Ik zal hem erin zetten... Als hem post.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:21 schreef R0N1N het volgende:
... ben ik net klaar met een nieuwe (aangepaste) OP ...
-edit-quote:
Hmm, das wel een interessant punt. Zo zijn er vast nog dingen die vastlopen als er een 'geautomatiseerd systeem' uitvalt: polders die onderlopen o.i.d.? Gemalen die stoppen? Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor risico's we allemaal lopen op dat gebied.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:34 schreef R0N1N het volgende:
oh, en de meeste koeien in NL zijn overigens melkkoeien, die met regelmaat gemolken MOETEN worden. Zo niet dan gaan ze vrij snel (pijnlijk) dood. Binnen no time liggen de weilanden dus bezaaid met dode koeien, als er niet meer naar omgekeken wordt. (& zelfs alleen al zonder stroom begint de gemiddelde melkboer vrij weinig vandaag de dag ! )
Klopt. Dat punt heb ik al eens eerder aangehaald. Wat er ook gebeurt aan 'ramp', zodra de boel stil valt in NL, dan krijg je dus met overstromingen te maken, omdat de gemalen het niet meer doen, niemand die de dijken bewaakt en onderhoudt en zo. Ook de kust wordt iedere zoveel tijd opgespoten met zand, als er weer eens een stuk strand is weggeslagen.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:08 schreef wormtrein het volgende:
Hmm, das wel een interessant punt. Zo zijn er vast nog dingen die vastlopen als er een 'geautomatiseerd systeem' uitvalt: polders die onderlopen o.i.d.? Gemalen die stoppen? Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor risico's we allemaal lopen op dat gebied.
Dat verwacht ik ook. Ik ga er niet vanuit dat NL ineens binnen een paar dagen onder loopt, hoewel sommige (overstromings-) gebieden wel vrij snel onderlopen, omdat de gemalen het water niet meer wegpompen.quote:Op donderdag 5 april 2012 17:39 schreef Saak het volgende:
Allen cruciale gemalen hebben een nood-voorziening. Maar dat zal alleen bij een kort-durende ramp van nut zijn.
En rivieren stromen zelfs jaarlijks al over (dit is ook de bedoeling, er is ruimte voor gemaakt, maar het heeft toch wel onderhoud nodig)
Dat er veel stranden jaarlijks opgespoten moeten worden klopt. Maar dit is vaak uit voorzorg, dus elk jaar bijhouden, niet na 5 jaar in totaal nog meer werk hebben.
Maar de boel kan hier (in Zeeland) wel tegen een stootje hoor. De keringen (dijken, duinen, dammen, etc.) zijn berekend op een storm/water dat maar eens in de 2000 jaar voor komt. Dat de bescherming in de dichter bevolkte gebieden nog hoger is zou me niet verbazen.
Ik kan er geen goede schatting van doen maar ik denk dat het huidige land het wel een 10 jaar houdt. Daarna zal veel versleten zijn.
Ik denk dat Nederland wel natter zal worden maar dat het vooral komt omdat polders onderlopen met regenwater/rivierwater/kwelwater. Niet zozeer dat de keringen het begeven.
Leuk als je later dood bent en ze zien die tatoo staan. Dan denken ze ook: mislukt hahahaquote:Op woensdag 11 april 2012 23:20 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik ga volgende week een paar tattoos zetten, met onder andere de tekst; i will survive. Dat vond ik wel toepasselijk om het in dit topic te vermelden
haha je kan ongelovelijk veel met ducktape maar je kan het niet eten;)quote:Op donderdag 12 april 2012 14:09 schreef theguyver het volgende:
gewoon zorgen dat je zodra je het overleeft een bouwmarkt vind en dan alle ducktape plunderen
zie mythbusters Episode 179 – Duct Tape Island
Klopt maar ik ga er nog wel vanuit dat er nog vis is en als je de afl hebt gezien maken ze een speer van hout en ducktape..quote:Op donderdag 12 april 2012 16:29 schreef 7ona het volgende:
[..]
haha je kan ongelovelijk veel met ducktape maar je kan het niet eten;)
Toch lastig denk ik. Als er iets gebeurt dat catastrofaal is voor de aarde vermoed ik dat we hier flink een eind onder water komen te staan. Toch lastig om bij die dt te komen dan.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:09 schreef theguyver het volgende:
gewoon zorgen dat je zodra je het overleeft een bouwmarkt vind en dan alle ducktape plunderen
zie mythbusters Episode 179 – Duct Tape Island
Blik voer of voer in potjes hamsteren. Nu het nog kan!quote:Op donderdag 12 april 2012 11:01 schreef 7ona het volgende:
ik denk dat we eerder te maken hebben met een economic collapse dan een natuurramp.
kijk maar naar de benzine prijs... bijna alles dat het "normale"mens in huis heeft is er met olie gebracht
als de prijs nog meer stijgt(dat het zeker gaat doen) dan word alles straks duurder! en we staan al aan de rand van de afgrond. en volgens veel is het ook de bedoeling dat de economic collapse gebeurd.
hier is nog een filmpje hoe dat er uit zal zien.
geld is dan echt niks waard! goud en zilver dan ook niet misschien later weer.
maar eten! dat is waardevol! probeer het maar is in te beelden..
heb ik liever een blik bonen dan een kilo goud;)
http://www.nu.nl/buitenla(...)d-korea-mislukt.htmlquote:Op donderdag 12 april 2012 13:47 schreef -Datdus- het volgende:
Let the games begin.![]()
http://abcnews.go.com/blo(...)next-24-to-48-hours/
quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:49 schreef R0N1N het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)d-korea-mislukt.html
Tja, zoiets moet je ook niet op een vrijdag de 13de doen he
ik heb al heel veel blikken (kast vol) en je kan ze idd prima eten als ze over datum zijn als ze maar niet bol staan;) de smaak en voedingswaarde zal wel minder worden.en ook iets van 48 1.5L flessen (lucht en waterdicht) vol met rijst en macaroni. het nadeel is dat het allemaal zo zwaar is... dus als je echt weg moet:s zal het al bijna liever op een alternatieve locatie mijn voedsel bergen. ook ivm "vrienden" die weten dat ik veel voedsel heb. maar ja waar doe je dat in nederland:squote:Op donderdag 12 april 2012 23:22 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Blik voer of voer in potjes hamsteren. Nu het nog kan!Geloof me dat is veel langer houdbaar dan die datum die ze er op moeten zetten.
Jammer dat we in Nederland niet echt uitgestrekte bossen hebben.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:14 schreef 7ona het volgende:
[..]
ik heb al heel veel blikken (kast vol) en je kan ze idd prima eten als ze over datum zijn als ze maar niet bol staan;) de smaak en voedingswaarde zal wel minder worden.en ook iets van 48 1.5L flessen (lucht en waterdicht) vol met rijst en macaroni. het nadeel is dat het allemaal zo zwaar is... dus als je echt weg moet:s zal het al bijna liever op een alternatieve locatie mijn voedsel bergen. ook ivm "vrienden" die weten dat ik veel voedsel heb. maar ja waar doe je dat in nederland:s
ik ben al wel een half ondergrondse hut in het bos aan het maken:)
maar daar ga ik niet een deel van mijn voedsel heen brengen.. kan gevonden worden...
Hey dat vind ik eigenlijk wel een heel goed idee, zou dat voldoende zijn om het lange tijd goed te houden? Ik heb namelijk een 5kg zak rijst staan die ik nog niet heb aangebroken omdat hij anders lang open zou staan, maar verdelen over PET flessen is wel slim.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:14 schreef 7ona het volgende:
[..]
En ook iets van 48 1.5L flessen (lucht en waterdicht) vol met rijst en macaroni.
als de rijst en de fles echt droog is dan kun je het heel lang bewaren! en zelfs ergens begraven.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:23 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Hey dat vind ik eigenlijk wel een heel goed idee, zou dat voldoende zijn om het lange tijd goed te houden? Ik heb namelijk een 5kg zak rijst staan die ik nog niet heb aangebroken omdat hij anders lang open zou staan, maar verdelen over PET flessen is wel slim.
nee, want ik geloof daar niet in.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:07 schreef datisstom het volgende:
Zijn er hier ook mensen die zich voorbereid hebben op een zombie apocalips? Dus wapens hebben ingeslagen?
Het is vrijwel onmogelijk dat zoiets gaat plaatsvinden. Maar vooralsnog leuk om je mee bezig te houden!quote:Op vrijdag 13 april 2012 23:29 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
nee, want ik geloof daar niet in.
haha oepsquote:Op zaterdag 14 april 2012 11:06 schreef Resistor het volgende:
Gelukkig dat je er slechts een factor duizend naast zit met de hoeveelheden mensen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Korte_en_lange_schaalverdeling
Kruisboog + zombies = epic win.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:22 schreef 7ona het volgende:
haha ik heb wel een kruisboogmet allerlei soorten punten;) en een machete:D maar niet echt iets voor zombies...
Jammer alleen dat je in Nederland niet kan oefenen in een survival omgeving.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:28 schreef Ridocar het volgende:
Los van het zombie-verhaal...
Ik denk wel dat een wapen als een gewone handboog wel iets is om mee te oefenen. De boog zelf is een vrij eenvoudig wapen, dat nauwelijks kan haperen, en qua ammo zit je altijd wel goed...
ik heb ook wel een gewone boog en een compound boog maar ga toch voor de kruisboog.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:28 schreef Ridocar het volgende:
Los van het zombie-verhaal...
Ik denk wel dat een wapen als een gewone handboog wel iets is om mee te oefenen. De boog zelf is een vrij eenvoudig wapen, dat nauwelijks kan haperen, en qua ammo zit je altijd wel goed...
Ik zit eraan te denken om te gaan handboog schieten, buiten dat het handig uit kan komen lijkt het me ook wel tof om te doen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 15:33 schreef 7ona het volgende:
[..]
ik heb ook wel een gewone boog en een compound boog maar ga toch voor de kruisboog.
boog schieten is heel mooi als sport. maar als het gaat om leven en dood. doe mij maar richten en de trekker over halen. en ik zal geen compound nemen want als je pees knapt is het veel moeilijker om een vervanging te vinden of te maken maken. dus een goede recurve kruis boog met wat reserve onderdelen lijkt mij het best. en als je een beetje creatief bent met wat slaghoedjes en wat kruit dan kom je een heel eind denk ik:)
haha ja iddXD met compound kun je zelfs een behoorlijke schaafwond/blauwe plek op lopen. niet heel handig in een survival situatiequote:Op zaterdag 14 april 2012 19:01 schreef Resistor het volgende:
Oefenen met een handboog kan nooit kwaad.
Maar kijk uit voor de pees, die doet pijn als je de boog verkeerd vasthoudt
Ik vind die compound maar rare dingen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:10 schreef 7ona het volgende:
[..]
haha ja iddXD met compound kun je zelfs een behoorlijke schaafwond/blauwe plek op lopen. niet heel handig in een survival situatie(heb je wel beschermers voor)
binnen een jaar kun je het wel voldoende onder de knie hebben hoor. maar niet als je 1 keer in de maand gaat schieten. en ja sommige mensen hebben aanleg. en de andere niet. best heb je zelf een diepe tuin zonder achter liggende beurenzodat je veel kan oefenen. ik had zelf een hooibaal in de tuin en de pijlen van mijn compound verdwenen er compleet in!! maar een beetje hand boog licht wel rond de zelfde prijs als een kruisboog. als je hem kan opspannen kun je hem schieten
je moet natuurlijk niet ongelofelijk scheel zijn
maar handboog is ook super! en hoe minder onderdelen hoe minder er stuk gaat!
Lang houdbaar ja veel vocht en zout ook. Maar waarschijnlijk weinig voedingswaardequote:Op zaterdag 14 april 2012 22:59 schreef Skitzofrenix het volgende:
Vandaag wat blikken soep ingekocht dat is ook wel lang houdbaar hoop ik (blikken=lang houdbaar toch)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel een goede tip als je aan het jagen bent.![]()
quote:Op zondag 15 april 2012 17:18 schreef Outpost76 het volgende:
Ga je zoeken wat een compound boog is krijg je dit tussen de resultaten.Dat is een goeie compound.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel een goede tip als je aan het jagen bent.![]()
Beter koop je bruine bonen ed in blik.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:59 schreef Skitzofrenix het volgende:
Vandaag wat blikken soep ingekocht dat is ook wel lang houdbaar hoop ik (blikken=lang houdbaar toch)
Ik denk niet dat je het voor je lol doet in een survival situatie.quote:Op zondag 15 april 2012 17:33 schreef datisstom het volgende:
Ik heb nog een paar weken pijl en boog geschoten. Doodsaai.
Flikker maar op met je knipoog, want het was destijds wel gewoon voor recreatieve doeleinden.quote:Op zondag 15 april 2012 18:04 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het voor je lol doet in een survival situatie.
Standaard Pi,quote:Op zondag 15 april 2012 18:26 schreef datisstom het volgende:
[..]
Flikker maar op met je knipoog, want het was destijds wel gewoon voor recreatieve doeleinden.
En kom op, iedereen weet dat er geen apocalyps komt.
ehh iedereen weer dat er een apocalyps komtquote:Op zondag 15 april 2012 18:26 schreef datisstom het volgende:
[..]
Flikker maar op met je knipoog, want het was destijds wel gewoon voor recreatieve doeleinden.
En kom op, iedereen weet dat er geen apocalyps komt.
ik heb ook wel blikken soep. maar is meer voor smaak/afwisseling. en kan er ook extra vermicelli in doen. (heb ik ook een paar 1.5L flessen van)quote:Op zondag 15 april 2012 17:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Beter koop je bruine bonen ed in blik.
Ik vind survivaling echt onwijs tof en ben ook enorm fan van mensen als Bear Grylls en Les Stroud, maar ik heb geen alu-hoedje op..quote:Op zondag 15 april 2012 20:51 schreef 7ona het volgende:
[..]
ehh iedereen weer dat er een apocalyps komt![]()
alleen denkt "iedereen" dat het toch niet in hun leven gebeurt!
ach de wereld gaat wel naar de klote maar niet in mijn leven! ooh nee!
maar er zijn ook mensen ehh voorbij het huisje boompje beestje kijken.
open your eyes man! en doe onderzoek! dan weet je wel wat je te komen staat![]()
ik dacht eigenlijk dat iedereen hier bij de Global awakening hoorde...
hate to say i told you so
ik zet iig geen alu-hoedje opquote:Op zondag 15 april 2012 21:35 schreef datisstom het volgende:
[..]
Ik vind survivaling echt onwijs tof en ben ook enorm fan van mensen als Bear Grylls en Les Stroud, maar ik heb geen alu-hoedje op..
Ik zit wel behoorlijk vol na een hele blik soep, dus dat zal wel goed wezen :pquote:Op zondag 15 april 2012 16:33 schreef Saak het volgende:
[..]
Lang houdbaar ja veel vocht en zout ook. Maar waarschijnlijk weinig voedingswaarde
Ik ga sowieso niet in op iemand die meent zo betuttelend te moeten doen. En nee, daar "denk ik niet eens over na".quote:Op zondag 15 april 2012 21:49 schreef 7ona het volgende:
[..]
ik zet iig geen alu-hoedje opmaar wat boog skils zijn echt wel handig! ook al zijn ze doodsaai.. als je een week niet gegeten hebt en je hebt 1 schot om een konijn te schieten. dan denk ik niet dat het doodsaai is maar een kwestie van leven en dood
![]()
en het is wel iets van de laatste tijd dat er allemaal survival programma's op zijn. denk daar maar is over na
maar voor hoelangquote:Op zondag 15 april 2012 23:01 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Ik zit wel behoorlijk vol na een hele blik soep, dus dat zal wel goed wezen :p
Je zegt het verkeerd. Doem denkers als jij bent (denk ik) denken dat er een apocalyps komt. Realistischer kijkend weet men (vind ik) dat er niets apocalyptisch gaat gebeuren.quote:Op zondag 15 april 2012 20:51 schreef 7ona het volgende:
[..]
ehh iedereen weer dat er een apocalyps komt![]()
alleen denkt "iedereen" dat het toch niet in hun leven gebeurt!
ach de wereld gaat wel naar de klote maar niet in mijn leven! ooh nee!
maar er zijn ook mensen ehh voorbij het huisje boompje beestje kijken.
open your eyes man! en doe onderzoek! dan weet je wel wat je te komen staat![]()
ik dacht eigenlijk dat iedereen hier bij de Global awakening hoorde...
hate to say i told you so
Hij zegt het prima. Ieder weldenkend mens weet dat er ooit een keer iets "apocalyptisch" gaat gebeuren, binnen nu en een miljoen jaar of zo. Ooit stort er een meteoriet neer, ooit gaat Yellowstone de lucht in ... enz.quote:Op maandag 16 april 2012 00:22 schreef Outpost76 het volgende:
Je zegt het verkeerd. Doem denkers als jij bent (denk ik) denken dat er een apocalyps komt. Realistischer kijkend weet men (vind ik) dat er niets apocalyptisch gaat gebeuren.
buiten dat gebeuren er ook rampen etc. Waarom zou het raar zijn om je te kunnen redden zonder de luxe van deze tijd?quote:Op maandag 16 april 2012 12:30 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Hij zegt het prima. Ieder weldenkend mens weet dat er ooit een keer iets "apocalyptisch" gaat gebeuren, binnen nu en een miljoen jaar of zo. Ooit stort er een meteoriet neer, ooit gaat Yellowstone de lucht in ... enz.
De wereld economie staat ook al jaren op instorten, levert ook geen leuke kampeer verhalen op als dat echt mis gaat.
Realistisch kijkend weet je dus wel beter, de vraag is alleen wanneer ?
Het gross gokt er op het wel uit te zingen, zal mijn tijd wel duren e.d. goede/grote kans dat ze gelijk hebben, maar om er van uit te gaan dat er nooit iets gaat gebeuren, is zeker niet realistisch.
Luxe ? Was dat alles maar. Met een welgemikte zonnevlam zitten we in een 'flits' terug in de middeleeuwen, of erger, want we kunnen niets meer zonder stroom.quote:Op maandag 16 april 2012 13:18 schreef -Datdus- het volgende:
buiten dat gebeuren er ook rampen etc. Waarom zou het raar zijn om je te kunnen redden zonder de luxe van deze tijd?
Ik denk dat je mijn post verkeerd hebt begrepen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Luxe ? Was dat alles maar. Met een welgemikte zonnevlam zitten we in een 'flits' terug in de middeleeuwen, of erger, want we kunnen niets meer zonder stroom.
Het 'Electronic Armageddon' scenario zou theoretisch zelfs ieder moment kunnen toeslaan, het is eerder onverstandig om daar niet op voorbereidt te zijn. imo.
Nee hoorquote:Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef -Datdus- het volgende:
Ik denk dat je mijn post verkeerd hebt begrepen.
"Waarom zou het raar zijn om je te kunnen redden zonder de luxe van deze tijd?"quote:Op woensdag 18 april 2012 12:23 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee hoor
Maar je laat het klinken of we enkel wat luxe moeten missen. Oftewel dingen waar we zonder kunnen. Geen nieuwe iPhone meer kunnen kopen of zo. OK, voor sommigen is dat ongeveer hetzelfde als "The end of the world", maar theoretisch de moeite van het voorbereiden niet waard.
Alles in de letterlijke zin van "luxe" uiteraard
"Alles in de letterlijke zin van "luxe" uiteraard"quote:Op woensdag 18 april 2012 12:25 schreef -Datdus- het volgende:
"Waarom zou het raar zijn om je te kunnen redden zonder de luxe van deze tijd?"
Na een paar maanden op water en (droog) brood (als je dat al hebt) is zelfs een kopje thee & pindakaas op je brood al pure luxequote:Op woensdag 18 april 2012 13:42 schreef Resistor het volgende:
Je zit lekker in een open plek in een bos, je hebt je eten al bij elkaar verzameld en in een oude bunker gelegd omdat het daarin een stuk koeler is. Je hebt een schoon beekje in de buurt voor het water. De moestuin staat er mooi bij, je hut is in orde, geen mens te zien of te horen, en lang ook geen sporen meer gezien van andere mensen.
Ik noem dan in een hangmat liggen welke je gemaakt hebt van een oud net en een paar stokken dan wel luxe
Vrees alleen dat ijs maken niet gaat lukken, afaik.quote:To give an idea of its performance, spinach that would normally wilt within hours in the African heat will last around twelve days in the pot, and items like tomatoes and peppers that normally struggle to survive a few days, now last three weeks. Aubergines (eggplants) get a life extension from just a few days to almost a month.
het idee van het kratje bier in het water (water koeling) of een gat in de grond (mini kelder) lijkt mij makkelijker :pquote:Op woensdag 18 april 2012 22:19 schreef R0N1N het volgende:
A Refrigerator that Runs Without Electricity
[ afbeelding ]
Garden, Camping & Festival no electricity Fridge! - Instructions
[..]
Vrees alleen dat ijs maken niet gaat lukken, afaik.
Moet je toch e.e.a. gaan doen met gassen onder druk e.d. denk ik.
Zoiets als de Einstein fridge.
Mja, dit werkt toch wel iets beterquote:Op woensdag 18 april 2012 22:43 schreef 7ona het volgende:
het idee van het kratje bier in het water (water koeling) of een gat in de grond (mini kelder) lijkt mij makkelijker :p
quote:How ancient people made ice without electricity
The Romans' ice-making method required that you be in the desert, or at the very least in an area with low humidity to facilitate heat loss and lower temperatures at night. The method described below was used a lot in North Africa and Palestine, for example.
The Romans would put water into a pit that was well-insulated with straw. The pit would be covered with highly polished shields during the day, to reflect the heat of the sun, while at night the pit would be uncovered so that the water within could lose the maximum thermal energy. Ice often began forming in the evening, and would typically be ready for harvesting by 3 or 4 a.m. Once harvested, the ice would be taken to the nearest icehouse for storage.
The more water placed in the pit, the more resistant it is to freezing overnight. But this method does work, without refrigeration, and without electricity, and was used by the Romans to augment their seasonal ice harvests.
zo iets zou je ook wel voor warm water kunnen gebruiken denk ik:)quote:Op woensdag 18 april 2012 23:09 schreef R0N1N het volgende:
Wel iets gevonden, maar gaat hier dus niet goed werken (luchtvochtigheid is véél te hoog)
[..]
Gewoon stenen in het vuur flikkeren. En dan in een bak leggen.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:02 schreef R0N1N het volgende:
Andersom gebruiken ???
FF geen idee hoe je dat in gedachten had (water op een heuveltje welke je 's nachts afdekt o.i.d ?)
Maar dat kan anders/beter.
Water in zwarte zak of zwarte metalen bak in de zon zetten/hangen.
Ook een mogelijkheid, maar zet dan gewoon je pan op dat vuurquote:Op donderdag 19 april 2012 12:12 schreef -Datdus- het volgende:
Gewoon stenen in het vuur flikkeren. En dan in een bak leggen.
ach bang voor een beetje zant of as:p maar ja als je iets hebt van staal oid dan kun je het beter op hete sintels zetten:)quote:Op donderdag 19 april 2012 12:33 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ook een mogelijkheid, maar zet dan gewoon je pan op dat vuur
Bovendien zou ik de stenen niet direct in het water gooien ... wordt het niet bepaald schoon van namelijk
Hoezo? de bacteriën zijn dan toch al dood?quote:Op donderdag 19 april 2012 12:33 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ook een mogelijkheid, maar zet dan gewoon je pan op dat vuur
Bovendien zou ik de stenen niet direct in het water gooien ... wordt het niet bepaald schoon van namelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:02 schreef 7ona het volgende:
ik heb in mijn vuur kit een dozijn aanmaak blokjes. niet die witte maar die van hout vezels met olie.
werkt prima voor het koken van een kopje water of het aanmaken van een vuur! en krijg ze zonder problemen aan met een magnesium staafje! zelfs in een natte omgeving krijg je vuur aan! die van mij branden grof weg 10 min en blijft nog een tijdje na gloeien.
en heb ook een siliconen slangetje van een halve meter in mijn vuur kit met een aluminium eind.
dat is echt super om een vuurtje aan te blazen! je kan zo een halve minuut een kleine krachtige lucht straal maken. en je ademt niet al die rook in:)
je kan beter een kunstgebit nemen uit voorzorg:pquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:26 schreef -Datdus- het volgende:
Net een wortelkanaalbehandeling gehad. Mensen. Dit wil je niet tijdens TEOTWAWKI.
Een maat van me is timmerman en die heeft dus een busje vol gereedschap. Werd ook eens door de politie gevraagd of ie wapens bij 'm had: "Meneer, een busje vol"quote:Op donderdag 12 april 2012 11:37 schreef Ridocar het volgende:
Oja, ook dat nog. Maar hoe zit het dan met 'wapens' als je een mes hebt voor je werk? In mijn geval een Fosco-bestekset en een zakmes? Is dat dan ook einde oefening?
hahaquote:Op donderdag 10 mei 2012 23:47 schreef Outpost76 het volgende:
http://nos.nl/artikel/371849-oudste-mayakalender-gevonden.html
Oudste Maya kalender (tot nu toe) en daarin gaan we niet dood op 21 - 12 - 2012
Ik kan weer rustig slapen.
zo mag ik het horen! hoop dat je alles kan verdedigen als het los gaat...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:35 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
hahaZul je zien dat ze een grove rekenfout gemaakt hebben
![]()
Ik hoef alleen nog wat blikken fruit en appelmoes in te slaan en dan is mijn verzameling voorraad eten af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |