Dat is niet democratisch.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het systeem omtrent een rijbewijs is toch ook te handhaven? Iets dergelijks zou je ook m.b.t. het stemrecht kunnen invoeren.
Dan ben je simpelweg niet op de hoogte van de cijfers. Bovendien zit daar ook arbeid in, maar zonder sikkel en hamer.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Was dat maar zo. Of definieer jij arbeid anders dan mij? Volgens mij wordt er meer geld verdient met interest en speculatie dan met arbeid.
Akkoord. Het wordt alleen wel een omslachtig en bureaucratisch proces om dat te stroomlijnen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het systeem omtrent een rijbewijs is toch ook te handhaven? Iets dergelijks zou je ook m.b.t. het stemrecht kunnen invoeren.
Een goed bestuur is gegarandeerd bij een elite?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat is je punt?
Democratie op zich moet geen doel zijn, maar juist goed bestuur.
Niet altijd, maar soms wel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:02 schreef poepa het volgende:
[..]
Een goed bestuur is gegarandeerd bij een elite?
Teren op interest ten koste van arbeid beschouw ik als parasiteren, niet als arbeid.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:01 schreef mlg het volgende:
[..]
Dan ben je simpelweg niet op de hoogte van de cijfers. Bovendien zit daar ook arbeid in, maar zonder sikkel en hamer.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
@V_P+ssebass: Wat zouden die eisen dan moeten zijn en wie bepaald wanneer je verstand van zaken hebt?
Exact, dat je alleen een pool van kiezers zult overhouden die daadwerkelijk geïnteresseerd is en zich ook een fatsoenlijk oordeel kan vormen om hun stem te motiveren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Akkoord. Het wordt alleen wel een omslachtig en bureaucratisch proces om dat te stroomlijnen.
Ik denk ook dat het voor veel matig politiek-geïnteresseerden ook een drempel opwerpt. Dit komt de democratische participatie dus niet ten goede. Van de andere kant is dat misschien wel net wat je wilt.
Als het paupervolk niet meer mag stemmen dan worden veel domme keuze's die om electorale redenen gemaakt worden natuurlijk vermeden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:02 schreef poepa het volgende:
[..]
Een goed bestuur is gegarandeerd bij een elite?
Kennis van zaken over staatsinrichting en het feit of je bekend bent met de inhoud van politieke partijen is makkelijk te toetsen natuurlijk.quote:
Eens.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Exact, dat je alleen een pool van kiezers zult overhouden die daadwerkelijk geïnteresseerd is en zich ook een fatsoenlijk oordeel kan vormen om hun stem te motiveren.
dat zou je denken, maar een dergelijke stellingname is slecht te verenigen met liberale uitgangspunten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:41 schreef poepa het volgende:
Een democratie moet door de kiezer verdiend worden. Tegenover stemrecht moet ook de plicht staan dat je tenminste erin verdiept.
Domme mensen en vrouwen het stemrecht ontnemen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:09 schreef Chooselife het volgende:
Politici stellen voornamelijk behoefte aan erkenning, geld en macht centraal. In plaats van mens, maatschappij en gerelateerden. Of het op te lossen valt?
quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Domme mensen en vrouwen het stemrecht ontnemen.
Maar dan heb jij geen stemrecht meer. ... Denk daar nog eens over .quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mijn stemrecht inleveren zou ik niet erg vinden, ik verbrand mijn oproepen toch standaard als ik ze heb ontvangen omdat ik het democratisch systeem niet erken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar dan heb jij geen stemrecht meer. ... Denk daar nog eens over .
Maar waarom mogen vrouwen niet stemmen ?
Jij vind toch op zich democratie nonsens ?
Ik denk dat hele slimme mensen in potentie gevaarlijker zijn dan heel domme mensen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben je nu serieus ?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mijn stemrecht inleveren zou ik niet erg vinden, ik verbrand mijn oproepen toch standaard als ik ze heb ontvangen omdat ik het democratisch systeem niet erken.
En vrouwen zouden niet mogen stemmen omdat ze te emotioneel zijn om een rationele keuze te maken, waardoor je een te geemotioneerde politiek zou krijgen. Onderzoek in Duitsland heeft overigens ook uitgewezen dat bedrijven met vrouwen aan de top veel risicovoller ondernemen dan bedrijven met mannen aan de top, dus dat is nog een reden om vrouwen uit het democratisch systeem te weren.
Je kan inderdaad vrouwen aan dezelfde testen onderwerpen, maar je zou bijvoorbeeld ook een psychologische test kunnen invoeren om de emotionele stabiliteit van vrouwen te bepalen. Want op dat punt verschillen mannen en vrouwen natuurlijk enorm van elkaar, daar moet je beducht voor zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ben je nu serieus ?
Als je toch wilt differentiëren op intelligentie/kennis, kan je vrouwen toch aan dezelfde test onderwerpen?
Er zijn genoeg vrouwen die weloverwogen beslissing kunnen nemen, en er zijn genoeg mannen die zich ook meer door emotie dan door ratio laten leiden.
Ah, stomme fout inderdaad.quote:
Arolsen, je gaat me niet geloven, maar ik geloof echt dat een goed economisch beleid ook echt beter is voor de zwakkeren in de samenleving. Ik wil de taart niet herverdelen zoals jullie, maar de taart groter maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:21 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Typisch neoliberaal denken. De zwakkeren in de samenleving verder marginaliseren
De strijd in de westerse wereld in de 20e eeuw is verloren door het totalitairisme.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mijn stemrecht inleveren zou ik niet erg vinden, ik verbrand mijn oproepen toch standaard als ik ze heb ontvangen omdat ik het democratisch systeem niet erken.
Dit is so 19e eeuws aartsconservatief. Kom eens de 21e eeuw binnenwandelenquote:En vrouwen zouden niet mogen stemmen omdat ze te emotioneel zijn om een rationele keuze te maken, waardoor je een te geemotioneerde politiek zou krijgen. Onderzoek in Duitsland heeft overigens ook uitgewezen dat bedrijven met vrouwen aan de top veel risicovoller ondernemen dan bedrijven met mannen aan de top, dus dat is nog een reden om vrouwen uit het democratisch systeem te weren.
Hoeveel zou je als kiezer over de staatsinrichting moeten weten? De manier waarop de 1e en 2e Kamer wordt gekozen?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Kennis van zaken over staatsinrichting en het feit of je bekend bent met de inhoud van politieke partijen is makkelijk te toetsen natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |