Ik vind dat je alle procesdures correct moet volgen, dus als er beroep mogelijk is, is er beroep mogelijk. En ik vind dat je de juiste voorzieningen moet treffen zodat ze hier niet wortelen voordat ze definitief mogen blijven. Zolang er geen definitief besluit is, worden ze dus niet in Nederlandse gezinnen geplaatst of op Nederlandse scholen gezet. Dat betekent dus dat je voorzieningen moet aanbieden in asielzoekers- cq. vertrekcentra, zoals onderwijs in de eigen taal.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dus jij vindt dat we tieners die een paar jaar in Nederland wonen, wegens beroep op beroep op beroep niet hun middelbare school af mogen maken en direct op het vliegtuig moeten zetten zodra hun laatste beroep is afgewezen? Als je dat al vind, dan zal dat ongetwijfeld niet mogen wegens een hoop verdragen en mensenrechten.
Mee eens dus. Maar daar kopen Mauro en consorten niks meer voor. Die zijn door ons eigen wanbeleid hier geworteld.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het meest humane is dat zo iemand op jonge leeftijd al weet dat hij terug moet, maar wel alle kansen krijgt om zich verder te ontwikkelen en de kans krijgt om zich op zijn terugkeer voor te bereidden.
Pech? Ik ben er juist blij mee. Hopelijk volgen mensen jouw voorbeeld.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:57 schreef De_Ilias het volgende:
Ik woon al bijna 5 jaar lang niet meer in Nederland, dus heb jij eve pech.
Dan zijn wij het grotendeels eens gelukkig. Wat jij waarschijnlijk in deze zaak niet weet is dat Mauro op jonge leeftijd al al zijn beroepen had doorlopen, zonder resultaat. Hij wist toen dus al dat hij op zijn, volgens mij 18e kan dat nakijken, terug moest. Hij koos er toen welbewust voor om nog vele jaren in Nederland te verblijven en niets te doen aan zijn aanstaande terugkeer.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:24 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik vind dat je alle procesdures correct moet volgen, dus als er beroep mogelijk is, is er beroep mogelijk. En ik vind dat je de juiste voorzieningen moet treffen zodat ze hier niet wortelen voordat ze definitief mogen blijven. Zolang er geen definitief besluit is, worden ze dus niet in Nederlandse gezinnen geplaatst of op Nederlandse scholen gezet. Dat betekent dus dat je voorzieningen moet aanbieden in asielzoekers- cq. vertrekcentra, zoals onderwijs in de eigen taal.
Als hij geen verblijfsvergunning heeft, kan hij ook niet geadopteerd worden. Of hij een verblijfsvergunning krijgt hangt van een heleboel dingen af. Als zijn moeder in Angola was overleden dan had een rechter dit zeker meegenomen in zijn beslissing. Of dat tot een andere beslissing zou hebben gezorgd, blijft giswerk.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:40 schreef CesarMilan het volgende:
Maaaaar zoals ik net als schreef hoe zou het voor Mauro zijn afgelopen als zijn biologische moeder was komen te overlijden.. Was er dan geen enkel probleem geweest met adoptie?
Waarom vindt jij het leuk dat ik niet meer in Nederland woon? Het feit omdat ik een moslim ben? Omdat ik Marokkaanse ouders heb? Omdat ik een tintje heb? Why?quote:Op donderdag 1 november 2012 18:26 schreef Boldface het volgende:
[..]
Pech? Ik ben er juist blij mee. Hopelijk volgen mensen jouw voorbeeld.
Mauro kwam hier in 2002. Zijn asielprocedure heeft 5 jaar geduurd, tot 2007. Dat vind ik onacceptabel lang. Daarna zijn er nog andere procedures gestart. In 2010 vond de rechter dat Mauro recht had op een permanente verblijfsvergunning. Mauro was toen al acht jaar in Nederland. Op het laatste moment ging de minister in beroep en had Mauro opeens geen recht meer op een verblijfsvergunning. Toen dat duidelijk was waren we negen jaar verder!quote:Op donderdag 1 november 2012 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zijn wij het grotendeels eens gelukkig. Wat jij waarschijnlijk in deze zaak niet weet is dat Mauro op jonge leeftijd al al zijn beroepen had doorlopen, zonder resultaat. Hij wist toen dus al dat hij op zijn, volgens mij 18e kan dat nakijken, terug moest. Hij koos er toen welbewust voor om nog vele jaren in Nederland te verblijven en niets te doen aan zijn aanstaande terugkeer.
.
Gelukkig worden er in Nederland bij zulke belangrijke besluiten niet gebruik gemaakt van emoties. Zoals je in dit topic al ziet, verschillen de meningen en emoties nogal sterk. In plaats daarvan worden zulke besluiten genomen op basis van vaststaande en controleerbare feiten.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:31 schreef CesarMilan het volgende:
Ik ken iemand die geadopteerd is, hier is opgegroeid en de taal prima spreekt. Het enige verschil tussen hem en Mauro is dat papiertje in principe. Mauro is nooit geadopteerd, want dat kon niet. Mauro is in principe precies hetzelfde als de jongen die ik ken. Afgezien van de adoptieregeling, want die was er niet en was onmogelijk. Ik vraag me overigens wel af wat er nu zou gebeuren wanneer de moeder van Mauro was komen te overlijden. Was er dan geen probleem geweest?
Natuurlijk zijn er regeltjes om ze na te leven, maar het is toch echt wel ontzettend krom om een jongen die zo Nederlands geworden is toch nog uit te zetten. Ontzettend krom... niet alleen is het een jongen die erg goed Nederlands spreekt, schijnbaar is het ook een aardige jongen. Echt niet één waarvan je kunt gaan verwachten dat hij ooit problemen gaat opleveren op wat voor manier dan ook. Om hem nu als voorbeeld te stellen door hem toch uit te zetten? Ik weet het niet... sommige dingen zijn nu eenmaal niet zwart/wit en dat zullen ze ook nooit worden ook.
Ik zou zeggen laat em hier..
In jouw specifieke geval niet. Ik hoop dat je ver weg blijft van Nederland. Intolerante mensen genoeg hier.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:49 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Waarom vindt jij het leuk dat ik niet meer in Nederland woon? Het feit omdat ik een moslim ben? Omdat ik Marokkaanse ouders heb? Omdat ik een tintje heb? Why?
Zelfs al zou ik nog in Nederland blijven, dan zou ik gewoon meedraaien met de maatschappij, belasting betalen, werken etc. Als iemand meedraait dan is die toch goed op zijn plek? Nederland is een land waarvan het meedraaien met het systeem een noodzaak is, want als dat niet gebeurt gaat het systeem vallen. Als er een moslim is die meedraait met het systeem dan moet die juist aangemoedigd worden in plaats van uit gezeken.
Juist wel. De taal isie nog wel machtig en leert ie het snelst op peil te krijgen door er zelf te zijn.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:21 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ten eerste is het niet voordeliger: het betekent dat we voor niets hebben geïnvesteerd in Mauro en er niks van terugzien. Ten tweede spreekt Mauro de taal helemaal niet meer, dus kan hij daar niks beginnen met zijn Nederlandse (vak)kennis.
Hij kan met zijn kennis zijn land gaan helpen, waardoor daar dan minder ontwikkelingshulp heen hoeft.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:21 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ten eerste is het niet voordeliger: het betekent dat we voor niets hebben geïnvesteerd in Mauro en er niks van terugzien. Ten tweede spreekt Mauro de taal helemaal niet meer, dus kan hij daar niks beginnen met zijn Nederlandse (vak)kennis.
Valide punt. Alleen heeft de zieligheidsindustrie daar niks aan. Die willen ook graag scoren.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:16 schreef Flow3r het volgende:
Ik vind vaak allerlei argumenten zo'n dikke onzin he![]()
Hij spreekt de taal niet meer. Hoevelen komen niet naar Nederland en spreken onze taal ook niet maar dan vinden we het toch prima als iemand dat alsnog gaat leren? Dat kan omgekeerd natuurlijk ook; Mauro kan Angolees gaan leren.
Hij is te geworteld , ook al zoiets. Hoeveel gewortelde kinderen of zelfs volwassenen moeten meeverhuizen met ouders of partners naar een ander land en dan houden we die ook niet koste wat kost hier omdat ze 'geworteld 'zijn.Vaak passen die zich prima aan in een ander land.
Hij is te verwesterd . Sturen we mensen die veroosterd zijn soms terug dan? Nee, die halen we zelfs nog steeds hier naartoe.
Kortom; laat die jongen hier gewoon blijven omdat hij dat zelf graag wil, da's reden genoeg denk ik zo.
Maak het ze nou niet zo moeilijk met heerlijke logica. Straks voelen ze zich gekwetst.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:20 schreef Flow3r het volgende:
De zieligheidsindustrie moet zich dan maar hard gaan maken voor al die hoogopgeleiden die ons land nu ontvluchten vanwege de belastingen.
Een soort wet die hen verbiedt te vertrekken aangezien ze immers hier geworteld zijn?
Verklaar je nader.....quote:Op donderdag 1 november 2012 19:06 schreef Boldface het volgende:
[..]
In jouw specifieke geval niet. Ik hoop dat je ver weg blijft van Nederland. Intolerante mensen genoeg hier.
Wat doe jij hier nog dan?quote:Op donderdag 1 november 2012 19:06 schreef Boldface het volgende:
[..]
In jouw specifieke geval niet. Ik hoop dat je ver weg blijft van Nederland. Intolerante mensen genoeg hier.
Homofobie. Dat ene woord is meer dan genoeg. En dat je Nederlands spreekt, maakt je nog geen Nederlander.quote:
Ik kan nergens anders heen. Ik heb alleen de Nederlandse nationaliteit, sorry. En dat intolerant sta tegenover religieus gevoede intolerantie maakt mij nog niet per definitie intolerant...quote:
Ja ik ben tegen Homoseksualiteit, en dat is een mening. En zo ook de christenen en Joden, moeten hun nu ook Nederland uit?quote:Op vrijdag 2 november 2012 01:46 schreef Boldface het volgende:
[..]
Homofobie. Dat ene woord is meer dan genoeg. En dat je Nederlands spreekt, maakt je nog geen Nederlander.
God wat zou dat prettig zijn, geen religekkies meer. Wat zou dat opruimen zegquote:Op vrijdag 2 november 2012 02:24 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Ja ik ben tegen Homoseksualiteit, en dat is een mening. En zo ook de christenen en Joden, moeten hun nu ook Nederland uit?
Dan dumpen we je op een eiland.quote:Op vrijdag 2 november 2012 01:48 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik kan nergens anders heen. Ik heb alleen de Nederlandse nationaliteit, sorry. En dat intolerant sta tegenover religieus gevoede intolerantie maakt mij nog niet per definitie intolerant...
Die bij jou ophoudt bij de voordeur. Zo'n beetje het soort vrijheid van meningsuiting wat Geert Wilders voor ogen heeft.quote:- Maar goed, dit topic gaat over Mauro. Ik heb liever wat meer Mauro's in Nederland en wat minder De_Iliassen. En daar heb ik zo mijn redenen voor. Vrije meningsuiting....
1. wellicht een verloren investering (je kunt het ook als ontwikkelingswerk zien), maar we hebben wel weten te voorkomen dat hij een familie vol kanslozen hierheen heeft gehaald onder het kinderbeschermingsverdrag, daar weegt die 20-30k aan kosten met gemak tegenop.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:21 schreef Boldface het volgende:
[..]
Of toegewezen (4 oktober 2010).quote:Deze jongen (en zijn pleegouders for that matter) wist al op heel jonge leeftijd dat hij uitgeprocedeerd was. Ook na alle beroepen die werden afgewezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |