Hmm. En andere tats? Een zin dat niks met geloof te maken heeft bijvoorbeeld?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een van de grotere Ayatollahs in Iran heeft het afgeraden, omdat het niet respectvol zou zijn tegen over de religieuze figuren in de Sjietische traditie, naar mijn weten heeft het niet de noemer haram gekregen.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Hmm. En andere tats? Een zin dat niks met geloof te maken heeft bijvoorbeeld?
Sistani is een van de grotere Ayotallah geleerden.quote:Ayatullah Sayid al-Sistani (ra):
لسؤال:
هل رسم الوشم الدائم على الجسم حرام ونجس ؟.. وهل يبطل الصلاة ؟
الفتوى:
لا يحرم ، وليس بنجس ، ولا يبطل الصلاة .
Question:
Is a permanent tattoo on the body haram and impure (najis), and does it invalidate prayers?
Answer:
It is not haram, nor is it najis, and it does not invalidate prayers.
Aanvulling, Najis, geen idee of je het weet, maar betekent 'vies', dus het zou in principe volgens de Sjietische doctrine niet je abdest moeten aantasten.quote:
quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef De_Ilias het volgende:
Die Ayatollahs zijn de grootste duivels op aarde. Die fataawaa van hun hebben absoluut geen autoriteit bij de Sunnieten zoals ik en anderen.
Het ging dan ook niet om jou of andere Sunnieten, dit is geen discussietopic, dus als je niet inhoudelijk kunt reageren laat het dan aub.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:54 schreef De_Ilias het volgende:
Die Ayatollahs zijn de grootste duivels op aarde. Die fataawaa van hun hebben absoluut geen autoriteit bij de Sunnieten zoals ik en anderen.
Ik adviseer je om je eigen advies van harte te nemen, serieus.quote:Op zondag 11 november 2012 01:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
John, het is niet respectloos. Jij weet namelijk niet wat de Sjieten zoal zeggen en hoe ziekelijk hun leer is. Noch weet jij dat Sjieten Aisha, onze moeder der gelovigen een hoer noemen. En de khalifaten die gestreden hebben omwille van de islam en hun leven op het spel gezet hebben voor de islam en dus echte mannen zijn uitschelden en lasteren.
Het is dus beter als jij in deze wijselijk je mond houdt, gezien je onkennis van de islam. Stel eerst vragen, verdiep je eerst in de islamitische geschiedenis en reageer dan pas op Ilias.
Voor de rest, mocht je vragen hebben over de islam, stel ze dan!
Allereerst moet je weten dat je als moslimzijnde geen sharia mag toepassen in een land waar de islam niet de scepter zwaait. Dat heeft niks te maken met het in minderheid zijn, maar met de soenah van de profeet, die vertelde dat je de staatsvorm van een land dien te respecteren en accepteren. In een land waar de islam staatsgodsdienst is en de sharia heerst is het afhankelijk van de madhab (wetschool) of er al dan niet overgegaan wordt op de qisaas, doodstraf. De madhaabs van de qisaas verschillen op dit punt. In Noord-Afrika is men van de Maliki en deze wetschool is van mening toegedaan dat de doodstraf niet mag. In de madhab Hanbali ( Pakistan, Afghanistan) idem, maar is deze afvallige een gevaar voor de samenleving dan mag de doodstraf weer wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:16 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Oke duidelijk dat bevestigd waar ik al aan dacht. Hoewel er dus eigenlijk geen geweld tegen homo's mag worden gebruikt nu omdat er geen Islamitische staat is; het is maar hoe je Saudie en Iran ziet?
Maar er is dus wel dwang in de Islam omdat bv. een afvallige vermoord wordt indien hij na bedenktijd alsnog geen moslim wil blijven? Hoe wordt dat gezien.
En ik adviseer je kennis op te doen van de islam en anders te zwijgen.quote:Op zondag 11 november 2012 02:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik adviseer je om je eigen advies van harte te nemen, serieus.
Wat voor kennis moet ik bezitten om te mogen praten?quote:Op zondag 11 november 2012 02:07 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
En ik adviseer je kennis op te doen van de islam en anders te zwijgen.
Islamitische..quote:Op zondag 11 november 2012 02:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor kennis moet ik bezitten om te mogen praten?
Vertel?quote:
Ten eerste is het asbab al noezoel, niet usal al noezoel.quote:Op zondag 11 november 2012 02:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
Nog wat meer aspecten.... usal al noezoel, tariq, qisaas, qiyaas.
Maar vertel, ben je een Aleviet, Sjiet, Soenniet?
Daar heb ik toch zeker jouw goedkeuring niet voor nodig, mag ik hopen?quote:Op zondag 11 november 2012 02:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
Typfout kan.
Als je Soennie bent, verdedig het Sjiesme dan niet.
Nee, ik lees dat ik als Sunni word opgeroepen om de Shia niet te verdedigen, zolang jij realiseert dat jij daar niet over gaat, hebben we geen probleem.quote:Op zondag 11 november 2012 02:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zeg ik dat of verzin jij dat er zelf bij?
He jammer, ik hoopte dat het wel het geval zou zijn. In plaats van dat je John even oproept X te doen voor dat ze Y doet, is het misschien een idee om niet over mensen waar je niets over weet te oordelen over wat ze wel of geen kennis over hebben, laat staan dat ze dan pas een mening mag uiten, gezien jij zonder dat je ook maar iets over haar weet haar al meteen iemand van onkennis hebt genoemd over de Islam.quote:Op zondag 11 november 2012 02:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
Als jij het Shjiesme wilt verdedigen, gaat je gang. Lig daar niet wakker van.
Ik ben verre van objectief, ik bekijk het vanuit mijn eigen perspectief.quote:Op zondag 11 november 2012 02:25 schreef De_Ilias het volgende:
Triggershot met alle respect bekijkt de Islam vanuit een zogenaamde objectieve perspectief, en daarom gaat hij de fout maken.
Zuster, je hebt serieus geen idee waar je het over hebt, dit topic is een door mij geopend reeks, voor mensen met weinig kennis over de Islam, John heeft dit deel geopend omdat ze de laatste poster was van het vorige gedeelte, zoals het een traditie is op FOK, de laatste user van het vorige topic opent het nieuwe topic, dat je daarop baseert dat haar kennis over de Islam nihil is, is echt bizar, per slot van rekening ken ik geen enkel geleerde, groot of klein die nooit (g)een vraag heeft gesteld, jij wel?quote:Op zondag 11 november 2012 02:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
Het is heel simpel. John opent een topic over de islam en stelt wat simpele vragen. Aan de hand hiervan kan je dus concluderen dat zijn/haar kennis van de islam nihil is. Kan je het nog volgen? Vervolgens zegt John tegen Ilias dat hij zich moet gedragen, wat deels klopt, want Ilias had het net wat correcter moeten overbrengen. Waarna ik John vertel dat de houding van Ilias ten opzichte van het Sjiesme logisch is als je de geschiedenis van de islam kent en weet wat de geloofsleer van het sjiesme is en wat zij zoal zeggen over onze moeder der gelovigen Aisha en onze metgezellen.
Cute, maar als jij met een vers komt en ik kom met een reactie als Jan en Alleman zei wat anders, dan heb je een punt. Blijf vooral datgene volgen hoe en waarin jij zelf gelooft, maar je reactie slaat werkelijk kant noch wal.quote:Op zondag 11 november 2012 02:29 schreef De_Ilias het volgende:
Triggershot, onze doel is om de waarheid te volgen, ik hoop ook dat het bij jou zo is dat de waarheid op nummer 1 staat. Allaah Azza wa Jall zegt in de Qoraan, Itabi'o maa unzila ilaikom min rabikom. Volg datgeen Allaah heeft gezonden. En dat is onze Fundament, wij volgen wat Allaah heeft gezonden. Geen fulaan of 3ilaan.
ya agie, ik probeer je duidelijk te maken dat onze uitgangspunt de bewijzen zijn, en dus houdt dat in dat wij de bewijzen volgen van Kitaab wa Sunnaah met het begrip van de sahaba, ik hoop dat je hiermee eens bent? Want dit is een groot fundament in de Islaam.quote:Op zondag 11 november 2012 02:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Cute, maar als jij met een vers komt en ik kom met een reactie als Jan en Alleman zei wat anders, dan heb je een punt. Blijf vooral datgene volgen hoe en waarin jij zelf gelooft, maar je reactie slaat werkelijk kant noch wal.
Ik accepteer geen enkel vorm van Takfir van een groep wat zich moslim noemt en de Shahada uitspreekt, tenzij het van Allah en zijn profeet komt. Zeker binnen de Twaalvers heb je grote groepen wat zich niet schuldig maken aan Kufr.quote:
Ik denk dat ik, als iemand die John persoonlijk kent toch een beter beeld kan vormen over haar kennis dan iemand die het aan de hand doet van een paar reacties lezen? Zelfs de grootste geleerden hadden delen van de Islam waar ze de grootste Alims waren en andere delen waar ze - naar eigen aangeven - Djahil waren, dus waar gaat dit over?quote:Op zondag 11 november 2012 02:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik heb de rest van de topic gelezen en ook aan de hand daarvan kan ik concluderen dat de kennis van John nou niet bijster hoog is. Is niet erg, maar ik gaf hem slechts verduidelijking.
Heb je enig idee hoeveel referenties er in Soenitische bronnen zijn over Muawiyah die Ali vervloekt en dit voor zo een 60 jaar in stand houdt tijdens vrijdagspreken? Iets wat later is verboden door Umar ibn Abdel-Aziz.quote:Verder, leuk en wel allemaal, maar ik weet niet waar jij jouw informatie vandaan haalt. De hadeeths van Jafari staan bol van haat jegens de metgezellen en Aisha. Hoe kan jij dan nog zeggen dat het geen onderdeel van hun leer is? Waarom ontken je de zaken?
Alsjeblieft, de link naar de Fatwa van Azhar wat Shia Madhabs betreft. Daarnaast is het gewoon in Sunnitsche bronnen te vinden hoor dat Ali is vervloekt door Sunnieten, met name in de Ommayadische periode.quote:Het lijkt mij stug dat Azhar zoiets gezegd zou hebben, dat wil ik dus graag van je zien/lezen als dat kan. Verder hebben soennieten nooit Ali vervloekt. Het zijn de Sjieten die al sinds het bestaan van het sjiesme de metgezellen en Aisha en Hafsa vervloeken.
Ik neem aan dat je het over bronnen hebt ipv bewijzen, bewijzen doe je namelijk aan de hand van bronnen. Wat betreft het volgen van de Sahaba en de Tabi-ien, heb ik daar weinig bezwaar tegen, alleen is het wel belangrijk om te onderstrepen dat er zelfs onder de Sahaba r.a. veel meningsverschillen waren, dus een absolutistisch 'begrip van de sahaba' benoemen is vrij utopisch.quote:Op zondag 11 november 2012 02:38 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
ya agie, ik probeer je duidelijk te maken dat onze uitgangspunt de bewijzen zijn, en dus houdt dat in dat wij de bewijzen volgen van Kitaab wa Sunnaah met het begrip van de sahaba, ik hoop dat je hiermee eens bent? Want dit is een groot fundament in de Islaam.
Dat er meningsverschillen waren weten wij ook, maar de sahaba hadden geen meningsverschil in de Geloofsleer en dat is nou juist belangrijk. En Imaam Ahmad rahmatullaah alayhi vermeld ook in zijn bekende "osool asunnah" dat het van de fundamenten van de Islaam is om niet te debatteren over de meningsverschillen van de sahaba.quote:Op zondag 11 november 2012 02:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over bronnen hebt ipv bewijzen, bewijzen doe je namelijk aan de hand van bronnen. Wat betreft het volgen van de Sahaba en de Tabi-ien, heb ik daar weinig bezwaar tegen, alleen is het wel belangrijk om te onderstrepen dat er zelfs onder de Sahaba r.a. veel meningsverschillen waren, dus een absolutistisch 'begrip van de sahaba' benoemen is vrij utopisch.
Kan jij mij vertellen welke geleerde de autoriteit heeft, op claimt de autoriteit te hebben om takfir te doen, zolang ik de Shahada uitspreek en zeg te geloven in Allah? Ik ben pas een Kafir als ik bewust Kufr pleeg, niet omdat een geleerde vind dat ik een kafir ben, er is niemand op aarde die het geloof in Allah kan ontnemen van diegene die zegt in Allah te geloven, zondaar of niet, als iemand zelf koefr verricht, dan zeg ik oke, maar dan is wat die geleerde doet niets meer dan een politieagent een agent te noemen.quote:Op zondag 11 november 2012 02:43 schreef De_Ilias het volgende:
Triggershot, Takfier wordt niet door mij of iemand anders gedaan, maar dat wordt gedaan door Geleerden die dit doen omdat zij geen excuses meer kunnen geven voor die persoon of groep. En Takfier is een onderdeel van de Religie, want anders mogen we ook geen Takfier doen op de Joden en christenen en de Vuuraanbidders.
Ik vind het echt bizar dat je die belediging naar Aisha toe hele tijd moet herhalen, zeg aub gewoon vervloeken of uitschelden, we weten nu onderhand beiden wat je bedoelt met het beledigen van Aisha, wmb geen reden om die woorden met haar naam in een zin te blijven herhalen.quote:Op zondag 11 november 2012 02:50 schreef Maghrebijnse het volgende:
Nogmaals, mij intresseert het niet hoe het zit met de kennis van John. Ik zei alleen dat hij de houding van Ilias vanuit islamitisch oogpunt dient te begrijpen. Het is logisch dat Ilias een 'hekel' heeft aan de sjieten als hij zich zou bedenken dat die sjieten onze moeder der gelovigen hoer noemen. Dat is nog erger dan wanneer iemand op straat je moeder voor hoer uitmaakt. Heb je het nu begrepen?
Ken jij een Soeniet zonder zondes dan? Volgens de profeet vzmh zelf is de meerderheid van de moslims zelfs zondig, dat zal zich ook uitstralen onder Shieten, Soenieten of wat voor stroming / opvatting dan ook. Het is een beetje een vicieuze cirkel, Shietische geleerden dat over Soenieten, Soenieten dat over Shieten, net zoals jou, laat ik het oordelen over geloof - Imaan - idd aan Allah over.quote:Verder, Azhar is niet meer wat het was en het merendeel van de geleerden zeggen toch echt dat Shia zondig zijn en er zijn zelfs geleerden die zo ver gaan en ze geen moslims noemen, maar zo ver durf ik niet te gaan.
Serieus zuster, je moet mij niet betichten van blijven ontkennen, ik zei al dat het belasteren van Aisha, Umar, Abu Bakr, Uthman, etc allemaal verwerpelijk is en jij zal het ook met mij eens zijn dat het niets met de Islam of Ibadah te maken heeft. Sjieten en Soenieten boeit me vrij weinig, als je een moslim bent, ben je volgens Allah een broeder of zuster in het geloof met je fouten en goede dingen.quote:De soennieten die Al beledigd hebben, dat kan... maar mijn punt is, dat is dan niet van het soennisme. Dit in tegenstelling tot de sjietische leer die bol staat van haat jegens de metgezellen en Aisha. Wanneer geef jij nou eens toe dat dit zo is? Of blijf je zeggen dat het sjiesme echt geen hadeeths heeft die Aisha en de metgezellen, in het bijzonder Omar ontzettend lasteren?
Wat versta jij onder geloofsleer?quote:Op zondag 11 november 2012 02:51 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dat er meningsverschillen waren weten wij ook, maar de sahaba hadden geen meningsverschil in de Geloofsleer en dat is nou juist belangrijk. En Imaam Ahmad rahmatullaah alayhi vermeld ook in zijn bekende "osool asunnah" dat het van de fundamenten van de Islaam is om niet te debatteren over de meningsverschillen van de sahaba.
Dat is geen Takfier van geleerden, dat is het herhalen wat Allah en de Profeet Takfier hebben gedaan, daar heb ik het niet over, per slot van rekening heeft zondaar dan zelf Kufr gepleegd, waardoor het volgens de bronnen Allah al is die hem voor Kafir heeft uitgemaakt via zijn woorden. Ik heb het over Takfir wat gebeurt op basis van meningsverschillen, andere stromingen etc, terwijl de andere groep ook gewoon bidt, zegt in Allah te geloven en heilig aan de Shahada doet, dan is het iets wat alleen aan Allah is weggelegd. Zelfs in daden van openlijke Koefr is er een nuance van of diegene wel weet dat het koefr is en er aan vasthoudt, nadat hij er kennis van heeft genomen.quote:Op zondag 11 november 2012 02:57 schreef De_Ilias het volgende:
Daarom hebben de Geleerden boeken geschreven die spraken over de regels van takfier, en takfier is een gevaarlijk onderwerp net zoals tabdee en tafsiq.
De geleerden doen niet zomaar takfier, totdat daar een bewijs voor is. كفر بواح كما ذكر الرسول صلى الله عليه و سلم. و لذلك تجد كثير من العلماء يأخرون التكفير حتى يكون عندهم دليل قاطع يدل على الكفر الذيي خرج صاحبه من الملة
Klopt in algemeene zin, Maar in de Islaam wordt er geoordeeld op de uiterlijke daden en dat is een stelregel (قاعدة فقهية).quote:Op zondag 11 november 2012 03:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is geen Takfier van geleerden, dat is het herhalen wat Allah en de Profeet Takfier hebben gedaan, daar heb ik het niet over, per slot van rekening heeft zondaar dan zelf Kufr gepleegd, waardoor het volgens de bronnen Allah al is die hem voor Kafir heeft uitgemaakt via zijn woorden. Ik heb het over Takfir wat gebeurt op basis van meningsverschillen, andere stromingen etc, terwijl de andere groep ook gewoon bidt, zegt in Allah te geloven en heilig aan de Shahada doet, dan is het iets wat alleen aan Allah is weggelegd. Zelfs in daden van openlijke Koefr is er een nuance van of diegene wel weet dat het koefr is en er aan vasthoudt, nadat hij er kennis van heeft genomen.
Ik dacht al dat je het over Aqida had idd, maar helaas, tussen de Sahaba en tabi-ien was er wel degelijk ikhtilaaf over de kernpunten van Aqida, over de aard van de Koran, verzen met betrekking tot hoe Allah zichzelf beschrijft, of dat in figuurlijke en of letterlijke zin is bedoeld, hoe de wetten van Allah horen toegepast te worden etc.quote:Op zondag 11 november 2012 03:03 schreef De_Ilias het volgende:
duidelijk de geloofsleer is de Aqeedah عقيدة, oftewel de Imaan in Allaah etcc en de manieren waarop.
De eerste fundament is de Shahada (tevens ook de belangrijkste), en daarin verschillen de sunnieten met de Sjiieten. WANT
Ahle Sunnaah Wal Jamaah zien dat, alistighaatha bil amwaat (shirk akbar) is, en zo ook de graven aanbidden, en andere naast Allaah aanbidden. Dit allemaal behoort tot de Grote Shirk die je uit de Islaam zet. Kijk bijvoorbeeld Nawaaqid al islaam van Shaygk ibn abdel Wahaab, sterk en klein stukje waarin uitgelegd hoe je Islam ongedaan wordt gemaakt.
Mwuah, dat is zeker niet absolutistisch in de Islam, het gaat eerder om de intentie dan de uiterlijke daden, denk aan het verrichten van Taqqiyah om je leven te reden, denk aan het eten van varkensvlees om je honger te stillen, denk aan de Hadith waarin de profeet saws zegt dat het draait om de intentie, met een uiterlijke daad kan je verkeerd bezig zijn, maar als je intentie zuiver is in de ogen van Allah, hoe fout een uiterlijk daad dan ook, kan dat vrijgesproken worden.quote:Op zondag 11 november 2012 03:05 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Klopt in algemeene zin, Maar in de Islaam wordt er geoordeeld op de uiterlijke daden en dat is een stelregel (قاعدة فقهية).
Wat ik zeg is duidelijk, hij heeft zich niet aan de regels van de profeet gehouden en is tegen de Koran ingegaan, maar ik ga hoe ik zelf de Islam heb geleerd niet verheven tot Hukm-Allah, zeker niet als ik niet in zijn hart heb gekeken, wanneer ik niet weet of hij Ali naast / tot Allah heeft verheven. De uiterlijke daad in jouw voorbeeld is naar mijn overtuiging absoluut fout zonder enige nuance, maar wanneer ik zijn innerlijke intentie niet ken en of diegene op de hoogte is van de foute aspecten ga ik diegene geen Kafir noemen, jij wel wanneer je de intentie niet weet?quote:Op zondag 11 november 2012 03:06 schreef De_Ilias het volgende:
Stel je voor, er is een persoon die naar de graf van Ali radiyallahu anho gaat. En deze persoon knield en bid voor deze graf, wat zeggen wij moslims hierop? Is deze persoon een moslim of niet?
Uiteraard ontken ik dit niet, de Intentie is het begin van alles maar de zaken moet je niet verwarren.quote:Op zondag 11 november 2012 03:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, dat is zeker niet absolutistisch in de Islam, het gaat eerder om de intentie dan de uiterlijke daden, denk aan het verrichten van Taqqiyah om je leven te reden, denk aan het eten van varkensvlees om je honger te stillen, denk aan de Hadith waarin de profeet saws zegt dat het draait om de intentie, met een uiterlijke daad kan je verkeerd bezig zijn, maar als je intentie zuiver is in de ogen van Allah, hoe fout een uiterlijk daad dan ook, kan dat vrijgesproken worden.
Oke, laten we stapjes nemen.quote:Op zondag 11 november 2012 03:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat ik zeg is duidelijk, hij heeft zich niet aan de regels van de profeet gehouden en is tegen de Koran ingegaan, maar ik ga hoe ik zelf de Islam heb geleerd niet verheven tot Hukm-Allah, zeker niet als ik niet in zijn hart heb gekeken, wanneer ik niet weet of hij Ali naast / tot Allah heeft verheven. De uiterlijke daad in jouw voorbeeld is naar mijn overtuiging absoluut fout zonder enige nuance, maar wanneer ik zijn innerlijke intentie niet ken en of diegene op de hoogte is van de foute aspecten ga ik diegene geen Kafir noemen, jij wel wanneer je de intentie niet weet?
Belangrijk punt om te benadrukken is, jij gaat er vanuit dat diegene weet dat het (niet) eten van varkensvlees is toegestaan bij uitzonderingen, je gaat er vanuit dat ik door te knielen voor een dode, die dode aanbidt, en of het doe ondanks dat ik weet dat het fout is, de vraag is dus nog maar, waarom ik het doe en of waarom ik er niet mee stop, jij noemt het aanbidden, vele Sjieten noemen het niet Ibadah maar Shafa'ah, dus beiden is niet echt hetzelfde he?quote:Op zondag 11 november 2012 03:14 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Uiteraard ontken ik dit niet, de Intentie is het begin van alles maar de zaken moet je niet verwarren.
Allaah in de Qoraan maakt onderscheid tussen de moslims en de niet-moslims, daarmee heeft Allaah en ook de Profeet ons stelregels gegeven, want er zijn zaken die iemand zijn Islaam teniet doet.
Er zijn uitzonderingen uiteraard maar je verward zaken. WANT
1. Het eten van varkensvlees in noodzaak is toegestaan, maar stel je voor dat ik varkensvlees eet zonder dat ik er behoefte aan heb, dan heb ik een zonde begaan. MAAR, deze zonde behoort NIET tot de zonden die je uit de Islaam zet. Oftewel ik heb hier kleine kufr gepleegd.
Niet elke zonde is hetzelfde, laten we hier op 1 lijn komen.
Is het eten van varkensvlees hetzelfde als het aanbidden van de Doden?
Het verschil met Joden en Christenen is dat Allah hen in de Koran op vele punten voor Kafir heeft uitgemaakt, dus herhalen we alleen de woorden van Allah, diegenen die zijn misleid, onwetend waren en of onder dwang koefr hebben gepleegd, laten we dat niet per definitie aan Allah over, jij ook mag ik hopen?quote:Op zondag 11 november 2012 03:17 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Oke, laten we stapjes nemen.
Want als wij deze stelregel gaan volgen; "maar wanneer ik zijn innerlijke intentie niet ken en of diegene op de hoogte is van de foute aspecten ga ik diegene geen Kafir noemen"
Dan kunnen we dit toch ook zeggen over de Joden en Christenen? Wij weten toch ook niet hun intenties?
Mwuah, voor mij was dit maar een tijdelijke discussie, ik heb liever eerlijk gezegd in dit topic ook geen langdurige discussies, maar meer om vragen over de Islam te beantwoorden, ik heb dus liever dat je het vervolg dan of via DM doet of een apart topic voor aanmaakt? Wa iyaak, wa salaam.quote:Op zondag 11 november 2012 03:20 schreef De_Ilias het volgende:
Triggershot, ik vind dit een goed belangrijk onderwerp, ik zal je morgen met duidelijke Nederlandse zinnen stap voor stap punt voor punt een uitleg te geven hierover, ik ga zo weg. Insha Allaah ga ik morgen verder, djazk allah ghaira
Laten we met de deur in huis vallen. Eentje nog niet benoemd is. Jouw soennisme is de salafistische variant. Als jij over Mohammed ibn Abdelwahhab begint en zijn begrip van "shirk" is dat niet dezelfde van andere soennieten. Als jij zegt dat de Azhar sowieso "de weg kwijt is" vanwege de theologische Ashari school ontken jij 1000 jaar Islamitische geschiedenis. Alle grote insituten die door honderden jaren heen een prestigieuze naam hebben opgebouwd accepteren namelijk de Ashari-Maturidi scholen als soennitisch; van Hind tot Azhar in Egypte tot Zaitouna in Tunesie tot Al-Qarawiyyin in Marokko. Nee, Madina "university" niet nee maar da's een school die nog niet 80 jaar bestaat. "Aanbidden van doden" is zo'n zelfde salafistische bewering die anderen soennieten niet delen omdat men andere definities hanteert.quote:Op zondag 11 november 2012 03:03 schreef De_Ilias het volgende:
duidelijk de geloofsleer is de Aqeedah عقيدة, oftewel de Imaan in Allaah etcc en de manieren waarop.
De eerste fundament is de Shahada (tevens ook de belangrijkste), en daarin verschillen de sunnieten met de Sjiieten. WANT
Ahle Sunnaah Wal Jamaah zien dat, alistighaatha bil amwaat (shirk akbar) is, en zo ook de graven aanbidden, en andere naast Allaah aanbidden. Dit allemaal behoort tot de Grote Shirk die je uit de Islaam zet. Kijk bijvoorbeeld Nawaaqid al islaam van Shaygk ibn abdel Wahaab, sterk en klein stukje waarin uitgelegd hoe je Islam ongedaan wordt gemaakt.
quote:Op zondag 11 november 2012 03:12 schreef Triggershot het volgende:
Wat ik zeg is duidelijk, hij heeft zich niet aan de regels van de profeet gehouden en is tegen de Koran ingegaan, maar ik ga hoe ik zelf de Islam heb geleerd niet verheven tot Hukm-Allah, zeker niet als ik niet in zijn hart heb gekeken, wanneer ik niet weet of hij Ali naast / tot Allah heeft verheven.
quote:Op zondag 11 november 2012 03:17 schreef De_Ilias het volgende:
Oke, laten we stapjes nemen.
Want als wij deze stelregel gaan volgen; "maar wanneer ik zijn innerlijke intentie niet ken en of diegene op de hoogte is van de foute aspecten ga ik diegene geen Kafir noemen"
Dan kunnen we dit toch ook zeggen over de Joden en Christenen? Wij weten toch ook niet hun intenties?
Trigger heeft in Syrie gestudeerd (als ik dat mag bekend maken), en zodoende is de positie die hij aanhaalt een van de "traditionele soennitische". Dus niet salafistische. Dus ook als iemand naar het graf gaat van bijv Ali (ra) en neerknielt en zijn hoofd neerlegt zoals in sajda-houding van het gebed kan men hem niet men zekerheid ongelovig verklaren .... totdat het definitieve bewijs is established dat hij hem intentioneel als "afgod" heeft genomen. Dus kortgezegd, zolang iemand zegt "er is geen god dan Allah en Mohammed zijn profeet" kan die persoon alleen "ongelovig" worden verklaard als definitief is vastgesteld dat hij zowel in intentie als daad grote ongeloof heeft gepleegd. Zolang dat alleen in daad is zoals neerknielen bij graf van wie dan ook is dat niet genoeg zolang de intentie niet is achterhaald of met zekerheid kan worden gezegd welke dat is. De positie die akh Ilias aanhaalt is een salafistisch.quote:Op zondag 11 november 2012 03:20 schreef Triggershot het volgende:
Het verschil met Joden en Christenen is dat Allah hen in de Koran op vele punten voor Kafir heeft uitgemaakt, dus herhalen we alleen de woorden van Allah, diegenen die zijn misleid, onwetend waren en of onder dwang koefr hebben gepleegd, laten we dat niet per definitie aan Allah over, jij ook mag ik hopen?
Valt echt mee en daarnaast ben ik een doe-het-zelfer, geen opleiding. Dus neem mijn berichten niet perse voor waar aan, zoals alle hobbyisten weleens fouten maken als ze knutselenquote:Op zondag 11 november 2012 12:18 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Vanwaar zoveel kennis Aloulou?
Pardon?quote:Op zondag 11 november 2012 01:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
John, het is niet respectloos. Jij weet namelijk niet wat de Sjieten zoal zeggen en hoe ziekelijk hun leer is. Noch weet jij dat Sjieten Aisha, onze moeder der gelovigen een hoer noemen. En de khalifaten die gestreden hebben omwille van de islam en hun leven op het spel gezet hebben voor de islam en dus echte mannen zijn uitschelden en lasteren.
Het is dus beter als jij in deze wijselijk je mond houdt, gezien je onkennis van de islam. Stel eerst vragen, verdiep je eerst in de islamitische geschiedenis en reageer dan pas op Ilias.
Voor de rest, mocht je vragen hebben over de islam, stel ze dan!
http://imranhosein.org/media/books/caliphate.pdfquote:Op zondag 11 november 2012 14:22 schreef TheMagnificent het volgende:
Om welke redenen duidden zij de Ottomanen aan als ongelovigen dan?
Bedankt voor de link.quote:Op zondag 11 november 2012 14:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://imranhosein.org/media/books/caliphate.pdf
De drie theologische scholen en verspreiding ervan is geen bewijs op zich wat hun waarheidsgehalte betreft. Dat klopt. Wel leidt het tot een logische kritische vraag op jouw stelling dat twee ervan "fout zijn". Want de geschiedenis is de grootste getuige van de soennitische Islam dat deze drie scholen bij elkaar honderden jarenlang de orthodoxie hebben gevormd binnen het soennitisch denken en bepalend waren. In die traditie erkennen grote Islam-instituten als Al-Azhar nog steeds deze scholen als legitieme soennitische scholen in theologie. Dit valt niet te ontkennen en is een historisch feit. Ookal vind je dat het vanuit religieus oogpunt "dwaling" is, de scholen ansich.quote:Op zondag 11 november 2012 22:20 schreef De_Ilias het volgende:
Om op een paar reacties in te gaan....
....De scholen waarin Aloulou over spreekt zijn zogenaamde scholen van geloofsleer, die zijn inderdaad zoals hij zegt wijdverspreid over de gehele Arabische en niet-Arabische wereld en dat is natuurlijk geen bewijs dat het ook scholen zijn die ook werkelijk op de waarheid zitten, want de hoeveelheid is geen maatstaf in de bepaling van de Waarheid.
Een uitgebreide inhoudelijke religieuze discussie is wat mij betreft niet nodig. Ik ken de argumenten van salafisten en andere soennieten. Salafisten geven aan dat bepaalde theologen van de Ashari school voor hun dood "berouw toonden en terugkeerden". Andere soennieten geven aan dat dit vervalsingen zijn (boeken) die in de polemiek tussen de twee groepen vroeger al werden toegeschreven aan deze theologen, en salafisten vandaag de dag dat weer omhoog hebben gehaald. Zo zou Imam al-Ghazali "ook zijn teruggekeerd". Terwijl andere soennieten aangeven dat alle grote studenten van deze twee Ashari imams (Imam al-Ashari en Imam al-Ghazali) die dagelijks aan hun voeten studeerden toen al aangaven dat het vervalsingen waren in toendertijd dezelfde polemiek die er was tussen verschillende theologische scholen.quote:Op zondag 11 november 2012 22:20 schreef De_Ilias het volgende:
Een discussie over de Ashaa'ira is een topic en onderwerp apart, er zijn boeken over hun geschreven door grote Geleerden, kijk naar bijv. Shayhkul Islaam ibno Taymiya. En veel van de andere oudere klassieke Geleerden. Kijk alleen al naar Imam Aboel Hassan Al Ash'arie (De stichter van de Ash'arie school) hij is terug gekomen op zijn fouten en heeft een boek geschreven genaamd Al Ibaanah en die boek is Authentiek van hem, een shahid daarvan is o.a. Imaam Adhahabie en anderen die hebben bevestigd dat dit boek Authentiek is van Abul Hassan. In dit boek is hij terug gekomen op zijn fouten die hij had in zijn geloofsleer, zoals de Tawielaat van de nuzuul van Allaah, en de kayfiaat en andere zaken. In dit boek is hij met grote overtuiging terug gekomen op zijn oudere fouten waarvan de hedendaagse Ashaa'ira gewoon nog van beweren dat het de "Waarheid" is. Ik heb het boek ook thuis liggen met een Taqdiem van Ahmad Alansaarie, en het is geweldig en aan te raden.
Het boek van Imran Hussein (na een snelle blik) behandelt niet op analytische wijze de grote verschillen tot in de kern en waar die tot teruggaan, in welke tijd en omgeving ontstaan en welke consequenties dat vroeger al had. Als je dat wil zou ik het volgende boek aanraden om online te lezen. Vooral de eerste hoofdstukken gaan echt over de beginperiode, standpunten, reacties erop etc. De periode van de verkondiging van Mohammed ibn Abdelwahhab (ra) maar ook heel belangrijk zijn eerste geleerde volgelingen halverwege 1800. Bijvoorbeld Sheikh Ahmad ibn Atiq/Ateeq.quote:
Nu nog Soeniet worden en je hoort erbijquote:Op dinsdag 4 december 2012 23:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik wilde even zeggen dat hoe meer ik mij verdiep in mijn geloof, hoe gelukkiger ik word. Al die jaren heb ik het afgestoten en daar heb ik echt heel veel spijt van. In al die jaren had ik zoveel kunnen leren en praktiseren. Vanaf nu gaat mijn leven er heel anders uitzien.
En oja, La fatah illa ALI la saif illa zulfiqar.
Als ik het goed begrijp is de vertaling daarvan:quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
En oja, La fatah illa ALI la saif illa zulfiqar.
Fatah = Verovering, overwinninig, zege etc.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is de vertaling daarvan:
"There is no youth but Ali and no sword but Zulfiqar."
Wat een rare spreuk om een hartje bij de zetten, of ligt dat aan mij?
Ik hoef niet ergens anders bij te horen, ik heb mijn plek gevonden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nu nog Soeniet worden en je hoort erbij
Sterkte, succes, of wat dan ook toepasselijk is
Ik vind het een mooie 'spreuk'. Vandaar het hartje.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:01 schreef Molurus het volgende:
Wat een rare spreuk om een hartje bij de zetten, of ligt dat aan mij?
Wel Shietische / Twaalvers leerstellingen neem ik aan?quote:Op woensdag 5 december 2012 00:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik hoef niet ergens anders bij te horen, ik heb mijn plek gevonden.
Ja, die vertaling ben ik ook een enkele keer tegengekomen... maar in die vertaling is dat hartje erbij nog veel vreemder.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Fatah = Verovering, overwinninig, zege etc.
Shietisch kreet ten tijde van political turmoil in de Islamitische wereld begin van de Shia-Sunnah conflict.
Nee, het Jodendom.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel Shietische / Twaalvers leerstellingen neem ik aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 december 2012 00:05 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee, het Jodendom.Shalom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom is het volgens jou vreemd?quote:Op woensdag 5 december 2012 00:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, die vertaling ben ik ook een enkele keer tegengekomen... maar in die vertaling is dat hartje erbij nog veel vreemder.
Als ik trigger mag geloven gaat die spreuk over oorlog. Wat is daar mooi aan?quote:Op woensdag 5 december 2012 00:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie 'spreuk'. Vandaar het hartje.
Neen, gedurende een periode dat Shieten werden vervolgd, gemarteld was het een kreet wat saamhorigheid onder de groep creerde, een roep om zeg maar terug naar de roots van de identiteit terug te keren, als men Ali's pad bleef volgen, Zulfikar wordt meer dan als letterlijke zwaard, figuurlijk gebruikt voor datgene wat het onrecht verwijdert van wat wel terecht is.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als ik trigger mag geloven gaat die spreuk over oorlog. Wat is daar mooi aan?
Nou, noem mij maar een extreme pacifist... maar het komt op mij over als een nogal gewelddadig soort beeldspraak. Als ik denk aan het bestrijden van onrecht zijn wapens niet het eerste waar ik aan denk.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Neen, gedurende een periode dat Shieten werden vervolgd, gemarteld was het een kreet wat saamhorigheid onder de groep creerde, een roep om zeg maar terug naar de roots van de identiteit terug te keren, als men Ali's pad bleef volgen, Zulfikar wordt meer dan als letterlijke zwaard, figuurlijk gebruikt voor datgene wat het onrecht verwijdert van wat wel terecht is.
Of je bent totaal niet bekend met Arabische uitdrukkingen en laat je je misleiden van de geweldadige aspecten wat terugkomt in de vertaling naar het Engels / Nederlands. En ja, blijf maar lekker pacifistisch wanneer je vanwege je identiteit, opvattingen en positie je familie word vermoord, verkracht, beroofd en verkocht als slaven. Beetje makkelijk om vanachter je pc standplaatsgebonden te zeggen dat je ook gedurende vergelijkbare zaken pacistisch te zullen blijven.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nou, noem mij maar een extreme pacifist... maar het komt op mij over als een nogal gewelddadig soort beeldspraak. Als ik denk aan het bestrijden van onrecht zijn wapens niet het eerste waar ik aan denk.
Sja, die wereld is mij (gelukkig) geheel vreemd. Mag dat?quote:Op woensdag 5 december 2012 00:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of je bent totaal niet bekend met Arabische uitdrukkingen en laat je je misleiden van de geweldadige aspecten wat terugkomt in de vertaling naar het Engels / Nederlands. En ja, blijf maar lekker pacifistisch wanneer je vanwege je identiteit, opvattingen en positie je familie word vermoord, verkracht, beroofd en verkocht als slaven. Beetje makkelijk om vanachter je pc standplaatsgebonden te zeggen dat je ook gedurende vergelijkbare zaken pacistisch te zullen blijven.
Een zulfikar is ook niet het eerste waar ik aan denk.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:10 schreef Molurus het volgende:
Als ik denk aan het bestrijden van onrecht zijn wapens niet het eerste waar ik aan denk.
Ja hoor, het staat je in het geheel vrij om je eigen referentiekader wat aanzienlijk niet te plaatsen is in een historische context en je naar eigen zeggen in het geheel vreemd is te laten prevaleren bij het beoordelen er van.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, die wereld is mij (gelukkig) geheel vreemd. Mag dat?
Ik beoordeel zulke zaken altijd in het licht van de normen en waarden van de maatschappij waarin ik op dit moment leef, ja. Jij niet?quote:Op woensdag 5 december 2012 00:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja hoor, het staat je in het geheel vrij om je eigen referentiekader wat aanzienlijk niet te plaatsen is in een historische context en je naar eigen zeggen in het geheel vreemd is te laten prevaleren bij het beoordelen er van.
Allesbehalve, ik beoordeel de zaken conform de situaties waarin zij zich bevonden. Gezien het de omstandigheden waarin zij verkeerden waarin de desbetreffende spreuk naar boven kwam relevanter is voor het beoordelen van haar betekenis dan de huidige normen en waarden, maar ieder zijn eigen voorkeuren wat dat betreft.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik beoordeel zulke zaken altijd in het licht van de normen en waarden van de maatschappij waarin ik op dit moment leef, ja. Jij niet?
En dat geldt ook voor alle andere geschiedenis. Het zal bijvoorbeeld best zo zijn dat slavernij in de tijd van de V.O.C. 'heel gewoon' was, maar ik kan daar niet met trots op terugkijken.
Kan ik hieruit dus opmaken dat men hier in de islamitische wereld (redelijk) eensgezind over is?quote:The Opinions of the Ulema on the Permissibility of Stunning Animals
The stunning of animals for halal meat was until recently a non-issue. However, over the past few years many people have mistakenly been informed that stunning animals renders the meat as haram. This is a complete fallacy. As with most things in Islam there are differences of opinion.
The origins of this fallacy originate from a certain halal food authority that has decided not to certify any company that uses meat from stunned animals. On closer inspection of their position it is clear that they are simply implementing this policy as a "caution". They do not state, and can not state, that the meat from stunned animals is haram. This is because it is well documented that meat of stunned animals is completely halal under certain conditions.
Scholars of fiqh, the people who understand, interpret and explain the shariah, are more or less unanimous that the meat of stunned animals is halal. For those that have been informed that stunning somehow is haram or makes the meat haram, they should question why their opinion contradicts that of the fuqaha. The following are just some of many fatwa stating that stunning is halal.
Exerpt of fatwa from the Council for Legal Verdicts at Dar al-Mustafa for Islamic Studies (Yemen).
"Exposing the animal to an electric shock is unlawful in itself. As for the legality of the meat if the situation is as the questioner described - that the animal recovers and returns to its natural state twenty seconds after having been stunned - then it is lawful (halal) even the animal is in a lifeless state at the time of slaughter (such that it cannot see or hear and is unable to move). This is because the shock in itself is not a cause of the animal's death." Read the whole fatwa.
Excerpt from "Animals in Islam" by Al-Hafiz B.A. Masri
"The main counsel of Islam in the slaughter of animals for food is to do it in the least painful manner. All the Islamic laws on the treatment of animals, including the method of slaughter, are based in all conscience on "the spirit" of compassion, fellow-feeling and benevolence:
"Allah, Who is Blessed and Exalted, has prescribed benevolence toward everything and has ordained that everything be done in the right way; so when you must kill a living being, do it in the proper way - when you slaughter an animal, use the best method and sharpen your knife so as to cause as little pain as possible." (The Sahih Mulsim, 2:156. Also Al-Taaj fi Jaami al-Usool, Vol. 3, p. 110, Cairo Edition. Also Al-Faruo min-al-Kafi, p. 2, and others.)
Failure to stun animals before slaughter causes them pain and suffering. Muslims should give serious thought to whether this is cruelty (Al-Muthiah). If so, then surely the meat from them is unlawful (Haram), or at least, undesirable to eat (Makruh).
Al-Azhar University in Cairo appointed a special committee to decide whether the meat of animals slaughtered after stunning was lawful. The committee consisted of representatives of the four acknowledged Schools of Thought in Islam, i.e. Shafii, Hanafi, Maliki and Hanbali. The unanimous verdict (Fatwa) of the committee was:
"Muslim countries, by approving the modern method of slaughtering, have no religious objection in their way. This is lawful as long as the new means are 'shar' (Ahadd) and clean and do 'cause bleeding' (Museelah al-damm). If new means of slaughtering are more quick and sharp, their employment is a more desirable thing. It comes under the saying of the Prophet(s) 'God has ordered us to be kind to everything' (Inna'l-laha Kataba-'l-ihsan 'ala kulle Shay'in)." (The History of Azhar, Cairo; 1964; pp. 361-363)."
To crown all verdicts (Fatawa), here is the 'Recommendation' of a pre-eminent Muslim organization of this century - The Muslim World League (Rabitat al-Alam al-Islami). It was founded in Makkah al-Mukarramah in 1962 A.C. (1382 A.H.) with 55 Muslim theologians (Ulama'a), scientists and leaders on its Constituent Council from all over the world. MWL is a member of the United Nations, UNESCO and the UNICEF. In January 1986 it held a joint meeting with the World Health Organization (WHO) and made the following 'Recommendation' about pre-slaughter stunning (No 3:1. WHO-EM/FOS/1-E, p. 8):
"Pre-slaughter stunning by electric shock, if proven to lessen the animal's suffering, is lawful, provided that it is carried out with the weakest electric current that directly renders the animal unconscious, and that it neither leads to the animal's death nor renders its meat harmful to the consumer."
Egyptian fatwa Committee, December 18th 1978
"If the electro narcosis of the animal or any other anaesthetic procedure helps bleed the animal while weakening its resistance during the bleeding, and if this electro narcosis has no effect on its life (that is to say, if the animal comes back to normal life if the bleeding does not take place) it is allowed to resort to electro narcosis or any other similar type of anaesthetic procedure before the bleeding. The meat of the animal bled in that way is licit"
Sheikh al-Hassan bin Al-Siddiq, president of Belguim's Islamic Coincil of Ulama
"We (the Muslims) do not view 'direct slaughter' (the traditional Islamic method) as being unkind to animals, Nevertheless, Islam does not prohibit pre-stunning when necessary. as long as the animal does not die (from the stunning),"
Sheikh Ahmad Kutty, Islamic scholar at the Islamic Institute of Toronto, Ontario, Canada
"As for stunning the animal, it does not make the animal dead, for it is intended only to knock the animal unconscious so that it does not feel pain and it is brought under control. This itself does not render the animal impure and unlawful unless it is dead before slaughter. My own experience with the slaughterhouses is that they do not make use of animals that are already dead before slaughter. Inspectors, who are appointed by the government (in countries such as Canada), do make sure that this is not the case.
As far as the wisdom of stunning is concerned, it is really in conformity with the wisdom established in the Prophetic hadith in which the Prophet (peace and blessings be upon him) is reported to have said, "Allah has prescribed excellence and compassion in all things, so when you kill, kill well; when you slaughter, slaughter well, and let him sharpen his knife and spare the animal pain."
In conclusion, we are definitely allowed to partake of such meat, especially if we do not find meat provided by Muslims."
Sheikh Muhammad Al-Mukhtar Ash-Shinqiti, Director of the Islamic Center of South Plains, Lubbock, Texas
"As for the claims by some scholars that a lot of these animals die as a result of being stunned before having their jugular vein slit; I conducted research on this subject and found that these claims are baseless. This is so because the reports by the general inspector of the US Government confirmed that a lot of animals do not get affected by the stunning so when they are slaughtered, they still experience pain.
Muslim scholars who forbid the consumption of beef based their argument on the assumption that stunning kills the animal before their jugular vein is slit. This is not true according to the report released by the general inspector."
Except from The Department of Islamic Development Malaysia's guidelines to halal slaughter
"5.3 STUNNING OF ANIMALS
Stunning of animals prior to slaughter is permitted and shall be in accordance with the requirements below :
5.3.1 Three types of stunners shall be used to stun the animal, namely electrical, mechanical or pneumatic stunner.
5.3.2 The use of the stunning equipment shall be under the control of a Muslim supervisor or a trained Muslim slaughterman or Halal certification authority at all times.
5.3.3 The animal should only be stunned temporarily. The stunning should not either kill or cause permanent injury to the animal.
5.3.4 Gadgets that are used to stun pigs shall not be used to stun animals for Halal slaughter."
Conclusion
If after reading this one still believes that stunning an animal (temporarily) renders meat as inedible for being haram, then this is their choice. However, to call it haram and to tell others it is haram flies in the face of logic, reason, the ulema and Islam.
Allah knows best.
Half sjiet en half soenniet? Ha en hoe moet ik het voor mij zien? Het is in elk geval wel duidelijk dat je in de war bent, daar waar een principieel iemand kant kiest en weet waar hij/zij staat in zijn/haar religie.quote:Op zondag 11 november 2012 14:26 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Pardon?
Het is zeer zeker respectloos. Dat daar nog twijfel over is. Daarnaast weet jij helemaal niets van mij en de kennis die ik bezit. Zeggen dat ik nihil kennis bezit is een rare opmerking aangezien jij mij helemaal niet kent, sterker nog: ik heb helemaal geen gesprek met jou gehad over dit onderwerp dus hoe kan jij in vredesnaam mij beoordelen met 'nihil kennis'. Stagfirullah,serieus.
Daarnaast ben ik zelf gedeeltelijk een Sjiet, en ik kan mij niet herinnerendat ik ooit zulke afwerpelijke termen heb gebruikt in combinatie met Aisha, die jij herhaaldelijk post.
Tevens ben ik een "zij" en geen "hij" . Dit zegt Triggershot herhaaldelijk, en toch blijf je hij zeggen.
Het is dus beter als jij in deze wijselijk je mond houdt, gezien je onkennis van mij en Sjieten(die je allemaal over een kam scheert).Stel eerst vragen aan anderen, verdiep je in wat een ander zegt en reageer dan pas op mij. En wat netter, de vijandigheid en onbeleefdheid in je posts zijn schrikbarend. Je moet toch het goede voorbeeld geven, moslim zuster?
Mocht je verder nog vragen hebben,stel ze gerust.
Het soennisme is geen geloof, het is een stroming om het ware geloof te belijden, net zoals Sjietisme dat is, ben je niet zelf in de war?quote:Op dinsdag 2 april 2013 01:50 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Half sjiet en half soenniet? Ha en hoe moet ik het voor mij zien? Het is in elk geval wel duidelijk dat je in de war bent, daar waar een principieel iemand kant kiest en weet waar hij/zij staat in zijn/haar religie.
Moge Allah je leiden tot het ware geloof; het soennisme.
We weten ondertussen allemaal wel wat jouw mening ten aanzien van het sjiesme is. Het sjiesme is geen stroming van de islam, daar waar zelfs Iraniėrs durven toe te geven dat het sjiesme aangenomen is destijds omdat deze het dichts bij hun cultuur ligt en het sjiesme nog elementen uit de pre islam kent.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het soennisme is geen geloof, het is een stroming om het ware geloof te belijden, net zoals Sjietisme dat is, ben je niet zelf in de war?
Geen idee wie jij met 'we' bedoelt, maar dat terzijde. het sjietisme is dan ook nog niet eens begonnen met de iraniers, maar oke. volgens azhar zijn sommige wetscholen van de shia wel islamitische stromingen, maar goed om te weten dat jij een gelijkwaardige niveau bezit om dat tegen te spreken. voor de heil van je iman zou ik je toch adviseren om zaken als het ware geloof aan Allah over te laten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 02:57 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
We weten ondertussen allemaal wel wat jouw mening ten aanzien van het sjiesme is. Het sjiesme is geen stroming van de islam, daar waar zelfs Iraniėrs durven toe te geven dat het sjiesme aangenomen is destijds omdat deze het dichts bij hun cultuur ligt en het sjiesme nog elementen uit de pre islam kent.
jij wilt zeggen dat zain al abidin en djafar al siddiq niet tot de ware islam behoren?quote:Op dinsdag 2 april 2013 03:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
Trigger, dat is ook wel zo een beetje het enige wat je weet te zeggen. Azhar zei dit en dan zal het ook wel zo zijn, niet wetende dat Azhar inmiddels al zo een beetje haar kracht verloren heeft en tig geleerden als Abdul Wahab en alle andere imaams van de 4 wetscholen een duidelijke mening gegeven hebben over de shia, die je kennelijk maar niet wil aannemen.
Je hoeft me niks te adviseren. Adviseer jezelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |