Wat doet de bakker als deze te weinig brood gebakken heeft?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
Om maar even kritisch te zijn, die zogenaamde scheefhuurders zouden wel goedkope woningen bezet houden zodat starters op de huurmarkt geen huurwoning meer kunnen krijgen. In sommige regio's is de wachttijd al rond de 10 jaar. Moeten mensen die niet (kunnen) kopen dan maar thuis blijven wonen tot hun 28e?
Kopers hebben de zeepbel geblazen.... dus het lijkt mij dat zij ook de rekening gaan betalen voor het laten leeglopen van de zeepbel. Waarom zouden kamikazekopers nog langer instappen in het nationale piramidespel als er geen kans op 'cashen' meer is? Dezelfde hebzucht die ten grondslag ligt aan het ontstaan van de zeepbel keert zich nu tegen de deelnemers. Het sentiment is gedraaid, het monster word weer zichtbaar.... we leven in interessante tijdenquote:Hun enige alternatief is om of ergens een kamertje te huren (ook niet prettig als je je 30e nadert) of goedkoop een woning kopen.
Ik kan me goed voorstellen dat zulke mensen in oudere tijden dus een goedkoop woninkje gingen "leasen". Verdienen die het dan ook om in de problemen te geraken? (bijvoorbeeld doordat ze hun baan verliezen en niet op tijd elders meer aan de bak kunnen)
Ik heb net dit opgezocht:quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bouwbedrijven hebben veel minder werk en dat blijft de komende jaren
En met scheefhuren, ik weet de cijfers niet exact maar in het vorige topic stond toch een artikel dat er 2,1 miljoen sociale huurwoningen waren voor een doelgroep van 1,5 miljoen?
En dat er steeds meer scheefgehuurd wordt, kan je (ons) scheefhuurders weinig verwijten
Link: http://www.nrcnext.nl/blo(...)zit-een-scheefwoner/quote:Next checkt: ‘In 1 op de 6 sociale huurwoningen zit een scheefwoner’
Exact. Jij klaagt dat 't goedkoper moet worden, omdat je anders niet kunt kopen (moet je eens gaan werken voor de verandering, gaat er een wereld voor je open). Je kunt nu misschien net (ik denk t niet want je krijgt geen hypotheek) een appartement kopen, maar dat zint jou niet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een appartement is voor demente bejaarden, als je jong en gezond bent wil je daar niet in wonen. Alleen in stedelijk gebied waar echte schaarste is, is dat een oplossing. Buiten de grote steden zou er een bouwverbod op appartementen horen te gelden
Al is het maar 10%, dan nog lost het(voor een groot gedeelte) zowel de problemen op de huizenmarkt als wachtlijsten opquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb net dit opgezocht:
[..]
Link: http://www.nrcnext.nl/blo(...)zit-een-scheefwoner/
1 op de 6, dat vind ik best wel veel.
Uit de bron blijkt ook dat het om ruim 2,5 miljoen sociale huurwoningen gaat
2,5 miljoen/6 geeft ruim 400000 sociale huurwoningen die bezet zijn door scheefhuurders.
De vraag is echter: Stel dat alle scheefhuurders hun woningen zouden verlaten, zou dat genoeg zijn om de woningnood in de sociale huursector op te lossen?
Dat is ook een mogelijkheid, gewoon meer sociale huurwoningen bijbouwen. De vraag is echter:Waarom gebeurt dat dan niet?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat doet de bakker als deze te weinig brood gebakken heeft?
Verhoogt hij dan de prijs van het brood voor mensen die meer te besteden hebben?
Of bakt hij gewoon wat meer brood zodat iedereen een brood kan kopen tegen een betaalbare prijs?
Ik denk dat beleidsmakers een hoop kunnen leren van het boerenverstand van de bakker
In Olland doen we moeilijk over wat mensen die 'te goedkoop' zouden wonen in een huurwoning, dit terwijl er miljoenen mensen afhankelijk gemaakt zijn van een leensubsidie op hun te dure woningquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
1 op de 6, dat vind ik best wel veel.
Uit de bron blijkt ook dat het om ruim 2,5 miljoen sociale huurwoningen gaat
Er is geen woningnood in Nederland... er is gewoon een groot gebrek aan keuzevrijheid door alle overheidsbemoeienis.quote:2,5 miljoen/6 geeft ruim 400000 sociale huurwoningen die bezet zijn door scheefhuurders.
De vraag is echter: Stel dat alle scheefhuurders hun woningen zouden verlaten, zou dat genoeg zijn om de woningnood in de sociale huursector op te lossen?
Omdat mensen moeten doorstromen, die vertrekken ook niet als je bijbouwt, dus moet je drang toepassen door de markt vrij te gooienquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is ook een mogelijkheid, gewoon meer sociale huurwoningen bijbouwen. De vraag is echter:Waarom gebeurt dat dan niet?
Zou het? Zit de grote krapte niet in de kleine goedkope sociale huurwoningen terwijl de scheefhuurders net in de grote woningen zitten? En waarom moesten de coorperaties net de woningen te koop zetten?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Al is het maar 10%, dan nog lost het(voor een groot gedeelte) zowel de problemen op de huizenmarkt als wachtlijsten op
Omdat overheden meer konden verdienen met de bouw van grote dure woningen. Immers leverde de lokale overheden dit meer op aan grondtransacties en vergunningen, daarnaast leverde het de schatkist op korte termijn ook meer belastingen op.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is ook een mogelijkheid, gewoon meer sociale huurwoningen bijbouwen. De vraag is echter:Waarom gebeurt dat dan niet?
En wat dan met de bijna 2 miljoen huishoudens die wel "legaal" in een sociale woningbouwwoning wonen?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Al is het maar 10%, dan nog lost het(voor een groot gedeelte) zowel de problemen op de huizenmarkt als wachtlijsten op
Dus de huurmarkt vrij gooien
Dwangquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat mensen moeten doorstromen, die vertrekken ook niet als je bijbouwt, dus moet je drang toepassen door de markt vrij te gooien
Wat betaalde je per jaar en wat was ongeveer de WOZ waarde?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou het? Zit de grote krapte niet in de kleine goedkope sociale huurwoningen terwijl de scheefhuurders net in de grote woningen zitten? En waarom moesten de coorperaties net de woningen te koop zetten?
Weet het niet maar heel dat scheefhuren moet sowieso geen groot onderwerp zijn, de woningmarkt staat stil en dat wordt alleen maar erger. Ik heb een tijdje particulier gehuurd en dat is gewoon bijna 2 keer zo duur![]()
Euhm.... als rasechte 'scheefhuurder' woon ik gewoon legaal in mijn woning hoor!!!quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wat dan met de bijna 2 miljoen huishoudens die wel "legaal" in een sociale woningbouwwoning wonen?
En is er bekend hoeveel mensen nu wachten op een woning in de sociale woningbouw-sector?
Niet veel, die moeten alleen een marktconforme prijs gaan betalen(helaas pas op termijn)quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wat dan met de bijna 2 miljoen huishoudens die wel "legaal" in een sociale woningbouwwoning wonen?
En is er bekend hoeveel mensen nu wachten op een woning in de sociale woningbouw-sector?
Sorrie, maar er is wel degelijk woningnood, tenminste wat sociale huurwoningen betreft. In sommige gebieden kan je simpelweg niks krijgen tenzij je al een x aantal jaren ingeschreven staat. Dan is er naar mijn mening een tekort aan sociale huurwoningen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Er is geen woningnood in Nederland... er is gewoon een groot gebrek aan keuzevrijheid door alle overheidsbemoeienis.
Prijzen verhogen is ook dwangquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dwang![]()
Ben je wel goed bij je verstand man
Met dank aan de scheefhuurdersquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sorrie, maar er is wel degelijk woningnood, tenminste wat sociale huurwoningen betreft. In sommige gebieden kan je simpelweg niks krijgen tenzij je al een x aantal jaren ingeschreven staat. Dan is er naar mijn mening een tekort aan sociale huurwoningen.
Er is geen woningnood, het probleem is dat iedereen op dezelfde plek wenst te wonen. Buiten de randstad is de zogenaamde woningnood non-existent.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sorrie, maar er is wel degelijk woningnood, tenminste wat sociale huurwoningen betreft. In sommige gebieden kan je simpelweg niks krijgen tenzij je al een x aantal jaren ingeschreven staat. Dan is er naar mijn mening een tekort aan sociale huurwoningen.
Ik weet de WOZ waarde niet, hoe zou ik dat kunnen weten?quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat betaalde je per jaar en wat was ongeveer de WOZ waarde?
Het gaat om huurwoning, zolang de mensen die het kunnen doorstromen komt er aan de onderkant ruimte en daar wordt iedereen beter van.
Dat zeg ik.... dwang... vandaar dat ik tegen de fascistische neigingen van dit kabinet ben. Je zou verwachten dat met name de VVD de vrijheid van de huurder zou verdedigen.... helaas is niets minder waar. Dit kabinet maakt zich liever schuldig aan DDR praktijkenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Prijzen verhogen is ook dwang
Vandaar dat "legaal" ook tussen haakjes stondquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Euhm.... als rasechte 'scheefhuurder' woon ik gewoon legaal in mijn woning hoor!!!
Het is nogal wat hoor, om de keus te hebben om of te kopen, of te verhuizen naar buiten de randstad terwijl je je hele leven al in de randstad gewoond hebt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er is geen woningnood, het probleem is dat iedereen op dezelfde plek wenst te wonen. Buiten de randstad is de zogenaamde woningnood non-existent.
Tja.... andere tijden... andere zondebokkenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Met dank aan de scheefhuurders
Ja, inderdaad, er is geen woningnood, maar woningen zijn niet goed genoeg voor mensen. Daar ben je zelf een goed voorbeeld van Xeno. Geen cent te makken, maar ondertussen wel je neus ophalen voor een appartement want dat is niet goed genoeg voor je.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er is geen woningnood, het probleem is dat iedereen op dezelfde plek wenst te wonen. Buiten de randstad is de zogenaamde woningnood non-existent.
Geschatte waarde? En de huurprijs per jaar?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet de WOZ waarde niet, hoe zou ik dat kunnen weten?
En in je eentje kan je moeilijk doorstromen, kan je nauwelijks iets kopen en welke zot wil er een appartement kopen?
Dan zouden we de gemiddelde woonduur moeten weten en zouden we aan de hand hiervan wel een uitspraak kunnen doen of daarmee de wachttijden verminderen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
2,5 miljoen/6 geeft ruim 400000 sociale huurwoningen die bezet zijn door scheefhuurders.
Maar marktcomform wil dus zeggen prijzen aangepast aan de kopersbubbel? Ik weet niet of ik dat nou zo'n goed idee vind DAM.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet veel, die moeten alleen een marktconforme prijs gaan betalen(helaas pas op termijn)
Nee, maar als de wachtlijsten vaak 8 á 10 jaar zijn zullen het er wel veel zijn
Er is niks liberaal aan om mensen te goedkoop te laten wonen op de rekening van een ander, gewoon de markt vrijgooien.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat zeg ik.... dwang... vandaar dat ik tegen de fascistische neigingen van dit kabinet ben. Je zou verwachten dat met name de VVD de vrijheid van de huurder zou verdedigen.... helaas is niets minder waar. Dit kabinet maakt zich liever schuldig aan DDR praktijken
WOZ waardequote:Op dinsdag 3 april 2012 13:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar marktcomform wil dus zeggen prijzen aangepast aan de kopersbubbel? Ik weet niet of ik dat nou zo'n goed idee vend DAM.
Als er 400000 scheefhuurders uit hun huurhuis moeten en er in totaal 260000 koopwoningen in de verkoop staan, dan kan je daar idd uit concluderen dat er simpelweg te weinig woningen zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zouden we de gemiddelde woonduur moeten weten en zouden we aan de hand hiervan wel een uitspraak kunnen doen of daarmee de wachttijden verminderen.
Maar als er zoveel mensen uit een sociale huurwoninge moeten zijn er niet eens voldoende huizen voor in de particulier huur/koop sector.
Je was weer wat woordjes vergeten in je selectieve verontwaardiging.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
In Olland doen we moeilijk over wat mensen die 'te goedkoop' zouden wonen in een sociaal gebouwde huurwoning, dit terwijl er miljoenen mensen afhankelijk gemaakt zijn van een leensubsidie op hun te dure woning
Ik huurde voor 1300 ex. per maand een appartement. Geen idee wat de waarde van het pand wasquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geschatte waarde? En de huurprijs per jaar?
Stel dat je opgroeit in de binnenstad van Amsterdam.... hoe groot is dan de kans dat je daar later ook kan wonen? Niet iedereen kan op dezelfde plek wonen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het is nogal wat hoor, om de keus te hebben om of te kopen, of te verhuizen naar buiten de randstad terwijl je je hele leven al in de randstad gewoond hebt.
Ik zie dan velen liever een koophuis leasen (met alle kwalijke gevolgen van dien).
Kijk.... die voorrang regels is typisch zo'n maatregel waar een verbod op zou horen te gelden, het is discriminatie en nodeloze bemoeienis. Gewoon bijbouwen naar behoefte. Er is slechts 1 regel noodzakelijk en dat is dat overheden verplicht zijn om woonruimte te realiseren voor al haar burgers.quote:Bovendien is het niet makkelijk om voor een sociale woningbouwwoning in aanmerking te komen als je van buiten komt omdat in veel gemeenten lokale inwoners voorrang krijgen...en terecht.
Dan huurde je in de particulier sector en kun je per defenitie geen scheefhuurder zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik huurde voor 1300 ex. per maand een appartement. Geen idee wat de waarde van het pand was
DAM heeft gelijk dat de prijzen vrij gegeven zouden mogen zijn, maar dat kan alleen maar als de hele markt vrij is. M.a.w. ik moet ook makkelijk nieuwbouw kunnen plegen.... als restricties in stand blijven krijg je geen echte vrije markt en zullen er huisjesmelkers blijven bestaan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar marktcomform wil dus zeggen prijzen aangepast aan de kopersbubbel? Ik weet niet of ik dat nou zo'n goed idee vind DAM.
Op welke rekening van een ander? Ik gaf een aantal posts terug al aan dat met name scheefhuurders bovengemiddeld bijdragen aan de schatkistquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er is niks liberaal aan om mensen te goedkoop te laten wonen op de rekening van een ander, gewoon de markt vrijgooien.
Maar wij staan hier toch met z'n allen op de wal?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, er is geen woningnood, maar woningen zijn niet goed genoeg voor mensen. Daar ben je zelf een goed voorbeeld van Xeno. Geen cent te makken, maar ondertussen wel je neus ophalen voor een appartement want dat is niet goed genoeg voor je.
En dan vanaf de zijlijn schreeuwen dat je hoopt dat grote groepen mensen in de shit komen en dat jij wel weet hoe het allemaal op te lossen is. De beste stuurlui staan aan wal, dat blijkt wel, maar de realiteit is ondertussen gewoon dat je al jaren dit soort dingen roept en er in jouw situatie nog helemaal niks verandert is.
Ik ben opgegroeid in Amsterdam maar woon nu ook buiten Amsterdam, mede omdat het niet te doen was iets te vinden.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Stel dat je opgroeit in de binnenstad van Amsterdam.... hoe groot is dan de kans dat je daar later ook kan wonen? Niet iedereen kan op dezelfde plek wonen.
[..]
Kijk.... die voorrang regels is typisch zo'n maatregel waar een verbod op zou horen te gelden, het is discriminatie en nodeloze bemoeienis. Gewoon bijbouwen naar behoefte. Er is slechts 1 regel noodzakelijk en dat is dat overheden verplicht zijn om woonruimte te realiseren voor al haar burgers.
Klopt, zoals ik ook al aangaf, dat was in mijn tijd voordat ik sociaal ging zittenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan huurde je in de particulier sector en kun je per defenitie geen scheefhuurder zijn.
Ieder jaar 10% van de scheefhuurders die doorstromen, dan verdubbel je bij benadering ook het aantal verkochte huizen over een jaar.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als er 400000 scheefhuurders uit hun huurhuis moeten en er in totaal 260000 koopwoningen in de verkoop staan, dan kan je daar idd uit concluderen dat er simpelweg te weinig woningen zijn.
Vraag is dan, waar ligt dat aan?
Wat is het probleem daarmee? Jij hebt een sociaal geleende koopwoning. Moet ik dat er iedere keer bij vermelden?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je was weer wat woordjes vergeten in je selectieve verontwaardiging.
Ja, wij staan met zn allen op de wal, maar ik roep niet heel hard dat ik weet wat dé oplossing is, dus ik sta wel op de wal, maar ik behoor niet tot de stuurluiquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar wij staan hier toch met z'n allen op de wal?
[..]
Ik ben opgegroeid in Amsterdam maar woon nu ook buiten Amsterdam, mede omdat het niet te doen was iets te vinden.
Ik vind die voorrangsregel wel een goed idee, omdat je dan mensen die binding hebben met desbetreffende gemeente, kans geeft om toch in hun eigen gemeente te blijven wonen. Dat is niet alleen maar luxe, zo woon je ook dichter bij familie en (meestal) je werk.
afkappen op 8% van de WOZ waarde en verhogin van maximaal 5% plus inflatie. Dan krijgen huisjesmelkers geen kans(in elk geval niet bij mensen die legaal in Nederland zijn)quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
DAM heeft gelijk dat de prijzen vrij gegeven zouden mogen zijn, maar dat kan alleen maar als de hele markt vrij is. M.a.w. ik moet ook makkelijk nieuwbouw kunnen plegen.... als restricties in stand blijven krijg je geen echte vrije markt en zullen er huisjesmelkers blijven bestaan.
Maar dat lost nog niet het strukturele woningentekort op DAM. Er moet dan toch gewoon bijgebouwd worden?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ieder jaar 10% van de scheefhuurders die doorstromen, dan verdubbel je bij benadering ook het aantal verkochte huizen over een jaar.
Dan zou je zowel meer ruimte maken voor de mensen die willen huren, als voor de mensen die hun huis willen verkopen en willen doorstromen
De politiek vind het anders geen probleem als je stemt met je portemonnee, dan zijn al dat soort idealen ineens niet meer belangrijk. Vandaar dat het sowieso een vorm van symboolpolitiek en hypocrisie is imo.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik vind die voorrangsregel wel een goed idee, omdat je dan mensen die binding hebben met desbetreffende gemeente, kans geeft om toch in hun eigen gemeente te blijven wonen. Dat is niet alleen maar luxe, zo woon je ook dichter bij familie en (meestal) je werk.
Omdat de overheid en bouwmaffia er geen belang bij heeft om voldoende woningen te bouwen, het liefst wil men zoveel mogelijk afromen tegen een zo'n laag mogelijk productie. Kunstmatige schaarste was de afgelopen 2 decennia het ideale business model. Dat ze dit keer iets teveel afgeroomd hebben en daardoor een enorme molensteen om de klanten hebben gehangen was te verwachten... echter zag niemand het aankomen.... want wie dan leeft die dan zorgt... graaien zolang het nog kan.quote:Maar dan nog, waarom worden er dan struktureel te weinig woningen gebouwd?
Eerste 6,5 jaar sws niet, 260.000 delen door 40.000quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dat lost nog niet het strukturele woningentekort op DAM. Er moet dan toch gewoon bijgebouwd worden?
Maar als echt alles vrijgegeven wordt, dan krijg je toch alleen maar meer huisjesmelkers?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
DAM heeft gelijk dat de prijzen vrij gegeven zouden mogen zijn, maar dat kan alleen maar als de hele markt vrij is. M.a.w. ik moet ook makkelijk nieuwbouw kunnen plegen.... als restricties in stand blijven krijg je geen echte vrije markt en zullen er huisjesmelkers blijven bestaan.
Maar de bouwbedrijven zitten nu toch ook in de problemen?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De politiek vind het anders geen probleem als je stemt met je portemonnee, dan zijn al dat soort idealen ineens niet meer belangrijk. Vandaar dat het sowieso een vorm van symboolpolitiek en hypocrisie is imo.
[..]
Omdat de overheid en bouwmaffia er geen belang bij heeft om voldoende woningen te bouwen, het liefst wil men zoveel mogelijk afromen tegen een zo'n laag mogelijk productie. Kunstmatige schaarste was de afgelopen 2 decennia het ideale business model. Dat ze dit keer iets teveel afgeroomd hebben en daardoor een enorme molensteen om de klanten hebben gehangen was te verwachten... echter zag niemand het aankomen.... want wie dan leeft die dan zorgt... graaien zolang het nog kan.
Waarom moet er bijgebouwd worden als er 260.000 huizen te koop staan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:16 schreef opgebaarde het volgende:
Ja wat slimmer bijgebouwd worden, komende jaren staan alleen 1 gezinsappartementen op het programma. En de starter heeft verdomd veel moeite om nu een huis te kopen, de bel moet kleiner, en eerlijker. Kan niet anders
Waarom?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar als echt alles vrijgegeven wordt, dan krijg je toch alleen maar meer huisjesmelkers?
Ja, een minder lange wachtrij, maar nog steeds een struktureel tekort aan woningen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Eerste 6,5 jaar sws niet, 260.000 delen door 40.000
Maar het is natuurlijk een domino effect
Scheefhuurder koopt een huis - Huizenbezitters is van zijn huis af - koopt een nieuw huis, etc
Huis van scheefhuurder wordt gegeven aan iemand op de wachtlijst - minder lange wachtrij
Je vergeet 1 ding DAM.... die mensen willen niet verkopen. Althans... niet tegen de nieuwe marktprijs... de markt zit vast omdat kopers niet aan de vraag van de markt willen en of kunnen voldoen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan zou je zowel meer ruimte maken voor de mensen die willen huren, als voor de mensen die hun huis willen verkopen en willen doorstromen
Door scheefhuurders niet uit hun woning te jagenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, een minder lange wachtrij, maar nog steeds een struktureel tekort aan woningen.
Waarom hebben we het eigenlijk zo ver laten komen in Nederland???
Maar dat lost het niet op want er zijn struktureel te weinig woningen. Ik verval een beetje in herhaling hierquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Door scheefhuurders niet uit hun woning te jagen
Als de huurprijzen stijgen komt er vanzelf een moment wanneer het beter wordt om te kopenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je vergeet 1 ding DAM.... die mensen willen niet verkopen. Althans... niet tegen de nieuwe marktprijs... de markt zit vast omdat kopers niet aan de vraag van de markt willen en of kunnen voldoen.
Vandaar dat de komende jaren er vooral nieuwbouw verkocht gaat worden... die hebben immers nog de keuze om tegen lagere prijzen woningen te gaan realiseren.... wel moet er eerst nog even afgeboekt gaan worden op de toekomstige virtuele winsten die men gedacht had te gaan behalen
Nee, er zijn niet structureel te weinig woningen, scheefhuurders maken geen ruimte voor de nieuwe huurders en treden niet toe.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dat lost het niet op want er zijn struktureel te weinig woningen. Ik verval een beetje in herhaling hier
Omdat er in principe 400000 woningen nodig zijn? Bovendien hebben we nog steeds geen cijfers van de benodigde hoeveelheid sociale huurwoningen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom moet er bijgebouwd worden als er 260.000 huizen te koop staan.
Er is ook nauwelijks ruimte mits je een leefbaar land wil hebben
Klopt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als de huurprijzen stijgen komt er vanzelf een moment wanneer het beter wordt om te kopen
Maar die scheefhuurders kunnen niet eens allemaal een koopwoning krijgen DAM -_-quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, er zijn niet structureel te weinig woningen, scheefhuurders maken geen ruimte voor de nieuwe huurders en treden niet toe.
Daar zit het probleem
Nee... want dan kun je met je portemonnee stemmen en voor een marktprijs een woning aanschaffen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar als echt alles vrijgegeven wordt, dan krijg je toch alleen maar meer huisjesmelkers?
De projectontwikkelaars hebben hun eigen glazen ingegooid... niet zo'n heel groot probleem voor die mensen.... jarenlang hebben ze vette winsten opgestreken. De slachtoffers zijn mensen die nu niet een betaalbare woning kunnen bemachtigen en Jan de Arbeider die geen werk meer heeftquote:Maar de bouwbedrijven zitten nu toch ook in de problemen?
Zoiets had ik tenminste van een andere poster hier begrepen.
Heb het ook over 10%, das 40.000 mensenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar die scheefhuurders kunnen niet eens allemaal een koopwoning krijgen DAM -_-
Stop maar.... als zelfs de beleidsmakers in Den Haag niet kunnen beantwoorden hoe hun maatregelen tot meer bouwproductie gaat leiden....quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dat lost het niet op want er zijn struktureel te weinig woningen. Ik verval een beetje in herhaling hier
Is mijn probleem niet, moet je lekker doen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt.
Net zoals het invoeren van een hypotheekrente aftrek.
Een behoefte creëren lost alleen niks op, integendeel. Maar laat de huurprijzen maar stijgen, krijgen we Australische taferelen waarbij iedereen tot zijn 30ste lekker thuis blijft wonen
Dat zeg ik, je bent gewoon een troll.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is mijn probleem niet, moet je lekker doen.
Dan heb je het toch niet over een oplossing? Want 40000 extra vrije huurwoningen lost de wachttijden in de sociale huursector niet op...denk ik, cijfers heb ik niet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heb het ook over 10%, das 40.000 mensen
Daar lijk je gelijk in te hebben. Iemand andere ideeën hierover??quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
De projectontwikkelaars hebben hun eigen glazen ingegooid... niet zo'n heel groot probleem voor die mensen.... jarenlang hebben ze vette winsten opgestreken. De slachtoffers zijn mensen die nu niet een betaalbare woning kunnen bemachtigen en Jan de Arbeider die geen werk meer heeft
Hoe kom je aan het cijfer van 400.000?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Omdat er in principe 400000 woningen nodig zijn? Bovendien hebben we nog steeds geen cijfers van de benodigde hoeveelheid sociale huurwoningen.
Er is zat ruimte, neem eens een kijkje in een atlas, Nederland is leeg
Het niveau van de betaalbaarheid was al ver voor 2007 overschreden... waarom denk je dat 100% aflossingvrij voor nodig was? Juist.... om de koopkracht verder op te rekken...quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als de huurprijzen stijgen komt er vanzelf een moment wanneer het beter wordt om te kopen
Nog even en je gaat je beklag doen over mensen die niet op tijd dood gaan om zo ruimte te maken voor anderenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, er zijn niet structureel te weinig woningen, scheefhuurders maken geen ruimte voor de nieuwe huurders en treden niet toe.
Daar zit het probleem
Je bent weer eens uitgeluld.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zeg ik, je bent gewoon een troll.
Je doet het wel best goed, kudows, have fun
Dat is het totaal aantal scheefhuurders, zie post enkele pagina's terug, is met bron.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe kom je aan het cijfer van 400.000?
Denk dat je het probleem een heel eind oplost, zeker als huurverhogingen structureel leiden tot uitstroomquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan heb je het toch niet over een oplossing? Want 40000 extra vrije huurwoningen lost de wachttijden in de sociale huursector niet op...denk ik, cijfers heb ik niet.
Uitgeluld?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je bent weer eens uitgeluld.
Ik ben gewoon niet verantwoordelijk voor iemand die graag tot zijn 30e thuis wil blijven wonen, als je dat wil doen moet je dat lekker doen
Sociale huurwoningen zijn gewoon nodig. Jouw methode dupeert de grote meerderheid die wel "terecht" in een sociale huurwoning zit.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk dat je het probleem een heel eind oplost, zeker als huurverhogingen structureel leiden tot uitstroom
Groot gedeelte van die 400.000 kunnen doorstromen, diegene die dat niet kan moet maar gewoon een marktconforme huur gaan betalen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat is het totaal aantal scheefhuurders, zie post enkele pagina's terug, is met bron.
Hier nog een keer de bron omdat ik een hekel heb aan "lees de afgelopen 200 topics maar door" reacties: http://www.nrcnext.nl/blo(...)zit-een-scheefwoner/
Beter oplossing als op de kosten van de staat in een huurwoning te zitten.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Uitgeluld?
In Australie kan de starter niet aan een huis komen omdat het onbetaalbaar is, dus blijven ze thuis wonen totdat hun salaris opgekrikt is en jij vindt dat een oplossing?
Toeslag geven aan diegene die het nodig hebben en aan de rest nietquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sociale huurwoningen zijn gewoon nodig. Jouw methode dupeert de grote meerderheid die wel "terecht" in een sociale huurwoning zit.
Bovendien, hoe wil je dit gaan toepassen met de huurtoeslag?
Welke straatjes moeten ze dan gaan opkopen? Even voor de duidelijkheid, jij bent voor het opdoeken van WBV'en?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Groot gedeelte van die 400.000 kunnen doorstromen, diegene die dat niet kan moet maar gewoon een marktconforme huur gaan betalen.
Dan wordt er ook meteen weer bijgebouwd omdat vermogende Nederlanders gewoon straatjes gaan opkopen en in de huur gooien.
Maar dit gaat de overheid toch massa's geld kosten? Dat is nou net niet de bedoeling DAM.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Toeslag geven aan diegene die het nodig hebben en aan de rest niet
Die te koop staan héquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Welke straatjes moeten ze dan gaan opkopen? Even voor de duidelijkheid, jij bent voor het opdoeken van WBV'en?
Je kan ook de prijs van een brood dusdanig verhogen dat je minder gaat eten, resultaat is wel dat je daarmee je gezondheid verslapt want je raakt ondervoed. Ik denk dat een soortgelijk effect optreed binnen de economie.... als de woonlasten een te groot aandeel gaan vormen van de bestedingen dan gaat dit ten koste van andere sectoren binnen de economie.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk dat je het probleem een heel eind oplost, zeker als huurverhogingen structureel leiden tot uitstroom
We kunnen ook de HRA vergroten. Daarmee gaat de scheefhuurder ook uit zijn woning.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Toeslag geven aan diegene die het nodig hebben en aan de rest niet
HRA is niet voor scheefthuurdersquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We kunnen ook de HRA vergroten. Daarmee gaat de scheefhuurder ook uit zijn woning.
Ook een goed idee?
Zegt de subsidie slurpende scheeflenerquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Beter oplossing als op de kosten van de staat in een huurwoning te zitten.
Er staan hele straten te koop? Of begrijp ik iets hier niet?quote:
Maar er is dan nog 1 probleem:Hoe zit het dan met de bouwbedrijven die er aan gewend zijn geraakt zoveel winst te maken?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je kan ook de prijs van een brood dusdanig verhogen dat je minder gaat eten, resultaat is wel dat je daarmee je gezondheid verslapt want je raakt ondervoed. Ik denk dat een soortgelijk effect optreed binnen de economie.... als de woonlasten een te groot aandeel gaan vormen van de bestedingen dan gaat dit ten koste van andere sectoren binnen de economie.
Gelukkig is er nu een ontwikkeling aan de gang die het aandeel woonlasten gaat laten krimpen naar een gezonder niveau, never waste a good crisis![]()
Uiteindelijk word onze economie daar beter en diverser door... andere sectoren zullen tot bloei komen.... ten koste van de vette winsten in het vastgoed
De trent is om de subsidies op geldlenen af te bouwen op verzoek van Brussel , dus nog verder opblazen van de huizenmarkt is niet verstandigquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We kunnen ook de HRA vergroten. Daarmee gaat de scheefhuurder ook uit zijn woning.
Ook een goed idee?
Als de kantoorklerk die gestudeerd heeft het al niet kan betalen, dan kan de rest het al helemaal niet betalen he slimmert. Huurprijzen omhoog gooien is dus alleen een tijdelijke oplossing, net zoals dat de HRA een tijdelijke oplossing was maar eht probleem alleen maar tijdelijk verschoven heeftquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Beter oplossing als op de kosten van de staat in een huurwoning te zitten.
Hun koe is al reeds van de honger dood gegaan. Bouwbedrijven zijn de afgelopen 2 jaar massaal failliet gegaan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar er is dan nog 1 probleem:Hoe zit het dan met de bouwbedrijven die er aan gewend zijn geraakt zoveel winst te maken?
Die gaan hun eigen melkkoe toch niet slachten?
Ik ben een scheeflener ?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zegt de subsidie slurpende scheeflener
Maar hoe kunnen ze nou failliet zijn gegaan als ze vlak daarvoor nog zoveel marges hadden?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hun koe is al reeds van de honger dood gegaan. Bouwbedrijven zijn de afgelopen 2 jaar massaal failliet gegaan.
Momenteel staan alle marges zwaar onder druk, ondanks dat is de krimp nog niet afgelopen. Grondspeculanten weigeren nog pertinent af te boeken op de waarde van bouwgrond. Pas als dat gebeurt is bestaat de kans op herstel van de bouwproductie, eerder zie ik geen verbetering tot stand komen.
Nee, een OLT!quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ben een scheeflener ?
Fok
Niet hele straten maar in vrijwel alle straten in Nederland staat wel wat te koop. Vermogende mensen gaan mits de huurmarkt hervormt wordt ook flink kopen en bouwenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Er staan hele straten te koop? Of begrijp ik iets hier niet?
Maar waarom doet die (scheefhuurder) dat nu niet?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet hele straten maar in vrijwel alle straten in Nederland staat wel wat te koop. Vermogende mensen gaan mits de huurmarkt hervormt wordt ook flink kopen en bouwen
Geen handel. Huurmarkt met meer huurbescherming voor de huurder dan de verhuurderquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar waarom doet die (scheefhuurder) dat nu niet?
De winsten worden ook niet gemaakt door de onderaannemers.... die werken gewoon voor hun geld. De winsten verdwijnen in de zakken van grondspeculant, projectontwikkelaars en gemeenten.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar hoe kunnen ze nou failliet zijn gegaan als ze vlak daarvoor nog zoveel marges hadden?
Stel:10 jaar terug kostte een koopwoning nog net zo veel als een koopwoning nu. Toen maakten ze vette winst en nu ineens niet meer? Dan klopt er toch iets niet?
Een ster lijkt me wel watquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Tja.... andere tijden... andere zondebokken![]()
Nog even en wij 'scheefhuurders' moeten een kenbaar teken aanbrengen op onze kleding
Met de huidige zeepbelprijzen kan je met 43k inkomen geen eens een fatsoenlijk alternatief voor een corporatiewoning aanschaffenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen handel. Huurmarkt met meer huurbescherming voor de huurder dan de verhuurder
Mmm.... tja.... lekker retroquote:
Dus daar is al het geld naartoe? Heb je een bron?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De winsten worden ook niet gemaakt door de onderaannemers.... die werken gewoon voor hun geld. De winsten verdwijnen in de zakken van grondspeculant, projectontwikkelaars en gemeenten.
De man aan op de steiger kreeg gewoon loon naar werken... de winsten zitten in de zakken van vetzakken met hun grote wagens, kapitale woningen en jachten.
Inderdaad, en dan zeggen we gewoon dat die mensen allemaal vlak bij elkaar moeten gaan wonen in zogenaamde ghetto's...tja, daar hoeven we niks meer voor te doen natuurlijk, das al zo.quote:
quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus daar is al het geld naartoe? Heb je een bron?
En als dit zo is, moet de overheid dan niet juist hier gaan ingrijpen?
quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dus daar is al het geld naartoe? Heb je een bron?
Waarom? De overheid is juist een van de verantwoordelijke partijenquote:En als dit zo is, moet de overheid dan niet juist hier gaan ingrijpen?
GMTAquote:
Krijgt de verhuurder wel 8% van de WOZ, dus dan wordt die er in ieder geval beter vanquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Met de huidige zeepbelprijzen kan je met 43k inkomen geen eens een fatsoenlijk alternatief voor een corporatiewoning aanschaffen![]()
Om even te benadrukken dat de beprijzing van woonruimte volkomen het contact met de realiteit heeft verloren... gelukkig is de vrije val met als einde een harde dreun reeds ingezet... het zal de markt weer wakker schudden en tot haar zinnen brengen... zoals altijd eerder gebeurt is
quote:
Bedankt voor de bron.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
[..]
Waarom? De overheid is juist een van de verantwoordelijke partijen![]()
Alleen een economische catastrofe kan de overheid van beleid doen veranderen,
Maar als dit nog steeds aan de gang is, dan is het toch nog net zo hard waar als toen?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:53 schreef opgebaarde het volgende:
haha maarja die is dan ook al zo fckn oud
En sindsdien is er nog geen f#ck verandert in de polderquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:53 schreef opgebaarde het volgende:
haha maarja die is dan ook al zo fckn oud
Lokale overheden financierden allerlei zaken via de inkomsten uit het grondbedrijf.... zaken waarvoor ze geen rijksbijdrage kregen of waarvoor ze de rekening niet op een andere manier bij de burger konden neerleggen. Stel je voor dat de gemeente Amsterdam iedereen een rekening van 10k ging sturen voor de aanleg van de Noord-Zuidlijn? Dan zou het gemeentehuis nog dezelfde avond als een fakkel brandenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
Bedankt voor de bron.
Maar ligt hier dan de kern van het probleem?
En wat verdient de overheid hiermee?
Volkomen.... maar dat durven ze de burger niet te vertellen.... het probleem zijn die vuige scheefhuurders en leenweigeraars... Tja... er zijn genoeg burgers die voor dat soort argumenten gevoelig zijnquote:Maar dan is de overheid zelf schuldige aan het tekort aan woningen, toch?
Uiteraard... maar zoals eerder gezegd gaat deze overheid het probleem ook niet aanpakken. Die proberen momenteel met kunst en vliegwerk de status quo te handhaven.... De kop in het zand... maar ook een struisvogel moet uiteindelijk etenquote:Maar als dit nog steeds aan de gang is, dan is het toch nog net zo hard waar als toen?
Maar niet alle politieke partijen willen de HRA in stand houden, dat wil vooral de VVD, toch?quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Lokale overheden financierden allerlei zaken via de inkomsten uit het grondbedrijf.... zaken waarvoor ze geen rijksbijdrage kregen of waarvoor ze de rekening niet op een andere manier bij de burger konden neerleggen. Stel je voor dat de gemeente Amsterdam iedereen een rekening van 10k ging sturen voor de aanleg van de Noord-Zuidlijn? Dan zou het gemeentehuis nog dezelfde avond als een fakkel branden
[..]
Volkomen.... maar dat durven ze de burger niet te vertellen.... het probleem zijn die vuige scheefhuurders en leenweigeraars... Tja... er zijn genoeg burgers die voor dat soort argumenten gevoelig zijn
[..]
Uiteraard... maar zoals eerder gezegd gaat deze overheid het probleem ook niet aanpakken. Die proberen momenteel met kunst en vliegwerk de status quo te handhaven.... De kop in het zand... maar ook een struisvogel moet uiteindelijk eten
Als je ziet welke kapitale bedragen kamerleden en ministers geleend hebben voor hun stapel bakstenen, dan kun je niet verwachten dat er ook maar 1 kamerlid van plan is om vrijwillig wat aan de HRA te gaan doen. Alle 'slimme' Nederlanders hebben zich diep in het rood gestoken om zo aantrekkelijker te lijken dan dat ze daadwerkelijk zijnquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar niet alle politieke partijen willen de HRA in stand houden, dat wil vooral de VVD, toch?
Het lijkt wel alsof de stemmers van de VVD vooral op de VVD gestemd hebben om hun HRA in stand te houden. Het was wel een belangrijk punt bij de afgelopen verkiezingen.
Persoonlijk denk ik niet dat de VVD veel gaat doen aan de HRA, dan zouden ze teveel stemmers verliezen.
Nou Xeno, kom je nog?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Krijgt de verhuurder wel 8% van de WOZ, dus dan wordt die er in ieder geval beter van![]()
Hoeveel kan je kopen met
0 euro spaargeld
10.000 euro spaargeld
20.000 euro spaargeld
50.000 euro spaargeld
100.000 euro spaargeld?
VVD, CDA, PVV en CU en Brinkman steunen het kabinetquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar niet alle politieke partijen willen de HRA in stand houden, dat wil vooral de VVD, toch?
Het lijkt wel alsof de stemmers van de VVD vooral op de VVD gestemd hebben om hun HRA in stand te houden. Het was wel een belangrijk punt bij de afgelopen verkiezingen.
Persoonlijk denk ik niet dat de VVD veel gaat doen aan de HRA, dan zouden ze teveel stemmers verliezen.
Dat ligt eraan hoeveel je van je spaargeld in de huizenmarkt zeepbel wilt stoppen, persoonlijk raad ik je aan om lekker te blijven wachten... want de prijzen zullen verder dalen. Zonde toch om daar je spaargeld in te stoppen?quote:
Brinkman spreekt natuurlijk vooral voor zijn broodheren uit de bouwsector. De vraag is hoelang ze nog Brinkman nog willen steunen, want de houdbaarheidsdatum van een falende lobbiest is natuurlijk beperkt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
VVD, CDA, PVV en CU en Brinkman steunen het kabinet
Hoeveel jaar wacht jij al en hoe oud ben je?quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoeveel je van je spaargeld in de huizenmarkt zeepbel wilt stoppen, persoonlijk raad ik je aan om lekker te blijven wachten... want de prijzen zullen verder dalen. Zonde toch om daar je spaargeld in te stoppen?
Ik wacht niet op een koophuis, ik leef gewoon door. Wat ik wel weet is dat nu een huis kopen diefstal van je eigen portemonnee is, dat is je geld over de schutting smijtenquote:Op dinsdag 3 april 2012 15:07 schreef CoolGuy het volgende:
Hoeveel jaar wacht jij al en hoe oud ben je?
Kan je voor de verandering proberen te antwoorden en niet met een wedervraag te komen falerquote:Op dinsdag 3 april 2012 15:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoeveel je van je spaargeld in de huizenmarkt zeepbel wilt stoppen, persoonlijk raad ik je aan om lekker te blijven wachten... want de prijzen zullen verder dalen. Zonde toch om daar je spaargeld in te stoppen?
Damequote:Op dinsdag 3 april 2012 15:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wacht niet op een koophuis, ik leef gewoon door. Wat ik wel weet is dat nu een huis kopen diefstal van je eigen portemonnee is, dat is je geld over de schutting smijten![]()
Zo... dat heb ik altijd al willen zeggen![]()
Eneuh... een dame vraag je nooit naar haar leeftijd
Ja, en huren is geld over een andere schutting gooien, en voor dat geld mag je niet eens zelf beslissen wat je met je huis doet, want je moet overal toestemming voor vragen. Linksom of rechtsom, je zult toch moeten betalen voor het huis waar je in zit, of je dat nou huur of hypotheek noemt, betalen moet je.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wacht niet op een koophuis, ik leef gewoon door. Wat ik wel weet is dat nu een huis kopen diefstal van je eigen portemonnee is, dat is je geld over de schutting smijten![]()
Zo... dat heb ik altijd al willen zeggen![]()
Eneuh... een dame vraag je nooit naar haar leeftijd
Ja, en dan zijn ze uiteen gespat...en dan kun je nog helemaal niksquote:Op dinsdag 3 april 2012 15:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dat is het mooie van zeepbellen, je hoeft niets te doen om ze uiteen te zien spatten...
Goed ik zit hier voor het leedvermaak, gratis leedvermaak wel te verstaan... maar waarom zit jij hier al jaren te verkondigen dat 'we' maar flink hard moeten werken voor de banksters en overgewaardeerd vastgoed? Dat terwijl het je eigenlijk helemaal niets doet.... toch?quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dan zijn ze uiteen gespat...en dan kun je nog helemaal niksbeetje zonde van je tijd, tenzij het je om leedvermaak te doen is.
FYI.... ik dacht dat ze in 2000 al zou klappen, soms zit je er gewoon een paar jaartjes naast.... op een kosmische schaal is dat natuurlijk helemaal niets.... niets in vergelijking met de astronomische schulden die er gemaakt zijnquote:Op dinsdag 3 april 2012 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kut, man ik dacht dat ze in 2007 al uitelkaar spatte en ik zit nu 5 jaar later nog steeds te wachten
Go Xeno, eens krijg je gelijk
Dat beweer ik niet. Ik beweer dat als je iets wil, dat je daar dan voor moet werken, ipv achteruit te leunen. Dat beweer ik. Overigens kwam ik hier in de tijd dat er nog werd geroepen dat het de schuld van de banken was dat een hoop josti's zonder ook maar iets aan onderzoek te doen of zelf na te denken hun handtekening zetten, alsof ze popjes zonder eigen wil waren. Daar reageerde ik toen op.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
Goed ik zit hier voor het leedvermaak, gratis leedvermaak wel te verstaan... maar waarom zit jij hier al jaren te verkondigen dat 'we' maar flink hard moeten werken voor de banksters en overgewaardeerd vastgoed? Dat terwijl het je eigenlijk helemaal niets doet.... toch?
Een paar jaartjes? Dat is 12 jaar geleden. En straks klapt de hele bende, en dan kunnen mensen die werken met een lager inkomen ineens wel een huis kopen...maar jij nog steeds niet. Denk je dan van 'goh, jammer, maar ja, voor een hele groep is het nu wel eerlijker' of ben je dan stiekem gefrustreerd dat je 't nog steeds niet kunt? Want wie geef je dan de schuld?quote:FYI.... ik dacht dat ze in 2000 al zou klappen, soms zit je er gewoon een paar jaartjes naast.... op een kosmische schaal is dat natuurlijk helemaal niets.... niets in vergelijking met de astronomische schulden die er gemaakt zijn
Je weet dat de HRA al sinds 1893 bestaat? Toch?quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
Als de kantoorklerk die gestudeerd heeft het al niet kan betalen, dan kan de rest het al helemaal niet betalen he slimmert. Huurprijzen omhoog gooien is dus alleen een tijdelijke oplossing, net zoals dat de HRA een tijdelijke oplossing was maar eht probleem alleen maar tijdelijk verschoven heeft
En dat werkte ook prima totdat er naast lineair en annuiteiten ineens andere hypotheekvormen kwamen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je weet dat de HRA al sinds 1893 bestaat? Toch?
De HRA werkt nog steeds prima.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
En dat werkte ook prima totdat er naast lineair en annuiteiten ineens andere hypotheekvormen kwamen.
Je betaalde in 30 jaar de hypotheek af omdat een huis een gebruiksgoed is.
Wat is dan tegenwoordig het nut van de HRA?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De HRA werkt nog steeds prima.
Ik vroeg me alleen af wat 'Opgebaarde' bedoelde met zijn claim dat de HRA tijdelijk zou zijn ingevoerd
Is gewoon een knop geworden voor de politiek om de huizenprijzen omhoog of omlaag te draaien. Niks anders.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat is dan tegenwoordig het nut van de HRA?
Vanaf nu.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je weet dat de HRA al sinds 1893 bestaat? Toch?
Nuttig voor mijn spaarrekening iigquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat men woningen kan kopen aangezien de woning bij het inkomen wordt opgeteld en het dus onbetaalbaar zou zijnquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je bevolking zelfredzaam maken en het laten opbouwen van een pensioenquote:Op dinsdag 3 april 2012 19:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee... het berooft brave belastingbetalers van de mogelijkheid om over zijn eigen geld en lot te beschikkenquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je bevolking zelfredzaam maken en het laten opbouwen van een pensioen
Hoe dat zo? Bij mijn weten maakt de HRA geen onderscheid tussen braaf en niet braaf, noch geloof, ras, godsdienst, geslacht enz. enz.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nee... het berooft brave belastingbetalers van de mogelijkheid om over zijn eigen geld en lot te beschikken![]()
![]()
De braver je bent en dus zoveel mogelijk aflost, de minder heb je profijt van de HRA. En je hoe hoger je inkomen, hoe meer profijt je hebt, dat is ook niet echt eerlijk. Niks voor niks zo'n bel geworden waar wij de komende jaren voor gaan betalenquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Bij mijn weten maakt de HRA geen onderscheid tussen braaf en niet braaf, noch geloof, ras, godsdienst, geslacht enz. enz.
Iedereen heeft de mogelijkheid er gebruik van te maken. Dat er mensen zijn die alleen de lusten, maar niet de lasten, willen ben ik met je eens, maar ja, dat soort figuren hou je toch altijd.
De overheid maakt onderscheid tussen wel of niet lenen voor eigen woningbezit. Daarmee discrimineert ze mensen die niet wensen te lenen of kopen. DAM beweert juist dat de overheid het doet om de mensen zelfredzaam te maken terwijl het juist tot doel heeft om mensen tot leenverslaafden te maken. De HRA is bizar, gevaarlijk een krankzinnig.... iedereen met meer dan twee werkende hersencellen zou dat kunnen beredeneren... toch komen we in de polder niet verder dan: "handen af van de leensubsidie", het is triest gesteld met de hollander anno 2012quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Bij mijn weten maakt de HRA geen onderscheid tussen braaf en niet braaf, noch geloof, ras, godsdienst, geslacht enz. enz.
Iedereen heeft de mogelijkheid er gebruik van te maken. Dat er mensen zijn die alleen de lusten, maar niet de lasten, willen ben ik met je eens, maar ja, dat soort figuren hou je toch altijd.
Helemaal niet. Je hoeft niet te kopen, maar als je niet koopt kun je ook niet over enkele voordeeltjes beschikken. Net zoals ik, als ik koop, geen aanspraak kan maken op huursubsidie. Moet ik daar maar een hoop tamtamt over gaan maken dan?quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De overheid maakt onderscheid tussen wel of niet lenen voor eigen woningbezit. Daarmee discrimineert ze mensen die niet wensen te lenen of kopen. DAM beweert juist dat de overheid het doet om de mensen zelfredzaam te maken terwijl het juist tot doel heeft om mensen tot leenverslaafden te maken. De HRA is bizar, gevaarlijk een krankzinnig.... iedereen met meer dan twee werkende hersencellen zou dat kunnen beredeneren... toch komen we in de polder niet verder dan: "handen af van de leensubsidie", het is triest gesteld met de hollander anno 2012
Jarenlange economisch stagnatie.... dankzij de schuldenberg veroorzaakt door de huizenmarkt zeepbel. Later zullen economen precies kunnen vertellen wat er niet deugde aan dit systeem... in het verleden was men verblind door de hebzucht.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De braver je bent en dus zoveel mogelijk aflost, de minder heb je profijt van de HRA. En je hoe hoger je inkomen, hoe meer profijt je hebt, dat is ook niet echt eerlijk. Niks voor niks zo'n bel geworden waar wij de komende jaren voor gaan betalen
De meeste huurders kunnen ook geen aanspraak maken op de huurtoeslag omdat deze inkomensafhankelijk is. Was het maar waar dat alle huurders een huurpenningaftrek kregen.... dat is namelijk nodig om de te hoge belastingdruk te compenseren.... helaas horen we daar demagoog M. Rutte nooit overquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Helemaal niet. Je hoeft niet te kopen, maar als je niet koopt kun je ook niet over enkele voordeeltjes beschikken. Net zoals ik, als ik koop, geen aanspraak kan maken op huursubsidie. Moet ik daar maar een hoop tamtamt over gaan maken dan?
Gaat ook gebeuren.... echter niet omdat men wil maar omdat men geen andere keuze meer zal hebben.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
subsidie op geld lenen is helemaal tegen de tijdgeest en moet stoppen
Das dan heel zonde voor die huurders. De mensen die het minst te besteden hebben klagen ook het meeste, maar dat is logisch.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De meeste huurders kunnen ook geen aanspraak maken op de huurtoeslag omdat deze inkomensafhankelijk is. Was het maar waar dat alle huurders een huurpenningaftrek kregen.... dat is namelijk nodig om de te hoge belastingdruk te compenseren.... helaas horen we daar demagoog M. Rutte nooit over
Gek... ik hoor meestal alleen 'de rijken' klagen over de te hoge belastingdruk.... Vandaar dat ze niet van de HRA af willen?quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das dan heel zonde voor die huurders. De mensen die het minst te besteden hebben klagen ook het meeste, maar dat is logisch.
Laat me raden. Jouw tijd als koper is geweest, je hebt er 30 jaar zonder schroom van geprofiteerd, en nu het niet meer in je straatje past roep je om het hardst dat het moet stoppen. En je schaamt je zeker niet eens?quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
subsidie op geld lenen is helemaal tegen de tijdgeest en moet stoppen
30 Jaar lang aan het HRA staatsinfuus is jouw definitie van zelfredzaamheid?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je bevolking zelfredzaam maken en het laten opbouwen van een pensioen
Proef ik enige afgunstquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Laat me raden. Jouw tijd als koper is geweest, je hebt er 30 jaar zonder schroom van geprofiteerd, en nu het niet meer in je straatje past roep je om het hardst dat het moet stoppen. En je schaamt je zeker niet eens?
Precies... dankzij de HRA ben je minstens voor 30 jaar geketend aan de grillen van de overheid... wat een vrijheid en zelfredzaamheidquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:27 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
30 Jaar lang aan het HRA staatsinfuus is jouw definitie van zelfredzaamheid?
Het (voor werknemers vaak verplichte) opbouwen van een pensioen staat volledig los van de HRA.
Staatsinfuus? 30 jaar lang je HRA oppotten in termijndeposito's betekent (voor mijn rentepercentages) gewoon een vrijwel afbetaald huis aan het eind van de rit.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:27 schreef KneeDeep het volgende:
30 Jaar lang aan het HRA staatsinfuus is jouw definitie van zelfredzaamheid?
Volgens mij ook, ik ben dus niet de enige die het opvalt.quote:
logisch, tuurlijk is dat afgunst. Zulke voordeeltjes die op termijn wegvallen voor bepaalde generaties is zuur. De afbraakgeneratiequote:Op dinsdag 3 april 2012 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij ook, ik ben dus niet de enige die het opvalt.
And justice for all...quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
logisch, tuurlijk is dat afgunst. Zulke voordeeltjes die op termijn wegvallen voor bepaalde generaties is zuur. De afbraakgeneratie![]()
Ik mag lijden dat de huismarkt het komende decennium compleet op zijn gat gaat. Dikke restschuld op je hoofd allemaal.
Dat gaat elke Nederlander geld kosten, ook de brave huurders die met of zonder huurtoeslag hun droge boterhammetjes proberen te smerenquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
logisch, tuurlijk is dat afgunst. Zulke voordeeltjes die op termijn wegvallen voor bepaalde generaties is zuur. De afbraakgeneratie![]()
Ik mag lijden dat de huismarkt het komende decennium compleet op zijn gat gaat. Dikke restschuld op je hoofd allemaal.
Het kost ons al reeds geld in de vorm van inflatie, zonder de geldpers van de centrale banksters zouden we in een deflatoire situatie verkeerd hebben...quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat gaat elke Nederlander geld kosten, ook de brave huurders die met of zonder huurtoeslag hun droge boterhammetjes proberen te smeren
Grappig, ik hoor hier geen enkele 'rijke' klagen over belastingdruk. Ik hoor hier alleen maar huurders mauwen dat ze geen huis kunnen kopen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gek... ik hoor meestal alleen 'de rijken' klagen over de te hoge belastingdruk.... Vandaar dat ze niet van de HRA af willen?
Absoluut niet.... ik wil gewoon gerechtigheid.quote:
Ja, en gerechtigheid is dat alle mensen net zo in de shit komen als jij zeker? Gedeelde smart is halve smart en zo.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Absoluut niet.... ik wil gewoon gerechtigheid.
Houd die gedachte vast...quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en gerechtigheid is dat alle mensen net zo in de shit komen als jij zeker? Gedeelde smart is halve smart en zo.
Welnee, want zodra jij een voordeeltje kunt pakken dat je medehuurders niet kunnen pakken dan doe jij dat direct. Dan is die eensgezindheid snel weg als er voordeel te behalen valt. Maar als anderen het beter hebben dan jij, dan moet er ineens 'gerechtigheid' komen.quote:
Welke restschuld heb je het in godsnaam over? Mij een zorg of mijn huis over 25 jaar nog maar 2 tientjes waard is. Ik woon dan gratis in een afbetaald huis.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:41 schreef RamboDirk het volgende:
Gerechtigheid? Je slaat nu echt doorquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mooi, dan is mijn hypotheek straks net als mijn huis ook nog maar 2 tientjes waard.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het kost ons al reeds geld in de vorm van inflatie, zonder de geldpers van de centrale banksters zouden we in een deflatoire situatie verkeerd hebben...
het rendement op je termijndeposito's (tegenwoordig iets van 4%) wordt ernstig aangetast door inflatie (officieel 2,5% maar officieus 5 tot 7%). Het afbetalen van je huis is in feite alleen haalbaar wanneer je 30 jaar in hetzelfde huis blijft wonen. Aangezien een gemiddeld mens om de zeven jaar verhuist (lees: een stapje hoger in z'n wooncarrière maakt = een duurder huis koopt) gaat 'het vrijwel afbetaald zijn' voor de meeste mensen van vlees en bloed niet op.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Staatsinfuus? 30 jaar lang je HRA oppotten in termijndeposito's betekent (voor mijn rentepercentages) gewoon een vrijwel afbetaald huis aan het eind van de rit.
Hoe kom je bij het idee dat mensen maar 7 jaar in hun huis wonen, het totale koop woning aantal is iets van 4 miljoen en op de top waren er 200.000 overdrachten per jaar, dan komen we op een gemiddelde woonduur van 20 jaar in een koophuis uit.quote:Op woensdag 4 april 2012 04:55 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
het rendement op je termijndeposito's (tegenwoordig iets van 4%) wordt ernstig aangetast door inflatie (officieel 2,5% maar officieus 5 tot 7%). Het afbetalen van je huis is in feite alleen haalbaar wanneer je 30 jaar in hetzelfde huis blijft wonen. Aangezien een gemiddeld mens om de zeven jaar verhuist (lees: een stapje hoger in z'n wooncarrière maakt = een duurder huis koopt) gaat 'het vrijwel afbetaald zijn' voor de meeste mensen van vlees en bloed niet op.
Die 7 jaar is een hardnekkige fabel die steeds weer opduikt. Ik gok dat-ie ergens in het leven is geroepen uit een onderzoekje onder veelverhuizers o.i.d.quote:Op woensdag 4 april 2012 08:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kom je bij het idee dat mensen maar 7 jaar in hun huis wonen, het totale koop woning aantal is iets van 4 miljoen en op de top waren er 200.000 overdrachten per jaar, dan komen we op een gemiddelde woonduur van 20 jaar in een koophuis uit.![]()
Nee, liever flinke inflatie, huizenprijzen blijven gelijk (maar worden minder waard), inkomsten gaan omhoog, huizen komen weer boven water!quote:Op woensdag 4 april 2012 00:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mooi, dan is mijn hypotheek straks net als mijn huis ook nog maar 2 tientjes waard.
Is jou onrecht aan gedaan dan? Wow, je bent nog verknipter dan iedereen hier al dacht. Jouw emotionele binding met zoiets ongrijpbaars als de huizenmarkt is niet gezond. Consult a professional zeggen ze dan in Amerika.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens mij was het vooral Marlies Pernot die dit iedere keer weer riep in de media... daar bij de Vereniging Geleased Huis zijn ze nl. nogal van het opbouwen van een wooncarriere m.b.v. het opnemen van overwaarde. Die hard extremistische zeepbelblazers....quote:Op woensdag 4 april 2012 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die 7 jaar is een hardnekkige fabel die steeds weer opduikt. Ik gok dat-ie ergens in het leven is geroepen uit een onderzoekje onder veelverhuizers o.i.d.
Ik kan de zaken nog prima in perspectief zien... de huizenmarkt is maar 1 van de vele dingen die mij bezighoud hoorquote:Op woensdag 4 april 2012 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is jou onrecht aan gedaan dan? Wow, je bent nog verknipter dan iedereen hier al dacht. Jouw emotionele binding met zoiets ongrijpbaars als de huizenmarkt is niet gezond. Consult a professional zeggen ze dan in Amerika.
Denken dat je een restschuld houdtquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oke Don Quichot.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik kan de zaken nog prima in perspectief zien... de huizenmarkt is maar 1 van de vele dingen die mij bezighoud hoor
O nee wacht, gevonden, verzuurde huurder: Seniorenwoningenquote:Op woensdag 4 april 2012 09:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denken dat je een restschuld houdtstudent zeker?
Ik zit in mijn derde "eigen" huis sinds 1990.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die 7 jaar is een hardnekkige fabel die steeds weer opduikt. Ik gok dat-ie ergens in het leven is geroepen uit een onderzoekje onder veelverhuizers o.i.d.
Schavuit! Rapalje! Crimineel!quote:Op woensdag 4 april 2012 09:21 schreef sorcees het volgende:
[..]
Ik zit in mijn derde "eigen" huis sinds 1990.
Op het eerste +93%.
Op het tweede + 120%.
Op het derde - 12% (geschat vlgs. de hier gangbare opinie, wel het "duurste" huis, goed locatie).
Mij hoor je niet klagen, ik heb gebruik gemaakt van de mogelijkheden die er toen waren.
Ben ook niet meer van plan te verhuizen.
Gemiddeld dus iets meer dan 7 jaar.
Voorspelbare reaktie, voegt weinig toe aan de discussie, maar je laat je wel in de kaarten kijkenquote:
Let vooral op de PI mijn beste medegrootgrondbezitter.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:29 schreef sorcees het volgende:
[..]
Voorspelbare reaktie, voegt weinig toe aan de discussie, maar je laat je wel in de kaarten kijken
Zoals jij ongetwijfeld al lang weet is de doelstelling van de ecb om een inflatie van ~2% te handhaven. Op het moment dat jij euro's gaat bewaren of lange termijn contracten in euro's aangaat weet je dit van te voren.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het kost ons al reeds geld in de vorm van inflatie, zonder de geldpers van de centrale banksters zouden we in een deflatoire situatie verkeerd hebben...
quote:Op woensdag 4 april 2012 09:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Let vooral op de PI mijn beste medegrootgrondbezitter.
2%.... total bullshit... de inflatie ligt beduidend hoger... komt doordat de ECB gratis geld verstrekt... welke alleen maar gebruikt word om balansen op te poetsen en SPECULATIEVE zeepbellen te financieren. De prijs aan de pomp en de hoge voedselprijzen zijn daar het gevolg van.... wat dat betreft zijn de centrale banken mede verantwoordelijk voor de genocide die ze momenteel plegen in de derde wereldquote:Op woensdag 4 april 2012 09:38 schreef malleable het volgende:
[..]
Zoals jij ongetwijfeld al lang weet is de doelstelling van de ecb om een inflatie van ~2% te handhaven. Op het moment dat jij euro's gaat bewaren of lange termijn contracten in euro's aangaat weet je dit van te voren.
2% Inflatie is gewoon een eigenschap van de euro, als je dat niet wilt moet je je waarde ergens anders in bewaren. Koop bijvoorbeeld een huis of goud.
Heerlijk hoe jij toch altijd weet te happenquote:Op woensdag 4 april 2012 09:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]![]()
![]()
Vertel eens, hoeveel vierkante meter is je tuin?
http://www.encyclo.nl/begrip/Grootgrondbezit : "in NL bijv. Wilhelminapolder, bij Goes,1400 ha.,en het Staatslandbouwbedrijf"
Het geeft mooi aan hoe enorm de gewenning bij piepkleine kaveltjes is als Nederlanders al gaan roepen dat ze veel grond bezitten.
quote:Op woensdag 4 april 2012 10:29 schreef Scorpie het volgende:
En Xeno die maar even de economische cijfers als onwaar bestempeld. Yes people, we are back! Er is niks veranderd in 4 jaar tijd
Het lijkt erop dat je je lot al geaccepteerd hebt... maar ik gok dat je pas in de eerste fase zitquote:
Haha... tja... ik word vaker vergeleken met DQ, geeft niet... al heb ik maar kunnen voorkomen dat 1 mens zichzelf een molensteen omgehangen heeft dan is mijn missie geslaagdquote:Op woensdag 4 april 2012 10:52 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben er gewoon net pas achtergekomen dat ik een totaal verkeerd beeld had van jou en daarmee veel van jouw postings in een verkeerde context plaatste. Kan toch mijn waarde DQ?
Nou, ik leen ook nog steeds, maar alleen voor mijn huis, hypotheek heet dat geloof ik.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
"But if you wish to remain slaves of bankers and pay the cost of your own slavery, let them create money"
Jullie zijn allemaal slaven... vinden jezelf zo geweldig intelligent... dat terwijl jullie geld lenen en daarvoor betalen... betalen... voor iets dat niet eens het eigendom is van de banksters....![]()
![]()
Jij gunt mensen 70 jaar huur betalenquote:Op woensdag 4 april 2012 10:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha... tja... ik word vaker vergeleken met DQ, geeft niet... al heb ik maar kunnen voorkomen dat 1 mens zichzelf een molensteen omgehangen heeft dan is mijn missie geslaagd
Ik gun het mensen in ieder geval niet om deel te nemen aan de huizenmarkt zeepbel.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Jij gunt mensen 70 jaar huur betalen
Maar je betaald de banksters geld voor een lening die ze zelf hebben ingevoerd in de computer... money for nothing... maar jij betaald ze er wel dik voor. De meeste mensen zullen er niet bij stilstaan dat dit gewoon een gelegaliseerde vorm van diefstal is. Toch raar dat zelf in het onderwijs systeem nooit word uitgelegd aan de jongste generatie wat geld nu eigenlijk is.... je zou haast geloven in een complot tegen de gehele mensheidquote:Op woensdag 4 april 2012 11:01 schreef sorcees het volgende:
[..]
Nou, ik leen ook nog steeds, maar alleen voor mijn huis, hypotheek heet dat geloof ik.
Maar zelfs exclusief het HRA voordeeltje kost het beduidend minder als dat ik hetzelfde pand zou huren (als dat al mogelijk zou zijn).
Misschien heb ik het dan toch niet zo slecht gedaan.
En vele medelanders met mij.
Dus als ik van jou een paar duizend euro leen en ik betaal jou over 5 jaar terug, dan neem jij genoegen met hetzelfde bedrag? Dief!quote:Op woensdag 4 april 2012 11:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar je betaald de banksters geld voor een lening die ze zelf hebben ingevoerd in de computer... money for nothing... maar jij betaald ze er wel dik voor. De meeste mensen zullen er niet bij stilstaan dat dit gewoon een gelegaliseerde vorm van diefstal is. Toch raar dat zelf in het onderwijs systeem nooit word uitgelegd aan de jongste generatie wat geld nu eigenlijk is.... je zou haast geloven in een complot tegen de gehele mensheid
Juist het vragen van rente over geld dat je uit het niets creëert zorgt voor inflatie. Als de geldgroei gekoppeld zou zijn aan de creatie van welvaart zou er geen inflatie zijn. Rentevergoeding is niets anders dan een 'inflatiecorrectie' omdat de banken de waarde van jouw geld devalueren. Als je een beetje gespaard hebt de afgelopen jaren dan weet je ook dat de banksters tegenwoordig niet eens meer een realistische vergoeding geven aan de spaarder, aangezien de inflatie hoger is dan de spaarrente. Daarbij komt dan ook nog eens de overheid die sparen belast en lenen subsidieert... een totaal verrot monetair en fiscaal systeem.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus als ik van jou een paar duizend euro leen en ik betaal jou over 5 jaar terug, dan neem jij genoegen met hetzelfde bedrag? Dief!
Klopt. Helaas is het ook meteen het beste systeem wat we hebben...quote:Op woensdag 4 april 2012 11:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
een totaal verrot monetair en fiscaal systeem.
Momenteel ligt de inflatie inderdaad hoger dan 2% oorzaken daarvan zijn zowel monetair (geld creatie) als fundamenteel (olie raakt op en voedsel consumptie stijgt).quote:Op woensdag 4 april 2012 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
2%.... total bullshit... de inflatie ligt beduidend hoger... komt doordat de ECB gratis geld verstrekt... welke alleen maar gebruikt word om balansen op te poetsen en SPECULATIEVE zeepbellen te financieren. De prijs aan de pomp en de hoge voedselprijzen zijn daar het gevolg van.... wat dat betreft zijn de centrale banken mede verantwoordelijk voor de genocide die ze momenteel plegen in de derde wereld![]()
Ze zouden die banksters voor het gerecht horen te brengen.... wegens misdaden tegen de mensheid
ik zie een -12% verlies? aangezien je ook voor de +120% hebt gekocht blijkbaar.quote:Op woensdag 4 april 2012 09:21 schreef sorcees het volgende:
[..]
Ik zit in mijn derde "eigen" huis sinds 1990.
Op het eerste +93%.
Op het tweede + 120%.
Op het derde - 12% (geschat vlgs. de hier gangbare opinie, wel het "duurste" huis, goed locatie).
Mij hoor je niet klagen, ik heb gebruik gemaakt van de mogelijkheden die er toen waren.
Ben ook niet meer van plan te verhuizen.
Gemiddeld dus iets meer dan 7 jaar.
We zijn allemaal afhankelijk van 'het systeem'. Geld staat centraal in ons systeem en word gecontroleerd door de bankiers. Dit geeft de banken veel macht.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
"But if you wish to remain slaves of bankers and pay the cost of your own slavery, let them create money"
Jullie zijn allemaal slaven... vinden jezelf zo geweldig intelligent... dat terwijl jullie geld lenen en daarvoor betalen... betalen... voor iets dat niet eens het eigendom is van de banksters....![]()
![]()
De olie raakt inderdaad op, dat is al zo sinds het begin van het gebruik van aardolie en voedsel is nog steeds in overvloed. De huidige oorzaak van de hoge olie en voedselprijs is speculatie... deze is mogelijk gemaakt doordat de centrale banken gratis geld verstrekken aan speculanten. Momenteel drijven er op de noordzee een paar volle olietankers rond, simpelweg liggen ze daar te wachten totdat ze de jackpot voor de inhoud kunnen krijgen.... Dat er ook gespeculeerd word met voedselprijzen is helemaal misdadig.... die speculanten horen achter de tralies op water en brood.... net als de banksters die dit mogelijk maken.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:18 schreef malleable het volgende:
[..]
Momenteel ligt de inflatie inderdaad hoger dan 2% oorzaken daarvan zijn zowel monetair (geld creatie) als fundamenteel (olie raakt op en voedsel consumptie stijgt).
Inderdaad... we zijn afhankelijk van dit systeem, ik pleit daarom voor de vervanging van het huidige systeem. Om de winsten van de banksters te minimaliseren ga ik in ieder geval geen lening aan en stop ik mijn fiat geld in een bankkluis waardoor de bank het niet meer kan leveragenquote:Op woensdag 4 april 2012 11:23 schreef malleable het volgende:
[..]
We zijn allemaal afhankelijk van 'het systeem'. Geld staat centraal in ons systeem en word gecontroleerd door de bankiers. Dit geeft de banken veel macht.
Dit is voor mij een van de redenen een fysieke goederen te willen bezitten, mijn huis blijft een huis los van wat de banken doen. Zelfde geld voor mijn kunst, goud, gereedschappen, meubels, etc...
Lenen voor een huis is in mijn geval de meest efficiënte manier om dit bezit te vergaren. Daar kan ik blij of niet blij mee zijn maar dat is het systeem wat we momenteel hebben.
Zo kun je dat wel stellen, maar ik heb de koopprijs in 2008 op 100% gezet.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
ik zie een -12% verlies? aangezien je ook voor de +120% hebt gekocht blijkbaar.
Oftewel de speculanten zorgen voor een stabilisatie van de olie prijs, door voorraad vorming kunnen zij bij prijsstijgingen het aanbod vergroten en daarmee de prijs verlagen.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De olie raakt inderdaad op, dat is al zo sinds het begin van het gebruik van aardolie en voedsel is nog steeds in overvloed. De huidige oorzaak van de hoge olie en voedselprijs is speculatie... deze is mogelijk gemaakt doordat de centrale banken gratis geld verstrekken aan speculanten. Momenteel drijven er op de noordzee een paar volle olietankers rond, simpelweg liggen ze daar te wachten totdat ze de jackpot voor de inhoud kunnen krijgen.... Dat er ook gespeculeerd word met voedselprijzen is helemaal misdadig.... die speculanten horen achter de tralies op water en brood.... net als de banksters die dit mogelijk maken.
quote:wo 04 apr 2012, 08:02 | 114 reacties
Meer huizen gedwongen met verlies verkocht
ZOETERMEER (AFN) - Het aantal mensen dat hun huis gedwongen met verlies moest verkopen en daarvoor een beroep deed op de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) is in het eerste kwartaal van dit jaar opnieuw gestegen. 765 huishoudens maakten gebruik van de borgstelling tegen 491 in dezelfde periode vorig jaar, toen het aantal ook al omhoog was gegaan.
De Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen, die de Nationale Hypotheek Garantie uitvoert, meldde woensdag dat de toename vooral kwam door scheidingen. Als gevolg van de daling van de huizenprijzen leidt een gedwongen verkoop steeds vaker tot verlies.
In het eerste kwartaal van dit jaar werden in totaal 28.900 nieuwe leningen met NHG verstrekt voor aankoop of verbetering van een eigen woning. Dat zijn er bijna 9000 minder dan het eerste kwartaal van vorig jaar. De stichting vindt het huidige niveau van leningen met garantie nog steeds hoog. ,,Door de huidige onzekere economische omstandigheden blijft de behoefte aan veilig en verantwoord lenen groot.’’
De maximale hypotheek onder NHG-voorwaarden is tot 1 juli 350.000 euro. Daarna zakt dat bedrag in fases tot 265.000 euro in 2014.
Nee... het doel van de speculant is geld verdienen, zij proberen maximaal rendement te halen op hun investering en door te goedkoop geld van de centrale banken neemt hun vermogen om van de economie te profiteren (parasiteren) enorm toe. Dit zijn allemaal negatieve uitvloeiselen van slecht monetair beleid....quote:Op woensdag 4 april 2012 11:42 schreef malleable het volgende:
[..]
Oftewel de speculanten zorgen voor een stabilisatie van de olie prijs, door voorraad vorming kunnen zij bij prijsstijgingen het aanbod vergroten en daarmee de prijs verlagen.
De oorzaak van de hoge olieprijs is geen speculatie, maar de opkomst van wat landen erbij en de peakoil theorie die klopt. De hoge voedselprijzen zijn ook weer een gevolg van de hoge olieprijzen, hierdoor worden de kosten van kunstmest hoger en de machinetarieven van boeren opgedreven.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De olie raakt inderdaad op, dat is al zo sinds het begin van het gebruik van aardolie en voedsel is nog steeds in overvloed. De huidige oorzaak van de hoge olie en voedselprijs is speculatie...
Worden scheidingen eigenlijk onderzocht? Want deze uitzichtloze situatie gaat er toch voor zorgen dat mensen gaan nepscheiden omdat ze de restschuld niet kunnen ophoesten en het om gigantische bedragen gaat?quote:Op woensdag 4 april 2012 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
Dit gaat de overheid ook een tegenvaller opleveren, als ze niet snel terug gaan naar 265.000 Euro.
http://www.telegraaf.nl/d(...)lies_verkocht__.html
[..]
Lees dit maar even.... misschien dat het je van mening kan doen veranderen.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:47 schreef Basp1 het volgende:
De oorzaak van de hoge olieprijs is geen speculatie, maar de opkomst van wat landen erbij en de peakoil theorie die klopt. De hoge voedselprijzen zijn ook weer een gevolg van de hoge olieprijzen, hierdoor worden de kosten van kunstmest hoger en de machinetarieven van boeren opgedreven.
Uiteraard is zijn doel geld verdienen, maar het effect van speculatie is voorraad vorming.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee... het doel van de speculant is geld verdienen, zij proberen maximaal rendement te halen op hun investering en door te goedkoop geld van de centrale banken neemt hun vermogen om van de economie te profiteren (parasiteren) enorm toe. Dit zijn allemaal negatieve uitvloeiselen van slecht monetair beleid....
Dat zal me niet van mening veranderen, er zit gewoon een limit aan prodcutie capaciteiten, dat we die limieten nu aan het bereiken zijn geeft voor speculanten alleen maar intresantere tijden aan, omdat de prijs volatieler wordt.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Lees dit maar even.... misschien dat het je van mening kan doen veranderen.
Wait, wut? Het bericht meld dat het grootste deel van de stijgingen in gedwongen verkopen komt door scheidingen. Dan denk jij dat mensen gaan nep-scheiden? Waarom? Omdat mensen zo graag hun huis gedwongen verkopenquote:Op woensdag 4 april 2012 11:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Worden scheidingen eigenlijk onderzocht? Want deze uitzichtloze situatie gaat er toch voor zorgen dat mensen gaan nepscheiden omdat ze de restschuld niet kunnen ophoesten en het om gigantische bedragen gaat?
Ik vroeg iets hè, mijn excuses voor uw arrogantie. Mijn vraag kon inderdaad duidelijker, ik ga nu even in de hoek staan en laat u mij even weten wanneer ik mijn wangen kan drogen en weer vrij mag rondlopen?quote:Op woensdag 4 april 2012 11:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wait, wut? Het bericht meld dat het grootste deel van de stijgingen in gedwongen verkopen komt door scheidingen. Dan denk jij dat mensen gaan nep-scheiden? Waarom? Omdat mensen zo graag hun huis gedwongen verkopen
Mensen gaan niet scheiden om hun huis te verkopen, mensen moeten hun huis verkopen omdat ze gaan scheiden. Er is ook geen "restschuld" die je niet meer op kunt hoesten en waar je dan maar om zou gaan scheiden om de NHG ervoor op te laten draaien. Je hebt namelijk pas een restschuld als je huis met verlies hebt moeten verkopen... wat je pas moest nadat je ging scheiden.
Dus hup, je aluhoedje weer op en niet zo conspiracy-denken. Of ga anders even ergens iets occupyen en val ons niet met je waanbeelden lastig
De vraag was niet het punt. Meer de stelling die je er aan vast plaktequote:
Geeft niets, die is geheel terecht, dus daar kon jij ook niets aan doenquote:mijn excuses voor uw arrogantie.
Zal ik doen. Wordt wel ergens na pasen denk ik!quote:Mijn vraag kon inderdaad duidelijker, ik ga nu even in de hoek staan en laat u mij even weten wanneer ik mijn wangen kan drogen en weer vrij mag rondlopen?
Dank
Ja, zoals jij dat bent bedoel je? Niet nu kopen, wachten wachten wachten tot alles goedkoper is geworden en dan op de bodem instappen en dan gaan de prijzen misschien weer stijgen. Dat is niet speculeren bedoel je?quote:Op woensdag 4 april 2012 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee... het doel van de speculant is geld verdienen, zij proberen maximaal rendement te halen op hun investering en door te goedkoop geld van de centrale banken neemt hun vermogen om van de economie te profiteren (parasiteren) enorm toe. Dit zijn allemaal negatieve uitvloeiselen van slecht monetair beleid....
Maar nu stijgt het gebruik er van sneller dan nieuwe voorraaden worden ontdekt.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De olie raakt inderdaad op, dat is al zo sinds het begin van het gebruik van aardolie
Laat ik het zo zeggen: de tijd dat olie op is maken wij niet meer mee in ons leven. De tijd dat olie goedkoop is trouwens ook niet...quote:Op woensdag 4 april 2012 12:26 schreef de_ier het volgende:
Economen zeggen dat dure olie andere oliebronnen toegankelijk maken. Geologen zeggen dat om zo te denken onzin is, alle goede oliebronnen raken gewoon op. Ik luister naar de geologen.
Dan zal het middenoosten zelf grote PV centrales uit de grond gestampt hebben en daarmee ontziltings installaties van stroom voorzien. Misschien dat ze wel grootschalige landbouw door de overvloed van geodkoop zoet water dan zouden kunnen gaan doen om toch nog wat inkomsten voor het land te genereren.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: de tijd dat olie op is maken wij niet meer mee in ons leven. De tijd dat olie goedkoop is trouwens ook niet...
PV alleen al is de laatste paar jaar in prijs gehalveerd en zal nog veel goedkoper worden. Olie prijst zichzelf uiteindelijk gewoon uit de markt, waarna het Midden Oosten vaatjes water bij ons mag kopen
Als je puur kijkt naar wanneer de laatste druppel uit de grond wordt gehaald heb je gelijk. Maar daar gaat het nou niet om.quote:Laat ik het zo zeggen: de tijd dat olie op is maken wij niet meer mee in ons leven. De tijd dat olie goedkoop is trouwens ook niet...
Dat de meeste economen er vanuit gingen dat de exponentiele groei zou door blijven gaan geeft aan hoe kortzichtig de meeste mensen zijn. Zelfs hoog opgeleide mensen hebben kennelijk geen verstand van zaken.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:35 schreef de_ier het volgende:
[..]
Als je puur kijkt naar wanneer de laatste druppel uit de grond wordt gehaald heb je gelijk. Maar daar gaat het nou niet om.
Peak oil vond plaats al in 2005. D.w.z. dat sinds 2005 de demand voor het eerst structureel stijgt sneller dan de supply. En dat blijft structureel zo. Dus wat wij meemaken voor de rest van onze leven is structureel stijgende energieprijzen. En ons economisch model is, sinds de industriële revolutie, gebasseerd op structureel dalende energieprijzen. En alle economen die zijn opgeleid in de westerse wereld en onze regeringen runnen denken volgens het oude model. Die ECB bailouts zijn ook op zo'n fantasie gebasseerd.
In geld gemeten is dat geen enkel probleem, het is zelfs noodzakelijk in het huidige monetaire systeem.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat de meeste economen er vanuit gingen dat de exponentiele groei zou door blijven gaan geeft aan hoe kortzichtig de meeste mensen zijn. Zelfs hoog opgeleide mensen hebben kennelijk geen verstand van zaken.
Maar onze economie is niet gebasseerd op het monetaire systeem, het monetaire systeem is maar de distributie- en verdelingsmethode die we hebben gekozen. Onze economie is gebasseerd op energie.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:50 schreef malleable het volgende:
[..]
In geld gemeten is dat geen enkel probleem, het is zelfs noodzakelijk in het huidige monetaire systeem.
Heb jij daar toevallig interessante artikelen over? Zoals dat onze economien gebaseerd zijn op dalenden energieprijzen?quote:Op woensdag 4 april 2012 13:07 schreef de_ier het volgende:
[..]
Maar onze economie is niet gebasseerd op geld, geld is maar de distributiemethode die we hebben gekozen. Onze economie is gebasseerd op energie.
Het fenomeen 'exponentiële groei' komt voort uit de noodzaak tot geld creatie om rente te betalen. Het is dus primair een monetair fenomeen. In het ideale geval is de inflatie gelijk aan de welvaartsgroei, in de recente historie is mede door goedkope energie bronnen deze welvaartsgroei eenvoudig gerealiseerd. Mogelijk gaat de welvaartsgroei in de toekomst moeilijker worden, dit doet echter niets af aan de noodzaak tot rente betalingen en daarmee dus groei van de economie/geldhoeveelheid.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:07 schreef de_ier het volgende:
[..]
Maar onze economie is niet gebasseerd op het monetaire systeem, het monetaire systeem is maar de distributie- en verdelingsmethode die we hebben gekozen. Onze economie is gebasseerd op energie.
Ik zou dus zeggen dat we allebei gelijk hebben, alleen heb jij het over details... onze economisch systeem is primaire nog altijd op energie gebasseerd, alleen hebben we onze economisch systeem ingericht zodat het energie op een zo min mogelijk efficiente manier exploiteert (dat het dus vanuitgaand is van oneindig groei).quote:Op woensdag 4 april 2012 13:14 schreef malleable het volgende:
[..]
Het fenomeen 'exponentiële groei' komt voort uit de noodzaak tot geld creatie om rente te betalen. Het is dus primair een monetair fenomeen. In het ideale geval is de inflatie gelijk aan de welvaartsgroei, in de recente historie is mede door goedkope energie bronnen deze welvaartsgroei eenvoudig gerealiseerd. Mogelijk gaat de welvaartsgroei in de toekomst moeilijker worden, dit doet echter niets af aan de noodzaak tot rente betalingen en daarmee dus groei van de economie/geldhoeveelheid.
Ik was naar een lezing van een fysicus/geoloog die daar over heeft gepraat. Hij heeft een boek geschreven, maar die is nog niet uit. Peeking at Peak Oil gaat het heten.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb jij daar toevallig interessante artikelen over? Zoals dat onze economien gebaseerd zijn op dalenden energieprijzen?
Kan je even normaal doen met je alu hoedje, kroketten kop?quote:Op woensdag 4 april 2012 11:56 schreef Whuzz het volgende:
Mensen gaan niet scheiden om hun huis te verkopen, mensen moeten hun huis verkopen omdat ze gaan scheiden.
Dus hup, je aluhoedje weer op en niet zo conspiracy-denken. Of ga anders even ergens iets occupyen en val ons niet met je waanbeelden lastig
nouwquote:Op woensdag 4 april 2012 13:30 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Kan je even normaal doen met je alu hoedje, kroketten kop?
dit is geen conspiracy theory met aliens... dit is "kat in het nouw maakt rare sprongen."
zo arrogant doen terwijl je er helemaal naast zit stinkt, zelfs via een forum.
Hou die natte scheten lekker bij je, en ga je achterste is wassen, en je mond ook.
Jij bent hier degene die met je struisvogel politiek mensen lastig valt.
Er wordt op veel fora zelfs gesproken van de "scheidings ontsnappings clausule"
Als er tientallen duizenden euros op het spel staan zijn huwelijken ineens een stuk minder heilig.
De noodzaak tot rentebetaling komt voort uit het gegeven dat de banksters betaald willen worden voor iets wat ze niet geproduceerd hebben, banksters zijn feitelijk niets anders dan parasieten.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:14 schreef malleable het volgende:
Het fenomeen 'exponentiële groei' komt voort uit de noodzaak tot geld creatie om rente te betalen. Het is dus primair een monetair fenomeen.
Fout... de inflatie staat volkomen los van de welvaartsgroei, inflatie is puur en alleen het gevolg van het vragen van rente door de banksters.... geld vragen voor iets waar je niets voor hebt hoeven doen of hebt hoeven produceren? Het boerenverstand kwalificeert zoiets gewoon als oplichting en diefstal.quote:In het ideale geval is de inflatie gelijk aan de welvaartsgroei, in de recente historie is mede door goedkope energie bronnen deze welvaartsgroei eenvoudig gerealiseerd.
De geldgroei staat volkomen los van de welvaartsgroei, zelfs als de welvaart krimpt gaan de rentebetalingen aan de banken door. De banken willen gewoon geld van jouw voor het uitlenen van geld dat ze zelf verzonnen hebben... het bancaire systeem is de grootste fraude uit de geschiedenis.quote:Mogelijk gaat de welvaartsgroei in de toekomst moeilijker worden, dit doet echter niets af aan de noodzaak tot rente betalingen en daarmee dus groei van de economie/geldhoeveelheid.
En het alternatief is...wat? Ruilhandel, net als vroeger het gewoon maar pakken? Recht van de sterkste? of wat?quote:Op woensdag 4 april 2012 14:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De noodzaak tot rentebetaling komt voort uit het gegeven dat de banksters betaald willen worden voor iets wat ze niet geproduceerd hebben, banksters zijn feitelijk niets anders dan parasieten.
[..]
Fout... de inflatie staat volkomen los van de welvaartsgroei, inflatie is puur en alleen het gevolg van het vragen van rente door de banksters.... geld vragen voor iets waar je niets voor hebt hoeven doen of hebt hoeven produceren? Het boerenverstand kwalificeert zoiets gewoon als oplichting en diefstal.
[..]
De geldgroei staat volkomen los van de welvaartsgroei, zelfs als de welvaart krimpt gaan de rentebetalingen aan de banken door. De banken willen gewoon geld van jouw voor het uitlenen van geld dat ze zelf verzonnen hebben... het bancaire systeem is de grootste fraude uit de geschiedenis.
Doordat de centrale banken de geldpersen op standje waanzin hebben staan zal de inflatie fors oplopen, dit terwijl daar geen enkele welvaart tegenover staat. De geldpersen staan op maximaal omdat anders de rentebetalingen aan de banken niet nageleefd kunnen worden en ze daadwerkelijk af moeten schrijven op hun leningen. Dit willen ze kosten wat het kost voorkomen omdat anders hun mooie frauduleuze systeem zal imploderen. Men wil de wereld wijsmaken dat zonder dit monetaire systeem het afgelopen is voor de mensheid.... dit terwijl ik het juist als een bevrijding zie.
De welvaartsgroei gaat inderdaad hand in hand met het beschikbaar komen van goedkope mechanische arbeid. De energiebron zijn de fossiele brandstoffen. Dat economen hun modellen gebaseerd hebben op continue groei is natuurlijk heel erg dom geweest, regeren is immers vooruit zien.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:29 schreef de_ier het volgende:
[..]
Ik was naar een lezing van een fysicus/geoloog die daar over heeft gepraat. Hij heeft een boek geschreven, maar die is nog niet uit. Peeking at Peak Oil gaat het heten.
Het leuk van een fysicus is dat ie alles puur met meetbare methode's benaderd. Hij geeft aan hoeveel je kan doen met een liter olie, en hoeveel paarden/mensen je vroeger voor hetzelfde werk nodig had. En dat economie is dus blijven groeien omdat we steeds meer dingen kunnen verrichten met mindere arbeid.
De geschiedenis staat bol van geldsystemen die niet gebaseerd waren op het vragen van rente, dat dankzij corrupte beleidsmakers de geldwisselaars telkens weer hun giftige en kwaadaardige systeem hebben weten te introduceren doet daar niets aan af.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En het alternatief is...wat? Ruilhandel, net als vroeger het gewoon maar pakken? Recht van de sterkste? of wat?
En waarom zijn die geldsystemen er dan niet meer?quote:Op woensdag 4 april 2012 14:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De geschiedenis staat bol van geldsystemen die niet gebaseerd waren op het vragen van rente, dat dankzij corrupte beleidsmakers de geldwisselaars telkens weer hun giftige en kwaadaardige systeem hebben weten te introduceren doet daar niets aan af.
Corrupte politici, machtspolitiek etc...quote:Op woensdag 4 april 2012 14:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En waarom zijn die geldsystemen er dan niet meer?
Het alternatief zou zijn een kleine financiele sector, die tot doel heeft de rest van de economie mogelijk te maken i.p.v. te streven naar schaalvergroting.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En het alternatief is...wat? Ruilhandel, net als vroeger het gewoon maar pakken? Recht van de sterkste? of wat?
Het beest is zo groot geworden dat beleidsmakers al lange tijd geen oog meer hebben voor de echte economie. Alles maar dan ook alles om het 'shadow banking system' in stand te houden, want als dat klapt trekt ze de hele economie met zich mee. Al die miljarden worden gebruikt om de balansen in stand te houden en de smerige spelletjes van speculanten te laten voortduren.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het alternatief zou zijn een kleine financiele sector, die tot doel heeft de rest van de economie mogelijk te maken i.p.v. te streven naar schaalvergroting.
Uhoh, volgens mij heb ik ergens een hippie op zijn tere zieltje getrapt!quote:Op woensdag 4 april 2012 13:30 schreef Artimunor het volgende:
[..]
Kan je even normaal doen met je alu hoedje, kroketten kop?
resource based, alleen zal dat met de huidige mentaliteit van de mensheid nooit werken. We zijn in essentie namelijk grote egoïsten.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedereen, en heb ik een tijd geleden al gezegd. Zogenaamd verbergen achter 'de groep' maar ondertussen gewoon alleen aan jezelf denken.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
resource based, alleen zal dat met de huidige mentaliteit van de mensheid nooit werken. We zijn in essentie namelijk grote egoïsten.
Zodra het in jouw nadeel is om daarvoor uit te komen doe je het ook niet meer.... je lijkt me een heel prettig en fijn mensquote:Op woensdag 4 april 2012 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
Dat geldt voor iedereen, en heb ik een tijd geleden al gezegd. Zogenaamd verbergen achter 'de groep' maar ondertussen gewoon alleen aan jezelf denken.
Ik kom er gewoon voor uit. Het boeit mij niet wat er met iemand anders gebeurd. Als ik en de mensen die ik belangrijk vind 't maar goed hebben.
In het nadeel? Ik ben wie ik ben. Ach hou toch, met je schijnheilig geleuterquote:Op woensdag 4 april 2012 15:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zodra het in jouw nadeel is om daarvoor uit te komen doe je het ook niet meer.... je lijkt me een heel prettig en fijn mens
Giro 666: DE NIEUWE WIJNCLUBquote:Op woensdag 4 april 2012 18:49 schreef CoolGuy het volgende:
Als ik op TV reclame zie voor giro 666 waar kindjes in hongersnood zijn
Uiteraard. Maar de meeste mensen weten dat niet. Ik weet dat ik in staat zou zijn meerdere kindjes in Afrika te redden. En toch doe ik het niet. Sterker nog: ik zou willen dat onze overheid ze ook wat meer losliet.quote:Of wou jij doodleuk beweren dat als ze aan de deur komen voor een collecte dat jij dan die rottige 5 euro in die bus duwt zodat daar iemand mee geholpen wordt? Nee hoor, daar krijg jij een fijn gevoel van..is ook egoistisch. Je doet alles voor jezelf net als iedereen dat doet.
Toch zijn er maar heel weinig mensen die eerlijkheid echt kunnen waarderen. Vandaar dat de gemiddelde mens iets van elke 6 minuten liegt, da's gewoon sociaal gedragquote:Ik ben alleen niet schijnheilig, dus mensen weten wat ze aan me hebben.
Hoezo, de meeste mensen weten dat niet? Dat is toch niet zo moeilijk? Als jij die 5 euro in die bus duwt en je maakt de deur weer dicht, dan heb jij een goed gevoel over je zelf zo van 'ik heb iets goeds gedaan'. Wat er verder met die 5 euro gebeurd interesseert jou toch geen moer? Je weet niet of die 5 euro in de portomonnee van de directeur van die instelling verdwijnt of dat er voor die 5 euro daadwerkelijk rijst wordt gekocht voor die arme kindjes, maar punt is dat mensen dat helemaal niet interesseert. Op het moment dat de deur dicht gaat is 't alweer vergeten.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Giro 666: DE NIEUWE WIJNCLUB
[..]
Uiteraard. Maar de meeste mensen weten dat niet. Ik weet dat ik in staat zou zijn meerdere kindjes in Afrika te redden. En toch doe ik het niet. Sterker nog: ik zou willen dat onze overheid ze ook wat meer losliet.
[..]
Toch zijn er maar heel weinig mensen die eerlijkheid echt kunnen waarderen. Vandaar dat de gemiddelde mens iets van elke 6 minuten liegt, da's gewoon sociaal gedrag
zal wel vaker gebeuren als je communiceert als een klein kind waarbij je ook nog eens ongelijk lijkt te hebben (het aantal scheidingen waarbij het stel een NHG bezit groeit terwijl het aantal scheidingen gelijk blijft).quote:Op woensdag 4 april 2012 15:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uhoh, volgens mij heb ik ergens een hippie op zijn tere zieltje getrapt!![]()
Mijn conclusie daaruit is: De huizenprijzen dalen.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:11 schreef opgebaarde het volgende:
(het aantal scheidingen waarbij het stel een NHG bezit groeit terwijl het aantal scheidingen gelijk blijft).
In werkelijkheid daarentegen:quote:De hoop is dat bewoners vertrekken naar duurdere huurhuizen of naar een koopwoning en zo huizen vrijmaken voor mensen met minder geld.
Jongens, help onze grootverdieners de winter door, er verhoog de aftrekbaarheid van de hypotheekrente voor de hoogste inkomens!quote:Wibi Soerjadi is blut
04-04-12 | 16:14
Pianovirtuoos Wibi Soerjadi zou volgens bronnen financieel volledig aan de grond zitten. Dit meldt het Algemeen Dagblad.
Soejadi zit diep in de schulden en moet ook nog eens een kwart miljoen euro ophoesten wegens een verloren rechtszaak. Het lijkt waarschijnlijk dat hij deze week nog bezoek krijgt van een deurwaarder.
Het is niet voor het eerst dat de pianist geldproblemen heeft. Vanwege problemen met zijn gehoor moest hij in 2009 een reeks optredens afzeggen. Zijn verzekering betaalde toen niet uit. Verder heeft hij vrij hoge vaste lasten. Zo draait hij sinds 2002 ook al op voor de hypotheek van meer dan 4 miljoen euro.
Moet hij wel inkomen hebbenquote:Op woensdag 4 april 2012 22:59 schreef pberends het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)ibi-soerjadi-is-blut
[..]
Jongens, help onze grootverdieners de winter door, er verhoog de aftrekbaarheid van de hypotheekrente voor de hoogste inkomens!
quote:Het aantal mensen dat in het eerste kwartaal van 2012 een beroep deed op de NHG is opnieuw gestegen. In totaal maakten 765 huishoudens gebruik van de borgstelling tegen 491 in dezelfde periode vorig jaar.
Stel je hebt een hypotheek tegen 4.000.000 voor 5% = 200.000quote:
Waar gebeurt dat?quote:Op woensdag 4 april 2012 22:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Spies noemt extra huurverhoging 'goede keuze'
Kan Spies even uitleggen waarom woningcorporaties woningen lange tijd leeg laten staan met een bord "te koop" in de tuin, terwijl er heel veel mensen zijn die per direct die sociale huurwoning willen huren en voldoen aan alle eisen hiervoor?
Maar liefst 700 mensen op 4.500.000 koophuizenquote:Op woensdag 4 april 2012 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
Dit gaat de overheid ook een tegenvaller opleveren, als ze niet snel terug gaan naar 265.000 Euro.
http://www.telegraaf.nl/d(...)lies_verkocht__.html
[..]
Wat vreemd. Ik concludeer dat de mensen met een goedkopere woning kennelijk meer scheiden..quote:Op woensdag 4 april 2012 22:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn conclusie daaruit is: De huizenprijzen dalen.
In het verleden kon het huis nog verkocht worden zonder of met kleine restschuld.
Nog steeds heel weinig mensen dus...quote:Op woensdag 4 april 2012 23:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Meer huizen gedwongen met verlies verkocht
En daaraan gerelateerd:
Opnieuw groter beroep op NHG
[..]
Waarbij even selectief een deel van het bericht van de NHG weg wordt gelaten, namelijk dat waarin de NHG ook meld dat weliswaar het áántal verkopen met verlies is gestegen, maar het gemiddelde bedrag aan verlies per verkoop is gedááld. Dus kennelijk dalen die prijzen niet zo snel als jij misschien zou denken...quote:Op woensdag 4 april 2012 22:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn conclusie daaruit is: De huizenprijzen dalen.
In het verleden kon het huis nog verkocht worden zonder of met kleine restschuld.
Spies is een excuustruus van topniveauquote:Op woensdag 4 april 2012 22:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Spies noemt extra huurverhoging 'goede keuze'
[..]
In werkelijkheid daarentegen:
-Stel dat iemand vertrekt uit een sociale huurwoning
-Dan gaat er een bord "te koop" op, net als veel andere sociale huurwoningen in de wijk
-Evt. kan zelfs de "rijke" oude huurder het huis kopen en daarna blijven wonen
-De vele "arme" mensen die op de wachtlijst staan schieten hier niets mee op
Kan Spies even uitleggen waarom woningcorporaties woningen lange tijd leeg laten staan met een bord "te koop" in de tuin, terwijl er heel veel mensen zijn die per direct die sociale huurwoning willen huren en voldoen aan alle eisen hiervoor?
Van 4 miljoen op de bank naar 4 euro in de bankquote:Op woensdag 4 april 2012 22:59 schreef pberends het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)ibi-soerjadi-is-blut
Jongens, help onze grootverdieners de winter door, er verhoog de aftrekbaarheid van de hypotheekrente voor de hoogste inkomens!
[kop uit het zand modus] Nee joh.... een groei van 56% is geen enkel probleem [/kop uit het zand modus]quote:
Het aantal intelligente posts dat jij maakte is ook met 50% gestegen. Van 2 naar 3 over het afgelopen jaar. Van dat percentage worden we allemaal blij, maar de daadwerkelijke aantallen zijn nog steeds bedroevendquote:Op donderdag 5 april 2012 09:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
[kop uit het zand modus] Nee joh.... een groei van 56% is geen enkel probleem [/kop uit het zand modus]
Zolang woorden als "het wordt erger" gebruikt worden voor prijsdalingen is de markt nog verre van gezond.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
Hoogleraar Priemus: het wordt nog erger
zou ook goed voor de economie zijn en gemeentes , provincies en projektontwikkelaars raken dan hun dure grond een keer kwijtquote:Op donderdag 5 april 2012 10:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn advies: het BOUWEN zou gestimuleerd moeten worden! En de hele woningsector zou zonder subsidies moeten leren zichzelf te bedruipen. Maar ook zonder heffingen.
Hoe wil jij bouwen stimuleren zonder subsidies of andere regelingen die de markt verstoren?quote:Op donderdag 5 april 2012 10:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Mijn advies: het BOUWEN zou gestimuleerd moeten worden! En de hele woningsector zou zonder subsidies moeten leren zichzelf te bedruipen. Maar ook zonder heffingen.
Die grond is makkelijk te verkopen... maar niet tegen zeepbelprijzenquote:Op donderdag 5 april 2012 10:30 schreef HD9 het volgende:
[..]
zou ook goed voor de economie zijn en gemeentes , provincies en projektontwikkelaars raken dan hun dure grond een keer kwijt
Gewoon grondspeculanten onteigenen i.v.m. het plegen van een economisch delictquote:Op donderdag 5 april 2012 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe wil jij bouwen stimuleren zonder subsidies of andere regelingen die de markt verstoren?
Verder is het goed voor de huizenprijzen dat WBV's bijna niets meer bouwen, laat al die scheefhuurders maar wat gaan kopen.
Zou een "grondbelasting" geen leuke optie zijn? Een soort huurwaardeforfait voor braakliggende speculatiegronden? Dus: de "waarde" is 800 euro per vierkante meter, dat kan je verhuren voor 5% daarvan, dus per jaar betaal je 40 euro per vierkante meter belasting als je meer dan 1000 vierkante meter bezit (en 1000 vierkante meter is al 8 keer zo groot als waar een "starterswoning" het mee moet doen). Lijkt me een gouden greep voor het begrotingstekort! En opeens vliegen de kavels de deur uit bij de speculanten.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gewoon grondspeculanten onteigenen i.v.m. het plegen van een economisch delict
Als je wel huurders kan dwingen om hun huis te verlaten op straffe van een enorme huurverhoging dan kun je als overheid ook gewoon speculanten dwingen hun grond af te staan tegen een forse afwaardering.
Hmm dat is wel briljant, geld halen waar het zit. Alleen jammer dat ze dan moeten heffen bij de gemeentes zelf, draait het volk er uiteindelijk weer voor op..quote:Op donderdag 5 april 2012 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zou een "grondbelasting" geen leuke optie zijn? Een soort huurwaardeforfait voor braakliggende speculatiegronden? Dus: de "waarde" is 800 euro per vierkante meter, dat kan je verhuren voor 5% daarvan, dus per jaar betaal je 40 euro per vierkante meter belasting als je meer dan 1000 vierkante meter bezit (en 1000 vierkante meter is al 8 keer zo groot als waar een "starterswoning" het mee moet doen). Lijkt me een gouden greep voor het begrotingstekort! En opeens vliegen de kavels de deur uit bij de speculanten.
Het huurwaardeforfait kon niet voorkomen dat speculanten en bedrijven hele panden jarenlang leeg lieten staan. Dus of dat nu wel zou werken?quote:Op donderdag 5 april 2012 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zou een "grondbelasting" geen leuke optie zijn? Een soort huurwaardeforfait voor braakliggende speculatiegronden? Dus: de "waarde" is 800 euro per vierkante meter, dat kan je verhuren voor 5% daarvan, dus per jaar betaal je 40 euro per vierkante meter belasting als je meer dan 1000 vierkante meter bezit (en 1000 vierkante meter is al 8 keer zo groot als waar een "starterswoning" het mee moet doen). Lijkt me een gouden greep voor het begrotingstekort! En opeens vliegen de kavels de deur uit bij de speculanten.
Die speculanten en gemeentes willen wel bouwen, de bottleneck zit bij de provincies die bemoeien zich met van alles en nog watquote:Op donderdag 5 april 2012 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Provincies mogen van mij worden afgeschaft! Niemand weet echt wat ze doen, en wat mij betreft hoeft er geen extra laag overheid tussen gemeente en rijk te zitten.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:34 schreef HD9 het volgende:
[..]
Die speculanten en gemeentes willen wel bouwen, de bottleneck zit bij de provincies die bemoeien zich met van alles en nog wat
Die panden zijn veelal gebouwd met pensioengelden, daar komt gewoon een constante hoeveelheid van binnen.... vastgoed was altijd een fantastische belegging volgens de bouwmaffia.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het huurwaardeforfait kon niet voorkomen dat speculanten en bedrijven hele panden jarenlang leeg lieten staan. Dus of dat nu wel zou werken?
En op korte termijn zal het vast en zeker geld opleveren maar ik twijfel of dit werkt, zeker op lange termijn en of het zich dan niet in de eigen voet schiet.
Zelfs als de bouwplannen zijn goedgekeurd wenst men niet af te boekenquote:Op donderdag 5 april 2012 11:34 schreef HD9 het volgende:
[..]
Die speculanten en gemeentes willen wel bouwen, de bottleneck zit bij de provincies die bemoeien zich met van alles en nog wat
Iedereen wil moet er een vergunning voor geven
Tja... 'wat proberen' is natuurlijk de gebruikelijke 'modus operandi' van beleidsmakersquote:
Dit kabinet gaat dan ook helemaal geen oplossingen aandragen, want de oplossingen zijn wel bekend maar zullen uiterst pijnlijk zijn. Men wil kosten wat het kost de status quo handhaven, elk ander alternatief is te pijnlijk om simpelweg over na te willen denken. Althans.... voor de scheefleners in Den Haag...quote:Op donderdag 5 april 2012 12:47 schreef sorcees het volgende:
Voorlopige conclusie is dat de problemen dit jaar niet meer worden aangepakt, laat staan opgelost.
Het beste is om die HRA ineens af te kappen, en de AOW twee jaar op te schuiven ineensquote:Op donderdag 5 april 2012 12:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Vooruit... nog even wat meer VVD propaganda m.b.t. de HRA...
quote:Op donderdag 5 april 2012 12:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
Het beste is om die HRA ineens af te kappen, en de AOW twee jaar op te schuiven ineens
Mee eens... dan ben je in ieder geval zinvolle hervormingen aan het doorvoeren. Als daar tegenover gewoon zinvolle verlagingen van de lasten staan dan weten mensen weer waar ze aan toe zijn, het doet dan even pijn maar er is weer perspectief. Zoals het nu gaat vraag ik mij af waarom we nog een kabinet en tweede kamer hebben? Men neemt immers toch geen zinvolle beslissingen, dus als we ergens op kunnen besparen dan is het in ieder geval de salarissen van ministers en kamerledenquote:Op donderdag 5 april 2012 12:59 schreef HD9 het volgende:
[..]
Het beste is om die HRA ineens af te kappen, en de AOW twee jaar op te schuiven ineens
Maar niet op mijn salarisquote:Op donderdag 5 april 2012 13:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mee eens... dan ben je in ieder geval zinvolle hervormingen aan het doorvoeren. Als daar tegenover gewoon zinvolle verlagingen van de lasten staan dan weten mensen weer waar ze aan toe zijn, het doet dan even pijn maar er is weer perspectief. Zoals het nu gaat vraag ik mij af waarom we nog een kabinet en tweede kamer hebben? Men neemt immers toch geen zinvolle beslissingen, dus als we ergens op kunnen besparen dan is het in ieder geval de salarissen van ministers en kamerleden
JIj hebt dan snel een nieuwe baan gevonden als gesjeesd PVDA lid. (als je het nieuws volgt snap je het wel)quote:Op donderdag 5 april 2012 14:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar niet op mijn salarisIk ga voor een nieuwe werkgever beginnen, en das weer een behoorlijk stap qua salaris. Life's good
Hahahaquote:Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
JIj hebt dan snel een nieuwe baan gevonden als gesjeesd PVDA lid. (als je het nieuws volgt snap je het wel)
Gefeliciteerd.... ik hoop niet voor je dat je moet verhuizenquote:Op donderdag 5 april 2012 14:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar niet op mijn salarisIk ga voor een nieuwe werkgever beginnen, en das weer een behoorlijk stap qua salaris. Life's good
Dank je.... nee dat hoef ik niet neequote:Op donderdag 5 april 2012 14:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.... ik hoop niet voor je dat je moet verhuizen
GEBAK!!!quote:Op donderdag 5 april 2012 14:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders als appeltaartquote:
Vrijwel overal. Hier bijvoorbeeld: een kleine 80 jaar oude uitgeleefde ex-huurwoning in Deventer, staat al 5 maanden leeg en te koop. Uiteraard moet je je dan wel aan de verkoopvoorwaarden van Rentree houden, ze dulden geen concurrentie!quote:
De markt lost de problemen vanzelf op, aanbod is groter dan de vraag ==> prijspeil past zich aan.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:47 schreef sorcees het volgende:
Voorlopige conclusie is dat de problemen dit jaar niet meer worden aangepakt, laat staan opgelost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |