abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118691255
Mauro FTW lekker voor de zeikerds *G*
pi_118691456
Mauro loopt stage op dezelfde school als mijn schoonzusje! :')
Hij is dus nog bezig aan z'n opleiding.. en als hij daarme klaar is wordt hij alsnog uitgezet?
  donderdag 1 november 2012 @ 15:00:49 #253
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_118706657
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 02:27 schreef zhe-devilll het volgende:
Zo zie je maar, in maart is het een grote ellende voor Mauro en einde jaar in zicht en het hele probleem is al opgelost!
Fraude hebben gepleegd is anders een uitsluitingsgrond voor het generaal pardon. Dus hup terug naar Angola.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  donderdag 1 november 2012 @ 15:02:10 #254
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_118706701
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 02:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat? Z'n hele godganse stam, vriendjes, achterkleinneefjes en -nichtjes, ooms, tantes en alle aankomende nageboortes.
met de nieuwe regels kan dat niet meer; eenmaal 18 jaar dan kan niemand meer zijn ouders en broers/zussen laten overkomen, alleen het kerngezin (partner, eigen kinderen); de uitzondering voor gezinshereniging geldt alleen voor minderjarigen ex een VN verdrag voor de rechten van het kind.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_118706872
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:42 schreef Smack10 het volgende:
Ok. Mauro mag blijven en we sturen de rest van parasieten van de samenleving terug naar hun berg.
Discussie opgelost en ga jullie bezig houden met relevante zaken.

hoie :W
In welk opzicht is iemand met Nederlandse pleegouders (die voor hem zorgen) en die een opleiding volgt en straks klaar is voor de arbeidsmarkt een parasiet?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:17 schreef kawotski het volgende:
Hoeveel generale pardons gaan we nog krijgen? Tot we ons salaris direct in de schatkist kunnen storten?
In principe geen. Waar het om gaat, is dat procedures beter op orde worden gebracht: dat mensen sneller uitsluitsel krijgen en bij een negatief antwoord sneller worden teruggestuurd. Verder kunnen we jonge arbeidskrachten in dit land prima gebruiken.
pi_118707006
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 01:57 schreef De_Ilias het volgende:
De praktijk laat ons zien dat er mensen zijn in Nederland die een rode paspoort hebben en die NIET Nederlands spreken, NIET werken, NIET studeren en weliswaar in de criminaliteit zitten en hun zijn rusteloze burgers die hun vrije gang kunnen hier in Nederland. Helaas gaat het in de praktijk zo. Mensen die niet eens de MOEITE willen doen om de taal te leren en te spreken, mensen die eigenlijk gewoon in Nederland zitten om via een uitkering gratis geld te ontvangen, op de rug van de hardwerkende burger. Wat kan de praktijk toch zo oneerlijk zijn. En met het aankomende kabinet zal het er zeker niet beter opgaan worden, Nederland gaat achterwaarts en er moet snel verandering in komen.
En verrassend veel van die mensen hebben een (tweede) nationaliteit en/of religie die overeenkomstig is met de jouwe. Ik zou haast zeggen: stel een voorbeeld en vertrek. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 02:27 schreef zhe-devilll het volgende:
Zo zie je maar, in maart is het een grote ellende voor Mauro en einde jaar in zicht en het hele probleem is al opgelost!
Zo vanzelfsprekend was dat in het voorjaar nog niet. Bruin-I zat nog stevig in het zadel, Brinkman was nog niet opgestapt, Wilders was nog niet rancuneus en had het Catshuisoverleg nog niet opgeblazen.
  donderdag 1 november 2012 @ 16:27:21 #257
3542 Gia
User under construction
pi_118709573
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:08 schreef Boldface het volgende:

In welk opzicht is iemand met Nederlandse pleegouders (die voor hem zorgen) en die een opleiding volgt en straks klaar is voor de arbeidsmarkt een parasiet?

Je weet dat die pleegouders zo'n 600 euro per maand voor hem kregen, los van de kinderbijslag?
pi_118709760
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Je weet dat die pleegouders zo'n 600 euro per maand voor hem kregen, los van de kinderbijslag?
Je weet dat iemand die geld zat heeft, maar zichzelf honderdduizenden euro's in de schuld steekt, 600 euro per maand aan HRA krijgt, los van een lagere inkomenstenbelasting?

Dat die pleegouders een vergoeding krijgen, lijkt me reëel. Ze doen feitelijk werk: ze voeden iemand op. En indirect dragen ze er ook nog aan bij dat diegene wordt klaargestoomd als burger.
  donderdag 1 november 2012 @ 16:31:22 #259
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118709768
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:27 schreef Gia het volgende:
En dat maakt hem een parasiet?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118710098
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dat maakt hem een parasiet?
Wel volgens Gia. Ik stel gewoon vast dat beschaving soms een prijskaartje kent. Omdat we jongetjes van 9 die hier worden gedumpt, niet aan hun lot willen overlaten.

We zouden trouwens - ook vanuit financieel oogpunt - wel knettergek zijn om hem nu terug te sturen. Jarenlang zijn er volop kosten gemaakt en is er volop in hem geïnvesteerd. Binnenkort kunnen we de vruchten plukken, als Mauro klaar is voor de arbeidsmarkt en vervolgens belasting gaat betalen...
  donderdag 1 november 2012 @ 16:40:42 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118710166
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:39 schreef Boldface het volgende:

Wel volgens Gia. Ik stel gewoon vast dat beschaving soms een prijskaartje kent. Omdat we jongetjes van 9 die hier worden gedumpt, niet aan hun lot willen overlaten.

We zouden trouwens - ook vanuit financieel oogpunt - wel knettergek zijn om hem nu terug te sturen. Jarenlang zijn er volop kosten gemaakt en is er volop in hem geïnvesteerd. Binnenkort kunnen we de vruchten plukken, als Mauro klaar is voor de arbeidsmarkt en vervolgens belasting gaat betalen...
Ik ben het volledig met jou eens.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118710369
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:31 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je weet dat iemand die geld zat heeft, maar zichzelf honderdduizenden euro's in de schuld steekt, 600 euro per maand aan HRA krijgt, los van een lagere inkomenstenbelasting?

Dat die pleegouders een vergoeding krijgen, lijkt me reëel. Ze doen feitelijk werk: ze voeden iemand op. En indirect dragen ze er ook nog aan bij dat diegene wordt klaargestoomd als burger.
Dat die ouders een vergoeding krijgen dat is logisch ja. Ze zullen genoeg onkosten moeten maken. Maar dat die ouders fout zitten, dat is ook evident. Mauro klaarstomen als Nederlandse burger is hypocriet en onwenselijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118710685
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat die ouders een vergoeding krijgen dat is logisch ja. Ze zullen genoeg onkosten moeten maken. Maar dat die ouders fout zitten, dat is ook evident. Mauro klaarstomen als Nederlandse burger is hypocriet en onwenselijk.
Dat ben ik voor de toekomst met je eens. Als minderjarige kinderen hier worden gedumpt, moeten ze zo snel mogelijk worden teruggestuurd, of tot die tijd hun procedure afwachten in opvangcentra, waar ze worden voorbereid op de terugkeer. Dat betekent dus ook dat je daar op inspeelt met het aanbod van een (les)programma in het terugkeercentrum.

Dat is nou precies wat er bij Mauro en zijn lotgenoten NIET is gebeurd. Falend beleid, want Mauro is in een gezin geplaatst en ging zich hechten aan zijn pleegouders. Dat kun je die ouders toch niet gaan verwijten?! Die hebben gewoon die jongen zo goed mogelijk opgevoed. Maar wat wil het geval? Mauro ging naar een Nederlandse school, naar een Nederlandse sportclub, met Nederlandse vrienden, enzovoort.

Kortom: het beleid is zo geweest dat jongens als Mauro zich hier gingen hechten en dat ze juist NIET accuraat werden voorbereid op een terugkeer. En juist omdat ze nu hier geworteld zijn, wordt er nu voor gekozen om ze hier te laten. Maar voor de toekomst moet het inderdaad anders.
pi_118711047
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:52 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat ben ik voor de toekomst met je eens. Als minderjarige kinderen hier worden gedumpt, moeten ze zo snel mogelijk worden teruggestuurd, of tot die tijd hun procedure afwachten in opvangcentra, waar ze worden voorbereid op de terugkeer. Dat betekent dus ook dat je daar op inspeelt met het aanbod van een (les)programma in het terugkeercentrum.

Dat is nou precies wat er bij Mauro en zijn lotgenoten NIET is gebeurd. Falend beleid, want Mauro is in een gezin geplaatst en ging zich hechten aan zijn pleegouders. Dat kun je die ouders toch niet gaan verwijten?! Die hebben gewoon die jongen zo goed mogelijk opgevoed. Maar wat wil het geval? Mauro ging naar een Nederlandse school, naar een Nederlandse sportclub, met Nederlandse vrienden, enzovoort.

Kortom: het beleid is zo geweest dat jongens als Mauro zich hier gingen hechten en dat ze juist NIET accuraat werden voorbereid op een terugkeer. En juist omdat ze nu hier geworteld zijn, wordt er nu voor gekozen om ze hier te laten. Maar voor de toekomst moet het inderdaad anders.
Deze jongen (en zijn pleegouders for that matter) wist al op heel jonge leeftijd dat hij uitgeprocedeerd was. Ook na alle beroepen die werden afgewezen. Hij was toen nog erg jong en uit medemenselijkheid werd hij niet uitgezet. Maar hij wist donders goed dat als hij volwassen was dat hij terug gestuurd zou worden. En toch bleven die ouders hem onterechte hoop geven en gingen ze allerlei procedures aan om hem hier te houden en hem in te burgeren.

Als die ouders hem echt wilden helpen, dan zorgden ze ervoor dat hij Angolees leerde en hij bekend werd met de Angolese cultuur. In plaats daarvan hielpen ze hem zo Nederlands te worden als maar mogelijk was. Terwijl de onvermijdelijke terugkeer (door vele rechters herhaaldelijk uitgesproken) steeds dichterbij kwam.
pi_118711184
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En toch bleven die ouders hem onterechte hoop geven en gingen ze allerlei procedures aan om hem hier te houden en hem in te burgeren.

Als die ouders hem echt wilden helpen, dan zorgden ze ervoor dat hij Angolees leerde en hij bekend werd met de Angolese cultuur. In plaats daarvan hielpen ze hem zo Nederlands te worden als maar mogelijk was. Terwijl de onvermijdelijke terugkeer (door vele rechters herhaaldelijk uitgesproken) steeds dichterbij kwam.
Toen Mauro had moeten vertrekken, zijn nooit voorbereidingen in die richting getroffen. Voor die tekortkomingen is de overheid verantwoordelijk. Het beleid rammelde aan alle kanten. Mauro heeft steeds verder kunnen wortelen. En op een bepaald moment heb je dan een point of no return.
  † In Memoriam † donderdag 1 november 2012 @ 17:08:02 #266
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118711231
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:39 schreef Boldface het volgende:

[..]

Die kennis moet juist naar zijn geboorteland. Veel voordeliger... als hij daar aan de slag gaat en het land vooruit helpt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118711566
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:06 schreef Boldface het volgende:

[..]

Toen Mauro had moeten vertrekken, zijn nooit voorbereidingen in die richting getroffen. Voor die tekortkomingen is de overheid verantwoordelijk. Het beleid rammelde aan alle kanten. Mauro heeft steeds verder kunnen wortelen. En op een bepaald moment heb je dan een point of no return.
Dus jij vindt dat we tieners die een paar jaar in Nederland wonen, wegens beroep op beroep op beroep niet hun middelbare school af mogen maken en direct op het vliegtuig moeten zetten zodra hun laatste beroep is afgewezen? Als je dat al vind, dan zal dat ongetwijfeld niet mogen wegens een hoop verdragen en mensenrechten.

Het meest humane is dat zo iemand op jonge leeftijd al weet dat hij terug moet, maar wel alle kansen krijgt om zich verder te ontwikkelen en de kans krijgt om zich op zijn terugkeer voor te bereidden. Het enige alternatief is dat we alle kinderen die door hun ouders op jonge leeftijd op het vliegtuig naar Nederland zijn gedumpt, direct een verblijfsvergunning geven. Er zullen gelukkig maar weinig mensen zijn die dat een goed plan lijkt.
pi_118712073
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat we tieners die een paar jaar in Nederland wonen, wegens beroep op beroep op beroep niet hun middelbare school af mogen maken en direct op het vliegtuig moeten zetten zodra hun laatste beroep is afgewezen?
Dat zegt hij toch niet? Het is natuurlijk wel zo dat wij een systeem hebben opgetuigd dat toestaat dat procedures vele jaren kunnen duren, dat toestaat dat keer op keer beroep kan worden aangetekend. Je kunt het anderen niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van de procedures die je zelf voor ze bedacht hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2012 17:30:25 ]
pi_118712491
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch niet? Het is natuurlijk wel zo dat wij een systeem hebben opgetuigd dat toestaat dat procedures vele jaren kunnen duren, dat toestaat dat keer op keer beroep kan worden aangetekend. Je kunt het anderen niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van de procedures die je zelf voor ze bedacht hebt.
Dat zijn de consequenties van wat hij zegt, maar laat hem zelf maar zijn eigen woorden verdedigen.

Natuurlijk heeft hij dat recht. Hij had ook het recht om in Nederland te verblijven tot hij volwassen was. Ik laat eventuele leugens van zijn kant verder buiten beschouwing, omdat er veel onduidelijkheden over zijn.
Maar hij kreeg op jonge leeftijd al vele malen te horen, dat hij terug moest. Vervolgens maakte hij gebruik van zijn recht om dat pas te doen toen hij volwassen was. Hij deed er zelf helemaal niets aan om zich voor te bereidden op zijn terugkeer, ongetwijfeld had hij daar genoeg hulp bij gekregen als hij dat wou.

Dan is het wat mij betreft op zijn zachts gezegd hypocriet om vervolgens wanneer je definitief terug moet, om dan te gaan klagen over dat je hier geworteld bent en niets meer hebt met je geboorteland.
  donderdag 1 november 2012 @ 17:42:26 #270
3542 Gia
User under construction
pi_118712528
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het moet ook voor de uitkomst niet uitmaken dat er dan jaren overheen gaan.

Wmb worden dit soort jongens in tehuizen geplaatst waar ze opgeleid worden in de eigen taal, met les over het eigen land en waar ze een vak kunnen leren. Dan kunnen ze op hun 18de terug en wat betekenen voor hun land.

Mauro kan ook terug. Hij heeft een moeder, die hij, schijnbaar, regelmatig spreekt. Dus hij spreekt de taal. En al zou hij daar wat van vergeten zijn, dat haalt hij zo weer in. Hij heeft tenslotte ook Nederlands geleerd.
pi_118712664
Toegegeven, er zijn een hoop schuldigen die in deze situatie hebben meegewerkt aan zo'n onmogelijke situatie.
-De ouders van Mauro, die hun kind gewoon op een vliegtuig dumpen naar een land waar hij de taal niet spreekt, de cultuur niet kent, niemand heeft en waarvan het hoogst twijfelachtig is dat hij er ooit een verblijfsvergunning zal krijgen.
-De IND, die veel te lang doet over het proces om hem dan al of niet een verblijfsvergunning te verlenen.
Maar daarbij reken ik dus niet de mogelijkheid om meerdere malen in beroep te gaan. In Nederland zijn ze uiterst coulant mbt de mogelijkheid en de faciliteiten om meerdere beroepen aan te gaan. Dat het dan veel langer duurt dat is logisch, maar het siert Nederland dat asielzoekers die mogelijkheid, en de manier waarop, wordt geboden.
-Mauro natuurlijk. Die al op jonge leeftijd wist dat hij ooit terug zou moeten. Vervolgens allerlei vrij kansloze beroepen aanging, de media ge/misbruikte om toch asiel te kunnen verkrijgen. En niets deed aan zijn aanstaande terugkeer.
-De pleegouders, die zijn aanstaande terugkeer zoveel mogelijk frustreerde door hem in niets, maar dan ook helemaal niets hielpen voor te bereidden. Hem valse hoop gaven en op allerlei slinkse manieren zijn verbleef poogden te verlengen.
-De politiek, die zijn persoonlijke verhaal en emoties misbruikten voor allerlei politieke spelletjes. Tot aan de zielige voetbalkaartjes op nationale televisie van Henk Bleker aan toe :') .
pi_118712887
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:12 schreef Boldface het volgende:

[..]

En verrassend veel van die mensen hebben een (tweede) nationaliteit en/of religie die overeenkomstig is met de jouwe. Ik zou haast zeggen: stel een voorbeeld en vertrek. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

[..]

Zo vanzelfsprekend was dat in het voorjaar nog niet. Bruin-I zat nog stevig in het zadel, Brinkman was nog niet opgestapt, Wilders was nog niet rancuneus en had het Catshuisoverleg nog niet opgeblazen.
Ik weet niet wat jij zegt. Ik verdien mijn geld eerlijk en ik betaal belasting, ik betaal de verzekering en ik ben niet crimineel, ik spreek Nederlands. (Geboren en getogen als een Hollander in Holland).

En als laatste:

Ik woon al bijna 5 jaar lang niet meer in Nederland, dus heb jij eve pech.
pi_118713088
Nogmasls: je kunt het iemand niet kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van alle beroepsmogelijkheden die je hem zelf hebt gegeven. Ik vind het wel kwalijk dat wij een systeem optuigen waarin dit soort procedures jaren gerekt kunnen worden, maar dat kun je Mauro niet kwalijk nemen.
pi_118713507
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nogmasls: je kunt het iemand niet kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van alle beroepsmogelijkheden die je hem zelf hebt gegeven. Ik vind het wel kwalijk dat wij een systeem optuigen waarin dit soort procedures jaren gerekt kunnen worden, maar dat kun je Mauro niet kwalijk nemen.
Dat is dan ook geen punt van kritiek in de lijst van mijn vorige post, maar ik herhaal het wel voor je.

Ik neem Mauro niet kwalijk dat hij telkens in beroep ging op zijn uitwijzing. Ook niet dat hij er op nog steeds jonge leeftijd, terwijl elke vorm van beroep al was afgewezen, voor kiest om hier op te groeien ipv naar zijn moeder terug te keren, terwijl dat toen al heel goed mogelijk was. Immers dat zijn beiden rechten, die Nederland uit coulance aanbied.

Wel neem ik Mauro kwalijk dat hij die keuze maakte in de volle wetenschap dat hij terug zou gaan als hij volwassen was, vervolgens op geen enkele manier zich voorbereidde op zijn terugkomst en dan uiteindelijk ook nog eens ging klagen dat hij geen binding meer heeft met zijn geboorteland.
pi_118713564
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:08 schreef 3-voud het volgende:

Die kennis moet juist naar zijn geboorteland. Veel voordeliger... als hij daar aan de slag gaat en het land vooruit helpt.
Ten eerste is het niet voordeliger: het betekent dat we voor niets hebben geïnvesteerd in Mauro en er niks van terugzien. Ten tweede spreekt Mauro de taal helemaal niet meer, dus kan hij daar niks beginnen met zijn Nederlandse (vak)kennis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')