ik relativeer, kom je me zo opzoeken kneusquote:Op donderdag 5 april 2012 20:14 schreef Modus het volgende:
20 jaar samen met Bubba in een cel.
Maar beter gewoon kogel deur den kop. En de mensen die dat nog willen relativeren verdienen er zelf ook 1.
Ja. Maar dat is dus niet gedaan omdat de slachtoffers anders hun privacy kwijt zijn. Kan me er bij voorstellen dat je als ouder dat belangrijker vindt.quote:Op vrijdag 6 april 2012 08:58 schreef capricia het volgende:
Jammer eigenlijk dat de zitting niet, net zoals bij Wilders, live uitgezonden wordt.
quote:'Foto's en video's M. geen bewijs'
Het doorzoeken van de woning van Robert M. en de inbeslagname van zijn computer is niet volgens de wet verlopen. Dat hebben de advocaten van M. in hun pleidooi in de Amsterdamse zedenzaak gezegd. Het gevonden foto- en filmmateriaal mag daarom niet als bewijs worden gebruikt, vinden zij.
De politie had Robert M. na zijn aanhouding gevraagd om zijn woning te doorzoeken, terwijl hij eerst een advocaat toegewezen had moeten krijgen. Zo'n acht uur na de aanhouding kreeg M. een advocaat toegewezen. Dat was veel later dan de wet voorschrijft, zegt zijn advocaat Van der Goot.
Geschonden
De politie had hem, voorafgaand aan het verzoek om zijn woning te doorzoeken, eerst een advocaat moeten toewijzen. Omdat de regels zijn geschonden, vindt Van der Goot dat het bewijs van de computer van M. niet mag worden gebruikt.
Robert M. staat in Amsterdam terecht voor het misbruiken van tientallen jonge kinderen.
quote:Op maandag 16 april 2012 14:08 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik las het op de telegraafsite. Die reacties van mensen die gaan haten op de advocaat.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-laatkomer-robert-m/quote:In een interview in NRC Handelsblad vertelden de raadslieden dat een aantal ten laste gelegde feiten niet bewezen willen laten verklaren, ondanks de bekentenis van M. Een bekennende verklaring alleen is volgens hen niet voldoende bewijs om iemand te veroordelen. De advocaten lieten in hetzelfde vraaggesprek weten vermoeid te zijn door de zaak die dagelijks persoonlijke bedreigingen met zich meebrengt.
“We krijgen pakken e-mails, vaak midden in de nacht verstuurd, dan weet je het wel. Scheldkanonnades en verwensingen. Ik lees alles. Alleen brieven van nadenkende mensen beantwoord ik, in het weekend. (…) We zijn geschrokken van de omvang van de zaak. Ik wil niet piepen en mauwen maar ik kan niet verhelen dat ik moe ben.” – Wim Anker.
Ik kan het ergens wel begrijpen, zulke mensen verdedigen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:08 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik las het op de telegraafsite. Die reacties van mensen die gaan haten op de advocaat.
Zo triest dat er mensen zijn die dan haatmails gaan sturen...quote:Op maandag 16 april 2012 14:55 schreef freako het volgende:
[..]
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-laatkomer-robert-m/
Als opwelling wellicht, niet als je er twee seconden over nadenkt. Hetgeen te veel gevraagd is voor het gros van het volk.quote:Op maandag 16 april 2012 14:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik kan het ergens wel begrijpen, zulke mensen verdedigen.
Ze zouden moeten gaan 'haten op' de politieagenten die dergelijke fouten hebben gemaakt bij de opsporing. Je aan de regels houden is geen hogere wiskunde en van cruciaal belang voor verdere vervolging. Doe het dan ook, dat is onderdeel van jouw werk als agent. Net zoals verdediging van criminelen het werk is van de advocaat.quote:Op maandag 16 april 2012 14:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik kan het ergens wel begrijpen, zulke mensen verdedigen.
Dit ja.quote:Op maandag 16 april 2012 15:03 schreef waht het volgende:
[..]
Als opwelling wellicht, niet als je er twee seconden over nadenkt. Hetgeen te veel gevraagd is voor het gros van het volk.
En dit.quote:Op maandag 16 april 2012 15:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ze zouden moeten gaan 'haten op' de politieagenten die dergelijke fouten hebben gemaakt bij de opsporing. Je aan de regels houden is geen hogere wiskunde en van cruciaal belang voor verdere vervolging. Doe het dan ook, dat is onderdeel van jouw werk als agent. Net zoals verdediging van criminelen het werk is van de advocaat.
Sommige zijn tuig ja. Hoe kan je het verklaren straks voor jezelf dat je ervoor gezorgt hebt dat iemand als Robert M straks vrij rondloopt en weer kinderen gaat verkrachten.quote:Op maandag 16 april 2012 15:17 schreef Viajero het volgende:
Advoctaen zijn natuurlijk uberhaupt tuig. Met een eerlijke rechtsgang hebben ze niets te maken. Als je eerst afwacht met je verklaring totdat je weet wat voor bewijs er is dan betekent dat heel duidelijk dat je schuldig bent maar alleen wilt bekennen wat ze toch al weten. Walgelijk.
Dan kun je de oorzaak beter zoeken bij de rechtstaat en daar boe gaan roepen.quote:Op maandag 16 april 2012 15:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Sommige zijn tuig ja. Hoe kan je het verklaren straks voor jezelf dat je ervoor gezorgt hebt dat iemand als Robert M straks vrij rondloopt en weer kinderen gaat verkrachten.
Als je daar trots op bent.
Zonder advocaten geen rechtsstaat.quote:Op maandag 16 april 2012 15:17 schreef Viajero het volgende:
Advoctaen zijn natuurlijk uberhaupt tuig. Met een eerlijke rechtsgang hebben ze niets te maken. Als je eerst afwacht met je verklaring totdat je weet wat voor bewijs er is dan betekent dat heel duidelijk dat je schuldig bent maar alleen wilt bekennen wat ze toch al weten. Walgelijk.
Nee maar advocaten buigen de regels ook in hun voordeel om natuurlijk. En iemand vrijspreken terwijl hij al bekend heeft heeft niets met eerlijk proces te maken.quote:
Wel dus. Het verzamelen van bewijs begint bij de agent. De regels die daaraan verbonden zijn gaan misbruik tegen.quote:Op maandag 16 april 2012 15:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar advocaten buigen de regels ook in hun voordeel om natuurlijk. En iemand vrijspreken terwijl hij al bekend heeft heeft niets met eerlijk proces te maken.
Ah ja want het is nog nooit voorgekomen dat een onschuldige iets heeft bekend wat hij achteraf gezien niet gedaan bleek te hebben.quote:Op maandag 16 april 2012 15:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar advocaten buigen de regels ook in hun voordeel om natuurlijk. En iemand vrijspreken terwijl hij al bekend heeft heeft niets met eerlijk proces te maken.
Wat versta jij onder een eerlijk proces? Advocaten zijn er niet om de waarheid te vinden, maar om hun client vrij te krijgen, of hij nou schuldig is of niet. Ik kan dat onmogelijk als eerlijk zien.quote:Op maandag 16 april 2012 15:23 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
JIj snapt niet dat iedereen recht heeft op een eerlijk proces, schuldig of onschuldig. Zodra je daar aan gaat morrelen ben je niet beter dan elke willekeurige bananenrepubliek. Verkrachting avn de rechtstaat is misschien wel de ergste misdaad die je kunt begaan..
Zonder politie geen orde. Betekent dat dat je alles maar van ze moet pikken? Dat ze op eigen initiatief met scherp mogen schieten, en hun vrienden niet hoeven op te pakken ook als die de wet breken?quote:
Dat was oorspronkelijk de bedoeling, maar het is compleet doorgeslagen.quote:Op maandag 16 april 2012 15:26 schreef waht het volgende:
[..]
Wel dus. Het verzamelen van bewijs begint bij de agent. De regels die daaraan verbonden zijn gaan misbruik tegen.
Helemaal mee eens. Het heeft allemaal niets meer met eerlijk proces te maken.quote:Op maandag 16 april 2012 15:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat was oorspronkelijk de bedoeling, maar het is compleet doorgeslagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |