abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110401199
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:46 schreef macca728 het volgende:

Nee waarom ? Iemand is vrij om politie toestemming te geven toch ? Niemand dwong hem.
In diezelfde vrijheid bekende Viets en Du Bois een moord die ze niet gepleegd hadden.

Doe ajb niet zo naïef.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 16 april 2012 @ 16:49:31 #227
111528 Viajero
Who dares wins
pi_110401211
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat om het feit dat onder druk van de publieke opinie rechters bereid zijn om de wet aan de kant te schuiven, ook al heeft de HR zeer recent nog duidelijk gemaakt hoe de wet dient te worden uitgelegd.

Dat is schokkend.
Dat is onvermijdelijk. Als de wet, en de interpretatie daarvan altijd in het voordeel van criminelen uitvalt dan komt er een moment dat mensen dat niet meer kunnen accepteren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_110401244
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

In diezelfde vrijheid bekende Viets en Du Bois een moord die ze niet gepleegd hadden.

Doe ajb niet zo naïef.
Doe zelf niet zo naief man, iedereen mag de politie weigeren om binnen te laten zonder bevel.
Hij is een volwassen man hoor.

Ik heb het niet over een bekentenis die draai geef je er zelf aan om toch maar gelijk te halen.
pi_110401255
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:46 schreef Viajero het volgende:

Ik hoop het van ganser harte. Misschien dat ze dan eens wakker worden en hun geweten aanzetten ipv bewust uitschakelen.
Jij hoopt van ganser harte dat een advocaat fysiek belaagd gaat worden omdat hij zijn vak uitoefend?

Dan ben je dus geen haar beter dan Mikelsons.

En dan het lef om advocaten tuig te noemen!
pi_110401304
quote:
13s.gif Op maandag 16 april 2012 16:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij hoopt van ganser harte dat een advocaat fysiek belaagd gaat worden omdat hij zijn vak uitoefend?

foei
  maandag 16 april 2012 @ 16:53:06 #231
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110401336
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:36 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat versta jij onder een eerlijk proces? Advocaten zijn er niet om de waarheid te vinden, maar om hun client vrij te krijgen, of hij nou schuldig is of niet. Ik kan dat onmogelijk als eerlijk zien.
Het is niet de advocaat die daar uiteindelijk over gaat, maar rechters. Advocaten zijn er om te voorkomen dat tunnelvisie jegens verdachten prevaleert, om eventuele gronden voor exoneratie te onderstrepen en om de rechten van verdachten te verdedigen. Alle drie facetten lijken me essentieel voor de rechtspraak.
  maandag 16 april 2012 @ 16:53:12 #232
111528 Viajero
Who dares wins
pi_110401344
quote:
13s.gif Op maandag 16 april 2012 16:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat ik wil dat een meervoudige kinderverkrachter niet zo fanatiek verdedigd wordt (waarbij waarheidsvinding niet uit maakt) dat hij er met een lichte of geen straf vanaf komt ben ik net zo erg als een meervoudige kinderverkrachter.

Ik denk dat je een cursus logica moet gaan volgen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_110401386
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:48 schreef Viajero het volgende:

Jij vind het ok dat advocaten liegen.
Wederom een vertaling van hetgeen ik destijds schreef die niet correct is. Ik heb geconstateerd dat het mag. Klaar.

quote:
Dat je dan aanraadt dat niet te doen is irrelevant. Je vind dat het toestaan van liegen tegen de rechter bijdraagt aan een eerlijk process.
Dat is zo. Dat vind ik niet alleen trouwens.

quote:
Volg je het zelf nog een beetje? Probeer eens na te denken met je hersenen ipv met een wetboek...
Welk wetsartikel haal ik aan volgens jou?

Jij bent hier overigens degene die geweld jegens advocaten niet alleen goed wenst te praten, maar die dat hoopt (dat schijnt overigens een misdrijf te zijn!). Jij bent hier degene die vanalles roept, maar nimmer weet te onderbouwen.

Je gedraagt je, kortom, als een zwakzinnige tokkie in dit soort discussies.

En alvast succes met de godwin!
pi_110401410
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 16:53 schreef Reya het volgende:

[..]

Het is niet de advocaat die daar uiteindelijk over gaat, maar rechters. Advocaten zijn er om te voorkomen dat tunnelvisie jegens verdachten prevaleert, om eventuele gronden voor exoneratie te onderstrepen en om de rechten van verdachten te verdedigen. Alle drie facetten lijken me essentieel voor de rechtspraak.

maar waarom zou iemand geen toestemming mogen geven aan de politie om zijn huis te onderzoeken ? Dat is toch legaal ?
pi_110401413
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:48 schreef macca728 het volgende:
Daarbij is het natuurlijk van de zotte dat er strafvermindering wordt geeist gezien het feit dat hij zo goed meewerkt en de grote mediaandacht.
Wat was volgens jou een goede geweest? Dat de thee niet te zuipen is in de bak?
  maandag 16 april 2012 @ 16:54:47 #236
111528 Viajero
Who dares wins
pi_110401416
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 16:53 schreef Reya het volgende:

[..]

Die drie facetten zijn prima. Maar als daarbij gelogen wordt, en kleine procedurefouten worden gebruikt om bewijsmateriaal ongeldig te verklaren dan gaat de waarheid in de prullebak, ten voordele van de crimineel.
  maandag 16 april 2012 @ 16:54:49 #237
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110401419
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:53 schreef Viajero het volgende:

Omdat ik wil dat een meervoudige kinderverkrachter niet zo fanatiek verdedigd wordt (waarbij waarheidsvinding niet uit maakt) dat hij er met een lichte of geen straf vanaf komt ben ik net zo erg als een meervoudige kinderverkrachter.

Dus ... dan gaan we de advocaten naar het leven staan, die trekken zich terug en wat heeft de rechtsstaat daar nu eigenlijk precies mee gewonnen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110401434
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:49 schreef Viajero het volgende:

Dat is onvermijdelijk. Als de wet, en de interpretatie daarvan altijd in het voordeel van criminelen uitvalt dan komt er een moment dat mensen dat niet meer kunnen accepteren.
Je kletst weer uit je nek!
pi_110401446
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat was volgens jou een goede geweest? Dat de thee niet te zuipen is in de bak?
Je draait altijd de discussie om, heel irritant als je geen antwoord weet.
  maandag 16 april 2012 @ 16:56:23 #240
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110401483
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:54 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die drie facetten zijn prima. Maar als daarbij gelogen wordt, en kleine procedurefouten worden gebruikt om bewijsmateriaal ongeldig te verklaren dan gaat de waarheid in de prullebak, ten voordele van de crimineel.
Die procedures zijn er nou juist om mensen te beschermen van de overheid.
pi_110401484
maar geef eens antwoord DS4 ja of nee

maar waarom zou iemand geen toestemming mogen geven aan de politie om zijn huis te onderzoeken ? Dat is toch legaal ?
pi_110401500
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:50 schreef macca728 het volgende:

Doe zelf niet zo naief man, iedereen mag de politie weigeren om binnen te laten zonder bevel te bekennen.
Hij is een volwassen man hoor.
Denk even iets langer na...

quote:
Ik heb het niet over een bekentenis die draai geef je er zelf aan om toch maar gelijk te halen.
Het gaat om de druk waar je onder staat en wordt gezet in zo'n situatie. Dat heeft niets te maken met in vrijheid beslissen.
  maandag 16 april 2012 @ 16:56:51 #243
111528 Viajero
Who dares wins
pi_110401503
quote:
11s.gif Op maandag 16 april 2012 16:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus ... dan gaan we de advocaten naar het leven staan, die trekken zich terug en wat heeft de rechtsstaat daar nu eigenlijk precies mee gewonnen?
Hopelijk een wake up call die ervoor zorgt dat ze eens uit het raam van de ivoren toren kijken, en hun gedrag enigszins gaan aanpassen.
pi_110401529
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:52 schreef macca728 het volgende:

foei
Jaja... jij gedraagt je ook als een tokkie. Sorry dat ik je oversla met het uitdelen van "complimenten".
pi_110401565
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jaja... jij gedraagt je ook als een tokkie. Sorry dat ik je oversla met het uitdelen van "complimenten".
en jij vindt de mediaaandacht ook een reden voor strafvermindering ?
pi_110401581
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:53 schreef Viajero het volgende:

Ik denk vooral dat bij jou gedwongen opname in de rede ligt.
  maandag 16 april 2012 @ 16:58:44 #247
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_110401583
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:56 schreef Viajero het volgende:

Hopelijk een wake up call die ervoor zorgt dat ze eens uit het raam van de ivoren toren kijken, en hun gedrag enigszins gaan aanpassen.
Oh ... Een heuse wake up call. En wat was nu eigenlijk precies de winst in dit proces? Zonder advocaat (want door de meute met rieken uit de rechtszaal gejaagd)?

Geen advocaat, geen zaak toch? Nee, daar komen we er wel mee.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_110401607
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:54 schreef macca728 het volgende:

Nogmaals: het gaat erom dat hij op zo'n moment niet meer in staat is om daar vrij over te beslissen. Daarom dient een advocaat aanwezig te zijn.
  maandag 16 april 2012 @ 17:00:55 #249
66825 Reya
Fier Wallon
pi_110401637
Ik zou zelfs zeggen dat het belagen van de advocaten van Robert M. enkel in zijn voordeel zou kunnen werken.
pi_110401648
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Denk even iets langer na...

[..]

Het gaat om de druk waar je onder staat en wordt gezet in zo'n situatie. Dat heeft niets te maken met in vrijheid beslissen.
waarom quote je mij verkeerd en weiger je dan antwoord te geven ? Zielig.

Als de politie bij mij komt en ik laat ze mijn huis onderzoeken, mag dat niet ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')