Onzin. Laat mij die wet zien. Mag politie niemand meer op heterdaad betrappen omdat ze dan hun advocaat niet bij zich hebben? Als je eerst toestemming van je advocaat nodig hebt dan wordt het wel heel makkleijk voor criminelen. eerst alle bewijzen deleten, verbranden etc en pas daarna toestemming geven. Geen enkele huiszoeking zal ooit nog tot iets leiden.quote:Op maandag 16 april 2012 16:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat erom dat hij op zo'n moment niet meer in staat is om daar vrij over te beslissen. Daarom dient een advocaat aanwezig te zijn.
Welk wetsartikel is dat ? Wat een onzin zeg.....dan is elke huiszoeking illegaal.quote:Op maandag 16 april 2012 16:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat erom dat hij op zo'n moment niet meer in staat is om daar vrij over te beslissen. Daarom dient een advocaat aanwezig te zijn.
Ik had gehoopt dat je in de tussentijd zou beseffen dat waar het OM een zo hoog mogelijke straf bepleit en daar ook geregeld onzin bij verzint (rij eens 45 km/u te hard op een 80 km/u snelweg midden in de nacht terwijl er niemand is, wedden dat de OvJ gaat vertellen dat het levensgevaarlijk is om zoveel te hard te rijden!), dat de advocaat de laagste mogelijke straf bepleit en daar wat bij verzint.quote:Op maandag 16 april 2012 16:55 schreef macca728 het volgende:
Je draait altijd de discussie om, heel irritant als je geen antwoord weet.
Gebruik ze dan zelf ook niet zou ik zeggen.quote:Op maandag 16 april 2012 17:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat je in de tussentijd zou beseffen dat waar het OM een zo hoog mogelijke straf bepleit en daar ook geregeld onzin bij verzint (rij eens 45 km/u te hard op een 80 km/u snelweg midden in de nacht terwijl er niemand is, wedden dat de OvJ gaat vertellen dat het levensgevaarlijk is om zoveel te hard te rijden!), dat de advocaat de laagste mogelijke straf bepleit en daar wat bij verzint.
Het is gewoon aan de rechter om daar over te beslissen en onzinargumenten hebben dan echt geen enkele zin.
Ja of nee, wat?quote:
Hoe vaak moet ik mijzelf herhalen voordat jij snapt dat het gaat om de vraag of hij in vrijheid die vraag kan beantwoorden onder die druk?quote:maar waarom zou iemand geen toestemming mogen geven aan de politie om zijn huis te onderzoeken ? Dat is toch legaal ?
Je bent gestoord. Het is maar dat je het weet.quote:Op maandag 16 april 2012 16:56 schreef Viajero het volgende:
Hopelijk een wake up call die ervoor zorgt dat ze eens uit het raam van de ivoren toren kijken, en hun gedrag enigszins gaan aanpassen.
Dat vind ik een valide argument. Of het in concreto ook tot strafvermindering dient te leiden is een tweede. Maar dat de media-aandacht vervelend voor hem is lijkt mij geen gekke gedachte.quote:Op maandag 16 april 2012 16:58 schreef macca728 het volgende:
en jij vindt de mediaaandacht ook een reden voor strafvermindering ?
Wis en waarachtig!quote:Op maandag 16 april 2012 17:00 schreef Reya het volgende:
Ik zou zelfs zeggen dat het belagen van de advocaten van Robert M. enkel in zijn voordeel zou kunnen werken.
Nee die mediaaandacht is vervelend voor de slachtoffers. Hij is er zelf verantwoordelijk voor man.quote:Op maandag 16 april 2012 17:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat vind ik een valide argument. Of het in concreto ook tot strafvermindering dient te leiden is een tweede. Maar dat de media-aandacht vervelend voor hem is lijkt mij geen gekke gedachte.
Ik vraag wat je bedoelt. Geef daar gewoon eens antwoord op, dan kan ik de vraag beantwoorden.quote:Op maandag 16 april 2012 17:01 schreef macca728 het volgende:
waarom quote je mij verkeerd en weiger je dan antwoord te geven ? Zielig.
Het gaat niet om of jij het mag, maar om de vraag of jij in vrijheid hebt beslist.quote:Als de politie bij mij komt en ik laat ze mijn huis onderzoeken, mag dat niet ?
Ik zou sceptisch tegenover strafvermindering staan, omdat negatieve aandacht nou eenmaal onlosmakelijk is verbonden met het begaan van een misdrijf. Strafvermindering lijkt me eerder op zijn plaats bij lichtere vergrijpen die een disproportionele impact hebben op iemands dagelijkse leven.quote:Op maandag 16 april 2012 17:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat vind ik een valide argument. Of het in concreto ook tot strafvermindering dient te leiden is een tweede. Maar dat de media-aandacht vervelend voor hem is lijkt mij geen gekke gedachte.
Hierboven mag ik mij niet beroepen op de wet en nu moet ik hem laten zien?quote:
Wat is dat voor een dom vergelijk?quote:Mag politie niemand meer op heterdaad betrappen omdat ze dan hun advocaat niet bij zich hebben?
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Als je eerst toestemming van je advocaat nodig hebt dan wordt het wel heel makkleijk voor criminelen. eerst alle bewijzen deleten, verbranden etc en pas daarna toestemming geven. Geen enkele huiszoeking zal ooit nog tot iets leiden.
Nee.quote:Op maandag 16 april 2012 17:02 schreef macca728 het volgende:
Welk wetsartikel is dat ? Wat een onzin zeg.....dan is elke huiszoeking illegaal.
: haha :quote:Op maandag 16 april 2012 17:02 schreef macca728 het volgende:
Gebruik ze dan zelf ook niet zou ik zeggen.
Ik weet bijna zeker dat ik het slechts een valide argument heb genoemd maar niet gezegd heb of het in casu ook tot strafvermindering moet leiden.quote:Op maandag 16 april 2012 17:06 schreef macca728 het volgende:
Nee die mediaaandacht is vervelend voor de slachtoffers. Hij is er zelf verantwoordelijk voor man.
Het moet bij de rechtszaak geen rol spelen, maar bij jou blijkbaar wel.
Ook dit vind ik een valide argument.quote:Op maandag 16 april 2012 17:09 schreef Reya het volgende:
Ik zou sceptisch tegenover strafvermindering staan, omdat negatieve aandacht nou eenmaal onlosmakelijk is verbonden met het begaan van een misdrijf. Strafvermindering lijkt me eerder op zijn plaats bij lichtere vergrijpen die een disproportionele impact hebben op iemands dagelijkse leven.
Precies!quote:Op maandag 16 april 2012 17:18 schreef Reya het volgende:
De vraag is dan vooral: had het OM redelijkerwijs anders kunnen handelen? Het is goed dat de verdediging die vraag stelt.
Eerst moet er niet alleen toestemming zijn, maar ook de aanwezigheid van een advocaat. En nu is zelfs toestemming ineens niet meer nodig. Je kan het niet op beide manieren hebben.quote:Op maandag 16 april 2012 17:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee.
Het is helemaal niet zo dat je altijd toestemming moet hebben. Ben je echt zo slecht op de hoogte?
Terwijl je altijd toestemming moet hebben, hetzij van de verdachte, hetzij van het Ministerie van Justitie.quote:Op maandag 16 april 2012 17:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Eerst moet er niet alleen toestemming zijn, maar ook de aanwezigheid van een advocaat. En nu is zelfs toestemming ineens niet meer nodig. Je kan het niet op beide manieren hebben.
Nou de slachtoffers hebben meer pech, zeker de toekomstige.quote:Op maandag 16 april 2012 17:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat ik het slechts een valide argument heb genoemd maar niet gezegd heb of het in casu ook tot strafvermindering moet leiden.
Maar het is wel duidelijk: jij vindt ieder argument ten voordele van Mikelsons een argument dat niet gebezigd mag worden. Nou, heb jij lekker pech!
Nee, erger?quote:Op maandag 16 april 2012 16:53 schreef Viajero het volgende:
Omdat ik wil dat een meervoudige kinderverkrachter niet zo fanatiek verdedigd wordt (waarbij waarheidsvinding niet uit maakt) dat hij er met een lichte of geen straf vanaf komt ben ik net zo erg als een meervoudige kinderverkrachter.
Ik denk dat je een cursus logica moet gaan volgen.
Dat is tenminste nog eens een vette 'in your face' drogredenatiequote:Op maandag 16 april 2012 17:45 schreef macca728 het volgende:
.
Maar ik ben blij voor jou als Robert M vroeger vrijkomt hierdoor !
dat zegt hij helemaal niet.quote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef tsijben het volgende:
[..]
Nee, erger?
Deze man misbruikte tientallen kinderen.
Jouw voorstelt is een mishandeling van de 17 miljoen Nederlanders die er van uit gaan dat wij een objectief en eerlijk rechtssysteem hebben.
Iedereen heeft het recht om juist verdedigd te worden, aangezien je pas schuldig bent bevonden NÁ de uitspraak.
Waar leg jij de grens?
ja ? "" heb jij lekker pech "" vind je zeker geen drogredenatie ?quote:Op maandag 16 april 2012 17:53 schreef Re het volgende:
[..]
Dat is tenminste nog eens een vette 'in your face' drogredenatie
Nee idd, dat is gewoon domquote:Op maandag 16 april 2012 17:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja ? "" heb jij lekker pech "" vind je zeker geen drogredenatie ?
Je leest niet zo heel goed. Is je beeldscherm beslagen vanwege de stoom?quote:Op maandag 16 april 2012 17:25 schreef Viajero het volgende:
Eerst moet er niet alleen toestemming zijn, maar ook de aanwezigheid van een advocaat. En nu is zelfs toestemming ineens niet meer nodig. Je kan het niet op beide manieren hebben.
Hou eens op met je eigen definitie van eerlijk als feit te stellen. Het is in deze discussie overduidelijk dat heel veel mensen denken dat het helemaal niet eerlijk gaat op deze manier.quote:Op maandag 16 april 2012 17:51 schreef tsijben het volgende:
[..]
Nee, erger?
Deze man misbruikte tientallen kinderen.
Jouw voorstelt is een mishandeling van de 17 miljoen Nederlanders die er van uit gaan dat wij een objectief en eerlijk rechtssysteem hebben.
Iedereen heeft het recht om juist verdedigd te worden, aangezien je pas schuldig bent bevonden NÁ de uitspraak.
Waar leg jij de grens?
Ik weet zeker dat jij er geen donder van snapt.quote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef macca728 het volgende:
Terwijl je altijd toestemming moet hebben, hetzij van de verdachte, hetzij van het Ministerie van Justitie.
DS4 snapt er weinig van.
Er zijn wetten over eerlijke rechtszaken, dus ik heb geen idee waar je op doelt.quote:Op maandag 16 april 2012 18:01 schreef Viajero het volgende:
Hou eens op met je eigen definitie van eerlijk als feit te stellen. Het is in deze discussie overduidelijk dat heel veel mensen denken dat het helemaal niet eerlijk gaat op deze manier.
Ik wil juist een eerlijke rechtszaak, maar ook eerlijk naar slachtoffers en maatschappij toe.
Leg het eens uit dan. Ik lees toch heel duidelijk dat je eerst pleit voor niet toelaten van bewijsmateriaal omdat hij geen advocaat had toen hij toestemming gaf, en een paar posts later zeg je dat toestemming niet altijd nodig is. Welke is het nou?quote:Op maandag 16 april 2012 18:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je leest niet zo heel goed. Is je beeldscherm beslagen vanwege de stoom?
Hé, we gaan op de man over!quote:Op maandag 16 april 2012 17:59 schreef macca728 het volgende:
Ja daarom. Hij denkt dat hij moreel superieur is ofzo in de discussie.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar ja.quote:Op maandag 16 april 2012 18:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Leg het eens uit dan. Ik lees toch heel duidelijk dat je eerst pleit voor niet toelaten van bewijsmateriaal omdat hij geen advocaat had toen hij toestemming gaf, en een paar posts later zeg je dat toestemming niet altijd nodig is. Welke is het nou?
Of toestemming in dit geval nodig was is aan de rechter (ik ken het dossier niet), maar als zijn toestemming nodig was vind ik dat een advocaat aanwezig had moeten zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 18:05 schreef Viajero het volgende:
Leg het eens uit dan. Ik lees toch heel duidelijk dat je eerst pleit voor niet toelaten van bewijsmateriaal omdat hij geen advocaat had toen hij toestemming gaf, en een paar posts later zeg je dat toestemming niet altijd nodig is. Welke is het nou?
Dus jullie hebben beiden deze reactie gemist?quote:
quote:Op maandag 16 april 2012 17:25 schreef DS4 het volgende:
Precies!
Maar helaas snappen de geweldsverheerlijkende briesertjes dat niet, die willen alleen maar iets ten nadele van Mikelsons horen.
Het is zoals gezegd simpel: ofwel het antwoord van Mikelsons was niet van belang, ofwel een advocaat had aanwezig moeten zijn.
dus dat iemand die haar dochter aanbiedt voor sex op internet en daarvan vrijgesproken wordt vindt jij eerlijk ?quote:Op maandag 16 april 2012 18:03 schreef tsijben het volgende:
[..]
Er zijn wetten over eerlijke rechtszaken, dus ik heb geen idee waar je op doelt.
Dat veel mensen het al niet eerlijk vinden als ze niet 'op eigen inzicht iemand een kogel in de kop mogen schieten', is het probleem van de personen zelf, niet van het rechtssysteem.
Dat kan niet uitgesloten worden. Dat hangt b.v. af van de reden waarom.quote:Op maandag 16 april 2012 18:08 schreef macca728 het volgende:
dus dat iemand die haar dochter aanbiedt voor sex op internet en daarvan vrijgesproken wordt vindt jij eerlijk ?
Je zegt heel duidelijk dat er niet altijd toestemming nodig is en dat is dus onzin.quote:Op maandag 16 april 2012 18:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of toestemming in dit geval nodig was is aan de rechter (ik ken het dossier niet), maar als zijn toestemming nodig was vind ik dat een advocaat aanwezig had moeten zijn.
Dat had ik al uitgelegd hierboven overigens.
Dat zeg ik nergens, en ik vind jouw poging om mijn mening in een karikatuur te veranderen niet echt leuk.quote:Op maandag 16 april 2012 18:03 schreef tsijben het volgende:
[..]
Er zijn wetten over eerlijke rechtszaken, dus ik heb geen idee waar je op doelt.
Dat veel mensen het al niet eerlijk vinden als ze niet 'op eigen inzicht iemand een kogel in de kop mogen schieten', is het probleem van de personen zelf, niet van het rechtssysteem.
Ik ken de rechtszaak niet? Dus dan kan ik er weinig over zeggen.quote:Op maandag 16 april 2012 18:08 schreef macca728 het volgende:
dus dat iemand die haar dochter aanbiedt voor sex op internet en daarvan vrijgesproken wordt vindt jij eerlijk ?
Lees je geen kranten ? Stond deze week nog in het nieuws. Vormfoutje.quote:Op maandag 16 april 2012 18:10 schreef tsijben het volgende:
[..]
Ik ken de rechtszaak niet? Dus dan kan ik er weinig over zeggen.
Jij begrijpt niet dat ik het heb over toestemming van Mikelsons?quote:Op maandag 16 april 2012 18:10 schreef macca728 het volgende:
Je zegt heel duidelijk dat er niet altijd toestemming nodig is en dat is dus onzin.
Advocaten mogen ook niet liegen?quote:Op maandag 16 april 2012 18:10 schreef Viajero het volgende:
Dat zeg ik nergens, en ik vind jouw poging om mijn mening in een karikatuur te veranderen niet echt leuk.
Ik wil alleen dat advocaten niet meer mogen liegen, en dat ze aan waarheidsvinding zouden moeten doen ipv aan waarheidsverduistering om hun client vrij te krijgen.
Linkje?quote:Op maandag 16 april 2012 18:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lees je geen kranten ? Stond deze week nog in het nieuws. Vormfoutje.
Gelukig zijn we zo beschaafd dat we verkrachters loslaten omdat de politie een van de vele procedures niet 100% correct heeft gevolgd.quote:Op maandag 16 april 2012 18:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lees je geen kranten ? Stond deze week nog in het nieuws. Vormfoutje.
Jawel hoor. En volgens sommigen hier is dat in het belang van een eerlijke rechtsgang.quote:
Dat lijkt me een onjuiste observatie.quote:Op maandag 16 april 2012 18:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Jawel hoor. En volgens sommigen hier is dat in het belang van een eerlijke rechtsgang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |