Lang houdbaar ja veel vocht en zout ook. Maar waarschijnlijk weinig voedingswaardequote:Op zaterdag 14 april 2012 22:59 schreef Skitzofrenix het volgende:
Vandaag wat blikken soep ingekocht dat is ook wel lang houdbaar hoop ik (blikken=lang houdbaar toch)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel een goede tip als je aan het jagen bent.![]()
quote:Op zondag 15 april 2012 17:18 schreef Outpost76 het volgende:
Ga je zoeken wat een compound boog is krijg je dit tussen de resultaten.Dat is een goeie compound.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel een goede tip als je aan het jagen bent.![]()
Beter koop je bruine bonen ed in blik.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:59 schreef Skitzofrenix het volgende:
Vandaag wat blikken soep ingekocht dat is ook wel lang houdbaar hoop ik (blikken=lang houdbaar toch)
Ik denk niet dat je het voor je lol doet in een survival situatie.quote:Op zondag 15 april 2012 17:33 schreef datisstom het volgende:
Ik heb nog een paar weken pijl en boog geschoten. Doodsaai.
Flikker maar op met je knipoog, want het was destijds wel gewoon voor recreatieve doeleinden.quote:Op zondag 15 april 2012 18:04 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het voor je lol doet in een survival situatie.
Standaard Pi,quote:Op zondag 15 april 2012 18:26 schreef datisstom het volgende:
[..]
Flikker maar op met je knipoog, want het was destijds wel gewoon voor recreatieve doeleinden.
En kom op, iedereen weet dat er geen apocalyps komt.
ehh iedereen weer dat er een apocalyps komtquote:Op zondag 15 april 2012 18:26 schreef datisstom het volgende:
[..]
Flikker maar op met je knipoog, want het was destijds wel gewoon voor recreatieve doeleinden.
En kom op, iedereen weet dat er geen apocalyps komt.
ik heb ook wel blikken soep. maar is meer voor smaak/afwisseling. en kan er ook extra vermicelli in doen. (heb ik ook een paar 1.5L flessen van)quote:Op zondag 15 april 2012 17:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Beter koop je bruine bonen ed in blik.
Ik vind survivaling echt onwijs tof en ben ook enorm fan van mensen als Bear Grylls en Les Stroud, maar ik heb geen alu-hoedje op..quote:Op zondag 15 april 2012 20:51 schreef 7ona het volgende:
[..]
ehh iedereen weer dat er een apocalyps komt![]()
alleen denkt "iedereen" dat het toch niet in hun leven gebeurt!
ach de wereld gaat wel naar de klote maar niet in mijn leven! ooh nee!
maar er zijn ook mensen ehh voorbij het huisje boompje beestje kijken.
open your eyes man! en doe onderzoek! dan weet je wel wat je te komen staat![]()
ik dacht eigenlijk dat iedereen hier bij de Global awakening hoorde...
hate to say i told you so
ik zet iig geen alu-hoedje opquote:Op zondag 15 april 2012 21:35 schreef datisstom het volgende:
[..]
Ik vind survivaling echt onwijs tof en ben ook enorm fan van mensen als Bear Grylls en Les Stroud, maar ik heb geen alu-hoedje op..
Ik zit wel behoorlijk vol na een hele blik soep, dus dat zal wel goed wezen :pquote:Op zondag 15 april 2012 16:33 schreef Saak het volgende:
[..]
Lang houdbaar ja veel vocht en zout ook. Maar waarschijnlijk weinig voedingswaarde
Ik ga sowieso niet in op iemand die meent zo betuttelend te moeten doen. En nee, daar "denk ik niet eens over na".quote:Op zondag 15 april 2012 21:49 schreef 7ona het volgende:
[..]
ik zet iig geen alu-hoedje opmaar wat boog skils zijn echt wel handig! ook al zijn ze doodsaai.. als je een week niet gegeten hebt en je hebt 1 schot om een konijn te schieten. dan denk ik niet dat het doodsaai is maar een kwestie van leven en dood
![]()
en het is wel iets van de laatste tijd dat er allemaal survival programma's op zijn. denk daar maar is over na
maar voor hoelangquote:Op zondag 15 april 2012 23:01 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Ik zit wel behoorlijk vol na een hele blik soep, dus dat zal wel goed wezen :p
Je zegt het verkeerd. Doem denkers als jij bent (denk ik) denken dat er een apocalyps komt. Realistischer kijkend weet men (vind ik) dat er niets apocalyptisch gaat gebeuren.quote:Op zondag 15 april 2012 20:51 schreef 7ona het volgende:
[..]
ehh iedereen weer dat er een apocalyps komt![]()
alleen denkt "iedereen" dat het toch niet in hun leven gebeurt!
ach de wereld gaat wel naar de klote maar niet in mijn leven! ooh nee!
maar er zijn ook mensen ehh voorbij het huisje boompje beestje kijken.
open your eyes man! en doe onderzoek! dan weet je wel wat je te komen staat![]()
ik dacht eigenlijk dat iedereen hier bij de Global awakening hoorde...
hate to say i told you so
Hij zegt het prima. Ieder weldenkend mens weet dat er ooit een keer iets "apocalyptisch" gaat gebeuren, binnen nu en een miljoen jaar of zo. Ooit stort er een meteoriet neer, ooit gaat Yellowstone de lucht in ... enz.quote:Op maandag 16 april 2012 00:22 schreef Outpost76 het volgende:
Je zegt het verkeerd. Doem denkers als jij bent (denk ik) denken dat er een apocalyps komt. Realistischer kijkend weet men (vind ik) dat er niets apocalyptisch gaat gebeuren.
buiten dat gebeuren er ook rampen etc. Waarom zou het raar zijn om je te kunnen redden zonder de luxe van deze tijd?quote:Op maandag 16 april 2012 12:30 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Hij zegt het prima. Ieder weldenkend mens weet dat er ooit een keer iets "apocalyptisch" gaat gebeuren, binnen nu en een miljoen jaar of zo. Ooit stort er een meteoriet neer, ooit gaat Yellowstone de lucht in ... enz.
De wereld economie staat ook al jaren op instorten, levert ook geen leuke kampeer verhalen op als dat echt mis gaat.
Realistisch kijkend weet je dus wel beter, de vraag is alleen wanneer ?
Het gross gokt er op het wel uit te zingen, zal mijn tijd wel duren e.d. goede/grote kans dat ze gelijk hebben, maar om er van uit te gaan dat er nooit iets gaat gebeuren, is zeker niet realistisch.
Luxe ? Was dat alles maar. Met een welgemikte zonnevlam zitten we in een 'flits' terug in de middeleeuwen, of erger, want we kunnen niets meer zonder stroom.quote:Op maandag 16 april 2012 13:18 schreef -Datdus- het volgende:
buiten dat gebeuren er ook rampen etc. Waarom zou het raar zijn om je te kunnen redden zonder de luxe van deze tijd?
Ik denk dat je mijn post verkeerd hebt begrepen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Luxe ? Was dat alles maar. Met een welgemikte zonnevlam zitten we in een 'flits' terug in de middeleeuwen, of erger, want we kunnen niets meer zonder stroom.
Het 'Electronic Armageddon' scenario zou theoretisch zelfs ieder moment kunnen toeslaan, het is eerder onverstandig om daar niet op voorbereidt te zijn. imo.
Nee hoorquote:Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef -Datdus- het volgende:
Ik denk dat je mijn post verkeerd hebt begrepen.
"Waarom zou het raar zijn om je te kunnen redden zonder de luxe van deze tijd?"quote:Op woensdag 18 april 2012 12:23 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee hoor
Maar je laat het klinken of we enkel wat luxe moeten missen. Oftewel dingen waar we zonder kunnen. Geen nieuwe iPhone meer kunnen kopen of zo. OK, voor sommigen is dat ongeveer hetzelfde als "The end of the world", maar theoretisch de moeite van het voorbereiden niet waard.
Alles in de letterlijke zin van "luxe" uiteraard
"Alles in de letterlijke zin van "luxe" uiteraard"quote:Op woensdag 18 april 2012 12:25 schreef -Datdus- het volgende:
"Waarom zou het raar zijn om je te kunnen redden zonder de luxe van deze tijd?"
Na een paar maanden op water en (droog) brood (als je dat al hebt) is zelfs een kopje thee & pindakaas op je brood al pure luxequote:Op woensdag 18 april 2012 13:42 schreef Resistor het volgende:
Je zit lekker in een open plek in een bos, je hebt je eten al bij elkaar verzameld en in een oude bunker gelegd omdat het daarin een stuk koeler is. Je hebt een schoon beekje in de buurt voor het water. De moestuin staat er mooi bij, je hut is in orde, geen mens te zien of te horen, en lang ook geen sporen meer gezien van andere mensen.
Ik noem dan in een hangmat liggen welke je gemaakt hebt van een oud net en een paar stokken dan wel luxe
Vrees alleen dat ijs maken niet gaat lukken, afaik.quote:To give an idea of its performance, spinach that would normally wilt within hours in the African heat will last around twelve days in the pot, and items like tomatoes and peppers that normally struggle to survive a few days, now last three weeks. Aubergines (eggplants) get a life extension from just a few days to almost a month.
het idee van het kratje bier in het water (water koeling) of een gat in de grond (mini kelder) lijkt mij makkelijker :pquote:Op woensdag 18 april 2012 22:19 schreef R0N1N het volgende:
A Refrigerator that Runs Without Electricity
[ afbeelding ]
Garden, Camping & Festival no electricity Fridge! - Instructions
[..]
Vrees alleen dat ijs maken niet gaat lukken, afaik.
Moet je toch e.e.a. gaan doen met gassen onder druk e.d. denk ik.
Zoiets als de Einstein fridge.
Mja, dit werkt toch wel iets beterquote:Op woensdag 18 april 2012 22:43 schreef 7ona het volgende:
het idee van het kratje bier in het water (water koeling) of een gat in de grond (mini kelder) lijkt mij makkelijker :p
quote:How ancient people made ice without electricity
The Romans' ice-making method required that you be in the desert, or at the very least in an area with low humidity to facilitate heat loss and lower temperatures at night. The method described below was used a lot in North Africa and Palestine, for example.
The Romans would put water into a pit that was well-insulated with straw. The pit would be covered with highly polished shields during the day, to reflect the heat of the sun, while at night the pit would be uncovered so that the water within could lose the maximum thermal energy. Ice often began forming in the evening, and would typically be ready for harvesting by 3 or 4 a.m. Once harvested, the ice would be taken to the nearest icehouse for storage.
The more water placed in the pit, the more resistant it is to freezing overnight. But this method does work, without refrigeration, and without electricity, and was used by the Romans to augment their seasonal ice harvests.
zo iets zou je ook wel voor warm water kunnen gebruiken denk ik:)quote:Op woensdag 18 april 2012 23:09 schreef R0N1N het volgende:
Wel iets gevonden, maar gaat hier dus niet goed werken (luchtvochtigheid is véél te hoog)
[..]
Gewoon stenen in het vuur flikkeren. En dan in een bak leggen.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:02 schreef R0N1N het volgende:
Andersom gebruiken ???
FF geen idee hoe je dat in gedachten had (water op een heuveltje welke je 's nachts afdekt o.i.d ?)
Maar dat kan anders/beter.
Water in zwarte zak of zwarte metalen bak in de zon zetten/hangen.
Ook een mogelijkheid, maar zet dan gewoon je pan op dat vuurquote:Op donderdag 19 april 2012 12:12 schreef -Datdus- het volgende:
Gewoon stenen in het vuur flikkeren. En dan in een bak leggen.
ach bang voor een beetje zant of as:p maar ja als je iets hebt van staal oid dan kun je het beter op hete sintels zetten:)quote:Op donderdag 19 april 2012 12:33 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ook een mogelijkheid, maar zet dan gewoon je pan op dat vuur
Bovendien zou ik de stenen niet direct in het water gooien ... wordt het niet bepaald schoon van namelijk
Hoezo? de bacteriën zijn dan toch al dood?quote:Op donderdag 19 april 2012 12:33 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ook een mogelijkheid, maar zet dan gewoon je pan op dat vuur
Bovendien zou ik de stenen niet direct in het water gooien ... wordt het niet bepaald schoon van namelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 00:02 schreef 7ona het volgende:
ik heb in mijn vuur kit een dozijn aanmaak blokjes. niet die witte maar die van hout vezels met olie.
werkt prima voor het koken van een kopje water of het aanmaken van een vuur! en krijg ze zonder problemen aan met een magnesium staafje! zelfs in een natte omgeving krijg je vuur aan! die van mij branden grof weg 10 min en blijft nog een tijdje na gloeien.
en heb ook een siliconen slangetje van een halve meter in mijn vuur kit met een aluminium eind.
dat is echt super om een vuurtje aan te blazen! je kan zo een halve minuut een kleine krachtige lucht straal maken. en je ademt niet al die rook in:)
je kan beter een kunstgebit nemen uit voorzorg:pquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:26 schreef -Datdus- het volgende:
Net een wortelkanaalbehandeling gehad. Mensen. Dit wil je niet tijdens TEOTWAWKI.
Een maat van me is timmerman en die heeft dus een busje vol gereedschap. Werd ook eens door de politie gevraagd of ie wapens bij 'm had: "Meneer, een busje vol"quote:Op donderdag 12 april 2012 11:37 schreef Ridocar het volgende:
Oja, ook dat nog. Maar hoe zit het dan met 'wapens' als je een mes hebt voor je werk? In mijn geval een Fosco-bestekset en een zakmes? Is dat dan ook einde oefening?
hahaquote:Op donderdag 10 mei 2012 23:47 schreef Outpost76 het volgende:
http://nos.nl/artikel/371849-oudste-mayakalender-gevonden.html
Oudste Maya kalender (tot nu toe) en daarin gaan we niet dood op 21 - 12 - 2012
Ik kan weer rustig slapen.
zo mag ik het horen! hoop dat je alles kan verdedigen als het los gaat...quote:Op vrijdag 11 mei 2012 23:35 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
hahaZul je zien dat ze een grove rekenfout gemaakt hebben
![]()
Ik hoef alleen nog wat blikken fruit en appelmoes in te slaan en dan is mijn verzameling voorraad eten af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |