Kan je zeggen wat je bedoelt?quote:Op maandag 16 april 2012 15:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat was oorspronkelijk de bedoeling, maar het is compleet doorgeslagen.
Ik herhaal het maar eens: als niemand het doet moet hij ontslagen worden van rechtsvervolging. Lijkt je dat een goed idee?quote:Op maandag 16 april 2012 14:57 schreef macca728 het volgende:
Ik kan het ergens wel begrijpen, zulke mensen verdedigen.
En maar klagen als ik zeg dat je in dit soort discussies niet serieus te nemen bent. Waarom voel je toch keer op keer de behoefte om als een dwaze tokkie je te manifesteren in deze discussies?quote:Op maandag 16 april 2012 15:17 schreef Viajero het volgende:
Advoctaen zijn natuurlijk uberhaupt tuig.
En dat is nu net een onderdeel van een eerlijke rechtsgang...quote:Met een eerlijke rechtsgang hebben ze niets te maken. Als je eerst afwacht met je verklaring totdat je weet wat voor bewijs er is dan betekent dat heel duidelijk dat je schuldig bent maar alleen wilt bekennen wat ze toch al weten. Walgelijk.
Nee maar advocaten zouden ook voor de waarheid moeten zijn ipv zich in allerlei bochten wringen om zulke figuren vrij te krijgen. Hij is namelijk niet onschuldig.quote:Op maandag 16 april 2012 16:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik herhaal het maar eens: als niemand het doet moet hij ontslagen worden van rechtsvervolging. Lijkt je dat een goed idee?
Geloof je echt dat dat de uitkomst gaat worden?quote:Op maandag 16 april 2012 15:20 schreef macca728 het volgende:
Sommige zijn tuig ja. Hoe kan je het verklaren straks voor jezelf dat je ervoor gezorgt hebt dat iemand als Robert M straks vrij rondloopt en weer kinderen gaat verkrachten.
Als je daar trots op bent.
Viets en Du Bois hadden bekend. Je weet hoop ik dat vast staat (ja, VAST STAAT) dat ze gewoon onschuldig zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 15:25 schreef macca728 het volgende:
Nee maar advocaten buigen de regels ook in hun voordeel om natuurlijk. En iemand vrijspreken terwijl hij al bekend heeft heeft niets met eerlijk proces te maken.
De advocaat is niet degene die bepaalt of er voldoende bewijs is. Hij geeft een standpunt weer, net als het OM.quote:Op maandag 16 april 2012 15:36 schreef Viajero het volgende:
Wat versta jij onder een eerlijk proces? Advocaten zijn er niet om de waarheid te vinden, maar om hun client vrij te krijgen, of hij nou schuldig is of niet. Ik kan dat onmogelijk als eerlijk zien.
Onderbouw dat eens met drie voorbeelden.quote:Op maandag 16 april 2012 15:40 schreef Viajero het volgende:
Dat was oorspronkelijk de bedoeling, maar het is compleet doorgeslagen.
Als het bewijs onrechtmatig verkregen is dan moeten daar consequenties tegenover staan, vind je dat niet dan?quote:Op maandag 16 april 2012 16:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou DS4, gezien het stof wat deze zaak doet opwaaien, de beelden van Robert M. met de kinderen (nee, die hebben we niet gezien, maar ze zijn er wel) en wat de ouders van de kinderen nu moeten doormaken lijkt het me sterk dat Robert M niet schuldig is. Het is nu ineens niet zo dat je hier geen mening over mag hebben.
Hij zit niet voor de rechters ivm zijn stinkvoeten ofzo.
Dat laatste weet jij niet 100% zeker. Hij heeft alle schijn tegen, maar die zijn er wel meer... ook in de cat. onschuldig. Denk aan de Schiedamse parkmoord.quote:Op maandag 16 april 2012 16:32 schreef macca728 het volgende:
Nee maar advocaten zouden ook voor de waarheid moeten zijn ipv zich in allerlei bochten wringen om zulke figuren vrij te krijgen. Hij is namelijk niet onschuldig.
Tja, dat betekent nog niet dat die kinderen ineens allemaal niet seksueel misbruikt zijn en meneer zo weer een vrij man is. Denk dat hem dit ook niet gaat lukken bij de rechters die hij eerst gewraakt heeft.quote:Op maandag 16 april 2012 16:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als het bewijs onrechtmatig verkregen is dan moeten daar consequenties tegenover staan, vind je dat niet dan?
Een mening mag. Op basis van wat ik gelezen heb acht ik de kans dat hij onschuldig is ook nihil. Maar dat laat onverlet dat je te allen tijde ook rekening moet houden met de kans dat hij onschuldig is en als je dat niet doet... dan is er geen eerlijk proces, maar een schijnproces.quote:Op maandag 16 april 2012 16:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou DS4, gezien het stof wat deze zaak doet opwaaien, de beelden van Robert M. met de kinderen (nee, die hebben we niet gezien, maar ze zijn er wel) en wat de ouders van de kinderen nu moeten doormaken lijkt het me sterk dat Robert M niet schuldig is. Het is nu ineens niet zo dat je hier geen mening over mag hebben.
Hij zit niet voor de rechters ivm zijn stinkvoeten ofzo.
Nee maar als de verdachte zelf toestemming geeft, waarom zou de politie dan zijn huis niet mogen onderzoeken ?quote:Op maandag 16 april 2012 16:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als het bewijs onrechtmatig verkregen is dan moeten daar consequenties tegenover staan, vind je dat niet dan?
Het gaat om het principe dat een advocaat geen verklaring zal laten geven voordat bekend is wat voor bewijs er is, zodat de verdachte minder straf krijgt. Het vinden van de waarheid staat echt mijlenver hier vanaf. In mijn visie is een advocaat er om te zorgen dat er een eerlijk proces is, bv door getuigen te ondervragen om te zien of die de waarheid vertellen.quote:Op maandag 16 april 2012 16:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
En maar klagen als ik zeg dat je in dit soort discussies niet serieus te nemen bent. Waarom voel je toch keer op keer de behoefte om als een dwaze tokkie je te manifesteren in deze discussies?
[..]
En dat is nu net een onderdeel van een eerlijke rechtsgang...
In jouw beleving moet een Mikelsons zichzelf na de daad niet gewoon aangeven, maar eigenlijk aan de hoogste boom ophangen. Lettelijk!
Nog afgezien van het feit dat jij volgens mij niet eens kan beoordelen of hij daadwerkelijk schuldig is, want die bestanden zijn niet openbaar gemaakt (godzijdank...) en ook verder heb ik niets gezien waaruit je als buitenstaander zonder enige twijfel kan opmaken dat hij wel de dader moet zijn. Het is allemaal van horen zeggen wat ik heb gezien.
Dus waarom trek je steeds weer die grote broek aan?
Dat deze rechters niet onpartijdig zijn is inderdaad al gebleken.quote:Op maandag 16 april 2012 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja, dat betekent nog niet dat die kinderen ineens allemaal niet seksueel misbruikt zijn en meneer zo weer een vrij man is. Denk dat hem dit ook niet gaat lukken bij de rechters die hij eerst gewraakt heeft.
Jij vindt niet dat een advocaat hem hierover had dienen te adviseren? Er zal best een advocaat zijn geweest die piketdienst draaide... toch?quote:Op maandag 16 april 2012 16:43 schreef macca728 het volgende:
Nee maar als de verdachte zelf toestemming geeft, waarom zou de politie dan zijn huis niet mogen onderzoeken ?
Ik kan er geen seconde medelijden mee hebben. Robert M. dus.quote:Op maandag 16 april 2012 16:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat deze rechters niet onpartijdig zijn is inderdaad al gebleken.
Tot mijn afgrijzen leidt dat tot gejuich.
Nee waarom ? Iemand is vrij om politie toestemming te geven toch ? Niemand dwong hem.quote:Op maandag 16 april 2012 16:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij vindt niet dat een advocaat hem hierover had dienen te adviseren? Er zal best een advocaat zijn geweest die piketdienst draaide... toch?
Ik hoop het van ganser harte. Misschien dat ze dan eens wakker worden en hun geweten aanzetten ipv bewust uitschakelen.quote:Op maandag 16 april 2012 16:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een mening mag. Op basis van wat ik gelezen heb acht ik de kans dat hij onschuldig is ook nihil. Maar dat laat onverlet dat je te allen tijde ook rekening moet houden met de kans dat hij onschuldig is en als je dat niet doet... dan is er geen eerlijk proces, maar een schijnproces.
Waar ik vooral helemaal schijtziek van wordt is dat advocaten weggezet worden als tuig. En dat door figuren die nog geen seconde normaal willen nadenken over zo'n zaak.
Al die dreigmails... dat is toch te zot voor woorden. En het komt er nog eens van dat iemand zo'n advocaat fysiek gaat belagen. Want naar zo'n door en door verrotte maatschappij zijn we wel aan het afglijden lijkt het wel.
Ja, jij legt nu weer heel erg de nadruk op liegen, waar ik gezegd heb dat het niet verboden is. Dat is iets anders als dat dan dus advocaten alleen nog maar liegen.quote:Op maandag 16 april 2012 16:43 schreef Viajero het volgende:
Het gaat om het principe dat een advocaat geen verklaring zal laten geven voordat bekend is wat voor bewijs er is, zodat de verdachte minder straf krijgt. Het vinden van de waarheid staat echt mijlenver hier vanaf. In mijn visie is een advocaat er om te zorgen dat er een eerlijk proces is, bv door getuigen te ondervragen om te zien of die de waarheid vertellen.
Hier gaan we het niet over eens worden, maar als je vindt dat liegen tegen de rechter deel is van een eerlijk process dan ben je echt goed ver van de realiteit.
Als er fouten zijn gemaakt door politie waardoor wettelijk gezien de verdachte niet veroordeelt kan worden en de advocaat wijst daarop, is dat precies wat hij doet. Maar dat is niet goed begrijp ik.quote:Op maandag 16 april 2012 16:43 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het gaat om het principe dat een advocaat geen verklaring zal laten geven voordat bekend is wat voor bewijs er is, zodat de verdachte minder straf krijgt. Het vinden van de waarheid staat echt mijlenver hier vanaf. In mijn visie is een advocaat er om te zorgen dat er een eerlijk proces is, bv door getuigen te ondervragen om te zien of die de waarheid vertellen.
Jij vind het ok dat advocaten liegen. Dat je dan aanraadt dat niet te doen is irrelevant. Je vind dat het toestaan van liegen tegen de rechter bijdraagt aan een eerlijk process.quote:Op maandag 16 april 2012 16:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, jij legt nu weer heel erg de nadruk op liegen, waar ik gezegd heb dat het niet verboden is. Dat is iets anders als dat dan dus advocaten alleen nog maar liegen.
Liegen heeft ook zelden zin kan ik je vertellen. Je kan in beginsel beter je mond houden, want een leugen... daar kun je op worden betrapt.
Het gaat om het feit dat onder druk van de publieke opinie rechters bereid zijn om de wet aan de kant te schuiven, ook al heeft de HR zeer recent nog duidelijk gemaakt hoe de wet dient te worden uitgelegd.quote:Op maandag 16 april 2012 16:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik kan er geen seconde medelijden mee hebben. Robert M. dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |