quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Was mijn post inderdaad. Er werd een zware val gemeld van iemand van Veranda Rideau en iemand van Garmin. Als dat in de sprint daarachter was, moet het haast wel van Michel Kreder zijn geweest. Raymond reed de halve dag in de aanval namelijk.
quote:
quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bevestigd. Zware val van Michel Kreder en Kevin Denis.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:53 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ai, dat is niet zo mooi. Afwachten wat de schade is.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Weinig. Ik lees dat er geen schade was.
quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Mooi, bij een zware val denk ik je meteen aan schade maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Volgens TheArt was het een ontsnapping in de laatste kilometer na een valpartij in het peloton.quote:
quote:Zijn ploeggenoot Luke Burbridge pakte de eindzege.
Mooi voor het zelfvertrouwen.quote:
quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:30 schreef Sheepcidus het volgende:
volgens mij doet Mart ook de twitter updates voor de NOS
[..]
Ook Nordhaug is weer iemand die veel gewicht is verloren. Vorig jaar ook al, maar toen rolde hij van het ene fysieke ongemak in het andere.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Lars Petter Nordhaug komt er dit jaar ook goed door trouwens, rijdt erg goed. Ze kunnen met Nordhaug, Henao, Froome, Uran, Rogers en Wiggins een leuke klimmersploeg aan de start zetten.
De naam verkeerd typen + de verkeerde ploegquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:30 schreef Sheepcidus het volgende:
volgens mij doet Mart ook de twitter updates voor de NOS
[..]
De meest logische keuze dus. En leuk dat er drie Nederlandse ploegen gaan deelnemen. Al zullen er bij Argos waarschijnlijk niet zoveel Nederlanders starten.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:41 schreef wimderon het volgende:
Wildcards voor Europcar, Cofidis, Saur en Argos. Voor de Tour de France welteverstaan.
Geen verrassingen dus.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:41 schreef wimderon het volgende:
Wildcards voor Europcar, Cofidis, Saur en Argos. Voor de Tour de France welteverstaan.
Bij Vacansoleil waarschijnlijk ook niet veel, die hebben ook veel Belgen/Italianen die ook een kans op een tourstart maken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
De meest logische keuze dus. En leuk dat er drie Nederlandse ploegen gaan deelnemen. Al zullen er bij Argos waarschijnlijk niet zoveel Nederlanders starten.
Wuyts vond dat ook. Op Sporza.be staat onder wielrennen wel een mooie uitleg. Artikel is van gisteren ofzo.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:40 schreef Patroon het volgende:
Sinds ik het wielrennen weer volg (vanaf begin dit jaar) valt het mij op dat er zoveel valpartijen zijn. Ik heb het gevoel dat dit 9 jaar terug (toen ik het ook volgde) een stuk minder was. Klopt dit of vergis ik mij hierin?
ja die kon ik ook pakken, maar schiet ik ook niks mee opquote:
Nee, maar dat was vorig jaar ook al zo. Dus daar reken ik ook voor dit jaar niet op. Buiten Westra, Poels en Hoogerland zal er denk ik niemand bijkomen. Heel misschien Van Hummel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bij Vacansoleil waarschijnlijk ook niet veel, die hebben ook veel Belgen/Italianen die ook een kans op een tourstart maken.
van Hummel gaat voor de rode lantaarnquote:Op vrijdag 6 april 2012 16:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee, maar dat was vorig jaar ook al zo. Dus daar reken ik ook voor dit jaar niet op. Buiten Westra, Poels en Hoogerland zal er denk ik niemand bijkomen. Heel misschien Van Hummel.
Vorige keer heeft hij hem niet kunnen winnen. Daarom wil hij deze keer de rode lantaarn naar Parijs brengenquote:
bij de top alleen wel verdwenenquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:01 schreef Felagund het volgende:
Tony Martin heel sterk, rijdt zelfs op kop.
Komt op ongeveer 21 seconden binnen.quote:
Laten we hopen van niet, die man heeft bij verre niet het niveau serieus mee te doen in de Tour.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee, maar dat was vorig jaar ook al zo. Dus daar reken ik ook voor dit jaar niet op. Buiten Westra, Poels en Hoogerland zal er denk ik niemand bijkomen. Heel misschien Van Hummel.
Belgen lijkt me sterk. De Gendt en Leukemans willen niet, Devolder zou ook een vreemde keuze zijn en bij Boeckmans vraag ik me ook af of hij er veel kan gaan doen. Dan blijft Veuchelen over en dat is "maar" een helpertje, dan kan je even goed een Nederlander meenemen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bij Vacansoleil waarschijnlijk ook niet veel, die hebben ook veel Belgen/Italianen die ook een kans op een tourstart maken.
Denk het niet. Zodra Kittel een keer vijfde ofzo wordt in een massasprint en er twee keer een Nederlander van Argos mee zit in een ontsnapping vinden de Nederlandse Tour kijkers het al voldoende. Dan gaan ze al roepen dat Rabo het zoveel slechter doet.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan kan het gezeik op de Rabo ook worden verdeeld over de andere twee
Ik zou Ruijgh toch niet onder het kopje 'tenoren' durven scharen. Die is 20e geworden door overal aan te klampen, terwijl hij naar helemaal niemand om hoefde te kijken en nadat er handenvol klassementsrenners uit waren gevallen. In een Tourpeloton rijden er nog 50 rond die dat zouden kunnen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:13 schreef Pedroso het volgende:
Ruigh lijkt me ook wel een zekerheidje voor de Tour.
Weet niet wat de plannen zijn van VCS voor de Giro en de Vuelta maar denk niet dat ze daar één van de nederlandse tenoren (Hoogerland, Poels, Westra, Ruigh) vol voor het alg. klassement laten rijden.
Voordat het duidelijk was dat Saxo haar WT licentie mocht behouden sprak Prudhomme nog over mogelijk minder wildcards vanwege veiligheid renners. Weten we ook weer wat dat waard was.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:41 schreef wimderon het volgende:
Inderdaad, die prestatie wordt nogal overschat heb ik het idee. Hij reed vol voor het klassement wat sowieso weinig mensen doen die 20e worden nadat er tien betere klassementsrenners waren weggevallen. Hooguit de achterstand in tijd zou je als indicatie kunnen beschouwen. Geen enkele garantie dat hij ooit nog een keer top 15 rijdt in een GT.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zou Ruijgh toch niet onder het kopje 'tenoren' durven scharen. Die is 20e geworden door overal aan te klampen, terwijl hij naar helemaal niemand om hoefde te kijken en nadat er handenvol klassementsrenners uit waren gevallen. In een Tourpeloton rijden er nog 50 rond die dat zouden kunnen.
Ik gok een goede notering voor Wilco Keldermantwitter:rabowielrennen twitterde op vrijdag 06-04-2012 om 17:35:52Rabo ProTeam Rundum Köln (9 april): Jetse Bol, Theo Bos, Graeme Brown, Mark Renshaw, Tom Jelte Slagter, Wilco Kelderman, Laurens ten Dam. reageer retweet
Je zou zeggen dat er nu wel een keer een rit door een Nederlander gewonnen zou moeten worden.quote:
We zullen zien, ik blijf optimistischquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:32 schreef knep het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat er nu wel een keer een rit door een Nederlander gewonnen zou moeten worden.
Maar ja.
Zal je zien dat, indien er een rit wordt gewonnen, de winnaar dan Terpstra, Weening of Posthuma heet. Als die meerijden dan, gezien de concurrentie wordt dat vooral voor die laatste wel moeilijk.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:32 schreef knep het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat er nu wel een keer een rit door een Nederlander gewonnen zou moeten worden.
Maar ja.
En Terpstra wilt de Tour niet eens meer rijden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zal je zien dat, indien er een rit wordt gewonnen, de winnaar dan Terpstra, Weening of Posthuma heet. Als die meerijden dan, gezien de concurrentie wordt dat vooral voor die laatste wel moeilijk.
Van alle eventuele NL deelnemers maakt Terpstra misschien wel de grootste kansquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zal je zien dat, indien er een rit wordt gewonnen, de winnaar dan Terpstra, Weening of Posthuma heet. Als die meerijden dan, gezien de concurrentie wordt dat vooral voor die laatste wel moeilijk.
Da's dan jammerquote:Op vrijdag 6 april 2012 18:59 schreef DutchSL het volgende:
[..]
En Terpstra wilt de Tour niet eens meer rijden.
Die indruk heb ik ook. Ik ga voor de oude verklaring van Merckx, de fietsen (en met name de wielen) zijn te licht en te stijf geworden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:40 schreef Patroon het volgende:
Sinds ik het wielrennen weer volg (vanaf begin dit jaar) valt het mij op dat er zoveel valpartijen zijn. Ik heb het gevoel dat dit 9 jaar terug (toen ik het ook volgde) een stuk minder was. Klopt dit of vergis ik mij hierin?
De tijd dat aanvallen voldoende was is voor Vacansoleil voorbij, ook zij zullen nu overwinningen moeten pakken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Denk het niet. Zodra Kittel een keer vijfde ofzo wordt in een massasprint en er twee keer een Nederlander van Argos mee zit in een ontsnapping vinden de Nederlandse Tour kijkers het al voldoende. Dan gaan ze al roepen dat Rabo het zoveel slechter doet.
Kortom het zal niets uitmaken. Maar mooi is het wel dat er nu weer drie ploegen mee doen, al zal het aantal Nederlanders niet veel stijgen.
Zucht, die Fransen leren het ook nooit.quote:
Interviews met Franse b-renners zijn ook veel belangrijker dan de koers, iedereen weet dat toch?quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:16 schreef Mani89 het volgende:
Inderdaad waaaaaaaaaaaardeloze samenvattingen zijn dat altijd.
Even hierop terugkomen: dit is niet waar. Bij Vacansoleil zullen er juist veel Nederlanders starten. Poels, Ruijgh, Hoogerland en Westra zijn namelijk al zeker. Van het duo Ligthart/Van Hummel zal ook minstens 1 starten. Dan zit je al aan 5. Tel daar Marcato, Feillu en evt. Larsson (al rijdt die al de Giro) bij op.quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Halve massasprint danquote:“We decided that he’d do the same as at the Tour Med,” Michel recounted to Cyclingnews. “He left a gap behind me at the exit of the roundabout with 500 metres to go. I took an advantage of 20 to 30 metres and never got caught.”
Maja daarvoor moet je ook wel heel snel zijn om dat 500 meter lang vast te houden. Overigens won Michel in de Ronde van de Middellandse Zee wel een pure massasprint, dus hij kan het zekerquote:
Hierop terugkomend, van Reinardt Janse van Rensburg zal wel gewild worden komende transferperiode om zijn ridervalue.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
ProContinentale-ploegen krijgen geen WorldTour-punten inderdaad, maar die WorldTour-punten doen er helemaal niet toe. Het gaat om een combinatie van de Rider Value-punten van de beste 5 renners en de Rider Value-punten van de ploeg. Op dit moment in het seizoen staat Argos-Shimano daarmee 17e, Saxo Bank staat voorlopig 26e. Zie hier.
Janse van Rensburg heeft dan ook absoluut het niveau om mee te doen in de WorldTour.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hierop terugkomend, van Reinardt Janse van Rensburg zal wel gewild worden komende transferperiode om zijn ridervalue.
Blijft natuurlijk altijd wel afwachten hoe hij de omschakeling zou verteren. Maar dit is wat mij betreft wel 1 van de grote voordelen aan het ridervalue systeem, dat ploegen eerder geneigd zijn een contract tegeven aan goede renners uit bijvoorbeeld de Asia Tour of Africa Tour ipv nog een Belg bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Janse van Rensburg heeft dan ook absoluut het niveau om mee te doen in de WorldTour.
Tenzij Teklahaimanot en Sohrabi veredelde figuranten blijken te zijn, want dan is 't wel een hele korte termijn oplossing, want het jaar erna moet je dan een nieuwe aantrekken.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:59 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk altijd wel afwachten hoe hij de omschakeling zou verteren. Maar dit is wat mij betreft wel 1 van de grote voordelen aan het ridervalue systeem, dat ploegen eerder geneigd zijn een contract tegeven aan goede renners uit bijvoorbeeld de Asia Tour of Africa Tour ipv nog een Belg bijvoorbeeld.
Eens, al gelden de punten natuurlijk over de laatste 2 jaar. Maar ik verwacht dat er wel enkele renners uit dergelijke landen zouden kunnen doorbreken naar WT-niveau.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tenzij Teklahaimanot en Sohrabi veredelde figuranten blijken te zijn, want dan is 't wel een hele korte termijn oplossing, want het jaar erna moet je dan een nieuwe aantrekken.
Rogers riep op zn Twitter dat hij zelden zo'n technisch parcours heeft gezienquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:58 schreef SuikerVuist het volgende:
Pinotti meldt op Twitter dat T. Martin zou zijn gevallen tijdens verkenning tijdrit. Nog niet bevestigd.
Dat lijkt me in het voordeel van Sanchez.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Rogers riep op zn Twitter dat hij zelden zo'n technisch parcours heeft gezien
twitter:hornerakg twitterde op zaterdag 07-04-2012 om 13:52:44Today's last stage time trail in Pais Vasco has something for everyone. Steep up hill, crazy down hill, and fast open roads. reageer retweet
Hij zou gevallen zijn bij de verkenning.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:15 schreef Marcoss het volgende:
Martin geeft zelf ook aan dat hij twijfelt of hij deze achterstand goed kan maken.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meyer is aan het tussenpunt sneller, Clement aan de finish. Wel het tussenpunt en de finish uit elkaar houden hèquote:Op zaterdag 7 april 2012 15:24 schreef franklop het volgende:
Stef Clement voorlopig snelste
ow nee Meyer inmiddels
Toch Clement, blijkbaar, organisatie geeft Mayer, andere site zegt dat Clement sneller is
http://vueltapaisvasco.di(...)apa6-onati-onati.htmquote:Op zaterdag 7 april 2012 15:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Meyer is aan het tussenpunt sneller, Clement aan de finish. Wel het tussenpunt en de finish uit elkaar houden hè
Gebruik gewoon dezequote:Op zaterdag 7 april 2012 15:29 schreef franklop het volgende:
[..]
http://vueltapaisvasco.di(...)apa6-onati-onati.htm
maak daar maar eens uit op wie er 1 is
daar ging ik daarna ook heenquote:
Baskenland heeft zulke geniale fietsweggetjes, waar je ook komt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:04 schreef TheArt het volgende:
Heel smal inderdaad en het ligt allemaal heel nat. Ben benieuwd hoe de tijden van de toppers zich gaan verhouden met die van Clement.
Wat een bizar steil en smal klimmetje in het begin zeg
Geen idee.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Reed Clement onder droge omstandigheden?
Iets blokkiger beeld, maar wel stabielere stream.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:50 schreef bjarki het volgende:
Probeer eens: http://www.esport3.cat/directes/esport3/
maar?quote:
Ik denk dat we hetzelfde denken, hij kan hem zelfs nog winnen, zeker met dit weerquote:
Sanchez zie ik het wel halen. 2e plek is haalbaar.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik denk dat we hetzelfde denken, hij kan hem zelfs nog winnen, zeker met dit weer
maar hij is wel wereldkampioen tijdrijden, en mollema niet bepaaldquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:56 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Martin is wel slechter op een technisch parkoers
Die Basken vonden het helemaal mooi inderdaadquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:57 schreef franklop het volgende:
'For me when you have fastest time it's no problem'
hoor die basken daarna lachen
Heeft Maaskant na die ene goede PR ooit nog een keer goed PR kunnen rijden. Hij is een keer gevallen, was volgens mij al een keer eerder ziekquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:55 schreef Evertjan het volgende:
http://nos.nl/artikel/360041-zieke-maaskant-niet-in-roubaix.html
Maaskant niet in PR
en podium misschienquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:58 schreef bjarki het volgende:
ja, die mag er ook nog meer dan een halve minuut verliezen. Het zal voor een dagoverwinning zijN?
ok, bedanktquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Poels lag op het tussenpunt al 1'22" achter volgens mij.
vrees er ook voorquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:03 schreef TheArt het volgende:
En VDB2 een hele minuut langzamer dan Bauke.
Ik denk dat SamSan hier een dubbelslag gaat slaan.
Denk dat Sanchez niet alle risico's meer gaat nemen. Misschien dat Bauke daar van kan profiteren.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:03 schreef TheArt het volgende:
En VDB2 een hele minuut langzamer dan Bauke.
Ik denk dat SamSan hier een dubbelslag gaat slaan.
2de of 3de worden zijn we erg goed in geworden de laatste jaren.quote:
volgens mij was dat de stand in klassement nu, maar kan het fout hebbenquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:04 schreef Gillingham het volgende:
Toch loopt Sanchez niet uit op Rodriguez...
wordt het zoals die tijdrit van westraquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:04 schreef Mani89 het volgende:
[..]
2de of 3de worden zijn we erg goed in geworden de laatste jaren.
Denk dat je gelijk hebt, is zojuist van 19" naar 16" gegaan.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:05 schreef franklop het volgende:
[..]
volgens mij was dat de stand in klassement nu, maar kan het fout hebben
Dit is ook een ideaal parcours voor Quim. Bijna nergens is het echt vlak.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Rodriguez rijdt ook bijzonder goed als ie 17 seconden achterligt op Sanchez... (of 26 dan)
derdequote:
trollquote:
Vinden de Basken ook.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:13 schreef Zwansen het volgende:
Bauke kopman in de Tour, geef Gesink maar een vrije rol.
Een beetje te vroeg lijkt me om dat nu al te beslissen, vorig jaar was Bauke ook niet top in de tour.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:13 schreef Zwansen het volgende:
Bauke kopman in de Tour, geef Gesink maar een vrije rol.
Die hebben er kijk opquote:Op zaterdag 7 april 2012 17:24 schreef ItaloDancer het volgende:
De Italianen tippen Terpstra voor Roubaix.
Wel in het eindklassement ja, slottijdrit eindigde hij toen iets verder. (was in Castilla y Leon)quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:12 schreef marcodej het volgende:
Werd Mollema vorig jaar ook niet tweede achter Tondo (en de motoren)?
quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:48 schreef TheArt het volgende:
De tering, Leo van Vliet denkt dat Breschel morgen in Parijs-Roubaix gaat starten.
Hoe kan het in godsnaam de de bondscoach het wielrennen zó slecht volgt(insert opmerking bij elke uitspraak van Van Vliet)
Helaas laat de rest van het team het dit seizoen voorlopig serieus afweten. Die rijden echt rond op het niveau van Saxo Bank (met uitzondering van Sanchez dus).quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:14 schreef Leatherface het volgende:
Wel leuk dat SamSan het Baskenland heeft gewonnen. Is een grote vis voor Euskaltel.
Mooi inderdaad. Hoe komt het eigenlijk dat 'ie deze ronde nu pas voor het eerst wint? Je zou verwachten dat hij deze ronde toch al wel meerdere keren gewonnen zou moeten hebben...quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:12 schreef DutchSL het volgende:
Samueindelijk eens deze ronde gewonnen, jammer dat het juist Mollema de tijdrit kost, maar Samu heeft het na al die jaren ook wel verdiend.
Hij ging 1x als leider de slottijdrit in, maar die tijdrit verprutste hij volledig. Het jaar erna won hij precies dezelfde tijdrit, maar toen had hij tijd verloren in het klassement door pech.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mooi inderdaad. Hoe komt het eigenlijk dat 'ie deze ronde nu pas voor het eerst wint? Je zou verwachten dat hij deze ronde toch al wel meerdere keren gewonnen zou moeten hebben...
quote:Ook Amstel en Tour
'Toch ben ik beter af dan Fabian Cancellara of Sebastian Langeveld. De afgelopen dagen is me meer dan ooit duidelijk geworden hoeveel geluk ik had toen ik twee keer de Ronde van Vlaanderen won.'
De dubbele Belgische ex-kampioen rijdt volgende week de Amstel Gold Race. 'Daarna beslis ik met mijn trainer hoe ik de aanloop neem naar de Tour de France. 'Hoogstwaarschijnlijk herbegin ik dan in de Ronde van België en rijd ik de Dauphiné Libéré als laatste aanloop naar de Tour-start in Luik.'
Denk eigenlijk dat dat aardig vroeg komt voor Dekker. Laat hem eerst maar weer eens een jaartje meerijden, zien we dan wel hoe het verder gaat. Maar laat naar mijn idee wel zien dat ie op de weg terug isquote:Op zaterdag 7 april 2012 21:30 schreef ThaTim het volgende:
De overwinning van Dekker, is die alleen goed voor z'n moraal of zegt dat ook wat over z'n vorm met het oog op de Ardense Klassiekers?
12 teams gestart, waarvan wat Spaanse ploegen met zijn 10enquote:Op zondag 8 april 2012 18:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
De top 10 van de Klasika Primavera
1. Giovanni Visconti (Movistar Team)
2. Alejandro Valverde (Movistar Team)
3. Igor Antón (Euskaltel-Euskadi)
4. David López (Movistar Team)
5. Ángel Madrazo (Movistar Team)
6. Guillaume Levarlet (Saur-Sojasun)
7. Fabrice Jeandesboz (Saur-Sojasun)
8. Brice Feillu (Saur-Sojasun)
9. Maxime Mederel (Saur-Sojasun)
10. Sergey Shilov (Lokosphinx)
Sterk van Movistar en Saur, maar de koers was dan ook relatief zwak bezet, om een understatement te gebruiken.
en Saxo Bankquote:Op zondag 8 april 2012 18:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
En bij de tegenstand wat obscure teams uit Rusland, Griekenland en Zuid-Afrika.
Story of the last 20 years.quote:Op zondag 8 april 2012 22:45 schreef Chiappucci het volgende:
Nederland presteert toch erg goed dit voorjaar in de breedte. Alleen die échte uitschieter ontbreekt. Iets te veel ereplaatsen.
Ja, toen de wielerwedstrijd op de OS nog door de amateurs werd gereden ... Om maar eens te duiden: Toen Dekker zilver haalde op de OS in '92 had in België net de 17 jarige Frank Vandenbroucke al zijn eerste profcontract getekend ...quote:Op zondag 8 april 2012 23:12 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
toen wonnen we wel zilver op de olympische spelen
Nederland ontbreekt het aan specialisten op bijna ieder vlak, waar zijn de sprinters? De tijdrijders? De klassiekerspecialisten? De klimmers? In een aantal van die specialismes zijn er wel uitschieters maar (nog) niet van het niveau om de overwinning te pakken en het aantal specialisten is te beperkt.quote:Op zondag 8 april 2012 22:45 schreef Chiappucci het volgende:
Nederland presteert toch erg goed dit voorjaar in de breedte. Alleen die échte uitschieter ontbreekt. Iets te veel ereplaatsen.
Sprinters noemen wordt inderdaad lastig (met Bos en Van Hummel is het karig), maar wat betreft de overige specialisaties:quote:Op maandag 9 april 2012 10:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nederland ontbreekt het aan specialisten op bijna ieder vlak, waar zijn de sprinters? De tijdrijders? De klassiekerspecialisten? De klimmers? In een aantal van die specialismes zijn er wel uitschieters maar (nog) niet van het niveau om de overwinning te pakken en het aantal specialisten is te beperkt.
Het mag scorebord journalistiek genoemd worden maar in feite tellen alleen de overwinningen en op dat gebied speelt Nederland al heel lang nog amper mee.
misschien moet dat vet gedrukte juist eens gedaan wordenquote:'Resultaten Rabobank van behoorlijk niveau'
ROUBAIX - Lars Boom kwam zondagnamiddag als zesde over de streep in Roubaix. Het betekende het einde van het eerste deel van het klassiekerseizoen, aanstaand weekeinde begint de trilogie: Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.
Foto: ANP
Achter het vélodrome van Roubaix zei Rabobank-teambaas Harold Knebel dat hij te spreken is over de manier waarop zijn renners zich oprichtten.
“We hebben geen prijs gepakt”, erkende Knebel. “Maar de derde plaats van Theo Bos in de Scheldeprijs woensdag, de negende plek van Matti Breschel in de Ronde van Vlaanderen en Lars zijn zesde plaats hier; dat is allemaal van een behoorlijk niveau, maar er had nog wel wat meer ingezeten.”
Knokken
Volgens Knebel is er sprake van een ‘bevestigingsjaar’ van de jonge Nederlandse renners.
Knebel: “En links en rechts moet er een uitschieter zijn. Hier zaten we dicht tegen het podium aan. Maar tevreden ben je nooit, want je wilt winnen."
"Ik zie wél dat de ploeg blijft knokken. Dat is ook topsport: blijven strijden. Dit is een belangrijk seizoen en onze renners doen voor de prijzen mee, zoals Breschel en Boom."
"En dat is wat ik wil zien, ook straks in de klimklassiekers. In het begin van het seizoen heb ik dat niet gezien, maar dit duidt erop dat het niveau er is."
Interne gesprekken
Met de vuist op tafel slaan, daar houdt Knebel niet van. Als topsportploeg moet je tevreden zijn met de eerste plaats, zegt hij.
“Ik ga verder geen uitlatingen doen over welke managementstijl ik erop loslaat. Ik zeg niet hoe wij werken, wij hebben interne gesprekken waarin wij wel iedereen duidelijk laten merken dat dit het belangrijkste is en dat er in deze wedstrijden gescoord moet worden."
"Het is bij onze ploeg echt wel duidelijk. Er zijn gesprekken waarin we laten weten dat we meer verwachten. Maar dat houden we intern."
"Je weet bij coaching: de ene keer is het een schop onder de kont, de andere kant is een aai over de bol. Bij wie we wat doen en wanneer we dat doen, houden we intern.”
net alsof je beter en harder gaat fietsen door met je vuist op tafel te slaanquote:Op maandag 9 april 2012 12:10 schreef The_Hives het volgende:
[..]
misschien moet dat vet gedrukte juist eens gedaan worden
Een deel daarvan is ook een gevolg aan een fout binnen het systeem. Enkele van de beste Franse en Duitse renners (Voeckler en de Europcars, Kittel, Degenkolb) rijden voor procontinentale teams en tellen gewoon niet mee voor de landenranking. OK, voor het uitdelen van licenties gebruiken ze rider values en maakt het niet uit, maar voor de WT-landenranking en 9 plekjes op het WK maakt het wel uit.quote:Op maandag 9 april 2012 12:04 schreef bjarki het volgende:
Laten we vooral niet vergeten dat we 4e staan in de landenranking. Na Italië, Spanje en België.
Vóór landen als Duitsland, Frankrijk, de V.S., Australië en Gr.Brittanië.
net alsof je harder gaat fietsen door alleen maar gepamperd te wordenquote:Op maandag 9 april 2012 12:11 schreef Evertjan het volgende:
[..]
net alsof je beter en harder gaat fietsen door met je vuist op tafel te slaan
Alsof dat continue gebeurd.quote:Op maandag 9 april 2012 12:22 schreef The_Hives het volgende:
[..]
net alsof je harder gaat fietsen door alleen maar gepamperd te worden
bij Rabo krijg ik dat idee wel jaquote:
Ik heb daar geen enkele concrete aanwijzing voor gezien.quote:
Tijden veranderen, paar jaar terug werd het nog van start tot finish uitgezonden, wat ook weer overdreven is voor zo'n koers.quote:
Verander van dokterquote:Op maandag 9 april 2012 12:40 schreef kawotski het volgende:
Verander de sponsor van Rabo naar Omega Pharma en ze rijden de stenen uit de straat..
Je moet natuurlijk the best of both worlds hebben, in het meest ideale scenario.quote:Op maandag 9 april 2012 12:04 schreef bjarki het volgende:
Geen grote overwinningen o.k., maar in de breedte zijn we veel sterker dan we ooit zijn geweest in de laatste 2 decennia.
Maar daar dient dan weer een goed transfer- cq selectiebeleid tegenover te staan.quote:Op maandag 9 april 2012 13:28 schreef wimderon het volgende:
Punt bij Rabobank is gewoon dat je renners tot een bepaald niveau op kunt leiden, beter kunt maken en perfect kunt begeleiden, maar (veel)winnaars worden toch vooral geboren en niet op bestelling afgeleverd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |