Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar. Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Oke, vanmiddag dus toch maar langs een hardloopwinkel, want ik heb geen zin in blessures. Al weet ik nu al dat ik me op de een of andere manier toch ga generen als beginner daar, maar ja, iedereen heeft ooit moeten beginnen In ieder geval allemaal bedankt voor de tips
Op woensdag 4 april 2012 12:28 schreef Jolx het volgende: Oke, vanmiddag dus toch maar langs een hardloopwinkel, want ik heb geen zin in blessures. Al weet ik nu al dat ik me op de een of andere manier toch ga generen als beginner daar, maar ja, iedereen heeft ooit moeten beginnen In ieder geval allemaal bedankt voor de tips
Ze zijn er juist voor de beginner Die verkopers daar krijgen elke dag beginners, dus nergens om je voor te schamen.
Net lekker terug van een rondje van 9 km. Uiteindelijk 45:43 gelopen met een fikse versnelling aan het einde. Hopelijk snel door naar een 10km onder de 50:00
Op woensdag 4 april 2012 12:28 schreef Jolx het volgende: Oke, vanmiddag dus toch maar langs een hardloopwinkel, want ik heb geen zin in blessures. Al weet ik nu al dat ik me op de een of andere manier toch ga generen als beginner daar, maar ja, iedereen heeft ooit moeten beginnen In ieder geval allemaal bedankt voor de tips
had ik ook Ik vond het ook genant om middenin de winkel op een loopband te lopen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Toen ik daar was om mijn schoenen aan te schaffen waren er twee mannen die al best wel veel liepen en dergelijke, maar er was ook een ander meisje dat net al ik nog nooit gelopen had. Zij MOEST van haar oudere zus (die wel hardloopervaring had) naar een speciaalzaak.
Ik ben écht heel blij dat ik speciale schoenen heb .
Oh, en ik heb mezelf opgemeten en sinds ik aan het hardlopen ben, heb ik al 3 cm taille minder!
Ik was er op een rustige ochtend, en zat naast een man die al marathons liep schoenen te passen. Zo'n man vindt het natuurlijk geweldig dat er wéér iemand zich gaat wagen aan een nieuwe verslaving. Ik heb jaren niet gesport, maar zat er hartstikke op mijn gemak
Ik ging er maandagmiddag heen, en het was echt superdruk voor een maandagmiddag . Maar goed, ik ga me liever even een uurtje generen dan dat ik na twee keer hardlopen moet kappen omdat ik blessures heb .
Ook omdat ik beginnend hardloper ben waren ze meteen ook heel behulpzaam met het opstellen van een trainingsschema en waren heel blij dat ik met Evy ging lopen. Ze wilden gewoon voorkomen dat ik gewoon in het wilde weg maar wat ging hardlopen en dat vind ik ook wel heel belangrijk.
Die mensen zien natuurlijk ook dagelijks beginners op de loopband, komt allemaal goed, haha. Ik twijfel alleen nog naar welke winkel ik ga, er zit hier in Tilburg een Runnersworld, maar ik weet ook een runshop Greg van Hest, verder weet ik het niet. Maar ik denk niet dat het veel uitmaakt naar welke winkel je gaat?
Op woensdag 4 april 2012 13:30 schreef Jolx het volgende: Die mensen zien natuurlijk ook dagelijks beginners op de loopband, komt allemaal goed, haha. Ik twijfel alleen nog naar welke winkel ik ga, er zit hier in Tilburg een Runnersworld, maar ik weet ook een runshop Greg van Hest, verder weet ik het niet. Maar ik denk niet dat het veel uitmaakt naar welke winkel je gaat?
Zal allebei prima zijn, alleen is die van Greg van Hest wat duurder heb ik hier gehoord. Of dat echt waar is weet ik ook niet zeker hoor.
Op woensdag 4 april 2012 13:17 schreef charmed_angel het volgende: Ik moet ook nog nieuwe hardloopschoenen kopen, loop nu op wat oude schoenen die ik ooit hekocht heb voor hardlopen
Goede schoenen zijn een meer dan goede investering
quote:
Natuurlijk niet generen. Die winkels zijn er toch voor om je te helpen! Iedereen is ooit zo begonnen.
Lekker rondje gelopen net, 6,5 km. Onderweg wat regen, maar dat was niet erg.
Klim gelukkig ook weer wat omhoog in de Challenge. Stond vorige week nog op -10, nu op -7. Lukt me de komende weken wel om steeds 3 keer per week te gaan, komt goed!
Ik ben gisteren begonnen met lopen, gewoon met goedkope schoenen van de decathlon. Op dit moment echt de financieen niet om een goed paar te halen. Maar de schoenen zitten goed, alleen ik kreeg direct al kramp in mijn schenen. Zijn spieren die eraan moeten wennen denk ik? Wilde met de podcast van evi lopen maar dat hield ik niet vol, dus een kwartiertje gelopen, stukje hard, stukje wandelen, doe het wel lekker op mijn eigen tempo. Morgen weer
Op woensdag 4 april 2012 15:16 schreef Cassandra87 het volgende: Ik ben gisteren begonnen met lopen, gewoon met goedkope schoenen van de decathlon. Op dit moment echt de financieen niet om een goed paar te halen. Maar de schoenen zitten goed, alleen ik kreeg direct al kramp in mijn schenen. Zijn spieren die eraan moeten wennen denk ik? Wilde met de podcast van evi lopen maar dat hield ik niet vol, dus een kwartiertje gelopen, stukje hard, stukje wandelen, doe het wel lekker op mijn eigen tempo. Morgen weer
In het begin had ik ook erg veel last van de benen en allerlei spieren. Goede warming-up helpt in elk geval! Na een week of 2 hetzelfde schema lopen had ik nergens last meer van :-) Spieren moet inderdaad wennen.
Zojuist voor de eerste keer 3km aan 1 stuk gelopen in 20 minuten.. Toen ik een aantal weken geleden begon met lopen durfde ik daar niet aan te denken. Ik neem wel een voorsprong op mn 'beginners loopschema' aangezien ik ook wil trainen voor mn eerste 'wedstrijd' over 6 weken (heideloop 3km).. Conditioneel gaat prima, de benen moeten nog wel wennen :-)
Succes Cassandra! Al kan ik je van harte aanraden om toch te proberen om die stukjes van 1 minuut te volbrengen.
Ik begon zelf ook ooit met een conditie van 'minder dan nul': die eerste les evy, wát een hel! 1 minuut hardlopen, ik kon niet wáchten tot ze zei dat ik er al was En dóód dat ik was! Maar 't is het wel allemaal waard geweest. Train zeker nog een weekje ofzo dat kwartiertje met wat losse stukjes die je aankunt, maar een schema zoals dat van evy daagt je wel uit om nét even door te zetten als je er eigenlijk al doorheen zit, en dat elke keer een stukje verder waardoor je uiteindelijk ontzettend omhoog schiet qua conditie. Zéker als beginner zijn die kleine uitdaginkjes súper groot, maar de uitdagingen blijven zo groot, omdat de stap van 1 minuut naar 4 minuten maar uiteindelijk van 5 naar 10km en van 10km naar een halve marathon net zoveel doorzettingsvermogen nodig hebben
Voel me niet fit genoeg om te gaan hardlopen, maar is het misschien een idee om te gaan wandelen? Of is absolute rust beter dan toch een beetje calorieen verbranden?
Op woensdag 4 april 2012 16:12 schreef kapiteintje het volgende: Voel me niet fit genoeg om te gaan hardlopen, maar is het misschien een idee om te gaan wandelen? Of is absolute rust beter dan toch een beetje calorieen verbranden?