurg geweest (want alle 4 er in één keer uit) en geen centje last daarna...
Jawel, maar het kan heel erg wisselen hoeveel mensen er komen. Meer is dan toch wel beterquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:43 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Maar meestal is de quiz wel gezellig toch
quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Klein beetje maar, het was vooral een heel leuk maar strak jasje. Met een hele dikke trui kon hij net fijn dicht(ik weet niet of ik überhaupt foto's ga posten
)
Is dit 'm?quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:44 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ok, bij mijn tandarts gaat die regel dus wel op, die doet iig zoveel mogelijk zelf
Klinkt als een goed weekendquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:30 schreef TradeMarkie het volgende:
Vanavond spelletjesavond bij een vriend, morgen kookworkshop met de vrienden, zondag paasbrunch en kraamvisite, maandag tuintegels verhuizen
Nog nooit sneeën in je hand of zo gehad die bloedde, maar die je niet in de gaten had totdat je het bloed zag?quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:48 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Gigantische blauwe plek op mijn beenik had helemaal niks door
ja, als dat de botte bijl is in z'n hand, dan is het hemquote:
Jaquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:48 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Klinkt als een goed weekend
Is dit de kraamvisite die zo eh... apart werd gepland?
neequote:Op vrijdag 6 april 2012 17:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nog nooit sneeën in je hand of zo gehad die bloedde, maar die je niet in de gaten had totdat je het bloed zag?
ook nooit met een snoeischaar in je vinger geknipt, je afgevraagd waarom dat takje niet toe wil geven aan de schaar en nog een keer geknipt?quote:
Welke context?quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nog nooit sneeën in je hand of zo gehad die bloedde, maar die je niet in de gaten had totdat je het bloed zag?
Die bovenste!!!quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:56 schreef Nembrionic het volgende:
Deze auto staat bij ons in de straat, al een paar dagen:
[ afbeelding ]
Helemaal opgeknapt, met bloemetjes aan de binnenkant. Echt een cool ding.
Maar tijdens het zoeken naar een foto kwam ik dit afgrijselijke monster tegen:
[ afbeelding ]
Ik achte het onmogelijk maar het is misschien nog wel lelijker dan de Multipla
Ja, de Nissan Pao.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:58 schreef LadyBlack het volgende:
Is het nou een Nissan? Dat zie ik op de onderste foto, maar is die bovenste er ook een?
Zou het wel leuk vinden, en LB ookquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Klein beetje maar, het was vooral een heel leuk maar strak jasje. Met een hele dikke trui kon hij net fijn dicht(ik weet niet of ik überhaupt foto's ga posten
)
Ik heb bijna nooit door waarom ik een blauwe plek hebquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:48 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Gigantische blauwe plek op mijn beenik had helemaal niks door
En ook dat is herkenbaar jaquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Omdat ie voor de zonden van de mensheid gestorven isquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:05 schreef Nembrionic het volgende:
Goede Vrijdag...de dag dat men Jezus aan het kruis genageld heeft. Waarom heet het dan Goede Vrijdag?
Dan kun je concluderen dat het niet het geloof voor jou isquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:10 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en mijn dag begon trouwens met 2 jehova's aan de deur.... en ik heb nog nooit een antwoord gegeven waar ik achteraf ook tevreden over wasen dat terwijl ze toch regelmatig komen
Ik heb er in het hele IUI traject best een paar kilo's aangesnackt en heb dat nog niet helemaal/ helemaal niet geaccepteerdquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zou het wel leuk vinden, en LB ookEn je hoeft er niet herkenbaar op te staan toch?
over een goede vrijdag gesprokenquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:10 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en mijn dag begon trouwens met 2 jehova's aan de deur.... en ik heb nog nooit een antwoord gegeven waar ik achteraf ook tevreden over wasen dat terwijl ze toch regelmatig komen
Nou dat wist ik sowieso al welquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dan kun je concluderen dat het niet het geloof voor jou is
Ik zei net precies hetzelfde tegen G.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:05 schreef Nembrionic het volgende:
Goede Vrijdag...de dag dat men Jezus aan het kruis genageld heeft. Waarom heet het dan Goede Vrijdag?
Ik wil graag een keer jehova's aan de deur want ik wil wel met ze in gesprek, maar bij mij bellen ze nooit aanquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:10 schreef LadyBlack het volgende:
Ah joh het is voor een goed doel tochquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dan kun je concluderen dat het niet het geloof voor jou is
[..]
Ik heb er in het hele IUI traject best een paar kilo's aangesnackt en heb dat nog niet helemaal/ helemaal niet geaccepteerdKomt misschien nog wel hoor
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Tot 10 km/h te hard krijg je een waarschuwende boete, daarna gaat het echt oplopen. Vind het wel een schappelijke methode zoquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik heb er zo'n hekel aan als er van die boetes binnenkomen, echt, doe het goed of doe het niet
quote:Op vrijdag 6 april 2012 04:15 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ja dat wel, maar terwijl hij mij probeerde te grijpen
quote:boorde zijn vingers
quote:heel diep in dat zachte gedeelte
quote:achter mijn kaak
quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zei net precies hetzelfde tegen G.En die gaf vervolgens precies hetzelfde antwoord als LB
[..]
quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zei net precies hetzelfde tegen G.En die gaf vervolgens precies hetzelfde antwoord als LB
Geloof me, dat wil je niet.quote:Ik wil graag een keer jehova's aan de deur want ik wil wel met ze in gesprek, maar bij mij bellen ze nooit aan
quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:04 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Een soort nee-nee sticker voor jehova's?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
[..]
Geloof me, dat wil je niet.
Wij hadden vroeger een sticker op de deur dat ze niet welkom waren. En hoewel ze over het algemeen gestopt waren met aanbellen, probeerden ze het af en toe toch
Die kun je zelf maken met een lettertangquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:12 schreef Soempie het volgende:
[..]
Een soort nee-nee sticker voor jehova's?Echt nog nooit gehoord dat daar stickers voor zijn.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:13 schreef Soempie het volgende:
Sven heeft quiche voor me!
Had hij in de SC gelezen.
Ik weet heel goed waar de verschillende dagen voor staan, maar de 'goed' in goede vrijdag is me altijd ontgaan. Overigens weet ik het verhaal van Jezus met name door Jesus Christ Superstarquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:08 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik zoek het eens in de zoveel tijd een keer op, maar vergeet het vervolgens telkens weer.
Oh jawelquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
[..]
Geloof me, dat wil je niet.
Wij hadden vroeger een sticker op de deur dat ze niet welkom waren. En hoewel ze over het algemeen gestopt waren met aanbellen, probeerden ze het af en toe toch
Das lievquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:13 schreef Soempie het volgende:
Sven heeft quiche voor me!
Had hij in de SC gelezen.
Dat kun je ook op Wikipedia lezenquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet heel goed waar de verschillende dagen voor staan, maar de 'goed' in goede vrijdag is me altijd ontgaan. Overigens weet ik het verhaal van Jezus met name door Jesus Christ Superstar![]()
[..]
Oh jawelIk wil weten waarom zij wel in de hemel komen en ik niet terwijl we feitelijk in hetzelfde geloven. Maar zoals ik al zei komen ze hier dus nooit aan de deur
Ik weet de reden ook welquote:
Wat geef je toch goede, praktische adviezen vandaag.quote:
Ik had ook een Jehova vriendinnetjequote:Op vrijdag 6 april 2012 19:20 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat geef je toch goede, praktische adviezen vandaag.![]()
Toen ik klein was had ik een vriendinnetje die Jehova was/ is. Vond het altijd heel dom dat ze niet aan verjaardagen en dergelijke deden, maar de verhalen waren wel mooi.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had ook een Jehova vriendinnetjeHaar ouders vierden haar verjaardag op een andere dag, omdat ze het toch wel sneu voor haar vonden om het niet te vieren
quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:25 schreef Soempie het volgende:
[..]![]()
In Groningen stond er voor het academiegebouw vaak een oud vrouwtje met de wachttoren. Lijkt me toch niet de meest logische plek om te gaan staan?
Er valt wel de meeste winst te behalen onder die verduivelde wetenschappers. Relatief weinig bekeerden daarquote:Het percentage Nederlanders dat gelooft 'dat er meer is tussen hemel en aarde' is met 36 procent opvallend hoger dan de 5 procent van de hoogleraren dat zich ietsist noemt.
Weinig of geen ruimte
Driekwart van de hoogleraren vindt dat binnen de wetenschap weinig tot geen ruimte mag zijn voor theïstische veronderstellingen, of wel het geloof in een of meerdere goden. Van alle respondenten neemt 20 procent een theïstische collega minder serieus. 64 procent van de hoogleraren zegt spanning of zelfs een conflict te ervaren tussen het geloof in een god en de wetenschap.
Geloof je nou écht dat een stel gehersenspoelde zombie's zich daar ongemakkelijk bij gaan voelen?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet de reden ook welMaar ik wil dat ze me dat in mijn gezicht vertellen en hoop dat ze zich daar dan toch wat ongemakkelijk bij voelen
Dat is ook weer waar.quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:30 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
[..]
Er valt wel de meeste winst te behalen onder die verduivelde wetenschappers. Relatief weinig bekeerden daar
Nouquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:20 schreef Soempie het volgende:
Wat geef je toch goede, praktische adviezen vandaag.![]()
Klasgenoot van me en zijn broer ook. Die mochten niets en ze kregen niets. Ik heb ooit een rondje botsauto's voor 'm betaald en ik geloof dat ik zijn hele jaar goed had gemaaktquote:Toen ik klein was had ik een vriendinnetje die Jehova was/ is. Vond het altijd heel dom dat ze niet aan verjaardagen en dergelijke deden, maar de verhalen waren wel mooi.
zijn hele?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:34 schreef Nembrionic het volgende:
Klasgenoot van me en zijn broer ook. Die mochten niets en ze kregen niets. Ik heb ooit een rondje botsauto's voor 'm betaald en ik geloof dat ik zijn hele goed had gemaakt
Ja. Want plezier was verboten!quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:35 schreef Soempie het volgende:
In elk geval wel meer goed gemaakt dan een dag.
Mja weet ik eigenlijk ook wel maar toch wil ik het wel proberenquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Geloof je nou écht dat een stel gehersenspoelde zombie's zich daar ongemakkelijk bij gaan voelen?Denk je echt dat je met argumenten die mensen aan het twijfelen brengt ofzo?
Ik kan je vertellen dat je gaat falen. Velen hebben het geprobeerd, velen hebben gefaald?
Die mensen hebben een geweldig vermogen tot borden voor hun kop plaatsen.
Wat ik ervan begrepen heb is dat het een veredelde wedstrijd is. Hoe meer zieltjes je wint, hoe groter de kans is dan je in de hemel komt. Dat mag iemand ontkrachten als die zin heeftquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mja weet ik eigenlijk ook wel maar toch wil ik het wel proberenLijkt me sowieso wel interessant om hun kant eens echt te horen
Wat ik me trouwens wel afvraag: zou het wel eens voorkomen dat ze mensen echt weten te overtuigen? Want waarom zou je er anders mee door blijven gaan?Ik weet wel 'verspreiden van het woord van God' maar lijkt me nogal frustrerend als toch niemand je verhaal aan wil horen
En MaJo dan ook?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:44 schreef Whiteguy het volgende:
De eerstvolgende jehova's getuige die mij aanspreekt nodig ik direct uit op mijn verjaardag
Ik las eerder over het woord 'verjaardag' heen. Kun je MaJo wel uitnodigen, maar denk niet dat er dan veel discussie zal zijn.quote:
quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zwaartekracht wint altijd![]()
straaljager stort neer op woningen in Virginia
De piloten hebben schietstoelen gebruikt en het overleefd. Dat in elk gevalquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
Yep, ik las het net al op de NRC site. Is er al iets bekend over doden/ gewonden?
Oh, in dat gevalquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
De piloten hebben schietstoelen gebruikt en het overleefd. Dat in elk geval
Dat las ik inderdaad, maar het was geen leegstaand flatgebouw neem ik aan?quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
De piloten hebben schietstoelen gebruikt en het overleefd. Dat in elk geval
toen ik nog studeerde heb ik een keer een stel jehova's binnen gehad, een vriend van me was er ook en we hebben ze maar eens een kopje thee aangeboden. Na een half uur discussiëren hebben ze het maar opgegeven en vroegen ze of ze konden gaanquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:44 schreef Whiteguy het volgende:
De eerstvolgende jehova's getuige die mij aanspreekt nodig ik direct uit op mijn verjaardag
Dat lijkt me best moeilijkquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:07 schreef Whiteguy het volgende:
iets met een gegeven paard en in zijn bek schijten
quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
toen ik nog studeerde heb ik een keer een stel jehova's binnen gehad, een vriend van me was er ook en we hebben ze maar eens een kopje thee aangeboden. Na een half uur discussiëren hebben ze het maar opgegeven en vroegen ze of ze konden gaan
quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:17 schreef MaJo het volgende:
Oh jawelIk wil weten waarom zij wel in de hemel komen en ik niet terwijl we feitelijk in hetzelfde geloven. Maar zoals ik al zei komen ze hier dus nooit aan de deur
Ok, dat komt wel raar over in 1 zinquote:Ik weet heel goed waar de verschillende dagen voor staan, maar de 'goed' in goede vrijdag is me altijd ontgaan. Overigens weet ik het verhaal van Jezus met name door Jesus Christ Superstar![]()
lang leve de kerkquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:18 schreef Nembrionic het volgende:
Goede vrijdag...vrijdag...koopavond...winkels dicht....kut vrijdag.
Ik voor pollen, katten en meloen, en bij mij deed de tandarts het ook zelf (inclusief kaakbot wegsnijden) en er totaal geen last van gehad.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik voor knaagdieren, maar bij mij deed de tandarts het gewoon zelf
Dan hadden ze gewoon pech, want dat is niet waar.quote:
Paradijs, hemel. Lood, oud ijzer. Was er ook niet een limiet aan de plaatsen die te verdienen waren?quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik voor pollen, katten en meloen, en bij mij deed de tandarts het ook zelf (inclusief kaakbot wegsnijden) en er totaal geen last van gehad.
[..]
Dan hadden ze gewoon pech, want dat is niet waar.
Jehovah's Getuigen doen inderdaad niet aan verjaardag maar vieren wel feestjes en doen gewoon leuke dingen.
Ook is het niet zo dat je zo veel mogelijk zieltjes moet winnen om in de hemel te komen. Je moet gewoon je best doen en volgens hun normen en waarden leven en god dienen. Overigens gaat het er niet om om in de hemel te komen, maar om in het paradijs terecht te komen na het einde der tijden. Er zijn een paar uitverkorenen die dan, ik dacht vanuit de hemel, dat koninkrijk op aarde zal regeren.
Wat ik nog weet is dat het einde der tijden (armageddon) min of meer is berekend en dat het niet te lang meer op zich zou laten wachten, als het eigenlijk al niet te laat is. Enkele mensen die de Eerste Wereldoorlog nog hebben meegemaakt zouden dan nog in leven moeten zijn. Dan zouden ze nu zo 100 jaar moeten zijn. Die zijn er wel, maar hoeveel Jehovah's Getuigen daaronder zijn....
quote:Jehova's getuigen geloven dat er van alle ware christenen (gerekend van Pinksteren 33) een letterlijk aantal van 144.000 naar de hemel gaan. Zij noemen dit "gezalfden". Hiervan zijn nog enkele duizenden Jehova's getuigen op aarde, door hen het "gezalfde overblijfsel" genoemd; dit "overblijfsel" is identiek aan de hierboven genoemde "getrouwe en beleidvolle slaaf".[14] De overige Jehova's getuigen maken deel uit van de "grote schare" en hebben de hoop voor eeuwig op een Paradijsaarde te leven.[15][16] Alle overige mensen zullen worden vernietigd.[17]
Grappig genoeg was het getal 144k wel blijven hangen bij mij.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:34 schreef wyccie het volgende:
Ah, dat wilde ik net opzoeken. Ik dacht aan 144, maar het zijn er een duizendtal meer dus. Er is dus ook nog plek voor jou, Nem.
quote:Jehova's getuigen vieren geen kerkelijke feestdagen omdat deze als van heidense oorsprong worden beschouwd. Ook de meeste andere feestdagen vieren ze niet. Zo vieren ze geen Kerstmis vanwege de relatie met de saturnaliën en het Joelfeest, het Paasfeest vanwege de oorsprong als feest voor de godin Ostara en de nog steeds gebruikte vruchtbaarheidssymbolen als hazen en eieren, Halloween en Oud en Nieuw vanwege het feit dat het feest oorspronkelijk was om boze geesten te verdrijven, enz. Het verbod op de viering van verjaardagen stamt uit het jaar 1920. Destijds was de aangevoerde reden voor het verbod de nadruk op het individu; inmiddels is dit uitgebreid met verwijzingen naar de onthoofdingen die plaatsvonden op de verjaardagen die vermeld worden in de Bijbel. Bruiloften worden wel gevierd, met de reden dat Jezus zelf ook deel nam aan zulke feesten.[40]
Roken, drugsgebruik en dronkenschap zijn een grondslag voor uitsluiting. Op matig gebruik van alcohol, koffie en andere (licht) verslavende middelen staan geen sancties
Ik val ook onder de overigen, mits de JG hun gelijk krijgen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:34 schreef wyccie het volgende:
Ah, dat wilde ik net opzoeken. Ik dacht aan 144, maar het zijn er een duizendtal meer dus. Er is dus ook nog plek voor jou, Nem.
Ik val onder 'overige mensen'.
Ja, echte pretletters. Onder het kopje Seksualiteit:quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:37 schreef wyccie het volgende:
Wat heel naar is, is dat je ook buitengesloten wordt als je gaat scheiden, ook al is je echtgenoot ongelovig en mishandelt hij je.
quote:Een huwelijk kan alleen "schriftuurlijk" worden ontbonden als er van één van de partners seksuele handelingen heeft verricht met een ander dan zijn of haar huwelijkspartner; hiermee wordt bedoeld dat de niet-"schuldige" partner alleen dan vrij is om te hertrouwen.
Ik betwijfel of dat alleen bij de Jehovah's Getuigen het geval isquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:37 schreef wyccie het volgende:
Wat heel naar is, is dat je ook buitengesloten wordt als je gaat scheiden, ook al is je echtgenoot ongelovig en mishandelt hij je.
Ik neem aan dat je het over de andere religies hebt dan JG? JG doen ook niet aan het afbeelden van god.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:36 schreef LadyBlack het volgende:
Het paradijs is ook niet voor iedereen hetzelfde, kwam ik achter tijdens het schrijven van mijn scriptie. Er zijn verschillende rangen en standen.
Ik zie het al, ze zijn op kleur gerangschikt.quote:De heiligen en engelen in deze afbeelding (uit de kapel waar ik op ben afgestudeerd) zijn dan ook niet at random gepositioneerd:
[ afbeelding ]
Misschien de Pinkstergemeente ofzo maar de mainstream religies sluiten niemand uit die gescheiden is meen ik. Ze worden hooguit vies aangekeken door wat hypocriete lui.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat alleen bij de Jehovah's Getuigen het geval is
En Jezus heeft het duidelijk begrepen: altijd 2 vingers schuimquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over de andere religies hebt dan JG? JG doen ook niet aan het afbeelden van god.
[..]
Ik zie het al, ze zijn op kleur gerangschikt.
Echtscheiding is in de moderne christelijke geloven zoals het RK en Protestantisme toch veel meer geaccepteerd? Van die streng-christelijke weet ik het niet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:39 schreef LadyBlack het volgende:
Ik betwijfel of dat alleen bij de Jehovah's Getuigen het geval is
Zijn die heiligen e.d. allemaal gedocumenteerd/benoemd? Of is het slechts een afbeelding?quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:36 schreef LadyBlack het volgende:
Het paradijs is ook niet voor iedereen hetzelfde, kwam ik achter tijdens het schrijven van mijn scriptie. Er zijn verschillende rangen en standen.
De heiligen en engelen in deze afbeelding (uit de kapel waar ik op ben afgestudeerd) zijn dan ook niet at random gepositioneerd:
[ afbeelding ]
Ook mooi:quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:41 schreef wyccie het volgende:
[..]
Echtscheiding is in de moderne christelijke geloven zoals het RK en Protestantisme toch veel meer geaccepteerd? Van die streng-christelijke weet ik het niet.
Bij de JG mogen ze dan niet eens meer met je praten..
quote:Van 1931 tot 1961 was het accepteren van een vaccinatie een reden voor excommunicatie.
Is het paradijs van Jehovah's Getuigen een ander paradijs dan dat van de christenen? Nee toch?quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over de andere religies hebt dan JG? JG doen ook niet aan het afbeelden van god.
[..]
Ik zie het al, ze zijn op kleur gerangschikt.
He bah. Die van Jeff Buckley is ZOVEEL beterquote:
Check mijn scriptie, ik heb ze allemaal benoemdquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zijn die heiligen e.d. allemaal gedocumenteerd/benoemd? Of is het slechts een afbeelding?
Dit zie je overal. Hou de menigte dom en ze komen niet in opstand.quote:Omdat het Besturend Lichaam regelmatig ontraadt om een "wereldse carrière" op te bouwen, volgen relatief weinig Jehova's getuigen hogere opleidingen (HBO of universiteit).
Daarvoor waren ze nog niet benoemd?quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Check mijn scriptie, ik heb ze allemaal benoemd![]()
Toegegeven, someone beat me to it, maar ik was een eind gekomen. Mijn grote hobby, afgebeelde personen identificeren
Ja, vraag zo snel mogelijk internet aan.quote:
Hun paradijs is natuurlijk de enige echte.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:42 schreef LadyBlack het volgende:
Is het paradijs van Jehovah's Getuigen een ander paradijs dan dat van de christenen? Nee toch?Volgens mij geloven zij alleen dat alleen de Getuigen erin mogen.
De beste. Maar ik was begonnen met Take this Waltz (nav een trailer van een nieuwe film met die titel) en ben zo doorgeklikt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:43 schreef Nembrionic het volgende:
He bah. Die van Jeff Buckley is ZOVEEL beter
Heb jij vroeger bij de JG gezeten?quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hun paradijs is natuurlijk de enige echte.![]()
Eerlijk gezegd weet ik niet meer precies of er een rangschikking is, kan het me niet herinneren dat zoiets werd gezegd. Ik weet alleen zeker dat die afbeelding door geen enkele JG wordt aangemomen.
[..]
De beste. Maar ik was begonnen met Take this Waltz (nav een trailer van een nieuwe film met die titel) en ben zo doorgeklikt.
Nou, ik heb 1 auteur gevonden die ze allemaal had benoemd, en ik heb vrij veel over deze kapel bestudeerd. Het kunnen er dus meer zijn geweest, maar die ene had wel een foutje gemaakt, dat ik heb verbeterdquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Daarvoor waren ze nog niet benoemd?
En ik kan je scriptie niet checken.
Ik vind het dan wel weer rete-interessant hoe je er dan uiteindelijk in slaagt zulke lui te identificeren.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:46 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou, ik heb 1 auteur gevonden die ze allemaal had benoemd, en ik heb vrij veel over deze kapel bestudeerd. Het kunnen er dus meer zijn geweest, maar die ene had wel een foutje gemaakt, dat ik heb verbeterd
Dat is het leuke van middeleeuwse / renaissance kunst: de meeste heiligen worden afgebeeld met een herkenbaar attribuut, of ze zijn logisch gegroepeerd (bijbelse matriarchen -> Sara, Lea, Ruth... even uit mn hoofd)quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik vind het dan wel weer rete-interessant hoe je er dan uiteindelijk in slaagt zulke lui te identificeren.
Zorg voor goede dozen. En doe moertjes etc. in een boterhamzakje (per kast, met naam van het meubel) en bewaar deze allemaal in een diepvriesbakje.quote:
Niet gedoopt of iets dergelijks, maar toen ik klein was wel mee te maken gehad. Mee geweest naar de vergaderingen, bijbelstudie etc. Schandalig hoe ik eigenlijk alles vergeten ben.quote:
Net zoals de Klassieke Oudheid.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:50 schreef LadyBlack het volgende:
Dat is het leuke van middeleeuwse / renaissance kunst: de meeste heiligen worden afgebeeld met een herkenbaar attribuut, of ze zijn logisch gegroepeerd (bijbelse matriarchen -> Sara, Lea, Ruth... even uit mn hoofd)
quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:51 schreef Etcetera het volgende:
Gisteren gekeken, veel gepraat, vanavond definitief beslotenheb er zin in
quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:51 schreef Etcetera het volgende:
Via je ouders ofzo?quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zorg voor goede dozen. En doe moertjes etc. in een boterhamzakje (per kast, met naam van het meubel) en bewaar deze allemaal in een diepvriesbakje.
Je hebt niet veel te verhuizen, denk ik?
Gefeliciteerd.Goede Vrijdag indeed.
[..]
Niet gedoopt of iets dergelijks, maar toen ik klein was wel mee te maken gehad. Mee geweest naar de vergaderingen, bijbelstudie etc. Schandalig hoe ik eigenlijk alles vergeten ben.
Verder op openbare scholen gezeten, dus ik weet ook niet wat catechismus, afleggen en zo is.
Oh ja, klustip:quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:51 schreef Etcetera het volgende:
Een kennis.quote:
Die heeft dan wel geluk gehadquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:59 schreef wyccie het volgende:
[..]
Een kennis.
Altijd veel leuke dingen gedaan: cadeautjes, Nintendo, pannenkoeken bakken, midgetgolfen, creabeaknutselen, naar musea. Zonder de JG had ik een veel soberdere jeugd.
Ik kan me echt helemaal niks voorstellen van een leven buiten de stadquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:04 schreef Etcetera het volgende:
Oosterwolde wordt mijn (onze) nieuwe woonplaats.
Al aan de medicatie begonnen?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Mijn hoofd is helemaal de weg kwijt.Maar dan niet mentaal dit keer, maar fysiek. Duizelig, drowsy verward, kan moeilijk zinnen vormen. En doodvermoeid, ondanks 8 uur slaap.
ja, woensdagquote:
yup!quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:22 schreef wyccie het volgende:
Er is je ook uitgelegd dat je de eerste +/- 4 weken wel last hebt van de bijwerkingen, maar nog niet de therapeutische werking van de pil merkt?
quote:Speciaal voor jou heeft HEMA voor de komende Paasdagen iets leuks in petto. Bestel dit weekend op hema.nl en ontvang 25% korting op het duurste artikel. De korting wordt automatisch verrekend na het invoeren van de actiecode in het speciale actiecodeveld bij het besteloverzicht.
actiecode: HEMAcadeau
Dat vond ik het leukst aan de studie: de verhalen achter de werken en dat je zelfs al met wat basiskennis over attributen heel anders naar kunst kijkt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:50 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat is het leuke van middeleeuwse / renaissance kunst: de meeste heiligen worden afgebeeld met een herkenbaar attribuut, of ze zijn logisch gegroepeerd (bijbelse matriarchen -> Sara, Lea, Ruth... even uit mn hoofd)
Dus je moet minimaal 2 produkten kopen.quote:
Wat zo jammer is, is dat musea daar niets mee doen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:31 schreef Soempie het volgende:
Etcie!
[..]
Dat vond ik het leukst aan de studie: de verhalen achter de werken en dat je zelfs al met wat basiskennis over attributen heel anders naar kunst kijkt.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:04 schreef Etcetera het volgende:
Oosterwolde wordt mijn (onze) nieuwe woonplaats.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:34 schreef Soempie het volgende:
Ik weet niet meer waar ik het gezien heb, maar iPads met info, maar dan over de suppost enz.![]()
Echt de grootste onzin.
Volgens mij niet, het is alleen zo geformuleerd zodat je weet dat je korting op slechts 1 artikel krijgt en niet de hele bestelling.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:31 schreef Nembrionic het volgende:
Dus je moet minimaal 2 produkten kopen.
Dat doen ze al heel lang, maar dan dmv die audioguides: oordopjes in.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:32 schreef Nembrionic het volgende:
Wat zo jammer is, is dat musea daar niets mee doen.
Ik zeg: deel iPads uit met info over de schilderijen.
Mja, maar meestal wel heel slaapverwekkend gebracht.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:36 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat doen ze al heel lang, maar dan dmv die audioguides: oordopjes in.
Geen keuze uit meerdere stemmen?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:36 schreef Soempie het volgende:
Mja, maar meestal wel heel slaapverwekkend gebracht.
Getest: 1 produkt werkt ook.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Volgens mij niet, het is alleen zo geformuleerd zodat je weet dat je korting op slechts 1 artikel krijgt en niet de hele bestelling.
Toevallig heb ik nu 2 dingen besteld, dus ik kan je geen zekerheid geven.
Ik had blijkbaar heel lang geleden al een inlog gemaakt op de Hema-site. Mijn oude adresgegevens stonden er namelijk nog in. Ik woon er al meer dan 10 jaar niet meer.
Musea zijn daar steeds hipper in hoorquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat zo jammer is, is dat musea daar niets mee doen.
Ik zeg: deel iPads uit met info over de schilderijen.
Nou precies. En wat Soempie zegt. Supersaai en droog gebracht.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:37 schreef wyccie het volgende:
[..]
Geen keuze uit meerdere stemmen?![]()
Ik heb dat nooit gedaan, want dan word ik beperkt in mijn bewegingsvrijheid/snelheid.
Dat mag ook welquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:38 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Musea zijn daar steeds hipper in hoor
Alleen vindt niet iedereen DWDD leukquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou precies. En wat Soempie zegt. Supersaai en droog gebracht.
Maar een iPad met een goed kort overzicht met meer info over de geschiedenis, op zijn DWDD-s..dat zou hartstikke leuk zijn denk ik.
Wat heb je besteld?quote:
Nee maar de kijkcijfers liegen er niet om. Ik bedoel maar dat daar bij de kunststukken die langskomen leuke verhalen worden verteld en niet alles miniscuul uitgelicht en droog gebracht wordt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:39 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Alleen vindt niet iedereen DWDD leuk
quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:39 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga in het pinksterweekend met een paar vrienden naar Berlijn, en een van de meiden verheugt zich nu al op het museumbezoek met mijwant dan krijgt ze allemaal uitleg waardoor ze het wel interessant vindt. Dat scheelt ook echt
Die was te verwachtenquote:
Als ze kledingstukken kunnen beveiligen met een sensor, dan kan dat bij een iPad ook.quote:Volgens mij wordt dat logistiek best lastig met die iPads... heel makkelijk even in je tas te stoppen.
Ja, ik val ook onder "overige mensen". Hoewel ik opgegroeid ben in een katholiek gezin. (En dus ook alle rituelen zoals eerste communie e.d. heb meegemaakt.)quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:34 schreef wyccie het volgende:
Ik val onder 'overige mensen'.
Dat was pas een toffe tentoonstelling jaquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:44 schreef Soempie het volgende:
Het Groninger Museum doet het trouwens wel goed bij de tentoonstellingen. Tenminste, eerder zat er dan een dun boekje bij met uitleg. Zoals bij de tentoonstelling: 'fatale vrouwen'.
Amen!quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:45 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Ja, ik val ook onder "overige mensen". Hoewel ik opgegroeid ben in een katholiek gezin. (En dus ook alle rituelen zoals eerste communie e.d. heb meegemaakt.)
Op de lagere school kregen we veel bijbelverhalen te horen, en die werden geacht mooi te zijn. Maar veel van die verhalen vond ik juist helemaal niet mooi. Wat is er bijvoorbeeld mooi aan een verhaal over een vader (Abraham) die van god de opdracht krijgt zijn eigen zoon te offeren, en die ook nog bereid is dat te doen? Ik kan werkelijk niets moois aan dat verhaal ontdekken. Dat heeft me aan het denken gezet en heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik het geloof heb afgezworen.
Wat me ook (o.a.) tegenstaat is het calvinistische: stel je voor dat je tijdens je leven plezier hebt! Dat mag toch niet kunnen!
De sensoren op een stuk plastic zijn makkerlijker te verwijderen, denk ik.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:41 schreef Nembrionic het volgende:
Als ze kledingstukken kunnen beveiligen met een sensor, dan kan dat bij een iPad ook.
Nou, komt u maarquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:49 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, als je het een en ander weet over Griekse mythologie dan kun je al snel zien/ achterhalen wie dit is. Als je het niet weet is het wel tof als het verhaal verteld wordt, want dan kijk je er toch heel anders naar. Kan me voorstellen dat sommige mensen er langs lopen en denken: oke, een vrouw met een drankje in een blauw gordijn. Volgende..
Ja en ik vind dat echt onbegrijpelijkquote:Op vrijdag 6 april 2012 22:49 schreef wyccie het volgende:
Dat offerverhaal van Abraham is natuurlijk wel uit te leggen. Abraham had zo veel liefde voor god dat hij hem vertrouwde. Wat zij je willen doen beseffen is dat je schepper belangrijker is dan je zoon. En tsja...als je in een god gelooft, moet dat wel te begrijpen zijn.
ze heeft zich wel geschoren (of was dat de eerste vorm van retoucheren/ paintshoppen?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:49 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk, als je het een en ander weet over Griekse mythologie dan kun je al snel zien/ achterhalen wie dit is. Als je het niet weet is het wel tof als het verhaal verteld wordt, want dan kijk je er toch heel anders naar. Kan me voorstellen dat sommige mensen er langs lopen en denken: oke, een vrouw met een drankje in een blauw gordijn. Volgende..
Jomanda?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:49 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, álle verhalen zijn uit te leggen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:49 schreef wyccie het volgende:
Dat offerverhaal van Abraham is natuurlijk wel uit te leggen. Abraham had zo veel liefde voor god dat hij hem vertrouwde. Wat zij je willen doen beseffen is dat je schepper belangrijker is dan je zoon. En tsja...als je in een god gelooft, moet dat wel te begrijpen zijn.
Had ik daar pas niet een link van geplaats? Van een serie schilderijen, hoe die eruit zouden zien als de schilder photoshop had?quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:50 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ze heeft zich wel geschoren (of was dat de eerste vorm van retoucheren/ paintshoppen?
Oke, als je het niet weet is het eigenlijk nog leuker.quote:
Nee, dat boek ken ik niet. Maar wat me tegenstaat is dat het christendom (overigens net als andere geloven) nogal eens de neiging heeft om bepaalde morele waarden (zoals naastenliefde en gij zult niet doden) claimt als exclusief christelijk, terwijl ze dat helemaal niet zijn. Je hoeft geen christen te zijn om te vinden dat het niet de bedoeling kan zijn dat we elkaar collectief de hersens inslaan. Ieder weldenkend mens, christen, hindoe of atheïst, vindt dat dat niet kan.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Amen!
Ik ben dan wel niet gelovig opgevoed, maar naast de basisbeginselen van naastenliefde e.d., is dat iets wat ik echt onbegrijpelijk vind
Heb je ooit het boek "Er was eens een god" van Jan Blokker en zoons gelezen? Dat is fantastisch
Komt omdat jij niet zo hallelujah met god bent, jij heiden!quote:
Ik bedoel dat dat is wat er 'mooi' aan die bijbelverhalen is. Uit elk verhaal kun je iets leren (wat voor het geloof belangrijk is).quote:
Ik kom (via Wiki) dan wel weer op Scylla en dan moet ik gelijk weer denken aan Unit 13.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oke, als je het niet weet is het eigenlijk nog leuker.
Het mooie aan die verhalen vind ik dan weer dat IEDEREEN er wat uit kan leren, als je alle elfjes, tovenaars en andere sprookjes weglaat.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Komt omdat jij niet zo hallelujah met god bent, jij heiden!
[..]
Ik bedoel dat dat is wat er 'mooi' aan die bijbelverhalen is. Uit elk verhaal kun je iets leren (wat voor het geloof belangrijk is).
Precies, en daarom vind ik dat ik meer recht heb op een plaats in het paradijs omdat ik het doe/ vind vanuit mijn hart, niet omdat ik de armageddon wil overleven.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:53 schreef Nico_S. het volgende:
Maar wat me tegenstaat is dat het christendom (overigens net als andere geloven) nogal eens de neiging heeft om bepaalde morele waarden (zoals naastenliefde en gij zult niet doden) claimt als exclusief christelijk, terwijl ze dat helemaal niet zijn. Je hoeft geen christen te zijn om te vinden dat het niet de bedoeling kan zijn dat we elkaar collectief de hersens inslaan. Ieder weldenkend mens, christen, hindoe of atheïst, vindt dat dat niet kan.
Als arts in opleiding zou je toch moeten weten dat je hart slechts een spier is.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Precies, en daarom vind ik dat ik meer recht heb op een plaats in het paradijs omdat ik het doe/ vind vanuit mijn hart, niet omdat ik de armageddon wil overleven.
Juist! Niet-gelovigen vinden uit zichzelf dat je elkaar de hersens niet moet inslaan, niet alleen maar om een kaartje voor de hemel te kopen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Precies, en daarom vind ik dat ik meer recht heb op een plaats in het paradijs omdat ik het doe/ vind vanuit mijn hart, niet omdat ik de armageddon wil overleven.
Nou, inderdaad. Alsof ik geen moraal heb, terwijl ik soms bijna durf te beweren dat mijn geweten beter ontwikkeld is.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:53 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Nee, dat boek ken ik niet. Maar wat me tegenstaat is dat het christendom (overigens net als andere geloven) nogal eens de neiging heeft om bepaalde morele waarden (zoals naastenliefde en gij zult niet doden) claimt als exclusief christelijk, terwijl ze dat helemaal niet zijn. Je hoeft geen christen te zijn om te vinden dat het niet de bedoeling kan zijn dat we elkaar collectief de hersens inslaan. Ieder weldenkend mens, christen, hindoe of atheïst, vindt dat dat niet kan.
Juist, dat bedoel ik ook.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet. Misschien is er nog wel iemand. Soms moet je niet luisteren naar wat er gezegd wordt, maar naar de stiltes.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:00 schreef wyccie het volgende:
Zoveel gelovigen zijn er hier toch niet? Alleen Red, maar die ziet het allemaal veel verstandiger.
Ik hoorde dat verhaal in de zesde klas lagere school (dus de huidige groep 8). Ik heb daar 's-avonds in bed uitgebreid over nagedacht, en ik kwam tot drie conclusies:quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:49 schreef wyccie het volgende:
Ja, dat is tegenwoordig weer helemaal in, zo'n look dat je altijd verbaasd kijkt:quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:02 schreef wyccie het volgende:
Toen ik klein was heb ik ooit een foto van Piaf gezien. Heb lange tijd daarna niet naar foto's van haar durven kijken. Was bang vanwege die wenkbrauwen.
Als er van die kant niks komt, weten we het ook niet en kunnen we er niet over discussiëren.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:01 schreef Nembrionic het volgende:
Dat weet ik dus niet. Misschien is er nog wel iemand. Soms moet je niet luisteren naar wat er gezegd wordt, maar naar de stiltes.
Dat vind ik heel verstandig. De meeste kleine kinderen slikken dat voor zoete koek.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:02 schreef Nico_S. het volgende:
Ik hoorde dat verhaal in de zesde klas lagere school (dus de huidige groep 8). Ik heb daar 's-avonds in bed uitgebreid over nagedacht, en ik kwam tot drie conclusies:
1) God is helemaal niet goed; god is wreed. Een god die goed is vraagt zoiets niet van een vader. Punt, uit.
2) Abraham was een vader van niets. Dan had ik het toch beter getroffen: mijn vader (hoewel zeer gelovig) zou zoiets nooit doen. En zelfs iemand die zo gelovig was als mijn vader was dus in de ogen van god nog niet goed genoeg.
3) Het verhaal dat god alwetend zou zijn kon ook de deur uit. Immers, als god alwetend was zou hij ook weten of het geloof van Abraham sterk genoeg was, en dan was die wrede test dus helemaal nergens voor nodig.
Ik hoop niemand, want het is toch niet naar bedoeld.quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:58 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vraag me af wie zich nu op de lip zit te bijten bij het lezen van deze posts.
Ja, dat is wat ik bedoel. Ik heb nog nooit iemand de hersens ingeslagen (en heb ook geen plannen in die richting) om de simpele reden dat ik vind dat dat niet kan. En niet alleen maar omdat de bijbel zegt dat ik dat niet mag doen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Alsof ik geen moraal heb, terwijl ik soms bijna durf te beweren dat mijn geweten beter ontwikkeld is.![]()
Aangezien ik niet 'juist' handel uit angst voor straf. Of handel volgens vaststaande regels en uit gehoorzaamheid.
En voor de meelezer wil ik daaraan toevoegen dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten, natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:07 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Ja, dat is wat ik bedoel. Ik heb nog nooit iemand de hersens ingeslagen (en heb ook geen plannen in die richting) om de simpele reden dat ik vind dat dat niet kan. En niet alleen maar omdat de bijbel zegt dat ik dat niet mag doen.
Ik denk ook altijd dat geloof (verder) is ontwikkeld als een soort extern geweten om orde te handhaven. Hoe het ontstáán is, lijkt me meer een situatie dat er een natuurverschijnsel is geweest dat niet te verklaren viel, en dat daar een oorzaak voor werd gezocht in vertellingen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Alsof ik geen moraal heb, terwijl ik soms bijna durf te beweren dat mijn geweten beter ontwikkeld is.![]()
Aangezien ik niet 'juist' handel uit angst voor straf. Of handel volgens vaststaande regels en uit gehoorzaamheid.
ik kom vast niet geloofwaardig over ( hoe toepasselijkquote:Op vrijdag 6 april 2012 23:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik hoop niemand, want het is toch niet naar bedoeld.
Ik wil ook helemaal geen discussie aangaan. Maar hoewel ik een behoorlijke afkeer heb wat betreft het geloof, wil ik ook niet dat men zich aangevallen voelt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:06 schreef wyccie het volgende:
Als er van die kant niks komt, weten we het ook niet en kunnen we er niet over discussiëren.
Dat denk ik ook en ik vind het ook interessant.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:08 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik denk ook altijd dat geloof (verder) is ontwikkeld als een soort extern geweten om orde te handhaven. Hoe het ontstáán is, lijkt me meer een situatie dat er een natuurverschijnsel is geweest dat niet te verklaren viel, en dat daar een oorzaak voor werd gezocht in vertellingen.
Ik vind dat heel interessant
En in dat opzicht vind ik het eigenlijk wel goed dat het geloof bestaat. Tevens dient het voor sommigen als troost.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:08 schreef LadyBlack het volgende:
Ik denk ook altijd dat geloof (verder) is ontwikkeld als een soort extern geweten om orde te handhaven.
Nee, zeker niet. Ik hoop ook niet dat iemand zich aan mijn woorden heeft gestoord.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:09 schreef Nembrionic het volgende:
Ik wil ook helemaal geen discussie aangaan. Maar hoewel ik een behoorlijke afkeer heb wat betreft het geloof, wil ik ook niet dat men zich aangevallen voelt.
Maar het lijkt me ook heel stug dat je elkaar van zulke tegengestelde standpunten kunt overtuigen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als er van die kant niks komt, weten we het ook niet en kunnen we er niet over discussiëren.
zoiets ja, geloof is niets anders dan een samenraapsels van mythen en sagen, en op een later tijdstip zo gepresenteerd dat het de toenmalige machthebbers goed uit kwamquote:Op vrijdag 6 april 2012 23:08 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik denk ook altijd dat geloof (verder) is ontwikkeld als een soort extern geweten om orde te handhaven. Hoe het ontstáán is, lijkt me meer een situatie dat er een natuurverschijnsel is geweest dat niet te verklaren viel, en dat daar een oorzaak voor werd gezocht in vertellingen.
Ik vind dat heel interessant
Ja, een soort Kim-Jong Il'squote:Op vrijdag 6 april 2012 23:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
zoiets ja, geloof is niets anders dan een samenraapsels van mythen en sagen, en op een later tijdstip zo gepresenteerd dat het de toenmalige machthebbers goed uit kwam
Ik vind die feestdagen juist altijd wel een fijn excuus. Voor de kerk doe ik het toch niet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:11 schreef LadyBlack het volgende:
Ipv met kerst en pasen alleen maar schransen, waar de supermarkten de aandacht vooral op vestigen
Mwah. Mijn vader is overleden toen ik 13 was. Die troost kwam niet veel verder dan "god wil hem bij zich hebben". Ja hallo, wij ook! En god al zat mensen bij zich; wij hadden maar één vader.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:11 schreef wyccie het volgende:
[..]
En in dat opzicht vind ik het eigenlijk wel goed dat het geloof bestaat. Tevens dient het voor sommigen als troost.
[..]
Nee, zeker niet. Ik hoop ook niet dat iemand zich aan mijn woorden heeft gestoord.
Je bedoelt dit?quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Victoria Beckham moeilijke eter
huhhuh, denk dat er een andere reden is dat dat gratenpakhuis op sla zit te knagen
God = Eric Cartman. Superegoïstischquote:Op vrijdag 6 april 2012 23:14 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Mwah. Mijn vader is overleden toen ik 13 was. Die troost kwam niet veel verder dan "god wil hem bij zich hebben". Ja hallo, wij ook! En god al zat mensen bij zich; wij hadden maar één vader.
Daarom zeg ik ook voor sommigen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:14 schreef Nico_S. het volgende:
Mwah. Mijn vader is overleden toen ik 13 was. Die troost kwam niet veel verder dan "god wil hem bij zich hebben". Ja hallo, wij ook! En god al zat mensen bij zich; wij hadden maar één vader.
Eigenlijk vind ik het alleen mooi als iemand zelf op sterven ligt en er vrede mee heeft dat 'ie doodgaat omdat 'ie dan bij God kan zijn, zoals mijn opa.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:16 schreef wyccie het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook voor sommigen.
Ik kan me de gedachtegang wel voorstellen dat het beter te verwerken is dat (een jong) iemand niet voor niks is gestorven.
Niet voor niets gestorven maar alleen voor het plezier van god?quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:16 schreef wyccie het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook voor sommigen.
Ik kan me de gedachtegang wel voorstellen dat het beter te verwerken is dat (een jong) iemand niet voor niks is gestorven.
Ik denk dat ze op een heel andere manier redeneren. Uiteindelijk willen ze allemaal bij God zijn, volgens mij. Of in de hemel. Dus alsiemand dan komt te overlijden is dat natuurlijk heel verdrietig, maar diegene is dan wel bij God (wat als doel gezien wordt?).quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:21 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Niet voor niets gestorven maar alleen voor het plezier van god?
De dood is voor de oudere generatie daarom minder beangstigend.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:18 schreef Nembrionic het volgende:
Eigenlijk vind ik het alleen mooi als iemand zelf op sterven ligt en er vrede mee heeft dat 'ie doodgaat omdat 'ie dan bij God kan zijn, zoals mijn opa.
Zo zie jij dat misschien, maar zoals ik al zei, het kan voor sommigen mensen die erin geloven troost bieden, en ze kunnen het op die manier beter verwerken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:21 schreef Nico_S. het volgende:
Niet voor niets gestorven maar alleen voor het plezier van god?
Ik niet. Als ik het over god heb, is dat puur vanuit het perspectief van de gelovigen. Daarom schrijf ik god ook niet met een hoofdletter.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:23 schreef Nembrionic het volgende:
Ik bedenk me trouwens nu dat ik niet in God geloof, maar we hebben het steeds over hem en wat 'ie wel niet moet denken enzo...waarmee ik 'm dan indirect wel erken
Daar zou je heel goed gelijk in kunnen hebben. Maar wij zagen het toch anders: wij waren onze vader kwijt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:24 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze op een heel andere manier redeneren. Uiteindelijk willen ze allemaal bij God zijn, volgens mij. Of in de hemel. Dus alsiemand dan komt te overlijden is dat natuurlijk heel verdrietig, maar diegene is dan wel bij God (wat als doel gezien wordt?).
Denk ik hoor, ik weet heel weinig over het geloof.
Ik vind jouw redenatie ook een stuk logischer, maar ik probeer het te bekijken vanuit het perspectief van iemand die zo wel troost kan vinden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:30 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Daar zou je heel goed gelijk in kunnen hebben. Maar wij zagen het toch anders: wij waren onze vader kwijt.
Ja, dat snap ik. Wij zagen het alleen anders.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:32 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vind jouw redenatie ook een stuk logischer, maar ik probeer het te bekijken vanuit het perspectief van iemand die zo wel troost kan vinden.
Daarom ook de toevoeging 'soort'. Waar is de term God dan voor?quote:
Ja, dat bedacht ik me ook. Ik moet leren na te denken voor ik post.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:39 schreef wyccie het volgende:
De term god is uhm... hoe zeg je dat.. gewoon dat wat het is... de bovennatuurlijke macht die de schepper is van alles.
Ja.quote:
quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:41 schreef Soempie het volgende:
Of gewoon wat vroeger naar bed.
Slaap lekker mensen.
Dan had je wel Nick en Simon in je kamer gehad, je agenda doorneuzend.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:41 schreef wyccie het volgende:
Juist leuk, dat oelewapperige.
Goed, ik heb mijn kleren eindelijk aangetrokken. Gelukkig werk ik niet bij de NS.
Verschrikkelijk, ik heb nu al medelijden met je.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:44 schreef Nembrionic het volgende:
Oh, ik heb net doorgekregen dat morgen echt een kutdag gaat worden.
Een BBQ, met een reeks bieren.
Ja, ik heb er nu al geen zin in. Vooral niet omdat ik weet wie er gaat BBQ-en en die kan het goed. Kan er weer geen pindasaus over mijn vleesch en zulks.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, ik heb nu al medelijden met je.
Truste.quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:47 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga mijn zere rug ook in bed leggen
Morgen eerst naar mn schoonouders, 's avonds naar mn moeder, en dan zondag nog langs bij een vriendin
Dus fijn weekend allemaal, en tot later
quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, ik heb er nu al geen zin in. Vooral niet omdat ik weet wie er gaat BBQ-en en die kan het goed. Kan er weer geen pindasaus over mijn vleesch en zulks.
Ik wou dat het weer winter was.
Ik heb vanmiddag de Holistic Detective Agency (wederom) uitgelezen. Ben nu bezig aan The Long Dark Teatime of the Soul.quote:
Waar!?quote:
Rotzak!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:39 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me wel aangesproken door de geloofsdiscussieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Ja.quote:
En daarna tukken? Of heb je nachtdienst?quote:
Nee, ik ben vrij. Dus tukken staat ook op de planning.quote:Op zaterdag 7 april 2012 02:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
En daarna tukken? Of heb je nachtdienst?
Tukkenquote:Op zaterdag 7 april 2012 02:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, ik ben vrij. Dus tukken staat ook op de planning.
Ik volg.quote:
Oh, en dat klinkt iets anders dan mijn bedoeling was.quote:
Het leek alsof het de bedoeling was dat jij ook direct ging slapen. Dat is dus niet gelukt idd.quote:Op zaterdag 7 april 2012 03:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh, en dat klinkt iets anders dan mijn bedoeling was.
nu begin ik me wel af te vragen waar je het afgelopen halfuur was danquote:Op zaterdag 7 april 2012 03:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh, en dat klinkt iets anders dan mijn bedoeling was.
Euhm.... geen commentaar.quote:Op zaterdag 7 april 2012 03:38 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
nu begin ik me wel af te vragen waar je het afgelopen halfuur was dan
quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Grappig genoeg was het getal 144k wel blijven hangen bij mij.
En zoals ik al zei: plezier ist verboten
[..]
Ik vind dit hele matige alcohol, maar dat mag dus ?quote:Roken, drugsgebruik en dronkenschap zijn een grondslag voor uitsluiting. Op matig gebruik van alcohol, koffie en andere (licht) verslavende middelen staan geen sancties
quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:16 schreef TradeMarkie het volgende:
Moguh
Vannacht een vreemde woordenwisseling gehoord hier op straat. Een stelletje had wsl staan knokken in de kroeg. De man verwijt de vrouw dat hij voor haar opkwam en zomaar uit het niets een klap op z'n bek kreeg.
Zegt de vrouw vervolgens 'ja maar zag je dan niet dat ik hem met een barkruk heb geslagen?'
Goedemorgen...
Ik heb een vermoeden wie het waren, niet mn directe burenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |