abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109905874
Naar aanleiding van het topic: Gepest vroeger, meer mensen last van?

Ik ben vroeger gepest, net zoals veel andere mensen. Dus, besloot ik deze OP te maken, en met goedkeuring van de modjes een nieuw deel te openen.

Hier is de plaats om terecht te kunnen met al je verhalen over pesten. Dit wil zeggen dat je hier niet alleen een luisterend oor zult kunnen vinden maar ook mogelijke tips om over die tijd heen te komen, van mensen die er ervaring mee hebben. Ook ex-pesters zijn welkom, een discussie is altijd mogelijk, zolang er niet gebasht wordt.

quote:
Ik zal het dus absoluut over me hebben afgeroepen, maar of het nu echt is wat ik verdiende? Ik hoop toch van niet.
Ik zou hier een leuk stukje zetten voor tips, maar ik weet er zo geen. Misschien dat iemand mij kan helpen?

Een paar van de imo meest aangrijpende verhalen van het vorige topic:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 15:12 schreef arachide. het volgende:
Ik ben zelf echt verschrikkelijk gepest. Op de basisschool was het altijd dikke of olifant. Mijn naam spreek je ook nog eens uit als 'fee', maar als je het opleest 'faajuh'. Dus ik was een easy target. Mensen negeerde me, of ze lachten me juist uit. Ze sloten me buiten en als ik mee mocht doen, dan was ik alsnog het pispaaltje. In groep 6 mocht ik meedoen met flesje draaien, toen de fles bij mij kwam, was het spel spontaan afgelopen.

Toen ben ik in groep 8 letterlijk met de dood bedreigd. Ze stonden met een groepje me op te wachten en later stonden ze met bakstenen en een honkbalknuppel voor mijn huis. In datzelfde jaar werd op kamp mijn gezicht onder getekend in mijn slaap, niemand zei iets, maar een lol dat ze hadden.

Ik was al introvert, maar dat heeft het allemaal niet beter gemaakt.

De middelbare school ging wel. De pesterijtjes gingen door, maar ik had vrienden. Ik raakte in de knoop met mezelf en dat maakte alles nog veel erger. In het tweede jaar leek het of iedereen me moest hebben. Toen wisselde ik van school. Helaas neem je altijd jezelf mee en voor ik het wist, was ik weer de lul. Ik kende niemand en niemand wilde mij kennen. Ik werd ze uiteindelijk de baas, dan had ik maar minder tieten dan de jongen die me pestte.

Ik verfde mijn haar roze. Ik kreeg wat respect, puur omdat ik eens schijt had gehad. De vierde kwam, ineens had ik vrienden in overvloed. Party hardy, leven was begonnen. Als kroon op dit jaar ging ik met een vriendin naar Engeland en kreeg ik mijn eerste vriendje. Ik werd nog steeds gepest, maar ondertussen had ik wel een weerwoord. Ondertussen had ik wel het contact met mijn vader verloren.
De vijfde. Ik kreeg pfeiffer. Ineens waren alle vrienden verdwenen. Niemand kwam langs in de 3 weken dat ik weg was. Toen ik weer terug was, was ik niet meer welkom. ik had niet dezelfde ambities en ik was te aanwezig. Ik zocht mijn heil op FOK! en die vond ik. Ik kreeg weer een vriendje. Dit was voor mijn enige overgebleven vriendin de druppel "niet weer zo ver weg." Ach. Ik kon het wel alleen, want ik ben altijd alleen.

Ik bleef zitten. Ik was alleen, mijn relatie ging kut en ik had een belabberde reputatie. Ik raakte depressief, zelfmoordlustig en ik werd buitengesloten. Iedereen was eng en niemand bedoelde het goed.

Ik ben mijn vertrouwen in mensen nog steeds kwijt. Ik ben echt eenzaam en superonzeker. Ik heb een verstoord zelfbeeld overgehouden aan dit alles. Thank God heb ik nu een vriend waarmee het wel goed gaat en dat maakt alles net even beter.

Pesten is echt moordend.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wel, een aantal keer zelfs. Schoppen, slaan, haren uit je kop trekken, je proberen in brand te steken...
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:35 schreef LostInSpace het volgende:
Hey newbie, ik vind het tof dat je dit zo bespreekt met mensen en ik hoop dat je jezelf er beter door voelt.

Ik ben vroeger ook gepest, tot ongeveer mijn 15e. Daarna hield het op. Ik werd te groot en agressief.. ben destijds ook bijna van school gestuurd omdat ik nogal fel reageerde op pesten. De leraren vonden het niet zo leuk als ik iemand wurgde of bont en blauw sloeg op het schoolplein met een stalen kettingslot.. ook al had hij mij kort daarvoor nog gepest. Maar ik was het gewoon zat en dan ging ik echt uit mijn dak.

Een paar dingen uit dit topic zijn zeer herkenbaar:

1. Ik werd juist een paar jaar na het pesten erg apathisch. Op mijn 16e lag ik eens 3 weken in mijn bed en kwam er niet meer uit. Niemand pestte mij toen, maar ik had gewoon geen zin meer. Mijn moeder stond toen huilend van wanhoop naast mijn bed.

2. Ik besprak het pesten wel met mijn vader, in het begin dan. Maar hij is nogal een macho bouwvakker type, dus het enige advies dat ik meekreeg was "zoek de grootste uit en sla hem op zijn bek, dan durven ze niet meer". Tsja, daar was ik te mietig voor eerlijk gezegd. Dat deed ik pas later toen ik echt in een hoek gedreven werd.. maar dan hadden ze mij al weken lang gepest en richtte het niet meer veel uit (zoiets heeft alleen zin als je het meteen doet).

3. In tegenstelling tot velen hier hield ik wel veel van sport. Voetballen deed ik bijna altijd dag op straat met anderen, en soms ook best ruw. Ik haalde ook veel ongein uit met mensen waar ik wel mee kon opschieten. Mijn pa was dus eigenlijk wel blij dat ik later vooral op mijn kamer zat, want dan wist hij tenminste waar ik was en dat ik niks geks deed.

Dus het zegt eigenlijk weinig over of je een makkelijke prooi bent of niet. Wel voelde ik mij zekerder door taekwondo. Op taekwondo gaan was eigenlijk het enige positieve wat uit mijn gesprekken met mijn vader kwam. Die had zoiets van "we zetten jou op een vechtsport" en dat vond ik ook wel geinig, dus dat kwam mooi uit :)

4. De grootste consequentie voor mij was dat ik mezelf erg afzonderde rond mijn 16e levensjaar. Pas toen ik een jaar of 20 was, vond ik het weer tijd om contact met mensen te zoeken. Ik heb 4 jaar lang niks anders gedaan dan braaf naar school gaan en later naar mijn werk. Sociaal contact tot een minimum beperkt. Ik had geen zin meer in mensen, terwijl er wel klasgenoten contact met mij zochten.

Tegenwoordig ben ik veel socialer. Het enige waar ik soms nog mee zit, is dat ik zenuwachtig kan worden als ik nieuwe mensen leer kennen.

5. In tegenstelling tot newbie ben ik er helemaal niet impulsiever van geworden. Juist niet. Ik begon juist enorm te piekeren over alles en deed bijna niks meer spontaan. Voor mijn 9e levensjaar was ik een enorm sociaal en spontaan kind. Ik ging met iedereen om.

Pas na een verhuizing begon het pesten, op mijn 9e dus. En alleen maar omdat ik Duitser ben. Voor die tijd ben ik nooit gepest.

6. Opleidingsniveau maakt wel degelijk uit. Ik ben vooral door wat dommere mensen gepest (mavo / havo stroming). Leeftijd overigens ook, want het pesten werd ook in het algemeen minder op school vanaf een bepaalde leeftijd. In de bovenbouw heb ik eigenlijk weinig verkeerd zien gaan.

Nou ja, ik wens iedereen er iig veel sterkte mee. Het slijt vanzelf naarmate je ouder wordt :)
LET OP, VIND JE HET NIET LEUK OM IN DE OP TE STAAN STUUR ME EEN PM/DM, DAN HAAL IK JE ERUIT.
Oftewel, samengevat:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:59 schreef Madame_Paon het volgende:
"Je middelbare school tijd is achteraf gezien de beste tijd van je leven."
... tenzij je gepest bent en/of thuis mishandeld/misbruikt bent.
Oh, nog 1 ding, geen SC in dit topic. Er zijn al meer dan genoeg SC's in r&p, ga daar maar SC'en

Mocht er interesse zijn in een meet binnen dit topic, en mocht jij daar ook interesse in hebben.
Dan kunnen we wellicht hier alle namen plaatsen om te zien wie dat allemaal wilt. En zo kunnen we misschien een keertje een meet organiseren. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door FerryNL op 04-04-2012 19:10:37 ]
pi_109905908
Even een nieuw deel geopend!
  woensdag 4 april 2012 @ 19:08:28 #3
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109906072
Ik vind het wel interessant en aangrijpend topique, (y)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_109906493
Ik dacht het niet

[ Bericht 82% gewijzigd door Re op 04-04-2012 19:31:15 ]
  woensdag 4 april 2012 @ 19:18:50 #5
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109906571
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:18 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Als je dit grappige verhalen vindt dan vind ik je best sneu. :') :r
Gewoon weer een trolletje, niks aan de hand. :P
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_109906633
- weg -

[ Bericht 94% gewijzigd door Crutch op 04-04-2012 19:26:08 ]
  woensdag 4 april 2012 @ 19:33:03 #7
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_109907376
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Gewoon weer een trolletje, niks aan de hand. :P
Kan ooit gebeuren. Dank u mods :)

En bedankt voor het openen van een nieuw deeltje Ferry.

Een meet lijkt me een bijzonder goed idee, als we dan gewoon echt wat leuks gaan doen en niet te veel over vroeger hebben enzo.
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_109909227
Ah het trolletje is weg. *O*

Ja dacht vermeld het even in de openingspost van de meet. Wie weet kunnen we met z'n alle wel iets organiseren ofzo.
pi_109912000
Tja pesten.. helaas ontkwam ik er ook niet aan.

Ik geloof dat het in groep 4 of 5 begon van de basisschool. Het was ook niet echt pesten het was mee dat ik gewoon collectief genegeerd werd. Al komt dat net zo hard aan. Dat negeren werd pesten. Er is me in groep 8 letterlijk gezegd door een jongen. Ja jij staat hier alleen want niemand wil met je omgaan. Tja dacht ik toen nog. "Dat weet ik" Maar zoals gewoonlijk zei ik niks. Op school kroop ik enorm in m'n schulp en ook mijn schoolprestaties werden er niet beter op.

Later ga je naar de middelbare school. Daar gaat het de eerste weken goed. Maar we hadden pispaaltjes in de klas. En tja schijnbaar mag je het niet voor hun opnemen want dan ben je automatisch weer de lul. Dus weer alleen op het schoolplein. Na een tijdje gelukkig wel bij een groepje aangesloten op het schoolplein. het waren de skaters gothics en andere mensen. Gewoon een bij elkaar geraapt zooitje. Maar het was wel gezellig. De pauzes werden leuk. De lessen waren nog steeds verschrikkelijk. Niemand die naast je wil zitten of met je samen wilt werken. Gefluister als dingen van "je stinkt, je bent lelijk, je bent dik.. "

Nu later ben ik als ik langst groepjes mensen loop nog steeds bang voor opmerkingen, gelach of wat dan ook. Als mensen praten en ze kijken toevallig naar mij denk ik meteen "Ze hebben het over mij" "Zie je nou wel dat ik stom ben, lelijk ben, "

Nieuwe mensen ontmoeten vind ik altijd eng, toch bang dat ze me niet aardig zullen vinden ofzo.

Ik ben niet mishandeld zoals sommige ofzo. Maar toch heeft dit alles wel een stempel op me gedrukt. Doordat niemand iets met je te maken wil hebben ga je geloven dat je niks bent, stinkt dik en lelijk bent. Maar mensen die me niet kende van school vonden me meestal wel aardig.. Toch raar zo dit alles. Maar als je er aan terug denkt voel je je weer even dat kind.. diep ongelukkig omdat niemand samen met jou wil zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_109913967
Genegeerd worden is inderdaad enorm pijnlijk. Ik dacht dat ik nooit gepest was, maar nu ik eraan denk ben ik wel tijden lang keihard genegeerd. Erg eenzaam kan dat zijn.
pi_109915791
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Tja pesten.. helaas ontkwam ik er ook niet aan.

Ik geloof dat het in groep 4 of 5 begon van de basisschool. Het was ook niet echt pesten het was mee dat ik gewoon collectief genegeerd werd. Al komt dat net zo hard aan. Dat negeren werd pesten. Er is me in groep 8 letterlijk gezegd door een jongen. Ja jij staat hier alleen want niemand wil met je omgaan. Tja dacht ik toen nog. "Dat weet ik" Maar zoals gewoonlijk zei ik niks. Op school kroop ik enorm in m'n schulp en ook mijn schoolprestaties werden er niet beter op.

Later ga je naar de middelbare school. Daar gaat het de eerste weken goed. Maar we hadden pispaaltjes in de klas. En tja schijnbaar mag je het niet voor hun opnemen want dan ben je automatisch weer de lul. Dus weer alleen op het schoolplein. Na een tijdje gelukkig wel bij een groepje aangesloten op het schoolplein. het waren de skaters gothics en andere mensen. Gewoon een bij elkaar geraapt zooitje. Maar het was wel gezellig. De pauzes werden leuk. De lessen waren nog steeds verschrikkelijk. Niemand die naast je wil zitten of met je samen wilt werken. Gefluister als dingen van "je stinkt, je bent lelijk, je bent dik.. "

Nu later ben ik als ik langst groepjes mensen loop nog steeds bang voor opmerkingen, gelach of wat dan ook. Als mensen praten en ze kijken toevallig naar mij denk ik meteen "Ze hebben het over mij" "Zie je nou wel dat ik stom ben, lelijk ben, "

Nieuwe mensen ontmoeten vind ik altijd eng, toch bang dat ze me niet aardig zullen vinden ofzo.

Ik ben niet mishandeld zoals sommige ofzo. Maar toch heeft dit alles wel een stempel op me gedrukt. Doordat niemand iets met je te maken wil hebben ga je geloven dat je niks bent, stinkt dik en lelijk bent. Maar mensen die me niet kende van school vonden me meestal wel aardig.. Toch raar zo dit alles. Maar als je er aan terug denkt voel je je weer even dat kind.. diep ongelukkig omdat niemand samen met jou wil zijn.
Als ik dit lees herken ik het ook meteen, en word ik er best verdrietig van. ;( ;(

Ik ben ook altijd op verschillende scholen gepest, maar sinds 7 jaar dat ik ook werk heb ik dat gelukkig niet meer. Het blijft soms nog bij plagen maar dat doet iedereen bij elkaar voor de fun.
Maar ik herken het ook ja dat niemand naast me wou zitten of dat ik altijd als laatste gekozen werd bij gym. Ik ben zelfs al op verschillende scholen weggegaan en weer naar andere gegaan met de hoop dat het anders ging.

Zelfs toen ik 1 dag naar school ging en 4 dagen werkte met een BBL traject werd ik nog gepest.
De juf of meester zei tegen zo'n kerel, ''ja ga jij maar bij dat groepje'', en die ene kerel heel hard. ''Ja maar ik ga niet bij die nerds zitten''. Als ik er nog aan terug denk dan zag ik er ook uit als een sukkel met een harry potter bril, maar ja had die bril nodig toen.

En het erge vond ik dat mijn broertje juist altijd een super tijd heeft gehad op school. Die is sinds de basis school nooit meer gepest en heeft altijd meer vrienden dan mij gehad.
Ik vind het ook wel moeilijk om nieuwe mensen te ontmoeten, ook omdat ik bang ben van wat ze van me denken.

Ik zie er nu niet meer zo uit als vroeger, maar ben nog steeds heel onzeker en vind mezelf ook lelijk. :@
Heb nooit een vriendin gehad en bijna nooit vrienden, en ben zelfs bang dat ik alleen oud gaat worden. ;(

Soms lig ik er nog wel huilend van in bed als ik eraan terug denk, want het was geen leuke tijd. ;(
pi_109917051
Ikzelf ben zo onzeker als de pest, heb grote problemen met mijn gewicht, durf mijzelf niet eens meer in de spiegel te zien helemaal.
Mijn gezicht kan nog wel, maar alleen als ik mijn nek maar uitsteek zodat een eventuele onderkin niet te zien is.
Huil s'avonds wel eens in bed, omdat ik me dan zo lelijk voel en telkens terug moet denken aan de tijd waar men mij voor alles en nogwat uitschold.
Ik heb grote problemen met mijn eetgewoontes.

De psycholoog waarbij ik loop zegt dat ik waarschijnlijk sociale angst heb en een extreem laag zelfbeeld heb.
Dat laatste is al eens vastgesteld door een psychiater.

Ik ben bang voor mannen en tieners (man of vrouw)
Ik vermijd ze, ga als het kan alleen gesprekken aan met vrouwlijke artsen of psychologen of verplegers oid en vermijd scholen, de stad na 16 uur, het begin van het station, zoveel plekken waar ik niet heen durf.

Mijn vader vindt dat toen ik gepest werd, het mijn schuld was. Ik weet dat hij gelijk heeft maar het doet pijn als iemand dat zegt. Alsof ik er expres om vroeg, zo voelt het.

Ik stoot iedereen af die te dichtbij komt.
Ik heb in de afgelopen 5 jaar 2 vriendjes gehad, maar die heb ik allebei afgestoten.
Ze wisten teveel, waren te lief, kwamen te dichtbij.
En dan stoot ik mensen af.
Ik weet niet waarom en ik kan het haast niet helpen. Is heel moeilijk voor mij.
Ik denk ook dat ik alleen oud word. Voor mij zal er geen liefde oid zijn, en dat geeft niks, ik ben niet anders gewend om alleen te zijn.
Vriendschappen zijn heel moeilijk voor mij.
Ik doe op een gegeven moment iets fout en dan gaan mensen weg.
En ik snap het nooit waar ik fout ging.

[ Bericht 22% gewijzigd door summer2bird op 04-04-2012 22:24:22 ]
Twiddel
pi_109917182
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:19 schreef summer2bird het volgende:
Ikzelf ben zo onzeker als de pest,
Humor heb je in ieder geval!
  woensdag 4 april 2012 @ 22:27:32 #14
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109917609
Ik denk ook dat ik alleen oud word. ;(
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_109917764
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik denk ook dat ik alleen oud word. ;(
*; ;(
  woensdag 4 april 2012 @ 22:30:26 #16
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_109917830
Aww ik dacht ook dat ik alleen oud zou worden maar daar lijkt het nou toch niet meer op. O+
Hallon!
  woensdag 4 april 2012 @ 22:32:34 #17
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109917999
Ik weet niet of ik alleen oud word, maar als dat zo is zou me dat geen ruk boeien. Ik geniet gewoon van het leven. Te lang slecht gevoeld enz. En ik zou het jammer vinden voor vrouwelijk Nederland als niet 1 het geluk zou hebben een relatie met me te krijgen :D
pi_109918128
Het is wel zo ja wat iemand zei.

Ik ben ook bang om alleen oud te worden, maar waarom eigenlijk. Je bent toch altijd al gewend om alleen te zijn en misschien vind je het stiekem wel fijn.

Kijk ik heb soms wel zoiets laat maar lekker zitten, geen gedoe etc. Maar zou het wel leuk vinden als ik thuis kom en er zit iemand op me te wachten.
pi_109919556
Er hoeft bij mij niemand me thuis op te wachten. Ik heb me daar al bij neergelegd. Ik zie er niet uit als de "elephant man", maar ik lig zeker niet in de markt als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn lichaam kan wel een zonnetje en een beetje minder vet gebruiken.
Wat ik gewoon veel ernstiger vind is dat zelfs mijn buren mij niet kennen ook al zijn ze ongeveer net zo oud als ik. "Kopje suiker bij hen halen" is te debiel in mijn ogen, want ze bellen bij mij ook niet aan. Ik ontmoet ze liever in een uitgaansgelegenheid, maar daar ga ik dus niet naar toe omdat ik nergens alleen naar toe ga, tenzij ik weet dat ik er gewoon heen kan gaan zonder dat ik me eenzaam ga voelen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 4 april 2012 @ 23:01:08 #20
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_109919782
Wat denk je van zonnebank kuurtje? Voel je je nog fijn bij ook :)
pi_109920127
Ik weet het niet. Ik heb een gevoelige huidtype 1-2 huid.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 4 april 2012 @ 23:28:28 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109921367
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:56 schreef Comp_Lex het volgende:
Er hoeft bij mij niemand me thuis op te wachten. Ik heb me daar al bij neergelegd. Ik zie er niet uit als de "elephant man", maar ik lig zeker niet in de markt als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn lichaam kan wel een zonnetje en een beetje minder vet gebruiken.
Wat ik gewoon veel ernstiger vind is dat zelfs mijn buren mij niet kennen ook al zijn ze ongeveer net zo oud als ik. "Kopje suiker bij hen halen" is te debiel in mijn ogen, want ze bellen bij mij ook niet aan. Ik ontmoet ze liever in een uitgaansgelegenheid, maar daar ga ik dus niet naar toe omdat ik nergens alleen naar toe ga, tenzij ik weet dat ik er gewoon heen kan gaan zonder dat ik me eenzaam ga voelen.
eigenlijk wel raar, dat je altijd alleen bent maar nog geen einzelgänger bent. ik kan heel goed alleen zijn, en alleen ergens heen gaan. ik voel me dan niet eenzaam. Ik kijk dan naar andere mensen of maak een praatje met deze of gene. voordeel is wel dat ik in een kleine stad woon waar ik in het uitgaansleven echt een hele hoop mensen ken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109922064
Die voordeel heb ik dus niet ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 23:44:04 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109922215
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:41 schreef Comp_Lex het volgende:
Die voordeel heb ik dus niet ;)
dan 1 tip, doe in je eentje een kroegentocht. bestel in elke kroeg een biertje en als je het er leuk vindt een paar meer. in de leukste kroeg kom je de volgende week weer, en de week daarop. uiteindelijk leer je daar iig het personeel kennen en wat mensen die daar vaak komen. als je jezelf eenzaam voelt dan luister je gewoon ff naar de muziek, ga je ff naar de wc of ff met je telefoon spelen etc ;). uiteindelijk bouw je dan in die kroeg vanzelf sociale contacten op :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 4 april 2012 @ 23:46:16 #25
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109922347
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan 1 tip, doe in je eentje een kroegentocht. bestel in elke kroeg een biertje en als je het er leuk vindt een paar meer. in de leukste kroeg kom je de volgende week weer, en de week daarop. uiteindelijk leer je daar iig het personeel kennen en wat mensen die daar vaak komen. als je jezelf eenzaam voelt dan luister je gewoon ff naar de muziek, ga je ff naar de wc of ff met je telefoon spelen etc ;). uiteindelijk bouw je dan in die kroeg vanzelf sociale contacten op :).
Het klinkt heel makkelijk, maar zo simpel is dat nog niet. :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')