abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 10:20:48 #1
91830 MaximusTG
pi_109840005

Heb je ook nachtmerries en word je badend in het zweet wakker als je terugdenkt aan het eten uit je jeugd?

Bijvoorbeeld:
- Macaroni met Smac?
- Macaroni met een blikje tomatenpuree?
- Pap met vellen?
- Appelsap?
- Groenten met een "papje"?

Wat is jouw culinaire jeugdtrauma?

deel 1
Jeugdtrauma
deel 2
Nog veel meer Jeugdtrauma

[ Bericht 6% gewijzigd door MaximusTG op 03-04-2012 12:57:53 ]
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 10:21:54 #2
91830 MaximusTG
pi_109840033
Laatste posts oude topic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:12 schreef simmu het volgende:

[..]

da's echt de veranderde tijdsgeest hoor. zo deden mijn opa en oma het ook. die hadden ook een voorkamer. daar mocht je echt alleen bij echte gelegenheden in. bomvol met allerlei mooie spulletjes die echt noooooooooooit gebruikt werden. een aantal van die meubeltjes staan nu bij mij thuis mishandeld te worden door mijn kinderspul met de zegen van oma O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:17 schreef MaximusTG het volgende:
Volgens mij zijn dat uitingen van die ouderwetse Nederlandse calvinistische inslag.. Blij dat dat niet meer van deze tijd is :P.
pi_109840047
Bij mijn grootouders was dat ook een speciale kamer met dure dingetjes :Y En daar zaten we alleen op zondag na de kerk. Voor de rest zat iedereen altijd in de (ruime) keuken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 10:31:48 #4
91830 MaximusTG
pi_109840274
Hmm, nee dat ken ik echt niet. Sowieso heb ik maar 1 oma gekend, maar die had dat echt niet. Ze is ook Rooms-Katholiek.
Wat was de reden dan van het niet altijd gebruiken van de mooie kamer? Ik snap dat dus niet, zoiets moet je toch gebruiken als je het hebt?
pi_109840292
Ik was vroeger altijd dik, mijn ouders waren gescheiden en bij mijn vader kwam ik 15 kilo aan in een jaar tijd. Toen was ik 7 jaar geloof ik. Mijn moeder vond dat vreselijk en wilde dat ik ging afvallen. Dat afvallen heeft jaren geduurd en nooit geholpen. Iedere avond verplicht oefeninen doen die mijn moeder bedacht had, sloeg allemaal nergens op.

Maar nu het ergste, water!!!
Voor iedere maaltijd moest ik 2 grote glazen water drinken. (hoegaarde glazen) dat was bijna een liter volgens mij. Iedere dag weer kokhalzen van dat water, en me moedere maar roepen dat ik me aanstel.

[Img]http://images.aanbod.be/f(...)1289976c40d.jpg[IMG]

En een oaar jaar terug wou mijn moeder afvallen en ging ook water drinken. Heeft ze 2x gedaan!!!
pi_109841211
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:22 schreef Isabeau het volgende:
Bij mijn grootouders was dat ook een speciale kamer met dure dingetjes :Y En daar zaten we alleen op zondag na de kerk. Voor de rest zat iedereen altijd in de (ruime) keuken.
Doet me denken aan een item in de Vlaamse Man bijt Hond waar ik me om bescheurd heb. De cameraploeg komt binnen bij wat 'keurige' 50-plussers. Staat er prominent in de kamer een enorm CD-rek met 1 CD erin. "Heeft u maar één CD mevrouw?"
"Nee, de rest van de CD's heb ik hier in de kast liggen (laat de kast zien) anders worden ze zo stoffig."
"En die ene CD dan, wordt die niet stoffig zo?"
"Jawel, maar anders denken mensen 'wat is dat voor ding daar midden in de kamer?' zo zien ze dat het voor CD's is."
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_109841260
Broodjes met pindakaas en dikke klonten margarine op school :r

Ik eet nog steeds nóóit margarine..
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 11:00:12 #8
91830 MaximusTG
pi_109841294
@lipper

Nou ja, oefeningen om af te vallen is niet zo gek toch? Dat water slaat natuurlijk nergens op nee. Tenminste, tenzij haar doel was om je vol te krijgen voordat je ging eten.
Denk dat je meer hebt aan jouw moeder die dr best deed om je op gewicht te houden, dan een andere ouder die je maar ongezond eten blijft voorschotelen.

Wat ik wel grappig vond; was vorige week weg met groep vrienden, en een stel heeft een zoontje van bijna 3. Gingen we BBQen, ik speklappen gemarineerd met zakje BBQkruiden van de Toko. Best pittig. Hij lustte het wel, maar een andere vrouw/meisje (23) was de hele week aan het klagen dat het eten zo gekruid was. Die eten alleen ongekruide AVG thuis.
pi_109843166
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Doet me denken aan een item in de Vlaamse Man bijt Hond waar ik me om bescheurd heb. De cameraploeg komt binnen bij wat 'keurige' 50-plussers. Staat er prominent in de kamer een enorm CD-rek met 1 CD erin. "Heeft u maar één CD mevrouw?"
"Nee, de rest van de CD's heb ik hier in de kast liggen (laat de kast zien) anders worden ze zo stoffig."
"En die ene CD dan, wordt die niet stoffig zo?"
"Jawel, maar anders denken mensen 'wat is dat voor ding daar midden in de kamer?' zo zien ze dat het voor CD's is."
_O- _O- omg, wat grappig! :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109844149
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:00 schreef MaximusTG het volgende:
@lipper

Nou ja, oefeningen om af te vallen is niet zo gek toch? Dat water slaat natuurlijk nergens op nee. Tenminste, tenzij haar doel was om je vol te krijgen voordat je ging eten.
Denk dat je meer hebt aan jouw moeder die dr best deed om je op gewicht te houden, dan een andere ouder die je maar ongezond eten blijft voorschotelen.
.
Nee mijn moeder was gewoon gemeen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:28:47 #11
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109845028
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:14 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Wij hadden een welp die alleen witte bolletjes met hagelslag lustte, en gebakken aardappels met kipcorn met doperwten :') wel een doorzetter, want pas op dag 3 heeft hij met de rest mee gegeten :P
Juist. Dat bedoel ik. Daar hoef je geen drama van te maken, strijd om te voeren of dat kind te dwingen iets op te eten. Ze krijgen vanzelf honger en dan eten ze wel. Denk dat zijn mammie nooit had gedacht dat ie ooit met de rest mee zou eten. Sterker nog, ik denk dat ie thuis waarschijnlijk gewoon weer terug ging naar "alleen alleen witte bolletjes met hagelslag lustte, en gebakken aardappels met kipcorn met doperwten"!

[ Bericht 1% gewijzigd door RobinOok op 03-04-2012 12:54:24 ]
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 13:18:21 #12
91830 MaximusTG
pi_109846744
Denk dat veel ouders het te zielig vinden voor het kind om zo lang niet te eten...Maar je moet gewoon vasthouden aan je gestelde regels. Heb ondertussen genoeg van die opvoedprogramma's gezien om te weten dat ze dan uiteindelijk toch luisteren. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 13:20:31 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109846836
Wat zijn jullie hier een stelletje tere zieltjes bij elkaar als je al trauma's hebt van een keer (of vaker) wat vies te eten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:23:10 #14
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109846936
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat zijn jullie hier een stelletje tere zieltjes bij elkaar als je al trauma's hebt van een keer (of vaker) wat vies te eten.
Trauma is bij wijze van spreken natuurlijk. (Hoop ik.)

Wat is het goorste dat jij als kind moest eten? En dan zo dat je ook niet van tafel mocht voordat je bord leeg was? Slijmerig gekookte koud geworden andijvie bij.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 13:25:26 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109847037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:23 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat is het goorste dat jij als kind moest eten? En dan zo dat je ook niet van tafel mocht voordat je bord leeg was? Slijmerig gekookte koud geworden andijvie bij.
Mijn moeder heeft me een keer een kopje thee waarin ze 2 volle scheppen zout had gedaan ipv suiker (verkeerde potje gepakt) laten opdrinken, met de opmerking dat ik niet moest zeuren dat ik vies vond smaken (ze was in de veronderstelling dus dat er suiker inzat). Maar daar heeft ze achteraf wel haar excuses voor aangeboden :P (toen ik het eenmaal ophad liep ze naar de keuken en zag ze alleen de zoutpot op tafel staan en dus niet de suikerpot)

Verder vind ik niets vies.

(velletjes van de melk in koffie ben ik ook niet dol op maar die kun je er ook uitvissen)
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 13:25:46 #16
91830 MaximusTG
pi_109847055
Trauma is inderdaad een hyperbool; Maar het voorbeeld van Staal is waar het hier om gaat. Ouders die kinderen dwingen bepaald eten te eten omdat dat gezond is, of om ze met meer smaken kennis te laten maken, en denken hier goed aan te doen. Terwijl dat eten juist ongelofelijk smerig is klaargemaakt, zodat veel volwassenen het al niet zouden willen eten.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:28:25 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109847181
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:18 schreef MaximusTG het volgende:
Denk dat veel ouders het te zielig vinden voor het kind om zo lang niet te eten...Maar je moet gewoon vasthouden aan je gestelde regels. Heb ondertussen genoeg van die opvoedprogramma's gezien om te weten dat ze dan uiteindelijk toch luisteren. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Ja en alle ouders denken dat juist hun kind die uitzondering is. ;)
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 13:29:18 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109847211
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:25 schreef MaximusTG het volgende:
Trauma is inderdaad een hyperbool; Maar het voorbeeld van Staal is waar het hier om gaat. Ouders die kinderen dwingen bepaald eten te eten omdat dat gezond is, of om ze met meer smaken kennis te laten maken, en denken hier goed aan te doen. Terwijl dat eten juist ongelofelijk smerig is klaargemaakt, zodat veel volwassenen het al niet zouden willen eten.
Tja maar ik heb ook wel het idee dat er heel veel mensen zijn die gewoon te moeilijk over eten doen... één verkeerd peesje in je kippepoot en het is al niet meer te eten, een velletje ergens etc etc. :{w die hadden het niet gered in de hongerwinter :P luxepaardjes.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:37:58 #19
42366 Staal
pi_109847571
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja maar ik heb ook wel het idee dat er heel veel mensen zijn die gewoon te moeilijk over eten doen... één verkeerd peesje in je kippepoot en het is al niet meer te eten, een velletje ergens etc etc. :{w die hadden het niet gered in de hongerwinter :P luxepaardjes.
Denk eigenlijk dat jij een luxepaardje bent die geen gruwelen kent.
Un certain jeune homme
pi_109847572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:23 schreef Staal het volgende:

[..]

Bij ons mocht alles zo vaak in de magnetron als je wilde, ik hoefde geen koud eten te eten. Ik weet nog dat ik altijd hoopte dat het dan 'inkookte' (en dus minder werd), of dat mijn moeder het bord zou laten vallen ofzo :P
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:41:56 #21
42366 Staal
pi_109847718
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Bij ons mocht alles zo vaak in de magnetron als je wilde, ik hoefde geen koud eten te eten. Ik weet nog dat ik altijd hoopte dat het dan 'inkookte' (en dus minder werd), of dat mijn moeder het bord zou laten vallen ofzo :P
Wij hadden geen magnetron.

Koude broccoli is het enige wat ik vandaag de dag trouwens vreselijk vind. Dan moet je echt de borden voorverwarmen want daar valt anders niet tegenop te eten.
Un certain jeune homme
pi_109848468
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:28 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Juist. Dat bedoel ik. Daar hoef je geen drama van te maken, strijd om te voeren of dat kind te dwingen iets op te eten. Ze krijgen vanzelf honger en dan eten ze wel. Denk dat zijn mammie nooit had gedacht dat ie ooit met de rest mee zou eten. Sterker nog, ik denk dat ie thuis waarschijnlijk gewoon weer terug ging naar "alleen alleen witte bolletjes met hagelslag lustte, en gebakken aardappels met kipcorn met doperwten"!
Maar dan zijn we het helemaal niet zo oneens, Robin. Dat vind ik nl ook en zo was het meestal ook bij ons: eten niet op is geen toetje en geen snoep. Dat blijven zitten tot het op was gebeurde ook, maar dat was alleen als we echt moeilijk deden en na drie happen al niet meer hoefden.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_109848619
Mijn schoonmoeder werkte altijd in de avonduren en maakte 's morgens al al het eten klaar. Dat stond dan de hele dag in pannen op het fornuis en als de rest van het gezin thuis kwam kon iedereen zijn bord opscheppen en in de magnetron plempen. :r En het maar raar vinden dat ik zelden tot nooit mee at. :N
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 14:04:49 #24
91830 MaximusTG
pi_109848648
Een goede ouder interpreteert zn eigen regels zoals een goede rechter de wet ook niet letterlijk neemt. Bord leegeten voor je van tafel mag is op zich een goede regel, maar als het kind echt vol zit, of, als het zelf opgeschept heeft en het teveel was, dan kan je daar van afwijken. Ik zou dan in het laatste geval het kind er goed mee confronteren dat het wel erg zonde is van het teveel opgeschepte eten en dat ie dat niet meer moet doen.

wat vinden jullie van de topicbanner :+/
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 14:05:13 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109848667
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:37 schreef Staal het volgende:

[..]

Denk eigenlijk dat jij een luxepaardje bent die geen gruwelen kent.
Omdat ik gewoon opeet wat me voorgeschoteld wordt :P ?

Ik heb gewoon geen smaak, dat is misschien wel mijn grootste jeugdtrauma, mijn mening deed er toch niet toe dus heb ik nooit geleerd op te komen voor mijn eigen smaak. Iets niet lekker vinden vind ik dan ook gewoon aanstellerij :D Ik heb daar nogsteeds moeite mee sommige mensen zweren bij een bepaald merk koffie of bij een bepaalde whisky, ik vind bijna altijd alles wel lekker. (alleen glen talloch is niet te zuipen daar heb je er toch één maar dat is geen jeugdtrauma, ook kriek vind ik zonde van het bier)
pi_109848733
-Sperziebonen uit blik , moeders vertikte het om verse sperziebonen te kopen ( waarschijnlijk had ze die ook tot snot gekookt)
-Moeders culinaire standje met bruine bonen ; Men nemen een blik bruine bonen , opwarmen, uitserveren op een diep bord , azijn overheen en een grote schep mayonaise et voila!
-Alles wat dusdanig aangebrand was dat de hond er spontaan kanker van zou krijgen noemde mijn pa 'lekker knapperig'
-Brinta waarbij de lepel rechtop kon blijven staan

Het was een horror bij mij thuis , enige voordeel was dat ik al op vrij jonge leeftijd ben begonnen met koken :')
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_109848783
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:06 schreef TripleS het volgende:

-Moeders culinaire standje met bruine bonen ; Men nemen een blik bruine bonen , opwarmen, uitserveren op een diep bord , azijn overheen en een grote schep mayonaise et voila!

*gruwel* :X :X :X :')
pi_109849254
quote:
Ow god. :r
pi_109849389
quote:
-Sperziebonen uit blik , moeders vertikte het om verse sperziebonen te kopen ( waarschijnlijk had ze die ook tot snot gekookt)
-Alles wat dusdanig aangebrand was dat de hond er spontaan kanker van zou krijgen noemde mijn pa 'lekker knapperig'

Het was een horror bij mij thuis , enige voordeel was dat ik al op vrij jonge leeftijd ben begonnen met koken :')
Gadverdamme dat is geen koken meer wat ze deden :')
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:28:34 #30
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109849703
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:00 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Maar dan zijn we het helemaal niet zo oneens, Robin. Dat vind ik nl ook en zo was het meestal ook bij ons: eten niet op is geen toetje en geen snoep. Dat blijven zitten tot het op was gebeurde ook, maar dat was alleen als we echt moeilijk deden en na drie happen al niet meer hoefden.
Maar waarom mag een kind niet besluiten na 3 happen al genoeg te hebben gehad? Ik heb dat ook wel eens, niet vaak, geef ik toe, dat ik al heel snel geen zin meer heb. Prima toch? Als je geen honger/trek hebt, dan niet. Als het kind dan na een uur wel honger krijgt, ja, dan leert het de consequentie. Zo erg is dat toch niet, een keer met honger naar bed. Morgen is er weer ontbijt, geef je 'm dan misschien een extra boterham.

Geen strijd, geen drama. Kind besloot iets en ondervind de consequentie. No big deal.

En als het inderdaad aanstellerij was, dat het na 3 happen al niet meer hoefde, dan zal ie zich een volgende keer misschien niet zo snel aanstellen. Zonder dat je er zo'n nare machtsstrijd van gemaakt hebt. Kan het zonder gezichtsverlies gewoon besluiten om nu wel te eten. Gewoon, omdat het no big deal is, je bord wel of niet leegeten.
pi_109849792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:28 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Maar waarom mag een kind niet besluiten na 3 happen al genoeg te hebben gehad? Ik heb dat ook wel eens, niet vaak, geef ik toe, dat ik al heel snel geen zin meer heb. Prima toch? Als je geen honger/trek hebt, dan niet. Als het kind dan na een uur wel honger krijgt, ja, dan leert het de consequentie. Zo erg is dat toch niet, een keer met honger naar bed. Morgen is er weer ontbijt, geef je 'm dan misschien een extra boterham.

Geen strijd, geen drama. Kind besloot iets en ondervind de consequentie. No big deal.

En als het inderdaad aanstellerij was, dat het na 3 happen al niet meer hoefde, dan zal ie zich een volgende keer misschien niet zo snel aanstellen. Zonder dat je er zo'n nare machtsstrijd van gemaakt hebt. Kan het zonder gezichtsverlies gewoon besluiten om nu wel te eten. Gewoon, omdat het no big deal is, je bord wel of niet leegeten.
Omdat die ouders zijn opgevoed door ouders die de hongerwinter hebben meegemaakt, niets verspillen en alles eten. Je was allang blij dat je iets had... Maand lang boerenkool uit vat was geen uitzondering. Men is pas makkelijker geworden met onze generatie (jaren 80, 90, 00)
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:34:38 #32
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109849988
Onzin, als je honger hebt meegemaakt of het erg vindt dat er nu nog steeds mensen sterven van de honger kun je ook besluiten dat iemand dwingen te eten te banaal voor woorden is.
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:35:17 #33
42366 Staal
pi_109850016
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:34 schreef RobinOok het volgende:
Onzin, als je honger hebt meegemaakt of het erg vindt dat er nu nog steeds mensen sterven van de honger kun je ook besluiten dat iemand dwingen te eten te banaal voor woorden is.
Maar als ik het je uitleg dan ga je er niet op in.
Un certain jeune homme
pi_109850056
quote:

_O-

Ik eet zelf nog steeds geen stamppot. Mijn moeder kookte de groente altijd helemaal zacht om ze vervolgens met de mixer door nog zachtere aardappels te pureren. Kreeg je dus een soort van boerenkool/zuurkool/andijvie pap :r Een keer heb ik net zo lang aan tafel moeten zitten tot m'n hutspot op was dat ik Bassie en Adriaan gemist heb :'(
pi_109850117
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:34 schreef RobinOok het volgende:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat men niets wil verspillen dus eet je alles op.
pi_109850413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:36 schreef md89 het volgende:

_O-

Ik eet zelf nog steeds geen stamppot. Mijn moeder kookte de groente altijd helemaal zacht om ze vervolgens met de mixer door nog zachtere aardappels te pureren. Kreeg je dus een soort van boerenkool/zuurkool/andijvie pap :r Een keer heb ik net zo lang aan tafel moeten zitten tot m'n hutspot op was dat ik Bassie en Adriaan gemist heb :'(
Toen broccoli 'nieuw' was in de winkel wist mijn moeder ook niet hoe je dat moest maken. En dus werd het een soort groene soep :')

En ik ben volkomen onbekend met het lusiknie als kind. Ik was net een varkentje: ik at alles. :X
Oh wacht, rauwe witlof vond ik niet lekker. Maar dat past wel bij kind zijn: bitter = vaak vies.
pi_109850460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:43 schreef Isabeau het volgende:

En ik ben volkomen onbekend met het lusiknie als kind. Ik was net een varkentje: ik at alles. :X
Oh wacht, rauwe witlof vond ik niet lekker. Maar dat past wel bij kind zijn: bitter = vaak vies.
Doe ik nog steeds... ik kan gerust 4 dagen achter elkaar hetzelfde eten :'). Vertel ik dat aan iemand anders, kijken ze me raar aan :')
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:52:41 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109850807
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:37 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat men niets wil verspillen dus eet je alles op.
Dan eet je het toch lekker zelf op, als je het niet wilt verspillen. In plaats van een kind te dwingen?
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:56:15 #39
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109850979
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:35 schreef Staal het volgende:

[..]

Maar als ik het je uitleg dan ga je er niet op in.
Hm, ik moest even terug zoeken, maar ik vind die zogenaamde bezorgheid niet zo'n goed excuus. Vroeger waren sommige/veel verpleegsters bijvoorbeeld ook keihard en streng. En ik denk niet dat ze het minder goed voor hadden met hun patienten, alleen de manier waarop was hoe je het ook wendt of keert kut & gemeen.
pi_109850991
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:52 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dan eet je het toch lekker zelf op, als je het niet wilt verspillen. In plaats van een kind te dwingen?
Hey, niet boos op mij worden... dat is hoe ik het me herinner van mijn ouders... Wij moesten ook alles opeten. Tegenwoordig gooi ik het weg als ik rampvol zit :P
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:57:55 #41
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109851068
Nee, ik ben ook niet boos op jou. :-)
Op niemand eigenlijk. Dat lijkt maar zo.
pi_109851301
-> OUD }:|
pi_109851748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:28 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja en alle ouders denken dat juist hun kind die uitzondering is. ;)
mijnes wel. die heeft namelijk op het gebied van voedsel echt een trauma (gehad). dus die dwing ik nooit. ook niet alsie al een week niet gegeten heeft. ;) het leren eten van vast voedsel daarentegen heb ik dan weer wel (zachtjes) af moeten dwingen. we hebben het zelf af kunnen handelen, maar voor dit soort problemen wordt doorgaans een logopedist ingeschakels. het is namelijk best wel een groot probleem op die leeftijd en veel voorkomend bij kinderen die sondevoeding gehad hebben. zoek maar eens op mondtrauma.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109852328
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 3 april 2012 14:08 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/51134]fratsman[/uret volgende:[/

[..]

*gruwel* :X :X :X :')
En boos dat ze dan steeds werd omdat ik het weigerde eten :')
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_109852564
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:02 schreef DonJames het volgende:
-> OUD }:|
:P
:*
pi_109852605
mijn schoonmoeder kan nogal slecht koken en is nogal van de blikgroenten. die heeft mijn schoonzusje toen die een jaar of 7 was een keer gedwongen om haar bordje witte bonen in tomatensaus op te eten (urenlang gedoetje). pas later kwam ze erachter dat die bonen domweg niet goed meer waren :X
pi_109852644
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:33 schreef simmu het volgende:
mijn schoonmoeder kan nogal slecht koken en is nogal van de blikgroenten. die heeft mijn schoonzusje toen die een jaar of 7 was een keer gedwongen om haar bordje witte bonen in tomatensaus op te eten (urenlang gedoetje). pas later kwam ze erachter dat die bonen domweg niet goed meer waren :X
Zal ze wel lekker van geruft hebben dan haha
pi_109852672
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:56 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Hey, niet boos op mij worden... dat is hoe ik het me herinner van mijn ouders... Wij moesten ook alles opeten. Tegenwoordig gooi ik het weg als ik rampvol zit :P
Ik stop nog steeds alles wat ik niet opkrijg in een bakje, in de vriezer/koelkast, want misschien heb ik nog wel een keer niet zo veel honger en dan kan ik dat wel opeten. Weggooien is zonde! :P
pi_109852721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:34 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik stop nog steeds alles wat ik niet opkrijg in een bakje, in de vriezer/koelkast, want misschien heb ik nog wel een keer niet zo veel honger en dan kan ik dat wel opeten. Weggooien is zonde! :P
Nu ik alleen ben maak ik precies genoeg klaar ^O^
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:38:22 #50
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109852849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:13 schreef simmu het volgende:

[..]

zoek maar eens op mondtrauma.
Oh, dat hoef ik niet op te zoeken, ik had er al wel eens van gehoord. Kan me ook een documentaire daarover herinneren. Maar ik vind het niet zo relevant in deze discussie. Als we het hebben over of het goed is je kind verplicht op voetballen te doen hoop ik dat ouders met kindjes zonder benen zich ook niet aangesproken zullen voelen. Er zijn altijd en overal uitzonderingsgevallen.
pi_109852899
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:38 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Oh, dat hoef ik niet op te zoeken, ik had er al wel eens van gehoord. Kan me ook een documentaire daarover herinneren. Maar ik vind het niet zo relevant in deze discussie. Als we het hebben over of het goed is je kind verplicht op voetballen te doen hoop ik dat ouders met kindjes zonder benen zich ook niet aangesproken zullen voelen. Er zijn altijd en overal uitzonderingsgevallen.
dan moet je dwingen van eten niet gelijk stellen aan verkrachting. je zegt toch ook niet. als een vrouw gedwongen wordt te neuken is dat meestal verkrachting, maar soms zijn er uitzonderingsgevallen?

nuance. dus.
pi_109853379
quote:

Culinaire hemel bij jullie :o
alleen de brinta waarin een lepel kan blijven staan vind ik wel heerlijk, maar daar ben ik wellicht een uitzondering in :)
Neil LOVES Carrots!
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:52:22 #53
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109853469
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:39 schreef simmu het volgende:

[..]

dan moet je dwingen van eten niet gelijk stellen aan verkrachting. je zegt toch ook niet. als een vrouw gedwongen wordt te neuken is dat meestal verkrachting, maar soms zijn er uitzonderingsgevallen?

nuance. dus.
Ten eerste heb ik het woord verkrachting nooit gebruikt, ik had het over lichamelijke integriteit. En ten tweede vind ik de vergelijking nogal mank gaan.

Laten we een ander/beter voorbeeld nemen: met een mes in je kind snijden. Vind ik ook een hele nare gedachte en als ouders dat thuis doen omdat ze bedacht hebben dat dat nodig is, dan vind ik dat ook kwalijk. En toch zijn er situaties waarin het nodig is om in een kind te (laten) snijden.

Nou, zo dus ook met eten.

Maar voel jij je als ouder nu aangevallen omdat jij je kind met mondtrauma soms moet dwingen te eten? Jij denkt niet gewoon "oh, deze discussie gaat niet over mij"?
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:59:03 #54
42366 Staal
pi_109853792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:56 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hm, ik moest even terug zoeken, maar ik vind die zogenaamde bezorgheid niet zo'n goed excuus. Vroeger waren sommige/veel verpleegsters bijvoorbeeld ook keihard en streng. En ik denk niet dat ze het minder goed voor hadden met hun patienten, alleen de manier waarop was hoe je het ook wendt of keert kut & gemeen.
Dat ben ik ook met je eens maar doorgaans is de gedachte erachter niet kut & gemeen. Daar doelde ik eigenlijk op.
Un certain jeune homme
pi_109853869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:52 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik het woord verkrachting nooit gebruikt, ik had het over lichamelijke integriteit. En ten tweede vind ik de vergelijking nogal mank gaan.

Laten we een ander/beter voorbeeld nemen: met een mes in je kind snijden. Vind ik ook een hele nare gedachte en als ouders dat thuis doen omdat ze bedacht hebben dat dat nodig is, dan vind ik dat ook kwalijk. En toch zijn er situaties waarin het nodig is om in een kind te (laten) snijden.

Nou, zo dus ook met eten.

Maar voel jij je als ouder nu aangevallen omdat jij je kind met mondtrauma soms moet dwingen te eten? Jij denkt niet gewoon "oh, deze discussie gaat niet over mij"?
welnee :)
ik vind alleen dat je je tot nu toe nogal ongenuanceerd uitgelaten hebt. dan moet je niet verbaast opkijken dat je tegengas krijgt :*
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:00:31 #56
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_109853870
Mijn tante lustte geen sperzieboontjes... Mijn oma heeft dat dus op een gegeven moment in haar haar gesmeerd :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_109853901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:00 schreef YskaFredriksson het volgende:
Mijn tante lustte geen sperzieboontjes... Mijn oma heeft dat dus op een gegeven moment in haar haar gesmeerd :p
Lustte ze het toen wel? :D
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:02:56 #58
42366 Staal
pi_109853967
quote:
:{. Dat vind ik zielig.
Un certain jeune homme
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:07:14 #59
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109854156
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:59 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat ben ik ook met je eens maar doorgaans is de gedachte erachter niet kut & gemeen. Daar doelde ik eigenlijk op.
"De gedachte erachter" leidt meestal alleen maar af.
"De gedachte erachter" vind ik alleen maar belangrijk bij het "bepalen van de strafmaat". Of in dit geval: hoe erg neem je het iemand kwalijk.

Dat kut & gemeen kwam denk ik ook omdat iedereen het altijd maar weer goedpraat. Want ze hadden het beste met je voor. Ja, doeg he. Als die ouders er nou ook bij gaan zitten huilen, misschien dat ik ze dan niet kut & gemeen meer vind. Maar dat zie ik dan weer niet zo voor me, bij de verhalen die ik hier lees, huilende, wanhopige, smekende ouders. Alleen de kinderen...
pi_109854342
quote:
Als ze erg tot snot gekookt waren kan het misschien nog wel als een soort gel werken.
Neil LOVES Carrots!
pi_109854505
de andere kant op ken ik wel bij mijn broertje. dan werd hem gevraagd wattie op zn boterham wilde --> kaas. ok. ventje kreeg een boterham met kaas. ventje nam 1 hap en riep 'lust ik niet!'. reactie ouders: "och ventje toch, wat naar dan. wat wil je er dan op? ik maak wel een nieuwe". en dit dan 4 boterhammen achter elkaar. avondeten ook. joch lust nu nog steeds enkel gebakken aardappeltjes, biefstuk, shoarma (in alle variaties) en frikandellen enzo. die eet dus nooit hier als hij het ff kan helpen, want ik weiger apart te koken voor hem :D
pi_109854516
quote:
Eh, vreemd! :D
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:16:12 #63
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_109854582
Mijn broertje en ik aten alles wel gewoon op ;) maar het zijn vaak wel groente uit pot en er wordt echt veels te veel zout gebruikt door mijn oma. Sowieso onwetend en onbedoeld ongezond...
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 3 april 2012 @ 17:30:01 #64
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_109857705
Zoute haring! Ik wilde een stukje proeven maar vond het niet lekker... Had ik ff pech; moest de hele haring opeten. Brrr ;(
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_109881601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:52 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Daar gaat het toch niet om? Opeten wat je opschept leert het kind imo dat het zonde is eten weg te gooien (dat leert ie niet als ik het zelf opeet), dat het oog soms groter is dan de maag en hij dus volgende keer wat minder moet opscheppen (niet altijd trouwens want vaak is het meer een kwestie van 'geen zin meer hebben'), en daarbij is het een kwestie van leren dat je daden (teveel opscheppen) ook consequenties hebben. Overigens zou ik als het echt teveel is mijn kind niet dwingen het op te eten, maar wel een reprimande geven en geen toetje/snoep. Maar ws had ik bij het opscheppen al gewaarschuwd "is dat niet teveel?"

Ik vind dat hele "het is gemeen" trouwens wel een beetje gejank. Goh, soms zijn ouders streng en dat vind je als kind dan niet leuk, boehoehoe. Als je je aan de regels houdt en niet meer opschept dan je opkan is er ook niks aan de hand en dat leer je snel genoeg. Dan maar een kleine portie en evt. later nog een keer opscheppen.
// wandelende paradox //
pi_109881628
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:04 schreef MaximusTG het volgende:
Een goede ouder interpreteert zn eigen regels zoals een goede rechter de wet ook niet letterlijk neemt. Bord leegeten voor je van tafel mag is op zich een goede regel, maar als het kind echt vol zit, of, als het zelf opgeschept heeft en het teveel was, dan kan je daar van afwijken. Ik zou dan in het laatste geval het kind er goed mee confronteren dat het wel erg zonde is van het teveel opgeschepte eten en dat ie dat niet meer moet doen.

wat vinden jullie van de topicbanner :+/
Hier ben ik het helemaal mee eens!

En toffe banner ;)
// wandelende paradox //
pi_109883064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:16 schreef YskaFredriksson het volgende:
Mijn broertje en ik aten alles wel gewoon op ;) maar het zijn vaak wel groente uit pot en er wordt echt veels te veel zout gebruikt door mijn oma. Sowieso onwetend en onbedoeld ongezond...
Als je kijkt hoeveel zout, en bakboter die oudjes gebruiken vraag je je af hoe ze uberhaupt die leeftijd gehaald hebben. :P
pi_109885309
Mijn schoonvader doet elke avond 3/4 pakje blue band in de pan om zijn karbonaadjes in te 'bakken'.
Spoilers!
  woensdag 4 april 2012 @ 10:19:53 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109885371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn schoonvader doet elke avond 3/4 pakje blue band in de pan om zijn karbonaadjes in te 'bakken'.
Wat ze in de UK Low Fry noemen (itt tot deep fry zoals bij Friet)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109885855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blue band ;(

Roomboter O+

Al is 3/4 pakje wel erg overdreven, kan je hem inderdaad net zo goed frituren..
pi_109886682
Ze hebben sowieso heel vreemde eetgewoontes. Soms lijkt het er op dat ze zo hard mogelijk hun best doen om zo veel mogelijk vet binnen te krijgen. Dikke boerenkarbonades enzo met vetranden eraan waar ik gewoon onpasselijk van word. Als ik zie hoeveel pate ze op een boterham of cracker doen word ik echt onpasselijk, het is gewoon meer dan een centimeter dik. Plus heel veel boter.
Spoilers!
pi_109887828
^ Veel vet hoeft niet perse vies te zijn als je het goed doet :P . Ik heb hier een kookboek van een driesterrenkok die varkenspek in varkensvet confijt. Als je niet weet hoe het gemaakt werd proef je heerlijk malse en sappige spek.
Noodles
pi_109888090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:31 schreef ikhouvannoodles het volgende:
^ Veel vet hoeft niet perse vies te zijn als je het goed doet :P . Ik heb hier een kookboek van een driesterrenkok die varkenspek in varkensvet confijt. Als je niet weet hoe het gemaakt werd proef je heerlijk malse en sappige spek.
Ik heb ook niets tegen vet hoor. Nou ja, ik weet het eigenlijk niet. Mijn schoonfamilie en vriend vinden wel dat ik er iets tegen heb. Maar een goed stukje pork belly ofzo is heerlijk!
Spoilers!
pi_109894418
Ik hoorde laatste van iemand dat diegene bij iemand was gaan eten die kipsaté ging maken... in de frituurpan. 8)7
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_109894643
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft me een keer een kopje thee waarin ze 2 volle scheppen zout had gedaan ipv suiker (verkeerde potje gepakt) laten opdrinken, met de opmerking dat ik niet moest zeuren dat ik vies vond smaken (ze was in de veronderstelling dus dat er suiker inzat). Maar daar heeft ze achteraf wel haar excuses voor aangeboden :P (toen ik het eenmaal ophad liep ze naar de keuken en zag ze alleen de zoutpot op tafel staan en dus niet de suikerpot)

Verder vind ik niets vies.

(velletjes van de melk in koffie ben ik ook niet dol op maar die kun je er ook uitvissen)
Nog een tip: gooi niet per ongeluk maïzena (sausbinder) in je yoghurt in plaats van suiker, daar wordt het niet lekkerder op. :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_109894710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:27 schreef fratsman het volgende:

[..]

Als je kijkt hoeveel zout, en bakboter die oudjes gebruiken vraag je je af hoe ze uberhaupt die leeftijd gehaald hebben. :P
Ach. Mijn oma bakte elke middag zelfgesneden patat en de vergiet was helemaal uitgebeten van de hoeveelheid zout. Toen kwam ze op 85 jarige leeftijd in een bejaardentehuis en wilde ze haar zoutloos laten eten. :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_109934312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:30 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ach. Mijn oma bakte elke middag zelfgesneden patat en de vergiet was helemaal uitgebeten van de hoeveelheid zout. Toen kwam ze op 85 jarige leeftijd in een bejaardentehuis en wilde ze haar zoutloos laten eten. :{
:D
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109934431
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:30 schreef seasushi het volgende:

[..]

:D _O_
pi_109934539
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze hebben sowieso heel vreemde eetgewoontes. Soms lijkt het er op dat ze zo hard mogelijk hun best doen om zo veel mogelijk vet binnen te krijgen. Dikke boerenkarbonades enzo met vetranden eraan waar ik gewoon onpasselijk van word. Als ik zie hoeveel pate ze op een boterham of cracker doen word ik echt onpasselijk, het is gewoon meer dan een centimeter dik. Plus heel veel boter.
Als kind was ik dol op die dikke vetranden bij vlees en aangezien niemand anders in ons gezin die wilde eten werd het allemaal op mijn bord gelegd. Yum!

Zo ongezond :') en als ik er nu aan denk gaan mijn nekharen overeind staan. Huuuu!
pi_109934733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als kind was ik dol op die dikke vetranden bij vlees en aangezien niemand anders in ons gezin die wilde eten werd het allemaal op mijn bord gelegd. Yum!

Zo ongezond :') en als ik er nu aan denk gaan mijn nekharen overeind staan. Huuuu!
Vet <3
// wandelende paradox //
pi_109946431
quote:

[..]

:r
pi_109947658
quote:

[..]

De mijne ook, maar ik heb het dus ook nooit gelust ;) Dat was dan wel weer een drama met ham/spekjes en drumsticks bijvoorbeeld. Dat velletje, of die vettige lellen uuugh... :{ En ik moest het opeten..

Tot ze erachter kwamen dat ik er niet ziek van werd omdat ik me aanstelde, maar omdat ik het prikkelbare darm syndroom heb en dat wordt bij mij oa. getriggerd door vet vlees ;)
pi_109949681
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:48 schreef Selestha het volgende:

[..]

De mijne ook, maar ik heb het dus ook nooit gelust ;) Dat was dan wel weer een drama met ham/spekjes en drumsticks bijvoorbeeld. Dat velletje, of die vettige lellen uuugh... :{ En ik moest het opeten..

Tot ze erachter kwamen dat ik er niet ziek van werd omdat ik me aanstelde, maar omdat ik het prikkelbare darm syndroom heb en dat wordt bij mij oa. getriggerd door vet vlees ;)
Ik verzamelde altijd de velletjes van drumsticks van iedereen die daar niet van hield, en bewaarde die voor het laatst :D.

Ik heb daarentegen een trauma van droog vlees, kurkdroge supermarktschnitzels, karbonades zonder kleur maar wèl droogebakken.

Ach, an sich was het allemaal geen drama maar erg gelukkig werd ik er ook niet van ;)
// wandelende paradox //
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')