Ja, inderdaad. Sterft hier van de teken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:42 schreef 7ona het volgende:
volgens mij is iedereen van het lekkere weer aan het genieten:)
goed zo mensen! ga naar buiten! kijk wel uit voor de teken!!!!!
ik heb er al 1 gehad en mijn hond 2! en ze liepen met grote getallen over ons heen:s
dus teken tang me naar het bos! en als je gebeten bent goed in de gaten houden!
geniet van het lekkere weer!
Veel krabben en uitzuigen toch?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een beetje overlevingsfreak weet natuurlijk goed wat te doen igv. een teek
Een teken aan de wandquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:39 schreef R0N1N het volgende:
Net een weekendje Weerterbergen geweest en inderdaad, teken zat.
M'n moeder had er één op haar bovenbeen. Terwijl ze alleen maar lange broeken heeft gedragen.
Kreng was er haast niet uit te krijgen met de tekentang.
Zelfs de huisarts had er moeite mee. Uiteindelijk is er nog een pootje blijven steken, maar dat moet er vanzelf uit gaan.
Kill it with fire!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een beetje overlevingsfreak weet natuurlijk goed wat te doen igv. een teek
dude.. je moet ze gewoon met een teken tang of pincet verwijderen. niet met een gloeiende naald/sigaret oid!(als je dat bedoelde) zodra je de teek fijn knijpt of verbrand oid gaat hij in defense! dan krijg je alles in je lichaam wat je niet wil! en pas NA het verwijderen desinfecteren! dus ook niet eerst verdoven met alcohol! raak iig niet in paniek. reageer rustig en verwijder hem met precessie.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kill it with fire!
'Maar mijn arm dan....?'
Colleteral damage, zullen we maar zeggen...
Ik denk dat zijn reactie niet serieus is toch? Maar bedankt voor de info, heb hier wel wat aan!quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:35 schreef 7ona het volgende:
[..]
dude.. je moet ze gewoon met een teken tang of pincet verwijderen. niet met een gloeiende naald/sigaret oid!(als je dat bedoelde) zodra je de teek fijn knijpt of verbrand oid gaat hij in defense! dan krijg je alles in je lichaam wat je niet wil! en pas NA het verwijderen desinfecteren! dus ook niet eerst verdoven met alcohol! raak iig niet in paniek. reageer rustig en verwijder hem met precessie.
zo dicht mogelijk bij de huid vast knijpen en omhoog trekken (pincet) of de instructies bij je "tang" volgen.
dus niet zoals mij flippen (eerste keer teek...) en een combinatie tang pakken en er uit roppen en de rest er met een pincet uit moeten halen:p
gelukkig nix aan over gehouden!
altijd de plek in de gaten houden.. vooral de eerste 3 weken.
in die tijd moet je hoofd pijn, koorts, gewrichts pijn en spierpijn niet als standaard kwaaltje zien en de plek van de beet in de gaten houden! bij die kwalen direct naar de dokter! in een TEOTWAWKI situatie hopen dat je antibiotica of colodiaal zilver hebt!
De reactie van Ridocar was niet serieus..quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:26 schreef 7ona het volgende:
teken zijn serieus:p schijnt dat 1 op de 4! lym bij zich kunnen hebben! maar kan er ook een nare ontsteking door krijgen... uitkijken dus in een TEOTWAWKI situatie!
Hmmm...quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De reactie van Ridocar was niet serieus..
Maar wat jij schreef is een prima tip. Of een tang, of (klinkt raar) wachten tot ze vanzelf loslaten. Ik heb althans gehoord dat je besmet raakt door het bloed wat de teek teruggeeft en dat zou dan alleen gebeuren als je hem er niet op een goeie manier uithaalt.
Nou, "simpel" is het meestal niet, maar ja, dus het idee/de angst dat bij een power-outage ALLE centrales een acute meltdown krijgen is nogal overtrokken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:55 schreef Killaht het volgende:
Duitsland heeft ze allemaal uitgezet en gaat ze ontmantelen en richt zich op alternatieven. Kun je een kerncentrale niet gewoon simpel stilzetten of de kernsplitsing?
Nou, eigenlijk was daar het enige echte probleem dat de noodstroom diesels onder water stonden, waardoor de noodstroom niet werkte, ander was er ondanks alle structurele schade nog steeds weinig aan de hand. Dat die diesels uberhaubt onder water konden komen (in een gebied met overstromingsgevaar !) is eerder een miskleun van de ontwerper/bouwer van de Fukushima 1 centrale & een ondeugdelijke risico analyse.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:44 schreef -Datdus- het volgende:
Kerncentrales zijn er op gebouwd dat ze zichzelf kunnen uitschakelen. Tenminste als ze niet zo beschadigd zijn als in Fukushima.
Sorry, maar zo klopt ie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 18:47 schreef sanderander het volgende:
Julie snappen het niet. Als die super zonnestorm die voor 2012 op stapel staat echt komt, bijvoorbeeld, zal ONHERROEPELIJK wereldwijd het elektriciteitsnetwerk vernietigd worden en zullen ALLE kernreactoren en afgewerkte splijtstof doen smelten.
Kortom: een nucleaire smelting van maar liefst 497 kerncentrales. Geen gemaar en niks veiligheidsmechanismes. Echt niet. Feit. = Persoonlijke aanname.
Bij een "electronische apocalyps" (zonne storm, pole shifting, emp, nucleaire bom e.d.) Zullen de nood voorzieningen ook niet meer functioneren. Alle elektronica zal doorbranden, zodat niets meer functioneert. Motoren van generatoren en voertuigen dus ook niet vanwege de elektronische ontsteking en dieselmotoren ook niet vanwege de elektronische inspuiting. Borssele zal heel Nederland van het leven ontnemen. Omdat een kerncentrale niet volledig uitgezet kan worden, de regelstaven kunnen de fusie slechts tot een minimum terugbrengen. En de reactoren zullen niet meer gekoeld kunnen worden. Binnen een week zullen zij door de bodem heen smelten tot het grondwater waar zij weer zal afkoelen. Waardoor al het drinkwater in Nederland is vergiftigd en de grond ook. Dieren en planten dus ook. Overleven zal in Nederland dan niet meer mogelijk zijn, en vlucht ook niet naar de Duitse grens, daar staan er nog veel meer, evenals Frankrijk.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:39 schreef Saak het volgende:
Allen cruciale gemalen hebben een nood-voorziening. Maar dat zal alleen bij een kort-durende ramp van nut zijn.
En rivieren stromen zelfs jaarlijks al over (dit is ook de bedoeling, er is ruimte voor gemaakt, maar het heeft toch wel onderhoud nodig)
Dat er veel stranden jaarlijks opgespoten moeten worden klopt. Maar dit is vaak uit voorzorg, dus elk jaar bijhouden, niet na 5 jaar in totaal nog meer werk hebben.
Maar de boel kan hier (in Zeeland) wel tegen een stootje hoor. De keringen (dijken, duinen, dammen, etc.) zijn berekend op een storm/water dat maar eens in de 2000 jaar voor komt. Dat de bescherming in de dichter bevolkte gebieden nog hoger is zou me niet verbazen.
Ik kan er geen goede schatting van doen maar ik denk dat het huidige land het wel een 10 jaar houdt. Daarna zal veel versleten zijn.
Ik denk dat Nederland wel natter zal worden maar dat het vooral komt omdat polders onderlopen met regenwater/rivierwater/kwelwater. Niet zozeer dat de keringen het begeven.
Ga er maar vanuit dat als er een EMP bom wordt gegooid, deze als een complete verrassing komt. Die noodvoorzieningen van kerncentrales bestaat vaak uit dieselgeneratoren, die niet meer functioneren. De centrales gebruiken normaal gezien wel degelijk het netwerk om zich te koelen. Zij zullen zichzelf, zelfs als ze op een wonderbaarlijke manier nog stroom kunnen produceren, niet koelen. Daarvoor hebben zij in een noodtoestand, waarbij de regelstaven de brandstofstaven zo veel mogelijk isoleren, niet genoeg vermogen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 19:41 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Sorry, maar zo klopt ie.
Dat een zonnestorm dat voor elkaar kan krijgen, is zoals al reeds uitgelegd, aperte onzin.
Een enkeling wellicht, maar niet eens veel, laat staan allemaal.
Nogmaals, kerncentrales hebben (zelf) dat hele elektriciteitsnet niet nodig daarvoor en bezitten noodvoorzieningen etc. etc. Alleen in de gevallen waar de centrale vol draait op het moment van de EMP, EN ALLE noodvoorzieningen om één of andere vage reden niet werken zou er een meltdown kunnen plaatsvinden. Anders echt niet. DAT is een 'feit'.
(& ik heb meegewerkt aan de bouw van een centrale (het beveiligingscircuit o.a.), dus weet er wel iets (maar niet veel) van af.)
De diverse EMP onderzoekers in de wereld maken zich dan ook totaal niet druk over (kern)-centrales, ook al kan er zo links en rechts één "de geest geven". WEL over het net & vooral de tussenstations (DIE krijgen de klappen) & alle eindverbruikers die er op aangesloten zitten. De centrales zelf blijven grotendeels operationeel, maar aangezien alle tussenstations (trafo's) letterlijk worden opgeblazen kun je de opgewekte stroom nergens meer heen sturen, en aangezien men per trafo 18 maanden nodig heeft (onder de HUIDIGE omstandigheden) om te vervangen, zitten we dus jarenlang in het duister. In Amerika een extra probleem aangezien die ALLE trafo's ook nog eens uit het buitenland moeten importeren. (aangezien ze nergens meer gebouwd worden in de VS, en zonder enige voorziening een fabriek bouwen om trafo's te bouwen ... wordt evengoed een lastig verhaal)
Een veel serieuzer, dodelijk, probleem is drinkwater (zuivering & distributie). Er komt geen druppel meer uit je kraan ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |