abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109765078

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

pi_109765225
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als ik een goed jaar heb wel.
ZZP'er, en zonder vermogen, ik begrijp het denk ik (PS: dan betaal je max. 45,76% belasting over de top trouwens ;) )

Dan heb je een meegaande woningbouwcorp. en gemeente, want ik ken vergelijkbare casussen waarbij ze zeiden: daar zijn we niet voor bedoeld, je kunt makkelijk zelf iets huren.
pi_109765402
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ZZP'er, en zonder vermogen, ik begrijp het denk ik

Dan heb je een meegaande woningbouwcorp. en gemeente, want ik ken vergelijkbare casussen waarbij ze zeiden: daar zijn we niet voor bedoeld, je kunt makkelijk zelf iets huren.
Het was een afweging. Daarbij had ik de indruk dat de woningbouw liever iemand had zonder huursubsidie dan met, mosschien pmdat steeds meer huirders betaalachterstanden hebben. Ik heb wel gekeken naar koop maar wat ik wilde betalen lag onder de grens; als je boven de 40k ofzo verdient moest ke hier boven de 130k ofzo kopen. Over verziekte markt gesproken.
pi_109765429
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

minder vaak verhuizen dan? ben het met je eens dat het hele grond / woningsysteem in nld verrot is. alleen ligt het probleem vooral bij de gronduitgifte en de transparantie van de markt en de drempels die zijn opgeworpen, niet bij 'scheefhuurders'.
Dat begrijp ik, soms loopt het leven nou eenmaal anders.

Maar het was meer om het stereotype te ontwrichten dat elke huizeneigenaar/HRA uit de staatsruif eet. Dan wordt vaak wel heel selectief de lastenkant vergeten (even los van het feit dat je eerst wel die staatsruif zelf moet vullen), net zo goed als bij 'scheefhuurders' de omvang van de stap naar een koopwoning - vooral in steden als A'dam- vergeten wordt. :)
pi_109765554
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, soms loopt het leven nou eenmaal anders.

Maar het was meer om het stereotype te ontwrichten dat elke huizeneigenaar/HRA uit de staatsruif eet. Dan wordt vaak wel heel selectief de lastenkant vergeten, net zo goed als bij 'scheefhuurders' de omvang van de stap naar een koopwoning - vooral in steden als A'dam- vergeten wordt. :)
ik zie het zo; de hele markt is dusdanig duur geworden dat het vast zit. eigenlijk is een normale 1 gezinswoning nauwelijks te betalen voor jan modaal, zeker niet als 1 verdiener. dit door de gewijzigde gronduitgifte (jaren 80 ergens) waardoor gemeentes in feite zijn gaan speculeren met gronden. wordt wel eens vergeten maar veel gemeenten zitten nu met torenhoge schulden dankzij dit soort speculaties. het is tijd voor een herziening van de volledige woonmarkt. tijd dat er naar het buitenland wordt gekeken voor best practices. het sijpelt in allerlei zaken door; mensen nemen minder kinderen omdat het allemaal zo duur is geworden dat er eigenlijk nauwelijks ruimte meer is te vinden voor kids. om dit weer te verlichten zijn er weer subsidies bedacht voor dagopvang etc. het is gewoon een pervers systeem geworden.
pi_109765832
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik zie het zo; de hele markt is dusdanig duur geworden dat het vast zit. eigenlijk is een normale 1 gezinswoning nauwelijks te betalen voor jan modaal, zeker niet als 1 verdiener. dit door de gewijzigde gronduitgifte (jaren 80 ergens) waardoor gemeentes in feite zijn gaan speculeren met gronden. wordt wel eens vergeten maar veel gemeenten zitten nu met torenhoge schulden dankzij dit soort speculaties. het is tijd voor een herziening van de volledige woonmarkt. tijd dat er naar het buitenland wordt gekeken voor best practices. het sijpelt in allerlei zaken door; mensen nemen minder kinderen omdat het allemaal zo duur is geworden dat er eigenlijk nauwelijks ruimte meer is te vinden voor kids. om dit weer te verlichten zijn er weer subsidies bedacht voor dagopvang etc. het is gewoon een pervers systeem geworden.
Op het gevaar af dat het als gedram opgevat gaat worden: als gekeken wordt naar het buitenland, ga je constateren dat in dergelijke verstedelijkte economisch sterke gebieden Nederland goedkoop is.
De reden? Huurbescherming en alle huurregulering.

In Sydney betaal je jouw huursom. Per week (daar ga je ongeveer 80m2 voor huren in een goede week, natuurlijk minder als je in Redfern gaat wonen - het equivalent van Compton)
In Mumbai, Bangalore of Chennai betaal je minstens twee keer zoveel als jouw huursom, als je enigzins westerse maatstaven erop na houdt

Waarom? Omdat de huurmarkt vrij is.
pi_109765967
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Op het gevaar af dat het als gedram opgevat gaat worden: als gekeken wordt naar het buitenland, ga je constateren dat in dergelijke verstedelijkte economisch sterke gebieden Nederland goedkoop is.
De reden? Huurbescherming en alle huurregulering.

In Sydney betaal je jouw huursom. Per week (daar ga je ongeveer 80m2 voor huren in een goede week, natuurlijk minder als je in Redfern gaat wonen - het equivalent van Compton)
In Mumbai, Bangalore of Chennai betaal je minstens twee keer zoveel als jouw huursom, als je enigzins westerse maatstaven erop na houdt

Waarom? Omdat de huurmarkt vrij is.
in amerika koop je voor een paar duizend euro een redelijk stuk grond zonder utilities. mag je mee doen wat je wilt. zie dat hier maar te proberen.
  zondag 1 april 2012 @ 15:44:45 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109766114
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in amerika koop je voor een paar duizend euro een redelijk stuk grond zonder utilities. mag je mee doen wat je wilt. zie dat hier maar te proberen.
VS: 24 mensen per km².
Nederland: 480 mensen per km².
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109766138
quote:
NSW is ongeveer zo groot als Europe he.....
pi_109766190
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In Amerika?
Downtown Manhattan of South Dakota?

In Groningen landelijk is het ook goedkoper dan in de randstad. En dat is een kippe-eindje naar Australische of Amerikaanse begrippen.
pi_109766332
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In Amerika?
Downtown Manhattan of South Dakota?

In Groningen landelijk is het ook goedkoper dan in de randstad. En dat is een kippe-eindje naar Australische of Amerikaanse begrippen.
je mag in nederland niet zomaar een stuk willekeurige grond kopen en erop bouwen. allemaal zwaar gereguleerd. door de gemeenten.
pi_109766408
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je mag in nederland niet zomaar een stuk willekeurige grond kopen en erop bouwen. allemaal zwaar gereguleerd. door de gemeenten.
Mag niet in India, mag niet in Australia, en ik betwijfel of het wel in Amerika mag. Ik ken geen land waar het mag.

Ik weet wel dat als iets voor nop in dat soort landen, er een goede reden voor is.
Locatie, infrastructuur, natuurgeweld.
pi_109767041
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Gelukkig maar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109767057
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Mag niet in India, mag niet in Australia, en ik betwijfel of het wel in Amerika mag. Ik ken geen land waar het mag.

Ik weet wel dat als iets voor nop in dat soort landen, er een goede reden voor is.
Locatie, infrastructuur, natuurgeweld.
in india zijn vergunningen etc wel wat eenvoudiger dan in nld. australie weet ik niet.

nou maakt het verder ook niet zoveel uit; zelfs ing en rabobank zien een dalende huizenmarkt voor de komende jaren. de grote vraag blijft of er nu nog structurele hervormingen worden genomen die zoden aan de dijk zetten voor lange termijn, of dat het deppen en nathouden strategie wordt.
pi_109767079
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gelukkig maar
ik hou niet zo van ambtenarij. ben meer van het liberale.
pi_109767383
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik hou niet zo van ambtenarij. ben meer van het liberale.
Koop een huis dan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_109767402
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Koop een huis dan
de huidige huizenmarkt heeft niets met liberaal te maken helaas
pi_109767417
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

in india zijn vergunningen etc wel wat eenvoudiger dan in nld. australie weet ik niet.

nou maakt het verder ook niet zoveel uit; zelfs ing en rabobank zien een dalende huizenmarkt voor de komende jaren. de grote vraag blijft of er nu nog structurele hervormingen worden genomen die zoden aan de dijk zetten voor lange termijn, of dat het deppen en nathouden strategie wordt.
Ja vast in het zelfde tempo als de afgelopen 5 jaar, big fucking deal
pi_109767438
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Wel, je bent niet bepaald op de hoogte
pi_109767465
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja vast in het zelfde tempo als de afgelopen 5 jaar, big fucking deal
best wel. zelfs als het 5 jaar stil staat, is het dus 5 jaar niet meegegroeid met de inflatie. per saldo is dat best al een behoorlijke daling.
pi_109767480
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wel, je bent niet bepaald op de hoogte
ik verschil van mening met je. niet erg. kusje :*
  zondag 1 april 2012 @ 16:13:05 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109767492
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

is subsidie op geld lenen dan niet liberaal ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_109767520
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee?
pi_109767522
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Waar heb je het over, glazenwasser?
pi_109768410
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

best wel. zelfs als het 5 jaar stil staat, is het dus 5 jaar niet meegegroeid met de inflatie. per saldo is dat best al een behoorlijke daling.
Per saldo is dat niks.
Als ik een huis koop voor 200k, en dat is na vijf jaar hetzelfde waard.
De inflatie is 10% geweest.

Is mijn vermogen nu met 10% gedaald?

Nee, natuurlijk niet, is exact hetzelfde.
pi_109768521
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Per saldo is dat niks.

Nog steeds dezelfde schuld bedoel je?
pi_109768580
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Per saldo is dat niks.

je koopkracht is omlaag. nu lijkt dat misschien beter dan een harde correctie ineens, maar de harde correctie ineens gaat de huizenmarkt harder helpen dan welke kunstgreep ook.
pi_109768603
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je koopkracht is omlaag. nu lijkt dat misschien beter dan een harde correctie ineens, maar de harde correctie ineens gaat de huizenmarkt harder helpen dan welke kunstgreep ook.
Mijn koopkracht is precies hetzelfde, ik kan nog exact hetzelfde huis kopen, voor exact dezelfde prijs.
pi_109768666
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Mijn koopkracht is precies hetzelfde, ik kan nog exact hetzelfde huis kopen, voor exact dezelfde prijs.
koopkracht druk je niet uit in huizen alleen. inflatie betekent dat dingen duurder worden ( je koopt minder voor dezelfde euro ).
pi_109768766
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

koopkracht druk je niet uit in huizen alleen. inflatie betekent dat dingen duurder worden ( je koopt minder voor dezelfde euro ).
Leg mij dan eens uit waar ik armer ben geworden bij een gelijkblijvende nominale huizenprijs en 10% inflatie? Ik bezit hetzelfde huis en dat is hetzelfde waarde, namelijk 200k in dit geval.
pi_109768824
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Leg mij dan eens uit waar ik armer ben geworden bij een gelijkblijvende nominale huizenprijs en 10% inflatie? Ik bezit hetzelfde huis en dat is hetzelfde waarde, namelijk 200k in dit geval.
je bent niet voor inflatie gecorrigeerd. dit betekent dat je er bv minder broden van kunt kopen, 2 ton nu of over 5 jaar.
pi_109768864
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je bent niet voor inflatie gecorrigeerd. dit betekent dat je er bv minder broden van kunt kopen, 2 ton nu of over 5 jaar.
Ik wil geen broden kopen van mijn huis, ik woon daar, en mijn woongenot is nog steeds hetzelfde. Je verwart een huis met een belegging of een pensioen geloof ik.
Broden kopen doe ik van mijn salaris. Dat zal vast met de inflatie meegestegen zijn.
pi_109768891
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik wil geen broden kopen van mijn huis, ik woon daar, en mijn woongenot is nog steeds hetzelfde.
Broden kopen doe ik van mijn salaris. Dat zal vast met de inflatie meegestegen zijn.
ja zo. nou ik ben het met je eens. ik zou het zelfs normaal vinden als een huis in waarde daalt zonder renovaties enzo.
  zondag 1 april 2012 @ 16:44:26 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109768916
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Bij aflossingsvrij zou dat niet eens uitmaken: netto vermogen blijft dan 200k huis minus 200k schuld.
censuur :O
pi_109769227
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bij aflossingsvrij zou dat niet eens uitmaken: netto vermogen blijft dan 200k huis minus 200k schuld.
Je bent wel 2x kosten koper kwijt.
pi_109769259
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ook dan heeft je vermogen ( huis ) een lagere koopkracht.
pi_109769275
quote:
3s.gif Op zondag 1 april 2012 16:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je bent wel 2x kosten koper kwijt.
Lezen: ik verkoop het pand niet. Ik bezit een pand wat ik na vijf jaar nog bezit.

Komop, Remco en FkT begrijpen het ook.
pi_109769333
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2012 16:53 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ook dan heeft je vermogen ( huis ) een lagere koopkracht.
Zelfde huis, zelfde woongenot, zelfde koopkracht.

Pas als je er broden voor gaat kopen, zoals je opmerkte. Nou, daar heb ik het huis niet voor.

Overigens verwacht ik ook dat het huis minder waard wordt - voor afschrijving inrichting. Een beetje voor het casco, en niet voor de ondergrond.
pi_109769355
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zelfde huis, zelfde woongenot, zelfde koopkracht.

Pas als je er broden voor gaat kopen, zoals je opmerkte. Nou, daar heb ik het huis niet voor.

Overigens verwacht ik ook dat het huis minder waard wordt - voor afschrijving inrichting. Een beetje voor het casco, en niet voor de ondergrond.
inrichting gaat niet af van je onroerend goed waarde.
pi_109769371
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

inrichting gaat niet af van je onroerend goed waarde.
Ik bedoel keuken, behang, stuucwerk, sanitair, dat soort zaken. Niet meubels etc.
pi_109769395
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Lezen: ik verkoop het pand niet. Ik bezit een pand wat ik na vijf jaar nog bezit.

Komop, Remco en FkT begrijpen het ook.
1x k.k. bij aanschaf van 1e huis sowieso, en je stelde dat bij aankoop van 2e huis je vermogen gelijk bleef.
pi_109769413
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik bedoel keuken, behang, stuucwerk, sanitair, dat soort zaken. Niet meubels etc.
dat is al half afgeschreven na installatie. moet je gewoon doen omdat je het zelf wilt, niet voor de prijs (in de meeste gevallen dan)
pi_109769664
quote:
2s.gif Op zondag 1 april 2012 16:57 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

1x k.k. bij aanschaf van 1e huis sowieso, en je stelde dat bij aankoop van 2e huis je vermogen gelijk bleef.
ik ging in op de stelling dat als huizenprijzen gelijk bleven, en er sprake is van inflatie, dat je verarmt.....

ik kan 'm nog wel wat duidelijker neerzetten (al vaak gedaan, maar toch)

iemand bezit een huis (zijn we er nog? hij bezit het, right)
dat is 100k waard.
ga even uit van 100% financiering.
inflatie 5 jaar is 10%
5 jaar later is huis 105k waard.

had deze persoon nu beter wel of niet een huis kunnen kopen, puur financieel gezien - want andere factoren spelen een veel belangrijkere rol in dit proces...

Hij had nul vermogen, heeft nu 5k vermogen.
Echter relatief is het huis minder waard geworden, het was 100k, en inflatiegecorrigeerd 105/110% is 95,45k

Is hij nu beter af of niet beter af door een eigen woning te bezitten? Maakt de hoogte van de inflatie daar nog iets voor uit voor niet?
pi_109769726
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat is al half afgeschreven na installatie. moet je gewoon doen omdat je het zelf wilt, niet voor de prijs (in de meeste gevallen dan)
Als je het verhuurt kan dat wel handig zijn, hoor :)
pi_109769778
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als je het verhuurt kan dat wel handig zijn, hoor :)
ja ga je huis verhuren. dat is ook weer zo'n halve nep oplossing die mensen enkel verder in de problemen brengt ipv de problemen oplost.
pi_109769820
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ja ga je huis verhuren. dat is ook weer zo'n halve nep oplossing die mensen enkel verder in de problemen brengt ipv de problemen oplost.
jij ziet het als een belegging, ik niet. 8)7
pi_109769856
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

jij ziet het als een belegging, ik niet. 8)7
zodra je het gaat verhuren ben je een speculant ja.
pi_109769909
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

zodra je het gaat verhuren ben je een speculant ja.
foei, die woningbouwcorporaties toch. Dat je daaraan meewerkt, zeg. ;)

Maar wat vind je nou hiervan? Huizenmarkttopic #188: Waar de markt nog wat creatieve vindingen doet
pi_109770048
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

foei, die woningbouwcorporaties toch. Dat je daaraan meewerkt, zeg. ;)

Maar wat vind je nou hiervan? Huizenmarkttopic #188: Waar de markt nog wat creatieve vindingen doet
als je dat achteraf wilt bepalen zul je toch ook de alternatieven moeten meewegen. ga je dan huren en zo ja voor hoeveel, zet je het geld op de bank, zo ja voor hoeveel. per saldo is het natuurlijk een persoonlijke keuze maar ik heb het gevoel dat veel mensen niet eens begrijpen wat ze nou concreet aan het doen zijn als ze een hypotheek nemen. ergens vind ik dat wel verontrustend :')
pi_109770252
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als je dat achteraf wilt bepalen zul je toch ook de alternatieven moeten meewegen. ga je dan huren en zo ja voor hoeveel, zet je het geld op de bank, zo ja voor hoeveel. per saldo is het natuurlijk een persoonlijke keuze maar ik heb het gevoel dat veel mensen niet eens begrijpen wat ze nou concreet aan het doen zijn als ze een hypotheek nemen. ergens vind ik dat wel verontrustend :')
Dat is inderdaad verontrustend, maar evenzo verontrustend vind ik misbruik van de term 'waardedaling door inflatie' :) Want in mijn voorbeeld heb ik liever 5k vermogen dan -5k 'relatieve' waardedaling. Ik geloof dat daar ook nogal veel misverstanden over bestaan, en ik hoop dat mensen stiekum wel beter weten :)
pi_109770363
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat is inderdaad verontrustend, maar evenzo verontrustend vind ik misbruik van de term 'waardedaling door inflatie' :) Want in mijn voorbeeld heb ik liever 5k vermogen dan -5k 'relatieve' waardedaling. Ik geloof dat daar ook nogal veel misverstanden over bestaan, en ik hoop dat mensen stiekum wel beter weten :)
het is vrij simpel; je moet je alternatieven uitrekenen. daarbij is rekening houden met prijsontwikkeling relevant, maar ook allerlei andere factoren (hoe waarschijnlijk is het dat je gaat / moet verhuizen, etc). als je weet wat de alternatieven je kosten kun je op het totaal plaatje je beslissing maken.
pi_109770397
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is vrij simpel; je moet je alternatieven uitrekenen. daarbij is rekening houden met prijsontwikkeling relevant, maar ook allerlei andere factoren (hoe waarschijnlijk is het dat je gaat / moet verhuizen, etc). als je weet wat de alternatieven je kosten kun je op het totaal plaatje je beslissing maken.
Dat klinkt al een stuk wijzer en genuanceerder, zit ik wel in de goede reeks? :D
pi_109770410
Na hoeveel jaar wordt het voor jou interessant om te kopen als de huurprijs ieder jaar 5% plus inflatie omhoog gaat?
pi_109770478
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Na hoeveel jaar wordt het voor jou interessant om te kopen als de huurprijs ieder jaar 5% plus inflatie omhoog gaat?
soep. wordt. nooit. zo . heet. gegeten. als. opgediend.

daarbij is de kans dat de koopmarkt de komende 2 jaar serieus omlaag gaat omdat mensen eindelijk inzien dat ze hun vraagprijs er gewoon niet voor krijgen vrij groot. dat is voor mij een belangrijke reden om nu niet te kopen. daarnaast kan ik in de categorie die ik 'cash' kan betalen nu niets kopen omdat je hier minimaal 130k moet uitgeven als je meer dan 40k verdient :') komende 2 jaar blijf ik sowieso zitten waar ik zit.
pi_109770516
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

soep. wordt. nooit. zo . heet. gegeten. als. opgediend.

daarbij is de kans dat de koopmarkt de komende 2 jaar serieus omlaag gaat omdat mensen eindelijk inzien dat ze hun vraagprijs er gewoon niet voor krijgen vrij groot. dat is voor mij een belangrijke reden om nu niet te kopen. daarnaast kan ik in de categorie die ik 'cash' kan betalen nu niets kopen omdat je hier minimaal 130k moet uitgeven als je meer dan 40k verdient :') komende 2 jaar blijf ik sowieso zitten waar ik zit.
En daarna?
pi_109770520
Waarom moet je minimaal 130k uitgeven als je meer dan 40k verdiend? Vestigingsvergunning oid?
pi_109770540
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Waarom moet je minimaal 130k uitgeven als je meer dan 40k verdiend? Vestigingsvergunning oid?
jup
pi_109770554
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

jup
Da's buitengewoon suf.
pi_109770577
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En daarna?
geen idee. ligt aan de omstandigheden (koopprijzen, huurprijzen, opgebouwde vermogen, opdrachten die ik heb / inkomen, etc) die er dan zijn :) geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109770584
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Da's buitengewoon suf.
is het ook. imo.
pi_109770595
hebben veel gemeenten trouwens. het is nog legaal ook :')
pi_109771010
Was dat niet vervallen? http://www.kvk.nl/onderne(...)iasStat=vergunningen

Zou je wellicht een linkje kunnen geven voor het type vergunning wat je nodig hebt (uit interesse)
pi_109778471
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 17:40 schreef snabbi het volgende:
Was dat niet vervallen? http://www.kvk.nl/onderne(...)iasStat=vergunningen

Zou je wellicht een linkje kunnen geven voor het type vergunning wat je nodig hebt (uit interesse)
het is een Huisvestingsvergunning en je moet hem aanvragen bij deze gemeente tot ver over de 160K :')

[ Bericht 0% gewijzigd door FkTwkGs2012 op 01-04-2012 20:50:13 ]
pi_109780147
Waarom is particulier huren zo duur? :{ Ik zou bijna gaan kopen. Voor een appartement betaal je ¤850 kale huur, terwijl je iets vergelijkbaars voor 125.000 koopt (=vraagprijs, kan misschien nog wat vanaf) De netto maandlasten zijn dan zo'n ¤450, bij 50% aflossingsvrij. Komen nog wel servicekosten bij, maar het is een stuk goedkoper. Er vanuit gaande dat k.k. zelf te financieren is, kan je best nog wat daling hebben voordat je met een restschuld achterblijft. Zo eens even excellen.
  zondag 1 april 2012 @ 21:12:29 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109780352
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:09 schreef Schuifpui het volgende:
Waarom is particulier huren zo duur? :{ Ik zou bijna gaan kopen. Voor een appartement betaal je ¤850 kale huur, terwijl je iets vergelijkbaars voor 125.000 koopt (=vraagprijs, kan misschien nog wat vanaf) De netto maandlasten zijn dan zo'n ¤450, bij 50% aflossingsvrij. Komen nog wel servicekosten bij, maar het is een stuk goedkoper. Er vanuit gaande dat k.k. zelf te financieren is, kan je best nog wat daling hebben voordat je met een restschuld achterblijft. Zo eens even excellen.
Als eigenaar heb je natuurlijk nog wat andere kosten, zoals OZB, verzekeringen, onderhoud, HWF die je moet meenemen. Je moet niet enkel naar de netto-hypotheekkosten kijken.

Verder is particulier huren ook zo duur omdat de eigenaar van die woning gewoon een redelijk rendement op zijn bezit wil maken. Als hij ook nog administratiekosten e.d. heeft, los van onderhoud e.d., dan valt dat rendement nog erg mee (of tegen).
The End Times are wild
pi_109780775
Daar heb je gelijk in. Ik moet het allemaal eens gaan uitrekenen. Ik wil in ieder geval niet in de problemen komen bij een prijsdaling van bijvoorbeeld 30%, veel verder zie ik het niet dalen. Een tekort aan woonruimte blijft sowieso voorlopig. Huren blijft toch wel m'n voorkeur houden, vanwege flexibiliteit, maar het moet wel te betalen zijn.

Toch naar dat ik binnenkort m'n studentenkamer uit moet. Eigenaar gaat hem volgende maand te koop zetten. :'(
pi_109782674
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:09 schreef Schuifpui het volgende:
8% van de OZB, de vraag is waarom is (ex) sociale woningbouw zo goedkoop
pi_109782723
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:19 schreef Schuifpui het volgende:
Daar heb je gelijk in. Ik moet het allemaal eens gaan uitrekenen. Ik wil in ieder geval niet in de problemen komen bij een prijsdaling van bijvoorbeeld 30%, veel verder zie ik het niet dalen. Een tekort aan woonruimte blijft sowieso voorlopig. Huren blijft toch wel m'n voorkeur houden, vanwege flexibiliteit, maar het moet wel te betalen zijn.

Toch naar dat ik binnenkort m'n studentenkamer uit moet. Eigenaar gaat hem volgende maand te koop zetten. :'(
Hoe lang denk je dat die 30% gaat duren?
  zondag 1 april 2012 @ 21:55:33 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109782983
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

8% van de OZB, de vraag is waarom is (ex) sociale woningbouw zo goedkoop
De vraag is of het werkelijk zo goedkoop is. Afgezet tegen de huizenprijzen en een redelijk rendement op eigen vermogen misschien wel. Maar afgezet tegen het besteedbare inkomen valt dat wel mee. Anders hadden niet zoveel mensen huursubsidie nodig.
The End Times are wild
pi_109783407
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

De vraag is of het werkelijk zo goedkoop is. Afgezet tegen de huizenprijzen en een redelijk rendement op eigen vermogen misschien wel. Maar afgezet tegen het besteedbare inkomen valt dat wel mee. Anders hadden niet zoveel mensen huursubsidie nodig.
Gewoon huursubsidie geven aan de mensen die het nodig hebben, dat gaat de subsidie alleen naar mensen die het nodig hebben en niet naar iedereen die in de niet vrije sector huren

En maar goed dat Nederland een sociaal land is want eigenlijk zou het gewoon in 1 keer moeten worden rechtgetrokken.

m.a.w. huurverhoging van 60% voor fkTwfdkdfjkljsfdkfs
pi_109783486
Ben nog steeds op zoek naar die huren van 660 euro waar PP het over had, maar kan niks vinden :O
pi_109783546
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe lang denk je dat die 30% gaat duren?
Geen idee, dat zou het wel erg makkelijk maken. Ik verwacht geen extreme duikelingen hier in Nederland. Daarvoor is alles te gereguleerd. Zal wel een tijd lang door gaan sukkelen met een paar procentjes per jaar. Maar dat is puur gebaseerd op gevoel, misschien is het ook wel geen 30%, maar minder. Ik weet het niet.
pi_109783841
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gewoon huursubsidie geven aan de mensen die het nodig hebben, dat gaat de subsidie alleen naar mensen die het nodig hebben en niet naar iedereen die in de niet vrije sector huren

En maar goed dat Nederland een sociaal land is want eigenlijk zou het gewoon in 1 keer moeten worden rechtgetrokken.

ik lever de staat meer op dan jij slimpie. die hypotheekrenteaftrek kost een godsvermogen.
pi_109783849
quote:

[..]

Maar de huurtoeslag gaat al alleen maar naar mensen die het nodig hebben. Boven een bepaalde huurgrens krijg je sowieso geen huurtoeslag btw.
pi_109783889
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is een Huisvestingsvergunning en je moet hem aanvragen bij deze gemeente tot ver over de 160K :')
Thanks. Dat zuigt btw.
Overigens de kosten voor het onderhoud (en de verzekeringspremie die je daarvoor betaalt in je huur zat nog niet in het voorbeeld opgenomen).
pi_109783936
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar de huurtoeslag gaat al alleen maar naar mensen die het nodig hebben. Boven een bepaalde huurgrens krijg je sowieso geen huurtoeslag btw.
Hij bedoelt waarschijnlijk ook het gebruik van WBV woningen, waar je in kan blijven zitten ondanks je hogere loon.
pi_109784063
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:13 schreef snabbi het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarschijnlijk ook het gebruik van WBV woningen, waar je in kan blijven zitten ondanks je hogere loon.
de meeste wbv zijn gewoon zelfstandig en maken winst.
pi_109784529
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik lever de staat meer op dan jij slimpie. die hypotheekrenteaftrek kost een godsvermogen.
Fok :')
pi_109784575
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

hoeveel krijg jij per jaar terug van de belastingdienst aan hypotheekrenteaftrek?
  zondag 1 april 2012 @ 22:25:11 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109784584
quote:

[..]

Het ging mij er niet om of huursubsidie nu goed of slecht was, het ging over de vraag of huren in Nederland hoog of laag waren. Jij kunt wel stellen dat ze -te- laag zijn, maar ten opzichte van het inkomen zijn die huren helemaal niet zo laag. Anders werd er niet zoveel huursubsidie gegeven.

quote:
Nederlanders besteden gemiddeld 30,9 procent van hun besteedbare inkomen aan wonen.
Dat is veel, want het Europese gemiddelde blijft hangen op 22,2 procent. Uit onderzoek van de Europese Commissie blijkt zelfs dat ons land de hoogste woonlasten van Europa heeft.

Met een percentage van 38,7 procent hebben vooral huurders een hoge woonlastenquote. Opvallend is ook de hoge woonlastenquote van de 20 procent huishoudens met de laagste inkomens in Nederland: bijna de helft (47,4 procent) van hun besteedbaar inkomen gaat op aan woonlasten.

Verschillende invalshoeken
De onderzoekers hebben gekeken naar de woonlasten in relatie tot het besteedbaar inkomen: de woonlastenquote. Daarbij werden de woonlasten vanuit verschillende invalshoeken bekeken: huur en koop, inkomensklassen, gezinsamenstelling en leeftijd. Telkens domineerde er één conclusie: de woonlasten in Nederland zijn de hoogste in Europa.
http://www.huisenaanbod.nl/Nieuwsbrief1804_21.html

Vanuit dit perspectief zijn de huren in NL dus helemaal niet zo laag. Afgezet tegen de huizenprijzen natuurlijk wel. De vraag is dan ook: zijn de huren nu te laag of de huizenprijzen te hoog? (het rendement op het verhuren van woningen in ieder geval niet!)
The End Times are wild
pi_109784600
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Niks mis dus met de huurprijzen meteen naar 8% van de WOZ gooien?
pi_109784637
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

hoeveel krijg jij per jaar terug van de belastingdienst aan hypotheekrenteaftrek?
Ga ik jou aan je neus hangen :')
pi_109784721
Volgens mij willen Nederlanders ook het meeste uitgeven aan wonen, de Karwei en Doehet zelf zaken zijn niet aan te slepen
pi_109784759
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ga ik jou aan je neus hangen :')
nou loop dan niet zo te zeiken. ik krijg niets terug en per saldo draag ik dus meer bij. simpel as that. als hier iemand parasiteert ben jij het, en nu het een troep is geworden ga je zeiken op alles en iedereen. cheap hoor. kusje :*
pi_109784906
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het ging mij er niet om of huursubsidie nu goed of slecht was, het ging over de vraag of huren in Nederland hoog of laag waren. Jij kunt wel stellen dat ze -te- laag zijn, maar ten opzichte van het inkomen zijn die huren helemaal niet zo laag. Anders werd er niet zoveel huursubsidie gegeven.

[..]

http://www.huisenaanbod.nl/Nieuwsbrief1804_21.html

Vanuit dit perspectief zijn de huren in NL dus helemaal niet zo laag. Afgezet tegen de huizenprijzen natuurlijk wel. De vraag is dan ook: zijn de huren nu te laag of de huizenprijzen te hoog? (het rendement op het verhuren van woningen in ieder geval niet!)
FKTW beweerd in goede jaren 100k te verdienen, laat het nu een slecht jaar zijn dan is het 50k en hij huurt voor 6600 euro, oftewel 13% van inkomen

Kan zo naar 800 euro dan :)
  zondag 1 april 2012 @ 22:31:42 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109784923
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij willen Nederlanders ook het meeste uitgeven aan wonen, de Karwei en Doehet zelf zaken zijn niet aan te slepen
Onzin. Nederlanders hebben een heel hoog inkomen en geven desondanks nog gemiddeld het meeste uit aan wonen voor kwalitatief minderwaardige woningen. Dat zegt toch genoeg
The End Times are wild
pi_109784927
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nou loop dan niet zo te zeiken. ik krijg niets terug en per saldo draag ik dus meer bij. simpel as that. als hier iemand parasiteert ben jij het, en nu het een troep is geworden ga je zeiken op alles en iedereen. cheap hoor. kusje :*
pi_109784954
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

beter ga je met cijfers en inhoudelijke argumenten komen.
pi_109784967
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Onzin. Nederlanders hebben een heel hoog inkomen en geven desondanks nog gemiddeld het meeste uit aan wonen voor kwalitatief minderwaardige woningen. Dat zegt toch genoeg
In Belgie of Duitsland val je niet over de doehetzelf zaken, dat lijkt me een feit
pi_109784986
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

beter ga je met cijfers en inhoudelijke argumenten komen.
Lees mijn bijdragen
pi_109785033
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lees mijn bijdragen
:')
pi_109785046
diegoarmando: 200.000 hypotheek. 30 jaar lang hypotheekrenteaftrek a 10K.
fokje: 0 hypotheek. 0 hypotheekrenteaftrek. kost de overheid: niets extra's omdat woningbouw gewoon zelfbedruipend is.
pi_109785061
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lees mijn bijdragen
done. daarom zei ik het ook. kusje :*
pi_109785422
nou diego kom maar op met je argumenten / cijfers. op welke wijze lever ik de overheid minder op dan als ik een huis had gekocht ipv gehuurd.
pi_109785624
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:31 schreef LXIV het volgende:
Wat wordt er allemaal verstaan onder die zg. 'woonlasten' in je bron?

Als daar de energie ook bijzit snap ik best dat de mensen met de laagste inkomens '47,4 procent' kwijt zijn aan de woonlasten, zelfs als de huur maar 350,- is.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 1 april 2012 @ 22:43:54 #97
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109785645
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nou diego kom maar op met je argumenten / cijfers. op welke wijze lever ik de overheid minder op dan als ik een huis had gekocht ipv gehuurd.
Ben ik ook benieuw naar :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109785910
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat wordt er allemaal verstaan onder die zg. 'woonlasten' in je bron?

Als daar de energie ook bijzit snap ik best dat de mensen met de laagste inkomens '47,4 procent' kwijt zijn aan de woonlasten, zelfs als de huur maar 350,- is.
ze zijn gewoon hoog, wat de berekening ook is:
http://www.wooncoaching.n(...)-hoogste-van-europa/
pi_109787343
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ze zijn gewoon hoog, wat de berekening ook is:
http://www.wooncoaching.n(...)-hoogste-van-europa/
De vraag is of dat komt door de huur, of door de rest eromheen. Zolang 'woonlasten' een onbekende verzameling is, kun je er dus ook geen conclusie aan verbinden.

Hoewel, op Fok! lukt dat meestal prima.
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 23:26:20 #100
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109787631
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De vraag is of dat komt door de huur, of door de rest eromheen. Zolang 'woonlasten' een onbekende verzameling is, kun je er dus ook geen conclusie aan verbinden.

Dat.

Overigens, als je 'in een goed jaar' 100.000 euro verdiend dan is dat een heel heel behoorlijk inkomen. Als je daar geen huis van kunt betalen dan doe je iets niet goed. Ja, ik las dat je eerder zei 'geen zorgen voor de dag van morgen'. Maar ik neem niet aan dat je al je geld verbrast. Dat lijkt me sterk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109787642
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

http://abonneren.rijksove(...)met-eu-silc/854/8028
pi_109787727
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat.

Overigens, als je 'in een goed jaar' 100.000 euro verdiend dan is dat een heel heel behoorlijk inkomen. Als je daar geen huis van kunt betalen dan doe je iets niet goed. Ja, ik las dat je eerder zei 'geen zorgen voor de dag van morgen'. Maar ik neem niet aan dat je al je geld verbrast. Dat lijkt me sterk.
je doet alsof ik verplicht ben om een huis te kopen :') en laten we het wat centraler trekken dan focussen op mijn persoontje; diego heeft zijn pleidooi ook al opgegeven en wilde helemaal geen gegevens aandragen. feit blijft dat 'scheefhuurders' ook 'scheefbetalers' zijn, en hra personen meer aan de staatsruif onthouden dan 'scheefhuurders'.
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 23:29:33 #103
16180 crew  CoolGuy
pi_109787793
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je doet alsof ik verplicht ben om een huis te kopen :') en laten we het wat centraler trekken dan focussen op mijn persoontje; diego heeft zijn pleidooi ook al opgegeven en wilde helemaal geen gegevens aandragen. feit blijft dat 'scheefhuurders' ook 'scheefbetalers' zijn, en hra personen meer aan de staatsruif onthouden dan 'scheefhuurders'.
Nee helemaal niet, je bent helemaal niet verplicht om te kopen :') Jij huurt, maar ook daar heb je dingen op aan te merken. Als jij in een goed jaar 100k verdiend, dan lijkt het mij dat je wel iets opzij kunt zetten om een minder goed jaar op te vangen.
pi_109787912
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee helemaal niet, je bent helemaal niet verplicht om te kopen :') Jij huurt, maar ook daar heb je dingen op aan te merken. Als jij in een goed jaar 100k verdiend, dan lijkt het mij dat je wel iets opzij kunt zetten om een minder goed jaar op te vangen.
true. maar als ik ziek word dan moet ik toch echt terugvallen op een verzekering die 50k per jaar vergoed. 100 k 'verdienen' als zzp er mag je niet vergelijken met een loon van 100k.
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 23:34:25 #105
16180 crew  CoolGuy
pi_109788052
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

true. maar als ik ziek word dan moet ik toch echt terugvallen op een verzekering die 50k per jaar vergoed. 100 k 'verdienen' als zzp er mag je niet vergelijken met een loon van 100k.
Dat snap ik, maar dan nog mag je niet klagen als alles verrekend is uiteindelijk, aan wat je daarvan over houdt. Dan zou je nog steeds een en ander aan woonkosten (of het nou koop of huur is) makkelijk moeten kunnen opbrengen.
pi_109788092
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dan nog mag je niet klagen als alles verrekend is uiteindelijk, aan wat je daarvan over houdt. Dan zou je nog steeds een en ander aan woonkosten (of het nou koop of huur is) makkelijk moeten kunnen opbrengen.
kan ik ook.
pi_109788120
quote:
Uit je bron:

quote:
De conclusies voor de huursector luiden:

1 Als de in Nederland gebruikelijke berekeningswijze wordt aangehouden, komt Nederland met de gemiddelde totale netto woonquote (huur inclusief bijkomende woonuitgaven) uit op een derde plek van de negen landen. In twee landen (België en het Verenigd Koninkrijk) is de quote hoger dan in Nederland.

2 Als de netto huurquote, dus zonder bijkomende lasten, wordt vergeleken tussen de negen landen, komt Nederland op de vijfde plaats in plaats van op de derde plaats. Deze verschuiving is het gevolg doordat bijkomende woonlasten in Nederland relatief hoog zijn.
Qua huur gewoon een middenmootje dus...

quote:
3 Ook is de gemiddelde totale netto woonquote relatief hoog in Nederland, omdat in de Nederlandse huursector relatief veel lagere inkomens wonen. Gemiddeld is alleen in Finland het besteedbaar inkomen van de huurder lager dan in Nederland. Wordt daarentegen gekeken naar de totale netto woonquote van huishoudens in het laagste inkomensquintiel, dan komt Nederland op een zesde plaats. Nederlandse huurders met de laagste inkomens geven dus minder inkomen uit aan netto huur dan huurders in de andere landen.
Spreekt voor zich...

quote:
4 Zes van de negen landen hebben een gemiddelde huur per maand (vóór aftrek van de huurtoeslag) die hoger is dan in Nederland.
idem

quote:
5 Als de woningkwaliteit van de huurwoningen wordt afgemeten aan het aantal kamers, komt Nederland gemiddeld uit op een tweede plek. Alleen in Ierland is het aantal kamers in de huursector gemiddeld hoger dan in Nederland.
idem
pi_109788250
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Uit je bron:

[..]

Gewoon een middenmootje dus...

[..]

Spreekt voor zich...

[..]

idem

[..]

idem
ik had het uiteraard al ff gelezen. niet te boeiende argumenten. ook als je kijkt naar de prijsontwikkeling van de woningen tov bv duitsland zijn de prijzen erg gegroeid afgelopen jaren.
verder ook geen issue dit, ing en rabo geven nu zelf toe een voor de komende jaren dalende woningmarkt te zien. daarbij wil ik graag weten wie het onderzoeksbureau die de argumenten tegen de originele rapport conclusie probeert te weerleggen heeft betaald. delft, volgens mij zaten daar sowieso een aantal bouwwereld geliefde 'wetenschappers'.
pi_109788488
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
niet te boeiende argumenten.
We weten nu ineens wel dat het dus blijkbaar niet aan de kale huur ligt, maar aan de rest eromheen. Hoe verrassend.... :N
pi_109788547
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

We weten nu ineens wel dat het dus blijkbaar niet aan de kale huur ligt, maar aan de rest eromheen. Hoe verrassend.... :N
boeiend wat jij vindt op basis van die punten. de prijzen gaan dalen klaar. accept it.
  Moderator zondag 1 april 2012 @ 23:45:21 #111
16180 crew  CoolGuy
pi_109788620
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

boeiend wat jij vindt op basis van die punten. de prijzen gaan dalen klaar. accept it.
Lekker belangrijk.
pi_109788807
quote:

[..]

Koop is van jou, huur van de gemeenschap
pi_109788856
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik had het uiteraard al ff gelezen. niet te boeiende argumenten. ook als je kijkt naar de prijsontwikkeling van de woningen tov bv duitsland zijn de prijzen erg gegroeid afgelopen jaren.
verder ook geen issue dit, ing en rabo geven nu zelf toe een voor de komende jaren dalende woningmarkt te zien. daarbij wil ik graag weten wie het onderzoeksbureau die de argumenten tegen de originele rapport conclusie probeert te weerleggen heeft betaald. delft, volgens mij zaten daar sowieso een aantal bouwwereld geliefde 'wetenschappers'.
Ooit een stijgende markt gezien in een recessie?
pi_109789248
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ze dalen maar een eind weg, dat zal me een zorg zijn ^O^

(En als ze stijgen? Zal me ook een zorg zijn.... :D )
pi_109791627
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Willen en moeten zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen. Mensen willen zo min mogelijk ergens aan uitgeven, maar marktomstandigheden zorgen er dat dat niet altijd kan. Verder lijken de doehetzelf-zaken mij meer een indicator voor het plegen van onderhoud aan de woning dan dat het nou een indicator zou zijn voor verkoop of prijzen van de woningen zelf.
pi_109791656
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Goed idee, laten we april goed beginnen en afstappen van de oneliners (DAM, lees je mee?) en posts beter gaan onderbouwen met data en cijfers. 14.gif
pi_109793277
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2012 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Willen en moeten zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen. Mensen willen zo min mogelijk ergens aan uitgeven, maar marktomstandigheden zorgen er dat dat niet altijd kan. Verder lijken de doehetzelf-zaken mij meer een indicator voor het plegen van onderhoud aan de woning dan dat het nou een indicator zou zijn voor verkoop of prijzen van de woningen zelf.
Je kan van het geld ook wat anders doen

Is natuurlijk nauwelijks onderhoud maar luxe kopen
pi_109793435
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Nou als loonslaaf die in de WW komt krijg je nooit meer als 70 of 75% van een vastgesteld maximum dagloon en kom je als ik het goed berekend heb nooit boven de 40 K uit.

http://www.ontslag-krijge(...)en-ww-uitkering.html

Dus wat je nu zit te klagen als zeer goed verdiende ZZP'er snap ik niet. :+

Ja je zit te zeuren dat je de huizenprijzen zowel huur als wel koop te hoog vind, kijk als je modaal zou verdienen kan ik daar nog een beetje in meegaan, maar dit is gewoon wederom weer een voorbeeld van een persoon die in een druk bevolkt land graag ook nog voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. :D
pi_109793440

[ Bericht 100% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 02-04-2012 08:57:45 (in feedback topic of PM. You know the drill.) ]
pi_109793522
Waarom is mijn laatste reactie weggehaald?
pi_109793544
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom is mijn laatste reactie weggehaald?
Omdat we dat persoonlijke gedram en gehak zat zijn. Kappuh.
Maak op een normale manier je punt.

En verder wat Bolkesteijn zegt.
  maandag 2 april 2012 @ 09:29:47 #122
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109794097
quote:

[..]

QFT

Ik vraag me af wat Mark aan mijn te hoge belastingdruk gaat doen :7

[ Bericht 9% gewijzigd door ComplexConjugate op 02-04-2012 09:38:57 ]
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109794263
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

QFT
Xeno zou je dat dan met cijfers kunnen onderbouwen. :D

Ik heb afgelopen jaar ongeveer 12.000 euro belasting afgedragen, ik krijg van de BD 1300 euro terug.

Hoeveel subsidie heeft jou huurhuis gehad om het voor die prijs die jij bij de WBV betaald gehad, en hoeveel is jou belstingafdracht. En hoeveel trekt je WBV nog af van de belastingen?

Ik ben benieuwd of er hier nog iets onderbouwd gaat worden door deze of gene. Mijn gevoel zegt me van niet, maar ik blijf vertrouwen houden in de mensheid, dus heel misschien ooit eens. :D
  maandag 2 april 2012 @ 09:43:10 #124
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109794394
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:37 schreef Basp1 het volgende:

Xeno zou je dat dan met cijfers kunnen onderbouwen. :D
Ik betaal hetzelfde belastingtarief als jij maar krijg geen cent terug van de BD.

quote:
Ik heb afgelopen jaar ongeveer 12.000 euro belasting afgedragen, ik krijg van de BD 1300 euro terug.
Precies... ik krijg niks terug.

quote:
Hoeveel subsidie heeft jou huurhuis gehad om het voor die prijs die jij bij de WBV betaald gehad, en hoeveel is jou belstingafdracht. En hoeveel trekt je WBV nog af van de belastingen?
Ik woon in een huurhuis dat zo'n 30 jaar oud is en betaal daar zo'n 525 euro huur voor. Dat is natuurlijk een krankzinnig hoog bedrag als je je realiseert dat zo'n huis voor minder dan een ton in guldens gebouwd is. Daar word dikke winst aan gemaakt door de WBV, dus daar gaat echt geen cent aan subsidie bij.

quote:
Ik ben benieuwd of er hier nog iets onderbouwd gaat worden door deze of gene. Mijn gevoel zegt me van niet, maar ik blijf vertrouwen houden in de mensheid, dus heel misschien ooit eens. :D
Ik ben mijn vertrouwen in de medemens al lang kwijt... we leven hier in een land van profiteurs en belastingontduikers :'( :N :|W
pi_109794423
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik betaal hetzelfde belastingtarief als jij maar krijg geen cent terug van de BD.

[..]

Precies... ik krijg niks terug.

[..]

Ik woon in een huurhuis dat zo'n 30 jaar oud is en betaal daar zo'n 525 euro huur voor. Dat is natuurlijk een krankzinnig hoog bedrag als je je realiseert dat zo'n huis voor minder dan een ton in guldens gebouwd is. Daar word dikke winst aan gemaakt door de WBV, dus daar gaat echt geen cent aan subsidie bij.

[..]

Ik ben mijn vertrouwen in de medemens al lang kwijt... we leven hier in een land van profiteurs en belastingontduikers :'( :N :|W
Wat is de WOZ?
  maandag 2 april 2012 @ 09:45:50 #126
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109794469
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat is de WOZ?
Iets van 130k, maar dat geeft geen mens er ooit voor...
pi_109794502
Nou kom op met de cijfers ipv het gelul in de ruimte xeno, presenteer dan de cijfer van de WBV, ipv zulk geneuzel wat je niet kan onderbouwen . Een brood koste 30 jaar geleden ook bijna niets, die rotten weg in 30 jaar, de WBV heeft regelmatig onderhoud gepleegd, sterker nog je hebt als het geod is een stuk duurzame energie voorziweningen erbij gekregen waar je zo over zat op te scheppen, dat maken ze voor een appel en een ei.
  maandag 2 april 2012 @ 09:52:40 #128
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109794638
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:46 schreef Basp1 het volgende:
Nou kom op met de cijfers ipv het gelul in de ruimte xeno, presenteer dan de cijfer van de WBV, ipv zulk geneuzel wat je niet kan onderbouwen . Een brood koste 30 jaar geleden ook bijna niets, die rotten weg in 30 jaar, de WBV heeft regelmatig onderhoud gepleegd, sterker nog je hebt als het geod is een stuk duurzame energie voorziweningen erbij gekregen waar je zo over zat op te scheppen, dat maken ze voor een appel en een ei.
Verbeteringen van de woning leiden direct tot een hogere huurprijs, als ik b.v. een dakraam wil laten plaatsen gaat je huur met 8 euro per maand omhoog.
De woningen zijn toe aan groot onderhoud maar tot dusver heb ik nog geen berichtgeving daarover gehad, kan tussen nu en 10 jaar gaan duren denk ik :D
Dus ik neem aan dat de kas bij de WBV goed gespekt is, want huurwoningen zijn gewoon een goudmijn voor de corporatie.
  maandag 2 april 2012 @ 10:00:36 #129
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109794830
CDA is voor centraal geleide planeconomie om de huizenmarkt zeepbel in stand te houden.... De rooie rakkers zijn al reeds in ons land :X

Wat een grapjurk.... als we de BTW afschaffen, de inkomensbelasting etc... dan komt de consumptie ook weer op gang.... wat een licht _O-
pi_109794882
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Verbeteringen van de woning leiden direct tot een hogere huurprijs, als ik b.v. een dakraam wil laten plaatsen gaat je huur met 8 euro per maand omhoog.
De woningen zijn toe aan groot onderhoud maar tot dusver heb ik nog geen berichtgeving daarover gehad, kan tussen nu en 10 jaar gaan duren denk ik :D
Dus ik neem aan dat de kas bij de WBV goed gespekt is, want huurwoningen zijn gewoon een goudmijn voor de corporatie.
Ik neem aan dat jij ook weet dat aanames de moeder van alle onzin is. :D

Dus nogmaals: cijfers xeno ipv je onderbuikgeveolens waarmee je je als een henk en ingrid gedraagd hier. :P
pi_109794961
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Iets van 130k, maar dat geeft geen mens er ooit voor...
Je betaalt dus 65% te weinig
  maandag 2 april 2012 @ 10:07:18 #132
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795006
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:02 schreef Basp1 het volgende:

Ik neem aan dat jij ook weet dat aanames de moeder van alle onzin is. :D

Dus nogmaals: cijfers xeno ipv je onderbuikgeveolens waarmee je je als een henk en ingrid gedraagd hier. :P
Ik ken de feiten en ik denk dat jij ze ook wel kent, althans.... zo'n slimme jongen als dat jij bent begrijpt ook wel dat de huizenmarkt een zeepbel is. Zoek maar lekker even op wat een standaard corporatiewoning koste om te bouwen in 1980 en zet dat even af tegen een huur van 525 euro. Dan weet je ook wel dat daar geen subsidie bij hoeft :7

Daarnaast weten ze in het buitenland wel dat de HRA bizar, krankzinnig en gevaarlijk is, nu alleen nog die stomme hollanders zien te overtuigen van het gevaar.
pi_109795036
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou als loonslaaf die in de WW komt krijg je nooit meer als 70 of 75% van een vastgesteld maximum dagloon en kom je als ik het goed berekend heb nooit boven de 40 K uit.

http://www.ontslag-krijge(...)en-ww-uitkering.html

Dus wat je nu zit te klagen als zeer goed verdiende ZZP'er snap ik niet. :+

Ja je zit te zeuren dat je de huizenprijzen zowel huur als wel koop te hoog vind, kijk als je modaal zou verdienen kan ik daar nog een beetje in meegaan, maar dit is gewoon wederom weer een voorbeeld van een persoon die in een druk bevolkt land graag ook nog voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. :D
Ook bekend als parasiet
  maandag 2 april 2012 @ 10:08:37 #134
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795037
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je betaalt dus 65% te weinig
Voor die 130k zijn die woningen onverkoopbaar, ik denk dat een ton het hoogst haalbare is. Daarnaast slaat die 8% WOZ waarde van jou nergens op.
pi_109795056
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Voor die 130k zijn die woningen onbetaalbaar, ik denk dat een ton het hoogst haalbare is. Daarnaast slaat die 8% WOZ waarde van jou nergens op.
Tuurlijk wel, is gewoon een geaccepteerd percentage voor investeringen bijvoorbeeld

Voor diegene die de huur niet kunnen betalen is er huursubsidie, enige verschil is dat die dan naar diegene gaat die het echt nodig heeft en niet voor iedereen.

Jij als huurparasiet zal het er vast niet mee eens zijn, jij maakt liever misbruik van de goedheid van een ander
pi_109795093
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

Ik ken de feiten en ik denk dat jij ze ook wel kent, althans.... zo'n slimme jongen als dat jij bent begrijpt ook wel dat de huizenmarkt een zeepbel is. Zoek maar lekker even op wat een standaard corporatiewoning koste om te bouwen in 1980 en zet dat even af tegen een huur van 525 euro. Dan weet je ook wel dat daar geen subsidie bij hoeft :7

Waarom zou ik iets moeten gaan opzoeken, jij bent degene die dit beweerd, en niet onderbouwd 8)7

En een zeepbel, nou dat valt reuze mee in een dichtbevolkt land, alleen ja dat typisch nederlandse voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten zal eruit moeten gaan. In de VS wonen veel allenstaanden samen (hebben roommates) alleen maar om woonruimte te kunnen betalen, maar in NL moeten alleenstaanden ook maar voor een appel en een ei een eensgeziinswoning kunnen betalen. :')
pi_109795114
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou ik iets moeten gaan opzoeken, jij bent degene die dit beweerd, en niet onderbouwd 8)7

En een zeepbel, nou dat valt reuze mee in een dichtbevolkt land, alleen ja dat typisch nederlandse voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten zal eruit moeten gaan. In de VS wonen veel allenstaanden samen (hebben roommates) alleen maar om woonruimte te kunnen betalen, maar in NL moeten alleenstaanden ook maar voor een appel en een ei een eensgeziinswoning kunnen betalen. :')
Generation Boomerang
  maandag 2 april 2012 @ 10:13:47 #138
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109795157
http://www.telegraaf.nl/b(...)uldsaneringen__.html

quote:
ma 02 apr 2012, 10:02 |lees voor
Opnieuw meer schuldsaneringen DEN HAAG - Het aantal schuldsaneringen blijft toenemen. De rechter heeft er vorig jaar 15.000 uitgesproken, bijna 30 procent meer dan in 2010.

Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag gemeld.
Sinds halverwege 2009 stijgt het aantal schuldsaneringen.

Particulieren en zelfstandige ondernemers die niet meer aan hun financiële verplichtingen kunnen voldoen, kunnen onder voorwaarden van de regeling gebruikmaken om te komen tot een sanering van hun schulden. Daarbij betaalt iemand onder toezicht van een bewindvoerder zoveel mogelijk terug aan de schuldeisers. Na zo'n drie jaar scheldt de rechter een mogelijke restschuld kwijt.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 2 april 2012 @ 10:15:05 #139
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109795185
quote:

[..]

mensen moeten gewoon met meer mensen in een huis gaan wonen, simpel zat
Dat zie je in moskou ook
Huren is duur
pi_109795200
Wed dat het grote meerendeel geen koopwoning heeft, mensen met een koopwoningen zijn overal het algemeen gewoon slimmer, verantwoordelijker en hebben hun zaakjes beter voor elkaar
  maandag 2 april 2012 @ 10:17:01 #141
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795239
quote:

Jij vroeg... en ik heb geantwoord, dat jij niet tevreden bent met dat antwoord is niet mijn probleem :)

quote:
Tja... het valt allemaal heel erg mee, vandaar dat er geen normaal functionerende markt meer is en moet je een selectieve belastingkorting krijgen om een woning te kunnen kopen. Want laten we eerlijk wezen, er is bijna geen mens in dit land die een koopwoning bij de huidige prijzen kan kopen zonder gebruik te maken van de HRA.

En over 'dichtbevolkt' gesproken.... kom je eigenlijk wel eens buiten je eigen beperkte woonomgeving? Nederland is nog steeds heel erg leeg hoor.

De VS is een tweedewereld land, daar worden nogal wat mensen de meest basic middelen van bestaan onthouden op basis van het zogenaamde nepkapitalisme.... als je maar een dikke vet bankiervarken bent dat de boel verziekt heeft krijg je zoveel geld toegesmeten als je maar kan verbrassen :7
Houd dus maar op over de VSA :|W
  maandag 2 april 2012 @ 10:18:08 #142
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795259
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Tuurlijk wel, is gewoon een geaccepteerd percentage voor investeringen bijvoorbeeld
Sure.... beleggers krijgen overal 8% return on investment :') _O-

Daarnaast geld meestal WOZ != geinvesteerd kapitaal
pi_109795310
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Sure.... beleggers krijgen overal 8% return on investment :') _O-

Daarnaast geld meestal WOZ != geinvesteerd kapitaal
In de stenen wel, behalve in de gereguleerde huursector, gewoon afschaffen die regulatie
  maandag 2 april 2012 @ 10:19:48 #144
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795311
quote:
Ooh.... misschien dat banken daarom wat voorzichtiger zijn met extra brandstof voor de huizenmarkt zeepbel?
  maandag 2 april 2012 @ 10:20:27 #145
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795326
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:15 schreef HD9 het volgende:

[..]

mensen moeten gewoon met meer mensen in een huis gaan wonen, simpel zat
Dat zie je in moskou ook
Huren is duur
Goed plan... ophokken.... is nog beter voor de woningmarkt want de prijzen gaan dan nog harder dalen :P
pi_109795329
quote:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)012/2012-3588-wm.htm

Het CBS artikel.

Nu weten we ook waarom flevolanders alles niet eerlijk vinden in die provincie zitten gemiddeld 2* zoveel mensen in de schuldsanering als in de overige provincies. >:)
pi_109795332
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij vroeg... en ik heb geantwoord, dat jij niet tevreden bent met dat antwoord is niet mijn probleem :)

[..]

Tja... het valt allemaal heel erg mee, vandaar dat er geen normaal functionerende markt meer is en moet je een selectieve belastingkorting krijgen om een woning te kunnen kopen. Want laten we eerlijk wezen, er is bijna geen mens in dit land die een koopwoning bij de huidige prijzen kan kopen zonder gebruik te maken van de HRA.

En over 'dichtbevolkt' gesproken.... kom je eigenlijk wel eens buiten je eigen beperkte woonomgeving? Nederland is nog steeds heel erg leeg hoor.

De VS is een tweedewereld land, daar worden nogal wat mensen de meest basic middelen van bestaan onthouden op basis van het zogenaamde nepkapitalisme.... als je maar een dikke vet bankiervarken bent dat de boel verziekt heeft krijg je zoveel geld toegesmeten als je maar kan verbrassen :7
Houd dus maar op over de VSA :|W
is de VS een satelietstaat van de USSR dan?
  maandag 2 april 2012 @ 10:22:16 #148
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795362
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In de stenen wel, behalve in de gereguleerde huursector, gewoon afschaffen die regulatie
Vertel mij eens hoeveel ROI die lui krijgen op al die leeg staande kantoor en bedrijfspanden :')
  maandag 2 april 2012 @ 10:23:05 #149
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795376
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)012/2012-3588-wm.htm

Het CBS artikel.

Nu weten we ook waarom flevolanders alles niet eerlijk vinden in die provincie zitten gemiddeld 2* zoveel mensen in de schuldsanering als in de overige provincies. >:)
Niet zo heel raar toch? Al die leentokkies kochten met teveel geleend geld grote kasten van huizen, ik zeg... saneren die hap ~O>
pi_109795394
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:22 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Vertel mij eens hoeveel ROI die lui krijgen op al die leeg staande kantoor en bedrijfspanden :')
Niks kopen wat je niet kan verhuren/bouwen, zo moeilijk is het echt niet
  maandag 2 april 2012 @ 10:24:11 #151
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795407
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

is de VS een satelietstaat van de USSR dan?
Zeker.... het huidige economische beleid heeft helemaal niets met kapitalisme van doen. De communisten zouden jaloers geweest zijn op zoveel solidariteit met de financiele sector :D
pi_109795417
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Zeker.... het huidige economische beleid heeft helemaal niets met kapitalisme van doen. De communisten zouden jaloers geweest zijn op zoveel solidariteit met de financiele sector :D
Geef eens gewoon antwoord
  maandag 2 april 2012 @ 10:24:45 #153
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795420
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niks kopen wat je niet kan verhuren/bouwen, zo moeilijk is het echt niet
Dat hoef je mij niet te vertellen, vertel het die vastgoedboeren ;)
pi_109795451
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet te vertellen, vertel het die vastgoedboeren ;)
Ook in de vastgoedmarkt zitten er mensen zoals jij, Xeno's die er niks van begrijpen maar blaten. Zie je ook weer terug in de ROI
  maandag 2 april 2012 @ 10:26:17 #155
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795467
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geef eens gewoon antwoord
Wil jij beweren dat het onbeperkt gratis geld geven aan faalhazen een teken van marktwerking is :?

Aan de andere kant laten ze de normale man en vrouw zich kapot werken voor een fooitje.... dat is geen kapitalisme.... dat heet slavernij :7
pi_109795493
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wil jij beweren dat het onbeperkt gratis geld geven aan faalhazen een teken van marktwerking is :?

Aan de andere kant laten ze de normale man en vrouw zich kapot werken voor een fooitje.... dat is geen kapitalisme.... dat heet slavernij :7
Zou een stoel en een touw pakken
  maandag 2 april 2012 @ 10:27:23 #157
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795509
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ook in de vastgoedmarkt zitten er mensen zoals jij, die er niks van begrijpen maar blaten
Ik weet in ieder geval dat ik niet moet instappen in het vastgoed... veel te speculatief en overgewaardeerd.
  maandag 2 april 2012 @ 10:28:13 #158
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795524
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zou een stoel en een touw pakken
Ik mag mijn revolutionaire uitingen niet kenbaar maken op dit forum, word niet echt gewaardeerd ;)
pi_109795554
Waarom kan DAM nog steeds in dit topic trollen?
pi_109795606
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:29 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom kan DAM nog steeds in dit topic trollen?
Ban request :W

Jij niet meer dadelijk :')
pi_109795622
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik weet in ieder geval dat ik niet moet instappen in het vastgoed... veel te speculatief en overgewaardeerd.
Prima, meer te verdienen voor de mensen die het wel doen.
pi_109795663
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ook in de vastgoedmarkt zitten er mensen zoals jij, Xeno's die er niks van begrijpen maar blaten. Zie je ook weer terug in de ROI
Ja dat ben jij dus. Die zijn frustraties komt uiten omdat die zijn ROI niet haalt. :')
pi_109795714
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:33 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ja dat ben jij dus. Die zijn frustraties komt uiten omdat die zijn ROI niet haalt. :')
Welke investering?
pi_109795722
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Welke investering?
Die muslukte.
pi_109795753
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:34 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Die muslukte.
Oh, kan je die effe naar mij sturen, zou het graag willen weten
pi_109795823
Zet je adres maar neer. Ik doe alleen per post.
  maandag 2 april 2012 @ 10:42:04 #167
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109795889
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:39 schreef Terrorizer het volgende:
Is ook handig voor de 'funda check' ;)
pi_109795903
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:39 schreef Terrorizer het volgende:
Helaas dan
pi_109796217
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ban request :W

Jij niet meer dadelijk :')
Je hoeft van mij niet geband te worden maar zoals altijd kan je niet lezen en probeer je een propere discussie onmogelijk te maken en maak je het persoonlijk. Jammer figuur.
pi_109796287
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 10:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je hoeft van mij niet geband te worden maar zoals altijd kan je niet lezen en probeer je een propere discussie onmogelijk te maken en maak je het persoonlijk. Jammer figuur.
Wil jij met droge ogen (oke een opgebaarde zal geen werkende traanklieren meer hebben ;) ) beweren dat xeno zijn oneliners dan wel brijdagen aan deze discucussie terwijl deze ook niets wilt onderbouwen maar alleen maar dingen aanneemt. :D
pi_109796834
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 10:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Geef eens een paar voorbeelden
  maandag 2 april 2012 @ 11:23:59 #172
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109797332
18 miljard moeten ze snijden, tja logisch dan
http://www.telegraaf.nl/o(...)sterk_gedaald__.html

quote:
ma 02 apr 2012, 10:34
Consumentenvertrouwen Nederland sterk gedaald
DEN HAAG - Nergens in Europa is het vertrouwen van consumenten zo sterk gedaald als in Nederland in de maand maart.
Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De graadmeter voor het vertrouwen daalde tot -23,6, een jaar eerder was dat in maart nog +8,1. Het vertrouwen in Nederland is zelfs lager dan gemiddeld in de EU, aldus het CBS
  maandag 2 april 2012 @ 11:34:38 #173
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109797703
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:23 schreef HD9 het volgende:
18 miljard moeten ze snijden, tja logisch dan
http://www.telegraaf.nl/o(...)sterk_gedaald__.html

[..]

18 miljard snijden? Ik verwacht dat het een combinatie word van snijden in de 'dienstverlening' en het verhogen van de belastingen. Al met al zal de koopkracht verder afnemen, geen goed nieuws voor de consumentenbestedingen en dus helemaal geen goed nieuws voor degene die verwachten dat de prijzen van vastgoed niet gaan dalen.
pi_109798362
Xeno heb je ooit een stijgende markt gezien in een recessie?
pi_109798394
Zou wel eens een grafiek willen zien met het verschil tussen de economische groei en de huizenmarkt, schat dat die 2e het beter heeft gedaan de laatste 5 jaar
pi_109799752
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

18 miljard snijden? Ik verwacht dat het een combinatie word van snijden in de 'dienstverlening' en het verhogen van de belastingen. Al met al zal de koopkracht verder afnemen, geen goed nieuws voor de consumentenbestedingen en dus helemaal geen goed nieuws voor degene die verwachten dat de prijzen van vastgoed niet gaan dalen.
en daarbij inflatie (mogelijk nog meer dan nu al) en rentestijging (bijna zeker) die de koopkracht van huizen nog verder onder druk zal zetten
  maandag 2 april 2012 @ 12:33:31 #177
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_109799923
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:28 schreef Artimunor het volgende:

inflatie
*O*

quote:
en rentestijging
*O*

quote:
de koopkracht van huizen
Huizen hebben koopkracht :?
Mooi, dan vertel ik mijn huis even dat hij zelf zijn hypotheek mag aflossen. Mooier wordt het niet :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_109799953
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

*O*

[..]

*O*

[..]

Huizen hebben koopkracht :?
Mooi, dan vertel ik mijn huis even dat hij zelf zijn hypotheek mag aflossen. Mooier wordt het niet :D
ja in de trand van mijn huis heeft een tuin gekocht.

P.S. je kon het niet laten heh, maar ter verduidelijking, hypotheek rentestijging beinvloed niet de koopkracht van brood (nee en nu niet beginnen over dat het brood dan nog steeds netzoveel sesamzaadjes aan kan schaffen, of misschien zelfs wel een pompoenpit, appelflap)
  maandag 2 april 2012 @ 12:35:44 #179
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109799987
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Xeno heb je ooit een stijgende markt gezien in een recessie?
De goud en zilvermarkt deden het erg goed tijdens de laatste recessie. Alle grondstoffen zitten ook nog goed in de lift.. mensen zijn bang voor zeepbellen geworden, vandaar dat de huizenmarkt ook flink is ingezakt. Prijzen dalen niet omdat veel mensen niet kunnen dalen en sommige mensen denken dat de markt nog wel weer hersteld. Realiteitsbesef komt traag op gang als het de afgelopen 20 jaar erg goed ging met de markt.
  maandag 2 april 2012 @ 12:36:13 #180
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109800007
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:33 schreef Whuzz het volgende:
[rentestijging]
*O*
Ik dacht dat je zo begaan was met al die mensen die een te duur huis hebben gekocht?
  maandag 2 april 2012 @ 12:37:27 #181
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109800042
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:28 schreef Artimunor het volgende:

en daarbij inflatie (mogelijk nog meer dan nu al) en rentestijging (bijna zeker) die de koopkracht van huizen nog verder onder druk zal zetten
Inflatie? Mogelijk, maar ik vermoed eerder biflatie... dalende prijzen van luxe consumptie goederen en woningen, stijgende lasten voor de noodzakelijk goederen.
  maandag 2 april 2012 @ 12:38:05 #182
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109800065
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik dacht dat je zo begaan was met al die mensen die een te duur huis hebben gekocht?
Whuzz heeft zijn rente lang vaststaan, hadden meer leenkneuzen moeten doen, was de zeepbel ook niet zo enorm geweest.
pi_109800270
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De goud en zilvermarkt deden het erg goed tijdens de laatste recessie. Alle grondstoffen zitten ook nog goed in de lift.. mensen zijn bang voor zeepbellen geworden, vandaar dat de huizenmarkt ook flink is ingezakt. Prijzen dalen niet omdat veel mensen niet kunnen dalen en sommige mensen denken dat de markt nog wel weer hersteld. Realiteitsbesef komt traag op gang als het de afgelopen 20 jaar erg goed ging met de markt.
(goede) woningen zijn schaars in Nederland ^O^
  maandag 2 april 2012 @ 12:57:55 #184
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109800748
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

(goede) woningen zijn schaars in Nederland ^O^
Goede en betaalbare woningen zijn inderdaad schaars. Maar ik verwacht voor de komende jaren een verbetering van het aanbod.
pi_109800808
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Goede en betaalbare woningen zijn inderdaad schaars. Maar ik verwacht voor de komende jaren een verbetering van het aanbod.
Nog meer dan 260.000 huizen te koop?
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 13:02:49 #186
16180 crew  CoolGuy
pi_109800903
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar ik vraag me toch serieus even wat af he Xeno.. stel dat die huizen veel goedkoper worden dan ze nu zijn. Met wélk geld ga jij dan een huis kopen? Want ook al worden ze goedkoper, dan nog zul je een hypotheek moeten nemen en die krijg je niet op een uitkering.

Dus, je wil graag iets zien gebeuren, maar uiteindelijk heb je er dan nog steeds geen voordeel van, want jij krijgt er niet meer mogelijkheden door. Dus ook al verbeterd het aanbod, dan nog heb jij er niks aan. Of is het gewoon zo dat jij gewoon andere mensen wil zien bloeden?
  maandag 2 april 2012 @ 13:18:42 #187
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109801456
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:02 schreef CoolGuy het volgende:

Maar ik vraag me toch serieus even wat af he Xeno.. stel dat die huizen veel goedkoper worden dan ze nu zijn. Met wélk geld ga jij dan een huis kopen? Want ook al worden ze goedkoper, dan nog zul je een hypotheek moeten nemen en die krijg je niet op een uitkering.
Nog goedkoper? Kan dat? :')

quote:
Dus, je wil graag iets zien gebeuren, maar uiteindelijk heb je er dan nog steeds geen voordeel van, want jij krijgt er niet meer mogelijkheden door. Dus ook al verbeterd het aanbod, dan nog heb jij er niks aan. Of is het gewoon zo dat jij gewoon andere mensen wil zien bloeden?
Wat ik wil is niet belangrijk, vroeg of laat zullen de laatste instappers van het piramidespel de rekening gepresenteerd krijgen, dat is simpelweg het logische gevolg van piramidespelen. Ik ben alleen maar blij dat ik er niet aan deel heb genomen, kwestie van je niet gek laten maken en het gezonde verstand gebruiken.
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 13:23:52 #188
16180 crew  CoolGuy
pi_109801626
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nog goedkoper? Kan dat? :')

[..]

Wat ik wil is niet belangrijk, vroeg of laat zullen de laatste instappers van het piramidespel de rekening gepresenteerd krijgen, dat is simpelweg het logische gevolg van piramidespelen. Ik ben alleen maar blij dat ik er niet aan deel heb genomen, kwestie van je niet gek laten maken en het gezonde verstand gebruiken.
Jawel das wel belangrijk, want dat zijn je beweegredenen, en die lijken me wel interessant. Niet aan deel heb genomen? Je doet alsof dat een keuze was. Je kunt niet deelnemen, das heel wat anders. Ja, sure, een appartement van 100k ofzo, maar das niet goed genoeg voor je, en alles wat je wel goed genoeg vindt kun je niet betalen. Je legt 't mooi uit ja, maar volgens mij ligt het zo niet.

Dus dan kom ik terug bij de vraag, wat maakt het jou uit wat er gebeurd in een markt waarvan je zelf aan geeft blij te zijn dat je er niet bent ingestapt? Is dat puur om andere mensen op hun bek te zien gaan? Want ik denk toch echt dat daar een stuk frustratie bij zit.
  maandag 2 april 2012 @ 13:31:01 #189
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109801856
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:23 schreef CoolGuy het volgende:

Jawel das wel belangrijk, want dat zijn je beweegredenen, en die lijken me wel interessant. Niet aan deel heb genomen? Je doet alsof dat een keuze was. Je kunt niet deelnemen, das heel wat anders. Ja, sure, een appartement van 100k ofzo, maar das niet goed genoeg voor je, en alles wat je wel goed genoeg vindt kun je niet betalen. Je legt 't mooi uit ja, maar volgens mij ligt het zo niet.
Geloof wat je wilt geloven, ik ben een arme stakker... mij zal het worst wezen.

quote:
Dus dan kom ik terug bij de vraag, wat maakt het jou uit wat er gebeurd in een markt waarvan je zelf aan geeft blij te zijn dat je er niet bent ingestapt? Is dat puur om andere mensen op hun bek te zien gaan? Want ik denk toch echt dat daar een stuk frustratie bij zit.
Dat er mensen op hun bek gaan is gewoon een gevolg van de huizenmarkt zeepbel en overkreditering. Ik probeer alleen maar mensen de waarschuwen niet in te stappen, levensgevaarlijk!!!
Voor de stakkers die ingestapt zijn is het al te laat, die hebben reeds hun ziel verkocht aan de duivelse banksters :{
  maandag 2 april 2012 @ 13:33:48 #190
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109801949
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nog meer dan 260.000 huizen te koop?
aanbod in betaalbaar wonen bedoelt meneer denk ik
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 13:34:56 #191
16180 crew  CoolGuy
pi_109802007
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Geloof wat je wilt geloven, ik ben een arme stakker... mij zal het worst wezen.

[..]

Dat er mensen op hun bek gaan is gewoon een gevolg van de huizenmarkt zeepbel en overkreditering. Ik probeer alleen maar mensen de waarschuwen niet in te stappen, levensgevaarlijk!!!
Voor de stakkers die ingestapt zijn is het al te laat, die hebben reeds hun ziel verkocht aan de duivelse banksters :{
Natuurlijk, mensen die ruim ruim ruim binnen hun inkomen een huis kopen zijn inderdaad in levensgevaar ja. :')
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 13:35:24 #192
16180 crew  CoolGuy
pi_109802029
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:33 schreef HD9 het volgende:

[..]

aanbod in betaalbaar wonen bedoelt meneer denk ik
Betaalbaar is relatief. Wat de een niet kan betalen kan de ander wel betalen.
  maandag 2 april 2012 @ 14:29:40 #193
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109803990
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 13:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Betaalbaar is relatief. Wat de een niet kan betalen kan de ander wel betalen.
Dus.... je zou verwachten dat er dan een voldoende gevarieerd aanbod zou zijn, zodat een ieder naar zijn betaalbaarheid zou kunnen kopen. We weten allebei dat dit niet het geval is en dat de overheid daar mede schuldig aan is. Natuurlijk zijn het de scheefleners die een kruisje gezet hebben onder hun koopcontract maar de overheid had dit ook aan banden kunnen leggen.... helaas deed ze precies het tegenovergestelde en wilde ze ook een 'piece of the pie'.
pi_109804117
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

Dus.... je zou verwachten dat er dan een voldoende gevarieerd aanbod zou zijn, zodat een ieder naar zijn betaalbaarheid zou kunnen kopen.
Dan koop je op zijn amerikaans en wordt je gewoon trailer trash. Het totale gebrek aan realisme bij jou dat je hier nu opeens zegt dat ieder zou kunnen kopen. :') . En zoals ook al vaker vermeld ook jij kunt wat kopen, maar dat past niet in je straatje omdat het niet voldoet aan de eisen die je eraan stelt. :')
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 14:36:15 #195
16180 crew  CoolGuy
pi_109804239
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dus.... je zou verwachten dat er dan een voldoende gevarieerd aanbod zou zijn, zodat een ieder naar zijn betaalbaarheid zou kunnen kopen. We weten allebei dat dit niet het geval is en dat de overheid daar mede schuldig aan is. Natuurlijk zijn het de scheefleners die een kruisje gezet hebben onder hun koopcontract maar de overheid had dit ook aan banden kunnen leggen.... helaas deed ze precies het tegenovergestelde en wilde ze ook een 'piece of the pie'.
Nee, want er is een groep mensen die simpelweg te weinig inkomen heeft om een huis te kunnen kopen. Shit happens. Lekker blijven huren. Het is niet zo dat alles maar goedkoper moet worden omdat er mensen van die groep zitten te huilen dat ze per se iets willen wat ze niet kunnen in plaats van gewoon te accepteren dat sommige dingen niet voor hun zijn weg gelegd.
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 14:37:09 #196
16180 crew  CoolGuy
pi_109804276
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan koop je op zijn amerikaans en wordt je gewoon trailer trash. Het totale gebrek aan realisme bij jou dat je hier nu opeens zegt dat ieder zou kunnen kopen. :') . En zoals ook al vaker vermeld ook jij kunt wat kopen, maar dat past niet in je straatje omdat het niet voldoet aan de eisen die je eraan stelt. :')
Exact, en dan is het ineens de schuld van de overheid omdat zij de prijzen te hoog hebben. Das lekker makkelijk. Hij zou ook kunnen gaan werken en meer geld verdienen zodat hij iets kan kopen wat meer in zijn straatje is, maar dat kost moeite, en dat kan natuurlijk niet.
  maandag 2 april 2012 @ 14:39:18 #197
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109804364
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, want er is een groep mensen die simpelweg te weinig inkomen heeft om een huis te kunnen kopen. Shit happens. Lekker blijven huren. Het is niet zo dat alles maar goedkoper moet worden omdat er mensen van die groep zitten te huilen dat ze per se iets willen wat ze niet kunnen in plaats van gewoon te accepteren dat sommige dingen niet voor hun zijn weg gelegd.
Ik begreep dat kopen de goedkoopste optie zou zijn? Want op de huurmarkt moet ook nog winst gemaakt worden toch? Juist daarom zou iedereen er bij gebaat zijn dat je kan kopen naar koopkracht. Helaas weten wij dat dit niet het geval is....m.a.w. er is geen vrije marktwerking op de woningmarkt. Geef het nu gewoon eens een keertje toe i.p.v. dezelfde LP grijs te draaien :7
pi_109804398
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Exact, en dan is het ineens de schuld van de overheid omdat zij de prijzen te hoog hebben. Das lekker makkelijk. Hij zou ook kunnen gaan werken en meer geld verdienen zodat hij iets kan kopen wat meer in zijn straatje is, maar dat kost moeite, en dat kan natuurlijk niet.
Nou aan verdiencapaciteiten zitten natuurlijk ook limieten niet iedereen kan bovenmodaal gaan verdienen want dan wordt er een nieuwe bovenmodaal norm gecreerd. :D
  maandag 2 april 2012 @ 14:44:48 #199
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109804589
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou aan verdiencapaciteiten zitten natuurlijk ook limieten niet iedereen kan bovenmodaal gaan verdienen want dan wordt er een nieuwe bovenmodaal norm gecreerd. :D
Dat staat toch helemaal los van kunnen kopen naar draagkracht? CG wil gewoon niet toegeven dat de markt niet open en vrij is, alleen als je je tot je oogballen toe liet financieren kon je een klein huisje kopen. CG snapt zelf ook wel huren per definitie duurder hoort te zijn dan kopen, toch roept hij dat als je het niet kan betalen je maar moet huren... onbegrijpelijk 8)7

Volgens mij is daarmee wel bewezen dat de zeepbel nog lang niet leeggelopen is en dat we dus nog een flinke correctie gaan zien.
pi_109804714
Huren moet duurder zijn dan kopen?
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 14:49:17 #201
16180 crew  CoolGuy
pi_109804776
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik begreep dat kopen de goedkoopste optie zou zijn? Want op de huurmarkt moet ook nog winst gemaakt worden toch? Juist daarom zou iedereen er bij gebaat zijn dat je kan kopen naar koopkracht. Helaas weten wij dat dit niet het geval is....m.a.w. er is geen vrije marktwerking op de woningmarkt. Geef het nu gewoon eens een keertje toe i.p.v. dezelfde LP grijs te draaien :7
Je speelt met woorden om je er uit te moeten lullen. Jij snapt toch ook wel dat dat kopen op een gegeven moment goedkoper is dan huren? Alleen er is wel een groep mensen die allerlei toeslagen etc krijgen omdat ze echt echt echt het minimale verdienen, ja, die groep moet gewoon geen huis willen kopen.
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 14:49:54 #202
16180 crew  CoolGuy
pi_109804804
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat staat toch helemaal los van kunnen kopen naar draagkracht? CG wil gewoon niet toegeven dat de markt niet open en vrij is, alleen als je je tot je oogballen toe liet financieren kon je een klein huisje kopen. CG snapt zelf ook wel huren per definitie duurder hoort te zijn dan kopen, toch roept hij dat als je het niet kan betalen je maar moet huren... onbegrijpelijk 8)7

Volgens mij is daarmee wel bewezen dat de zeepbel nog lang niet leeggelopen is en dat we dus nog een flinke correctie gaan zien.
Als je je 'tot je oogballen' moet financieren om een 'klein huisje' te kopen dan moet je gewoon geen huis willen kopen.
  maandag 2 april 2012 @ 14:51:20 #203
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109804852
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
Huren moet duurder zijn dan kopen?
Ja... want de verhuurders heeft ook nog kosten die hij wil doorberekenen aan de huurder. M.a.w.... kopen zou goedkoper moeten zijn dan huren.
  maandag 2 april 2012 @ 14:54:07 #204
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109804965
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je speelt met woorden om je er uit te moeten lullen. Jij snapt toch ook wel dat dat kopen op een gegeven moment goedkoper is dan huren? Alleen er is wel een groep mensen die allerlei toeslagen etc krijgen omdat ze echt echt echt het minimale verdienen, ja, die groep moet gewoon geen huis willen kopen.
Je speelt met woorden om je eruit te moeten lullen, als die mensen een subsidie nodig hebben om te kunnen huren of kopen betekend dit dat de belastingen te hoog zijn. Of zou de verhuurder of verkoper gewoon teveel vragen voor huisvesting... vul zelf maar even in wat jou het meest logisch lijkt.
pi_109804997
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja... want de verhuurders heeft ook nog kosten die hij wil doorberekenen aan de huurder. M.a.w.... kopen zou goedkoper moeten zijn dan huren.
Dus terwijl er afgelost en dus tevens paar honderd K "gespaard" wordt en ook nog een rente betaalt dient te worden, moet dit goedkoper zijn dan huren?
  maandag 2 april 2012 @ 14:55:00 #206
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109805003
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je je 'tot je oogballen' moet financieren om een 'klein huisje' te kopen dan moet je gewoon geen huis willen kopen.
Dus kan je beter duurder huren?

Ik trek gewoon de logisch conclusie dat als kopen goedkoper is dan huren en je niet kan kopen, je ook zeker niet kan huren.
pi_109805004
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

En raad eens dat is het vaak ook nog steeds behalve als je al jaren in een WBV woning zit die onder de marktwaardes verhuurt worden. _O-
  maandag 2 april 2012 @ 14:55:50 #208
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109805037
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus terwijl er afgelost en dus tevens paar honderd K "gespaard" wordt, moet dit goedkoper zijn dan huren?
Je lost je hypotheek af, wat je daarnaast spaart is niet relevant voor de prijs van wonen.
  maandag 2 april 2012 @ 14:56:34 #209
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109805063
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En raad eens dat is het vaak ook nog steeds behalve als je al jaren in een WBV woning zit die onder de marktwaardes verhuurt worden. _O-
Dat onder de marktwaarde verhuren is dan ook gewoon een hoax.
pi_109805085
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je lost je hypotheek af, wat je daarnaast spaart is niet relevant voor de prijs van wonen.
Door dat aflossen heb jij na 30 jaar dat huis (dat bedoelde ik krom met sparen :D )
  maandag 2 april 2012 @ 14:59:23 #211
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109805184
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Door dat aflossen heb jij na 30 jaar dat huis (dat bedoelde ik krom met sparen :D )
Veel woningen zijn de afgelopen jaren gekocht met 100% aflossingsvrij... leasen bij de banken dus. Daar zijn de zeepbelprijzen dus op gebaseerd.... waarom denk je dat er nu zo weinig woningen verkocht worden? Want dankzij 'slechts' 50% aflossingsvrij zijn de meeste woningen onbetaalbaar geworden.
pi_109805243
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat onder de marktwaarde verhuren is dan ook gewoon een hoax.
Ga dat in tru vertellen, hier is het geen hoax maar realiteit dat WBV's goedkopere financieringen en goedkopere gronden als particuliere investeerders krijgen. :D
pi_109805274
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:59 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Veel woningen zijn de afgelopen jaren gekocht met 100% aflossingsvrij... leasen bij de banken dus. Daar zijn de zeepbelprijzen dus op gebaseerd.... waarom denk je dat er nu zo weinig woningen verkocht worden? Want dankzij 'slechts' 50% aflossingsvrij zijn de meeste woningen onbetaalbaar geworden.
Die dikke duim van jou doet het nog steeds, maar tot nu toe hebben we nog geen 1 keer die bewering onderbouwd zien worden hoeveel er nu echt 100% afl vrij gekocht zijn. :')
pi_109805329
quote:

[..]

je verandert van onderwerp
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 15:03:49 #215
16180 crew  CoolGuy
pi_109805344
quote:

[..]

Door die groep mensen die helemaal geen huis moet willen kopen omdat ze het dus eigenlijk niet kunnen betalen. Maar hey, toch doen he, niet nadenken over of ze daar wel verstandig aan doen. Nee nee, 'ik wil dat en het moet nu dus dan maar op de enige manier waarop het toch kan'.

Als je iets niet kunt, moet je 't gewoon niet doen.
  maandag 2 april 2012 @ 15:06:38 #216
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109805444
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga dat in tru vertellen, hier is het geen hoax maar realiteit dat WBV's goedkopere financieringen en goedkopere gronden als particuliere investeerders krijgen. :D
En waarin verschillen ze dan t.o.v. banken die nog goedkoper lenen bij een centrale bank en projectontwikkelaars die het alleenrecht krijgen van gemeenten om een nieuwbouwproject te mogen realiseren? Nee... denk maar niet dat woningcorporaties zoveel extra voordeeltjes hebben t.o.v andere marktpartijen die de kopers bedienen. In feite kun je stellen dat deze bedrijven misschien wel heel wat meer subsidie ontvangen van de overheid.
  maandag 2 april 2012 @ 15:08:01 #217
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109805489
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die dikke duim van jou doet het nog steeds, maar tot nu toe hebben we nog geen 1 keer die bewering onderbouwd zien worden hoeveel er nu echt 100% afl vrij gekocht zijn. :')
Voor invoering van 'slechts 50% aflossingsvrij' was 100% leasen heel normaal geworden. Vraag het maar even na bij de bank, medewerkers die er toen werkten weten er alles van.
  maandag 2 april 2012 @ 15:11:14 #218
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109805620
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je verandert van onderwerp
Kopen is dankzij de HRA niet duurder dan huren, maar als ze afgeschaft word zal huren weer goedkoper zijn dan kopen + aflossen.
Aflossingsvrij kopen is nog goedkoper... helemaal dankzij de HRA.... totdat je ook daadwerkelijk moet gaan aflossen aan je zeepbellening... dan is het ineens heel erg duur. Daarom kunnen een hoop mensen ook niet meer verhuizen, want geen gek ik meer bereid om zeepbelprijzen te betalen voor een stapel stenen op een postzegel.
  maandag 2 april 2012 @ 15:12:14 #219
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109805661
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:03 schreef CoolGuy het volgende:

Mee eens.... maar als ik dat zeg dan beweer jij vervolgens dat ik die mensen op hun bek wil zien gaan.... dat het mij daar om te doen is, toch?
pi_109805757
Hadden jullie zaterdag nog Nieuwsuur gezien?

http://nieuwsuur.nl/onder(...)nieuwbouwwoning.html

quote:
Om de volledig vastgelopen woningmarkt vlot te trekken wil Hans de Boer, oud-voorzitter van MKB Nederland, dat de overheid de premie A-regeling opnieuw invoert.
Hij pleitte voor een 10% starterssubsidie op het aankoopbedrag, en dat zou zichzelf ruimschoots terugverdienen. Plus dat meer dan 50% niet-aflossingsvrij totale flauwekul was.
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 15:20:18 #221
16180 crew  CoolGuy
pi_109805945
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mee eens.... maar als ik dat zeg dan beweer jij vervolgens dat ik die mensen op hun bek wil zien gaan.... dat het mij daar om te doen is, toch?
Dat klopt, omdat er meer dan genoeg posts van jou zijn waarin je 'de kopers' als geheel op hun gezicht wil laten gaan. Dat zou je prachtig vinden etc. Doe nou niet alsof dat niet zo is, want dat is wel degelijk zo.

Daarnaast blijf jij pushen op dat het de overheid is die dit schuld is. Nee, het is de hebberigheid van mensen die dit doen. Banken faciliteren de mogelijkheid alleen maar. Of dat een schoonheidsprijs verdiend? Nee, zeker niet, maar aan mij krijgt zo'n bank een dergelijk product niet verkocht.

Het is leuk dat die producten er zijn, maar iedereen die een klein beetje nadenkt snapt dat een dergelijk product echt een heel slecht idee is. Alleen diegenen die daar niet snugger genoeg voor zijn doen dat niet. Tja, met dié mensen heb ik ook geen medelijden, maar dan geldt nog steeds wel dat het de schuld is van die mensen zelf.
  maandag 2 april 2012 @ 15:32:14 #222
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109806412
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 15:15 schreef pberends het volgende:
Hadden jullie zaterdag nog Nieuwsuur gezien?

http://nieuwsuur.nl/onder(...)nieuwbouwwoning.html

[..]

Hij pleitte voor een 10% starterssubsidie op het aankoopbedrag, en dat zou zichzelf ruimschoots terugverdienen. Plus dat meer dan 50% niet-aflossingsvrij totale flauwekul was.
Ja... gezien.... het CDA is kennelijk voorstander van een centraal geleide planeconomie :D
  maandag 2 april 2012 @ 15:34:42 #223
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109806514
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:20 schreef CoolGuy het volgende:
Tja, met dié mensen heb ik ook geen medelijden, maar dan geldt nog steeds wel dat het de schuld is van die mensen zelf.
Maar waarom hebben we dan wel medelijden met de banksters? En geven we ze daarom onbeperkt gratis geld om hun boeken op te poetsen.... Je zou verwachten dat jij dan ook een groot voorstander bent van banken die failliet gaan? Immers zij waren zo dom om geld te verstrekken aan mensen die het niet kunnen betalen.... hoe denk je daar dan over?
pi_109806527
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:54 schreef opgebaarde het volgende:
Dus terwijl er afgelost en dus tevens paar honderd K "gespaard" wordt en ook nog een rente betaalt dient te worden, moet dit goedkoper zijn dan huren?
Is het echt zo vreemd dat kopen + (pakembeet) 200K sparen goedkoper is dan huren + (pakemweerbeet) 200K sparen?
  maandag 2 april 2012 @ 15:39:53 #225
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109806749
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Is het echt zo vreemd dat kopen + (pakembeet) 200K sparen goedkoper is dan huren + (pakemweerbeet) 200K sparen?
Help me even out here... jij als ervaringsdeskundige kan ze misschien aan het verstand knopen dat de HRA bijzonder aantrekkelijk is om te sparen en daarnaast je schulden open te laten staan.
pi_109806878
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Help me even out here... jij als ervaringsdeskundige kan ze misschien aan het verstand knopen dat de HRA bijzonder aantrekkelijk is om te sparen en daarnaast je schulden open te laten staan.
Ik wil je best helpen, maar kun je iemand* aanduiden die betwist dat dat afhankelijk van de omstandigheden best zo kan zijn?

* Niet Xeno natuurlijk, die is het standaard nergens mee eens...
  maandag 2 april 2012 @ 15:49:16 #227
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109807110
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik wil je best helpen, maar kun je iemand* aanduiden die betwist dat dat afhankelijk van de omstandigheden best zo kan zijn?

* Niet Xeno natuurlijk, die is het standaard nergens mee eens...
Aan jou heb ik dus ook niets -O-
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 15:53:37 #228
16180 crew  CoolGuy
pi_109807297
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar waarom hebben we dan wel medelijden met de banksters? En geven we ze daarom onbeperkt gratis geld om hun boeken op te poetsen.... Je zou verwachten dat jij dan ook een groot voorstander bent van banken die failliet gaan? Immers zij waren zo dom om geld te verstrekken aan mensen die het niet kunnen betalen.... hoe denk je daar dan over?
Ik heb 0 medelijden met banksters. Maar banksters zijn in de positie dat ze gered worden omdat de gevolgen anders niet te overzien zijn. Die gevolgen gaan verder dan die mensen die een huis hebben gekocht dat ze niet kunnen betalen.

Dus, banksters zitten eigenlijk in een hele goede positie want ze zijn onmisbaar. En daar maken ze geld van. Dat snap ik. Sterker nog, ik zou 't ook doen.
pi_109807317
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar wel graag in de vrije sector
pi_109807363
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:06 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

En waarin verschillen ze dan t.o.v. banken die nog goedkoper lenen bij een centrale bank en projectontwikkelaars die het alleenrecht krijgen van gemeenten om een nieuwbouwproject te mogen realiseren? Nee... denk maar niet dat woningcorporaties zoveel extra voordeeltjes hebben t.o.v andere marktpartijen die de kopers bedienen. In feite kun je stellen dat deze bedrijven misschien wel heel wat meer subsidie ontvangen van de overheid.
En dan wil je de complete HRA voor particulieren afschaffen omdat jij dat oneerlijk vindt, terwijl verhuurders zoals je hier beweerd nog meer voordelen hebben als particuliere kopers.. :')
pi_109807400
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kopen is dankzij de HRA niet duurder dan huren, maar als ze afgeschaft word zal huren weer goedkoper zijn dan kopen + aflossen.
Aflossingsvrij kopen is nog goedkoper... helemaal dankzij de HRA.... totdat je ook daadwerkelijk moet gaan aflossen aan je zeepbellening... dan is het ineens heel erg duur. Daarom kunnen een hoop mensen ook niet meer verhuizen, want geen gek ik meer bereid om zeepbelprijzen te betalen voor een stapel stenen op een postzegel.
Huren is alleen goedkoper, door een geregelureerde markt, afschaffen die regulering
  maandag 2 april 2012 @ 15:59:02 #232
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109807552
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Huren is alleen goedkoper, door een geregelureerde markt, afschaffen die regulering
De koopmarkt is juist te duur door de regulering.... dus laten we ze beiden afschaffen.
  maandag 2 april 2012 @ 16:01:05 #233
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109807645
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:53 schreef CoolGuy het volgende:

Ik heb 0 medelijden met banksters. Maar banksters zijn in de positie dat ze gered worden omdat de gevolgen anders niet te overzien zijn. Die gevolgen gaan verder dan die mensen die een huis hebben gekocht dat ze niet kunnen betalen.
Banken zijn niet onmisbaar, dat is een hoax. In Argentinië ging de wereld ook gewoon door zonder de banken. Echter willen de machthebbers niet dat de banksters hun macht verliezen.

quote:
Dus, banksters zitten eigenlijk in een hele goede positie want ze zijn onmisbaar. En daar maken ze geld van. Dat snap ik. Sterker nog, ik zou 't ook doen.
Ik denk niet dat jij en ik ooit vrienden gaan worden :)
pi_109807866
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:59 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De koopmarkt is juist te duur door de regulering.... dus laten we ze beiden afschaffen.
Je hebt nog niet helemaal door hoe de prijsvorming gebeurt van een huis
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 16:12:06 #235
16180 crew  CoolGuy
pi_109808096
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

Ik denk niet dat jij en ik ooit vrienden gaan worden :)
Dat klopt. Al mijn vrienden willen wél gewoon werken en doen dat ook :)
  maandag 2 april 2012 @ 16:13:29 #236
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109808159
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat klopt. Al mijn vrienden willen wél gewoon werken en doen dat ook :)
Banksters werken niet, die parasiteren :7
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 16:15:13 #237
16180 crew  CoolGuy
pi_109808233
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Banksters werken niet, die parasiteren :7
Net als steuntrekkers. Beiden zitten niet in mijn vriendenkring :)
pi_109808245
De kans om geen buurman te worden van zo iemand als Xeno is toch al meer dan voldoende motivatie om te gaan kopen?
  maandag 2 april 2012 @ 16:16:56 #239
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109808309
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De kans om geen buurman te worden van zo iemand als Xeno is toch al meer dan voldoende motivatie om te gaan kopen?
Mijn buren zitten allemaal in de bijstand, kleine kans dat die kunnen kopen.
pi_109808529
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mijn buren zitten allemaal in de bijstand, kleine kans dat die kunnen kopen.
Mooi achterstand buurtje.
pi_109811153
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

Daar zou ik niet vanuit gaan. Als dat huis nu 2 ton waard is, heeft je WBV het waarschijnlijk ook voor dat bedrag verhypothekerd om nu alvast leuke dingen met dat geld te kunnen doen. Ongeveer net zoals gemeenten hun bouwgrond tegen veel te hoge waarderingen in de boeken en in de hypotheekportefeuille hebben staan ( _O- :W)

quote:
Daarom.
pi_109812520
Zo, aardig was berichten moeten bijlezen!
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 15:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Door die groep mensen die helemaal geen huis moet willen kopen omdat ze het dus eigenlijk niet kunnen betalen. Maar hey, toch doen he, niet nadenken over of ze daar wel verstandig aan doen. Nee nee, 'ik wil dat en het moet nu dus dan maar op de enige manier waarop het toch kan'.

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die letterlijk dachten "Nee nee, ik wil dat en het moet nu dus (even tussendoor, er zijn expres komma's weggelaten om het meer drammerig te doen klinken)" dan maar op de enige manier waarop het toch kan".

Wie weet zijn die mensen gaan kopen om zo de lange wachtlijsten in de sociale woningbouw te ontlopen? Dan kan ik het wel enigszins begrijpen dat mensen dan maar liever een woning bij de bank leasen. Ik noem maar eventjes wat, mensen zullen wel hun redenen gehad hebben om te leasen ipv huren.

En of huren of kopen nou goedkoper zou moeten zijn, als je logisch nadenkt dan zou huren duurder moeten zijn...maar als je logisch nadenkt dan zouden de prijzen van huizen ook niet zo dramatisch gestegen moeten zijn zoals ze dat in de laatste pak-em-beet 15 jaren gedaan hebben.

Wat het nog gekker maakt, waarom kunnen de bouwers geen woningen meer produceren?
Ze maken er toch nog steeds vette winst op ondanks de daling van de laatste 3 jaar? Gezien de sterke prijsstijging van de afgelopen jaren zouden hun winstmarges nog steeds enorm moeten zijn.

De Nederlandse woningmarkt zit raar in elkaar.
pi_109813417
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

Wie weet zijn die mensen gaan kopen om zo de lange wachtlijsten in de sociale woningbouw te ontlopen? Dan kan ik het wel enigszins begrijpen dat mensen dan maar liever een woning bij de bank leasen. Ik noem maar eventjes wat, mensen zullen wel hun redenen gehad hebben om te leasen ipv huren.

En of huren of kopen nou goedkoper zou moeten zijn, als je logisch nadenkt dan zou huren duurder moeten zijn...maar als je logisch nadenkt dan zouden de prijzen van huizen ook niet zo dramatisch gestegen moeten zijn zoals ze dat in de laatste pak-em-beet 15 jaren gedaan hebben.

Wat het nog gekker maakt, waarom kunnen de bouwers geen woningen meer produceren?
Ze maken er toch nog steeds vette winst op ondanks de daling van de laatste 3 jaar? Gezien de sterke prijsstijging van de afgelopen jaren zouden hun winstmarges nog steeds enorm moeten zijn.

De Nederlandse woningmarkt zit raar in elkaar.
Door het meetellen van 2e inkomen en creatieve hypotheekconstructies werd de drempel voor heleboel mensen veel lager om een huis te kopen.
Gevolg een ongezond hoge prijsstijging die voornamelijk zit in de bouwgrond.
Een zeer lucratieve bussiness was het platgooien van oude huizen met veel grond er er 4 nieuwe te bouwen op een postzegel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2012 18:28:46 ]
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 20:33:00 #244
16180 crew  CoolGuy
pi_109819961
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 17:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zo, aardig was berichten moeten bijlezen!

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die letterlijk dachten "Nee nee, ik wil dat en het moet nu dus (even tussendoor, er zijn expres komma's weggelaten om het meer drammerig te doen klinken)" dan maar op de enige manier waarop het toch kan".
Nee? Mensen die kosten wat kost toch willen kopen (en dus op de manier dat ze t eigenlijk nauwelijks op kunnen brengen he) zijn in mijn ogen dezelfde mensen die tv kopen op afbetaling, etc etc. Waarom denk je dat je overal in winkels die reclames ziet met nu halen, in 2012/13/ooit betalen? Dat is er omdat er vraag naar is. Mensen willen niks lievers dan een winkel in lopen en NU naar buiten lopen met product X, of ze er nou geld voor hebben of niet.

Het gros van de mensen wil alles, en ze willen het het liefst 5 min geleden. Niet nadenken, gewoon nemen, en hoe we dat gaan betalen zien we morgen wel. Daar drijft de economie zowat op, op zulke lui (gechargeerd dan he).

Mensen die een tv willen kopen van 500 euro, en dan, ALS ze het al kunnen opbrengen om die tv NIET op afbetaling te kopen, dan gewoon exact 500 euro bij elkaar schrapen, naar de winkel rennen en die tv kopen. Mij is altijd geleerd dat je, als je wat wil kopen, je eerst moet zorgen dat je daar genoeg geld voor hebt om dat te kunnen bekostigen, het liefst 2x zo veel. Maar het grootste deel van de mensen denkt zo niet, die moeten alles nu nu nu hebben.
pi_109820820
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee? Mensen die kosten wat kost toch willen kopen (en dus op de manier dat ze t eigenlijk nauwelijks op kunnen brengen he) zijn in mijn ogen dezelfde mensen die tv kopen op afbetaling, etc etc. Waarom denk je dat je overal in winkels die reclames ziet met nu halen, in 2012/13/ooit betalen? Dat is er omdat er vraag naar is. Mensen willen niks lievers dan een winkel in lopen en NU naar buiten lopen met product X, of ze er nou geld voor hebben of niet.

Het gros van de mensen wil alles, en ze willen het het liefst 5 min geleden. Niet nadenken, gewoon nemen, en hoe we dat gaan betalen zien we morgen wel. Daar drijft de economie zowat op, op zulke lui (gechargeerd dan he).

Mensen die een tv willen kopen van 500 euro, en dan, ALS ze het al kunnen opbrengen om die tv NIET op afbetaling te kopen, dan gewoon exact 500 euro bij elkaar schrapen, naar de winkel rennen en die tv kopen. Mij is altijd geleerd dat je, als je wat wil kopen, je eerst moet zorgen dat je daar genoeg geld voor hebt om dat te kunnen bekostigen, het liefst 2x zo veel. Maar het grootste deel van de mensen denkt zo niet, die moeten alles nu nu nu hebben.
Huisje bij elkaar verdienen duurt best lang :')
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 21:00:31 #246
16180 crew  CoolGuy
pi_109822013
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Sjonge jonge jonge :') die zag ik niet aankomen hoor. Je snapt toch wel dat die vogel met een huis niet op gaat? Maar als je net een huis van 150.000 euro kunt kopen, op 2 salarissen, 100% aflossingsvrij en dan kun je het echt net net net betalen, dan snap je toch wel dat je dat niet moet doen? Ook al roept een bank Hosanna tegen je, dan nog, met je eigen verstand snap je dat toch?

Kijk als je op 1 salaris met gemak 200/250k krijgt, en er is dan zelfs nog een inkomen bij (wat niet voor de hypotheek gebruikt wordt) dan is dat nog het overwegen waard om een huis van 225k te kopen, maar ik zou nooit nooit nooit een huis kopen waarvoor ik het maximale bedrag dat ik aan hypotheek kan krijgen voor zou moeten gebruiken.
pi_109822059
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In deze tijden van dalende huizenprijzen en onzekere HRA is het gewoon verstandig om flink te sparen.
Met de huidige tendens van tijdelijke contracten heb je als starter ook weinig keus.
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 21:02:44 #248
16180 crew  CoolGuy
pi_109822206
quote:
3s.gif Op maandag 2 april 2012 21:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In deze tijden van dalende huizenprijzen en onzekere HRA is het gewoon verstandig om flink te sparen.
Met de huidige tendens van tijdelijke contracten heb je als starter ook weinig keus.
Flink sparen is al-tijd verstandig. Maar dat is nou net het hele probleem. (bepaalde) mensen sparen niks meer. Alles moet aangeschaft worden, het liefst 5 min geleden. Dure tv's, nieuwe telefoons, auto's etc etc etc, gewoon al het geld op hebben aan het eind van de maand, en dan morgenvroeg wakker worden en denken 'ik wil een huis kopen', en dat dan ook doen. Die categorie mensen, daarvoor zou het verboden moeten zijn om een hypotheek af te kunnen sluiten, want dat soort lui zijn helemaal niet voorzichtig.
  maandag 2 april 2012 @ 21:06:29 #249
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109822494
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Sjonge jonge jonge :') die zag ik niet aankomen hoor. Je snapt toch wel dat die vogel met een huis niet op gaat? Maar als je net een huis van 150.000 euro kunt kopen, op 2 salarissen, 100% aflossingsvrij en dan kun je het echt net net net betalen, dan snap je toch wel dat je dat niet moet doen? Ook al roept een bank Hosanna tegen je, dan nog, met je eigen verstand snap je dat toch?

Kijk als je op 1 salaris met gemak 200/250k krijgt, en er is dan zelfs nog een inkomen bij (wat niet voor de hypotheek gebruikt wordt) dan is dat nog het overwegen waard om een huis van 225k te kopen, maar ik zou nooit nooit nooit een huis kopen waarvoor ik het maximale bedrag dat ik aan hypotheek kan krijgen voor zou moeten gebruiken.
Wat is je punt? Je mist volkomen je doelgroep hier!
Aan de ene kant zitten hier de kopers die o zo blij zijn met hun huis wat ze heel makkelijk kunnen betalen omdat ze veel meer konden lenen.
Aan de andere kant zitten hier de schuldenvrije mensen die om wat voor reden dan ook precies niet deden waar jij ze nu van beticht!
En ja, ik ben het volledig met je eens dat maximaal lenen om een klein huisje te kopen nou niet bepaald slim was. En ja, die mensen hebben o.a. meegedaan aan het opblazen van de bubble.
pi_109822609
quote:
3s.gif Op maandag 2 april 2012 21:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het een sluit het andere niet uit
pi_109822695
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Flink sparen is al-tijd verstandig. Maar dat is nou net het hele probleem. (bepaalde) mensen sparen niks meer. Alles moet aangeschaft worden, het liefst 5 min geleden. Dure tv's, nieuwe telefoons, auto's etc etc etc, gewoon al het geld op hebben aan het eind van de maand, en dan morgenvroeg wakker worden en denken 'ik wil een huis kopen', en dat dan ook doen. Die categorie mensen, daarvoor zou het verboden moeten zijn om een hypotheek af te kunnen sluiten, want dat soort lui zijn helemaal niet voorzichtig.
Die hebben over 30 jaar een huis dat kan je van de huurders die alles opmaken.

Hypotheek is gewoon voor veel mensen een stok achter de deur
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 21:10:31 #252
16180 crew  CoolGuy
pi_109822809
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat is je punt? Je mist volkomen je doelgroep hier!
Aan de ene kant zitten hier de kopers die o zo blij zijn met hun huis wat ze heel makkelijk kunnen betalen omdat ze veel meer konden lenen.
Aan de andere kant zitten hier de schuldenvrije mensen die om wat voor reden dan ook precies niet deden waar jij ze nu van beticht!
En ja, ik ben het volledig met je eens dat maximaal lenen om een klein huisje te kopen nou niet bepaald slim was. En ja, die mensen hebben o.a. meegedaan aan het opblazen van de bubble.
Mijn punt is dat de mensen die zo redeneren zoals daar beschreven de mensen zijn die in de problemen komen met het niet (meer) kunnen betalen van hun huis, omdat ze 'tot hun oogballen toe gefinancierd zijn'. Maar niet iedereen koopt op die manier een huis, er zijn ook verstandige mensen.

Die verstandige mensen pakken dat anders aan, en zijn dus niet per se 'leenkneuzen'. Maximaal lenen om een groot huis te kopen is ook niet slim. Het is gewoon niet slim om je maximale hypotheek aan te spreken voor het kopen van een huis. Als er ook maar *iets* gebeurd ben je de lul. Maar die mensen uit de groep die ik hier aan haal zitten in de problemen vanwege hun eigen hebzucht, niet omdat de bank hen een pistool tegen het hoofd heeft gezet en heeft gezegd 'en nu tekenen'.

Dat doen die lui zelf.
pi_109822825
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik had ook geen duppie toen ik mijn eerste huis kocht.
Wel op 1 salaris, annuiteiten en HRA vroeg ik 1x in de 5 jaar terug voor groot onderhoud.
Daarna is het mis gegaan, 2e salaris erbij optellen, maximale HRA aftrek hypotheekvormen.
De spaarversie is nog wel slim omgaan met de regels, de beleggingsvorm valt in mijn ogen onder gokken.
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 21:13:07 #254
16180 crew  CoolGuy
pi_109823045
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 21:10 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik had ook geen duppie toen ik mijn eerste huis kocht.
Wel op 1 salaris, annuiteiten en HRA vroeg ik 1x in de 5 jaar terug voor groot onderhoud.
Daarna is het mis gegaan, 2e salaris erbij optellen, maximale HRA aftrek hypotheekvormen.
De spaarversie is nog wel slim omgaan met de regels, de beleggingsvorm valt in mijn ogen onder gokken.
:D Ja, doh! Maar daar hoeft niemand je uitleg over te geven toch? Sure, je kunt beleggen, en dan kun je wel X bedrag krijgen! Dat is wat zo'n hannes tegenover je je probeert te vertellen. IK denk dan direct "ja, das leuk, maar wat nou als het precies de andere kant op gaat, wat dan? dan zit ik in de shit".

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen dát niet zien als ze bij zo'n gesprek zitten. Dat ze werkelijk denken dat dat een goed idee is. Natuurlijk is het gokken. Je moet als klant toch wel ontzettend simpel zijn om je zoiets aan te laten smeren.
pi_109823099
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de mensen die zo redeneren zoals daar beschreven de mensen zijn die in de problemen komen met het niet (meer) kunnen betalen van hun huis, omdat ze 'tot hun oogballen toe gefinancierd zijn'. Maar niet iedereen koopt op die manier een huis, er zijn ook verstandige mensen.

Die verstandige mensen pakken dat anders aan, en zijn dus niet per se 'leenkneuzen'. Maximaal lenen om een groot huis te kopen is ook niet slim. Het is gewoon niet slim om je maximale hypotheek aan te spreken voor het kopen van een huis. Als er ook maar *iets* gebeurd ben je de lul. Maar die mensen uit de groep die ik hier aan haal zitten in de problemen vanwege hun eigen hebzucht, niet omdat de bank hen een pistool tegen het hoofd heeft gezet en heeft gezegd 'en nu tekenen'.

Dat doen die lui zelf.
Als je vermogend bent is het gewoon slim om maximaal te lenen, en dan met een kleine opslag op de euribor
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 21:15:27 #256
16180 crew  CoolGuy
pi_109823223
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je vermogend bent is het gewoon slim om maximaal te lenen, en dan met een kleine opslag op de euribor
Ik zou zeggen dat als je echt vermogend bent, je het niet nodig hebt om maximaal te lenen.
pi_109823296
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat als je echt vermogend bent, je het niet nodig hebt om maximaal te lenen.
Klopt, maar is wel makkelijk
pi_109823356
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Klopt, maar is wel makkelijk
Huis van 2 miljoen voor de zelfde maandlasten als iemand in een 2 onder een kap :')
pi_109823428
Er is een probleem. Ik ben even wezen turven hoeveel posts er zijn gepost met een lengte van één zin. Er zijn op 134 posts 45 posts met een lengte van één zin gepost, dat 33 %. Van deze 33 % neemt DiegoArmandoMaradona meer dan 60 % voor zijn rekening, en dat terwijl er toch echt een oproep gedaan was om het niveau te verhogen en de oneliners te verminderen.
pi_109823469
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D Ja, doh! Maar daar hoeft niemand je uitleg over te geven toch? Sure, je kunt beleggen, en dan kun je wel X bedrag krijgen! Dat is wat zo'n hannes tegenover je je probeert te vertellen. IK denk dan direct "ja, das leuk, maar wat nou als het precies de andere kant op gaat, wat dan? dan zit ik in de shit".

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen dát niet zien als ze bij zo'n gesprek zitten. Dat ze werkelijk denken dat dat een goed idee is. Natuurlijk is het gokken. Je moet als klant toch wel ontzettend simpel zijn om je zoiets aan te laten smeren.
Ik vrees dat er toch veel mensen zijn die er wel ingetrapt zijn.
Huizen stijgen immers in prijs en aandelen ook.
Klopt ook wel als je het over 30 jaar bekijkt.
pi_109823559
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Bolkesteijn op 02-04-2012 21:27:00 ]
  maandag 2 april 2012 @ 21:19:59 #262
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109823579
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik herinner me nog de Spaarbeleg-foldertjes. Getallen even uit m'n duim gezogen, maar dit was de orde-grootte: Bij 10% rendement krijg je 100.000 euro! Bij 8% rendement krijg je 50.000 euro.
Mijn eerste gedachte: bij 6% rendement krijg ik niets, en bij minder rendement moet ik bijbetalen _O-
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 21:20:15 #263
16180 crew  CoolGuy
pi_109823599
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 21:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik vrees dat er toch veel mensen zijn die er wel ingetrapt zijn.
Huizen stijgen immers in prijs en aandelen ook.
Klopt ook wel als je het over 30 jaar bekijkt.
Natuurlijk zijn daar veel mensen in getrapt. Maar ik denk dat er van die groep een hele hoop mensen waren die wel wisten dat ze 't eigenlijk niet konden, en gewoon maar zaten te wachten tot er *een* bank was die zei 'ja, is goed, doen we'. Wat daarna de voorwaarden waren deed er niet meer toe. Zij hadden hun antwoord, 'ja', en dat was wat telde.

Dat soort lui, ja, die komen in de shit.
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 21:22:38 #264
16180 crew  CoolGuy
pi_109823764
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik herinner me nog de Spaarbeleg-foldertjes. Getallen even uit m'n duim gezogen, maar dit was de orde-grootte: Bij 10% rendement krijg je 100.000 euro! Bij 8% rendement krijg je 50.000 euro.
Mijn eerste gedachte: bij 6% rendement krijg ik niets, en bij minder rendement moet ik bijbetalen _O-
Ja, omdat je dan in ieder geval nog enig verstand hebt in je donder. Maar hoeveel mensen denk je dat ophouden met denken na het bedrag 100.000 euro?

Ik snap ook echt niet dat mensen nu een tv kopen, van 1000 euro, die ze dan in termijnen mogen betalen maar uiteindelijk betalen ze dan bv 1200 euro. Dan denk ik, wacht dan gewoon tot je die 1000 euro hebt (of ja, eigenlijk 2000 euro maar goed, voor 't voorbeeld), dan hoef je die 200 euro niet te betalen.

Zelfs als je geen rente hoeft te betalen...dan nog, waarom zou je dat doen? Heb je de helft afgelost, krijg je ineens wat financiële tegenslagen en dan heb je ineens een issue. Waarom zou je dat doen?

Maar nee, *nu* kunnen meenemen is belangrijker dan meer betalen. Nou, die mentaliteit, die gaat je op een gegeven moment in de problemen brengen.
pi_109824238
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn daar veel mensen in getrapt. Maar ik denk dat er van die groep een hele hoop mensen waren die wel wisten dat ze 't eigenlijk niet konden, en gewoon maar zaten te wachten tot er *een* bank was die zei 'ja, is goed, doen we'. Wat daarna de voorwaarden waren deed er niet meer toe. Zij hadden hun antwoord, 'ja', en dat was wat telde.

Dat soort lui, ja, die komen in de shit.
Je bekijkt het wel erg zwart wit.
Genoeg mensen die dachten een stabiele vaste baan te hebben en wat groter gingen wonen omdat alles koek en ei leek.
En toen werden ze wegreorganiseerd, zelfde salaris ergens anders gaat lastig worden bij een andere werkgever.
pi_109824343
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door Bolkesteijn op 02-04-2012 21:32:28 ]
  maandag 2 april 2012 @ 21:38:47 #267
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109824873
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, omdat je dan in ieder geval nog enig verstand hebt in je donder. Maar hoeveel mensen denk je dat ophouden met denken na het bedrag 100.000 euro?
Laat ik zeggen dat ik noch dom nog naief ben :) En om "hoeveel mensen" te beantwoorden: zie de vele woekerpolismensen.

quote:
Ik snap ook echt niet dat mensen nu een tv kopen, van 1000 euro [...]
Zelfs als je geen rente hoeft te betalen...dan nog, waarom zou je dat doen? Heb je de helft afgelost, krijg je ineens wat financiële tegenslagen en dan heb je ineens een issue. Waarom zou je dat doen?
Simpel: rentewinst! Vooropgesteld dat ik het nooit gedaan heb, lijkt rentewinst me de enige reden om dit te doen. Of bij een auto: helft nu, helft volgend jaar. Aan de andere kant zijn dit soort acties over het algemeen niet bij de goedkoopste aanbieder, en kan je bij die auto de rente ongetwijfeld wel afdingen als je hem (bij wijze van spreke) direct pint.

quote:
Maar nee, *nu* kunnen meenemen is belangrijker dan meer betalen. Nou, die mentaliteit, die gaat je op een gegeven moment in de problemen brengen.
Klopt. En om weer op de huizenmarkt te komen: om die reden heb ik ook geen medelijden met de mensen die zichzelf door veel te hoge leningen in de problemen hebben gebracht. Te meer omdat die mensen het door het prijsopdrijven voor anderen moeilijker of onmogelijk hebben gemaakt.
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 21:51:20 #268
16180 crew  CoolGuy
pi_109825788
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 21:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je bekijkt het wel erg zwart wit.
Genoeg mensen die dachten een stabiele vaste baan te hebben en wat groter gingen wonen omdat alles koek en ei leek.
En toen werden ze wegreorganiseerd, zelfde salaris ergens anders gaat lastig worden bij een andere werkgever.
Natuurlijk, die mensen heb je ook, maar die kunnen niet met het vingertje naar de overheid of naar de bank gaan wijzen. Hun keuze om groter te gaan wonen. Maar als je nou niet op 2 salarissen een hypotheek neemt, dan heb je in ieder geval geen acuut probleem omdat de ander nog een inkomen heeft.
  maandag 2 april 2012 @ 21:54:13 #269
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109826005
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk, die mensen heb je ook, maar die kunnen niet met het vingertje naar de overheid of naar de bank gaan wijzen. Hun keuze om groter te gaan wonen. Maar als je nou niet op 2 salarissen een hypotheek neemt, dan heb je in ieder geval geen acuut probleem omdat de ander nog een inkomen heeft.
Maar wat nou als je maar 1 salaris hebt? Zeg maar zoals dat voor de tijd van de werkende vrouwen was. Dan heb je alsnog precies hetzelfde probleem...
Wat mij betreft wordt het 2e salaris trouwens volledig niet meer meegeteld bij de hypotheek. Hoe minder er meetelt, hoe lager de prijzen :)
  Moderator maandag 2 april 2012 @ 21:57:02 #270
16180 crew  CoolGuy
pi_109826208
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar wat nou als je maar 1 salaris hebt? Zeg maar zoals dat voor de tijd van de werkende vrouwen was. Dan heb je alsnog precies hetzelfde probleem...
Wat mij betreft wordt het 2e salaris trouwens volledig niet meer meegeteld bij de hypotheek. Hoe minder er meetelt, hoe lager de prijzen :)
Als je 1 salaris hebt, en je wil per se een eigen huis hebben, dan zul je je moeten schikken in datgene dat er voor jouw budget veilig mogelijk is. Als je dat niet wil, dan koop je dus geen huis. Maar zeggen dat je maar X verdient, en nog steeds drammen dat je voor X een villa wil met 3 badkamers wil is een beetje onnozel. Als je daar op zit te wachten kun je nog heel lang wachten (zie sommige mensen in deze reeks :') )
pi_109826835
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die mensen hoor je ook niet, die zijn druk met hun vaste lasten bijelkaar verdienen.
Huis verkopen is het laatste wat ze willen of kunnen doen, overleven tot betere tijden is hun devies.
pi_109837435
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan koop je een appartement, maar dat wil jij niet horen. :+

Alleen om de prijzen voor jou te drukken zouden banken nog conservatiever moeten gaan uitlenen. De ware aard van sommige verzuurde huurders komt steeds beter naar voren.
  dinsdag 3 april 2012 @ 08:33:06 #273
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109837582
Eigenlijk is het toch heel eenvoudig wat er in de afgelopen jaren is gebeurd of ook wel is fout gegaan:
Het werd de mensen mogelijk gemaakt steeds meer te lenen, door allerlei steeds ondoorzichtiger constructies van de banken in combinatie met de HRA en er bestaat nog steeds een structureel tekort aan geschikte wonongen.
Dit heeft een prijsopdrijvend effect op de huizen gehad, door veel mensen maar ook banken per abuis geinterpreteerd als waarde vermeerdering.
Hierdoor werd het onderpand meer "waard" en konden de mensen nog meer lenen.
Een en ander gecombineerd met een zekere hebzucht van de mensen en praatjes van collega's en ooms die er verstand van hadden hebben velen zich zonder werkelijk te beseffen wat ze deden, zich in een donker avontuur gestort, maar het optimisme viert nog steeds hoogtij.
Tegen beter weten in probeert nu iedereen te blijven zitten, volhouden en met allerlei plakmiddelen de "markt" stabiel te houden, zo links en rechts vallen nu de eerste pechvogels af, en dat worden er steeds meer.
Mijn voorspelling is dat de komende jaren de prijzen nog verder zullen dalen, maar wel heel langzaam, totdat het punt bereikt is dat een en ander weer in evenwicht is met de financiele ruimte van kopers en de infaltie, en dat zal nog meer dan 10 jaar duren.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  dinsdag 3 april 2012 @ 08:36:37 #274
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109837650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:33 schreef sorcees het volgende:
Eigenlijk is het toch heel eenvoudig wat er in de afgelopen jaren is gebeurd of ook wel is fout gegaan:
Het werd de mensen mogelijk gemaakt steeds meer te lenen, door allerlei steeds ondoorzichtiger constructies van de banken in combinatie met de HRA en er bestaat nog steeds een structureel tekort aan geschikte wonongen.
Dit heeft een prijsopdrijvend effect op de huizen gehad, door veel mensen maar ook banken per abuis geinterpreteerd als waarde vermeerdering.
Een en ander gecombineerd met een zekere hebzucht van de mensen en praatjes van collega's en ooms die er verstand van hadden hebben velen zich zonder werkelijk te beseffen wat ze deden, zich in een donker avontuur gestort, maar het optimisme viert nog steeds hoogtij.
Tegen beter weten in probeert nu iedereen te blijven zitten, volhouden en met allerlei plakmiddelen de "markt" stabiel te houden, zo links en rechts vallen nu de eerste pechvogels af, en dat worden er steeds meer.
Mijn voorspelling is dat de komende jaren de prijzen nog verder zullen dalen, maar wel heel langzaam, totdat het punt bereikt is dat een en ander weer in evenwicht is met de financiele ruimte van kopers en de infaltie, en dat zal nog meer dan 10 jaar duren.
dat denk ik ook ja, en dan gaan de babyboomers massaal dood
pi_109837700
quote:
Ook al blijven de prijzen hetzelfde, in 10 jaar is dat door inflatie (2,5% per jaar ongeveer) toch een daling van circa 30%. Dat lijkt me toch ook al een significante waardedaling :)
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:04:59 #276
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109838131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:20 schreef Basp1 het volgende:
Alleen om de prijzen voor jou te drukken zouden banken nog conservatiever moeten gaan uitlenen. De ware aard van sommige verzuurde huurders komt steeds beter naar voren.
Draai het eens om: de verzuurde kopers willen vasthouden aan hoge prijzen, omdat ze nou eenmaal al vastzitten in het piramidespel.
Hoeveel mensen klagen er als auto's/TV's/computers/jachten/etc. goedkoper worden? O-)
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:22:57 #277
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109838493
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Draai het eens om: de verzuurde kopers willen vasthouden aan hoge prijzen, omdat ze nou eenmaal al vastzitten in het piramidespel.
Hoeveel mensen klagen er als auto's/TV's/computers/jachten/etc. goedkoper worden? O-)
Appels met peren!

Jullie "verzuurde" kopers en/of huurders is een minachting jegens een grote groep mensen die vast zitten in een situatie die ze zelf niet veroorzaakt hebben.
Die paar Fokkers die hier posten is geen representatieve weergave van de werkelijke situatie.
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:46:42 #278
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109840774
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:40 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Ook al blijven de prijzen hetzelfde, in 10 jaar is dat door inflatie (2,5% per jaar ongeveer) toch een daling van circa 30%. Dat lijkt me toch ook al een significante waardedaling :)
Een langzame daling zal niet afdoende zijn om de markt te herstellen, daarom zullen we zien dat de daling versneld. Er zijn tenslotte ook 'uitstappers', mensen die overlijden en waarvan de familie snel centjes wil zien. Ik vermoed dat dit de marktwaarde gaat bepalen voor de komende 5 jaar.
De WOZ waarde zal vanaf nu jarenlang blijven dalen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:47:45 #279
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109840814
quote:

[..]

Mensen hoor je nooit klagen als goederen goedkoper worden.... behalve als het gaat om woningen. Dat geeft goed weer dat veel mensen hun woning als speculatief object zien, gratis geld willen we toch allemaal :')
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:49:28 #280
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109840882
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 09:22 schreef sorcees het volgende:

[..]

Appels met peren!

Jullie "verzuurde" kopers en/of huurders is een minachting jegens een grote groep mensen die vast zitten in een situatie die ze zelf niet veroorzaakt hebben.
Die paar Fokkers die hier posten is geen representatieve weergave van de werkelijke situatie.
Die leenstakkers zijn toch niet gedwongen om hun koopcontract te tekenen? Hadden ze maar niet belachelijke biedingen moeten doen op die woningen :7
Dat ze nu vastzitten is hun eigen schuld..... dikke bult. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.... ik betaal me al scheel aan belastingen voor de vette HRA van al die scheefleners.... :{ :N :|W :{w -O-
pi_109841738
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

Dat ze nu vastzitten is hun eigen schuld..... dikke bult.
Ah daarom gaat het zo geod met de huurmarkt en zijn er geen wachtijden meer bij de wbv's . Je hebt toch zoveel vrijheden om te verhuizen als wbv huurder zijnde. :')
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:13:51 #282
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109841877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah daarom gaat het zo geod met de huurmarkt en zijn er geen wachtijden meer bij de wbv's . Je hebt toch zoveel vrijheden om te verhuizen als wbv huurder zijnde. :')
Ik kan de gevangenis verlaten zonder te betalen.... die vrijheid heb ik in ieder geval :)
pi_109842298
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik kan de gevangenis verlaten zonder te betalen.... die vrijheid heb ik in ieder geval :)
Ja die vrijheid heb ik als koper ook, dus waar je het nu over hebt is voor mij een groot vraag teken. Je zult het wel weer over de virtuele grote groep leners hebben die je niet kan kwantificeren. :D
  dinsdag 3 april 2012 @ 11:44:36 #284
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_109843158
Ik heb een "te duur" huis, maar ik kan het goed betalen, ik ben er heel blij mee, ik ben ook niet meer van plan om te verhuizen en ik heb geen echtelijke problemen.
Ik voel me ondanks dat ik me vrijwillig gebonden heb erg vrij.
Ik denk ook dat ik niet de enige ben, dus hoezo problemen?
Voor een grote groep nederlanders is er niets aan de hand, zeker niet op korte termijn.
Starters hebben het zwaar, bouwbedrijven ook, gemeentes ook, laat die maar eens creatief gaan samenwerken en een substancieel aantal goede goedkope koopwoningen bouwen.
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 12:11:04 #285
16180 crew  CoolGuy
pi_109844325
quote:

[..]

Nee, het is niet andersom. Ik zie in dit topic nauwelijks mensen klagen over hun koophuis wat te duur is. Ik zie hier wel mensen die huren en ook niet kunnen kopen klagen over huizen die te duur zijn. Ik zie hier wel kopers zeggen dat het niet uit maakt wat de waarde van hun huis doet, en dat is logisch, want die mensen hebben geen huis gekocht om te speculeren.

Ik ga niet verkopen omdat m'n huis 30k minder waard is geworden en ik ga ook niet verkopen omdat mn huis 30k meer waard is geworden. Het boeit me niet, want ik wil niet verkopen, ik wil wonen.
pi_109844353
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:44 schreef sorcees het volgende:
Ik heb een "te duur" huis, maar ik kan het goed betalen, ik ben er heel blij mee, ik ben ook niet meer van plan om te verhuizen en ik heb geen echtelijke problemen.
Voor een grote groep nederlanders is er niets aan de hand, zeker niet op korte termijn.
Starters hebben het zwaar, bouwbedrijven ook, gemeentes ook, laat die maar eens creatief gaan samenwerken en een substancieel aantal goede goedkope koopwoningen bouwen.
Maar vetgedrukte snap ik dus niet. Hoe kunnen bouwbedrijven het nou moeilijk hebben?
10 jaar terug konden ze toch ook voor hetzelfde bedrag een woning met winst in de verkoop zetten en nu ineens niet meer?
Of is de grond waarop die nieuwbouwhuizen staan in 10 a 15 jaar zoveel duurder geworden?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, het is niet andersom. Ik zie in dit topic nauwelijks mensen klagen over hun koophuis wat te duur is. Ik zie hier wel mensen die huren en ook niet kunnen kopen klagen over huizen die te duur zijn. Ik zie hier wel kopers zeggen dat het niet uit maakt wat de waarde van hun huis doet, en dat is logisch, want die mensen hebben geen huis gekocht om te speculeren.

Ik ga niet verkopen omdat m'n huis 30k minder waard is geworden en ik ga ook niet verkopen omdat mn huis 30k meer waard is geworden. Het boeit me niet, want ik wil niet verkopen, ik wil wonen.
Je vergeet de mensen die kopen die wel klagen over het huurbeleid (denk aan de scheefhuurders bijvoorbeeld)
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 12:12:32 #287
16180 crew  CoolGuy
pi_109844394
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mensen hoor je nooit klagen als goederen goedkoper worden.... behalve als het gaat om woningen. Dat geeft goed weer dat veel mensen hun woning als speculatief object zien, gratis geld willen we toch allemaal :')
Nee, je hoort jou en nog een paar mensen vooral roepen dat ze hopen dat het almaar goedkoper wordt. Gratis geld? Ja, daar ben jij een goed voorbeeld van, met je uitkering. Jij en nog wat mensen zijn vooral aan het speculeren. Al jarenlang hier roepen hoe jullie hopen dat alles goedkoper wordt, en dan wordt 't goedkoper...en dan nog steeds niet kunnen kopen, maar toch blijven roepen. De frustratie spat er bijna vanaf.
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 12:14:55 #288
16180 crew  CoolGuy
pi_109844488
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ah, we zijn terug op de zogenaamde 'vrijheid'. Welke vrijheid Xeno? De huur die je elke maand moet overmaken, net als elke huurder dat moet? Kopers moeten de hypotheek betalen, huurders de huur, lood om oud ijzer, maar je moet natuurlijk toch iets aanvoeren he.
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 12:21:13 #289
16180 crew  CoolGuy
pi_109844749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

Je vergeet de mensen die kopen die wel klagen over het huurbeleid (denk aan de scheefhuurders bijvoorbeeld)
Die groep zal er vast ook zijn, maar dat is mijn punt niet. Het punt is dat ik in deze reeks vooral een groepje huurders (waarvan er in ieder geval een aantal niet kunnen kopen vermoed ik) zit die samen heel hard roepen dat ze het zo tof vinden dat kopers het moeilijk gaan krijgen, dat ze daar op hopen, etc etc etc, maar ondertussen zelf zogenaamd geen huis willen kopen. Dat gevoed door hun eigen frustratie.

Kopers reageren daar vervolgens op, maar ik zie kopers niet uit zichzelf maar samen klitten in een topic en uit het niks roepen dat ze maar hopen dat huurders in de problemen komen. Ik hoop daar bv niet op.

Als je huurt, en je bent daar blij mee, nou, more power to you, lekker je ding doen en blij zijn. Daar is helemaal niks mis mee. Ik zal ook echt niet roepen dat ik hoop dat er maatregelen komen waardoor die huurders in de shit komen. Waarom zou ik dat willen? Waarom zou ik iemand anders iets 'slechts' toewensen?
pi_109844755
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 11:44 schreef sorcees het volgende:
Met 260.000 woningen die te koop staan? Eerst maar eens proberen de economie aan de gang te krijgen.
pi_109844795
quote:
Heb je cijfers van die uitvallers?
  Moderator dinsdag 3 april 2012 @ 12:25:14 #292
16180 crew  CoolGuy
pi_109844885
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 08:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan koop je een appartement, maar dat wil jij niet horen. :+

Is die aard nu pas voor jou duidelijk? :+

Exact, een appartement voldoet niet aan de eisen die sommige mensen hier stellen. Die willen een vrijstaande villa + dubbele garage 3 badkamers voor 100.000 euro. En dan niet realiteitszin krijgen en snappen dat dat 'm niet gaat worden. Welnee, gewoon samen zitten in een topic en afgeven op kopers, dat dat sukkels zijn en lekker passief zitten wachten tot er een hele markt verandert ipv gewoon zelf wat verantwoordelijkheid nemen en eens proberen om je situatie te veranderen.
pi_109844892
Ik lees mee hoor. Denk er aan.
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:29:35 #294
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109845055
quote:

Ja.... die vuige scheefhuurders.... parasieten zijn het...

Dat terwijl:

- ze een forse hoeveelheid belasting afdragen
- ze geen belastingkorting van duizenden euro's opstrijken
- ze geen huurtoeslag krijgen
- ze geen financieel risico vormen voor de maatschappij i.v.m. een torenhoge schuldenlast

Tja... daar moeten we natuurlijk stappen tegen ondernemen.... want zulke verstandige en voorbeeldige burgers zijn natuurlijk niet te manipuleren door de overheid en bankmaffia :7
pi_109845101
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Is die aard nu pas voor jou duidelijk? :+

Exact, een appartement voldoet niet aan de eisen die sommige mensen hier stellen. Die willen een vrijstaande villa + dubbele garage 3 badkamers voor 100.000 euro. En dan niet realiteitszin krijgen en snappen dat dat 'm niet gaat worden. Welnee, gewoon samen zitten in een topic en afgeven op kopers, dat dat sukkels zijn en lekker passief zitten wachten tot er een hele markt verandert ipv gewoon zelf wat verantwoordelijkheid nemen en eens proberen om je situatie te veranderen.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen zo in elkaar zitten, die zitten heus niet serieus te wachten totdat ze een 3 badkamer villa kunnen kopen voor een ton, lijkt me wat overdreven.
Waarom ze dan wel "afgeven" op kopers weet ik niet precies, ik zie kopers hetzelfde doen met de huurmarkt
pi_109845151
quote:

[..]

Maar vetgedrukte snap ik dus niet. Hoe kunnen bouwbedrijven het nou moeilijk hebben?
10 jaar terug konden ze toch ook voor hetzelfde bedrag een woning met winst in de verkoop zetten en nu ineens niet meer?
Of is de grond waarop die nieuwbouwhuizen staan in 10 a 15 jaar zoveel duurder geworden?

Bouwbedrijven hebben veel minder werk en dat blijft de komende jaren

En met scheefhuren, ik weet de cijfers niet exact maar in het vorige topic stond toch een artikel dat er 2,1 miljoen sociale huurwoningen waren voor een doelgroep van 1,5 miljoen?

En dat er steeds meer scheefgehuurd wordt, kan je (ons) scheefhuurders weinig verwijten
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:33:00 #297
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109845178
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Met 260.000 woningen die te koop staan? Eerst maar eens proberen de economie aan de gang te krijgen.
De economie kan je alleen op gang krijgen door de innoveren en te produceren. De bestaande voorraden verkopen gaat geen groei opleveren. De bestaande woningen zijn van mensen die hun kruid reeds hebben verschoten, de bouw heeft behoefte aan starters die kunnen en willen kopen. De bouw zou er verstandig aan doen door een product aan te bieden dat past bij het profiel van de moderne starter. Gezien de financieringsmogelijkheden betekend dit maar 1 ding... woningen bouwen tegen lagere kosten of met lagere winstmarges.
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:35:44 #298
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109845262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:25 schreef CoolGuy het volgende:

Exact, een appartement voldoet niet aan de eisen die sommige mensen hier stellen.
Een appartement is voor demente bejaarden, als je jong en gezond bent wil je daar niet in wonen. Alleen in stedelijk gebied waar echte schaarste is, is dat een oplossing. Buiten de grote steden zou er een bouwverbod op appartementen horen te gelden :{w
pi_109845336
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ja.... die vuige scheefhuurders.... parasieten zijn het...

Dat terwijl:

- ze een forse hoeveelheid belasting afdragen
- ze geen belastingkorting van duizenden euro's opstrijken
- ze geen huurtoeslag krijgen
- ze geen financieel risico vormen voor de maatschappij i.v.m. een torenhoge schuldenlast

Tja... daar moeten we natuurlijk stappen tegen ondernemen.... want zulke verstandige en voorbeeldige burgers zijn natuurlijk niet te manipuleren door de overheid en bankmaffia :7
Om maar even kritisch te zijn, die zogenaamde scheefhuurders zouden wel goedkope woningen bezet houden zodat starters op de huurmarkt geen huurwoning meer kunnen krijgen. In sommige regio's is de wachttijd al rond de 10 jaar. Moeten mensen die niet (kunnen) kopen dan maar thuis blijven wonen tot hun 28e?
Hun enige alternatief is om of ergens een kamertje te huren (ook niet prettig als je je 30e nadert) of goedkoop een woning kopen.
Ik kan me goed voorstellen dat zulke mensen in oudere tijden dus een goedkoop woninkje gingen "leasen". Verdienen die het dan ook om in de problemen te geraken? (bijvoorbeeld doordat ze hun baan verliezen en niet op tijd elders meer aan de bak kunnen)
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:39:32 #300
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109845399
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik kan me niet voorstellen dat mensen zo in elkaar zitten, die zitten heus niet serieus te wachten totdat ze een 3 badkamer villa kunnen kopen voor een ton, lijkt me wat overdreven.
Waarom ze dan wel "afgeven" op kopers weet ik niet precies, ik zie kopers hetzelfde doen met de huurmarkt
Ik heb helemaal niets tegen kopers, waar ik wel moeite mee heb ik het gevoerde beleid m.b.t. de huisvesting van de Nederlander. Het probleem met kopers is echter dat zij zich afhankelijk hebben opgesteld van die overheid met zijn slechte beleid. Elke optie om het systeem te hervormen word dus geblokkeerd door de grote hoeveelheid stemvee die 'er ingestonken zijn'. Op basis van deze vorm van slavernij lijden zij aan een ernstige vorm van cognitieve dissonantie, zij steken de kop in het zand.... maar zelfs een struisvogel moet ooit eens eten... dus het komt allemaal weer goed :Y
pi_109845466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bouwbedrijven hebben veel minder werk en dat blijft de komende jaren

En met scheefhuren, ik weet de cijfers niet exact maar in het vorige topic stond toch een artikel dat er 2,1 miljoen sociale huurwoningen waren voor een doelgroep van 1,5 miljoen?

En dat er steeds meer scheefgehuurd wordt, kan je (ons) scheefhuurders weinig verwijten
Ongeveer 150.000 mensen verdienen meer dan 43.000 euro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')