Je suggereert dat mensen het eigenlijk best zelf kunnen betalen, maar dat ze het nu gratis kunnen krijgen. Dat is een luxe keuze, toch?quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
[..]
Ik zie het woord luxe nergens staan, noch een implicatie daarvan. Projectie denk ik.
Het is een keuze. Of het luxe is overjarige meuk te consumeren, geen idee.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je suggereert dat mensen het eigenlijk best zelf kunnen betalen, maar dat ze het nu gratis kunnen krijgen. Dat is een luxe keuze, toch?
Nee, je leidt nu af. Je weet dat ik doelde op een keuze: of zelf betalen voor eten of gratis consumeren. Want die keuze suggereer je voor die mensen. Terwijl je voorbij gaat dat sommigen er echt op aangewezen zijn, omdat ze echt niet meer rondkomen. Ergo: er zijn wachtlijsten voor voedselbank.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is een keuze. Of het luxe is overjarige meuk te consumeren, geen idee.
Als compensatie eis ik een buurthuis.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als Belg heeft u geen recht van spreken.
Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die er echt op aangewezen zijn.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, je leidt nu af. Je weet dat ik doelde op een keuze: of zelf betalen voor eten of gratis consumeren. Want die keuze suggereer je voor die mensen. Terwijl je voorbij gaat dat sommigen er echt op aangewezen zijn, omdat ze echt niet meer rondkomen. Ergo: er zijn wachtlijsten voor voedselbank.
Dat doe ik omdat jij het probleem bageteliseert.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die er echt op aangewezen zijn.
Maar nogmaals: jij begon over het woord luxe. Dat vind ik veel te ver gaan en had ik ook niet van je verwacht. En dan probeer je mij in de hoek te zetten.
Ik watte?quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat doe ik omdat jij het probleem bageteliseert.Er is wel degelijk armoede in Nederland, maar je grote leider denkt daar kennelijk ook ander over.
Jouw grote leider knijpt ze liever uit.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik watte?
Nogmaals: jij begon te schermen met de luxepositie van mensen die naar de voedselbank gaan.
Er zal ongetwijfeld armoede in Nederland zijn. En jouw grote leider keert daar geld aan uit.
Deze bijzonderheid heeft hij mij nooit ontsloten.quote:
Op een paar uitzonderingen na......een paar die geluk hebben.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:45 schreef robin007bond het volgende:
Emile RoemerVVD
Iedereen op bijstandsniveau
Er zijn mensen die zich desondanks kapot hebben gevochten om hun plekje te vinden., mijn beste.... Voor hen geen plek.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:54 schreef Reya het volgende:
Men zou kunnen ook zeggen: tussen hen die, beperking of niet, er het beste van willen maken, en degenen die blijven klagen en naar anderen wijzen.
Ieder systeem kent winnaars en verliezers, EG.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
ik begrijp je wel, Robin, je bent nog jong....
Maar de wereld is 1000 x harder dan je denkt. Het bedrijfsleven is knetter, knetter hard. Het is niet vanzelfsprekend of je tot die tempel mag horen.
Dat is zeer begrijpelijk; wie wil iemand in zijn bedrijf die alleen maar loopt te klagen en naar anderen loopt te wijzen?quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Het bedrijfsleven beschouwt ze massaal als melaats.
Het wordt er niet gezelliger op met een dergelijk figuur in de gelederen inderdaad.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is zeer begrijpelijk; wie wil iemand in zijn bedrijf die alleen maar loopt te klagen en naar anderen loopt te wijzen?
Dat ligt eraan welke keuzes je wilt maken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ieder systeem kent winnaars en verliezers, EG.
Je suggestie slaat nergens op. Ik had je hoger ingeschat. Ik spreek je nog wel als je ongeluk krijgt of ziek wordt en geen bedrijf je nog lust.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is zeer begrijpelijk; wie wil iemand in zijn bedrijf die alleen maar loopt te klagen en naar anderen loopt te wijzen?
Je moet niet focussen op het herverdelen van de taart, maar de taart laten groeien. Daar profiteert iedereen van.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat ligt eraan welke keuzes je wilt maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |