Hoe bedoel je met uitgegroeid? Ben je sindsdien geen enkele centimeter langer geworden?quote:Op donderdag 5 april 2012 12:58 schreef Waaghals het volgende:
Ligt er nogal aan he, ik was op mijn 14e uitgegroeid
Nee, helemaal niks meerquote:Op donderdag 5 april 2012 12:59 schreef 1983scarface het volgende:
Ja ik moet nog melden dat ik man ben.
[..]
Hoe bedoel je met uitgegroeid? Ben je sinds dien geen enkele centimeter langer geworden?
Kan je link sturen? edit bedoel je ditquote:Op donderdag 5 april 2012 13:02 schreef Picchia het volgende:
Door een goede houding aan te nemen kunnen sommige mensen wel iets langer worden. Yoga strekoefeningen helpen daarbij. Vooral rugoefeningen.
Geen idee wat ik bedoel. Ik las het gewoon ergens. Maar ik zou geen wonderen verwachten. Het zal vooral werken op bejaarden die langzaam inzakken.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:04 schreef 1983scarface het volgende:
[..]
Kan je link sturen? edit bedoel je dit
Klinkt logisch. Je bent 'sochtends ook langer dan 'savonds. Heeft te maken met vocht in je tussenwervelschijven, wat dus gedurende de dag (als je rechtopzit/staat) uit je wervels geperst wordt. Lijkt me dat je dus met de juiste rek en strek oefeningen je tussenwervels weer vocht laat opnemen. Maar echt veel langer zul je er niet van worden.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:02 schreef Picchia het volgende:
Door een goede houding aan te nemen kunnen sommige mensen wel iets langer worden. Yoga strekoefeningen helpen daarbij. Vooral rugoefeningen.
Klopt, ben op zich wel tevreden. Maar met elke cm langer dan ik nu al ben zou ik al fijn vinden (tot aan 1,80).quote:Op donderdag 5 april 2012 13:08 schreef raptorix het volgende:
1.73 is niet bijzonder groot, maar ook niet echt klein, daarnaast heeft het lichamelijk gezien meer voordelen om klein te zijn, je hebt veel minder last van allerlei zaken zoals rugproblemen en meer.
Maar dan is het langer worden tijdelijk toch?quote:Op donderdag 5 april 2012 13:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Klinkt logisch. Je bent 'sochtends ook langer dan 'savonds. Heeft te maken met vocht in je tussenwervelschijven, wat dus gedurende de dag (als je rechtopzit/staat) uit je wervels geperst wordt. Lijkt me dat je dus met de juiste rek en strek oefeningen je tussenwervels weer vocht laat opnemen. Maar echt veel langer zul je er niet van worden.
Zit 'm allemaal in de genen volgens mij. De ene is uitgegroeid op zn 16 de ander gaat door tot 20. Ik weet nog dat ik de kleinste van de brugklas was, en de schooldokter tegen me zei dat ik 1m71 zou worden.Ben nu 1m95 (groeipijnen from HELL gehad
)
Met die yogaoefeningen? Ja.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:17 schreef 1983scarface het volgende:
[..]
Maar dan is het langer worden tijdelijk toch?
Met die lengte zal je helaas nooit een vriendin kunnen krijgen, maar daar valt ook wel mee te leven hoor.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Met die yogaoefeningen? Ja.
Ach het heeft voor- en nadelen om zowel lang als kort te zijn. Het maakt allemaal niet zoveel uit. En met 1m73 ben je geen dwerg ofzo...
Wat een onzin. Maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Met die lengte zal je helaas nooit een vriendin kunnen krijgen, maar daar valt ook wel mee te leven hoor.
Dat is echt onzin wat jij zegt. Dat ligt eerder aan jou zelfquote:Op donderdag 5 april 2012 13:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Met die lengte zal je helaas nooit een vriendin kunnen krijgen, maar daar valt ook wel mee te leven hoor.
Sorry, ik kon het niet laten.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:22 schreef 1983scarface het volgende:
[..]
Dat is echt onzin wat jij zegt. Dat ligt het eerder aan jou zelf
quote:Op donderdag 5 april 2012 13:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik weet niet maar het lijkt alsof ik al 2 jaar op dezelfde lengte blijf. 2 jaar geleden was ik ongeveer even lang als mijn vader. Nu ben ik iets langer dan, paar cm niet veelquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:43 schreef Roces18 het volgende:
Inderdaad ligt er allemaal aan of je een laatbloeier bent of een "vroegbloeier". Heb je jouw groeispurt al gehad? Dus in bijv. een jaar een tiental centimeter gegroeid? Ik ben in ruim 3 jaar tijd 25cm gegroeid en ik groei nog steeds met twintig jaar.
Groep 8 betwijfel ik, meestal krijg je het pas op de middelbare school. Dus ik denk dat je hem nog wel zult krijgen dan maar dat kan je ook zien aan het lichaamshaar wat je hebt. Heb je al okselhaar, baard, snor etc. Zoniet dan groei je nog is mij verteld door de GGD destijdsquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:06 schreef 1983scarface het volgende:
[..]
Ik weet niet maar het lijkt alsof ik al 2 jaar op dezelfde lengte blijf. 2 jaar geleden was ik ongeveer even lang als mijn vader. Nu ben ik iets langer dan, paar cm niet veel
Volgens heb ik mijn groeispurt in groep 8 gehad ofzo
Niet echt iets om blij mee te zijn denk :pquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:13 schreef DutchSpike het volgende:
Je hebt nog 3 jaar hoor. Ik nog 8 jaar en ik ben al 1.83, en ik ben 2.09 uitgerekend.
okselhaar en borsthaar heb ik. Ik heb ook een lichte baard en snor, als ik niet scheer. Maar dat zijn meer lichte bakkebaarden en haar onder kin en dat kan ik geen baard noemen eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:18 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Groep 8 betwijfel ik, meestal krijg je het pas op de middelbare school. Dus ik denk dat je hem nog wel zult krijgen dan maar dat kan je ook zien aan het lichaamshaar wat je hebt. Heb je al okselhaar, baard, snor etc. Zoniet dan groei je nog is mij verteld door de GGD destijds
Ja, valt mee eigenlijk. Maar door de hoge gemiddelde in Nederland lijk ik wel veel korter dan meeste mensen. Maar ik ben al blij als ik 1,75 haal ook al scheelt het 2cm. Is mooie getal. Ik weet niet eens o ik echt 173 ben of 172,5quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:42 schreef computerprobleem het volgende:
1.73 valt wel mee toch? In Nederland ben je kleiner dan veel mensen (waarschijnlijk niet eens de meesten), maar de gemiddelde lichaamslengte in NL is dan ook het hoogst in de wereld volgens mij (1.80 of zo).
quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:02 schreef 1983scarface het volgende:
[..]
Ja, valt mee eigenlijk. Maar door de hoge gemiddelde in Nederland lijk ik wel veel korter dan meeste mensen. Maar ik ben al blij als ik 1,75 haal ook al scheelt het 2cm. Is mooie getal. Ik weet niet eens o ik echt 173 ben of 172,5
Sportschool is juist slecht voor je als je in de groei bent. Dat is iets wat de groei vermindert net zoals roken , alcohol etc. Zeker op jonge leeftijd, dus ik betwijfel of je er nu nog wat van zal zien als je stopt...quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:52 schreef 1983scarface het volgende:
achja met enkele centimeters ben ik ook blij. Ik hoop dat ik 1,75 haal
En sportschool doet niet veel goeds aan je lengte toch? Ik denk dat ik daarmee ga stoppen
Ik ben gestopt, in hoop voor meer groei. Ik ging een jaartje naar de sportschool.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:46 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Sportschool is juist slecht voor je als je in de groei bent. Dat is iets wat de groei vermindert net zoals roken , alcohol etc. Zeker op jonge leeftijd, dus ik betwijfel of je er nu nog wat van zal zien als je stopt...
Dit is onzin en nooit bewezen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:46 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Sportschool is juist slecht voor je als je in de groei bent. Dat is iets wat de groei vermindert net zoals roken , alcohol etc. Zeker op jonge leeftijd, dus ik betwijfel of je er nu nog wat van zal zien als je stopt...
Dat is zeker geen onzin, kijk maar op welke site dan ook intensieve krachttraining remt de groei zeker op jongere leeftijd. Met normaal sporten is niks mis, maar voor krachttraining ga je tenslotte naar de sportschool. Verder zegt mijn sportschoolhouder dit ook.quote:
Ik kan geen site vinden waar dat wordt bewezen hoor, kom eens met een bron?quote:Op zondag 8 april 2012 09:08 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat is zeker geen onzin, kijk maar op welke site dan ook intensieve krachttraining remt de groei zeker op jongere leeftijd. Met normaal sporten is niks mis, maar voor krachttraining ga je tenslotte naar de sportschool. Verder zegt mijn sportschoolhouder dit ook.
quote:Op zondag 8 april 2012 09:14 schreef Sorella het volgende:
Krachtsport op jonge leeftijd wordt niet aangeraden (iets met je spieren en gewrichten), pas rond je 18de mag je er mee beginnen, volgens de orthopeed.
Veel naar de sportschool gaan als je nog jong bent zorgt er voor dat je botten een klein beetje krom groeien en je daardoor minder in de lengte groeit. Je botten blijven echter wel even langquote:
Zat rokers die tot hun 90e leven, betekend niet dat roken niet je longen kapot maakt en het risico op kanker flink verhoogd.quote:Op zondag 8 april 2012 10:52 schreef seto het volgende:
[..]
Genoeg Olympische gewichtheffers die op een jonge leeftijd beginnen en gewoon op een normale lengte komen anders.
Bron?quote:Op zondag 8 april 2012 11:17 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Veel naar de sportschool gaan als je nog jong bent zorgt er voor dat je botten een klein beetje krom groeien en je daardoor minder in de lengte groeit. Je botten blijven echter wel even lang
Dit. Is natuurlijk een onzinuitspraak, maar wel het werkelijke probleem: word wat zelfverzekerder en houd eens op met miepen.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |