quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:14 schreef Jarno het volgende:
Yay, lijstjes!.
O: 2 x Wasa volkoren cracker met Philedelphia rommel
T: volkoren boterham met appelstroop en een appel
L: 3 x volkoren boterham met sandwichspread en 20+ smeerkaas
T: volkoren boterham met appelstroop en een appel
D: Hutspot! Met verse worst geloof ik.
En tussen de middag een klein half uurtje gelopen. Zo tegen de 1700kcal's zo te zien dus wel aardig.
Wel een goede oplossingquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:18 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb toch maar ff een schaaltje yoghurt genomen, anders gaat echt die zak chips baas. Ik heb gewoon stervende trek.
graag gedaanquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Iemand heeft mn ticker in de op gezetmet terugwerkende kracht bedankt
!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
Volhoudenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:18 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb toch maar ff een schaaltje yoghurt genomen, anders gaat echt die zak chips baas. Ik heb gewoon stervende trek.
Ik ben 18.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:23 schreef Sarabi het volgende:
Kan je er niet met je ouders over praten summer2bird?
en hoe oud ben je?
Ik druk me nu voorzichtig uit dus.quote:
En samen boodschappen doen, dat jij dus wat gezonde dingen in de kar gooit, en bijvoorbeeld het pak hagelslag terugzet? Als dat alleen voor jou gekocht wordt?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ben 18.
Ik krijg binnenkort weer geld en dan kan ik wel weer gezonde dingen kopen.
En mijn moeder vindt dat als ik beter boodschappen kan doen, ik het maar moet doen.
Is verder een hele lieve vrouw hoor
Ik ben er ook zo een hoor. Zelf denk ik er gewoon niet aan. Zo op mezelf gaat dat dus echt wel een punt worden.quote:
Sinds we die kleine rond hebben hupsen is de fruitschaal bij ons áltijd gevuld...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben er ook zo een hoor. Zelf denk ik er gewoon niet aan. Zo op mezelf gaat dat dus echt wel een punt worden.
Dat is wel een goede tipquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En samen boodschappen doen, dat jij dus wat gezonde dingen in de kar gooit, en bijvoorbeeld het pak hagelslag terugzet? Als dat alleen voor jou gekocht wordt?
Ze koopt ook hagelslag voor mijn zusje.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En samen boodschappen doen, dat jij dus wat gezonde dingen in de kar gooit, en bijvoorbeeld het pak hagelslag terugzet? Als dat alleen voor jou gekocht wordt?
Ik merk ook dat het moeilijk is als je maar hebt te eten wat er is. De eierkoekpolitie komt dan om de hoek, maar het is simpelweg 1 van de meest verantwoorde tussendoortjes wat er hier ligt. Ik kan ook een plak cake, chocola, of roze koeken meenemen, maar goed.
Gelukkig is de groenteboer in de buurtquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben er ook zo een hoor. Zelf denk ik er gewoon niet aan. Zo op mezelf gaat dat dus echt wel een punt worden.
Same herequote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sinds we die kleine rond hebben hupsen is de fruitschaal bij ons áltijd gevuld...
Ik heb wel altijd slurpfruit/knijpfruit.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sinds we die kleine rond hebben hupsen is de fruitschaal bij ons áltijd gevuld...
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:28 schreef Isabeau het volgende:
* Isabeau geeft summerbird een knuffel
Meis, dat ze allemaal over je heen vielen was op zich goed bedoeld hoorJij komt hier blijkbaar om af te vallen en op die manier doe je het niet al te best. Vandaar het commentaar. Dat is dus oprecht goed bedoeld. Alleen je thuissituatie was niet bekend en jeetje, dat is niet om vrolijk op af te kunnen vallen zeg
Dat geeft de moeder van mijn oppaskindjes ook altijd mee... laat het vaak in de tas zitten, dan geef ik ze wel vers fruitquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb wel altijd slurpfruit/knijpfruit.
Mijn moeder is vroeger toen ze zelf klein was zwaar mishandeld door haar ouders.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:31 schreef Jarno het volgende:
De essentie van opvoeden is dat je het beste voor je kind wil bieden, op alle vlakken dus. En voeding is daar 1 van. Als je kind dan aangeeft dat wat meer fruit (als voorbeeld) wel fijn zou zijn en je geeft als antwoord 'dan doe je zelf maar boodschappen' dan... heb ik daar een mening over. Die ik beter niet kan uiten wellicht.
Ik zie nu ook hoeveel de meiden samen zitten te genieten van een bord vers fruit. Ik denk dat het wel goed goed, fruitgewijs.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:32 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dat geeft de moeder van mijn oppaskindjes ook altijd mee... laat het vaak in de tas zitten, dan geef ik ze wel vers fruit
Pure chocolade is beter dan een eierkoek.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:30 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ze koopt ook hagelslag voor mijn zusje.
En het idee van samen boodschappen doen is ook een goed idee![]()
Eierkoeken zijn ook mijn #1 tussendoortje geworden als ik echt zin heb in iets enorm ongezonds zoals chokola ofzo
Serieus?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:41 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Pure chocolade is beter dan een eierkoek.
Er zijn zoveel van die ouders joh, niks bijzonders. Helaas.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:31 schreef Jarno het volgende:
Als je kind dan aangeeft dat wat meer fruit (als voorbeeld) wel fijn zou zijn en je geeft als antwoord 'dan doe je zelf maar boodschappen' dan... heb ik daar een mening over. Die ik beter niet kan uiten wellicht.
Tegenwoordig hoeft dat nietquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:45 schreef summer2bird het volgende:
Als je een afspraak bij een diëtist wilt hebben he, moet je dan een verwijskaart van de HA hebben?
Als je een gedeelte vergoed wilt krijgen meestal wel.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:45 schreef summer2bird het volgende:
Als je een afspraak bij een diëtist wilt hebben he, moet je dan een verwijskaart van de HA hebben?
Mits het ook vergoed wordt door je zorgverzekeringquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:45 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Als je een gedeelte vergoed wilt krijgen meestal wel.
http://www.diadem.nl/verwijzing.htmquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:45 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Tegenwoordig hoeft dat niet
toch?
of is het weeeeeeeeeer veranderd?
Oh dan is het misschien veranderd want ik had toen wel eentje nodigquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:46 schreef summer2bird het volgende:
[..]
http://www.diadem.nl/verwijzing.htm
volgens mij niet
Vergoed krijg ik het toch niet, heb alleen medicijnen en verder geen ziektes ofzoquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:45 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Als je een gedeelte vergoed wilt krijgen meestal wel.
Ik ook en ik kreeg niks vergoedquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Oh dan is het misschien veranderd want ik had toen wel eentje nodig
Wanneer ben jij naar de HA gegaan?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Oh dan is het misschien veranderd want ik had toen wel eentje nodig
Ik kreeg wel een aantal keer vergoed.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:47 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Vergoed krijg ik het toch niet, heb alleen medicijnen en verder geen ziektes ofzo
Kom opquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:44 schreef Ticootje het volgende:
Oh. Mama zet lekker op tafel. Kansloze missie dus vandaag.
Jaar of 5 geledenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:48 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Wanneer ben jij naar de HA gegaan?
*heeft teruggelezen*quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:28 schreef Isabeau het volgende:
* Isabeau geeft summerbird een knuffel
Meis, dat ze allemaal over je heen vielen was op zich goed bedoeld hoorJij komt hier blijkbaar om af te vallen en op die manier doe je het niet al te best. Vandaar het commentaar. Dat is dus oprecht goed bedoeld. Alleen je thuissituatie was niet bekend en jeetje, dat is niet om vrolijk op af te kunnen vallen zeg
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:22 schreef summer2bird het volgende:
*knuffel*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niemand valt over je heen omdat ze jou willen kwetsen (ik iig niet), maar willen helpen sommigen hier hebben de subtiliteit van een theelepel. Het is een forum en je krijgt hier gewoon reacties en feedback.
Vat het niet persoonlijk. De wereld van het internet is gewoon zo
Makreelfilet o.O Bestaat dat! Als ik makreel eet is het altijd zo'n goudkleurige gerookte vis waarna je bij elke hap duizend graten uit je mond plukt (maar het zo af en toe zo heerlijk op een boterhammetje)quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:50 schreef Lonaa het volgende:
Hehe. Kamer opgeruimd, stukkie keuken en koelkast opgeruimd. Ligt eigenlijk niks ongezond meer.![]()
![]()
Moet eigenlijk ook nog stofzuigen, maar pff, doen we morgen wel.
Zo nog even naar de AH voor minolea's, groene appels en sigarettenfilters.
En dan nog bedenken wat ik vanavond ga eten. Er ligt nog paksoi, courgette, advocado en makreelfilet in de koelkast. Oh, en champignons. En een halve paprika
Misschien maak ik wel een mega-omelet ofzo.
hahaha, ja dat is heel kut. Ik ken het.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Makreelfilet o.O Bestaat dat! Als ik makreel eet is het altijd zo'n goudkleurige gerookte vis waarna je bij elke hap duizend graten uit je mond plukt (maar het zo af en toe zo heerlijk op een boterhammetje)
Die zeer enkele keer dat ik mezelf zo'n ding gun wordt ik denk ik blind voor alles wat er niet uitziet als een grote goudkleurige visquote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
hahaha, ja dat is heel kut. Ik ken het.
De filets bevatten (bijna) geen graatjes. Ik pluis ze wel uit voordat ze op mijn brood gaan, aangezien ik nog niet zo heel erg lang geleden bij de eerste hulp zat met een graat dwars in mijn strot, waardoor ik niet meer ademen kon.![]()
Bij de meeste visboeren heb je het sowieso. De AH heeft het niet. Alleen maar zon hele. Maar bijv. Lidl en jubmo hebben het gewoon wel.
gerookte makreel is juist heel gezondquote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die zeer enkele keer dat ik mezelf zo'n ding gun wordt ik denk ik blind voor alles wat er niet uitziet als een grote goudkleurige vis
En OMG... misschien moet ik beter uitkijken (eet het hooguit eens per jaar, want het is vast ongezond? maar zo lekker).
Ja, wilde ik net posten. Is wel vet, maar zijn goeie vetten. Omega3!quote:
Bij de Lidl is de zilvervliesrijst goedkoper dan de gewonequote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
^^ Geen transvetten ftw!
En Summer2bird, het was inderdaad allemaal niet lullig bedoeld. Ik blijf er wel bij dat 1200 kcals natuurlijk veel te weinig is.
Kan je trouwens niet samen met je moeder een boodschappenlijstje maken voor je samen naar de winkel gaat? Wellicht steekt zij er ook iets van op voor als ze een keer met je zusje gaat ofzo. Als jij jezelf aan het heropvoeden bent, kan je net zo goed je familie erbij betrekken lijkt me. Hangt een beetje van je relatie af natuurlijk. Ik weet niet goed wat de boodschaproutine is van je moeder, ik neem aan dat ze sowieso goed plant als ze weinig centjes heeft. Wellicht kunnen er heel simpele aanpassingen gedaan worden. Volkoren pasta of rijst bijvoorbeeld. Iets duurder maar je zit sneller vol en doet dus langer met een pak. Of diepvriesgroente in plaats van potjes ofzo.
Zilvervliesrijst, dat vind ik echt zo smerig.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:27 schreef fruitshake_1901 het volgende:
[..]
Bij de Lidl is de zilvervliesrijst goedkoper dan de gewone
Hoe ziet jou lijstje ongeveer uit dan?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:27 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik houd me al tijden niet streng aan mijn dieet.
Dat heb ik een tijdje wel gedaan en er was letterlijk geen ons vanaf en ik bleef op gewicht.
Nu ik me er niet meer streng aan houd, blijf ik ook op gewicht.![]()
![]()
Als ik een dieet vind waardoor ik echt af kan vallen, zal het voor mij waarschijnlijk ook veel makkelijker zijn om van de chips e.d. af te blijven.
*hoop is gevestigd op het 17 dagen dieet*
Brunchen met 2 (of 3) volkoren boterhammen met jam of vruchtenhagel, schaaltje vruchtenyoghurt, avondeten met veel groente, 1 of 2 stuks fruit. En water tussendoor en niet langer dan 4 uur tussen de eetmomenten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hoe ziet jou lijstje ongeveer uit dan?
Ik ben vaak pas rond 14:00 wakker.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:47 schreef Ticootje het volgende:
Zie ik dat je dus 1 maaltijd gaat laten vallen?
Ik zou sowieso niet voor zoet beleg kiezen op het brood als je af wilt vallen. En sowieso brunchen? Beter kan je dat opsplitsenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:41 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Brunchen met 2 (of 3) volkoren boterhammen met jam of vruchtenhagel, schaaltje vruchtenyoghurt, avondeten met veel groente, 1 of 2 stuks fruit. En water tussendoor en niet langer dan 4 uur tussen de eetmomenten.
Daarnaast zit ik elke dag >30 minuten op de hometrainer.
Maar ook toen ik bijna niet snackte en snoepte, viel ik niet af.
Is dat voor je werk ofzo? Heb je nachtdiensten of iets dergelijks?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:51 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik ben vaak pas rond 14:00 wakker.
De diëtist vond het prima om ontbijt en lunch samen te voegen.
Maar wat moet ik anders op m'n brood doen?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:51 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik zou sowieso niet voor zoet beleg kiezen op het brood als je af wilt vallen. En sowieso brunchen? Beter kan je dat opsplitsen
Nee, ben gewoon echt een nachtmens.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is dat voor je werk ofzo? Heb je nachtdiensten of iets dergelijks?
Mijn collega is er nu 13 kilo mee afgevallen sinds begin januari.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:27 schreef Madame_Paon het volgende:.
*hoop is gevestigd op het 17 dagen dieet*
Maar als je dan de hele nacht wakker bent moet je nog wel iets eten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, ben gewoon echt een nachtmens.
En 80-100% arbeidsongeschikt verklaard.
Maar hoelang ben je wakker dan? Kun je dan niet beter zo schuiven met eten, dat je wel 3 x eet. Dat jij dan je 3e maaltijd rond middernacht hebt maakt dan niet uit als je rond 2 pas in bed ligt ofzo.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nee, ben gewoon echt een nachtmens.
En 80-100% arbeidsongeschikt verklaard.
Pindakaas, ham, ei, sandwichspread, halva jam, magere kaas, kipfilet, kaas met tomaat/komkommer o.i.d.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:53 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Maar wat moet ik anders op m'n brood doen?
Mager vlees op droog brood vind ik echt niet te eten, dus dan moet ik weer boterhamworst eten, wat weer wat vetter is.
In gewone pindakaas zit geen suiker. Tenminste niet in de Calvé pindakaas.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:06 schreef Madame_Paon het volgende:
Pindakaas is toch hartstikke slecht (veel vet en suiker)?
Ik zeg doen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik overweeg om zo in de pot Jodenkoeken te piesen om te voorkomen dat ik hem helemaal leeg eet...
Wat CotS zegtquote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:06 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ben meestal tot 4, 5 of zelfs 6 uur wakker.![]()
Avondeten doe ik meestal rond 20:00/21:00.
Of ik moet gaan schuiven.
2 boterhammen om 14:00, 2 boterhammen om 17:00, avondeten om 21:00, yoghurt om 0:30, fruit om 3:30.
Of zo.
Pindakaas is toch hartstikke slecht (veel vet en suiker)?
Kaas en sandwichspread vind ik echt niet te eten.
Dan zou ik eerder voor ham kiezen.
Geen zuivel? Ik neem elke dag een schaaltje vruchtenyoghurt (normale yoghurt kan ik echt niet binnenhouden zonder een kilo suiker en jam en dan kun je net zo goed een donut eten).quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat lijkt mij een wat haalbaarder schema. Heb je anders geen snaaidrang tussen je avondeten en bedtijd?
Is rookvlees, filet americain of tonijn oid een optie? (pun intended) Of smeerkaas, roomkaas, appelstroop? Ik zie ook dat je geen zuivel binnen krijgt trouwens.
Jij leeft best in extremen, niet?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:08 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Geen zuivel? Ik neem elke dag een schaaltje vruchtenyoghurt (normale yoghurt kan ik echt niet binnenhouden zonder een kilo suiker en jam en dan kun je net zo goed een donut eten).
Smeerkaas, roomkaas en appelstroop vind ik echt walgelijk. Dat krijg ik echt niet binnen.
Tonijn? Uit een blikje of tonijnsalade?
Maar ik ga sowieso kijken naar het 17 Dagen Dieet, want ik weet wel bijna zeker dat ik op deze manier ook niet afval.
Oh ja, ik had je yoghurt over het hoofd gezien. Je bent volgens mij een lastige eter of zie ik het verkeerdquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:08 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Geen zuivel? Ik neem elke dag een schaaltje vruchtenyoghurt (normale yoghurt kan ik echt niet binnenhouden zonder een kilo suiker en jam en dan kun je net zo goed een donut eten).
Smeerkaas, roomkaas en appelstroop vind ik echt walgelijk. Dat krijg ik echt niet binnen.
Tonijn? Uit een blikje of tonijnsalade?
Maar ik ga sowieso kijken naar het 17 Dagen Dieet, want ik weet wel bijna zeker dat ik op deze manier ook niet afval.
quote:
In ieder geval niet met zilverui, augurk of olijf.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, ik had je yoghurt over het hoofd gezien. Je bent volgens mij een lastige eter of zie ik het verkeerd? Je kunt zelf een tonijnsalade maken met tonijn uit blik (op water). Lekker met een beetje yoghurt/mayo dressing, komkommer, sla (pas op t laatst erbij doen), pijnboompitjes, kappertjes, zilverui en augurk. Of met paprika, tomaat, olijf. Eigenlijk alles wat er op moet in de koelkast
.
Ok, ik ga morgen tonijnsalade maken.
Een observatie...quote:
Ik houd juist totaal niet van zuur en vind magere yoghurt pas te eten als er héél veel suiker in zit.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Albert Heijn heeft trouwens milde yoghurt. Toen ik moest gaan ontbijten ben ik daar ook mee begonnen. Ik was dol op zuur en dol op yoghurt maar niet als ik net mijn bed uit kwam. Inmiddels heb ik geen issues meer (daarmee) en heb ik gewoon magere yoghurt als ontbijt. Bedoel ermee dat er ook minder extreem zure varianten yoghurt zijn, de biologische uit een beker is nog milder trouwens maar wel vet. En je kunt er natuurlijk ook zelf fruit doorheen doen. Of een beetje calorie-arme limonadesiroop. Of halvajam.
Die vraag stel je ook aan iedereen hèquote:
Terwijl jij juist zo lekker standaard bent!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die vraag stel je ook aan iedereen hèMeende mij te herinneren dat je mij die ook had voorgeschoteld
Euh nee... Ik stel die vraag aan users die naar mijn mening in extremen leven.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Die vraag stel je ook aan iedereen hèMeende mij te herinneren dat je mij die ook had voorgeschoteld
Ow... ik ben saaiquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Terwijl jij juist zo lekker standaard bent!
Verrassend... Die vraag stel ik juist altijd aan enorm gebalanceerde mensenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Euh nee... Ik stel die vraag aan users die naar mijn mening in extremen leven.
Zeg heb jij inmiddels al in die pot koeken gesast?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Terwijl jij juist zo lekker standaard bent!
Nee, ik moest nog nietquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:32 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Zeg heb jij inmiddels al in die pot koeken gesast?
Wegzetten! Dichttapenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee, ik moest nog niet
Ik heb er nog 1 op
(EIK 2)
Maakt het uit? Meningen zijn hier zo enorm verdeeldquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat is weer een ander soort advies dan de mijne...
Ik moest heul hard lachenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb niet in de pot gepiest, maar de koeken door de plee gespoeld
Ik ga even mezelf haten. Brb
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niet doen... dat is nergens voor nodig *knuffel*quote:Ik ga even mezelf haten. Brb
Da's beter dan in de koekenpot sassen en vervolgens dichttapen. Hopelijk heb je er achteraan geplast, aangezien je toch moest; anders heb je nu wel een lege pot om in te piesen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ga even mezelf haten. Brb
Dat ben ik met je eens en daarom vond ik haar reactie ook niet vreemdquote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:51 schreef Madame_Paon het volgende:
*heeft teruggelezen*
Het kwam nogal aanvallend over ...
Grappig...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Verrassend... Die vraag stel ik juist altijd aan enorm gebalanceerde mensen
Joh...quote:
Vandaag de opmerking in theorie. Daarnaast is mijn autistische kop niet zo goed in dergelijke dingenquote:
Hmm ja als je zo moeilijk eet dan wordt het idd lastig afvallen. Voor mij is ook niet altijd alles even lekker maar mijn eten hoeft ook niet altijd lekker te zijn. Vruchtenyoghurt is niet echt gezond, er zit een beetje zuivel in maar daar heb je alles mee gehad. Het is meer een toetje.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:18 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik houd juist totaal niet van zuur en vind magere yoghurt pas te eten als er héél veel suiker in zit.
Dus dan kan ik beter voor vruchtenyoghurt gaan.
Wie ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:32 schreef Ticootje het volgende:
Ah, Patricia staat weer bij de Google add.
Mijn lunch was ronduit niet lekker. Maar ik had het meegebracht, het was gezond en verantwoord en ik heb het dus opgegeten. Jammer dan, volgende keer beter.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:31 schreef Audreyoot het volgende:
Hmm ja als je zo moeilijk eet dan wordt het idd lastig afvallen. Voor mij is ook niet altijd alles even lekker maar mijn eten hoeft ook niet altijd lekker te zijn. Vruchtenyoghurt is niet echt gezond, er zit een beetje zuivel in maar daar heb je alles mee gehad. Het is meer een toetje.
Als je zo weinig keuzes kunt maken dan zou ik eerder kiezen voor meer beweging ipv een verandering in je eetpatroon.
Ik verplicht me wel eens tot sla en tonijn als lunch, meestal als ik wat uitgebreider diner, dat vind ik alleen de eerste twee happen lekkerquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn lunch was ronduit niet lekker. Maar ik had het meegebracht, het was gezond en verantwoord en ik heb het dus opgegeten. Jammer dan, volgende keer beter.
Ook een tip van Beck, bij teleurstelling je schouders optrekken en denken 'Nou ja'... En weer verder gaan met je leven. Het werkt echtquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn lunch was ronduit niet lekker. Maar ik had het meegebracht, het was gezond en verantwoord en ik heb het dus opgegeten. Jammer dan, volgende keer beter.
Dat komt door de piek in je bloedsuikerspiegel van de onbijtkoekquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:33 schreef Isabeau het volgende:
Na de ontbijtkoek van vanmiddag kreeg ik zin in snaaien. Het zal psychisch zijn
Op het station bleek er geen trein te rijden. Het boek wat ik mee had genomen was het verkeerde deel (één die ik al uit had) en sacherijnig liep ik de AH to go in om te snaaien. Chocoladecroissants voor 50 cent! Laten liggen. Chocoladeeitjes half geld
Ook niet gedaan.
Ja, dat denk ik dus ook. Ik wilde die koek ook helemaal nietquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:36 schreef Audreyoot het volgende:
Dat komt door de piek in je bloedsuikerspiegel van de onbijtkoek[/ontbijtkoeknazi]
Dat heb ik wel moeten leren hoor! En bijv bij stress en drukte op het werk denk ik nu ook: tsja, ik ben maar 1 persoon, ik doe mijn best en daar houdt het wel mee op. Als het niet wil, dan wil het niet. * Isabeau haalt schouders opquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:36 schreef Sjeen het volgende:
Ook een tip van Beck, bij teleurstelling je schouders optrekken en denken 'Nou ja'... En weer verder gaan met je leven. Het werkt echt
Ik neem morgen nog een plakje.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:40 schreef motorbloempje het volgende:
HOOR IK DAAR ONTBIJTKOEK???????![]()
![]()
EINZZZ!11111!!
Ik wilde daar al vragen wat nu eigenlijk het probleem was... Het werkt al jaren voor mijquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:41 schreef motorbloempje het volgende:
'Vrouwen gebruiken steeds vaker decolleté als middel'
Sjeen!
Allemaal suikers, toch best veel kcal (stukje wat ik heb gegeten had zelfs 210 kcal!) en er zit verder niets goeds voor je in.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat is dat toch met ontbijtkoek. Diëtisten roepen altijd dat je die moet eten en hier wordt het afgekraakt (oké, ik vind het niet lekker, maar toch)
Nee, diëtistes proberen realistisch advies te geven voor de gemiddelde Nederlander (die, sorry, best dom is) en ze zijn al heel blij als jij ipv 3 plakken cake 1 plakje ontbijtkoek neemt. Dat is namelijk absoluut een enorme verbetering. Alleen wij vinden dat niet goed genoeg en gaan gewoon nog verder met gezonde keuzes.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:44 schreef motorbloempje het volgende:
de gemiddelde diëtist is ook nog erger dommer dan Sonja bakker CotS
Wat is dit nou weer voor onzin. die mensen weten prima waar ze over praten maar niet alles wat je naar binnen duwt hoeft onwijs gezond te zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:44 schreef motorbloempje het volgende:
de gemiddelde diëtist is ook nog erger dommer dan Sonja bakker CotS
Mijn ene dietistenbezoek kreeg ik een voedingscentrumflyer onder mijn neus met daarop aangegeven wat vrouwen tussen 18 en 59 op een dag behoorden te eten. Veel meer advies wist ze niet te geven.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:48 schreef Joene het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzin. die mensen weten prima waar ze over praten maar niet alles wat je naar binnen duwt hoeft onwijs gezond te zijn.
Voor de meeste mensen is de info op die flyer al allemaal nieuw en anders dan wat ze 'normaal' deden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:59 schreef Vanyel het volgende:
Mijn ene dietistenbezoek kreeg ik een voedingscentrumflyer onder mijn neus met daarop aangegeven wat vrouwen tussen 18 en 59 op een dag behoorden te eten. Veel meer advies wist ze niet te geven.
Behalve dan "stop met ontbijtkoek"
DDan is het al slecht dat je dus niet eens inventariseert of degene tegenover je ook valt onder "de meeste mensen".quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen is de info op die flyer al allemaal nieuw en anders dan wat ze 'normaal' deden.
Ja, dat lijkt mij wel een goed begin voor een gesprekquote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
DDan is het al slecht dat je dus niet eens inventariseert of degene tegenover je ook valt onder "de meeste mensen".
mee eensquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:48 schreef Audreyoot het volgende:
Ik vond de diëtist ook niks, slecht advies gekregen toen.
Doen ook gewoon. en je eigen mening vormen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik zat juist onwijs te twijfelen om in de sportschool eens langs te lopen.
Wat ik de afgelopen jaren in beide topics voorbij heb zien komen aan eetschema's voor mensen met een eetprobleem (of te weinig eten, of teveel) heeft mij doen besluiten dat ze niet zoveel toevoegen aan de maatschappij. Juist ook omdat ze weigeren om van de gemiddelde Nederlander (die slecht eet en dom is) áf te wijken bij het geven van advies. Maargoed, da's mijn meningquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, diëtistes proberen realistisch advies te geven voor de gemiddelde Nederlander (die, sorry, best dom is) en ze zijn al heel blij als jij ipv 3 plakken cake 1 plakje ontbijtkoek neemt. Dat is namelijk absoluut een enorme verbetering. Alleen wij vinden dat niet goed genoeg en gaan gewoon nog verder met gezonde keuzes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |