abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:42:59 #101
365479 7ona
Don't be scared be prepar
pi_111870017
volgens mij is iedereen van het lekkere weer aan het genieten:)
goed zo mensen! ga naar buiten! kijk wel uit voor de teken!!!!!
ik heb er al 1 gehad en mijn hond 2! en ze liepen met grote getallen over ons heen:s
dus teken tang me naar het bos! en als je gebeten bent goed in de gaten houden!

geniet van het lekkere weer!
Better to have and not need than to need and not have
pi_111870306
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:42 schreef 7ona het volgende:
volgens mij is iedereen van het lekkere weer aan het genieten:)
goed zo mensen! ga naar buiten! kijk wel uit voor de teken!!!!!
ik heb er al 1 gehad en mijn hond 2! en ze liepen met grote getallen over ons heen:s
dus teken tang me naar het bos! en als je gebeten bent goed in de gaten houden!

geniet van het lekkere weer!
Ja, inderdaad. Sterft hier van de teken.
pi_111871211
Een beetje overlevingsfreak weet natuurlijk goed wat te doen igv. een teek :P
pi_111918243
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Veel krabben en uitzuigen toch? :D
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:39:24 #105
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_111921848
Net een weekendje Weerterbergen geweest en inderdaad, teken zat.

M'n moeder had er één op haar bovenbeen. Terwijl ze alleen maar lange broeken heeft gedragen.
Kreng was er haast niet uit te krijgen met de tekentang.

Zelfs de huisarts had er moeite mee. Uiteindelijk is er nog een pootje blijven steken, maar dat moet er vanzelf uit gaan.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 23 mei 2012 @ 16:02:43 #106
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_111930492
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:39 schreef R0N1N het volgende:
Net een weekendje Weerterbergen geweest en inderdaad, teken zat.

M'n moeder had er één op haar bovenbeen. Terwijl ze alleen maar lange broeken heeft gedragen.
Kreng was er haast niet uit te krijgen met de tekentang.

Zelfs de huisarts had er moeite mee. Uiteindelijk is er nog een pootje blijven steken, maar dat moet er vanzelf uit gaan.
Een teken aan de wand :o
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_111930655
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Kill it with fire!

'Maar mijn arm dan....?'
Colleteral damage, zullen we maar zeggen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:35:32 #108
365479 7ona
pi_111949885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kill it with fire!

'Maar mijn arm dan....?'
Colleteral damage, zullen we maar zeggen...
dude.. je moet ze gewoon met een teken tang of pincet verwijderen. niet met een gloeiende naald/sigaret oid!(als je dat bedoelde) zodra je de teek fijn knijpt of verbrand oid gaat hij in defense! dan krijg je alles in je lichaam wat je niet wil! en pas NA het verwijderen desinfecteren! dus ook niet eerst verdoven met alcohol! raak iig niet in paniek. reageer rustig en verwijder hem met precessie.
zo dicht mogelijk bij de huid vast knijpen en omhoog trekken (pincet) of de instructies bij je "tang" volgen.

dus niet zoals mij flippen (eerste keer teek...) en een combinatie tang pakken en er uit roppen en de rest er met een pincet uit moeten halen:p
gelukkig nix aan over gehouden!

altijd de plek in de gaten houden.. vooral de eerste 3 weken.
in die tijd moet je hoofd pijn, koorts, gewrichts pijn en spierpijn niet als standaard kwaaltje zien en de plek van de beet in de gaten houden! bij die kwalen direct naar de dokter! in een TEOTWAWKI situatie hopen dat je antibiotica of colodiaal zilver hebt!
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:28:10 #109
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111953366
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 22:35 schreef 7ona het volgende:

[..]

dude.. je moet ze gewoon met een teken tang of pincet verwijderen. niet met een gloeiende naald/sigaret oid!(als je dat bedoelde) zodra je de teek fijn knijpt of verbrand oid gaat hij in defense! dan krijg je alles in je lichaam wat je niet wil! en pas NA het verwijderen desinfecteren! dus ook niet eerst verdoven met alcohol! raak iig niet in paniek. reageer rustig en verwijder hem met precessie.
zo dicht mogelijk bij de huid vast knijpen en omhoog trekken (pincet) of de instructies bij je "tang" volgen.

dus niet zoals mij flippen (eerste keer teek...) en een combinatie tang pakken en er uit roppen en de rest er met een pincet uit moeten halen:p
gelukkig nix aan over gehouden!

altijd de plek in de gaten houden.. vooral de eerste 3 weken.
in die tijd moet je hoofd pijn, koorts, gewrichts pijn en spierpijn niet als standaard kwaaltje zien en de plek van de beet in de gaten houden! bij die kwalen direct naar de dokter! in een TEOTWAWKI situatie hopen dat je antibiotica of colodiaal zilver hebt!
Ik denk dat zijn reactie niet serieus is toch? Maar bedankt voor de info, heb hier wel wat aan!
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  donderdag 24 mei 2012 @ 00:26:18 #110
365479 7ona
pi_111955888
teken zijn serieus:p schijnt dat 1 op de 4! lym bij zich kunnen hebben! maar kan er ook een nare ontsteking door krijgen... uitkijken dus in een TEOTWAWKI situatie!
pi_111960005
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 00:26 schreef 7ona het volgende:
teken zijn serieus:p schijnt dat 1 op de 4! lym bij zich kunnen hebben! maar kan er ook een nare ontsteking door krijgen... uitkijken dus in een TEOTWAWKI situatie!
De reactie van Ridocar was niet serieus..
Maar wat jij schreef is een prima tip. Of een tang, of (klinkt raar) wachten tot ze vanzelf loslaten. Ik heb althans gehoord dat je besmet raakt door het bloed wat de teek teruggeeft en dat zou dan alleen gebeuren als je hem er niet op een goeie manier uithaalt.
pi_111962430
Wat gebeurt er als je die dingen erin laat zitten? Zweren ze er dan niet gewoon uit? Ik bedoel hoe dealen beesten in het wild hiermee.
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:25:59 #113
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_111965734
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De reactie van Ridocar was niet serieus..
Maar wat jij schreef is een prima tip. Of een tang, of (klinkt raar) wachten tot ze vanzelf loslaten. Ik heb althans gehoord dat je besmet raakt door het bloed wat de teek teruggeeft en dat zou dan alleen gebeuren als je hem er niet op een goeie manier uithaalt.
Hmmm...
Zover ik weet, kun je juist pas besmet raken als ie langer dan 48 uur er in zit.
+ ze leggen eitjes ...

ff googlen... ;)

edit:
- ze bijten zich vast in de huid en laten zich na een bloedmaaltijd, die enige uren tot dagen duurt, weer vallen. [ik heb als kind 3 weken ! met een teek op m'n achterhoofd rondgelopen, alvorens te ontdekken en verwijderen]

- De kans op besmetting met lymeziekte bij de mens is bij verwijdering van de teek binnen 24 uur gering.

- Men kan de teek het best zo snel mogelijk verwijderen. Het is van belang dat de teek bij het verwijderen niet wordt beschadigd: dat houdt in, niet aan de teek trekken of draaien, en de teek mag niet worden geplet, samengeknepen of doorboord, want daardoor kan het gebeuren dat de teek zijn maaginhoud leegt in het lichaam van het slachtoffer, waardoor het besmettingsgevaar vele malen groter wordt. Het is niet aan te raden de teek met alcohol of olie [of een peuk] te behandelen, omdat dan de kans bestaat dat de teek z'n maaginhoud uitspuugt in het bloed van de gastheer, en daarmee juist een mogelijke besmetting overbrengt[7]. De teek dient zo dicht mogelijk bij de huid vastgeklemd te worden en verwijderd. Daarna moet de huid ontsmet worden met alcohol.

[ Bericht 37% gewijzigd door R0N1N op 24-05-2012 12:42:36 ]
  donderdag 24 mei 2012 @ 14:34:06 #114
365479 7ona
pi_111970577
jep gewoon weg halen! en het idee alleen al om hem te laten zitten :N naar mijn weten zelfs na 20 uur verwijderen. is ook niet echt prettig denk ik om hem te laten zitten... :r

[ Bericht 2% gewijzigd door 7ona op 24-05-2012 14:41:06 ]
pi_113148299
Beste fantasten,

Ik heb een flink aantal scenario's de revu zien passeren. Er zouden best rampen kunnen plaatsvinden waardoor we zonder vanalles komen te zitten daar ga ik in mee. Maar bij al deze rampen zal Europa ten onder gaan, 197 kerncentrales zullen daar de reden van zijn.

Nu wil ik graag weten waarom julie oogkleppen op hebben en dit niet gewoon accepteren. Onleefbaar binnen no time. Niks moestuintjes met je survivalzaadjes. Niks bug out. Dood. Fallout.

Bij ELK van deze rampen, waardoor je moet bug outen en moet zien te overleven zijn wij in Europa KANSLOOS. Er zullen een paar honderd nucleaire meltdowns plaatsvinden en Europa, net als Japan en het oosten van de VS zal binnen 3 dagen dood zijn.

Dus je kunt fantaseren over vanalles en nog wat, maar we zijn kansloos tegen de enorme fallout van AL die nucleaire centrales.

Geef mij eens wat voorbeelden van EOTWAWKI-scenario's waarbij niet alle 197 Europese kerncentrales een meltdown zullen krijgen...want feit: Dan gaan we er binnen een paar dagen aan...

Ter illustratie:

Want als de samenleving in staat blijft om 197 kerncentrales draaiende te houden is er ook geen EOTWAWKI.

Ik deel de mening dat er best iets omontkeerbaars kan gebeuren, maar ik erken ook dat we kansloos zijn. En die duizenden euro's die mensen uitgevan dankzij de preppershype, slachtoffers van commercie zijn julie.

Denk je dat je zakmes, je kruisboog en je 20 kilo blikvoor je gaat redden?
pi_113148398
Erg naief om over het hoofd te zien dat we zonder electriciteit kansloos zijn vanwege 197 kerncentrales. Je maakt ergens in Afrika misschien een kleine kans. Europe, Japan, oosten VS....dood
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:55:44 #117
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_113149412
Duitsland heeft ze allemaal uitgezet en gaat ze ontmantelen en richt zich op alternatieven. Kun je een kerncentrale niet gewoon simpel stilzetten of de kernsplitsing?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_113151584
Kerncentrales zijn er op gebouwd dat ze zichzelf kunnen uitschakelen. Tenminste als ze niet zo beschadigd zijn als in Fukushima.
  woensdag 20 juni 2012 @ 17:56:24 #119
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_113152068
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:55 schreef Killaht het volgende:
Duitsland heeft ze allemaal uitgezet en gaat ze ontmantelen en richt zich op alternatieven. Kun je een kerncentrale niet gewoon simpel stilzetten of de kernsplitsing?
Nou, "simpel" is het meestal niet, maar ja, dus het idee/de angst dat bij een power-outage ALLE centrales een acute meltdown krijgen is nogal overtrokken.

Daar zijn zelfs de oudste modellen al op berekend. Met noodstroom voorzieningen en al.
Daarbij is een op dat gebied gevaarlijke uitbarsting al snel 2 a 3 dagen onderweg ... tijd zat voor een gecontroleerde stop.

Uiteraard KAN er ook in zo'n centrale van alles kapot, met eventuele ellende, maar dan nog zijn de veiligheidssystemen (tot een zeker niveau) daar redelik op berekend (en wordt b.v. ALLES dubbel uitgevoerd, en zijn er ook mechanische beveiligingen die in werking treden zodra de stroom uitvalt e.d.) e.e.a. kan vaak ook nog met de hand.

Een EMP levert ook geen structurele schade (zoals een Tsunami). Trafo's & computer chips e.d. even niet meegerekend. De gemiddelde, robuuste, industriele, diesel generator (voor noodstroom) heeft daar (EMP's) nauwelijks last van.

Die ellende valt dus waarschijnlijk reuze mee.

Bij een ramp a la 2012 (the movie), ja dan zit je alleen in Zuidelijk Afrika redelijk safe.
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:06:12 #120
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_113152483
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:44 schreef -Datdus- het volgende:
Kerncentrales zijn er op gebouwd dat ze zichzelf kunnen uitschakelen. Tenminste als ze niet zo beschadigd zijn als in Fukushima.
Nou, eigenlijk was daar het enige echte probleem dat de noodstroom diesels onder water stonden, waardoor de noodstroom niet werkte, ander was er ondanks alle structurele schade nog steeds weinig aan de hand. Dat die diesels uberhaubt onder water konden komen (in een gebied met overstromingsgevaar !) is eerder een miskleun van de ontwerper/bouwer van de Fukushima 1 centrale & een ondeugdelijke risico analyse.
pi_113154152
Julie snappen het niet. Als die super zonnestorm die voor 2012 op stapel staat echt komt, bijvoorbeeld, zal ONHERROEPELIJK wereldwijd het elektriciteitsnetwerk vernietigd worden en zullen ALLE kernreactoren en afgewerkte splijtstof doen smelten.

Kortom: een nucleaire smelting van maar liefst 497 kerncentrales. Geen gemaar en niks veiligheidsmechanismes. Echt niet. Feit.

[ Bericht 3% gewijzigd door sanderander op 20-06-2012 18:48:03 (opmaak) ]
pi_113154705
Sorry als ik ongenunaceerd en bot overkom trouwens. Maar ik filosofeer ook veel over teotwawki, maar elke keer besef ik dat het een doodlopende weg is dankzij de kerncentrales, zij zijn een absolute showstopper voor al je survivalplannen. De enige oplossing is om al het kernafval per direct op de zeebodem te dumpen waar het 2 graden is.

Helaas pindakaas.

Daarom bestaan mijn prepper voorbereidingen uit voorraad in huis voor 2 weken en hopen dat de stroom weer opkomt. Anders is het toch einde oefening.

*hoopt dattie compleet fout is voorgelicht en omontstotelijk tegendeel wordt bewezen*

[ Bericht 8% gewijzigd door sanderander op 20-06-2012 19:29:06 (Tikfout) ]
  woensdag 20 juni 2012 @ 19:41:51 #123
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_113156448
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 18:47 schreef sanderander het volgende:
Julie snappen het niet. Als die super zonnestorm die voor 2012 op stapel staat echt komt, bijvoorbeeld, zal ONHERROEPELIJK wereldwijd het elektriciteitsnetwerk vernietigd worden en zullen ALLE kernreactoren en afgewerkte splijtstof doen smelten.

Kortom: een nucleaire smelting van maar liefst 497 kerncentrales. Geen gemaar en niks veiligheidsmechanismes. Echt niet. Feit. = Persoonlijke aanname.
Sorry, maar zo klopt ie.
Dat een zonnestorm dat voor elkaar kan krijgen, is zoals al reeds uitgelegd, aperte onzin.
Een enkeling wellicht, maar niet eens veel, laat staan allemaal.

Nogmaals, kerncentrales hebben (zelf) dat hele elektriciteitsnet niet nodig daarvoor en bezitten noodvoorzieningen etc. etc. Alleen in de gevallen waar de centrale vol draait op het moment van de EMP, EN ALLE noodvoorzieningen om één of andere vage reden niet werken zou er een meltdown kunnen plaatsvinden. Anders echt niet. DAT is een 'feit'.

(& ik heb meegewerkt aan de bouw van een centrale (het beveiligingscircuit o.a.), dus weet er wel iets (maar niet veel) van af.)

De diverse EMP onderzoekers in de wereld maken zich dan ook totaal niet druk over (kern)-centrales, ook al kan er zo links en rechts één "de geest geven". WEL over het net & vooral de tussenstations (DIE krijgen de klappen) & alle eindverbruikers die er op aangesloten zitten. De centrales zelf blijven grotendeels operationeel, maar aangezien alle tussenstations (trafo's) letterlijk worden opgeblazen kun je de opgewekte stroom nergens meer heen sturen, en aangezien men per trafo 18 maanden nodig heeft (onder de HUIDIGE omstandigheden) om te vervangen, zitten we dus jarenlang in het duister. In Amerika een extra probleem aangezien die ALLE trafo's ook nog eens uit het buitenland moeten importeren. (aangezien ze nergens meer gebouwd worden in de VS, en zonder enige voorziening een fabriek bouwen om trafo's te bouwen ... wordt evengoed een lastig verhaal)

Een veel serieuzer, dodelijk, probleem is drinkwater (zuivering & distributie). Er komt geen druppel meer uit je kraan ...
pi_113162050
quote:
3s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:39 schreef Saak het volgende:
Allen cruciale gemalen hebben een nood-voorziening. Maar dat zal alleen bij een kort-durende ramp van nut zijn.
En rivieren stromen zelfs jaarlijks al over (dit is ook de bedoeling, er is ruimte voor gemaakt, maar het heeft toch wel onderhoud nodig)

Dat er veel stranden jaarlijks opgespoten moeten worden klopt. Maar dit is vaak uit voorzorg, dus elk jaar bijhouden, niet na 5 jaar in totaal nog meer werk hebben.
Maar de boel kan hier (in Zeeland) wel tegen een stootje hoor. De keringen (dijken, duinen, dammen, etc.) zijn berekend op een storm/water dat maar eens in de 2000 jaar voor komt. Dat de bescherming in de dichter bevolkte gebieden nog hoger is zou me niet verbazen.
Ik kan er geen goede schatting van doen maar ik denk dat het huidige land het wel een 10 jaar houdt. Daarna zal veel versleten zijn.

Ik denk dat Nederland wel natter zal worden maar dat het vooral komt omdat polders onderlopen met regenwater/rivierwater/kwelwater. Niet zozeer dat de keringen het begeven.
Bij een "electronische apocalyps" (zonne storm, pole shifting, emp, nucleaire bom e.d.) Zullen de nood voorzieningen ook niet meer functioneren. Alle elektronica zal doorbranden, zodat niets meer functioneert. Motoren van generatoren en voertuigen dus ook niet vanwege de elektronische ontsteking en dieselmotoren ook niet vanwege de elektronische inspuiting. Borssele zal heel Nederland van het leven ontnemen. Omdat een kerncentrale niet volledig uitgezet kan worden, de regelstaven kunnen de fusie slechts tot een minimum terugbrengen. En de reactoren zullen niet meer gekoeld kunnen worden. Binnen een week zullen zij door de bodem heen smelten tot het grondwater waar zij weer zal afkoelen. Waardoor al het drinkwater in Nederland is vergiftigd en de grond ook. Dieren en planten dus ook. Overleven zal in Nederland dan niet meer mogelijk zijn, en vlucht ook niet naar de Duitse grens, daar staan er nog veel meer, evenals Frankrijk.
pi_113162617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:41 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Sorry, maar zo klopt ie.
Dat een zonnestorm dat voor elkaar kan krijgen, is zoals al reeds uitgelegd, aperte onzin.
Een enkeling wellicht, maar niet eens veel, laat staan allemaal.

Nogmaals, kerncentrales hebben (zelf) dat hele elektriciteitsnet niet nodig daarvoor en bezitten noodvoorzieningen etc. etc. Alleen in de gevallen waar de centrale vol draait op het moment van de EMP, EN ALLE noodvoorzieningen om één of andere vage reden niet werken zou er een meltdown kunnen plaatsvinden. Anders echt niet. DAT is een 'feit'.

(& ik heb meegewerkt aan de bouw van een centrale (het beveiligingscircuit o.a.), dus weet er wel iets (maar niet veel) van af.)

De diverse EMP onderzoekers in de wereld maken zich dan ook totaal niet druk over (kern)-centrales, ook al kan er zo links en rechts één "de geest geven". WEL over het net & vooral de tussenstations (DIE krijgen de klappen) & alle eindverbruikers die er op aangesloten zitten. De centrales zelf blijven grotendeels operationeel, maar aangezien alle tussenstations (trafo's) letterlijk worden opgeblazen kun je de opgewekte stroom nergens meer heen sturen, en aangezien men per trafo 18 maanden nodig heeft (onder de HUIDIGE omstandigheden) om te vervangen, zitten we dus jarenlang in het duister. In Amerika een extra probleem aangezien die ALLE trafo's ook nog eens uit het buitenland moeten importeren. (aangezien ze nergens meer gebouwd worden in de VS, en zonder enige voorziening een fabriek bouwen om trafo's te bouwen ... wordt evengoed een lastig verhaal)

Een veel serieuzer, dodelijk, probleem is drinkwater (zuivering & distributie). Er komt geen druppel meer uit je kraan ...
Ga er maar vanuit dat als er een EMP bom wordt gegooid, deze als een complete verrassing komt. Die noodvoorzieningen van kerncentrales bestaat vaak uit dieselgeneratoren, die niet meer functioneren. De centrales gebruiken normaal gezien wel degelijk het netwerk om zich te koelen. Zij zullen zichzelf, zelfs als ze op een wonderbaarlijke manier nog stroom kunnen produceren, niet koelen. Daarvoor hebben zij in een noodtoestand, waarbij de regelstaven de brandstofstaven zo veel mogelijk isoleren, niet genoeg vermogen.

Kijk maar eens naar Tsjernobyl, zij moest tijdens de test waarbij het ongeluk gebeurde ook gekoeld worden met de generatoren. En die gaan echt niet meer werken na een EMP of "apocalyptische zonnestorm".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')