abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 april 2012 @ 00:59:40 #91
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_110582726
1 kopje kokend water (max ~0,25 liter voor b.v. thee) Kan ook met een waxine lichtje.

Zet je mok ongeveer 1 cm boven het kaarsje, zodat het vlammetje de bodem raakt.
Na enige tijd zal door de warmte ontwikkeling de kaars volledig smelten en zelfs vlam vatten.
Met een tweede lontje er bij gaat het nog even iets sneller/makkelijker.

Tegen de tijd dat de boel is opgebrand (ongeveer een minuut of 10) kookt het water.

Doe dit overigens buiten of goed geventileerd, want er komt een partij roet van af, dat wil je niet weten :P

Het cupje gevuld met (vrijwel pure) alcohol werkt zelfs nog iets beter ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 00:02:51 #92
365479 7ona
Don't be scared be prepar
pi_111273478
ik heb in mijn vuur kit een dozijn aanmaak blokjes. niet die witte maar die van hout vezels met olie.
werkt prima voor het koken van een kopje water of het aanmaken van een vuur! en krijg ze zonder problemen aan met een magnesium staafje! zelfs in een natte omgeving krijg je vuur aan! die van mij branden grof weg 10 min en blijft nog een tijdje na gloeien.

en heb ook een siliconen slangetje van een halve meter in mijn vuur kit met een aluminium eind.
dat is echt super om een vuurtje aan te blazen! je kan zo een halve minuut een kleine krachtige lucht straal maken. en je ademt niet al die rook in:) ^O^
Better to have and not need than to need and not have
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:55:05 #93
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111313638
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:02 schreef 7ona het volgende:
ik heb in mijn vuur kit een dozijn aanmaak blokjes. niet die witte maar die van hout vezels met olie.
werkt prima voor het koken van een kopje water of het aanmaken van een vuur! en krijg ze zonder problemen aan met een magnesium staafje! zelfs in een natte omgeving krijg je vuur aan! die van mij branden grof weg 10 min en blijft nog een tijdje na gloeien.

en heb ook een siliconen slangetje van een halve meter in mijn vuur kit met een aluminium eind.
dat is echt super om een vuurtje aan te blazen! je kan zo een halve minuut een kleine krachtige lucht straal maken. en je ademt niet al die rook in:) ^O^
^O^
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_111334342
Net een wortelkanaalbehandeling gehad. Mensen. Dit wil je niet tijdens TEOTWAWKI. :X
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:50:00 #95
365479 7ona
pi_111335227
quote:
12s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:26 schreef -Datdus- het volgende:
Net een wortelkanaalbehandeling gehad. Mensen. Dit wil je niet tijdens TEOTWAWKI. :X
je kan beter een kunstgebit nemen uit voorzorg:p
maar wat steriel "gereedschap" , waterstof peroxide, antibiotica en ballen van staal komt dan wel van pas ;)
  donderdag 10 mei 2012 @ 22:47:41 #96
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_111399694
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:37 schreef Ridocar het volgende:
Oja, ook dat nog. Maar hoe zit het dan met 'wapens' als je een mes hebt voor je werk? In mijn geval een Fosco-bestekset en een zakmes? Is dat dan ook einde oefening?
Een maat van me is timmerman en die heeft dus een busje vol gereedschap. Werd ook eens door de politie gevraagd of ie wapens bij 'm had: "Meneer, een busje vol" :D. Vond ie niet leuk. Haha, Dat is allemaal gereedschap. Dat bedoelen we niet.". M'n maat weer "Hoezo? In mijn handen is alles een wapen !" _O-

... en zo verschrikkelijk waar. ;)

De mens is het echte "dodelijke wapen".

Anyway, voor je werk moet kunnen, volgens mij. Hangt er ook wel een beetje vanaf wat voor mes en waar je 'm hebt. Een vlindermes in je sok heb je niet voor je werk o.i.d.

Een zakmes ook niet, maar in je gereedschapskist/tas/koffer kon altijd wel. Lijkt me stug dat dat veranderd is. (maar weten doe ik het niet eerlijk gezegd en ff te lui om op te zoeken :P )
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:47:03 #97
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_111402602
http://nos.nl/artikel/371849-oudste-mayakalender-gevonden.html

Oudste Maya kalender (tot nu toe) en daarin gaan we niet dood op 21 - 12 - 2012 _O_

Ik kan weer rustig slapen. :+
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 11 mei 2012 @ 23:35:26 #98
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111444843
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 23:47 schreef Outpost76 het volgende:
http://nos.nl/artikel/371849-oudste-mayakalender-gevonden.html

Oudste Maya kalender (tot nu toe) en daarin gaan we niet dood op 21 - 12 - 2012 _O_

Ik kan weer rustig slapen. :+
haha _O- Zul je zien dat ze een grove rekenfout gemaakt hebben :P

Ik hoef alleen nog wat blikken fruit en appelmoes in te slaan en dan is mijn verzameling voorraad eten af :)
  zaterdag 12 mei 2012 @ 00:32:20 #99
365479 7ona
pi_111447268
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:35 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

haha _O- Zul je zien dat ze een grove rekenfout gemaakt hebben :P

Ik hoef alleen nog wat blikken fruit en appelmoes in te slaan en dan is mijn verzameling voorraad eten af :)
zo mag ik het horen! hoop dat je alles kan verdedigen als het los gaat...
mensen zijn beesten. helemaal als ze honger hebben! })
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:16:02 #100
365479 7ona
pi_111740214
ik wil niet de brenger van het slechte nieuws zijn.
maar dit is wel iets om in de gaten te houden

http://exaltedtruth.com/category/world-war-3/

enjoy it while we can everybody
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:42:59 #101
365479 7ona
pi_111870017
volgens mij is iedereen van het lekkere weer aan het genieten:)
goed zo mensen! ga naar buiten! kijk wel uit voor de teken!!!!!
ik heb er al 1 gehad en mijn hond 2! en ze liepen met grote getallen over ons heen:s
dus teken tang me naar het bos! en als je gebeten bent goed in de gaten houden!

geniet van het lekkere weer!
pi_111870306
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:42 schreef 7ona het volgende:
volgens mij is iedereen van het lekkere weer aan het genieten:)
goed zo mensen! ga naar buiten! kijk wel uit voor de teken!!!!!
ik heb er al 1 gehad en mijn hond 2! en ze liepen met grote getallen over ons heen:s
dus teken tang me naar het bos! en als je gebeten bent goed in de gaten houden!

geniet van het lekkere weer!
Ja, inderdaad. Sterft hier van de teken.
pi_111871211
Een beetje overlevingsfreak weet natuurlijk goed wat te doen igv. een teek :P
pi_111918243
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Veel krabben en uitzuigen toch? :D
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:39:24 #105
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_111921848
Net een weekendje Weerterbergen geweest en inderdaad, teken zat.

M'n moeder had er één op haar bovenbeen. Terwijl ze alleen maar lange broeken heeft gedragen.
Kreng was er haast niet uit te krijgen met de tekentang.

Zelfs de huisarts had er moeite mee. Uiteindelijk is er nog een pootje blijven steken, maar dat moet er vanzelf uit gaan.
  woensdag 23 mei 2012 @ 16:02:43 #106
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_111930492
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:39 schreef R0N1N het volgende:
Net een weekendje Weerterbergen geweest en inderdaad, teken zat.

M'n moeder had er één op haar bovenbeen. Terwijl ze alleen maar lange broeken heeft gedragen.
Kreng was er haast niet uit te krijgen met de tekentang.

Zelfs de huisarts had er moeite mee. Uiteindelijk is er nog een pootje blijven steken, maar dat moet er vanzelf uit gaan.
Een teken aan de wand :o
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_111930655
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Kill it with fire!

'Maar mijn arm dan....?'
Colleteral damage, zullen we maar zeggen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:35:32 #108
365479 7ona
pi_111949885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kill it with fire!

'Maar mijn arm dan....?'
Colleteral damage, zullen we maar zeggen...
dude.. je moet ze gewoon met een teken tang of pincet verwijderen. niet met een gloeiende naald/sigaret oid!(als je dat bedoelde) zodra je de teek fijn knijpt of verbrand oid gaat hij in defense! dan krijg je alles in je lichaam wat je niet wil! en pas NA het verwijderen desinfecteren! dus ook niet eerst verdoven met alcohol! raak iig niet in paniek. reageer rustig en verwijder hem met precessie.
zo dicht mogelijk bij de huid vast knijpen en omhoog trekken (pincet) of de instructies bij je "tang" volgen.

dus niet zoals mij flippen (eerste keer teek...) en een combinatie tang pakken en er uit roppen en de rest er met een pincet uit moeten halen:p
gelukkig nix aan over gehouden!

altijd de plek in de gaten houden.. vooral de eerste 3 weken.
in die tijd moet je hoofd pijn, koorts, gewrichts pijn en spierpijn niet als standaard kwaaltje zien en de plek van de beet in de gaten houden! bij die kwalen direct naar de dokter! in een TEOTWAWKI situatie hopen dat je antibiotica of colodiaal zilver hebt!
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:28:10 #109
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_111953366
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 22:35 schreef 7ona het volgende:

[..]

dude.. je moet ze gewoon met een teken tang of pincet verwijderen. niet met een gloeiende naald/sigaret oid!(als je dat bedoelde) zodra je de teek fijn knijpt of verbrand oid gaat hij in defense! dan krijg je alles in je lichaam wat je niet wil! en pas NA het verwijderen desinfecteren! dus ook niet eerst verdoven met alcohol! raak iig niet in paniek. reageer rustig en verwijder hem met precessie.
zo dicht mogelijk bij de huid vast knijpen en omhoog trekken (pincet) of de instructies bij je "tang" volgen.

dus niet zoals mij flippen (eerste keer teek...) en een combinatie tang pakken en er uit roppen en de rest er met een pincet uit moeten halen:p
gelukkig nix aan over gehouden!

altijd de plek in de gaten houden.. vooral de eerste 3 weken.
in die tijd moet je hoofd pijn, koorts, gewrichts pijn en spierpijn niet als standaard kwaaltje zien en de plek van de beet in de gaten houden! bij die kwalen direct naar de dokter! in een TEOTWAWKI situatie hopen dat je antibiotica of colodiaal zilver hebt!
Ik denk dat zijn reactie niet serieus is toch? Maar bedankt voor de info, heb hier wel wat aan!
  donderdag 24 mei 2012 @ 00:26:18 #110
365479 7ona
pi_111955888
teken zijn serieus:p schijnt dat 1 op de 4! lym bij zich kunnen hebben! maar kan er ook een nare ontsteking door krijgen... uitkijken dus in een TEOTWAWKI situatie!
pi_111960005
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 00:26 schreef 7ona het volgende:
teken zijn serieus:p schijnt dat 1 op de 4! lym bij zich kunnen hebben! maar kan er ook een nare ontsteking door krijgen... uitkijken dus in een TEOTWAWKI situatie!
De reactie van Ridocar was niet serieus..
Maar wat jij schreef is een prima tip. Of een tang, of (klinkt raar) wachten tot ze vanzelf loslaten. Ik heb althans gehoord dat je besmet raakt door het bloed wat de teek teruggeeft en dat zou dan alleen gebeuren als je hem er niet op een goeie manier uithaalt.
pi_111962430
Wat gebeurt er als je die dingen erin laat zitten? Zweren ze er dan niet gewoon uit? Ik bedoel hoe dealen beesten in het wild hiermee.
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:25:59 #113
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_111965734
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De reactie van Ridocar was niet serieus..
Maar wat jij schreef is een prima tip. Of een tang, of (klinkt raar) wachten tot ze vanzelf loslaten. Ik heb althans gehoord dat je besmet raakt door het bloed wat de teek teruggeeft en dat zou dan alleen gebeuren als je hem er niet op een goeie manier uithaalt.
Hmmm...
Zover ik weet, kun je juist pas besmet raken als ie langer dan 48 uur er in zit.
+ ze leggen eitjes ...

ff googlen... ;)

edit:
- ze bijten zich vast in de huid en laten zich na een bloedmaaltijd, die enige uren tot dagen duurt, weer vallen. [ik heb als kind 3 weken ! met een teek op m'n achterhoofd rondgelopen, alvorens te ontdekken en verwijderen]

- De kans op besmetting met lymeziekte bij de mens is bij verwijdering van de teek binnen 24 uur gering.

- Men kan de teek het best zo snel mogelijk verwijderen. Het is van belang dat de teek bij het verwijderen niet wordt beschadigd: dat houdt in, niet aan de teek trekken of draaien, en de teek mag niet worden geplet, samengeknepen of doorboord, want daardoor kan het gebeuren dat de teek zijn maaginhoud leegt in het lichaam van het slachtoffer, waardoor het besmettingsgevaar vele malen groter wordt. Het is niet aan te raden de teek met alcohol of olie [of een peuk] te behandelen, omdat dan de kans bestaat dat de teek z'n maaginhoud uitspuugt in het bloed van de gastheer, en daarmee juist een mogelijke besmetting overbrengt[7]. De teek dient zo dicht mogelijk bij de huid vastgeklemd te worden en verwijderd. Daarna moet de huid ontsmet worden met alcohol.

[ Bericht 37% gewijzigd door R0N1N op 24-05-2012 12:42:36 ]
  donderdag 24 mei 2012 @ 14:34:06 #114
365479 7ona
pi_111970577
jep gewoon weg halen! en het idee alleen al om hem te laten zitten :N naar mijn weten zelfs na 20 uur verwijderen. is ook niet echt prettig denk ik om hem te laten zitten... :r

[ Bericht 2% gewijzigd door 7ona op 24-05-2012 14:41:06 ]
pi_113148299
Beste fantasten,

Ik heb een flink aantal scenario's de revu zien passeren. Er zouden best rampen kunnen plaatsvinden waardoor we zonder vanalles komen te zitten daar ga ik in mee. Maar bij al deze rampen zal Europa ten onder gaan, 197 kerncentrales zullen daar de reden van zijn.

Nu wil ik graag weten waarom julie oogkleppen op hebben en dit niet gewoon accepteren. Onleefbaar binnen no time. Niks moestuintjes met je survivalzaadjes. Niks bug out. Dood. Fallout.

Bij ELK van deze rampen, waardoor je moet bug outen en moet zien te overleven zijn wij in Europa KANSLOOS. Er zullen een paar honderd nucleaire meltdowns plaatsvinden en Europa, net als Japan en het oosten van de VS zal binnen 3 dagen dood zijn.

Dus je kunt fantaseren over vanalles en nog wat, maar we zijn kansloos tegen de enorme fallout van AL die nucleaire centrales.

Geef mij eens wat voorbeelden van EOTWAWKI-scenario's waarbij niet alle 197 Europese kerncentrales een meltdown zullen krijgen...want feit: Dan gaan we er binnen een paar dagen aan...

Ter illustratie:

Want als de samenleving in staat blijft om 197 kerncentrales draaiende te houden is er ook geen EOTWAWKI.

Ik deel de mening dat er best iets omontkeerbaars kan gebeuren, maar ik erken ook dat we kansloos zijn. En die duizenden euro's die mensen uitgevan dankzij de preppershype, slachtoffers van commercie zijn julie.

Denk je dat je zakmes, je kruisboog en je 20 kilo blikvoor je gaat redden?
pi_113148398
Erg naief om over het hoofd te zien dat we zonder electriciteit kansloos zijn vanwege 197 kerncentrales. Je maakt ergens in Afrika misschien een kleine kans. Europe, Japan, oosten VS....dood
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:55:44 #117
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_113149412
Duitsland heeft ze allemaal uitgezet en gaat ze ontmantelen en richt zich op alternatieven. Kun je een kerncentrale niet gewoon simpel stilzetten of de kernsplitsing?
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_113151584
Kerncentrales zijn er op gebouwd dat ze zichzelf kunnen uitschakelen. Tenminste als ze niet zo beschadigd zijn als in Fukushima.
  woensdag 20 juni 2012 @ 17:56:24 #119
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_113152068
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:55 schreef Killaht het volgende:
Duitsland heeft ze allemaal uitgezet en gaat ze ontmantelen en richt zich op alternatieven. Kun je een kerncentrale niet gewoon simpel stilzetten of de kernsplitsing?
Nou, "simpel" is het meestal niet, maar ja, dus het idee/de angst dat bij een power-outage ALLE centrales een acute meltdown krijgen is nogal overtrokken.

Daar zijn zelfs de oudste modellen al op berekend. Met noodstroom voorzieningen en al.
Daarbij is een op dat gebied gevaarlijke uitbarsting al snel 2 a 3 dagen onderweg ... tijd zat voor een gecontroleerde stop.

Uiteraard KAN er ook in zo'n centrale van alles kapot, met eventuele ellende, maar dan nog zijn de veiligheidssystemen (tot een zeker niveau) daar redelik op berekend (en wordt b.v. ALLES dubbel uitgevoerd, en zijn er ook mechanische beveiligingen die in werking treden zodra de stroom uitvalt e.d.) e.e.a. kan vaak ook nog met de hand.

Een EMP levert ook geen structurele schade (zoals een Tsunami). Trafo's & computer chips e.d. even niet meegerekend. De gemiddelde, robuuste, industriele, diesel generator (voor noodstroom) heeft daar (EMP's) nauwelijks last van.

Die ellende valt dus waarschijnlijk reuze mee.

Bij een ramp a la 2012 (the movie), ja dan zit je alleen in Zuidelijk Afrika redelijk safe.
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:06:12 #120
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_113152483
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2012 17:44 schreef -Datdus- het volgende:
Kerncentrales zijn er op gebouwd dat ze zichzelf kunnen uitschakelen. Tenminste als ze niet zo beschadigd zijn als in Fukushima.
Nou, eigenlijk was daar het enige echte probleem dat de noodstroom diesels onder water stonden, waardoor de noodstroom niet werkte, ander was er ondanks alle structurele schade nog steeds weinig aan de hand. Dat die diesels uberhaubt onder water konden komen (in een gebied met overstromingsgevaar !) is eerder een miskleun van de ontwerper/bouwer van de Fukushima 1 centrale & een ondeugdelijke risico analyse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')