Eigenlijk geef je zelf het antwoord al. Bewerken dus, even aan een witbalans slider trekken. Speltip: conventioneel frontlicht (halogeen, zonder filters) heeft over het algemeen een temperatuur van 3000K, als ze niet alteveel gedimd zijn of extra warm gefilterd.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zet hem nog een keer neer want weet nog steeds niet wat ik daar aan kan doen
mis toch een beetje de scherpte... vooral bij de 2e maar de eerste oogt ook niet helemaal in focus...quote:Op zondag 3 maart 2013 21:32 schreef whosvegas het volgende:
Weinig ruis bij 6400 iso
Ook een paar plaatjes geschoten met 51000 iso (kon het niet laten). Maar dan heb je veel ruis in je plaatje, maar had ook niet anders verwacht. Ook had ik erg last van hooglicht, nu heb ik ondekt dat er een optie is om dat te onderdrukken. De volgende keer deze optie maar eens aan zetten
Ik zal eens opzoeken wat dat allemaal inhoudquote:Op zondag 3 maart 2013 17:50 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al. Bewerken dus, even aan een witbalans slider trekken. Speltip: conventioneel frontlicht (halogeen, zonder filters) heeft over het algemeen een temperatuur van 3000K, als ze niet alteveel gedimd zijn of extra warm gefilterd.
Tsjah, die moet ik nog halen... Of misschien de X100s, maar moet nog even uitzoeken of die echt zoveel beter is... Vond ze overigens voor Phone-pics nog niet eens heel erg tegenvallenquote:Op zondag 14 april 2013 17:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
opzich goed. maar dat is ook de reden waarom ik altijd die X100 mee heb:
gister aaf:
[ afbeelding ]
Duhquote:Op donderdag 18 april 2013 08:15 schreef Uncle het volgende:
Anyway, licht is meestal niet zo slecht als je denkt. Afgelopen dinsdag in HMH op 1/400 en f3.2 ben ik nooit boven de 4000 ISO gegaan.
Bedoel je met DOF scherptediepte?quote:Op zaterdag 20 april 2013 00:39 schreef Ener-G het volgende:
Dan moet je even proberen na te gaan waarom ie onscherp is. Zit de focus verkeerd, is de sluitertijd te lang, is je DOF te krap?
Wat bedoel je met -0.3EV of -0.5?quote:Overbelichting heb je al snel last van, je zou op -0.3EV of -0.5 kunnen proberen te schieten (ietsje onderbelicht) zodat je wat meer ruimte over houdt in je highs. Uiteindelijk blijft het verschil tussen het licht van theaterlampen en donkere achtergrond enorm, ondanks dat de K5 een enorme dynamic range heeft.
Claw Boys Claw daar wou ik nog naar toe, hoe was het (afgezien dat akkefietje met de zanger)?quote:Vanavond Claw Boys Claw geschoten, en mijn camera heeft het overleefd, ondanks vreemd akkefietje met de zanger. Maar die schijnt een reputatie te hebben wat dat betreft. Nog aan het dubben of ik de foto's de prullenbak in mik, ik fotografeer voor mijn lol, en dit vond ik niet grappig meer.
Sfeer foto's in van de kleine hokken altijd flitser mee, anders wordt het echt niets.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:11 schreef whosvegas het volgende:
Binnenkort ben ik weer gevraagd om te komen fotograferenAlleen ze willen nu meer sfeer foto's waar het publiek zich zelf kan herkennen en waar uit blijkt hoe gezellig het is. Kan me wel voorstellen, het is meer een kroeg, dan een pop podium.
Alleen hebben jullie tips?
Want de zaal is natuurlijk donker tijdens het concert. Flits kan af en toe worden gebruikt.
Yes bij Olympisch Stadion.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:18 schreef whosvegas het volgende:
Mooie foto!
In Amsterdam gemaakt?
Heb alleen de flitser, die op mijn camera zit en eigenlijk heb ik die nog nooit gebruikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |