Ik train nu 2 maanden. Wat hij me uitlegde is dat op basis van je 1RM er een schema wordt opgesteld. Als je 50kg kunt benchpressen begin je in de eerste week met 30 ofzo en werk je omhoog. Je gaat dus niet aan je 1RM werken, maar traint op basis daarvan. En dat zou er dan als volgt uitzien.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:37 schreef seto het volgende:
Maar je traint nog niet echt lang toch? Dan zie ik niet echt het nut om aan je 1RM te gaan werken.
Dan slaap je in de winter dus lekker 14 uur per dagquote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
7-8 uur slaap zou niet uitmaken. Het gaat meer om slapen wanneer het donker begint te worden en opstaan wanneer het licht wordt.
lijkt op HSTquote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik train nu 2 maanden. Wat hij me uitlegde is dat op basis van je 1RM er een schema wordt opgesteld. Als je 50kg kunt benchpressen begin je in de eerste week met 30 ofzo en werk je omhoog. En dat zou er dan als volgt uitzien.
Week 1-2: 12-15 reps.
Week 3-4: 8-10 reps.
Week 5-6: 6-8 reps.
Gee idee of het inderdaad nut heeft, maarja heb alleen ff gevraagd of hij adviezen had. Nu even orienteren of ik het echt wil en het nut heeft en dan zie ik wel verder.
Vandaar ook mijn vraag, die ik in mijn vorige post was vergeten: Heeft dit nut en wat zijn jullie ervaringen? Hoorde van een aantal andere mensen in de gym positieve verhalen.
Voel me helemaal toppie. Ben ook echt geen ontbijter, krijg pas echt trek na enkele uren, maar ja, ontbijt was de belangrijkste maaltijd per dag... not. Hongergevoel voelt ook relatief "goed", eigenlijk. Ook helemaal klaar met het idee om om de 2 uur te moeten vreten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:23 schreef Push. het volgende:
Vraagje over ervaringen met betrekking tot IF. Voel je je 's ochtends of 's middags niet slap doordat je al lange tijd geen kcal binnen hebt gekregen?
Dat is wel hard toch.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dan slaap je in de winter dus lekker 14 uur per dag
Jah,leuk al die bull shit science. Ik denk er serieus wel eens aan om gedroogde stront te gaan verkopen. Met wat mensen die geld hebben op een perfecte manier marketing in elkaar draaien en voor je het weet staan er BB sites vol met lof over gedroogde stront en kan ik inderdaad 14 uur per dag slapen en in die tijd nog rijk worden ook omdat mijn stront verkoopt als warme broodjes.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dan slaap je in de winter dus lekker 14 uur per dag
nee melk oid hadden we vroeger welquote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:13 schreef kidkash19 het volgende:
Je eet gewoon op de manier waarop je lichaam is ontworpen of denk je dat ze vroeger als holenmens lekker eerst sochtends aan de brood en koffie zaten?
Vergeet niet we eten pas een paar 100 of duizend jaar brood en we eten pas een jaar of 50 a 100 al die zooi die in de winkel ligt, dat is niks op de geschiedenis van de mens
Het eten is geevolueerd, je lichaam niet
Ik weet niet eens of ik wel terug zou willen
vlees is ook door de mens gemaakt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:41 schreef kidkash19 het volgende:
Ik drink ook geen zuivel en eet het sowieso amper, kreeg alleen maar last ervan.
Vlees is een natuurlijk iets, graanproducten zijn door de mens gemaakt, maar ja dit onderwerp is al vele topics voorbij gekomen en is altijd controversieel. Doe gewoon wat je fijn vind, ik voel me super op de manier hoe ik nu eet en wat ik nu eet
Daarom, veel tegenstellingen in dezon topique! De waarheid blijft moeilijk eenduidig aan te geven aangezien iedereen uniek is (pass mij effe een emmertje, broeders, ook al spreek ik nu wel de waarheid)quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jah,leuk al die bull shit science. Ik denk er serieus wel eens aan om gedroogde stront te gaan verkopen. Met wat mensen die geld hebben op een perfecte manier marketing in elkaar draaien en voor je het weet staan er BB sites vol met lof over gedroogde stront en kan ik inderdaad 14 uur per dag slapen en in die tijd nog rijk worden ook omdat mijn stront verkoopt als warme broodjes.
Hoeveel kost als ik mag vragen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik train nu 2 maanden. Wat hij me uitlegde is dat op basis van je 1RM er een schema wordt opgesteld. Als je 50kg kunt benchpressen begin je in de eerste week met 30 ofzo en werk je omhoog. Je gaat dus niet aan je 1RM werken, maar traint op basis daarvan. En dat zou er dan als volgt uitzien.
Week 1-2: 12-15 reps.
Week 3-4: 8-10 reps.
Week 5-6: 6-8 reps.
Gee idee of het inderdaad nut heeft, maarja heb alleen ff gevraagd of hij adviezen had. Nu even orienteren of ik het echt wil en het nut heeft en dan zie ik wel verder.
Vandaar ook mijn vraag, die ik in mijn vorige post was vergeten: Heeft dit nut en wat zijn jullie ervaringen? Hoorde van een aantal andere mensen in de gym positieve verhalen.
Zo is het nou ook weer niet helemaal. Er zijn mensen die zich prima voelen bij 6000 kcal per dag en erg sterk zijn, maar gezond is het niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:53 schreef kidkash19 het volgende:
En dat is de rode draad die ons allemaal verbindt, er is geen goed of fout denk ik zo, het is goed als je jezelf er goed bij voelt
En goed eten. Maar let maar eens op het volgende, bijna iedereen die je een bepaalde manier van trainen of eten aanraadt wil daar ergens down the line geld voor zien.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:54 schreef Jajong het volgende:
Gewoon dikke gewichten tillen dan word je vanzelf sterker.
Na twee maanden trainen je workout aanpassen en op 1RM gaan trainen? Die PT heeft waarschijnlijk een LOI cursus gedaan dus pas op met wat hij je nog meer gaat vertellen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:59 schreef Sapstengel het volgende:
Voor die personal trainer? Zit bij m'n abonnement inbegrepen, dus niks.
Maar de begeleiding bestaat uit 1 sessie om je 1RM te bepalen oid, daarna een dag trainen met begeleiding en dan aan het eind nog een sessie om je resultaten te bekijken. Dus eigenlijk loopt hij 3x met je mee.
Misschien lactoseintolerantie of melkallergie, spijtig want melk is goed BB voer, maar gewoon niet doen als het je niet goed voelt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:41 schreef kidkash19 het volgende:
Ik drink ook geen zuivel en eet het sowieso amper, kreeg alleen maar last ervan.
Vlees is een natuurlijk iets, graanproducten zijn door de mens gemaakt, maar ja dit onderwerp is al vele topics voorbij gekomen en is altijd controversieel. Doe gewoon wat je fijn vind, ik voel me super op de manier hoe ik nu eet en wat ik nu eet
Haha okayquote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Na twee maanden trainen je workout aanpassen en op 1RM gaan trainen? Die PT heeft waarschijnlijk een LOI cursus gedaan dus pas op met wat hij je nog meer gaat vertellen.
Na twee maanden trainen ben je nog geeneens in de buurt geweest van een workout. Je hebt zelfs je spieren niet eens wat los gemaakt. Ga eerst eens op zijn minst een half jaar aan het ijzer hangen en kijk dan nog eens.
Bevalt mij uitstekend. Lekker uitdagend en motiverendprogrmma. Voor mensen zoals ik extra handig ivm een gratis app die je kunt downloaden, zo weet je altijd precies waar je bent gebleven en verder moet.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 02:25 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha okay. Geen goed idee dus
. Het is trouwes niet op 1RM trainen, maar een training gebaseerd op je 1RM volgens een "bepaalde formule".
Hoorde wel goede verhale over Stronglift 5x5, ook voor beginners. Iemand ervarig mee?
Hoeveel gram eiwit per stuk?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 19:27 schreef Stereotomy het volgende:
Tip voor koopzondag morgen bij De Tuinen:
Precision eiwitrepen 30g korting: 2 stuks 30%, 3 stuks 40% en 4 stuks 50% korting.
Normaal 3 EUR per stuk.
Dan gaan we ff shoppen morgenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sorry, reep 78 gram, eiwit 30 gram.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |