abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:52:22 #53
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109853469
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:39 schreef simmu het volgende:

[..]

dan moet je dwingen van eten niet gelijk stellen aan verkrachting. je zegt toch ook niet. als een vrouw gedwongen wordt te neuken is dat meestal verkrachting, maar soms zijn er uitzonderingsgevallen?

nuance. dus.
Ten eerste heb ik het woord verkrachting nooit gebruikt, ik had het over lichamelijke integriteit. En ten tweede vind ik de vergelijking nogal mank gaan.

Laten we een ander/beter voorbeeld nemen: met een mes in je kind snijden. Vind ik ook een hele nare gedachte en als ouders dat thuis doen omdat ze bedacht hebben dat dat nodig is, dan vind ik dat ook kwalijk. En toch zijn er situaties waarin het nodig is om in een kind te (laten) snijden.

Nou, zo dus ook met eten.

Maar voel jij je als ouder nu aangevallen omdat jij je kind met mondtrauma soms moet dwingen te eten? Jij denkt niet gewoon "oh, deze discussie gaat niet over mij"?
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:59:03 #54
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109853792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:56 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hm, ik moest even terug zoeken, maar ik vind die zogenaamde bezorgheid niet zo'n goed excuus. Vroeger waren sommige/veel verpleegsters bijvoorbeeld ook keihard en streng. En ik denk niet dat ze het minder goed voor hadden met hun patienten, alleen de manier waarop was hoe je het ook wendt of keert kut & gemeen.
Dat ben ik ook met je eens maar doorgaans is de gedachte erachter niet kut & gemeen. Daar doelde ik eigenlijk op.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_109853869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:52 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik het woord verkrachting nooit gebruikt, ik had het over lichamelijke integriteit. En ten tweede vind ik de vergelijking nogal mank gaan.

Laten we een ander/beter voorbeeld nemen: met een mes in je kind snijden. Vind ik ook een hele nare gedachte en als ouders dat thuis doen omdat ze bedacht hebben dat dat nodig is, dan vind ik dat ook kwalijk. En toch zijn er situaties waarin het nodig is om in een kind te (laten) snijden.

Nou, zo dus ook met eten.

Maar voel jij je als ouder nu aangevallen omdat jij je kind met mondtrauma soms moet dwingen te eten? Jij denkt niet gewoon "oh, deze discussie gaat niet over mij"?
welnee :)
ik vind alleen dat je je tot nu toe nogal ongenuanceerd uitgelaten hebt. dan moet je niet verbaast opkijken dat je tegengas krijgt :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:00:31 #56
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_109853870
Mijn tante lustte geen sperzieboontjes... Mijn oma heeft dat dus op een gegeven moment in haar haar gesmeerd :p
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_109853901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:00 schreef YskaFredriksson het volgende:
Mijn tante lustte geen sperzieboontjes... Mijn oma heeft dat dus op een gegeven moment in haar haar gesmeerd :p
Lustte ze het toen wel? :D
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:02:56 #58
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_109853967
quote:
:{. Dat vind ik zielig.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:07:14 #59
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_109854156
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 15:59 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat ben ik ook met je eens maar doorgaans is de gedachte erachter niet kut & gemeen. Daar doelde ik eigenlijk op.
"De gedachte erachter" leidt meestal alleen maar af.
"De gedachte erachter" vind ik alleen maar belangrijk bij het "bepalen van de strafmaat". Of in dit geval: hoe erg neem je het iemand kwalijk.

Dat kut & gemeen kwam denk ik ook omdat iedereen het altijd maar weer goedpraat. Want ze hadden het beste met je voor. Ja, doeg he. Als die ouders er nou ook bij gaan zitten huilen, misschien dat ik ze dan niet kut & gemeen meer vind. Maar dat zie ik dan weer niet zo voor me, bij de verhalen die ik hier lees, huilende, wanhopige, smekende ouders. Alleen de kinderen...
pi_109854342
quote:
Als ze erg tot snot gekookt waren kan het misschien nog wel als een soort gel werken.
Neil LOVES Carrots!
pi_109854505
de andere kant op ken ik wel bij mijn broertje. dan werd hem gevraagd wattie op zn boterham wilde --> kaas. ok. ventje kreeg een boterham met kaas. ventje nam 1 hap en riep 'lust ik niet!'. reactie ouders: "och ventje toch, wat naar dan. wat wil je er dan op? ik maak wel een nieuwe". en dit dan 4 boterhammen achter elkaar. avondeten ook. joch lust nu nog steeds enkel gebakken aardappeltjes, biefstuk, shoarma (in alle variaties) en frikandellen enzo. die eet dus nooit hier als hij het ff kan helpen, want ik weiger apart te koken voor hem :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109854516
quote:
Eh, vreemd! :D
  dinsdag 3 april 2012 @ 16:16:12 #63
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_109854582
Mijn broertje en ik aten alles wel gewoon op ;) maar het zijn vaak wel groente uit pot en er wordt echt veels te veel zout gebruikt door mijn oma. Sowieso onwetend en onbedoeld ongezond...
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  dinsdag 3 april 2012 @ 17:30:01 #64
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_109857705
Zoute haring! Ik wilde een stukje proeven maar vond het niet lekker... Had ik ff pech; moest de hele haring opeten. Brrr ;(
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_109881601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:52 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dan eet je het toch lekker zelf op, als je het niet wilt verspillen. In plaats van een kind te dwingen?
Daar gaat het toch niet om? Opeten wat je opschept leert het kind imo dat het zonde is eten weg te gooien (dat leert ie niet als ik het zelf opeet), dat het oog soms groter is dan de maag en hij dus volgende keer wat minder moet opscheppen (niet altijd trouwens want vaak is het meer een kwestie van 'geen zin meer hebben'), en daarbij is het een kwestie van leren dat je daden (teveel opscheppen) ook consequenties hebben. Overigens zou ik als het echt teveel is mijn kind niet dwingen het op te eten, maar wel een reprimande geven en geen toetje/snoep. Maar ws had ik bij het opscheppen al gewaarschuwd "is dat niet teveel?"

Ik vind dat hele "het is gemeen" trouwens wel een beetje gejank. Goh, soms zijn ouders streng en dat vind je als kind dan niet leuk, boehoehoe. Als je je aan de regels houdt en niet meer opschept dan je opkan is er ook niks aan de hand en dat leer je snel genoeg. Dan maar een kleine portie en evt. later nog een keer opscheppen.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_109881628
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 14:04 schreef MaximusTG het volgende:
Een goede ouder interpreteert zn eigen regels zoals een goede rechter de wet ook niet letterlijk neemt. Bord leegeten voor je van tafel mag is op zich een goede regel, maar als het kind echt vol zit, of, als het zelf opgeschept heeft en het teveel was, dan kan je daar van afwijken. Ik zou dan in het laatste geval het kind er goed mee confronteren dat het wel erg zonde is van het teveel opgeschepte eten en dat ie dat niet meer moet doen.

wat vinden jullie van de topicbanner :+/
Hier ben ik het helemaal mee eens!

En toffe banner ;)
// wandelende paradox //
pi_109883064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 16:16 schreef YskaFredriksson het volgende:
Mijn broertje en ik aten alles wel gewoon op ;) maar het zijn vaak wel groente uit pot en er wordt echt veels te veel zout gebruikt door mijn oma. Sowieso onwetend en onbedoeld ongezond...
Als je kijkt hoeveel zout, en bakboter die oudjes gebruiken vraag je je af hoe ze uberhaupt die leeftijd gehaald hebben. :P
pi_109885309
Mijn schoonvader doet elke avond 3/4 pakje blue band in de pan om zijn karbonaadjes in te 'bakken'.
Spoilers!
  woensdag 4 april 2012 @ 10:19:53 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_109885371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn schoonvader doet elke avond 3/4 pakje blue band in de pan om zijn karbonaadjes in te 'bakken'.
Wat ze in de UK Low Fry noemen (itt tot deep fry zoals bij Friet)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_109885855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Blue band ;(

Roomboter O+

Al is 3/4 pakje wel erg overdreven, kan je hem inderdaad net zo goed frituren..
pi_109886682
Ze hebben sowieso heel vreemde eetgewoontes. Soms lijkt het er op dat ze zo hard mogelijk hun best doen om zo veel mogelijk vet binnen te krijgen. Dikke boerenkarbonades enzo met vetranden eraan waar ik gewoon onpasselijk van word. Als ik zie hoeveel pate ze op een boterham of cracker doen word ik echt onpasselijk, het is gewoon meer dan een centimeter dik. Plus heel veel boter.
Spoilers!
pi_109887828
^ Veel vet hoeft niet perse vies te zijn als je het goed doet :P . Ik heb hier een kookboek van een driesterrenkok die varkenspek in varkensvet confijt. Als je niet weet hoe het gemaakt werd proef je heerlijk malse en sappige spek.
Noodles
pi_109888090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:31 schreef ikhouvannoodles het volgende:
^ Veel vet hoeft niet perse vies te zijn als je het goed doet :P . Ik heb hier een kookboek van een driesterrenkok die varkenspek in varkensvet confijt. Als je niet weet hoe het gemaakt werd proef je heerlijk malse en sappige spek.
Ik heb ook niets tegen vet hoor. Nou ja, ik weet het eigenlijk niet. Mijn schoonfamilie en vriend vinden wel dat ik er iets tegen heb. Maar een goed stukje pork belly ofzo is heerlijk!
Spoilers!
pi_109894418
Ik hoorde laatste van iemand dat diegene bij iemand was gaan eten die kipsaté ging maken... in de frituurpan. 8)7
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_109894643
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft me een keer een kopje thee waarin ze 2 volle scheppen zout had gedaan ipv suiker (verkeerde potje gepakt) laten opdrinken, met de opmerking dat ik niet moest zeuren dat ik vies vond smaken (ze was in de veronderstelling dus dat er suiker inzat). Maar daar heeft ze achteraf wel haar excuses voor aangeboden :P (toen ik het eenmaal ophad liep ze naar de keuken en zag ze alleen de zoutpot op tafel staan en dus niet de suikerpot)

Verder vind ik niets vies.

(velletjes van de melk in koffie ben ik ook niet dol op maar die kun je er ook uitvissen)
Nog een tip: gooi niet per ongeluk maïzena (sausbinder) in je yoghurt in plaats van suiker, daar wordt het niet lekkerder op. :')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_109894710
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 08:27 schreef fratsman het volgende:

[..]

Als je kijkt hoeveel zout, en bakboter die oudjes gebruiken vraag je je af hoe ze uberhaupt die leeftijd gehaald hebben. :P
Ach. Mijn oma bakte elke middag zelfgesneden patat en de vergiet was helemaal uitgebeten van de hoeveelheid zout. Toen kwam ze op 85 jarige leeftijd in een bejaardentehuis en wilde ze haar zoutloos laten eten. :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_109934312
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:30 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ach. Mijn oma bakte elke middag zelfgesneden patat en de vergiet was helemaal uitgebeten van de hoeveelheid zout. Toen kwam ze op 85 jarige leeftijd in een bejaardentehuis en wilde ze haar zoutloos laten eten. :{
:D
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_109934431
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:30 schreef seasushi het volgende:

[..]

:D _O_
pi_109934539
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze hebben sowieso heel vreemde eetgewoontes. Soms lijkt het er op dat ze zo hard mogelijk hun best doen om zo veel mogelijk vet binnen te krijgen. Dikke boerenkarbonades enzo met vetranden eraan waar ik gewoon onpasselijk van word. Als ik zie hoeveel pate ze op een boterham of cracker doen word ik echt onpasselijk, het is gewoon meer dan een centimeter dik. Plus heel veel boter.
Als kind was ik dol op die dikke vetranden bij vlees en aangezien niemand anders in ons gezin die wilde eten werd het allemaal op mijn bord gelegd. Yum!

Zo ongezond :') en als ik er nu aan denk gaan mijn nekharen overeind staan. Huuuu!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109934733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als kind was ik dol op die dikke vetranden bij vlees en aangezien niemand anders in ons gezin die wilde eten werd het allemaal op mijn bord gelegd. Yum!

Zo ongezond :') en als ik er nu aan denk gaan mijn nekharen overeind staan. Huuuu!
Vet <3
// wandelende paradox //
pi_109946431
quote:

[..]

:r
pi_109947658
quote:

[..]

De mijne ook, maar ik heb het dus ook nooit gelust ;) Dat was dan wel weer een drama met ham/spekjes en drumsticks bijvoorbeeld. Dat velletje, of die vettige lellen uuugh... :{ En ik moest het opeten..

Tot ze erachter kwamen dat ik er niet ziek van werd omdat ik me aanstelde, maar omdat ik het prikkelbare darm syndroom heb en dat wordt bij mij oa. getriggerd door vet vlees ;)
pi_109949681
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:48 schreef Selestha het volgende:

[..]

De mijne ook, maar ik heb het dus ook nooit gelust ;) Dat was dan wel weer een drama met ham/spekjes en drumsticks bijvoorbeeld. Dat velletje, of die vettige lellen uuugh... :{ En ik moest het opeten..

Tot ze erachter kwamen dat ik er niet ziek van werd omdat ik me aanstelde, maar omdat ik het prikkelbare darm syndroom heb en dat wordt bij mij oa. getriggerd door vet vlees ;)
Ik verzamelde altijd de velletjes van drumsticks van iedereen die daar niet van hield, en bewaarde die voor het laatst :D.

Ik heb daarentegen een trauma van droog vlees, kurkdroge supermarktschnitzels, karbonades zonder kleur maar wèl droogebakken.

Ach, an sich was het allemaal geen drama maar erg gelukkig werd ik er ook niet van ;)
// wandelende paradox //
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')