abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:46:15 #1
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109845615

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:48:43 #2
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109845690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

Om maar even kritisch te zijn, die zogenaamde scheefhuurders zouden wel goedkope woningen bezet houden zodat starters op de huurmarkt geen huurwoning meer kunnen krijgen. In sommige regio's is de wachttijd al rond de 10 jaar. Moeten mensen die niet (kunnen) kopen dan maar thuis blijven wonen tot hun 28e?
Wat doet de bakker als deze te weinig brood gebakken heeft?
Verhoogt hij dan de prijs van het brood voor mensen die meer te besteden hebben?
Of bakt hij gewoon wat meer brood zodat iedereen een brood kan kopen tegen een betaalbare prijs?

Ik denk dat beleidsmakers een hoop kunnen leren van het boerenverstand van de bakker :7

quote:
Hun enige alternatief is om of ergens een kamertje te huren (ook niet prettig als je je 30e nadert) of goedkoop een woning kopen.
Ik kan me goed voorstellen dat zulke mensen in oudere tijden dus een goedkoop woninkje gingen "leasen". Verdienen die het dan ook om in de problemen te geraken? (bijvoorbeeld doordat ze hun baan verliezen en niet op tijd elders meer aan de bak kunnen)
Kopers hebben de zeepbel geblazen.... dus het lijkt mij dat zij ook de rekening gaan betalen voor het laten leeglopen van de zeepbel. Waarom zouden kamikazekopers nog langer instappen in het nationale piramidespel als er geen kans op 'cashen' meer is? Dezelfde hebzucht die ten grondslag ligt aan het ontstaan van de zeepbel keert zich nu tegen de deelnemers. Het sentiment is gedraaid, het monster word weer zichtbaar.... we leven in interessante tijden :)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109845742
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bouwbedrijven hebben veel minder werk en dat blijft de komende jaren

En met scheefhuren, ik weet de cijfers niet exact maar in het vorige topic stond toch een artikel dat er 2,1 miljoen sociale huurwoningen waren voor een doelgroep van 1,5 miljoen?

En dat er steeds meer scheefgehuurd wordt, kan je (ons) scheefhuurders weinig verwijten
Ik heb net dit opgezocht:
quote:
Next checkt: ‘In 1 op de 6 sociale huurwoningen zit een scheefwoner’
Link: http://www.nrcnext.nl/blo(...)zit-een-scheefwoner/

1 op de 6, dat vind ik best wel veel.
Uit de bron blijkt ook dat het om ruim 2,5 miljoen sociale huurwoningen gaat

2,5 miljoen/6 geeft ruim 400000 sociale huurwoningen die bezet zijn door scheefhuurders.
De vraag is echter: Stel dat alle scheefhuurders hun woningen zouden verlaten, zou dat genoeg zijn om de woningnood in de sociale huursector op te lossen?
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 12:51:38 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109845768
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een appartement is voor demente bejaarden, als je jong en gezond bent wil je daar niet in wonen. Alleen in stedelijk gebied waar echte schaarste is, is dat een oplossing. Buiten de grote steden zou er een bouwverbod op appartementen horen te gelden :{w
Exact. Jij klaagt dat 't goedkoper moet worden, omdat je anders niet kunt kopen (moet je eens gaan werken voor de verandering, gaat er een wereld voor je open). Je kunt nu misschien net (ik denk t niet want je krijgt geen hypotheek) een appartement kopen, maar dat zint jou niet.

Nee, jij wil toch een groot huis kunnen kopen, maar dat moet dan wel tegen een prijs die jij kunt ophoesten. Voor 2 tientjes kun je geen huis kopen Xeno, nu niet en nooit niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109845878
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb net dit opgezocht:

[..]

Link: http://www.nrcnext.nl/blo(...)zit-een-scheefwoner/

2,5 miljoen/6 geeft ruim 400000 sociale huurwoningen die bezet zijn door scheefhuurders.
De vraag is echter: Stel dat alle scheefhuurders hun woningen zouden verlaten, zou dat genoeg zijn om de woningnood in de sociale huursector op te lossen?
Al is het maar 10%, dan nog lost het(voor een groot gedeelte) zowel de problemen op de huizenmarkt als wachtlijsten op

Dus de huurmarkt vrij gooien
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109845884
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat doet de bakker als deze te weinig brood gebakken heeft?
Verhoogt hij dan de prijs van het brood voor mensen die meer te besteden hebben?
Of bakt hij gewoon wat meer brood zodat iedereen een brood kan kopen tegen een betaalbare prijs?

Ik denk dat beleidsmakers een hoop kunnen leren van het boerenverstand van de bakker :7
Dat is ook een mogelijkheid, gewoon meer sociale huurwoningen bijbouwen. De vraag is echter:Waarom gebeurt dat dan niet?
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:54:47 #7
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109845895
quote:

In Olland doen we moeilijk over wat mensen die 'te goedkoop' zouden wonen in een huurwoning, dit terwijl er miljoenen mensen afhankelijk gemaakt zijn van een leensubsidie op hun te dure woning 8)7

quote:
Er is geen woningnood in Nederland... er is gewoon een groot gebrek aan keuzevrijheid door alle overheidsbemoeienis.
pi_109845930
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is ook een mogelijkheid, gewoon meer sociale huurwoningen bijbouwen. De vraag is echter:Waarom gebeurt dat dan niet?
Omdat mensen moeten doorstromen, die vertrekken ook niet als je bijbouwt, dus moet je drang toepassen door de markt vrij te gooien
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109845936
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Al is het maar 10%, dan nog lost het(voor een groot gedeelte) zowel de problemen op de huizenmarkt als wachtlijsten op
Zou het? Zit de grote krapte niet in de kleine goedkope sociale huurwoningen terwijl de scheefhuurders net in de grote woningen zitten? En waarom moesten de coorperaties net de woningen te koop zetten?

Weet het niet maar heel dat scheefhuren moet sowieso geen groot onderwerp zijn, de woningmarkt staat stil en dat wordt alleen maar erger. Ik heb een tijdje particulier gehuurd en dat is gewoon bijna 2 keer zo duur 8)7
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:57:36 #10
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109845983
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Omdat overheden meer konden verdienen met de bouw van grote dure woningen. Immers leverde de lokale overheden dit meer op aan grondtransacties en vergunningen, daarnaast leverde het de schatkist op korte termijn ook meer belastingen op.
Dat de groei nu uit de markt is door jarenlange 'scheefbouw', had niemand kunnen voorzien :')

Overheden hebben een lange geschiedenis van wanbeleid laten zien... dat is ook de reden dat ik niet verwacht dat de overheid de markt weet te redden, ze zijn gewoon te incapabel om dat voor elkaar te krijgen... De hebzucht regeert i.p.v. het verstand.
pi_109845987
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus de huurmarkt vrij gooien

En wat dan met de bijna 2 miljoen huishoudens die wel "legaal" in een sociale woningbouwwoning wonen?
En is er bekend hoeveel mensen nu wachten op een woning in de sociale woningbouw-sector?
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:58:52 #12
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846035
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Omdat mensen moeten doorstromen, die vertrekken ook niet als je bijbouwt, dus moet je drang toepassen door de markt vrij te gooien
Dwang :')

Ben je wel goed bij je verstand man :7
pi_109846038
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zou het? Zit de grote krapte niet in de kleine goedkope sociale huurwoningen terwijl de scheefhuurders net in de grote woningen zitten? En waarom moesten de coorperaties net de woningen te koop zetten?

Weet het niet maar heel dat scheefhuren moet sowieso geen groot onderwerp zijn, de woningmarkt staat stil en dat wordt alleen maar erger. Ik heb een tijdje particulier gehuurd en dat is gewoon bijna 2 keer zo duur 8)7
Wat betaalde je per jaar en wat was ongeveer de WOZ waarde?

Het gaat om huurwoning, zolang de mensen die het kunnen doorstromen komt er aan de onderkant ruimte en daar wordt iedereen beter van.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:00:04 #14
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846078
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En wat dan met de bijna 2 miljoen huishoudens die wel "legaal" in een sociale woningbouwwoning wonen?
En is er bekend hoeveel mensen nu wachten op een woning in de sociale woningbouw-sector?
Euhm.... als rasechte 'scheefhuurder' woon ik gewoon legaal in mijn woning hoor!!!
pi_109846086
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Niet veel, die moeten alleen een marktconforme prijs gaan betalen(helaas pas op termijn)
Nee, maar als de wachtlijsten vaak 8 á 10 jaar zijn zullen het er wel veel zijn
pi_109846092
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Er is geen woningnood in Nederland... er is gewoon een groot gebrek aan keuzevrijheid door alle overheidsbemoeienis.
Sorrie, maar er is wel degelijk woningnood, tenminste wat sociale huurwoningen betreft. In sommige gebieden kan je simpelweg niks krijgen tenzij je al een x aantal jaren ingeschreven staat. Dan is er naar mijn mening een tekort aan sociale huurwoningen.
pi_109846100
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dwang :')

Ben je wel goed bij je verstand man :7
Prijzen verhogen is ook dwang
pi_109846117
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sorrie, maar er is wel degelijk woningnood, tenminste wat sociale huurwoningen betreft. In sommige gebieden kan je simpelweg niks krijgen tenzij je al een x aantal jaren ingeschreven staat. Dan is er naar mijn mening een tekort aan sociale huurwoningen.
Met dank aan de scheefhuurders
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:01:48 #19
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846134
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er is geen woningnood, het probleem is dat iedereen op dezelfde plek wenst te wonen. Buiten de randstad is de zogenaamde woningnood non-existent.
pi_109846156
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat betaalde je per jaar en wat was ongeveer de WOZ waarde?

Het gaat om huurwoning, zolang de mensen die het kunnen doorstromen komt er aan de onderkant ruimte en daar wordt iedereen beter van.
Ik weet de WOZ waarde niet, hoe zou ik dat kunnen weten?

En in je eentje kan je moeilijk doorstromen, kan je nauwelijks iets kopen en welke zot wil er een appartement kopen?
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:03:24 #21
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846197
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Prijzen verhogen is ook dwang
Dat zeg ik.... dwang... vandaar dat ik tegen de fascistische neigingen van dit kabinet ben. Je zou verwachten dat met name de VVD de vrijheid van de huurder zou verdedigen.... helaas is niets minder waar. Dit kabinet maakt zich liever schuldig aan DDR praktijken :X
pi_109846206
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Euhm.... als rasechte 'scheefhuurder' woon ik gewoon legaal in mijn woning hoor!!!
Vandaar dat "legaal" ook tussen haakjes stond ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er is geen woningnood, het probleem is dat iedereen op dezelfde plek wenst te wonen. Buiten de randstad is de zogenaamde woningnood non-existent.
Het is nogal wat hoor, om de keus te hebben om of te kopen, of te verhuizen naar buiten de randstad terwijl je je hele leven al in de randstad gewoond hebt.
Ik zie dan velen liever een koophuis leasen (met alle kwalijke gevolgen van dien).

Bovendien is het niet makkelijk om voor een sociale woningbouwwoning in aanmerking te komen als je van buiten komt omdat in veel gemeenten lokale inwoners voorrang krijgen...en terecht.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:04:31 #23
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846236
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Met dank aan de scheefhuurders
Tja.... andere tijden... andere zondebokken :X

Nog even en wij 'scheefhuurders' moeten een kenbaar teken aanbrengen op onze kleding -O-
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 13:05:38 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_109846275
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, er is geen woningnood, maar woningen zijn niet goed genoeg voor mensen. Daar ben je zelf een goed voorbeeld van Xeno. Geen cent te makken, maar ondertussen wel je neus ophalen voor een appartement want dat is niet goed genoeg voor je.

En dan vanaf de zijlijn schreeuwen dat je hoopt dat grote groepen mensen in de shit komen en dat jij wel weet hoe het allemaal op te lossen is. De beste stuurlui staan aan wal, dat blijkt wel, maar de realiteit is ondertussen gewoon dat je al jaren dit soort dingen roept en er in jouw situatie nog helemaal niks verandert is.
pi_109846278
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik weet de WOZ waarde niet, hoe zou ik dat kunnen weten?

En in je eentje kan je moeilijk doorstromen, kan je nauwelijks iets kopen en welke zot wil er een appartement kopen?
Geschatte waarde? En de huurprijs per jaar?
pi_109846303
quote:

Dan zouden we de gemiddelde woonduur moeten weten en zouden we aan de hand hiervan wel een uitspraak kunnen doen of daarmee de wachttijden verminderen.

Maar als er zoveel mensen uit een sociale huurwoninge moeten zijn er niet eens voldoende huizen voor in de particulier huur/koop sector. :D
pi_109846313
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niet veel, die moeten alleen een marktconforme prijs gaan betalen(helaas pas op termijn)
Nee, maar als de wachtlijsten vaak 8 á 10 jaar zijn zullen het er wel veel zijn
Maar marktcomform wil dus zeggen prijzen aangepast aan de kopersbubbel? Ik weet niet of ik dat nou zo'n goed idee vind DAM.
pi_109846319
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat zeg ik.... dwang... vandaar dat ik tegen de fascistische neigingen van dit kabinet ben. Je zou verwachten dat met name de VVD de vrijheid van de huurder zou verdedigen.... helaas is niets minder waar. Dit kabinet maakt zich liever schuldig aan DDR praktijken :X
Er is niks liberaal aan om mensen te goedkoop te laten wonen op de rekening van een ander, gewoon de markt vrijgooien.
pi_109846345
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar marktcomform wil dus zeggen prijzen aangepast aan de kopersbubbel? Ik weet niet of ik dat nou zo'n goed idee vend DAM.
WOZ waarde
pi_109846348
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zouden we de gemiddelde woonduur moeten weten en zouden we aan de hand hiervan wel een uitspraak kunnen doen of daarmee de wachttijden verminderen.

Maar als er zoveel mensen uit een sociale huurwoninge moeten zijn er niet eens voldoende huizen voor in de particulier huur/koop sector. :D
Als er 400000 scheefhuurders uit hun huurhuis moeten en er in totaal 260000 koopwoningen in de verkoop staan, dan kan je daar idd uit concluderen dat er simpelweg te weinig woningen zijn.

Vraag is dan, waar ligt dat aan?
pi_109846352
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

In Olland doen we moeilijk over wat mensen die 'te goedkoop' zouden wonen in een sociaal gebouwde huurwoning, dit terwijl er miljoenen mensen afhankelijk gemaakt zijn van een leensubsidie op hun te dure woning 8)7

Je was weer wat woordjes vergeten in je selectieve verontwaardiging.
pi_109846374
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geschatte waarde? En de huurprijs per jaar?
Ik huurde voor 1300 ex. per maand een appartement. Geen idee wat de waarde van het pand was
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:08:45 #33
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

Het is nogal wat hoor, om de keus te hebben om of te kopen, of te verhuizen naar buiten de randstad terwijl je je hele leven al in de randstad gewoond hebt.
Ik zie dan velen liever een koophuis leasen (met alle kwalijke gevolgen van dien).
Stel dat je opgroeit in de binnenstad van Amsterdam.... hoe groot is dan de kans dat je daar later ook kan wonen? Niet iedereen kan op dezelfde plek wonen.

quote:
Bovendien is het niet makkelijk om voor een sociale woningbouwwoning in aanmerking te komen als je van buiten komt omdat in veel gemeenten lokale inwoners voorrang krijgen...en terecht.
Kijk.... die voorrang regels is typisch zo'n maatregel waar een verbod op zou horen te gelden, het is discriminatie en nodeloze bemoeienis. Gewoon bijbouwen naar behoefte. Er is slechts 1 regel noodzakelijk en dat is dat overheden verplicht zijn om woonruimte te realiseren voor al haar burgers.
pi_109846438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik huurde voor 1300 ex. per maand een appartement. Geen idee wat de waarde van het pand was
Dan huurde je in de particulier sector en kun je per defenitie geen scheefhuurder zijn. :D
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:10:38 #35
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar marktcomform wil dus zeggen prijzen aangepast aan de kopersbubbel? Ik weet niet of ik dat nou zo'n goed idee vind DAM.
DAM heeft gelijk dat de prijzen vrij gegeven zouden mogen zijn, maar dat kan alleen maar als de hele markt vrij is. M.a.w. ik moet ook makkelijk nieuwbouw kunnen plegen.... als restricties in stand blijven krijg je geen echte vrije markt en zullen er huisjesmelkers blijven bestaan.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:11:28 #36
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846484
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er is niks liberaal aan om mensen te goedkoop te laten wonen op de rekening van een ander, gewoon de markt vrijgooien.
Op welke rekening van een ander? Ik gaf een aantal posts terug al aan dat met name scheefhuurders bovengemiddeld bijdragen aan de schatkist :7
pi_109846488
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, er is geen woningnood, maar woningen zijn niet goed genoeg voor mensen. Daar ben je zelf een goed voorbeeld van Xeno. Geen cent te makken, maar ondertussen wel je neus ophalen voor een appartement want dat is niet goed genoeg voor je.

En dan vanaf de zijlijn schreeuwen dat je hoopt dat grote groepen mensen in de shit komen en dat jij wel weet hoe het allemaal op te lossen is. De beste stuurlui staan aan wal, dat blijkt wel, maar de realiteit is ondertussen gewoon dat je al jaren dit soort dingen roept en er in jouw situatie nog helemaal niks verandert is.
Maar wij staan hier toch met z'n allen op de wal?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Stel dat je opgroeit in de binnenstad van Amsterdam.... hoe groot is dan de kans dat je daar later ook kan wonen? Niet iedereen kan op dezelfde plek wonen.

[..]

Kijk.... die voorrang regels is typisch zo'n maatregel waar een verbod op zou horen te gelden, het is discriminatie en nodeloze bemoeienis. Gewoon bijbouwen naar behoefte. Er is slechts 1 regel noodzakelijk en dat is dat overheden verplicht zijn om woonruimte te realiseren voor al haar burgers.
Ik ben opgegroeid in Amsterdam maar woon nu ook buiten Amsterdam, mede omdat het niet te doen was iets te vinden.

Ik vind die voorrangsregel wel een goed idee, omdat je dan mensen die binding hebben met desbetreffende gemeente, kans geeft om toch in hun eigen gemeente te blijven wonen. Dat is niet alleen maar luxe, zo woon je ook dichter bij familie en (meestal) je werk.

Maar dan nog, waarom worden er dan struktureel te weinig woningen gebouwd?
pi_109846507
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan huurde je in de particulier sector en kun je per defenitie geen scheefhuurder zijn. :D
Klopt, zoals ik ook al aangaf, dat was in mijn tijd voordat ik sociaal ging zitten ;)

Hm, DAM en ik praten ook langs elkaar heen?

Nouja, sowieso oninteressant verhaal :P
pi_109846516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als er 400000 scheefhuurders uit hun huurhuis moeten en er in totaal 260000 koopwoningen in de verkoop staan, dan kan je daar idd uit concluderen dat er simpelweg te weinig woningen zijn.

Vraag is dan, waar ligt dat aan?
Ieder jaar 10% van de scheefhuurders die doorstromen, dan verdubbel je bij benadering ook het aantal verkochte huizen over een jaar.

Dan zou je zowel meer ruimte maken voor de mensen die willen huren, als voor de mensen die hun huis willen verkopen en willen doorstromen
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:12:22 #40
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je was weer wat woordjes vergeten in je selectieve verontwaardiging.
Wat is het probleem daarmee? Jij hebt een sociaal geleende koopwoning. Moet ik dat er iedere keer bij vermelden?
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 13:13:03 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_109846546
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar wij staan hier toch met z'n allen op de wal?

[..]

Ik ben opgegroeid in Amsterdam maar woon nu ook buiten Amsterdam, mede omdat het niet te doen was iets te vinden.

Ik vind die voorrangsregel wel een goed idee, omdat je dan mensen die binding hebben met desbetreffende gemeente, kans geeft om toch in hun eigen gemeente te blijven wonen. Dat is niet alleen maar luxe, zo woon je ook dichter bij familie en (meestal) je werk.
Ja, wij staan met zn allen op de wal, maar ik roep niet heel hard dat ik weet wat dé oplossing is, dus ik sta wel op de wal, maar ik behoor niet tot de stuurlui :+ . Ik roep ook niet dat ik wil dat mensen in de problemen komen, etc etc. Dat zie je maar een bepaald groepje mensen doen.
pi_109846577
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

DAM heeft gelijk dat de prijzen vrij gegeven zouden mogen zijn, maar dat kan alleen maar als de hele markt vrij is. M.a.w. ik moet ook makkelijk nieuwbouw kunnen plegen.... als restricties in stand blijven krijg je geen echte vrije markt en zullen er huisjesmelkers blijven bestaan.
afkappen op 8% van de WOZ waarde en verhogin van maximaal 5% plus inflatie. Dan krijgen huisjesmelkers geen kans(in elk geval niet bij mensen die legaal in Nederland zijn)
pi_109846618
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ieder jaar 10% van de scheefhuurders die doorstromen, dan verdubbel je bij benadering ook het aantal verkochte huizen over een jaar.

Dan zou je zowel meer ruimte maken voor de mensen die willen huren, als voor de mensen die hun huis willen verkopen en willen doorstromen
Maar dat lost nog niet het strukturele woningentekort op DAM. Er moet dan toch gewoon bijgebouwd worden?
pi_109846692
Ja wat slimmer bijgebouwd worden, komende jaren staan alleen 1 gezinsappartementen op het programma. En de starter heeft verdomd veel moeite om nu een huis te kopen, de bel moet kleiner, en eerlijker. Kan niet anders
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:17:13 #45
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846707
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

De politiek vind het anders geen probleem als je stemt met je portemonnee, dan zijn al dat soort idealen ineens niet meer belangrijk. Vandaar dat het sowieso een vorm van symboolpolitiek en hypocrisie is imo.

quote:
Maar dan nog, waarom worden er dan struktureel te weinig woningen gebouwd?
Omdat de overheid en bouwmaffia er geen belang bij heeft om voldoende woningen te bouwen, het liefst wil men zoveel mogelijk afromen tegen een zo'n laag mogelijk productie. Kunstmatige schaarste was de afgelopen 2 decennia het ideale business model. Dat ze dit keer iets teveel afgeroomd hebben en daardoor een enorme molensteen om de klanten hebben gehangen was te verwachten... echter zag niemand het aankomen.... want wie dan leeft die dan zorgt... graaien zolang het nog kan.
pi_109846731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dat lost nog niet het strukturele woningentekort op DAM. Er moet dan toch gewoon bijgebouwd worden?
Eerste 6,5 jaar sws niet, 260.000 delen door 40.000

Maar het is natuurlijk een domino effect

Scheefhuurder koopt een huis - Huizenbezitters is van zijn huis af - koopt een nieuw huis, etc
Huis van scheefhuurder wordt gegeven aan iemand op de wachtlijst - minder lange wachtrij
pi_109846754
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar als echt alles vrijgegeven wordt, dan krijg je toch alleen maar meer huisjesmelkers?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De politiek vind het anders geen probleem als je stemt met je portemonnee, dan zijn al dat soort idealen ineens niet meer belangrijk. Vandaar dat het sowieso een vorm van symboolpolitiek en hypocrisie is imo.

[..]

Omdat de overheid en bouwmaffia er geen belang bij heeft om voldoende woningen te bouwen, het liefst wil men zoveel mogelijk afromen tegen een zo'n laag mogelijk productie. Kunstmatige schaarste was de afgelopen 2 decennia het ideale business model. Dat ze dit keer iets teveel afgeroomd hebben en daardoor een enorme molensteen om de klanten hebben gehangen was te verwachten... echter zag niemand het aankomen.... want wie dan leeft die dan zorgt... graaien zolang het nog kan.
Maar de bouwbedrijven zitten nu toch ook in de problemen?
Zoiets had ik tenminste van een andere poster hier begrepen.
pi_109846762
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:16 schreef opgebaarde het volgende:
Ja wat slimmer bijgebouwd worden, komende jaren staan alleen 1 gezinsappartementen op het programma. En de starter heeft verdomd veel moeite om nu een huis te kopen, de bel moet kleiner, en eerlijker. Kan niet anders
Waarom moet er bijgebouwd worden als er 260.000 huizen te koop staan.

Er is ook nauwelijks ruimte mits je een leefbaar land wil hebben
pi_109846780
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar als echt alles vrijgegeven wordt, dan krijg je toch alleen maar meer huisjesmelkers?
Waarom?
pi_109846791
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Eerste 6,5 jaar sws niet, 260.000 delen door 40.000

Maar het is natuurlijk een domino effect

Scheefhuurder koopt een huis - Huizenbezitters is van zijn huis af - koopt een nieuw huis, etc
Huis van scheefhuurder wordt gegeven aan iemand op de wachtlijst - minder lange wachtrij
Ja, een minder lange wachtrij, maar nog steeds een struktureel tekort aan woningen.

Waarom hebben we het eigenlijk zo ver laten komen in Nederland???
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:19:41 #51
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846794
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Je vergeet 1 ding DAM.... die mensen willen niet verkopen. Althans... niet tegen de nieuwe marktprijs... de markt zit vast omdat kopers niet aan de vraag van de markt willen en of kunnen voldoen.
Vandaar dat de komende jaren er vooral nieuwbouw verkocht gaat worden... die hebben immers nog de keuze om tegen lagere prijzen woningen te gaan realiseren.... wel moet er eerst nog even afgeboekt gaan worden op de toekomstige virtuele winsten die men gedacht had te gaan behalen :D
pi_109846814
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, een minder lange wachtrij, maar nog steeds een struktureel tekort aan woningen.

Waarom hebben we het eigenlijk zo ver laten komen in Nederland???
Door scheefhuurders niet uit hun woning te jagen
pi_109846845
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Door scheefhuurders niet uit hun woning te jagen
Maar dat lost het niet op want er zijn struktureel te weinig woningen. Ik verval een beetje in herhaling hier :(
pi_109846860
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je vergeet 1 ding DAM.... die mensen willen niet verkopen. Althans... niet tegen de nieuwe marktprijs... de markt zit vast omdat kopers niet aan de vraag van de markt willen en of kunnen voldoen.
Vandaar dat de komende jaren er vooral nieuwbouw verkocht gaat worden... die hebben immers nog de keuze om tegen lagere prijzen woningen te gaan realiseren.... wel moet er eerst nog even afgeboekt gaan worden op de toekomstige virtuele winsten die men gedacht had te gaan behalen :D
Als de huurprijzen stijgen komt er vanzelf een moment wanneer het beter wordt om te kopen
pi_109846895
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dat lost het niet op want er zijn struktureel te weinig woningen. Ik verval een beetje in herhaling hier :(
Nee, er zijn niet structureel te weinig woningen, scheefhuurders maken geen ruimte voor de nieuwe huurders en treden niet toe.

Daar zit het probleem
pi_109846908
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom moet er bijgebouwd worden als er 260.000 huizen te koop staan.

Er is ook nauwelijks ruimte mits je een leefbaar land wil hebben
Omdat er in principe 400000 woningen nodig zijn? Bovendien hebben we nog steeds geen cijfers van de benodigde hoeveelheid sociale huurwoningen.
Er is zat ruimte, neem eens een kijkje in een atlas, Nederland is leeg
pi_109846919
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als de huurprijzen stijgen komt er vanzelf een moment wanneer het beter wordt om te kopen
Klopt.
Net zoals het invoeren van een hypotheekrente aftrek.

Een behoefte creëren lost alleen niks op, integendeel. Maar laat de huurprijzen maar stijgen, krijgen we Australische taferelen waarbij iedereen tot zijn 30ste lekker thuis blijft wonen
pi_109846932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, er zijn niet structureel te weinig woningen, scheefhuurders maken geen ruimte voor de nieuwe huurders en treden niet toe.

Daar zit het probleem
Maar die scheefhuurders kunnen niet eens allemaal een koopwoning krijgen DAM -_-
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:23:26 #59
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109846951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

Nee... want dan kun je met je portemonnee stemmen en voor een marktprijs een woning aanschaffen.

quote:
Maar de bouwbedrijven zitten nu toch ook in de problemen?
Zoiets had ik tenminste van een andere poster hier begrepen.
De projectontwikkelaars hebben hun eigen glazen ingegooid... niet zo'n heel groot probleem voor die mensen.... jarenlang hebben ze vette winsten opgestreken. De slachtoffers zijn mensen die nu niet een betaalbare woning kunnen bemachtigen en Jan de Arbeider die geen werk meer heeft -O-
pi_109846970
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar die scheefhuurders kunnen niet eens allemaal een koopwoning krijgen DAM -_-
Heb het ook over 10%, das 40.000 mensen
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:24:51 #61
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109847003
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Stop maar.... als zelfs de beleidsmakers in Den Haag niet kunnen beantwoorden hoe hun maatregelen tot meer bouwproductie gaat leiden....
pi_109847005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Klopt.
Net zoals het invoeren van een hypotheekrente aftrek.

Een behoefte creëren lost alleen niks op, integendeel. Maar laat de huurprijzen maar stijgen, krijgen we Australische taferelen waarbij iedereen tot zijn 30ste lekker thuis blijft wonen
Is mijn probleem niet, moet je lekker doen.
pi_109847030
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is mijn probleem niet, moet je lekker doen.
Dat zeg ik, je bent gewoon een troll.

Je doet het wel best goed, kudows, have fun
pi_109847047
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Heb het ook over 10%, das 40.000 mensen
Dan heb je het toch niet over een oplossing? Want 40000 extra vrije huurwoningen lost de wachttijden in de sociale huursector niet op...denk ik, cijfers heb ik niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
De projectontwikkelaars hebben hun eigen glazen ingegooid... niet zo'n heel groot probleem voor die mensen.... jarenlang hebben ze vette winsten opgestreken. De slachtoffers zijn mensen die nu niet een betaalbare woning kunnen bemachtigen en Jan de Arbeider die geen werk meer heeft -O-
Daar lijk je gelijk in te hebben. Iemand andere ideeën hierover??
pi_109847051
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Omdat er in principe 400000 woningen nodig zijn? Bovendien hebben we nog steeds geen cijfers van de benodigde hoeveelheid sociale huurwoningen.
Er is zat ruimte, neem eens een kijkje in een atlas, Nederland is leeg
Hoe kom je aan het cijfer van 400.000?
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:25:56 #66
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109847060
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het niveau van de betaalbaarheid was al ver voor 2007 overschreden... waarom denk je dat 100% aflossingvrij voor nodig was? Juist.... om de koopkracht verder op te rekken...
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:26:35 #67
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109847089
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar zit het probleem
Nog even en je gaat je beklag doen over mensen die niet op tijd dood gaan om zo ruimte te maken voor anderen :')
pi_109847127
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat zeg ik, je bent gewoon een troll.

Je doet het wel best goed, kudows, have fun
Je bent weer eens uitgeluld.

Ik ben gewoon niet verantwoordelijk voor iemand die graag tot zijn 30e thuis wil blijven wonen, als je dat wil doen moet je dat lekker doen
pi_109847157
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe kom je aan het cijfer van 400.000?
Dat is het totaal aantal scheefhuurders, zie post enkele pagina's terug, is met bron.

Hier nog een keer de bron omdat ik een hekel heb aan "lees de afgelopen 200 topics maar door" reacties: http://www.nrcnext.nl/blo(...)zit-een-scheefwoner/
pi_109847173
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan heb je het toch niet over een oplossing? Want 40000 extra vrije huurwoningen lost de wachttijden in de sociale huursector niet op...denk ik, cijfers heb ik niet.
Denk dat je het probleem een heel eind oplost, zeker als huurverhogingen structureel leiden tot uitstroom
pi_109847219
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je bent weer eens uitgeluld.

Ik ben gewoon niet verantwoordelijk voor iemand die graag tot zijn 30e thuis wil blijven wonen, als je dat wil doen moet je dat lekker doen
Uitgeluld?
In Australie kan de starter niet aan een huis komen omdat het onbetaalbaar is, dus blijven ze thuis wonen totdat hun salaris opgekrikt is en jij vindt dat een oplossing?
pi_109847228
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Denk dat je het probleem een heel eind oplost, zeker als huurverhogingen structureel leiden tot uitstroom
Sociale huurwoningen zijn gewoon nodig. Jouw methode dupeert de grote meerderheid die wel "terecht" in een sociale huurwoning zit.
Bovendien, hoe wil je dit gaan toepassen met de huurtoeslag?
pi_109847246
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is het totaal aantal scheefhuurders, zie post enkele pagina's terug, is met bron.

Hier nog een keer de bron omdat ik een hekel heb aan "lees de afgelopen 200 topics maar door" reacties: http://www.nrcnext.nl/blo(...)zit-een-scheefwoner/
Groot gedeelte van die 400.000 kunnen doorstromen, diegene die dat niet kan moet maar gewoon een marktconforme huur gaan betalen.

Dan wordt er ook meteen weer bijgebouwd omdat vermogende Nederlanders gewoon straatjes gaan opkopen en in de huur gooien.
pi_109847282
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Uitgeluld?
In Australie kan de starter niet aan een huis komen omdat het onbetaalbaar is, dus blijven ze thuis wonen totdat hun salaris opgekrikt is en jij vindt dat een oplossing?
Beter oplossing als op de kosten van de staat in een huurwoning te zitten.
pi_109847305
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sociale huurwoningen zijn gewoon nodig. Jouw methode dupeert de grote meerderheid die wel "terecht" in een sociale huurwoning zit.
Bovendien, hoe wil je dit gaan toepassen met de huurtoeslag?
Toeslag geven aan diegene die het nodig hebben en aan de rest niet
pi_109847309
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Groot gedeelte van die 400.000 kunnen doorstromen, diegene die dat niet kan moet maar gewoon een marktconforme huur gaan betalen.

Dan wordt er ook meteen weer bijgebouwd omdat vermogende Nederlanders gewoon straatjes gaan opkopen en in de huur gooien.
Welke straatjes moeten ze dan gaan opkopen? Even voor de duidelijkheid, jij bent voor het opdoeken van WBV'en?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar dit gaat de overheid toch massa's geld kosten? Dat is nou net niet de bedoeling DAM.
pi_109847343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Welke straatjes moeten ze dan gaan opkopen? Even voor de duidelijkheid, jij bent voor het opdoeken van WBV'en?
Die te koop staan hé

Nee
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:32:47 #78
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109847351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Je kan ook de prijs van een brood dusdanig verhogen dat je minder gaat eten, resultaat is wel dat je daarmee je gezondheid verslapt want je raakt ondervoed. Ik denk dat een soortgelijk effect optreed binnen de economie.... als de woonlasten een te groot aandeel gaan vormen van de bestedingen dan gaat dit ten koste van andere sectoren binnen de economie.

Gelukkig is er nu een ontwikkeling aan de gang die het aandeel woonlasten gaat laten krimpen naar een gezonder niveau, never waste a good crisis ^O^
Uiteindelijk word onze economie daar beter en diverser door... andere sectoren zullen tot bloei komen.... ten koste van de vette winsten in het vastgoed _O_
pi_109847368
quote:

[..]

We kunnen ook de HRA vergroten. Daarmee gaat de scheefhuurder ook uit zijn woning.

Ook een goed idee?
pi_109847393
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

We kunnen ook de HRA vergroten. Daarmee gaat de scheefhuurder ook uit zijn woning.

Ook een goed idee?
HRA is niet voor scheefthuurders
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:34:00 #81
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109847401
quote:

[..]

Zegt de subsidie slurpende scheeflener :D
pi_109847424
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die te koop staan hé

Nee
Er staan hele straten te koop? Of begrijp ik iets hier niet?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je kan ook de prijs van een brood dusdanig verhogen dat je minder gaat eten, resultaat is wel dat je daarmee je gezondheid verslapt want je raakt ondervoed. Ik denk dat een soortgelijk effect optreed binnen de economie.... als de woonlasten een te groot aandeel gaan vormen van de bestedingen dan gaat dit ten koste van andere sectoren binnen de economie.

Gelukkig is er nu een ontwikkeling aan de gang die het aandeel woonlasten gaat laten krimpen naar een gezonder niveau, never waste a good crisis ^O^
Uiteindelijk word onze economie daar beter en diverser door... andere sectoren zullen tot bloei komen.... ten koste van de vette winsten in het vastgoed _O_
Maar er is dan nog 1 probleem:Hoe zit het dan met de bouwbedrijven die er aan gewend zijn geraakt zoveel winst te maken?
Die gaan hun eigen melkkoe toch niet slachten?
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:34:38 #83
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109847434
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ook een goed idee?
De trent is om de subsidies op geldlenen af te bouwen op verzoek van Brussel , dus nog verder opblazen van de huizenmarkt is niet verstandig
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_109847485
quote:

[..]

Als de kantoorklerk die gestudeerd heeft het al niet kan betalen, dan kan de rest het al helemaal niet betalen he slimmert. Huurprijzen omhoog gooien is dus alleen een tijdelijke oplossing, net zoals dat de HRA een tijdelijke oplossing was maar eht probleem alleen maar tijdelijk verschoven heeft
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:36:53 #85
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109847535
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

Maar er is dan nog 1 probleem:Hoe zit het dan met de bouwbedrijven die er aan gewend zijn geraakt zoveel winst te maken?
Die gaan hun eigen melkkoe toch niet slachten?
Hun koe is al reeds van de honger dood gegaan. Bouwbedrijven zijn de afgelopen 2 jaar massaal failliet gegaan.
Momenteel staan alle marges zwaar onder druk, ondanks dat is de krimp nog niet afgelopen. Grondspeculanten weigeren nog pertinent af te boeken op de waarde van bouwgrond. Pas als dat gebeurt is bestaat de kans op herstel van de bouwproductie, eerder zie ik geen verbetering tot stand komen.
pi_109847589
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zegt de subsidie slurpende scheeflener :D
Ik ben een scheeflener ?

Fok *O*
pi_109847595
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Hun koe is al reeds van de honger dood gegaan. Bouwbedrijven zijn de afgelopen 2 jaar massaal failliet gegaan.
Momenteel staan alle marges zwaar onder druk, ondanks dat is de krimp nog niet afgelopen. Grondspeculanten weigeren nog pertinent af te boeken op de waarde van bouwgrond. Pas als dat gebeurt is bestaat de kans op herstel van de bouwproductie, eerder zie ik geen verbetering tot stand komen.
Maar hoe kunnen ze nou failliet zijn gegaan als ze vlak daarvoor nog zoveel marges hadden?
Stel:10 jaar terug kostte een koopwoning nog net zo veel als een koopwoning nu. Toen maakten ze vette winst en nu ineens niet meer? Dan klopt er toch iets niet?
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:39:28 #88
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109847627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik ben een scheeflener ?

Fok *O*
Nee, een OLT!
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_109847663
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er staan hele straten te koop? Of begrijp ik iets hier niet?

Niet hele straten maar in vrijwel alle straten in Nederland staat wel wat te koop. Vermogende mensen gaan mits de huurmarkt hervormt wordt ook flink kopen en bouwen
pi_109847681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niet hele straten maar in vrijwel alle straten in Nederland staat wel wat te koop. Vermogende mensen gaan mits de huurmarkt hervormt wordt ook flink kopen en bouwen
Maar waarom doet die (scheefhuurder) dat nu niet? ;)
pi_109847728
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar waarom doet die (scheefhuurder) dat nu niet? ;)
Geen handel. Huurmarkt met meer huurbescherming voor de huurder dan de verhuurder
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:44:03 #92
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109847788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

Maar hoe kunnen ze nou failliet zijn gegaan als ze vlak daarvoor nog zoveel marges hadden?
Stel:10 jaar terug kostte een koopwoning nog net zo veel als een koopwoning nu. Toen maakten ze vette winst en nu ineens niet meer? Dan klopt er toch iets niet?
De winsten worden ook niet gemaakt door de onderaannemers.... die werken gewoon voor hun geld. De winsten verdwijnen in de zakken van grondspeculant, projectontwikkelaars en gemeenten.
De man aan op de steiger kreeg gewoon loon naar werken... de winsten zitten in de zakken van vetzakken met hun grote wagens, kapitale woningen en jachten.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:46:52 #93
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_109847888
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Tja.... andere tijden... andere zondebokken :X

Nog even en wij 'scheefhuurders' moeten een kenbaar teken aanbrengen op onze kleding -O-
Een ster lijkt me wel wat
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:47:08 #94
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109847901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geen handel. Huurmarkt met meer huurbescherming voor de huurder dan de verhuurder
Met de huidige zeepbelprijzen kan je met 43k inkomen geen eens een fatsoenlijk alternatief voor een corporatiewoning aanschaffen :')

Om even te benadrukken dat de beprijzing van woonruimte volkomen het contact met de realiteit heeft verloren... gelukkig is de vrije val met als einde een harde dreun reeds ingezet... het zal de markt weer wakker schudden en tot haar zinnen brengen... zoals altijd eerder gebeurt is :)
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:48:01 #95
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109847941
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:46 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mmm.... tja.... lekker retro :s)
pi_109847991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De winsten worden ook niet gemaakt door de onderaannemers.... die werken gewoon voor hun geld. De winsten verdwijnen in de zakken van grondspeculant, projectontwikkelaars en gemeenten.
De man aan op de steiger kreeg gewoon loon naar werken... de winsten zitten in de zakken van vetzakken met hun grote wagens, kapitale woningen en jachten.
Dus daar is al het geld naartoe? Heb je een bron?
En als dit zo is, moet de overheid dan niet juist hier gaan ingrijpen?
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 13:49:30 #97
16180 crew  CoolGuy
pi_109848003
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:46 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad, en dan zeggen we gewoon dat die mensen allemaal vlak bij elkaar moeten gaan wonen in zogenaamde ghetto's...tja, daar hoeven we niks meer voor te doen natuurlijk, das al zo.
pi_109848079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

dinsdag 3 april 2012 @ 13:52:10 #99
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109848127
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

quote:
Waarom? De overheid is juist een van de verantwoordelijke partijen :7

Alleen een economische catastrofe kan de overheid van beleid doen veranderen,
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:52:28 #100
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109848144
pi_109848201
haha maarja die is dan ook al zo fckn oud _O-
pi_109848244
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Met de huidige zeepbelprijzen kan je met 43k inkomen geen eens een fatsoenlijk alternatief voor een corporatiewoning aanschaffen :')

Om even te benadrukken dat de beprijzing van woonruimte volkomen het contact met de realiteit heeft verloren... gelukkig is de vrije val met als einde een harde dreun reeds ingezet... het zal de markt weer wakker schudden en tot haar zinnen brengen... zoals altijd eerder gebeurt is :)
Krijgt de verhuurder wel 8% van de WOZ, dus dan wordt die er in ieder geval beter van *O*

Hoeveel kan je kopen met

0 euro spaargeld
10.000 euro spaargeld
20.000 euro spaargeld
50.000 euro spaargeld
100.000 euro spaargeld?
pi_109848258
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

[..]

Waarom? De overheid is juist een van de verantwoordelijke partijen :7

Alleen een economische catastrofe kan de overheid van beleid doen veranderen,
Bedankt voor de bron.
Maar ligt hier dan de kern van het probleem?
En wat verdient de overheid hiermee?

Maar dan is de overheid zelf schuldige aan het tekort aan woningen, toch?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:53 schreef opgebaarde het volgende:
Maar als dit nog steeds aan de gang is, dan is het toch nog net zo hard waar als toen?
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:58:31 #104
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109848389
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:53 schreef opgebaarde het volgende:
En sindsdien is er nog geen f#ck verandert in de polder -O-
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:03:58 #105
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109848618
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

Bedankt voor de bron.
Maar ligt hier dan de kern van het probleem?
En wat verdient de overheid hiermee?
Lokale overheden financierden allerlei zaken via de inkomsten uit het grondbedrijf.... zaken waarvoor ze geen rijksbijdrage kregen of waarvoor ze de rekening niet op een andere manier bij de burger konden neerleggen. Stel je voor dat de gemeente Amsterdam iedereen een rekening van 10k ging sturen voor de aanleg van de Noord-Zuidlijn? Dan zou het gemeentehuis nog dezelfde avond als een fakkel branden :7

quote:
Maar dan is de overheid zelf schuldige aan het tekort aan woningen, toch?

Volkomen.... maar dat durven ze de burger niet te vertellen.... het probleem zijn die vuige scheefhuurders en leenweigeraars... Tja... er zijn genoeg burgers die voor dat soort argumenten gevoelig zijn :X

quote:
Maar als dit nog steeds aan de gang is, dan is het toch nog net zo hard waar als toen?
Uiteraard... maar zoals eerder gezegd gaat deze overheid het probleem ook niet aanpakken. Die proberen momenteel met kunst en vliegwerk de status quo te handhaven.... De kop in het zand... maar ook een struisvogel moet uiteindelijk eten ;)
pi_109849943
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Lokale overheden financierden allerlei zaken via de inkomsten uit het grondbedrijf.... zaken waarvoor ze geen rijksbijdrage kregen of waarvoor ze de rekening niet op een andere manier bij de burger konden neerleggen. Stel je voor dat de gemeente Amsterdam iedereen een rekening van 10k ging sturen voor de aanleg van de Noord-Zuidlijn? Dan zou het gemeentehuis nog dezelfde avond als een fakkel branden :7

[..]

Volkomen.... maar dat durven ze de burger niet te vertellen.... het probleem zijn die vuige scheefhuurders en leenweigeraars... Tja... er zijn genoeg burgers die voor dat soort argumenten gevoelig zijn :X

[..]

Uiteraard... maar zoals eerder gezegd gaat deze overheid het probleem ook niet aanpakken. Die proberen momenteel met kunst en vliegwerk de status quo te handhaven.... De kop in het zand... maar ook een struisvogel moet uiteindelijk eten ;)
Maar niet alle politieke partijen willen de HRA in stand houden, dat wil vooral de VVD, toch?
Het lijkt wel alsof de stemmers van de VVD vooral op de VVD gestemd hebben om hun HRA in stand te houden. Het was wel een belangrijk punt bij de afgelopen verkiezingen.
Persoonlijk denk ik niet dat de VVD veel gaat doen aan de HRA, dan zouden ze teveel stemmers verliezen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:49:37 #107
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109850698
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar niet alle politieke partijen willen de HRA in stand houden, dat wil vooral de VVD, toch?
Het lijkt wel alsof de stemmers van de VVD vooral op de VVD gestemd hebben om hun HRA in stand te houden. Het was wel een belangrijk punt bij de afgelopen verkiezingen.
Persoonlijk denk ik niet dat de VVD veel gaat doen aan de HRA, dan zouden ze teveel stemmers verliezen.
Als je ziet welke kapitale bedragen kamerleden en ministers geleend hebben voor hun stapel bakstenen, dan kun je niet verwachten dat er ook maar 1 kamerlid van plan is om vrijwillig wat aan de HRA te gaan doen. Alle 'slimme' Nederlanders hebben zich diep in het rood gestoken om zo aantrekkelijker te lijken dan dat ze daadwerkelijk zijn :')

pi_109851306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Krijgt de verhuurder wel 8% van de WOZ, dus dan wordt die er in ieder geval beter van *O*

Hoeveel kan je kopen met

0 euro spaargeld
10.000 euro spaargeld
20.000 euro spaargeld
50.000 euro spaargeld
100.000 euro spaargeld?
Nou Xeno, kom je nog?
pi_109851357
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

VVD, CDA, PVV en CU en Brinkman steunen het kabinet
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:05:43 #110
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109851453
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nou Xeno, kom je nog?
Dat ligt eraan hoeveel je van je spaargeld in de huizenmarkt zeepbel wilt stoppen, persoonlijk raad ik je aan om lekker te blijven wachten... want de prijzen zullen verder dalen. Zonde toch om daar je spaargeld in te stoppen?
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:07:07 #111
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109851498
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

VVD, CDA, PVV en CU en Brinkman steunen het kabinet
Brinkman spreekt natuurlijk vooral voor zijn broodheren uit de bouwsector. De vraag is hoelang ze nog Brinkman nog willen steunen, want de houdbaarheidsdatum van een falende lobbiest is natuurlijk beperkt.
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 15:07:30 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_109851516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoeveel je van je spaargeld in de huizenmarkt zeepbel wilt stoppen, persoonlijk raad ik je aan om lekker te blijven wachten... want de prijzen zullen verder dalen. Zonde toch om daar je spaargeld in te stoppen?
Hoeveel jaar wacht jij al en hoe oud ben je?
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:19:26 #113
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109851996
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:07 schreef CoolGuy het volgende:

Hoeveel jaar wacht jij al en hoe oud ben je?
Ik wacht niet op een koophuis, ik leef gewoon door. Wat ik wel weet is dat nu een huis kopen diefstal van je eigen portemonnee is, dat is je geld over de schutting smijten :D

Zo... dat heb ik altijd al willen zeggen :')

Eneuh... een dame vraag je nooit naar haar leeftijd o|O
pi_109852078
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kan je voor de verandering proberen te antwoorden en niet met een wedervraag te komen faler
pi_109852102
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik wacht niet op een koophuis, ik leef gewoon door. Wat ik wel weet is dat nu een huis kopen diefstal van je eigen portemonnee is, dat is je geld over de schutting smijten :D

Dame :')

Hopelijk dat ze je huur snel gaan verhogen
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 15:23:58 #116
16180 crew  CoolGuy
pi_109852208
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja, en huren is geld over een andere schutting gooien, en voor dat geld mag je niet eens zelf beslissen wat je met je huis doet, want je moet overal toestemming voor vragen. Linksom of rechtsom, je zult toch moeten betalen voor het huis waar je in zit, of je dat nou huur of hypotheek noemt, betalen moet je.

Uhuh, ik denk dat jij ouder bent dan 30, je bent al een jaar of...wat..5 hier aan 't roepen 'over 2 jaar dan blablabla' en ondertussen gebeurd er niks,. En dan straks zijn de prijzen laag (maar dat duurt nog wel een hele tijd denk ik zo), heb jij al die jaren steun lopen te trekken en kun je alsnog geen hypotheek krijgen want werken ho maar. Nou, dan heb je wat hoor :')

Heb je wel een hoop tijd over trouwens, want dan is de realiteit wat jij hier nu roept, en dan? wat ga je dan met je tijd doen? Ergens anders passief op zitten wachten?
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:30:44 #117
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109852514
Dat is het mooie van zeepbellen, je hoeft niets te doen om ze uiteen te zien spatten...
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 15:33:13 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_109852618
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dat is het mooie van zeepbellen, je hoeft niets te doen om ze uiteen te zien spatten...
Ja, en dan zijn ze uiteen gespat...en dan kun je nog helemaal niks :') beetje zonde van je tijd, tenzij het je om leedvermaak te doen is.
pi_109853237
Kut, man ik dacht dat ze in 2007 al uitelkaar spatte en ik zit nu 5 jaar later nog steeds te wachten

Go Xeno, eens krijg je gelijk
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:03:24 #120
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109853985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en dan zijn ze uiteen gespat...en dan kun je nog helemaal niks :') beetje zonde van je tijd, tenzij het je om leedvermaak te doen is.
Goed ik zit hier voor het leedvermaak, gratis leedvermaak wel te verstaan... maar waarom zit jij hier al jaren te verkondigen dat 'we' maar flink hard moeten werken voor de banksters en overgewaardeerd vastgoed? Dat terwijl het je eigenlijk helemaal niets doet.... toch?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kut, man ik dacht dat ze in 2007 al uitelkaar spatte en ik zit nu 5 jaar later nog steeds te wachten

Go Xeno, eens krijg je gelijk
FYI.... ik dacht dat ze in 2000 al zou klappen, soms zit je er gewoon een paar jaartjes naast.... op een kosmische schaal is dat natuurlijk helemaal niets.... niets in vergelijking met de astronomische schulden die er gemaakt zijn ;)
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 16:10:38 #121
16180 crew  CoolGuy
pi_109854296
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

Goed ik zit hier voor het leedvermaak, gratis leedvermaak wel te verstaan... maar waarom zit jij hier al jaren te verkondigen dat 'we' maar flink hard moeten werken voor de banksters en overgewaardeerd vastgoed? Dat terwijl het je eigenlijk helemaal niets doet.... toch?
Dat beweer ik niet. Ik beweer dat als je iets wil, dat je daar dan voor moet werken, ipv achteruit te leunen. Dat beweer ik. Overigens kwam ik hier in de tijd dat er nog werd geroepen dat het de schuld van de banken was dat een hoop josti's zonder ook maar iets aan onderzoek te doen of zelf na te denken hun handtekening zetten, alsof ze popjes zonder eigen wil waren. Daar reageerde ik toen op.
Het maakt mij verder niet uit of jij of wie dan ook een huis kunnen kopen. Als ik 't maar kan. En daar kom ik dan ook voor uit, ik verberg me niet achter andere mensen.

quote:
FYI.... ik dacht dat ze in 2000 al zou klappen, soms zit je er gewoon een paar jaartjes naast.... op een kosmische schaal is dat natuurlijk helemaal niets.... niets in vergelijking met de astronomische schulden die er gemaakt zijn ;)
Een paar jaartjes? Dat is 12 jaar geleden. En straks klapt de hele bende, en dan kunnen mensen die werken met een lager inkomen ineens wel een huis kopen...maar jij nog steeds niet. Denk je dan van 'goh, jammer, maar ja, voor een hele groep is het nu wel eerlijker' of ben je dan stiekem gefrustreerd dat je 't nog steeds niet kunt? Want wie geef je dan de schuld?
pi_109861769
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
Als de kantoorklerk die gestudeerd heeft het al niet kan betalen, dan kan de rest het al helemaal niet betalen he slimmert. Huurprijzen omhoog gooien is dus alleen een tijdelijke oplossing, net zoals dat de HRA een tijdelijke oplossing was maar eht probleem alleen maar tijdelijk verschoven heeft
Je weet dat de HRA al sinds 1893 bestaat? Toch?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_109861951
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En dat werkte ook prima totdat er naast lineair en annuiteiten ineens andere hypotheekvormen kwamen.
Je betaalde in 30 jaar de hypotheek af omdat een huis een gebruiksgoed is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2012 19:26:32 ]
pi_109863183
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
En dat werkte ook prima totdat er naast lineair en annuiteiten ineens andere hypotheekvormen kwamen.
Je betaalde in 30 jaar de hypotheek af omdat een huis een gebruiksgoed is.
De HRA werkt nog steeds prima.

Ik vroeg me alleen af wat 'Opgebaarde' bedoelde met zijn claim dat de HRA tijdelijk zou zijn ingevoerd :?
pi_109863320
En de exposure voor de staat wordt ieder jaar minder

Terwijl dat de exposure voor de staat maar ongeveer 40% is, dus als de prijzen 50% dalen staat het nog steeds boven water :')
pi_109863619
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De HRA werkt nog steeds prima.

Ik vroeg me alleen af wat 'Opgebaarde' bedoelde met zijn claim dat de HRA tijdelijk zou zijn ingevoerd :?
Wat is dan tegenwoordig het nut van de HRA?
pi_109867001
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Is gewoon een knop geworden voor de politiek om de huizenprijzen omhoog of omlaag te draaien. Niks anders.

Deze staat nu op standje MAX en kan enkel nog omlaag gedraaid worden.
pi_109867421
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vanaf nu.
Negeer de rest :p
pi_109868131
quote:

[..]

Nuttig voor mijn spaarrekening iig
pi_109868810
quote:

[..]

Dat men woningen kan kopen aangezien de woning bij het inkomen wordt opgeteld en het dus onbetaalbaar zou zijn
pi_109869563
quote:

[..]

Je bevolking zelfredzaam maken en het laten opbouwen van een pensioen
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:49:02 #132
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109874856
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee... het berooft brave belastingbetalers van de mogelijkheid om over zijn eigen geld en lot te beschikken :X -O- :{w
pi_109875507
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nee... het berooft brave belastingbetalers van de mogelijkheid om over zijn eigen geld en lot te beschikken :X -O- :{w
Hoe dat zo? Bij mijn weten maakt de HRA geen onderscheid tussen braaf en niet braaf, noch geloof, ras, godsdienst, geslacht enz. enz.

Iedereen heeft de mogelijkheid er gebruik van te maken. Dat er mensen zijn die alleen de lusten, maar niet de lasten, willen ben ik met je eens, maar ja, dat soort figuren hou je toch altijd.
pi_109875755
2 Huizen hebben ervoor gezorgd dat ik leuk kapitaal heb om te rentenieren. :)
Mijn pensioen van 20 jaar betalen heb ik een hard hoofd in of ik er ooit nog wat van terugzie. :{
pi_109875964
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoe dat zo? Bij mijn weten maakt de HRA geen onderscheid tussen braaf en niet braaf, noch geloof, ras, godsdienst, geslacht enz. enz.

Iedereen heeft de mogelijkheid er gebruik van te maken. Dat er mensen zijn die alleen de lusten, maar niet de lasten, willen ben ik met je eens, maar ja, dat soort figuren hou je toch altijd.
De braver je bent en dus zoveel mogelijk aflost, de minder heb je profijt van de HRA. En je hoe hoger je inkomen, hoe meer profijt je hebt, dat is ook niet echt eerlijk. Niks voor niks zo'n bel geworden waar wij de komende jaren voor gaan betalen
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:08:49 #136
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109875984
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De overheid maakt onderscheid tussen wel of niet lenen voor eigen woningbezit. Daarmee discrimineert ze mensen die niet wensen te lenen of kopen. DAM beweert juist dat de overheid het doet om de mensen zelfredzaam te maken terwijl het juist tot doel heeft om mensen tot leenverslaafden te maken. De HRA is bizar, gevaarlijk een krankzinnig.... iedereen met meer dan twee werkende hersencellen zou dat kunnen beredeneren... toch komen we in de polder niet verder dan: "handen af van de leensubsidie", het is triest gesteld met de hollander anno 2012 :|W
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 23:10:51 #137
16180 crew  CoolGuy
pi_109876091
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De overheid maakt onderscheid tussen wel of niet lenen voor eigen woningbezit. Daarmee discrimineert ze mensen die niet wensen te lenen of kopen. DAM beweert juist dat de overheid het doet om de mensen zelfredzaam te maken terwijl het juist tot doel heeft om mensen tot leenverslaafden te maken. De HRA is bizar, gevaarlijk een krankzinnig.... iedereen met meer dan twee werkende hersencellen zou dat kunnen beredeneren... toch komen we in de polder niet verder dan: "handen af van de leensubsidie", het is triest gesteld met de hollander anno 2012 :|W
Helemaal niet. Je hoeft niet te kopen, maar als je niet koopt kun je ook niet over enkele voordeeltjes beschikken. Net zoals ik, als ik koop, geen aanspraak kan maken op huursubsidie. Moet ik daar maar een hoop tamtamt over gaan maken dan?
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:10:54 #138
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109876096
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De braver je bent en dus zoveel mogelijk aflost, de minder heb je profijt van de HRA. En je hoe hoger je inkomen, hoe meer profijt je hebt, dat is ook niet echt eerlijk. Niks voor niks zo'n bel geworden waar wij de komende jaren voor gaan betalen
Jarenlange economisch stagnatie.... dankzij de schuldenberg veroorzaakt door de huizenmarkt zeepbel. Later zullen economen precies kunnen vertellen wat er niet deugde aan dit systeem... in het verleden was men verblind door de hebzucht.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:11:07 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109876112
subsidie op geld lenen is helemaal tegen de tijdgeest en moet stoppen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:12:17 #140
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109876184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Helemaal niet. Je hoeft niet te kopen, maar als je niet koopt kun je ook niet over enkele voordeeltjes beschikken. Net zoals ik, als ik koop, geen aanspraak kan maken op huursubsidie. Moet ik daar maar een hoop tamtamt over gaan maken dan?
De meeste huurders kunnen ook geen aanspraak maken op de huurtoeslag omdat deze inkomensafhankelijk is. Was het maar waar dat alle huurders een huurpenningaftrek kregen.... dat is namelijk nodig om de te hoge belastingdruk te compenseren.... helaas horen we daar demagoog M. Rutte nooit over :7
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:12:49 #141
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109876221
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
Gaat ook gebeuren.... echter niet omdat men wil maar omdat men geen andere keuze meer zal hebben.
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 23:13:55 #142
16180 crew  CoolGuy
pi_109876274
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De meeste huurders kunnen ook geen aanspraak maken op de huurtoeslag omdat deze inkomensafhankelijk is. Was het maar waar dat alle huurders een huurpenningaftrek kregen.... dat is namelijk nodig om de te hoge belastingdruk te compenseren.... helaas horen we daar demagoog M. Rutte nooit over :7
Das dan heel zonde voor die huurders. De mensen die het minst te besteden hebben klagen ook het meeste, maar dat is logisch.
pi_109876485
Huurders kun je niet over 1 kam scheren. :N
Je hebt de tokkies.
De magazijnbedienden.
De ex postbezorger
Etc. etc.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:18:04 #144
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109876491
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Das dan heel zonde voor die huurders. De mensen die het minst te besteden hebben klagen ook het meeste, maar dat is logisch.
Gek... ik hoor meestal alleen 'de rijken' klagen over de te hoge belastingdruk.... Vandaar dat ze niet van de HRA af willen?
pi_109876813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
Laat me raden. Jouw tijd als koper is geweest, je hebt er 30 jaar zonder schroom van geprofiteerd, en nu het niet meer in je straatje past roep je om het hardst dat het moet stoppen. En je schaamt je zeker niet eens?
pi_109876887
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

30 Jaar lang aan het HRA staatsinfuus is jouw definitie van zelfredzaamheid?

Het (voor werknemers vaak verplichte) opbouwen van een pensioen staat volledig los van de HRA.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:27:30 #147
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109876898
Makelaars gaan na 2 decennia de koper op de kast gejaagd te hebben.... nu de komende 2 decennia de verkopers op de kast jagen :P

Filmpje met Ger is hier te zien

Kees is optimistisch over het komende herstel... als zelfs beroepsoptimist Hukker kan draaien.... dan is het zeepbelblazen definitief verleden tijd.

dinsdag 3 april 2012 @ 23:28:24 #148
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109876942
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Laat me raden. Jouw tijd als koper is geweest, je hebt er 30 jaar zonder schroom van geprofiteerd, en nu het niet meer in je straatje past roep je om het hardst dat het moet stoppen. En je schaamt je zeker niet eens?
Proef ik enige afgunst ;)
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:29:44 #149
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109876996
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:27 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Het (voor werknemers vaak verplichte) opbouwen van een pensioen staat volledig los van de HRA.
Precies... dankzij de HRA ben je minstens voor 30 jaar geketend aan de grillen van de overheid... wat een vrijheid en zelfredzaamheid :{
pi_109877196
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:27 schreef KneeDeep het volgende:
Staatsinfuus? 30 jaar lang je HRA oppotten in termijndeposito's betekent (voor mijn rentepercentages) gewoon een vrijwel afbetaald huis aan het eind van de rit.

Noem het hoe je het noemen wilt, maar als ik inschat wat de huur per maand tegen die tijd kost, wordt je er inderdaad zelfredzamer door. :Y
pi_109877225
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
Proef ik enige afgunst ;)
Volgens mij ook, ik ben dus niet de enige die het opvalt. ^O^
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:41:03 #152
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_109877477
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens mij ook, ik ben dus niet de enige die het opvalt. ^O^
logisch, tuurlijk is dat afgunst. Zulke voordeeltjes die op termijn wegvallen voor bepaalde generaties is zuur. De afbraakgeneratie ;)

Ik mag lijden dat de huismarkt het komende decennium compleet op zijn gat gaat. Dikke restschuld op je hoofd allemaal. :*
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:44:50 #153
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109877651
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:41 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

logisch, tuurlijk is dat afgunst. Zulke voordeeltjes die op termijn wegvallen voor bepaalde generaties is zuur. De afbraakgeneratie ;)

Ik mag lijden dat de huismarkt het komende decennium compleet op zijn gat gaat. Dikke restschuld op je hoofd allemaal. :*
And justice for all... ;)
pi_109877670
quote:

[..]

Dat gaat elke Nederlander geld kosten, ook de brave huurders die met of zonder huurtoeslag hun droge boterhammetjes proberen te smeren :7
pi_109877703
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

And justice for all... ;)
Aha, je bent gewoon een hater
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 23:47:12 #156
16180 crew  CoolGuy
pi_109877745
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Joh, dat roep ik al topics lang. Doh dat ie dat is.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:47:18 #157
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109877749
quote:

[..]

Dat gaat elke Nederlander geld kosten, ook de brave huurders die met of zonder huurtoeslag hun droge boterhammetjes proberen te smeren :7
Het kost ons al reeds geld in de vorm van inflatie, zonder de geldpers van de centrale banksters zouden we in een deflatoire situatie verkeerd hebben...
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 23:47:49 #158
16180 crew  CoolGuy
pi_109877771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gek... ik hoor meestal alleen 'de rijken' klagen over de te hoge belastingdruk.... Vandaar dat ze niet van de HRA af willen?
Grappig, ik hoor hier geen enkele 'rijke' klagen over belastingdruk. Ik hoor hier alleen maar huurders mauwen dat ze geen huis kunnen kopen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:47:56 #159
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109877777
quote:

[..]

Absoluut niet.... ik wil gewoon gerechtigheid.
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 23:48:33 #160
16180 crew  CoolGuy
pi_109877813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja, en gerechtigheid is dat alle mensen net zo in de shit komen als jij zeker? Gedeelde smart is halve smart en zo.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:49:59 #161
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109877863
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en gerechtigheid is dat alle mensen net zo in de shit komen als jij zeker? Gedeelde smart is halve smart en zo.
Houd die gedachte vast...
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 23:53:23 #162
16180 crew  CoolGuy
pi_109878014
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Houd die gedachte vast...
Welnee, want zodra jij een voordeeltje kunt pakken dat je medehuurders niet kunnen pakken dan doe jij dat direct. Dan is die eensgezindheid snel weg als er voordeel te behalen valt. Maar als anderen het beter hebben dan jij, dan moet er ineens 'gerechtigheid' komen.

Kijk, ik lig er niet wakker van of anderen het beter hebben dan ik, want die zijn er meer dan genoeg. Maar dat boeit me niet. Als ik 't maar goed heb, en de rest kan me gestolen worden :) Het verschil is dat ik daar gewoon voor uit kom.
pi_109878221
quote:
Welke restschuld heb je het in godsnaam over? Mij een zorg of mijn huis over 25 jaar nog maar 2 tientjes waard is. Ik woon dan gratis in een afbetaald huis. :D
pi_109878667
quote:

[..]

Gerechtigheid? Je slaat nu echt door ;(
pi_109878668
quote:
Het kost ons al reeds geld in de vorm van inflatie, zonder de geldpers van de centrale banksters zouden we in een deflatoire situatie verkeerd hebben...
Mooi, dan is mijn hypotheek straks net als mijn huis ook nog maar 2 tientjes waard. :+
pi_109882229
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Staatsinfuus? 30 jaar lang je HRA oppotten in termijndeposito's betekent (voor mijn rentepercentages) gewoon een vrijwel afbetaald huis aan het eind van de rit.
het rendement op je termijndeposito's (tegenwoordig iets van 4%) wordt ernstig aangetast door inflatie (officieel 2,5% maar officieus 5 tot 7%). Het afbetalen van je huis is in feite alleen haalbaar wanneer je 30 jaar in hetzelfde huis blijft wonen. Aangezien een gemiddeld mens om de zeven jaar verhuist (lees: een stapje hoger in z'n wooncarrière maakt = een duurder huis koopt) gaat 'het vrijwel afbetaald zijn' voor de meeste mensen van vlees en bloed niet op.
pi_109883051
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 04:55 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

het rendement op je termijndeposito's (tegenwoordig iets van 4%) wordt ernstig aangetast door inflatie (officieel 2,5% maar officieus 5 tot 7%). Het afbetalen van je huis is in feite alleen haalbaar wanneer je 30 jaar in hetzelfde huis blijft wonen. Aangezien een gemiddeld mens om de zeven jaar verhuist (lees: een stapje hoger in z'n wooncarrière maakt = een duurder huis koopt) gaat 'het vrijwel afbetaald zijn' voor de meeste mensen van vlees en bloed niet op.
Hoe kom je bij het idee dat mensen maar 7 jaar in hun huis wonen, het totale koop woning aantal is iets van 4 miljoen en op de top waren er 200.000 overdrachten per jaar, dan komen we op een gemiddelde woonduur van 20 jaar in een koophuis uit. :D

Het afbetalen van een koophuis is altijd haalbaar zolang je maar iets koopt wat niet te duur voor jou is. Wanneer je maar 2* je jaar inkomen als hypotheek hoeft op te hoesten is het zelfs mogelijk om in een jaar of 15 van alle schuld af te zijn. :+
  woensdag 4 april 2012 @ 09:07:52 #168
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109883670
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe kom je bij het idee dat mensen maar 7 jaar in hun huis wonen, het totale koop woning aantal is iets van 4 miljoen en op de top waren er 200.000 overdrachten per jaar, dan komen we op een gemiddelde woonduur van 20 jaar in een koophuis uit. :D
Die 7 jaar is een hardnekkige fabel die steeds weer opduikt. Ik gok dat-ie ergens in het leven is geroepen uit een onderzoekje onder veelverhuizers o.i.d.
censuur :O
  woensdag 4 april 2012 @ 09:09:37 #169
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109883716
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mooi, dan is mijn hypotheek straks net als mijn huis ook nog maar 2 tientjes waard. :+
Nee, liever flinke inflatie, huizenprijzen blijven gelijk (maar worden minder waard), inkomsten gaan omhoog, huizen komen weer boven water!
pi_109883728
quote:

[..]

Is jou onrecht aan gedaan dan? Wow, je bent nog verknipter dan iedereen hier al dacht. Jouw emotionele binding met zoiets ongrijpbaars als de huizenmarkt is niet gezond. Consult a professional zeggen ze dan in Amerika.
  woensdag 4 april 2012 @ 09:10:36 #171
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109883743
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die 7 jaar is een hardnekkige fabel die steeds weer opduikt. Ik gok dat-ie ergens in het leven is geroepen uit een onderzoekje onder veelverhuizers o.i.d.
Volgens mij was het vooral Marlies Pernot die dit iedere keer weer riep in de media... daar bij de Vereniging Geleased Huis zijn ze nl. nogal van het opbouwen van een wooncarriere m.b.v. het opnemen van overwaarde. Die hard extremistische zeepbelblazers.... :r
  woensdag 4 april 2012 @ 09:12:04 #172
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109883780
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is jou onrecht aan gedaan dan? Wow, je bent nog verknipter dan iedereen hier al dacht. Jouw emotionele binding met zoiets ongrijpbaars als de huizenmarkt is niet gezond. Consult a professional zeggen ze dan in Amerika.
Ik kan de zaken nog prima in perspectief zien... de huizenmarkt is maar 1 van de vele dingen die mij bezighoud hoor :*
pi_109883813
quote:

[..]

Denken dat je een restschuld houdt _O- student zeker?
pi_109883817
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik kan de zaken nog prima in perspectief zien... de huizenmarkt is maar 1 van de vele dingen die mij bezighoud hoor :*
Oke Don Quichot.
pi_109883833
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Denken dat je een restschuld houdt _O- student zeker?
O nee wacht, gevonden, verzuurde huurder: Seniorenwoningen

Je moet gewoon betalen, betalen zal je!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 09:15:49 ]
  woensdag 4 april 2012 @ 09:21:05 #176
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109883961
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik zit in mijn derde "eigen" huis sinds 1990.
Op het eerste +93%.
Op het tweede + 120%.
Op het derde - 12% (geschat vlgs. de hier gangbare opinie, wel het "duurste" huis, goed locatie).
Mij hoor je niet klagen, ik heb gebruik gemaakt van de mogelijkheden die er toen waren.
Ben ook niet meer van plan te verhuizen.
Gemiddeld dus iets meer dan 7 jaar.
pi_109883986
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:21 schreef sorcees het volgende:

[..]

Op het eerste +93%.
Op het tweede + 120%.
Op het derde - 12% (geschat vlgs. de hier gangbare opinie, wel het "duurste" huis, goed locatie).
Mij hoor je niet klagen, ik heb gebruik gemaakt van de mogelijkheden die er toen waren.
Schavuit! Rapalje! Crimineel!
  woensdag 4 april 2012 @ 09:29:28 #178
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109884150
quote:
6s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Schavuit! Rapalje! Crimineel!
Voorspelbare reaktie, voegt weinig toe aan de discussie, maar je laat je wel in de kaarten kijken ;)
pi_109884186
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:29 schreef sorcees het volgende:

[..]

Voorspelbare reaktie, voegt weinig toe aan de discussie, maar je laat je wel in de kaarten kijken ;)
Let vooral op de PI mijn beste medegrootgrondbezitter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 09:30:44 ]
  woensdag 4 april 2012 @ 09:38:34 #180
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_109884339
quote:

[..]

Zoals jij ongetwijfeld al lang weet is de doelstelling van de ecb om een inflatie van ~2% te handhaven. Op het moment dat jij euro's gaat bewaren of lange termijn contracten in euro's aangaat weet je dit van te voren.

2% Inflatie is gewoon een eigenschap van de euro, als je dat niet wilt moet je je waarde ergens anders in bewaren. Koop bijvoorbeeld een huis of goud.
  woensdag 4 april 2012 @ 09:50:39 #181
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109884633
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Let vooral op de PI mijn beste medegrootgrondbezitter.
_O- _O-
Vertel eens, hoeveel vierkante meter is je tuin?

http://www.encyclo.nl/begrip/Grootgrondbezit : "in NL bijv. Wilhelminapolder, bij Goes,1400 ha.,en het Staatslandbouwbedrijf"
Het geeft mooi aan hoe enorm de gewenning bij piepkleine kaveltjes is als Nederlanders al gaan roepen dat ze veel grond bezitten.
  woensdag 4 april 2012 @ 10:27:43 #182
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109885583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:38 schreef malleable het volgende:

[..]

Zoals jij ongetwijfeld al lang weet is de doelstelling van de ecb om een inflatie van ~2% te handhaven. Op het moment dat jij euro's gaat bewaren of lange termijn contracten in euro's aangaat weet je dit van te voren.

2% Inflatie is gewoon een eigenschap van de euro, als je dat niet wilt moet je je waarde ergens anders in bewaren. Koop bijvoorbeeld een huis of goud.
2%.... total bullshit... de inflatie ligt beduidend hoger... komt doordat de ECB gratis geld verstrekt... welke alleen maar gebruikt word om balansen op te poetsen en SPECULATIEVE zeepbellen te financieren. De prijs aan de pomp en de hoge voedselprijzen zijn daar het gevolg van.... wat dat betreft zijn de centrale banken mede verantwoordelijk voor de genocide die ze momenteel plegen in de derde wereld :7
Ze zouden die banksters voor het gerecht horen te brengen.... wegens misdaden tegen de mensheid :Y
pi_109885606
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

_O- _O-
Vertel eens, hoeveel vierkante meter is je tuin?

http://www.encyclo.nl/begrip/Grootgrondbezit : "in NL bijv. Wilhelminapolder, bij Goes,1400 ha.,en het Staatslandbouwbedrijf"
Het geeft mooi aan hoe enorm de gewenning bij piepkleine kaveltjes is als Nederlanders al gaan roepen dat ze veel grond bezitten.
Heerlijk hoe jij toch altijd weet te happen _O_ precies de reactie die ik zocht, dank je wel !
pi_109885623
En Xeno die maar even de economische cijfers als onwaar bestempeld. Yes people, we are back! Er is niks veranderd in 4 jaar tijd _O_
pi_109885667
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:29 schreef Scorpie het volgende:
En Xeno die maar even de economische cijfers als onwaar bestempeld. Yes people, we are back! Er is niks veranderd in 4 jaar tijd _O_
:D

Je had gelijk, het spijt me, mijn nederige excuses, sorry, ik weet niet wat me bezielde, ik kan niet anders toegeven dan dat je helemaal gelijk had paar topics geleden toen je mij en anderen waarschuwde. Het spijt mé! ;(
  woensdag 4 april 2012 @ 10:35:44 #186
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109885798
"But if you wish to remain slaves of bankers and pay the cost of your own slavery, let them create money"

Jullie zijn allemaal slaven... vinden jezelf zo geweldig intelligent... dat terwijl jullie geld lenen en daarvoor betalen... betalen... voor iets dat niet eens het eigendom is van de banksters.... _O- _O- _O-
pi_109885822
jup Calimero. Klopt helemaal.

Doei!
  woensdag 4 april 2012 @ 10:44:01 #188
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109886055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:36 schreef opgebaarde het volgende:
jup Calimero. Klopt helemaal.

Doei!
Het lijkt erop dat je je lot al geaccepteerd hebt... maar ik gok dat je pas in de eerste fase zit ;)
pi_109886326
Ik ben er gewoon net pas achtergekomen dat ik een totaal verkeerd beeld had van jou en daarmee veel van jouw postings in een verkeerde context plaatste. Kan toch mijn waarde DQ?
  woensdag 4 april 2012 @ 10:55:41 #190
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109886430
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:52 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben er gewoon net pas achtergekomen dat ik een totaal verkeerd beeld had van jou en daarmee veel van jouw postings in een verkeerde context plaatste. Kan toch mijn waarde DQ?
Haha... tja... ik word vaker vergeleken met DQ, geeft niet... al heb ik maar kunnen voorkomen dat 1 mens zichzelf een molensteen omgehangen heeft dan is mijn missie geslaagd :D
  woensdag 4 april 2012 @ 11:01:36 #191
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109886634
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
"But if you wish to remain slaves of bankers and pay the cost of your own slavery, let them create money"

Jullie zijn allemaal slaven... vinden jezelf zo geweldig intelligent... dat terwijl jullie geld lenen en daarvoor betalen... betalen... voor iets dat niet eens het eigendom is van de banksters.... _O- _O- _O-
Nou, ik leen ook nog steeds, maar alleen voor mijn huis, hypotheek heet dat geloof ik.
Maar zelfs exclusief het HRA voordeeltje kost het beduidend minder als dat ik hetzelfde pand zou huren (als dat al mogelijk zou zijn).
Misschien heb ik het dan toch niet zo slecht gedaan.
En vele medelanders met mij.
pi_109886654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha... tja... ik word vaker vergeleken met DQ, geeft niet... al heb ik maar kunnen voorkomen dat 1 mens zichzelf een molensteen omgehangen heeft dan is mijn missie geslaagd :D
Jij gunt mensen 70 jaar huur betalen :?
  woensdag 4 april 2012 @ 11:05:44 #193
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109886788
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Jij gunt mensen 70 jaar huur betalen :?
Ik gun het mensen in ieder geval niet om deel te nemen aan de huizenmarkt zeepbel.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:07:46 #194
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109886863
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:01 schreef sorcees het volgende:

[..]

Nou, ik leen ook nog steeds, maar alleen voor mijn huis, hypotheek heet dat geloof ik.
Maar zelfs exclusief het HRA voordeeltje kost het beduidend minder als dat ik hetzelfde pand zou huren (als dat al mogelijk zou zijn).
Misschien heb ik het dan toch niet zo slecht gedaan.
En vele medelanders met mij.
Maar je betaald de banksters geld voor een lening die ze zelf hebben ingevoerd in de computer... money for nothing... maar jij betaald ze er wel dik voor. De meeste mensen zullen er niet bij stilstaan dat dit gewoon een gelegaliseerde vorm van diefstal is. Toch raar dat zelf in het onderwijs systeem nooit word uitgelegd aan de jongste generatie wat geld nu eigenlijk is.... je zou haast geloven in een complot tegen de gehele mensheid :7
pi_109886940
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar je betaald de banksters geld voor een lening die ze zelf hebben ingevoerd in de computer... money for nothing... maar jij betaald ze er wel dik voor. De meeste mensen zullen er niet bij stilstaan dat dit gewoon een gelegaliseerde vorm van diefstal is. Toch raar dat zelf in het onderwijs systeem nooit word uitgelegd aan de jongste generatie wat geld nu eigenlijk is.... je zou haast geloven in een complot tegen de gehele mensheid :7
Dus als ik van jou een paar duizend euro leen en ik betaal jou over 5 jaar terug, dan neem jij genoegen met hetzelfde bedrag? Dief!
  woensdag 4 april 2012 @ 11:14:25 #196
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109887131
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus als ik van jou een paar duizend euro leen en ik betaal jou over 5 jaar terug, dan neem jij genoegen met hetzelfde bedrag? Dief!
Juist het vragen van rente over geld dat je uit het niets creëert zorgt voor inflatie. Als de geldgroei gekoppeld zou zijn aan de creatie van welvaart zou er geen inflatie zijn. Rentevergoeding is niets anders dan een 'inflatiecorrectie' omdat de banken de waarde van jouw geld devalueren. Als je een beetje gespaard hebt de afgelopen jaren dan weet je ook dat de banksters tegenwoordig niet eens meer een realistische vergoeding geven aan de spaarder, aangezien de inflatie hoger is dan de spaarrente. Daarbij komt dan ook nog eens de overheid die sparen belast en lenen subsidieert... een totaal verrot monetair en fiscaal systeem.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:18:39 #197
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109887330
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
een totaal verrot monetair en fiscaal systeem.
Klopt. Helaas is het ook meteen het beste systeem wat we hebben...
  woensdag 4 april 2012 @ 11:18:39 #198
359381 malleable
pi_109887332
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

2%.... total bullshit... de inflatie ligt beduidend hoger... komt doordat de ECB gratis geld verstrekt... welke alleen maar gebruikt word om balansen op te poetsen en SPECULATIEVE zeepbellen te financieren. De prijs aan de pomp en de hoge voedselprijzen zijn daar het gevolg van.... wat dat betreft zijn de centrale banken mede verantwoordelijk voor de genocide die ze momenteel plegen in de derde wereld :7
Ze zouden die banksters voor het gerecht horen te brengen.... wegens misdaden tegen de mensheid :Y
Momenteel ligt de inflatie inderdaad hoger dan 2% oorzaken daarvan zijn zowel monetair (geld creatie) als fundamenteel (olie raakt op en voedsel consumptie stijgt).
  woensdag 4 april 2012 @ 11:23:07 #199
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_109887491
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:21 schreef sorcees het volgende:

[..]

Op het eerste +93%.
Op het tweede + 120%.
ik zie een -12% verlies? aangezien je ook voor de +120% hebt gekocht blijkbaar.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:23:32 #200
359381 malleable
pi_109887512
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

We zijn allemaal afhankelijk van 'het systeem'. Geld staat centraal in ons systeem en word gecontroleerd door de bankiers. Dit geeft de banken veel macht.

Dit is voor mij een van de redenen een fysieke goederen te willen bezitten, mijn huis blijft een huis los van wat de banken doen. Zelfde geld voor mijn kunst, goud, gereedschappen, meubels, etc...

Lenen voor een huis is in mijn geval de meest efficiënte manier om dit bezit te vergaren. Daar kan ik blij of niet blij mee zijn maar dat is het systeem wat we momenteel hebben.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:38:01 #201
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109888076
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:18 schreef malleable het volgende:

[..]

Momenteel ligt de inflatie inderdaad hoger dan 2% oorzaken daarvan zijn zowel monetair (geld creatie) als fundamenteel (olie raakt op en voedsel consumptie stijgt).
De olie raakt inderdaad op, dat is al zo sinds het begin van het gebruik van aardolie en voedsel is nog steeds in overvloed. De huidige oorzaak van de hoge olie en voedselprijs is speculatie... deze is mogelijk gemaakt doordat de centrale banken gratis geld verstrekken aan speculanten. Momenteel drijven er op de noordzee een paar volle olietankers rond, simpelweg liggen ze daar te wachten totdat ze de jackpot voor de inhoud kunnen krijgen.... Dat er ook gespeculeerd word met voedselprijzen is helemaal misdadig.... die speculanten horen achter de tralies op water en brood.... net als de banksters die dit mogelijk maken.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:38:33 #202
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_109888100
  woensdag 4 april 2012 @ 11:40:29 #203
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109888183
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:23 schreef malleable het volgende:

[..]

We zijn allemaal afhankelijk van 'het systeem'. Geld staat centraal in ons systeem en word gecontroleerd door de bankiers. Dit geeft de banken veel macht.

Dit is voor mij een van de redenen een fysieke goederen te willen bezitten, mijn huis blijft een huis los van wat de banken doen. Zelfde geld voor mijn kunst, goud, gereedschappen, meubels, etc...

Lenen voor een huis is in mijn geval de meest efficiënte manier om dit bezit te vergaren. Daar kan ik blij of niet blij mee zijn maar dat is het systeem wat we momenteel hebben.
Inderdaad... we zijn afhankelijk van dit systeem, ik pleit daarom voor de vervanging van het huidige systeem. Om de winsten van de banksters te minimaliseren ga ik in ieder geval geen lening aan en stop ik mijn fiat geld in een bankkluis waardoor de bank het niet meer kan leveragen ^O^
  woensdag 4 april 2012 @ 11:41:33 #204
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109888232
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:23 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

ik zie een -12% verlies? aangezien je ook voor de +120% hebt gekocht blijkbaar.
Zo kun je dat wel stellen, maar ik heb de koopprijs in 2008 op 100% gezet.
Goed verkocht en duur gekocht, wel groter en betere lokatie (dus over het extra bedrag teveel betaald, dat wel).
  woensdag 4 april 2012 @ 11:42:34 #205
359381 malleable
pi_109888277
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De olie raakt inderdaad op, dat is al zo sinds het begin van het gebruik van aardolie en voedsel is nog steeds in overvloed. De huidige oorzaak van de hoge olie en voedselprijs is speculatie... deze is mogelijk gemaakt doordat de centrale banken gratis geld verstrekken aan speculanten. Momenteel drijven er op de noordzee een paar volle olietankers rond, simpelweg liggen ze daar te wachten totdat ze de jackpot voor de inhoud kunnen krijgen.... Dat er ook gespeculeerd word met voedselprijzen is helemaal misdadig.... die speculanten horen achter de tralies op water en brood.... net als de banksters die dit mogelijk maken.
Oftewel de speculanten zorgen voor een stabilisatie van de olie prijs, door voorraad vorming kunnen zij bij prijsstijgingen het aanbod vergroten en daarmee de prijs verlagen.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:47:08 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109888456
Dit gaat de overheid ook een tegenvaller opleveren, als ze niet snel terug gaan naar 265.000 Euro.
http://www.telegraaf.nl/d(...)lies_verkocht__.html

quote:
wo 04 apr 2012, 08:02 | 114 reacties
Meer huizen gedwongen met verlies verkocht
ZOETERMEER (AFN) - Het aantal mensen dat hun huis gedwongen met verlies moest verkopen en daarvoor een beroep deed op de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) is in het eerste kwartaal van dit jaar opnieuw gestegen. 765 huishoudens maakten gebruik van de borgstelling tegen 491 in dezelfde periode vorig jaar, toen het aantal ook al omhoog was gegaan.

De Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen, die de Nationale Hypotheek Garantie uitvoert, meldde woensdag dat de toename vooral kwam door scheidingen. Als gevolg van de daling van de huizenprijzen leidt een gedwongen verkoop steeds vaker tot verlies.

In het eerste kwartaal van dit jaar werden in totaal 28.900 nieuwe leningen met NHG verstrekt voor aankoop of verbetering van een eigen woning. Dat zijn er bijna 9000 minder dan het eerste kwartaal van vorig jaar. De stichting vindt het huidige niveau van leningen met garantie nog steeds hoog. ,,Door de huidige onzekere economische omstandigheden blijft de behoefte aan veilig en verantwoord lenen groot.’’

De maximale hypotheek onder NHG-voorwaarden is tot 1 juli 350.000 euro. Daarna zakt dat bedrag in fases tot 265.000 euro in 2014.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 4 april 2012 @ 11:47:12 #207
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109888457
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:42 schreef malleable het volgende:

[..]

Oftewel de speculanten zorgen voor een stabilisatie van de olie prijs, door voorraad vorming kunnen zij bij prijsstijgingen het aanbod vergroten en daarmee de prijs verlagen.
Nee... het doel van de speculant is geld verdienen, zij proberen maximaal rendement te halen op hun investering en door te goedkoop geld van de centrale banken neemt hun vermogen om van de economie te profiteren (parasiteren) enorm toe. Dit zijn allemaal negatieve uitvloeiselen van slecht monetair beleid....
pi_109888468
quote:

[..]

De olie raakt inderdaad op, dat is al zo sinds het begin van het gebruik van aardolie en voedsel is nog steeds in overvloed. De huidige oorzaak van de hoge olie en voedselprijs is speculatie...
De oorzaak van de hoge olieprijs is geen speculatie, maar de opkomst van wat landen erbij en de peakoil theorie die klopt. De hoge voedselprijzen zijn ook weer een gevolg van de hoge olieprijzen, hierdoor worden de kosten van kunstmest hoger en de machinetarieven van boeren opgedreven. :D
pi_109888518
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
Dit gaat de overheid ook een tegenvaller opleveren, als ze niet snel terug gaan naar 265.000 Euro.

[..]

Worden scheidingen eigenlijk onderzocht? Want deze uitzichtloze situatie gaat er toch voor zorgen dat mensen gaan nepscheiden omdat ze de restschuld niet kunnen ophoesten en het om gigantische bedragen gaat?
  woensdag 4 april 2012 @ 11:53:48 #210
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109888745
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:47 schreef Basp1 het volgende:

De oorzaak van de hoge olieprijs is geen speculatie, maar de opkomst van wat landen erbij en de peakoil theorie die klopt. De hoge voedselprijzen zijn ook weer een gevolg van de hoge olieprijzen, hierdoor worden de kosten van kunstmest hoger en de machinetarieven van boeren opgedreven. :D
Lees dit maar even.... misschien dat het je van mening kan doen veranderen.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:55:34 #211
359381 malleable
pi_109888801
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee... het doel van de speculant is geld verdienen, zij proberen maximaal rendement te halen op hun investering en door te goedkoop geld van de centrale banken neemt hun vermogen om van de economie te profiteren (parasiteren) enorm toe. Dit zijn allemaal negatieve uitvloeiselen van slecht monetair beleid....
Uiteraard is zijn doel geld verdienen, maar het effect van speculatie is voorraad vorming.

simpel voorbeeld:
stel op t1 worden er 10eenheden geproduceerd, vraag is 5. speculant koopt andere 5 op voor spotprijs.
op t2 is de productie 5 en de vraag 10, speculant verkoop zijn voorraad van 5.

Zonder de speculant was de prijs op t1 lager maar hadden er een aantal producenten een probleem. Op t2 was de prijs geëxplodeerd omdat er een tekort is.

[ Bericht 0% gewijzigd door malleable op 04-04-2012 12:00:42 ]
pi_109888835
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Lees dit maar even.... misschien dat het je van mening kan doen veranderen.
Dat zal me niet van mening veranderen, er zit gewoon een limit aan prodcutie capaciteiten, dat we die limieten nu aan het bereiken zijn geeft voor speculanten alleen maar intresantere tijden aan, omdat de prijs volatieler wordt.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:56:40 #213
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_109888844
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Worden scheidingen eigenlijk onderzocht? Want deze uitzichtloze situatie gaat er toch voor zorgen dat mensen gaan nepscheiden omdat ze de restschuld niet kunnen ophoesten en het om gigantische bedragen gaat?
Wait, wut? Het bericht meld dat het grootste deel van de stijgingen in gedwongen verkopen komt door scheidingen. Dan denk jij dat mensen gaan nep-scheiden? Waarom? Omdat mensen zo graag hun huis gedwongen verkopen :?
Mensen gaan niet scheiden om hun huis te verkopen, mensen moeten hun huis verkopen omdat ze gaan scheiden. Er is ook geen "restschuld" die je niet meer op kunt hoesten en waar je dan maar om zou gaan scheiden om de NHG ervoor op te laten draaien. Je hebt namelijk pas een restschuld als je huis met verlies hebt moeten verkopen... wat je pas moest nadat je ging scheiden.

Dus hup, je aluhoedje weer op en niet zo conspiracy-denken. Of ga anders even ergens iets occupyen en val ons niet met je waanbeelden lastig ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 4 april 2012 @ 11:57:38 #214
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109888875
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:38 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Leg eens uit waarom de Duitse -2.3% in 2011 op de positieve as staat...
pi_109889000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:56 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wait, wut? Het bericht meld dat het grootste deel van de stijgingen in gedwongen verkopen komt door scheidingen. Dan denk jij dat mensen gaan nep-scheiden? Waarom? Omdat mensen zo graag hun huis gedwongen verkopen :?
Mensen gaan niet scheiden om hun huis te verkopen, mensen moeten hun huis verkopen omdat ze gaan scheiden. Er is ook geen "restschuld" die je niet meer op kunt hoesten en waar je dan maar om zou gaan scheiden om de NHG ervoor op te laten draaien. Je hebt namelijk pas een restschuld als je huis met verlies hebt moeten verkopen... wat je pas moest nadat je ging scheiden.

Dus hup, je aluhoedje weer op en niet zo conspiracy-denken. Of ga anders even ergens iets occupyen en val ons niet met je waanbeelden lastig ;)
Ik vroeg iets hè, mijn excuses voor uw arrogantie. Mijn vraag kon inderdaad duidelijker, ik ga nu even in de hoek staan en laat u mij even weten wanneer ik mijn wangen kan drogen en weer vrij mag rondlopen?
Dank ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 12:04:33 #216
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_109889148
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik vroeg iets hè,
De vraag was niet het punt. Meer de stelling die je er aan vast plakte ;)

quote:
mijn excuses voor uw arrogantie.
Geeft niets, die is geheel terecht, dus daar kon jij ook niets aan doen ;)

quote:
Mijn vraag kon inderdaad duidelijker, ik ga nu even in de hoek staan en laat u mij even weten wanneer ik mijn wangen kan drogen en weer vrij mag rondlopen?
Dank :P
Zal ik doen. Wordt wel ergens na pasen denk ik! >:)
pi_109889553
Aha dus ondenkbaar volgens jou, dank
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 12:17:21 #218
16180 crew  CoolGuy
pi_109889603
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja, zoals jij dat bent bedoel je? Niet nu kopen, wachten wachten wachten tot alles goedkoper is geworden en dan op de bodem instappen en dan gaan de prijzen misschien weer stijgen. Dat is niet speculeren bedoel je? :D Dat is meer speculeren dan mensen die nu een huis kopen omdat ze graag een huis willen kopen om daar te wonen, niet om daar uiteindelijk geld aan over te houden door het met winst te verkopen.
pi_109889945
quote:

[..]

De olie raakt inderdaad op, dat is al zo sinds het begin van het gebruik van aardolie
Maar nu stijgt het gebruik er van sneller dan nieuwe voorraaden worden ontdekt.

Je hoeft geen wetenschapper om te weten dat zo iets niet langer volgehouden kan worden.

De Oil Peak was waarschijnlijk rond 2005.

Ik durf zelfs te zeggen dat de huidige crisis door peak oil is veroorzakt/getriggerd. Met oneindig goedkope olie hadden de economien de hyptoheekpyramides waarschijnlijk in stand kunnen houden.

En gezien dat we geen nieuwe olie zullen vinden om aan de stijgende vraag te blijven voldoen, is deze "crisis" permanent tot dat men (1) energie efficientie drastisch verbeterd en, op korte termijn minder belangrijk: (2) een andere bron van energie vindt.

Economen zeggen dat dure olie andere oliebronnen financieel toegankelijk maken. Geologen zeggen dat om zo te denken onzin is, alle goede oliebronnen raken gewoon op. Ik luister naar de geologen.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:30:10 #220
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109890063
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:26 schreef de_ier het volgende:
Economen zeggen dat dure olie andere oliebronnen toegankelijk maken. Geologen zeggen dat om zo te denken onzin is, alle goede oliebronnen raken gewoon op. Ik luister naar de geologen.
Laat ik het zo zeggen: de tijd dat olie op is maken wij niet meer mee in ons leven. De tijd dat olie goedkoop is trouwens ook niet...

PV alleen al is de laatste paar jaar in prijs gehalveerd en zal nog veel goedkoper worden. Olie prijst zichzelf uiteindelijk gewoon uit de markt, waarna het Midden Oosten vaatjes water bij ons mag kopen :7
pi_109890202
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: de tijd dat olie op is maken wij niet meer mee in ons leven. De tijd dat olie goedkoop is trouwens ook niet...

PV alleen al is de laatste paar jaar in prijs gehalveerd en zal nog veel goedkoper worden. Olie prijst zichzelf uiteindelijk gewoon uit de markt, waarna het Midden Oosten vaatjes water bij ons mag kopen :7
Dan zal het middenoosten zelf grote PV centrales uit de grond gestampt hebben en daarmee ontziltings installaties van stroom voorzien. Misschien dat ze wel grootschalige landbouw door de overvloed van geodkoop zoet water dan zouden kunnen gaan doen om toch nog wat inkomsten voor het land te genereren. 8-)
pi_109890259
quote:
Als je puur kijkt naar wanneer de laatste druppel uit de grond wordt gehaald heb je gelijk. Maar daar gaat het nou niet om.

Peak oil vond plaats al in 2005. D.w.z. dat sinds 2005 de demand voor het eerst structureel stijgt sneller dan de supply. En dat blijft structureel zo. Dus wat wij meemaken voor de rest van onze leven is structureel stijgende energieprijzen. En ons economisch model is, sinds de industriële revolutie, gebasseerd op structureel dalende energieprijzen. En alle economen die zijn opgeleid in de westerse wereld en onze regeringen runnen denken volgens het oude model. Die ECB bailouts zijn ook op zo'n fantasie gebasseerd.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:48:24 #223
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109890721
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:35 schreef de_ier het volgende:

[..]

Als je puur kijkt naar wanneer de laatste druppel uit de grond wordt gehaald heb je gelijk. Maar daar gaat het nou niet om.

Peak oil vond plaats al in 2005. D.w.z. dat sinds 2005 de demand voor het eerst structureel stijgt sneller dan de supply. En dat blijft structureel zo. Dus wat wij meemaken voor de rest van onze leven is structureel stijgende energieprijzen. En ons economisch model is, sinds de industriële revolutie, gebasseerd op structureel dalende energieprijzen. En alle economen die zijn opgeleid in de westerse wereld en onze regeringen runnen denken volgens het oude model. Die ECB bailouts zijn ook op zo'n fantasie gebasseerd.
Dat de meeste economen er vanuit gingen dat de exponentiele groei zou door blijven gaan geeft aan hoe kortzichtig de meeste mensen zijn. Zelfs hoog opgeleide mensen hebben kennelijk geen verstand van zaken.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:50:33 #224
359381 malleable
pi_109890801
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat de meeste economen er vanuit gingen dat de exponentiele groei zou door blijven gaan geeft aan hoe kortzichtig de meeste mensen zijn. Zelfs hoog opgeleide mensen hebben kennelijk geen verstand van zaken.
In geld gemeten is dat geen enkel probleem, het is zelfs noodzakelijk in het huidige monetaire systeem.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:57:58 #225
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109891095
De constructies om nog iets langer van de 2% overdrachtsbelasting te profiteren liggen al klaar:
De Groninger akte: overdrachtsbelasting bij late overdracht
pi_109891538
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:50 schreef malleable het volgende:

[..]

In geld gemeten is dat geen enkel probleem, het is zelfs noodzakelijk in het huidige monetaire systeem.
Maar onze economie is niet gebasseerd op het monetaire systeem, het monetaire systeem is maar de distributie- en verdelingsmethode die we hebben gekozen. Onze economie is gebasseerd op energie.
pi_109891585
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:07 schreef de_ier het volgende:

[..]

Maar onze economie is niet gebasseerd op geld, geld is maar de distributiemethode die we hebben gekozen. Onze economie is gebasseerd op energie.
Heb jij daar toevallig interessante artikelen over? Zoals dat onze economien gebaseerd zijn op dalenden energieprijzen?
  woensdag 4 april 2012 @ 13:14:55 #228
359381 malleable
pi_109891857
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:07 schreef de_ier het volgende:

[..]

Maar onze economie is niet gebasseerd op het monetaire systeem, het monetaire systeem is maar de distributie- en verdelingsmethode die we hebben gekozen. Onze economie is gebasseerd op energie.
Het fenomeen 'exponentiële groei' komt voort uit de noodzaak tot geld creatie om rente te betalen. Het is dus primair een monetair fenomeen. In het ideale geval is de inflatie gelijk aan de welvaartsgroei, in de recente historie is mede door goedkope energie bronnen deze welvaartsgroei eenvoudig gerealiseerd. Mogelijk gaat de welvaartsgroei in de toekomst moeilijker worden, dit doet echter niets af aan de noodzaak tot rente betalingen en daarmee dus groei van de economie/geldhoeveelheid.
pi_109891934
Tijden van economische groei gaan gepaard met tijden van goedkope energie. Dat is altijd zo geweest.

Jij en ik hoeven niet buiten in de akkers te gaan staan ploegen omdat we op olie draaiende machines hebben die dat allemaal voor ons doen. We hoeven niet te lopen naar de waterbron omdat we op electriciteit draaiende waterpompen hebben. We hoeven niet hout te sjouwen want we verwarmen onze huizen met aardgas.

We zijn gewend om zo veel energie te hebben dat we het kunnen verspillen op vliegreizen, autoreizen, iPads, terrasverwarming, TVs en al die dingen die het huidige economisch model doen groeien. Maar wanneer olie opraakt moeten we bezuinigen op dat soort fratsen. En dan gaat zo'n economie krimpen. En ze zijn zo bang daarvoor dat ze eerder op vieze kolen en tar sands gaan overstappen wanneer de olie opraakt, dan dat ze het economisch model aanpassen.
pi_109892171
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:14 schreef malleable het volgende:

[..]

Het fenomeen 'exponentiële groei' komt voort uit de noodzaak tot geld creatie om rente te betalen. Het is dus primair een monetair fenomeen. In het ideale geval is de inflatie gelijk aan de welvaartsgroei, in de recente historie is mede door goedkope energie bronnen deze welvaartsgroei eenvoudig gerealiseerd. Mogelijk gaat de welvaartsgroei in de toekomst moeilijker worden, dit doet echter niets af aan de noodzaak tot rente betalingen en daarmee dus groei van de economie/geldhoeveelheid.
Ik zou dus zeggen dat we allebei gelijk hebben, alleen heb jij het over details... onze economisch systeem is primaire nog altijd op energie gebasseerd, alleen hebben we onze economisch systeem ingericht zodat het energie op een zo min mogelijk efficiente manier exploiteert (dat het dus vanuitgaand is van oneindig groei).

Vergelijk onze economie met een met 150 km/uur rijdende Humvee. Het functioneren daarvan is nog altijd primair op benzine gebasseerd. Alleen wanneer je een ander verbruikssysteem (lees: Renault Twingo op 80 km/uur) had gebruikt, dan had het veel langer kunnen meegaan. Maar in beide gevallen: wanneer benzine opraakt heb je een probleem.
pi_109892410
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb jij daar toevallig interessante artikelen over? Zoals dat onze economien gebaseerd zijn op dalenden energieprijzen?
Ik was naar een lezing van een fysicus/geoloog die daar over heeft gepraat. Hij heeft een boek geschreven, maar die is nog niet uit. Peeking at Peak Oil gaat het heten.

Het leuk van een fysicus is dat ie alles puur met meetbare methode's benaderd. Hij geeft aan hoeveel je kan doen met een liter olie, en hoeveel paarden/mensen je vroeger voor hetzelfde werk nodig had. En dat economie is dus blijven groeien omdat we steeds meer dingen kunnen verrichten met mindere arbeid.
pi_109892453
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:56 schreef Whuzz het volgende:

Mensen gaan niet scheiden om hun huis te verkopen, mensen moeten hun huis verkopen omdat ze gaan scheiden.

Kan je even normaal doen met je alu hoedje, kroketten kop?
dit is geen conspiracy theory met aliens... dit is "kat in het nouw maakt rare sprongen."
zo arrogant doen terwijl je er helemaal naast zit stinkt, zelfs via een forum.
Hou die natte scheten lekker bij je, en ga je achterste is wassen, en je mond ook.
Jij bent hier degene die met je struisvogel politiek mensen lastig valt.

Er wordt op veel fora zelfs gesproken van de "scheidings ontsnappings clausule"
Als er tientallen duizenden euros op het spel staan zijn huwelijken ineens een stuk minder heilig.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 13:31:55 #233
16180 crew  CoolGuy
pi_109892520
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:30 schreef Artimunor het volgende:

[..]

dit is geen conspiracy theory met aliens... dit is "kat in het nouw maakt rare sprongen."
zo arrogant doen terwijl je er helemaal naast zit stinkt, zelfs via een forum.
Hou die natte scheten lekker bij je, en ga je achterste is wassen, en je mond ook.
Jij bent hier degene die met je struisvogel politiek mensen lastig valt.

Er wordt op veel fora zelfs gesproken van de "scheidings ontsnappings clausule"
Als er tientallen duizenden euros op het spel staan zijn huwelijken ineens een stuk minder heilig.
nouw :'(

Maar goed, als je dit allemaal vindt, je zou er ook boven kunnen staan natuurlijk. Maar dat doe je niet. Je spreekt 'm nu aan op zijn manier van reageren maar maakt je aan diezelfde manier zelf ook schuldig. Pot...ketel...
pi_109893393
Kom op jongens even weer naar het land der volwassenen ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 14:12:17 #235
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109894041
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:14 schreef malleable het volgende:

Het fenomeen 'exponentiële groei' komt voort uit de noodzaak tot geld creatie om rente te betalen. Het is dus primair een monetair fenomeen.
De noodzaak tot rentebetaling komt voort uit het gegeven dat de banksters betaald willen worden voor iets wat ze niet geproduceerd hebben, banksters zijn feitelijk niets anders dan parasieten.

quote:
In het ideale geval is de inflatie gelijk aan de welvaartsgroei, in de recente historie is mede door goedkope energie bronnen deze welvaartsgroei eenvoudig gerealiseerd.
Fout... de inflatie staat volkomen los van de welvaartsgroei, inflatie is puur en alleen het gevolg van het vragen van rente door de banksters.... geld vragen voor iets waar je niets voor hebt hoeven doen of hebt hoeven produceren? Het boerenverstand kwalificeert zoiets gewoon als oplichting en diefstal.

quote:
Mogelijk gaat de welvaartsgroei in de toekomst moeilijker worden, dit doet echter niets af aan de noodzaak tot rente betalingen en daarmee dus groei van de economie/geldhoeveelheid.
De geldgroei staat volkomen los van de welvaartsgroei, zelfs als de welvaart krimpt gaan de rentebetalingen aan de banken door. De banken willen gewoon geld van jouw voor het uitlenen van geld dat ze zelf verzonnen hebben... het bancaire systeem is de grootste fraude uit de geschiedenis.
Doordat de centrale banken de geldpersen op standje waanzin hebben staan zal de inflatie fors oplopen, dit terwijl daar geen enkele welvaart tegenover staat. De geldpersen staan op maximaal omdat anders de rentebetalingen aan de banken niet nageleefd kunnen worden en ze daadwerkelijk af moeten schrijven op hun leningen. Dit willen ze kosten wat het kost voorkomen omdat anders hun mooie frauduleuze systeem zal imploderen. Men wil de wereld wijsmaken dat zonder dit monetaire systeem het afgelopen is voor de mensheid.... dit terwijl ik het juist als een bevrijding zie.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 14:14:54 #236
16180 crew  CoolGuy
pi_109894144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De noodzaak tot rentebetaling komt voort uit het gegeven dat de banksters betaald willen worden voor iets wat ze niet geproduceerd hebben, banksters zijn feitelijk niets anders dan parasieten.

[..]

Fout... de inflatie staat volkomen los van de welvaartsgroei, inflatie is puur en alleen het gevolg van het vragen van rente door de banksters.... geld vragen voor iets waar je niets voor hebt hoeven doen of hebt hoeven produceren? Het boerenverstand kwalificeert zoiets gewoon als oplichting en diefstal.

[..]

De geldgroei staat volkomen los van de welvaartsgroei, zelfs als de welvaart krimpt gaan de rentebetalingen aan de banken door. De banken willen gewoon geld van jouw voor het uitlenen van geld dat ze zelf verzonnen hebben... het bancaire systeem is de grootste fraude uit de geschiedenis.
Doordat de centrale banken de geldpersen op standje waanzin hebben staan zal de inflatie fors oplopen, dit terwijl daar geen enkele welvaart tegenover staat. De geldpersen staan op maximaal omdat anders de rentebetalingen aan de banken niet nageleefd kunnen worden en ze daadwerkelijk af moeten schrijven op hun leningen. Dit willen ze kosten wat het kost voorkomen omdat anders hun mooie frauduleuze systeem zal imploderen. Men wil de wereld wijsmaken dat zonder dit monetaire systeem het afgelopen is voor de mensheid.... dit terwijl ik het juist als een bevrijding zie.
En het alternatief is...wat? Ruilhandel, net als vroeger het gewoon maar pakken? Recht van de sterkste? of wat?
  woensdag 4 april 2012 @ 14:15:28 #237
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109894164
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:29 schreef de_ier het volgende:

[..]

Ik was naar een lezing van een fysicus/geoloog die daar over heeft gepraat. Hij heeft een boek geschreven, maar die is nog niet uit. Peeking at Peak Oil gaat het heten.

Het leuk van een fysicus is dat ie alles puur met meetbare methode's benaderd. Hij geeft aan hoeveel je kan doen met een liter olie, en hoeveel paarden/mensen je vroeger voor hetzelfde werk nodig had. En dat economie is dus blijven groeien omdat we steeds meer dingen kunnen verrichten met mindere arbeid.
De welvaartsgroei gaat inderdaad hand in hand met het beschikbaar komen van goedkope mechanische arbeid. De energiebron zijn de fossiele brandstoffen. Dat economen hun modellen gebaseerd hebben op continue groei is natuurlijk heel erg dom geweest, regeren is immers vooruit zien.
  woensdag 4 april 2012 @ 14:17:56 #238
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109894250
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En het alternatief is...wat? Ruilhandel, net als vroeger het gewoon maar pakken? Recht van de sterkste? of wat?
De geschiedenis staat bol van geldsystemen die niet gebaseerd waren op het vragen van rente, dat dankzij corrupte beleidsmakers de geldwisselaars telkens weer hun giftige en kwaadaardige systeem hebben weten te introduceren doet daar niets aan af.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 14:23:33 #239
16180 crew  CoolGuy
pi_109894451
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De geschiedenis staat bol van geldsystemen die niet gebaseerd waren op het vragen van rente, dat dankzij corrupte beleidsmakers de geldwisselaars telkens weer hun giftige en kwaadaardige systeem hebben weten te introduceren doet daar niets aan af.
En waarom zijn die geldsystemen er dan niet meer?
  woensdag 4 april 2012 @ 14:28:14 #240
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109894619
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En waarom zijn die geldsystemen er dan niet meer?
Corrupte politici, machtspolitiek etc...

Gedateerd maar nog steeds actueel
  woensdag 4 april 2012 @ 14:44:37 #241
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109895336
quote:

[..]

Het alternatief zou zijn een kleine financiele sector, die tot doel heeft de rest van de economie mogelijk te maken i.p.v. te streven naar schaalvergroting.
  woensdag 4 april 2012 @ 14:53:40 #242
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109895701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het alternatief zou zijn een kleine financiele sector, die tot doel heeft de rest van de economie mogelijk te maken i.p.v. te streven naar schaalvergroting.
Het beest is zo groot geworden dat beleidsmakers al lange tijd geen oog meer hebben voor de echte economie. Alles maar dan ook alles om het 'shadow banking system' in stand te houden, want als dat klapt trekt ze de hele economie met zich mee. Al die miljarden worden gebruikt om de balansen in stand te houden en de smerige spelletjes van speculanten te laten voortduren.
  woensdag 4 april 2012 @ 15:02:28 #243
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_109896095
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:30 schreef Artimunor het volgende:

[..]

Uhoh, volgens mij heb ik ergens een hippie op zijn tere zieltje getrapt! :o :D
pi_109896276
quote:

[..]

resource based, alleen zal dat met de huidige mentaliteit van de mensheid nooit werken. We zijn in essentie namelijk grote egoïsten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 15:24:46 #245
16180 crew  CoolGuy
pi_109897024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

resource based, alleen zal dat met de huidige mentaliteit van de mensheid nooit werken. We zijn in essentie namelijk grote egoïsten.
Dat geldt voor iedereen, en heb ik een tijd geleden al gezegd. Zogenaamd verbergen achter 'de groep' maar ondertussen gewoon alleen aan jezelf denken.

Ik kom er gewoon voor uit. Het boeit mij niet wat er met iemand anders gebeurd. Als ik en de mensen die ik belangrijk vind 't maar goed hebben.
  woensdag 4 april 2012 @ 15:36:19 #246
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109897519
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:

Dat geldt voor iedereen, en heb ik een tijd geleden al gezegd. Zogenaamd verbergen achter 'de groep' maar ondertussen gewoon alleen aan jezelf denken.

Ik kom er gewoon voor uit. Het boeit mij niet wat er met iemand anders gebeurd. Als ik en de mensen die ik belangrijk vind 't maar goed hebben.
Zodra het in jouw nadeel is om daarvoor uit te komen doe je het ook niet meer.... je lijkt me een heel prettig en fijn mens :7
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 18:49:31 #247
16180 crew  CoolGuy
pi_109905286
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zodra het in jouw nadeel is om daarvoor uit te komen doe je het ook niet meer.... je lijkt me een heel prettig en fijn mens :7
In het nadeel? Ik ben wie ik ben. Ach hou toch, met je schijnheilig geleuter :') jij verbergt je achter een groep maar zodra jij een voordeeltje kunt pakken wat je medehuurders niet zouden kunnen dan doe jij dat. Alleen jij schermt met een groep omdat je anders voor egoistisch uitgemaakt kunt worden en oei oei oei, laten we vooral niet benoemen wat elk mens in weze is.

Als ik op TV reclame zie voor giro 666 waar kindjes in hongersnood zijn of wat dan ook, dan vind ik dat heel erg. Maar als ik dan een boterham wil maken en de vlokken zijn op vind ik dat een stuk erger. Of wou jij doodleuk beweren dat als ze aan de deur komen voor een collecte dat jij dan die rottige 5 euro in die bus duwt zodat daar iemand mee geholpen wordt? Nee hoor, daar krijg jij een fijn gevoel van..is ook egoistisch. Je doet alles voor jezelf net als iedereen dat doet.

Overigens, als jij die 5 euro in de bus kunt duwen maar je hebt ook nog 5 euro nodig omdat je die nieuwe tv wil kopen waar je al half voor de deur uit was dan geef je die 5 euro niet, want die kun je dan zelf veel beter gebruiken, dan doen die goede doelen er ineens niet meer toe.

Dus praat me nou niet van egoistisch, want je bent zelf de grootste egoist die in dit topic rond hangt. Ik heb een behoorlijke grote groep vrienden ja, dus ja, ik denk dat ik best een prima gast ben om mee om te gaan. Ik ben alleen niet schijnheilig, dus mensen weten wat ze aan me hebben.
  woensdag 4 april 2012 @ 19:01:19 #248
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109905753
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:49 schreef CoolGuy het volgende:
Als ik op TV reclame zie voor giro 666 waar kindjes in hongersnood zijn
Giro 666: DE NIEUWE WIJNCLUB :?

quote:
Of wou jij doodleuk beweren dat als ze aan de deur komen voor een collecte dat jij dan die rottige 5 euro in die bus duwt zodat daar iemand mee geholpen wordt? Nee hoor, daar krijg jij een fijn gevoel van..is ook egoistisch. Je doet alles voor jezelf net als iedereen dat doet.
Uiteraard. Maar de meeste mensen weten dat niet. Ik weet dat ik in staat zou zijn meerdere kindjes in Afrika te redden. En toch doe ik het niet. Sterker nog: ik zou willen dat onze overheid ze ook wat meer losliet.

quote:
Ik ben alleen niet schijnheilig, dus mensen weten wat ze aan me hebben.
Toch zijn er maar heel weinig mensen die eerlijkheid echt kunnen waarderen. Vandaar dat de gemiddelde mens iets van elke 6 minuten liegt, da's gewoon sociaal gedrag :)
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 19:08:26 #249
16180 crew  CoolGuy
pi_109906068
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Giro 666: DE NIEUWE WIJNCLUB :?

[..]

Uiteraard. Maar de meeste mensen weten dat niet. Ik weet dat ik in staat zou zijn meerdere kindjes in Afrika te redden. En toch doe ik het niet. Sterker nog: ik zou willen dat onze overheid ze ook wat meer losliet.

[..]

Toch zijn er maar heel weinig mensen die eerlijkheid echt kunnen waarderen. Vandaar dat de gemiddelde mens iets van elke 6 minuten liegt, da's gewoon sociaal gedrag :)
Hoezo, de meeste mensen weten dat niet? Dat is toch niet zo moeilijk? Als jij die 5 euro in die bus duwt en je maakt de deur weer dicht, dan heb jij een goed gevoel over je zelf zo van 'ik heb iets goeds gedaan'. Wat er verder met die 5 euro gebeurd interesseert jou toch geen moer? Je weet niet of die 5 euro in de portomonnee van de directeur van die instelling verdwijnt of dat er voor die 5 euro daadwerkelijk rijst wordt gekocht voor die arme kindjes, maar punt is dat mensen dat helemaal niet interesseert. Op het moment dat de deur dicht gaat is 't alweer vergeten.

Mensen kunnen eerlijkheid niet waarderen op het moment dat het een eerlijkheid is die ze liever niet horen. Immers, als ik naar waarheid iets positiefs over jou zeg dan ben jij het daar veel liever mee eens dan dat ik iets negatiefs zeg over jou, wat net zo waar is.
pi_109916548
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Uhoh, volgens mij heb ik ergens een hippie op zijn tere zieltje getrapt! :o :D
zal wel vaker gebeuren als je communiceert als een klein kind waarbij je ook nog eens ongelijk lijkt te hebben (het aantal scheidingen waarbij het stel een NHG bezit groeit terwijl het aantal scheidingen gelijk blijft).
pi_109918099
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:11 schreef opgebaarde het volgende:

(het aantal scheidingen waarbij het stel een NHG bezit groeit terwijl het aantal scheidingen gelijk blijft).
Mijn conclusie daaruit is: De huizenprijzen dalen.
In het verleden kon het huis nog verkocht worden zonder of met kleine restschuld.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 22:35:25 ]
  woensdag 4 april 2012 @ 22:55:29 #252
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109919483
Spies noemt extra huurverhoging 'goede keuze'
quote:
De hoop is dat bewoners vertrekken naar duurdere huurhuizen of naar een koopwoning en zo huizen vrijmaken voor mensen met minder geld.
In werkelijkheid daarentegen:
-Stel dat iemand vertrekt uit een sociale huurwoning
-Dan gaat er een bord "te koop" op, net als veel andere sociale huurwoningen in de wijk
-Evt. kan zelfs de "rijke" oude huurder het huis kopen en daarna blijven wonen
-De vele "arme" mensen die op de wachtlijst staan schieten hier niets mee op

Kan Spies even uitleggen waarom woningcorporaties woningen lange tijd leeg laten staan met een bord "te koop" in de tuin, terwijl er heel veel mensen zijn die per direct die sociale huurwoning willen huren en voldoen aan alle eisen hiervoor?
pi_109919723
http://www.spitsnieuws.nl(...)ibi-soerjadi-is-blut

quote:
Wibi Soerjadi is blut
04-04-12 | 16:14

Pianovirtuoos Wibi Soerjadi zou volgens bronnen financieel volledig aan de grond zitten. Dit meldt het Algemeen Dagblad.

Soejadi zit diep in de schulden en moet ook nog eens een kwart miljoen euro ophoesten wegens een verloren rechtszaak. Het lijkt waarschijnlijk dat hij deze week nog bezoek krijgt van een deurwaarder.

Het is niet voor het eerst dat de pianist geldproblemen heeft. Vanwege problemen met zijn gehoor moest hij in 2009 een reeks optredens afzeggen. Zijn verzekering betaalde toen niet uit. Verder heeft hij vrij hoge vaste lasten. Zo draait hij sinds 2002 ook al op voor de hypotheek van meer dan 4 miljoen euro.
Jongens, help onze grootverdieners de winter door, er verhoog de aftrekbaarheid van de hypotheekrente voor de hoogste inkomens!
pi_109919757
quote:
11s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Jongens, help onze grootverdieners de winter door, er verhoog de aftrekbaarheid van de hypotheekrente voor de hoogste inkomens!
Moet hij wel inkomen hebben ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 23:02:25 #255
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109919854

Meer huizen gedwongen met verlies verkocht

En daaraan gerelateerd:

Opnieuw groter beroep op NHG

quote:
Het aantal mensen dat in het eerste kwartaal van 2012 een beroep deed op de NHG is opnieuw gestegen. In totaal maakten 765 huishoudens gebruik van de borgstelling tegen 491 in dezelfde periode vorig jaar.
pi_109926225
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Moet hij wel inkomen hebben ;)
Stel je hebt een hypotheek tegen 4.000.000 voor 5% = 200.000

En je hebt een salaris van 50.000 euro, hoeveel mag je dan aftrekken?
pi_109926236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:55 schreef RemcoDelft het volgende:

Kan Spies even uitleggen waarom woningcorporaties woningen lange tijd leeg laten staan met een bord "te koop" in de tuin, terwijl er heel veel mensen zijn die per direct die sociale huurwoning willen huren en voldoen aan alle eisen hiervoor?
Waar gebeurt dat?
pi_109926257
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar liefst 700 mensen op 4.500.000 koophuizen
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 02:02:37 #259
236264 crew  capricia
pi_109926312
quote:
3s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In het verleden kon het huis nog verkocht worden zonder of met kleine restschuld.
Wat vreemd. Ik concludeer dat de mensen met een goedkopere woning kennelijk meer scheiden..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 02:03:37 #260
236264 crew  capricia
pi_109926325
quote:
Nog steeds heel weinig mensen dus...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 5 april 2012 @ 09:31:04 #261
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_109928755
quote:
3s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Waarbij even selectief een deel van het bericht van de NHG weg wordt gelaten, namelijk dat waarin de NHG ook meld dat weliswaar het áántal verkopen met verlies is gestegen, maar het gemiddelde bedrag aan verlies per verkoop is gedááld. Dus kennelijk dalen die prijzen niet zo snel als jij misschien zou denken...
  donderdag 5 april 2012 @ 09:42:23 #262
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109929022
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In werkelijkheid daarentegen:
-Stel dat iemand vertrekt uit een sociale huurwoning
-Dan gaat er een bord "te koop" op, net als veel andere sociale huurwoningen in de wijk
-Evt. kan zelfs de "rijke" oude huurder het huis kopen en daarna blijven wonen
-De vele "arme" mensen die op de wachtlijst staan schieten hier niets mee op

Spies is een excuustruus van topniveau :')

Ze is gewoon een belediging voor vrouwen die wel meer dan twee werkende hersencellen hebben :(

Dit kabinet wil maar 1 ding en dat is de status quo handhaven, daarbij zal ze over lijken gaan :7

Gelukkig weet ik dat het allemaal niet meer gaat helpen, de geest is uit de fles en niemand gaat het nog lukken om deze er weer in te krijgen *O*

Wat dat betreft hadden ze beter een lekker dom blondje op de plek van Spies kunnen zetten, daar kun je dan tenminste nog met een beetje plezier naar luisteren O+
  donderdag 5 april 2012 @ 09:43:36 #263
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109929053
quote:
11s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:59 schreef pberends het volgende:

Van 4 miljoen op de bank naar 4 euro in de bank :D
  donderdag 5 april 2012 @ 09:48:19 #264
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109929193
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 02:03 schreef capricia het volgende:

Nog steeds heel weinig mensen dus...
[kop uit het zand modus] Nee joh.... een groei van 56% is geen enkel probleem [/kop uit het zand modus]
  donderdag 5 april 2012 @ 10:06:20 #265
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109929780
Hoogleraar Priemus: het wordt nog erger

Eerst sparen, dan pas kopen, eerst eten dan pas schijten :7
  donderdag 5 april 2012 @ 10:07:23 #266
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_109929817
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2012 09:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

[kop uit het zand modus] Nee joh.... een groei van 56% is geen enkel probleem [/kop uit het zand modus]
Het aantal intelligente posts dat jij maakte is ook met 50% gestegen. Van 2 naar 3 over het afgelopen jaar. Van dat percentage worden we allemaal blij, maar de daadwerkelijke aantallen zijn nog steeds bedroevend :')
  donderdag 5 april 2012 @ 10:12:28 #267
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109929997
Volgens mij zijn makelaars hun strategie aan het wijzigen. Een kennis van mij heeft zijn huis al jarenlang te koop staan voor zo'n 170k, laatst heeft hij de woning laten taxeren door een andere makelaar, die vertelde hem dat hij verwacht dat de woning hooguit 110k gaat opbrengen.

Makelaars zijn verkopers en vroeger kon je een huis makkelijk verkopen door de koper op de kast te jagen: "als u nu niet koopt voor dit bedrag dan betaald u volgend jaar minstens 5% meer!!!"

Deze strategie heeft jarenlang goed gewerkt maar de laatste paar jaar trapt niemand er meer in. De strategie die makelaars nu gaan toepassen is deze, ze zeggen tegen de verkoper: "als u nu niet verkoopt voor dit bedrag dan krijgt u volgend jaar minstens 5% minder!!!".

Ik denk dat deze strategie de komende jaren uitstekend gaat werken :Y *O*
  donderdag 5 april 2012 @ 10:26:31 #268
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109930488
quote:
Zolang woorden als "het wordt erger" gebruikt worden voor prijsdalingen is de markt nog verre van gezond.
Maar ook: het tekort aan huurwoningen neemt toe, corporaties gaan nog minder bouwen...

Mijn advies: het BOUWEN zou gestimuleerd moeten worden! En de hele woningsector zou zonder subsidies moeten leren zichzelf te bedruipen. Maar ook zonder heffingen.

"Wij zouden van onze Oosterburen kunnen leren: Ga eerst sparen!" _O_
  donderdag 5 april 2012 @ 10:30:57 #269
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109930624
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:26 schreef RemcoDelft het volgende:

Mijn advies: het BOUWEN zou gestimuleerd moeten worden! En de hele woningsector zou zonder subsidies moeten leren zichzelf te bedruipen. Maar ook zonder heffingen.

zou ook goed voor de economie zijn en gemeentes , provincies en projektontwikkelaars raken dan hun dure grond een keer kwijt
pi_109930679
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:26 schreef RemcoDelft het volgende:

Hoe wil jij bouwen stimuleren zonder subsidies of andere regelingen die de markt verstoren?

Verder is het goed voor de huizenprijzen dat WBV's bijna niets meer bouwen, laat al die scheefhuurders maar wat gaan kopen. :Y)
  donderdag 5 april 2012 @ 10:34:57 #271
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109930732
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:30 schreef HD9 het volgende:

[..]

zou ook goed voor de economie zijn en gemeentes , provincies en projektontwikkelaars raken dan hun dure grond een keer kwijt
Die grond is makkelijk te verkopen... maar niet tegen zeepbelprijzen :7
  donderdag 5 april 2012 @ 10:35:34 #272
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109930746
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe wil jij bouwen stimuleren zonder subsidies of andere regelingen die de markt verstoren?

Verder is het goed voor de huizenprijzen dat WBV's bijna niets meer bouwen, laat al die scheefhuurders maar wat gaan kopen. :Y)
Gewoon grondspeculanten onteigenen i.v.m. het plegen van een economisch delict :7
Als je wel huurders kan dwingen om hun huis te verlaten op straffe van een enorme huurverhoging dan kun je als overheid ook gewoon speculanten dwingen hun grond af te staan tegen een forse afwaardering.
  donderdag 5 april 2012 @ 10:40:56 #273
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109930902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gewoon grondspeculanten onteigenen i.v.m. het plegen van een economisch delict :7
Als je wel huurders kan dwingen om hun huis te verlaten op straffe van een enorme huurverhoging dan kun je als overheid ook gewoon speculanten dwingen hun grond af te staan tegen een forse afwaardering.
Zou een "grondbelasting" geen leuke optie zijn? Een soort huurwaardeforfait voor braakliggende speculatiegronden? Dus: de "waarde" is 800 euro per vierkante meter, dat kan je verhuren voor 5% daarvan, dus per jaar betaal je 40 euro per vierkante meter belasting als je meer dan 1000 vierkante meter bezit (en 1000 vierkante meter is al 8 keer zo groot als waar een "starterswoning" het mee moet doen). Lijkt me een gouden greep voor het begrotingstekort! En opeens vliegen de kavels de deur uit bij de speculanten.
pi_109932176
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zou een "grondbelasting" geen leuke optie zijn? Een soort huurwaardeforfait voor braakliggende speculatiegronden? Dus: de "waarde" is 800 euro per vierkante meter, dat kan je verhuren voor 5% daarvan, dus per jaar betaal je 40 euro per vierkante meter belasting als je meer dan 1000 vierkante meter bezit (en 1000 vierkante meter is al 8 keer zo groot als waar een "starterswoning" het mee moet doen). Lijkt me een gouden greep voor het begrotingstekort! En opeens vliegen de kavels de deur uit bij de speculanten.
Hmm dat is wel briljant, geld halen waar het zit. Alleen jammer dat ze dan moeten heffen bij de gemeentes zelf, draait het volk er uiteindelijk weer voor op..
pi_109932464
quote:

[..]

Het huurwaardeforfait kon niet voorkomen dat speculanten en bedrijven hele panden jarenlang leeg lieten staan. Dus of dat nu wel zou werken?
En op korte termijn zal het vast en zeker geld opleveren maar ik twijfel of dit werkt, zeker op lange termijn en of het zich dan niet in de eigen voet schiet.
  donderdag 5 april 2012 @ 11:34:11 #276
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109932784
quote:

[..]

Die speculanten en gemeentes willen wel bouwen, de bottleneck zit bij de provincies die bemoeien zich met van alles en nog wat
Iedereen wil moet er een vergunning voor geven
  donderdag 5 april 2012 @ 11:39:00 #277
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109932966
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:34 schreef HD9 het volgende:

[..]

Die speculanten en gemeentes willen wel bouwen, de bottleneck zit bij de provincies die bemoeien zich met van alles en nog wat
Provincies mogen van mij worden afgeschaft! Niemand weet echt wat ze doen, en wat mij betreft hoeft er geen extra laag overheid tussen gemeente en rijk te zitten.
  donderdag 5 april 2012 @ 11:57:28 #278
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109933697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het huurwaardeforfait kon niet voorkomen dat speculanten en bedrijven hele panden jarenlang leeg lieten staan. Dus of dat nu wel zou werken?
En op korte termijn zal het vast en zeker geld opleveren maar ik twijfel of dit werkt, zeker op lange termijn en of het zich dan niet in de eigen voet schiet.
Die panden zijn veelal gebouwd met pensioengelden, daar komt gewoon een constante hoeveelheid van binnen.... vastgoed was altijd een fantastische belegging volgens de bouwmaffia.
Nu er gecashed moet gaan worden blijkt dat de boekwaarde niet klopt, dus gaan de pensioenfondsen lopen leuren in Den Haag voor een bail-out fonds voor slechte vastgoedbeleggingen. Het kan immers toch niet zo zijn dat verkwanselde pensioengelden mogen leiden tot lagere pensioenuitkeringen :')
  donderdag 5 april 2012 @ 11:57:59 #279
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109933719
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:34 schreef HD9 het volgende:

[..]

Iedereen wil moet er een vergunning voor geven
Zelfs als de bouwplannen zijn goedgekeurd wenst men niet af te boeken :7
  donderdag 5 april 2012 @ 12:43:47 #280
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109935334
Nou.... Mark..... waar blijft die boost op de huizenmarkt en de economie nou?

Wat een mislukte grap joh :') Als hij dit leest zal hij er vast hard om kunnen lachen :D
pi_109935386
Toen probeerden ze tenminste iets
  donderdag 5 april 2012 @ 12:47:15 #282
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109935458
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
Toen probeerden ze tenminste iets
Tja... 'wat proberen' is natuurlijk de gebruikelijke 'modus operandi' van beleidsmakers :')
  donderdag 5 april 2012 @ 12:47:37 #283
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109935470
Voorlopige conclusie is dat de problemen dit jaar niet meer worden aangepakt, laat staan opgelost.
  donderdag 5 april 2012 @ 12:50:24 #284
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109935598
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:47 schreef sorcees het volgende:
Voorlopige conclusie is dat de problemen dit jaar niet meer worden aangepakt, laat staan opgelost.
Dit kabinet gaat dan ook helemaal geen oplossingen aandragen, want de oplossingen zijn wel bekend maar zullen uiterst pijnlijk zijn. Men wil kosten wat het kost de status quo handhaven, elk ander alternatief is te pijnlijk om simpelweg over na te willen denken. Althans.... voor de scheefleners in Den Haag...
  donderdag 5 april 2012 @ 12:57:44 #285
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109935878
Vooruit... nog even wat meer VVD propaganda m.b.t. de HRA...

donderdag 5 april 2012 @ 12:59:11 #286
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109935923
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Vooruit... nog even wat meer VVD propaganda m.b.t. de HRA...

Het beste is om die HRA ineens af te kappen, en de AOW twee jaar op te schuiven ineens
pi_109936017
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:59 schreef HD9 het volgende:

[..]

Het beste is om die HRA ineens af te kappen, en de AOW twee jaar op te schuiven ineens
^O^
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:07:23 #288
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109936214
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:59 schreef HD9 het volgende:

[..]

Mee eens... dan ben je in ieder geval zinvolle hervormingen aan het doorvoeren. Als daar tegenover gewoon zinvolle verlagingen van de lasten staan dan weten mensen weer waar ze aan toe zijn, het doet dan even pijn maar er is weer perspectief. Zoals het nu gaat vraag ik mij af waarom we nog een kabinet en tweede kamer hebben? Men neemt immers toch geen zinvolle beslissingen, dus als we ergens op kunnen besparen dan is het in ieder geval de salarissen van ministers en kamerleden :7
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 14:45:16 #289
16180 crew  CoolGuy
pi_109940304
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mee eens... dan ben je in ieder geval zinvolle hervormingen aan het doorvoeren. Als daar tegenover gewoon zinvolle verlagingen van de lasten staan dan weten mensen weer waar ze aan toe zijn, het doet dan even pijn maar er is weer perspectief. Zoals het nu gaat vraag ik mij af waarom we nog een kabinet en tweede kamer hebben? Men neemt immers toch geen zinvolle beslissingen, dus als we ergens op kunnen besparen dan is het in ieder geval de salarissen van ministers en kamerleden :7
Maar niet op mijn salaris :7 Ik ga voor een nieuwe werkgever beginnen, en das weer een behoorlijk stap qua salaris. Life's good :D
pi_109940377
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar niet op mijn salaris :7 Ik ga voor een nieuwe werkgever beginnen, en das weer een behoorlijk stap qua salaris. Life's good :D
JIj hebt dan snel een nieuwe baan gevonden als gesjeesd PVDA lid. (als je het nieuws volgt snap je het wel) :P
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 14:49:07 #291
16180 crew  CoolGuy
pi_109940472
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

JIj hebt dan snel een nieuwe baan gevonden als gesjeesd PVDA lid. (als je het nieuws volgt snap je het wel) :P
Hahaha :P welnee, er deed zich een mogelijkheid voor en toen ik zag wat daar voor geld tegenover stond was de keuze snel gemaakt :P
  donderdag 5 april 2012 @ 14:59:38 #292
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109940925
quote:

[..]

Gefeliciteerd.... ik hoop niet voor je dat je moet verhuizen :D
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 15:07:56 #293
16180 crew  CoolGuy
pi_109941244
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:59 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.... ik hoop niet voor je dat je moet verhuizen :D
Dank je.... nee dat hoef ik niet nee :D
pi_109945040
quote:

[..]

GEBAK!!! *O*
  donderdag 5 april 2012 @ 16:56:56 #295
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109945637
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:44 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

GEBAK!!! *O*
Is weer eens wat anders als appeltaart c_/
pi_109945780
quote:

[..]

GEBAK!!! *O*
Vandaag was op de zaak de directeur jarig, dus dat heb ik al op vandaag. :P
  Moderator donderdag 5 april 2012 @ 20:39:52 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_109955084
quote:

[..]

GEBAK!!! *O*
Lol. *gebak voor iedereen*
  vrijdag 6 april 2012 @ 00:10:38 #298
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109966271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 01:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar gebeurt dat?
Vrijwel overal. Hier bijvoorbeeld: een kleine 80 jaar oude uitgeleefde ex-huurwoning in Deventer, staat al 5 maanden leeg en te koop. Uiteraard moet je je dan wel aan de verkoopvoorwaarden van Rentree houden, ze dulden geen concurrentie!
Ondertussen in ander nieuws over dezelfde woningcorporatie: "VVD en PvdA zijn ongerust over de gevolgen van de speculatieve grondaankopen die woningcorporatie Rentree deed in de periode 2007-2008."...

Uiterst dubieus natuurlijk dat een woningcorporatie speculeert met grond, en daarna gewilde sociale huurwoningen gaat verkopen om weer geld binnen te harken.

Even verderkijken leert dat Rentree zelf momenteel welgeteld 4 sociale huurwoningen aanbiedt. Een kleine selectie (de link gaat niet direct naar de advertentie):
-46 jaar oude flat 3 hoog zonder lift, 43 vierkante meter, huur incl. verwarming en servicekosten EUR 435,14
-26 jaar oude flat 3 hoog zonder lift, 47 vierkante meter, huur incl. servicekosten EUR 525,79
Uiteraard moet je voor deze woningen inschrijven en maak je tussen honderden andere gegadigden geen kans. En let wel: deze flatjes zijn momenteel zelfs nog bewoond!
En kijk eens naar de bedragen: piepklein in afgelegen Deventer, particulier betaal je op betere locaties minder per vierkante meter (voor een 3 keer zo groot iets, dat dan wel)...
Voeg daar de leeftijd van deze flatjes aan toe, en de vele verhalen in dit topic dat sociale woningbouw toch echt niet rendabel is en dat die arme corporaties subsidie nodig hebben om de tent te runnen :X

Ondertussen bieden ze 162 (eventuele dubbeltellingen daargelaten) woningen te koop aan op Funda: 40 keer zo veel als ze de komende maand verhuren!

Vreemd toch, dat een woningcorporatie met gesubsidieerde woningen 40 keer meer woningen te koop heeft dan ze aan hun doelgroep op korte termijn beschikbaar stellen voor verhuur!
pi_109968433
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:47 schreef sorcees het volgende:
De markt lost de problemen vanzelf op, aanbod is groter dan de vraag ==> prijspeil past zich aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2012 01:38:19 ]
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:23:25 #300
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109975289
Die gast van D66 praat ook poep bij BNR, beetje jammer....
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:24:02 #301
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109975312
D66 zorgt niet voor meer betaalbare woningen :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')