Politici in de tweede kamer vergeten met zulke dingen altijd plotseling dat zij juist zelf de wetgevende macht zijn, icm de eerste kamer....enorm slap gelul dus!quote:Op donderdag 5 april 2012 11:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Pas dan de wet gewoon aan om zulke hiaten te dichten ? Maak een bijzonderheids clausule voor noodgevallen en klaar zijn we.
Waarom direct de aanval zoeken en zeggen dat ik mbo (met kleine letters dus) doe?quote:Op donderdag 5 april 2012 18:24 schreef waht het volgende:
[..]
Op jouw MBO-niveau zal het wellicht meevallen. Elders zijn ze namelijk verdomde handig.
Minister Kamp is een volslagen idioot die een privé-oorlog voert tegen de werklozen. Volgens de gedachtengang van Kamp zijn alle werklozen ambitieloze nietsnutten die niet willen werken en die zo snel mogelijk op transport moeten worden gezet naar de kassen.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:50 schreef Verbal het volgende:
Kamp snapt zelf een heleboel zaken die onder zijn verantwoordelijkheid vallen niet.
Zo denkt hij dat bedrijven staan te springen om 55- en 60-plussers, en als die geen werk krijgen ligt het toch echt aan die mensen zelf
Ook is hij nog van mening dat iedereen na een jaarcontract vanzelf een vast contract krijgt.
En dat mensen die in de ww zitten zonder enig probleem naar de andere kant van het land kunnen verhuizen.
Lala-land. Werkelijk.
V.
Asher deed het voorkomen alsof je kids in het mbo gewoon stages van 3 weken kunt laten lopen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 02:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Asher kwam met een simpele oplossing waar ik geen bezwaar in zie: een onbetaalde stage. Geen werknemer gaat voor niets werken, nietwaar? Zo'n leerling kan echter wel zijn opleiding afmaken.
Het is een beetje een dommige man die heel goed in staat is een beetje dommig publiek naar de VVD te lokken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 01:05 schreef Ringo het volgende:
Eens een dorknoperige inspecteur, altijd een dorknoperige inspecteur.
Ja, want dan overtreed je de wet!quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:06 schreef du_ke het volgende:
En die paar jongeren die wel graag een opleiding willen volgen maar hier illegaal zijn, dat zijn de kwaden in je redenatie?
Zo persoonlijk hoef je het niet te makenquote:Op vrijdag 6 april 2012 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, want dan overtreed je de wet!
Je zou het Gia bijna gunnen dat ze in Afrika was geboren. Daar zit je dan met je arbeidsongeschikte gestalte.
Een illegaal hoort hier wel thuis?quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
Klopt. Is nergens voor nodig, maar het stoort mij dat mensen die hier toeven met zoveel gemak even oordelen dat iemand hier niet thuishoort.
Zodoende het woord illegaal hé.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
Klopt. Is nergens voor nodig, maar het stoort mij dat mensen die hier toeven met zoveel gemak even oordelen dat iemand hier niet thuishoort.
Als zwarte Mokotjo uit Swasiland zich hier wil vestigen, dan doet ie zn best maar.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zodoende het woord illegaal hé.
Maar ik begrijp dat jij het liefste zonder wet maar met de natte vinger opereert?
De feiten, zoals gisteren in Pauw en Witteman gepresenteerd:quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zodoende het woord illegaal hé.
Maar ik begrijp dat jij het liefste zonder wet maar met de natte vinger opereert?
Interesseert mij een wettelijke status nou bij de vraag of iemand hier "thuis hoort". (quote:
Ja, die heb je ook. Daar heb je blokstages, van vaak 6 weken, 5 dagen in de week, maar soms ook met vergoedingen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:06 schreef du_ke het volgende:
Je hebt ook gewoon MBO opleidingen waarbij school en stages afgewisseld worden. En waarbij zeker niet het hele jaar door stage gelopen wordt.
Daar gaat het niet om. De wet is de wet. Voor stage wordt vaak een vergoeding betaald. Dus is het werk.quote:En die paar jongeren die wel graag een opleiding willen volgen maar hier illegaal zijn, dat zijn de kwaden in je redenatie?
Wat iemand hier boven ook al opperde. Laat kinderen die geen verblijfsvergunning hebben, en dat lijkt me aantoonbaar, hun ervaring op school opdoen met extra taken.quote:Op vrijdag 6 april 2012 10:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo persoonlijk hoef je het niet te maken.
Maar goed ik ben dan wel benieuwd naar haar 'oplossing' voor dit vraagstuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |