Ieder z'n rol..quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Pechtold kan het niet hebben dat van der Staaij wél wat bereikt.
Tis gewoon een flink potje achterkamerpolitiek. Toezeggingen waar niemand iets van kan vinden omdat neit duidelijk is wat er nou voor wie is afgesproken. Zeg maar waar de PVV het Haagse clubje op aanviel.quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is zo evident dat ik de commotie van Pechtold niet snap.
Wat heeft de SGP daarmee te maken?quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Tis gewoon een flink potje achterkamerpolitiek. Toezeggingen waar niemand iets van kan vinden omdat neit duidelijk is wat er nou voor wie is afgesproken. Zeg maar waar de PVV het Haagse clubje op aanviel.
Je hebt iemand blij gemaakt, ja.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Iemand blij gemaakt?
Met zo'n draconische bezuiniging kunnen we de groei voorgoed vergeten, want die is dan compleet kapot bezuinigd. Economen zijn haast unaniem over de opvatting dat je juist nu niet draconisch moet bezuinigen.
De VVD heeft denk ik de neiging wedstrijdje te doen wie het verst kan pissen met die bezuinigingen.
Ja ik leg een beetje krom uit wat ik bedoel. Maar dat schimmige gedoe terwijl er overduidelijk deals gemaakt worden hou ik niet zo van. En de partij die daar allemaal niet zo van is doet er dan aan mee. (PVV)quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat heeft de SGP daarmee te maken?
Dat is nou eenmaal zoals politiek werkt. Ben blij dat Jan met de Pet niet meteen overal tussen gaat zitten met zijn domme mening. Lekker overlaten aan de beleidsmakers.
Er is veel gebeurd. Met z'n allen op te grote voet misschien, maar na 2008 is het allemaal veel erger geworden. Was 2008 niet gebeurt met die bankencrisis , dan was het allemaal niet zo erg geweest. Maar los daarvan, de zeepbel zal dan later wel een keer zijn ontploft...quote:Op vrijdag 13 april 2012 22:45 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Je hebt iemand blij gemaakt, ja.
Misschien hebben we wel op te grote voet geleefd. De geleidelijk afnemende welvaart kan bij mensen de ogen doen openen voor andere waarden dan financiële.
Wie weet loont het, naar Amerikaans voorbeeld, om er een klein deeltijdbaantje bij te nemen. En dan bij voorkeur werk dat je op de automatische piloot kan doen, zoals caissière (v/m).
Het is maar aan het licht gekomen, maar echt erger?quote:Op zaterdag 14 april 2012 01:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is veel gebeurd. Met z'n allen op te grote voet misschien, maar na 2008 is het allemaal veel erger geworden.
De meeste mensen met een andere mening worden uitgemaakt voor dom of Jan met de pet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ben blij dat Jan met de Pet niet meteen overal tussen gaat zitten met zijn domme mening.
Wat is er zo anders aan het geluid van de PVV? Behalve dat ze dan eindelijk eens iemand politiek incorrect horen schreeuwen dat bepaalde culturen en ideologieën minderwaardig zijn (wat niet zo'n vernieuwend standpunt is verder).quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:21 schreef eriksd het volgende:
Of ze vinden het al voldoende dat er uberhaupt eens een ander geluid klinkt. Denk eerder dat je ze onderschat.
Er zijn toch belachelijk veel domme mensen? Ik zie spotjes op TV over "geld lenen kost geld". En die mensen moeten dan gaan stemmen over de hoogte van het tekort en de gevolgen?quote:Op zaterdag 14 april 2012 07:43 schreef yyyentle het volgende:
[..]
De meeste mensen met een andere mening worden uitgemaakt voor dom of Jan met de pet.
Fok Politiek = Geen Stijl = De Telegraaf.
Voor serieuze discussies over politiek moet je niet op Fok zijn, zoveel is wel duidelijk.
Ze zwemmen een fuik in.... zo omschreven ze het in het ADquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:40 schreef MouzurX het volgende:
Inderdaad, ze rekken het overleggen nu zo lang dat ze net voor de deadline het pakket neerleggen en dan is het zo van: oke je moet het nu goedkeuren anders hebben we een probleem.
Vroeger waren er ook langdurige perioden van economische stagnatie. Het gebied waar de welvaart het hoogst is, verandert in de loop der eeuwen. In deze eeuw is China sterk in opkomst. Het staat nergens in de sterren geschreven dat we ook de komende decennia een redelijke economische groei kunnen verwachten.quote:Op zaterdag 14 april 2012 01:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er is veel gebeurd. Met z'n allen op te grote voet misschien, maar na 2008 is het allemaal veel erger geworden. Was 2008 niet gebeurt met die bankencrisis , dan was het allemaal niet zo erg geweest. Maar los daarvan, de zeepbel zal dan later wel een keer zijn ontploft...
Je vindt cassiere een leuke baan, maar onderschat de sociale interactie niet .. Mensen worden knap charijnig als ze lang moeten wachten, reken maar dat dit menigeen behoorlijk op de zenuwen werkt. Moet je wel tegenkunnen, heb wel respect die dat goed kunnen handelen.
Welteruste voor straks
Ik denk dat het hoogtepunt van de welvaart in NL voorgoed voorbij is. Zeker sinds de globalisering om zich heen heeft geslagen. De overzichtelijkheid is weg en het stelsel heeft laten zien hoe wankel en kwetsbaar het is... ( mede door morele crisis)quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:04 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Vroeger waren er ook langdurige perioden van economische stagnatie. Het gebied waar de welvaart het hoogst is, verandert in de loop der eeuwen. In deze eeuw is China sterk in opkomst. Het staat nergens in de sterren geschreven dat we ook de komende decennia een redelijke economische groei kunnen verwachten.
Ik merk er niet zo veel van, omdat ik een lage levenstandaard heb, slechts alleen ben en ook gewoon ben om geld te sparen.
Spreek voor jezelf. Mijn welvaart gaart enkel in opwaartste richting.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat het hoogtepunt van de welvaart in NL voorgoed voorbij is.
Heb je nog meer non-termen om je non-punt bij te stellen?quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Macro-economisch. Daar heb ik het over.
Dat kan natuurlijk heel goed, dit geldt vooral voor mensen die hun top nog niet hebben bereikt. Er is een verschil tussen statische koopkracht en dynamische koopkracht. Deze laatste houdt onder meer rekening met veranderingen zoals baanwisseling, promotie en incidentele loonsverhoging (de periodieken).quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Mijn welvaart gaart enkel in opwaartste richting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |