quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:02 schreef 7ona het volgende:
ik heb in mijn vuur kit een dozijn aanmaak blokjes. niet die witte maar die van hout vezels met olie.
werkt prima voor het koken van een kopje water of het aanmaken van een vuur! en krijg ze zonder problemen aan met een magnesium staafje! zelfs in een natte omgeving krijg je vuur aan! die van mij branden grof weg 10 min en blijft nog een tijdje na gloeien.
en heb ook een siliconen slangetje van een halve meter in mijn vuur kit met een aluminium eind.
dat is echt super om een vuurtje aan te blazen! je kan zo een halve minuut een kleine krachtige lucht straal maken. en je ademt niet al die rook in:)
je kan beter een kunstgebit nemen uit voorzorg:pquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:26 schreef -Datdus- het volgende:
Net een wortelkanaalbehandeling gehad. Mensen. Dit wil je niet tijdens TEOTWAWKI.
Een maat van me is timmerman en die heeft dus een busje vol gereedschap. Werd ook eens door de politie gevraagd of ie wapens bij 'm had: "Meneer, een busje vol"quote:Op donderdag 12 april 2012 11:37 schreef Ridocar het volgende:
Oja, ook dat nog. Maar hoe zit het dan met 'wapens' als je een mes hebt voor je werk? In mijn geval een Fosco-bestekset en een zakmes? Is dat dan ook einde oefening?
hahaquote:Op donderdag 10 mei 2012 23:47 schreef Outpost76 het volgende:
http://nos.nl/artikel/371849-oudste-mayakalender-gevonden.html
Oudste Maya kalender (tot nu toe) en daarin gaan we niet dood op 21 - 12 - 2012
Ik kan weer rustig slapen.
zo mag ik het horen! hoop dat je alles kan verdedigen als het los gaat...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:35 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
hahaZul je zien dat ze een grove rekenfout gemaakt hebben
![]()
Ik hoef alleen nog wat blikken fruit en appelmoes in te slaan en dan is mijn verzameling voorraad eten af
Ja, inderdaad. Sterft hier van de teken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:42 schreef 7ona het volgende:
volgens mij is iedereen van het lekkere weer aan het genieten:)
goed zo mensen! ga naar buiten! kijk wel uit voor de teken!!!!!
ik heb er al 1 gehad en mijn hond 2! en ze liepen met grote getallen over ons heen:s
dus teken tang me naar het bos! en als je gebeten bent goed in de gaten houden!
geniet van het lekkere weer!
Veel krabben en uitzuigen toch?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een beetje overlevingsfreak weet natuurlijk goed wat te doen igv. een teek
Een teken aan de wandquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:39 schreef R0N1N het volgende:
Net een weekendje Weerterbergen geweest en inderdaad, teken zat.
M'n moeder had er één op haar bovenbeen. Terwijl ze alleen maar lange broeken heeft gedragen.
Kreng was er haast niet uit te krijgen met de tekentang.
Zelfs de huisarts had er moeite mee. Uiteindelijk is er nog een pootje blijven steken, maar dat moet er vanzelf uit gaan.
Kill it with fire!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een beetje overlevingsfreak weet natuurlijk goed wat te doen igv. een teek
dude.. je moet ze gewoon met een teken tang of pincet verwijderen. niet met een gloeiende naald/sigaret oid!(als je dat bedoelde) zodra je de teek fijn knijpt of verbrand oid gaat hij in defense! dan krijg je alles in je lichaam wat je niet wil! en pas NA het verwijderen desinfecteren! dus ook niet eerst verdoven met alcohol! raak iig niet in paniek. reageer rustig en verwijder hem met precessie.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kill it with fire!
'Maar mijn arm dan....?'
Colleteral damage, zullen we maar zeggen...
Ik denk dat zijn reactie niet serieus is toch? Maar bedankt voor de info, heb hier wel wat aan!quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:35 schreef 7ona het volgende:
[..]
dude.. je moet ze gewoon met een teken tang of pincet verwijderen. niet met een gloeiende naald/sigaret oid!(als je dat bedoelde) zodra je de teek fijn knijpt of verbrand oid gaat hij in defense! dan krijg je alles in je lichaam wat je niet wil! en pas NA het verwijderen desinfecteren! dus ook niet eerst verdoven met alcohol! raak iig niet in paniek. reageer rustig en verwijder hem met precessie.
zo dicht mogelijk bij de huid vast knijpen en omhoog trekken (pincet) of de instructies bij je "tang" volgen.
dus niet zoals mij flippen (eerste keer teek...) en een combinatie tang pakken en er uit roppen en de rest er met een pincet uit moeten halen:p
gelukkig nix aan over gehouden!
altijd de plek in de gaten houden.. vooral de eerste 3 weken.
in die tijd moet je hoofd pijn, koorts, gewrichts pijn en spierpijn niet als standaard kwaaltje zien en de plek van de beet in de gaten houden! bij die kwalen direct naar de dokter! in een TEOTWAWKI situatie hopen dat je antibiotica of colodiaal zilver hebt!
De reactie van Ridocar was niet serieus..quote:Op donderdag 24 mei 2012 00:26 schreef 7ona het volgende:
teken zijn serieus:p schijnt dat 1 op de 4! lym bij zich kunnen hebben! maar kan er ook een nare ontsteking door krijgen... uitkijken dus in een TEOTWAWKI situatie!
Hmmm...quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De reactie van Ridocar was niet serieus..
Maar wat jij schreef is een prima tip. Of een tang, of (klinkt raar) wachten tot ze vanzelf loslaten. Ik heb althans gehoord dat je besmet raakt door het bloed wat de teek teruggeeft en dat zou dan alleen gebeuren als je hem er niet op een goeie manier uithaalt.
Nou, "simpel" is het meestal niet, maar ja, dus het idee/de angst dat bij een power-outage ALLE centrales een acute meltdown krijgen is nogal overtrokken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:55 schreef Killaht het volgende:
Duitsland heeft ze allemaal uitgezet en gaat ze ontmantelen en richt zich op alternatieven. Kun je een kerncentrale niet gewoon simpel stilzetten of de kernsplitsing?
Nou, eigenlijk was daar het enige echte probleem dat de noodstroom diesels onder water stonden, waardoor de noodstroom niet werkte, ander was er ondanks alle structurele schade nog steeds weinig aan de hand. Dat die diesels uberhaubt onder water konden komen (in een gebied met overstromingsgevaar !) is eerder een miskleun van de ontwerper/bouwer van de Fukushima 1 centrale & een ondeugdelijke risico analyse.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:44 schreef -Datdus- het volgende:
Kerncentrales zijn er op gebouwd dat ze zichzelf kunnen uitschakelen. Tenminste als ze niet zo beschadigd zijn als in Fukushima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |